Jump to content
Shipfriends

COVID-19 || Επιπτώσεις σε ναυτιλία, ακτοπλοΐα, τουρισμό, μεταφορές κ.λ.π.


Recommended Posts

Το πρόβλημα δεν είναι αν θα αρπάξεις τον ιό ή όχι. Θα δώσω ένα παράδειγμα. Ξεκινάμε από την Αγγλία για την Ανκωνα. Πρέπει να διασχισουμε την Γαλλία, την Ελβετία και την Ιταλία, η οποία όμως ξαφνικά από χθες είναι σε καραντίνα. Απλά δεν ξέρεις αν θα τελειώσει και που το ταξίδι σου. Χώρια ότι και στο πλοίο δεν είσαι πλέον σίγουρος ότι θα επιβιβαστείς ή αποβιβαστεις γιατί αν πάει κάτι στραβά και εκεί μπορεί να κάνεις ανάσταση με τους υπόλοιπους επιβάτες. Πριν μερικές μέρες διάβαζα ότι οδηγοί φορτηγών αρνούνταν να μπουν στην Ιταλία και άφηναν τα φορτηγά στα σύνορα με την Αυστρία, γιατί φοβόντουσαν την καραντίνα, η οποία για ένα επαγγελματία είναι καταστροφική. Όταν λοιπόν έχεις δύο βδομάδες διακοπές θα το σκεφτείς πολύ. 

Και μια ερώτηση :οι εταιρίες της Αδριατικής έχουν βγάλει καμία ανακοίνωση για την όλη ιστορία; 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 516
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

13 hours ago, MILTIADIS said:

Αγαπητε nomman νομιζω οτι οι γνωστοι σου μεσα στον πανικο των ημερων απλως πυροβολησαν τα ποδια τους :D το να αρπαξεις τον ιο κλεισμενος σε ενα αεροπλανο ειναι πολυ πιο ευκολο απ οτι σε ενα πλοιο.

Σίγουρα το να κολλήσουν τον ιο κλεισμένοι σε ένα αεροπλάνο ειναι πιο εύκολο απ ότι σε ένα πλοίο. Αλλά σε ένα αεροπλάνο που ξεκινά από Φρανκφούρτη έχουν λιγότερες πιθανότητες να κολλήσουν απ ότι να περάσουν τις κόκκινες ζώνες τις Ιταλίας. Είναι και κάποιας ηλικίας.

Τι να πούμε. Ο φόβος υπάρχει, καλλιεργείται και η υπερβολική πρόληψη ήταν πάντα προσόν μας.

Τουλάχιστον θα κατέβουν να κινηθεί λίγο το χρήμα 💸

 

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, MILTIADIS said:

Αγαπητε nomman νομιζω οτι οι γνωστοι σου μεσα στον πανικο των ημερων απλως πυροβολησαν τα ποδια τους :D το να αρπαξεις τον ιο κλεισμενος σε ενα αεροπλανο ειναι πολυ πιο ευκολο απ οτι σε ενα πλοιο.

 

30 minutes ago, nomman said:

Σίγουρα το να κολλήσουν τον ιο κλεισμένοι σε ένα αεροπλάνο ειναι πιο εύκολο απ ότι σε ένα πλοίο. Αλλά σε ένα αεροπλάνο που ξεκινά από Φρανκφούρτη έχουν λιγότερες πιθανότητες να κολλήσουν απ ότι να περάσουν τις κόκκινες ζώνες τις Ιταλίας. Είναι και κάποιας ηλικίας.

Τι να πούμε. Ο φόβος υπάρχει, καλλιεργείται και η υπερβολική πρόληψη ήταν πάντα προσόν μας.

Τουλάχιστον θα κατέβουν να κινηθεί λίγο το χρήμα 💸

 

Δεν είναι έτσι ακριβώς τα πράγματα. Το αεροπλάνο είναι πιο ασφαλές σε θέμα ποιότητα/καθαρότητα αέρα από τα πλοία, εκτός αν και αυτά χρησιμοποιούν φίλτρα HEPA για τον καθαρισμό του αέρα που κυκλοφορεί μέσω του κλιματισμού/εξαερισμού.

Όλα τα σύγχρονα αεροσκάφη χρησιμοποιούν φίλτρα τύπου True HEPA ή HEPA (High Efficiency Particle Filters) τα οποία έχουν αποτελεσματικότητα >99.999% ενάντια σε βακτήρια, μύκητες και ιούς. Ο αέρας που εισέρχεται στην καμπίνα ενός αεροσκάφους είναι κατά 50% φιλτραρισμένος που προυπήρχε στην καμπίνα και το υπόλοιπο 50% είναι φρέσκος αέρας από το εξωτερικό περιβάλον. Ο αέρας μέσα σε ένα αεροσκάφος είναι σε επίπεδο καθαρότητας όπως ενός νοσοκομείου.

Περισσότερες πληροφορίες εδώ.

Link to comment
Share on other sites

Καλα ολα αυτα αλλα στο αεροπλανο δεν μπορεις να απομονωθεις οπως στο πλοιο(καμπινα,εξωτερικο καταστρωμα,μεγαλυτερες αποστασεις"ασφαλειας"στα σαλονιακλπ).Αμα νοσει ο διπλανος σου ή καποιος που καθεται αρκετα πιο μπροστα ή πιο πισω ειναι πολυ πιθανο να εχεις θεμα.

Link to comment
Share on other sites

Και άμα ο ιός υπάρχει ήδη στην καμπίνα ή στις σκάλες, εστιατόρια κτλ. από τους προηγούμενους επιβάτες;

Τα αεροπλάνα απολυμαίνονται τώρα καθημερινά. Τα πλοία πολύ αμφιβάλλω ...

Link to comment
Share on other sites

Αναφερομαι στους συνταξιδιωτες σου.Αυτους δηλαδη με τους οποιους ερχεσαι σε αμεση ή εμμεση επαφη εκεινη την ωρα.(βλ για παραδειγμα τους συνταξιδιωτες του προεδρου στην χθεσινη πτηση Λονδινο-Αθηνα :D )Αν το παμε σε επιπεδο επιφανειων ξεφευγει πολυ το πραγμα.

Link to comment
Share on other sites

Να δούμε μερικά νέα σχετικά με το θέμα, αλιευμένα χτές και σήμερα από πλειάδα εισηδεογραφικών sites:

 

Το Grand Princess έδεσε τελικά στο Oakland τση Καλιφόρνιας(λίγο νότια από το San Francisco) και οι 3,500 επιβάτες αποβιβάζονται τμηματικά και πρόκειται να ελεγχούν για τον ιό, ειδικά οι μόνιμοι κάτοικοι California που είναι περίπου 1,000 επάνω στο πλοίο. Όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία, το πλοίο θα αποπλεύσει κενό επιβατών σε καραντίνα 14 ημερών, αν θυμάμαι καλά αυτό που διάβασα χτές. Την ίδια στιγμή, ένα ζευγάρι -Αμερικανών- επιβαινόντων επί του πλοίου που ήδη αποβιβάστηκαν, έσπευσαν να κάνουν μήνυση στην Princess Cruises για άσκοπη έκθεση τους στον κίνδυνο του ιού, με την υπαιτιότητα της εταιρείας. Η λογική είναι πως η εταιρεία γνωρίζοντας τα προβλήματα που είχε με το Diamond Princess στην Ιαπωνία, δεν έπρεπε να έχει εκτελέσει την κρουαζιέρα. Συμφωνώ. Το ίδιο το ζευγάρι που να το φανταστεί πως γίνεται τέτοιος πανικός με τον ιό παγκοσμίως, τα ΜΜΕ τα κρατάνε κρυφά όλα αυτά...:rolleyes:. Μιλάμε για IQ ραδίκι.

 

To MSC Opera μετά τις ελληνικές του περιπέτειες, έφτασε σήμερα στη Γένοβα και πρόκειται να μείνει εκεί χωρίς να πραγματοποιήσει κρουαζιέρες στο άμεσο μέλλον. Σε κάτι σχετικό, ήδη βρέθηκαν και 3 κρούσματα στη Florida από εταιρεία που προσφέρει υπηρεσίες στην υποδοχή επιβατών στα κρουαζιερόπλοια.

 

Το Costa Luminosa κατευθύνεται πρός την Τενερίφη, αφού στην Antigua του απαγορεύτηκε η πρόσδεση. Ο λόγος είναι μια 68-χρονη Ιταλίδα που επιβαίνει του πλοίου, η οποία έχει διαγνωσθεί με πνευμονία. Μια ωραία ατμόσφαιρα θα είναι αυτοί οι άνθρωποι επάνω στο πλοίο. Η Costa επίσης ανακοίνωσε την ακύρωση όλων των κρουαζιερών από Ιταλικά λιμάνια μέχρι τις 3 Απριλίου, οι κρουαζιέρες που είναι εν εξελίξη απλά θα αποβιβάζουν ανθρώπους σε ιταλικά λιμάνια, για να πάνε στα σπίτια τους.

 

Μετά την NCL, και η Royal Caribbean συμφώνησε με τις τράπεζες ώστε να αποκτήσει πρόσβαση σε έκτακτη χρηματοδότηση 550 εκατομμυρίων δολλαρίων προκειμένου να έχει ρευστότητα μέσα στους επόμενους μήνες. Την ίδια στιγμή, τα μάτια των εταιρειών πέφτουν επάνω στην Ελλάδα και την Ισπανία που είναι το αποκούμπι τους στη Μεσόγειο, οι εταιρείες κρατούν την ανάσα τους μη τυχόν και "κλείσουν" οι δύο χώρες λόγω του ιού. Αν γίνει αυτό, περιορίζονται στο ελάχιστον οι δυνατότητές τους για εύρεση προορισμών και θα χτυπήσουν ακόμα πιο πολύ την κεδροφορία τους.

 

Μετά την Αλβανία και τη Μάλτα, και η Τυνησία σταματά τη σύνδεση με επιβατικά πλοία με την Ιταλία, τελευταία άφιξη στην Τύνιδα χτές το βράδυ ήταν το Catania της Grimaldi, το οποίο και απέπλευσε μόλις πρίν λίγο για την Civitavecchia.

 

Η GNV την ίδια στιγμή ετοιμάζει το La Suprema σαν πλοίο-νοσοκομείο προκειμένου να δεχτεί ασθενείς του ιού, με το MSC Opera να είναι στις σκέψεις των ιθυνόντων σαν μια δεύτερη λύση. Παρεπιπτόντως τα δρομολόγια των ferry συνεχίζονται κανονικά εντός Ιταλίας.

Link to comment
Share on other sites

@Nick the Greek ο Ο.Λ.Π καθημερινά προσθέτει αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, με κοντινή αρχή τον επόμενο μήνα. Έχω απορία για τη πληρότητα των πλοίων αυτών όσο και το αν αποτελεί πλεονέκτημα για μας ή ένα μεγάλο ρίσκο.

Link to comment
Share on other sites

Αν ρωτάς την προσωπική μου άποψη, για να μη γίνουμε Ιταλία(με την οποία καίγεται πραγματικά η καρδιά μου), πρέπει για τις επόμενες εβδομάδες να ακολουθήσουμε αυστηρά ό,τι πούν οι ειδικοί επί του θέματος. 

Link to comment
Share on other sites

Προσωπικά πιστεύω ότι ένα από τα μέτρα που θα πρέπει να εφαρμοστεί είναι αν όχι να κλείσουν τα σύνορα τουλάχιστον οι διελεύσεις των συνόρων να περιοριστούν στις απολύτως απαραίτητες και αναγκαίες . Τούτεστιν αφίξεις κρουαζιερόπλοιων που θα δύναται να αραδιάσουν στον πειραια χιλιάδες κόσμο , να περιηγηθούν στην Ακρόπολη και να απολαύσουν ντονέρ στον Μπαϊρακτάρη και κεμπάπ στο Θανάση δεν ειναι κι ο πλέον ενδεδειγμένος τρόπος για τον περιορισμό των κρουσμάτων .

Αναγνωριζω οτι κάτι τέτοιο θα βυθίσει την οικονομία η οποία πλήττεται ήδη ανεπανόρθωτα αλλά μιλάμε για δημόσια υγεία εδώ κι όλα τα υπόλοιπα ενοψη περιορισμού του φαινομένου και για το άμεσο προσεχές μέλλον πιστεύω οτι είναι ενα από τα μέτρα που θα πρέπει να παρθουν. 

Link to comment
Share on other sites

H κυβέρνηση της Μάλτας πάντως σήμερα έριξε ban σε πτήσεις απο/προς άλλες 4 χώρες περα απο την Ιταλία,την Ισπανία,την Ελβετία, την Γαλλία & την Γερμανία.

 Στο ακτοπλοϊκο κομμάτι τώρα τις τελευταίες ημέρες η Virtu Ferries εκτελεί μονο δρομολόγια επαναπατρισμου για κατοικους Μάλτας από Σικελια και Ιταλία και το ανάποδο. Το μόνο που επιτρέπει κανονικά είναι η μεταφορά φορτηγών για την τροφοδοσία των Supermarket του νησιού.

 Για τα Ro/Ro και τα Κρουαζιεοπλοια δεν γνωρίζω τι γίνεται μέχρι στιγμής. Μόλις μάθω κάτι επίσημο θα κάνω σχετικό update.Η Grandiosa μονο πρέπει να φαγε άκυρο χθες μιας και θα ερχόταν από Palermo & Genova(Ιταλία τέλος πάντων) ενώ η Boudicca κατεπλευσε κανονικά στο λιμανι,προερχομενη από Πειραιά.

 Ο μεγαλύτερος κίνδυνος που διατρεχει το νησί πάντως δεν είναι ο ιός,αλλά η έλλειψη τροφίμων & προμήθειων που πιθανότατα θα υπάρξει τον επόμενο καιρό,καθώς όλη η τροφοδοσία της Μάλτας γίνεται μέσω Ιταλίας.

Link to comment
Share on other sites

Πιθανόν να έχουμε πρώτο κρούσμα σε πλοίο. Το Blue Star Myconos παραμένει στο λιμάνι της Μύρινας σε καραντίνα μετά από ασθένεια μέλους του πληρώματος, που μέχρι να βγουν τα αποτελέσματα των εξετάσεων θεωρείται πιθανό κρούσμα

Link to comment
Share on other sites

Έκτακτο: Σε καραντίνα το πλοίο Blue Star Mykonos - Αποκλεισμένοι επιβάτες και πλήρωμα

 

Quote

Το πλοίο ξεκίνησε με μια ώρα καθυστέρηση από το λιμάνι της Καβάλας ( Τετάρτη 11/03/2020 ώρα 10:30 το βράδυ) με προορισμό τη Λήμνο και τη Μυτιλήνη. Η αιτία της καθυστέρησης είναι ότι μέλος του πληρώματος παρουσίασε ύποπτα συμπτώματα κορονοϊού και τελικά αποβιβάστηκε στο λιμάνι της Καβάλας,  μεταφέρθηκε  με ασθενοφόρο στο Νοσοκομείο της περιοχής. 

Το πλοίο ξεκίνησε το δρομολόγιό του αλλά ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας σε συνεργασία με το νομίατρο της Καβάλας έδωσαν εντολή το πλοίο να αποκλειστεί μόλις φθάσει στο λιμάνι της  Μυρίνας

 

Link to comment
Share on other sites

H Viking Ocean Cruises ανακοίνωσε την ακύρωση όλων των κρουαζιερών της μέχρι την 1η Μαΐου, εξαιτίας του COVID-19 

 

H Princess Cruises ανακοίνωσε την ακύρωση όλων των κρουαζιερών για διάστημα 60 ημερών, δηλαδή από τις 12 Μάρτιου έως τις 10 Μαΐου, εξαιτίας του COVID-19 

Link to comment
Share on other sites

Επίσης τα γραφεία πολύ μεγάλης ναυτιλιακής εταιρείας(όχι ακτοπλοικής) είναι σήμερα κλειστά για απολύμανση λόγω ασθένειας ενός υπαλλήλου από τον ιό. Παρόμοια φήμη κυκλοφόρησε χτές και για μεγάλη ναυλομεσιτική εταιρεία, αποδείχθηκε όμως -ευτυχώς- λανθασμένη.

 

Όπως και να έχει το πράγμα, ακούστε τους επίσημους φορείς και τους ιατρούς, δε θα πάθουμε τίποτα αν για μερικές εβδομάδες δεν πάμε για καφέ, φωτογραφίες, χάζι στο λιμάνι ή τέλος πάντων ό,τι προτιμά ο καθένας.

 

Ο υπογράφων δουλεύει πια κατ' οίκον από το laptop -προληπτικά, όπως οι περισσότεροι υπάλληλοι από την εταιρεία που εργάζομαι- τουλάχιστον μέχρι το τέλος του μήνα. Δεν είναι παντού αυτό εφικτό αλλά τέλος πάντων ακόμη κι αν χρειάζεται να πάτε στη δουλειά σας, πάρτε προφυλάξεις. Και εκτός αυτής, αυτο-περιοριστείτε. Δεν είναι καιρός για παλλικαριές και αφέλειες. Όχι για εμάς, αλλά για τους συνανθρώπους μας μεγαλύτερης ηλικίας.  

 

Link to comment
Share on other sites

Εμας χωρις να εχουμε κανενα κρουσμα μας ενθαρρυνουν να εργαζομαστε απο το σπιτι.

Κατα βαση ειναι εφικτο, ισως καποιες φορες χρειαστει να παμε στην εταιρεια για καποια tests και δοκιμες που δεν μπορουν αν γινουν  απο το σπιτι.
Αλλα και σε αυτα υπαρχει ανοχη λογω της καταστασης.

Δεν εργαζομαι στο ναυτιλιακο τομεα.

Link to comment
Share on other sites

Γενικά ο Έλληνας εργοδότης φίλε Captain_Nionios, είναι της άποψης ότι "δουλεύω από το σπίτι = δε δουλεύω καθόλου = με κλέβει ο υπάλληλος". Αλλά εδώ δεν είναι ώρα για τέτοια. Ο κίνδυνος είναι να μην υπάρχει κανείς υγιής να δουλέψει, ούτε στο γραφείο, ούτε στο σπίτι.

 

6 hours ago, Panagia Ekatontapiliani said:

Πιθανόν να έχουμε πρώτο κρούσμα σε πλοίο. Το Blue Star Myconos παραμένει στο λιμάνι της Μύρινας σε καραντίνα μετά από ασθένεια μέλους του πληρώματος, που μέχρι να βγουν τα αποτελέσματα των εξετάσεων θεωρείται πιθανό κρούσμα

 

Κάτι που σκεφτόμουν επί του θέματος είναι: Υποψιάζονταν τον κορωνοιό όταν έφυγε με το ΕΚΑΒ το μέλος του πληρώματος? Κι αν ναι, ποιός ο λόγος να φορτώσει το πλοίο και να εκτεθούν σε κίνδυνο και οι επιβάτες που επιβιβάστηκαν από την Καβάλα? Κι αν επιβιβάστηκαν, πως δίνει το Λιμεναρχείο άδεια να φύγει το πλοίο? Αν υπάρχει περίπτωση μόλυνσης/καραντίνας, δεν είναι καλύτερο το πλοίο να βρίσκεται στην Καβάλα όπου και η υγειονομική περίθαλψη είναι σίγουρα πιο καλή από το οποιοδήποτε νησί του δρομολογίου του?

 

Νομίζω πως Blue Star Ferries και Λιμεναρχείο Καβάλας πρέπει να δώσουν κάποιες διευκρινήσεις.

Link to comment
Share on other sites

Και φυσικά δεν έχουν δώσει οδηγίες για όσους πχ αποβιβάστηκαν στην Καβάλα από τα νησιά ή ταξίδεψαν με το πλοίο τις προηγούμενες μέρες. Από την άλλη, κρούσμα στην Κρήτη υποψιάστηκε ότι κόλλησε σε επίσκεψη στην Αθήνα, αλλά κατέβηκε στο Ηράκλειο με το πλοίο.

Επειδή η φάση μοιάζει να κυνηγάμε ανεμόμυλους, πρέπει να δούμε πως θα το διαχειριστούν και οι εταιρείες του εσωτερικού συνολικά το θέμα. Μείωση δρομολογίων; Σκανάρισμα θερμοκρασίας κατά την είσοδο; Τα κλείνουμε όλα και μας στέλνουν προμήθειες με τα roro;  

Link to comment
Share on other sites

Υποτίθεται πως είχαμε απόπλου, με το πλοίο να απαγορεύεται να επιβιβάσει επιβάτες, μόνο αποβίβαση λοιπόν. Πιστεύω πως όταν φτάσει με το καλό στον Πειραιά, θα δούμε κι αν θα έχουμε καραντίνα κι επισήμως. Πρός το παρόν το AIS του πλοίου παραμένει κλειστό.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...