Jump to content
Shipfriends

COVID-19 || Επιπτώσεις σε ναυτιλία, ακτοπλοΐα, τουρισμό, μεταφορές κ.λ.π.


Recommended Posts

  • Replies 516
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ίσως να δούμε πολλά συμβατικά-κλουβιά να ξηλώνουν τους ανεμοθώρακες, ώστε να υπάρχουν περισσότερα καταστρώματα που να μπαίνει καθαρός αέρας.

Τα ημερόπλοια του Σαρωνικού ήταν τα πρώτα που έπρεπε εδώ και πάρα πολύ καιρό να έχουν σταματήσει, καθώς είναι τίγκα στους Κινέζους χειμώνα - καλοκαίρι.

Link to comment
Share on other sites

Αναμενόμενο . Οπως πιστεύω αν συνεχίσουν αυξανόμενες τάσεις κρουσμάτων θα παρθουν μέτρα και στην ακτοπλοΐα . 
ισως απαγορεύσουν ταχύπλοα που έχουν μονο κλειστούς χώρους , ίσως στα συμβατικά επιβάλουν νεα πρωτόκολλα επιβατών στο μισό η και λιγότερο ...η να μπαίνουν στις καμπίνες ένας ένας ...

Αναμένουμε και έτσι οπως είναι η κατάσταση πρόβλεψη πέραν των 1-2 ημερών δεν μπορεί να γίνει , οπότε πάμε μέρα με την μέρα .

ΥΓ Ολα τα ναυπηγεία της Fincantieri στην Ιταλία είναι κλειστά (αναμενόμενο ) τουλάχιστον μέχρι 29/3/2020.

Link to comment
Share on other sites

Κατα τη γνωμη μου πρεπει να λειτουργουν ως ro/ro  πλεον και τα ακτοπλοικα για τη μεταφορα αποκλειστικα αγαθων,εμπορευματων και τον ανεφοδιασμο ολων των νησιων.Σκεφτειτε οτι περαν του Ηρακλειου,της Ζακυνθου και της Λεσβου κανενα αλλο νησι δεν εχει κρουσμα και καλο ειναι ετσι να μεινει.Τι θα συμβει αν χρειαστει να νοσηλευτουν σε ΜΕΘ κατοικοι μικρων ή απομονωμενων νησιων;

Μια αεροπορικη πτηση ασφαλειας την ημερα για τα μεγαλα νησια και ανα 2-3 μερες για τα μικροτερα που διαθετουν αεροδρομιο για τις απολυτως απαραιτητες μετακινησεις(οι οποιες θα αποδεικνυονται απο τους ενδιαφερομενους προς τις αρχες)ειναι ενα αυστηρο αλλα πιστευω καλο μετρο για να περιορισουμε τωρα το προβλημα.

Link to comment
Share on other sites

Σε νησιά που δεν έχουν ομως αεροδρόμιο? Δλδ αν έχει πάει κάποιος στη Σίκινο για κάποια α' δουλειά και μένει και σε ξενοδοχείο τι θα πρέπει να κάνει για να γυρίσει Αθήνα? Είναι λίγο τρέλα η κατάσταση...Θα πρέπει να γίνει λίστα με μη διαμένοντες και να γυρίσουν όσοι ειναι σπίτια τους...

Link to comment
Share on other sites

Το θέμα είναι τι γίνεται με τα δικά μας ναυπηγεία

Δεν μπορεί να υπάρχουν τόσοι περιορισμοί αλλά από την άλλη να εργάζονται τόσοι άνθρωποι σε κλειστούς χώρους και να έρχονται σε επαφή με τόσους 

Επίσης απ ότι μου έχουν πει στο καράβι μέσα πολύ εύκολα μπορούν να νοσήσουν αρκετοί μόνο από τον κλιματισμό που μεταφερει τα παθογόνα και τα μικρόβια παντού 

Ξανά λέω απλά μεταφέρω πρόβλημα και ερωτηματικά ανθρώπων που γνωρίζω 

Ποια είναι η απάντηση του κράτους σε αυτόν τον τομέα θα παρθεί κάποιο μέτρο η κατόπιν εορτής θα τρέχουμε πάλι ;

Είναι μια δυσκολη κατάσταση αλλά νομίζω ότι πρέπει η κυβέρνηση να πάρει ποιο δραστικά μέτρα στον ιδιωτικό τομέα και πόσο μάλλον στην ναυτιλία 

 

 

Edited by maniac
Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, Petros P said:

Σε νησιά που δεν έχουν ομως αεροδρόμιο? Δλδ αν έχει πάει κάποιος στη Σίκινο για κάποια 

ειναι μια κατασταση εκτακτου αναγκης. δεν νοειται μετακινηση περα απο λογους υγειας και περαν των βασικων ειδων ανεφοδιασμου (φαρμακα, τροφιμα, καυσιμα)

Link to comment
Share on other sites

ρε πετραν, ρωτας να σου απαντησουμε σε κατι πολυ εξειδικευμενο, λες και ειμαστε στην επιτροπη που συντασει τις ΠΝΠ ;) 

οι συνθηκες αλλαζουν ωρα με την ωρα, αλλα σε τετοιες περιπτωσεις ανωτερας βιας, μετραει το κοινο συμφερον (η προστασια της υγειας του πληθυσμου συνολικα) και οχι μεμονωμενες περιπτωσεις.

οπως ειπε και ο @Annivas τετοια προβληματα λυνονται αν υπαρχει διαθεση (πχ με ενα  φουσκωτο ή ενα αλιευτικο και αδεια του τοπικου λιμενικου σταθμου, θα τον πανε απο τη σικινο στη μηλο ή τη σαντορινη και απο εκει καπως θα φυγει).

 

Link to comment
Share on other sites

On 2/24/2020 at 8:32 PM, MILTIADIS said:

Βλεποντας αποψε ρεπορταζ απο το λιμανι της Πατρας ολοι οι αφιχθεντες δηλωναν οτι ελεγχοι για τον ιο εγιναν μονο κατα την αναχωρηση τους απο την Ιταλια ενω φτανοντας εδω δεν τους ελεγξε κανεις(ηταν εμφανες αυτο,περα απο τα λεγομενα οσων μιλησαν ιχ και φορτηγα περνουσαν τις πυλες του λιμανιου''αερα-πατερα'').

Αφου χρειαστηκε να περασουν 3 ολοκληρες εβδομαδες για να γινει οχι το αυτονοητο(δηλαδη ελεγχος οσων εμπαιναν,πραγμα που δεν εγινε ποτε)αλλα το αναγκαιο δηλαδη να απαγορευτει η κινηση επιβατων στις γραμμες Ελλαδας και Ιταλιας μηπως θα επρεπε να εχει επιβληθει κατι παρομοιο ΧΘΕΣ οσον αφορα τις πτησεις απο/προς το εξωτερικο??Διοτι ακουω για γκρουπακια Ελληνων που περασαν το τριημερο που μας περασε στν Κων/πολη,ακουω για σωριδον επαναπατρισμους Ελληνων απο την Αγγλια(κ οχι μονο)που ολοι ξερουμε τι γινεται εκει με ανταλλαγμα 14 μερες σε καραντινα(ψαξε βρες τους)και διαφορα αλλα τετοια μικρα κ χαριτωμενα..

Πραγματικα ενω το κρατος γενικα,για πρωτη ισως φορα,κινειται πολυ οργανωμενα δεν εχω καταλαβει για ποιο λογο δειχνει τοσο μεγαλη ελαστικοτητα στις πυλες εισοδου της χωρας που θα πρεπε να ειναι οι πρωτες που θα κλεισουν.Και δεν αναφερομαι στη διακινηση εμπορευματων παρα μονο στη διακινηση ατομων.

Link to comment
Share on other sites

ο διοικητικος μηχανισμος και η κυβερνηση, ειναι (και ειμαστε) "τυχεροι" μεσα στην ολη καταστροφη, γιατι στη χωρας μας η πανδημια ξεσπασε μετα απο αλλες ευρωπαϊκες χωρες (πχ ισπανια και ιταλια) και τα περιοριστικα μετρα λαμβανονται "νωριτερα" απο οτι σε αλλες χωρες.

το γκρουπ που πηγε κωνσταντινουπολη ειναι ενα απο οτι φαινεται. δεν υπηρχε ως χθες απαγορευση εξοδου. χτες εκλεισαν τα συνορα με τις non EUI χωρες.

Link to comment
Share on other sites

Ειδα το Δημαρχο Αμοργου να κανει εκκληση ωστε να μην κατεβαινει κοσμος ασκοπα στο νησι, γιατι εχει ενα υποστελεχωμενο μικρο κεντρο υγειας.

Μιλησα με ανθρωπο που γνωριζω στο νησι και μου ανεφερε οτι τις τελευταιες μερες εχει κατεβει πολυς κοσμος που κατεβαινε μονο για τις διακοπες του καλοκαιριου.

Επισης κυκλοφορει η φημη οτι υπαρχουν κρατησεις για τις επομενες ημερες που ισως και να φερουν αλλα 200 ατομα στο νησι.

Φανταζομαι οτι αν αυτο ισχυει για την Αμοργο, τοτε ειδικα για Ναξο, Ανδρο, Συρο, Τηνο, Παρο κλπ θα ισχυει ακομα πιο εντονα.

Ελπιζω να μην καταντησουμε τα νησια μας συγχρονες Σπιναλογκες.

Κατανοω την επιθυμια πολλων να πανε σε ενα μερος μακρια απο τον πυρηνα του προβληματος, που επισης ειναι πολυ ομορφο και προσφερει περισσοτερες ευκαιριες για να βγεις και να περπατησεις στην εξοχη, απο την αλλη ομως θα επρεπε να υπαρχει ο σεβασμος προς αυτα τα νησια και οι τελικες επιλογες να ηταν πιο ρεαλιστικες...

Link to comment
Share on other sites

Δεν καταλαβαίνω τον λόγο που πρέπει να επιδοτηθούν οι ακτοπλοϊκές. Δραματοποιούν την κατάσταση λες και θα κλείσουν. Δηλαδή, θέλουν να μας πουν ότι μέσα στις πρώτες 20 ημέρες της χαμηλής κίνησης (και τους δύσκολους 2-3 μήνες που ακολουθούν) πρόλαβε το αδηφάγο στομάχι τους να γουργουρίσει απ' την πείνα;;; Σαν δεν ντρέπονται. Να βγάλουν τα μασούρια απ' τα ταμεία τους, ώστε να περάσουν την δύσκολη συγκυρία. Όμως, τι να κάνουμε αυτά έχει η ζωή. Πέρσι Μεγάλη Εβδομάδα και Εβδομάδα Λαμπρής δεν έβρισκες ούτε σκαμπό σε πλοίο για να κάνεις Πάσχα στο Αιγαίο και φέτος δεν θα πατήσει ούτε μύγα. Περαστικά τους.

Η συρρίκνωση των δρομολογίων για εξοικονόμηση καυσίμων λόγω της μικρής κίνησης θα έχει ως αποτέλεσμα να συνωστίζονται ολοένα και πιο κοντά οι επιβάτες στα σαλόνια των πλοίων με μεγαλύτερη την πιθανότητα να μεταδοθεί κάτι.

Link to comment
Share on other sites

Όπως η Aegean συγχωνευσε δρομολόγια λόγω χαμηλής ζήτησης θεωρώ λογικό το περιορισμο κ των ακτοπλοϊκών. Τη Κρήτη δε νομίζω να την αφορά. Τώρα αν είναι επίταξη, ναυλωση από δημόσιο ή επιδότηση μικρή σημασία έχει. Το θέμα είναι να μη μείνουν τα νησιά από προμηθειες ούτε ώρα κ να μπορούν όσοι επείγει να ταξιδεψουν. Οι έχοντες εξοχικό στα νησιά θα αντιδράσουν αν τους απαγορευθεί η μετάβαση με την έννοια πως θέλουν να πανε στη περιουσια τους για την οποία πληρωνουν εφορία, ΕΝΦΙΑ, δημοτικά τέλη κλπ. Όμως είμαστε ενώπιον ακραίας κατάστασης κ το κράτος μπορεί να επιβάλει περιορισμο για προστασια της δημόσιας υγείας. 

Link to comment
Share on other sites

Πέραν από τη προστασία των κατοίκων των νησιών, σε αυτή τη φάση σκέφτομαι και τους ναυτικούς της ακτοπλοιας μας.Μου σφίγγεται το στομάχι καθε πρωι που βλέπω το delos να ξεκινά από το μπαλκόνι του σπιτιού μου και εγω θα κάτσω ασφαλής να δουλέψω μέσω τηλεργασίας. Πρέπει να μειωθούν δρομολόγια, μεταφορά μόνιμων κατοίκων μόνο/επαγγελματιών καθώς και ότι είναι απαραίτητο για τον εφοδιασμό. Πολλοί εργάζονται έξω αυτες τις δυσκολες μερες και χρήζουν εκτίμησης αλλά ως ναυτιλιακό forum θεώρησα σωστο να εκφρασω τη σκέψη μου επιγκεντρωμένος στους ναυτικούς μας.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, gtogias said:

Καταλαβαίνω όσους έχουν σπίτι να πάνε. Οι υπόλοιποι? Αφού εποχιακά καταλύματα και εστίαση είναι κλειστά.

αν κάποιος είχε ένα σπίτι στη μέση του πουθενά στην ηπειρωτική Ελλάδα, όπου θα πήγαινε με το ΙΧ του και όχι με το ΚΤΕΛ να το καταλάβω.

Στα νησιά όμως για να πας, αναγκαστικά θα έρθεις σε επαφή με άλλους έστω για λίγο μέσα στο πλοίο, το οποίο από μόνο του είναι ένα σημαντικό και πραγματικά αχρείαστο ρίσκο.

Link to comment
Share on other sites

Στο "κλάμα" των ακτοπλόων θα πρέπει να λάβουμε υπόψη και την πτώση στις τιμές των καυσίμων. Δεν τους είδα πρόθυμους να μειώσουν τα εισιτήρια, όταν τα αύξαναν αμέσως όταν ανέβαιναν οι τιμές. Πέραν αυτού δεν μπορώ να καταλάβω τι επιδότηση θα πάρουν σε δρομολόγια με ικανοποιητικές πληρότητες στο γκαράζ (θα είναι σχεδόν πλήρη μετά την περικοπή των δρομολογίων), ακόμα και χωρίς επιβάτες. Να θυμίσω τα έκτακτα της Μπλου Σταρ για Πάρο  Νάξο με τα μικρά και για Κω και Ρόδο με τα μεγάλα πέρυσι το καλοκαίρι,  τα οποία λόγω προγραμματισμού της τελευταίας στιγμής ήταν ουσιαστικά μόνο για τις μεταφορικές.

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνα με δημοσιογραφικες πληροφοριες ο Κουλης το απογευμα θα ανακοινωσει την αναστολη ολων των πτησεων απο/προς Ελλαδα απο την ερχομενη Κυριακη.Για να δουμε αν θα πει τιποτα και για τα πλοια.

Edited by MILTIADIS
Link to comment
Share on other sites

Πιθανότερο σενάριο που βλέπω ειναι να ισχύσει οτι και στα σούπερ μάρκετ . 1 επιβάτης ανα 10τμ στους εσωτερικούς χώρους και ένας ανα καμπίνα .

Εχεις 2000 τετραγωνικά Σαλόνια και 30 καμπίνες θα περνεις 230 άτομα . Και σε αυτο το νούμερο ίσως δώσουν κατι παραπάνω στα συμβατικά λόγω εξωτερικών χωρών αν και δεν το πιστεύω γιατι οταν ο καιρος δεν θα ειναι καλός μοιραία θα μπουν μεσα .

Link to comment
Share on other sites

Οσο περναει ο καιρος πιστευω οτι θα ταξιδευει ολο και λιγοτερος κοσμος οποτε θεωρητικα ακομα και το τοσο μικρο πρωτοκολλο να αρκει.Βεβαια αυτο δεν εξασφαλιζει οτι για χιλιους δυο λογους δεν θα βρισκονται επιβατες σε τρομερα κοντινη αποσταση και φυσικα ενας βασικος κινδυνος ειναι και στις τουαλετες οπου δεν ξερεις ποιος εχει μπει πριν απο εσενα.

Οπως και να χει παντως οφειλουμε να αναγνωρισουμε οτι ισως για πρωτη φορα μια κυβερνηση δειχνει μια υπεθυνη σταση στα περισσοτερα θεματα γυρω απο τον κορνοϊο και να περνει προκαταβολικα μετρα .Πιθανον αυτο να οφειλεται επειδη προηγηθηκε και το παραδειγμα της Ιταλιας αλλα οπως ειδαμε και αλλες χωρες υποτιθεται πιο οργανωμενες απο εμας και δεν κανανε σχεδον τιποτα.

Link to comment
Share on other sites

Να τα μας...

Στην αγαπημένη και πανέμορφη Κάρπαθο το 1ο κρούσμα στα Δωδεκάνησα.

Ελπίζω να μην εξαπλωθεί. Τις τελευταίες μέρες είχε κατέβει πολύς κόσμος στο νησί. 

Μάλιστα ένας Ιταλός μετά απο 2 ημέρες εμφάνισε συμπτώματα και κλείστηκε στο σπίτι του... Δεν ξέρουμε βέβαια αν όντως έχει ο άνθρωπος. 

Αλλά πως κατάφερε να φτάσει χωρίς κανένα περιορισμό;

https://www.protothema.gr/greece/article/986612/koronoios-stin-karpatho-to-proto-krousma-sta-dodekanisa/

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, AQUA JEWEL said:

Από αύριο Σάββατο 21 Μαρτίου και ώρα 06:00 μόνο οι μόνιμοι κάτοικοι των νησιών θα μπορούν να ταξιδεύουν με τα πλοία.

Η επιστροφή απ' τα νησιά όμως θα επιτρέπεται και για τους απλούς επιβάτες.

Το πάνε σιγά σιγά μέχρι να φτάσουμε από βδομάδα στην πλήρη διακοπή των δρομολογίων. Προσωπικά πιστεύω πως αποτελεί ένα μέτρο περιορισμού της εξάπλωσης με αρκετά μικρή αποτελεσματικότητα. Απ' την άλλη μεριά, πόσο μυαλό θέλει να καταλάβουν ότι με αυτό που κάνουν, αποκόπτουν-απομονώνουν τα νησιά με την ηπειρωτική Ελλάδα (ιδιαίτερα αυτάπου βρίσκονται στο στόμα του λύκου); Δηλαδή, είναι λύση στην Σάμο να μην φεύγει κανείς απ' το νησί, να μην έρχεται κανείς στο νησί και να υπάρχει μόνο ένα δρομολόγιο την εβδομάδα για νταλίκες με τρόφιμα; Δίνουν την ευκαιρία της ζωής τους στους εξ ανατολών εχθρούς μας για να εφαρμόσουν τα βρώμικα επεκτατικά σχέδιά τους. Δεν το καταλαβαίνουν οι φωστήρες των Αθηνών που στο κάτω κάτω τους ενδιαφέρει να μην κηλιδωθεί η καριέρα τους και όχι και τόσο η υγεία μας;

Στην κατάσταση έκτακτης αναγκης που βρίσκεται ο πλανητης -της πανδημίας-, είναι λίγο άτοπο αυτό που αναφέρεις  σχετικά με τα επεκτατικά σχέδια. Μια τέτοια κινηση να γίνει από τον εξ ανατολών εχθρός μας, όλη η κοινωνια,και δεν εννοώ μόνο ΕΕ, θα τους βρουν απέναντί τους. -παντα φιλικα-

Edited by basilis89
Link to comment
Share on other sites

Προσπαθώντας να μείνω στο πνεύμα του τοπικ, να προσθέσω πως είναι σημαντικό να ελεγχθεί ουσιαστικά ποιος είναι μόνιμος κάτοικος και ποιος όχι.

Αρκετοί έχουν "μόνιμη κατοικία" σε νησιά για διάφορους λόγους (εποχιακά εργαζόμενοι, συναισθηματικούς, φορολογικούς κλπ) και δεν είναι στην ουσία μόνιμοι κάτοικοι και τώρα μπορεί ξανά να το εκμεταλλευτούν.

Link to comment
Share on other sites

Υπάρχει και ο ΜΑΝ (μοναδικός αριθμός νησιώτη) τον οποίο λαμβάνουν μόνο οι φορολογικώς κάτοικοι νήσων. Στα 2 σχεδόν χρόνια που εφαρμόζεται έχουν σχεδόν όλοι, και ακόμη και αν δεν έχουν μπορούν να βγάλουν αμέσως.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...