Jump to content
Shipfriends

Πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων


Recommended Posts

On 8/14/2020 at 11:58 AM, Nick the Greek said:

Δεν θυμόμουν να έχω ξαναδεί κοντεινεράδικο της MSC με το δεύτερο συνθετικό του ονόματός του να είναι Masha, πόσω μάλλον όταν είναι και το τρίτο πλοίο που κατά τα φαινόμενα παίρνει αυτό το όνομα. Όπως και να έχει, ιδού το MSC Masha 3 (IMO 9188219) να δουλεύει φορτίο στο Ικόνιο πρίν λίγες ημέρες. Χτισμένο το 1998 σαν P&O Nedlloyd Sao Paulo, αργότερα έγινε Santa Francesca(2002), CMA CGM Volta(2007), Santa Francesca(2009) με το σημερινό του όνομα να το έχει από το 2017 και να φέρει σημαία Πορτογαλίας. Ναυπηγήθηκε στο Flender Werft(669) ενώ η Mitsui κύρια μηχανή του, με κατανάλωση 41 τόνων καύσιμα το 24ωρο του δίνει ταχύτητα 19 κόμβων για να μεταφέρει 2,169 TEU nominal.

 

Άλλη μια άποψή του, και πάλι δεμένο στο Ικόνιο πρό ολίγων ημερών.

Link to comment
Share on other sites

Εκδήλωση πυρκαγιάς σε έμφορτο εμπορευματοκιβώτιο στο Φ/Γ Luna Maersk στην θαλάσσια περιοχή βόρεια ν. Κέας

Quote

Ενημερώθηκε βραδινές ώρες χθες το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, για πυρκαγιά σε έμφορτο εμπορευματοκιβώτιο στο Φ/Γ πλοίο εμπορευματοκιβωτίων “LUNA MAERSK” σημαίας Χονγκ Κονγκ στην θαλάσσια περιοχή βόρεια ν. Κέας, χωρίς ο Πλοίαρχος να αιτεί συνδρομή.

Για την περιοχή απέπλευσαν δύο (02) περιπολικά σκάφη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., καθώς και ένα (01) σκάφος Π.Υ., ενώ στο εμπορευματοκιβώτιο πραγματοποιήθηκε περιμετρική ψύξη με χρήση αντλιών νερού, από το πλήρωμα του πλοίου. Το εν λόγω Φ/Γ είχε αποπλεύσει από τον λιμένα Πειραιά με προορισμό τον λιμένα Θεσσαλονίκης έμφορτο, με 1.517 εμπορευματοκιβώτια και 26 μέλη πληρώματος.

To “LUNA MAERSK” πλαγιοδέτησε μεσημβρινές ώρες σήμερα, στον προβλήτα ΙΙ του λιμένα Κερατσινίου, όπου έγινε εκφόρτωση του ειδικού κοντέινερ και εν συνεχεία τοποθετήθηκε σε ειδικά ασφαλή διαμορφωμένο χώρο όπου πραγματοποιήθηκε ρίψη ύδατος από κλιμάκιο Π.Υ.

Από το Β' Λιμενικό Τμήμα Κερατσινίου του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά που διενεργεί την προανάκριση, απαγορεύτηκε ο απόπλους του πλοίου μέχρι την προσκόμιση πιστοποιητικού διατήρησης κλάσης και αξιοπλοΐας από τον παρακολουθούντα το πλοίο νηογνώμονα, ενώ από το περιστατικό δεν προκλήθηκε τραυματισμός ατόμων και δε διαπιστώθηκε θαλάσσια ρύπανση.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Σε τεύχος του περιοδικού alphaliner της προηγούμενη (ή προ-προηγουμενης) βδομαδας που έπεσε σήμερα στα χέρια μου ειχε ένα αρκετά ενδιαφέρον άρθρο περί των μικρών feeder εως 1.500ΤΕU της ευρωπαϊκής ηπείρου. Tο ζουμί του άρθρου είναι πώς ο στολος τους γερνάει με ταχύτατο ρυθμό. Για παράδειγμα τα πλοία 300-1.000ΤΕU έχουν μέσο όρο ηλικίας τα 22 έτη με αυτα κάτω των 500ΤΕU να τραβάνε περισσότερο το μέσο όρο προς τα κάτω, ενώ τα πλοία 1.000-1.500 ΤΕU έχουν μέσο όρο τα 16 έτη.

Οι παραγγελιές που υπάρχουν είναι κάπου στα 40 πλοια, αλλα όταν ο στολος ειναι 460 πλοια δε το λες και καλό ποσοστό.

Λόγοι που αναφερονται ειναι το πλέον υψηλό κόστος κατασκευής, έλλειψη μακροπορθεσμων ναυλώσεων ώστε να καλυφθεί το κόστος ναυπήγησης και το κλείσιμο ευρωπαϊκών ναυπηγείων με τη κατάλληλη τεχνογνωσία.

Εκτιμάται τέλος, πως το κενό αυτό θα καλυφθεί από πλοια της Ασιατικής αγοράς ,είτε second hand, είτε καινούρια, τα οποία όμως θα είναι πιο κοντά στα 1.000 ΤΕU.

Link to comment
Share on other sites

Ας δούμε 2 φωτογραφίες  του CMA CGM Ambarli  καθώς βγαίνει από το πέραμα προς τον Σαρωνικό κόλπο τον Αύγουστο του 2022,πάνω από το Αχαιός! (Συγνώμη για την ποιότητα είναι τραβηγμένες από κινητό τηλέφωνο) 

 

ΥΓ: πρέπει να ήμουν συνεπιβάτης  με τον @Panagia Ekatontapiliani 😁 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
On 5/1/2018 at 10:23 PM, Panagia Ekatontapiliani said:

Στις 24/11/17 ήταν δεμένο στο μώλο της ΔΕΗ το φορτωμένο container OPDR Lisboa (IMO No: 9389291) που είναι κατασκευασμένο το 2007, έχει μήκος 129,59 μέτρα και πλάτος 20,83 μέτρα και ανήκει στη Gongfa Shipping Co ltd. Προηγούμενο του όνομα είναι OPDR Sankt Petersburg.

Το OPDR Lisboa είχε μετονομαστεί σε Lisboa από το 2020 έως το 2023 και πλέον λέγεται Kapitan Byankin

Link to comment
Share on other sites

H ONE(Ocean Network Express) υποστηρίζει πως έσπασε το ρεκόρ των περισσοτέρων εμπορευματοκιβωτίων που έχουν φορτωθεί ποτέ επί ενός πλοίου. Πιο συγκεκριμένα λένε πως το ONE Integrity φόρτωσε 21,954 κομμάτια αφήνοντας πίσω του το Far East για την Ευρώπη με τελευταίο σταθμό τη Σιγκαπούρη. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
On 6/26/2020 at 3:28 PM, Nick the Greek said:

Πολύ στη Navios έχει πήξει τον τελευταίο καιρό το λιμάνι, να άλλο ένα κοντεινεράδικό τους να αναχωρεί από το Ικόνιο, είναι το Navios Indigo (IMO 9324875). Έχει κατασκευαστεί το 2007 στο Dalian(CS 4250-5) της Κίνας με προηγούμενα ονόματα τα Sabine Rickmers και CMA CGM Jade, τη δεδομένη χρονική στιγμή πρέπει να δουλεύει για λογαριασμό της Ταιβανέζικης Yang Ming Line. Χωρητικότητα 4,250 TEU και πρόωση από μία μηχανή Doosan.

 

Άλλη μια άποψη του πλοίου, κάνοντας κάργκο οπερέσιο στο Ικόνιο πρίν λίγες ημέρες.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 5/3/2020 at 9:54 AM, Panagia Ekatontapiliani said:

Το Pacific Dalian (ΙMO No 9339090) είναι ναυπηγημένο το 2008 στο ναυπηγείο Fujian Mawei Shipbuilding στο Mawei της Κίνας. Το πλοίο έχει μήκος 129,58 μέτρα και πλάτος 20,79 μέτρα και ανήκει στην Sinokor Merchant Marine Co. Το πλοίο φοράει μια κύρια μηχανή MAK 8M43C (7.200KW) και έχει χωρητικότητα 698 TEU. Προηγούμενο το όνομα είναι Rbd Esperanza.

 

Να το και σε οπερέσιο στον Πειραιά.

Link to comment
Share on other sites

Ξεκίνησα να ετοιμάζω μήνυμα στο δελτίο του Livorno για να ανεβάσω αυτήν εδώ τη φωτογραφία του Egy Crown (IMO 9216107), παρμένη επάνω από το πλοίο του Grimaldi από την Olbia. Στην πορεία συνειδητοποιώ ότι λίγες μέρες μετά ξαναβλέπω το πλοίο στη ράδα του Πειραιά. Και εν τέλει ψάχνοντας τα χαρακτηριστικά του και τα προηγούμενά του ονόματα, βρίσκω πως το έχω φωτογραφήσει πρίν 20 ακριβώς χρόνια στο Ικόνιο, με το όνομα MSC Sintra που είχε τότε.

 

Για να τα συνοψίσουμε, το πλοίο έχει ναυπηγηθεί το 2000 στο Gdynia Shipyard(125/2) της Πολωνίας σαν Jork Valiant και με χαρακτηριστική την πρύμη αυτής της σειράς πλοίων. Μηχανή MAN B&W και χωρητικότητα 1,129 TEU. Η MSC ναυλώνει το πλοίο από το 2002 ως το 20024 και το ονομάζει MSC Sintra ενώ με το πέρας της ναύλωσης το πλοίο ξαναγίνεται Jork Valiant. Το σημερινό του όνομα του το δίνουν οι Αιγύπτιοι πλοιοκτήτες του το 2019. Σημαία Αιγύπτου, νηολόγιο Αλεξάνδρειας και κλάση DNV.

Link to comment
Share on other sites

Το Cosco Development (ΙΜO No: 9472139) είναι ναυπηγημένο το 2011 στο ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries Co Ltd στο Ulsan της Νότιας Κορέας. Το πλοίο έχει μήκος 366.00 μέτρα και πλάτος 48.32 μέτρα και ανήκει στην Seaspan Corp με έδρα τον Καναδά. Το πλοίο φοράει μια κύρια μηχανή MAN-B&W 12K98ME-C (72.240 KW), που του δίνουν μέγιστη ταχύτητα 24,70 κόμβων και έχει χωρητικότητα 13092TEU.

Link to comment
Share on other sites

On 11/25/2018 at 12:15 AM, Panagia Ekatontapiliani said:

Πριν δυο μήνες το container Cosco Shipping Himalayas (IMO No: 9757840) της Cosco Shipping βρέθηκε στο Ικόνιο. Το πλοίο έχει ναυπηγηθεί το 2017, στο ναυπηγείο Shanghai Jiangnan-Changxing στη Κίνα (Yard No: H3020), έχει μήκος 366,00 μέτρα και πλάτος 52,00 μέτρα.

 

Πέντε χρόνια μετά, συναντούμε το ίδιο πλοίο της COSCO και πάλι στο Ικόνιο. Καμία αλλαγή επάνω του.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Μια σύντομη ματιά σε ένα πλοίο της Hapag-Lloyd που είναι στο κράττει νότια της κίτρινης και περιμένει πλοηγό για το Ικόνιο. Είναι το Salahuddin με ΙΜΟ 9708796 με χωρητικότητα 14,993 TEU. Έχει χτιστεί το 2015 στη Hyundai(2715) με μηχανή MAN B&W και χωρίς να έχει αλλάξει ποτέ όνομα. Το όνομά του προφανώς παραπέμπει στο ότι ήταν παραγγελία της UASC και η Hapag-Lloyd το κράτησε μέχρι την συγχώνευση των 2 εταιρειών. Η άχρηστη πληροφορία της ημέρας είναι πως αν σας λέει κάτι το όνομα του πλοίου, αναφέρεται σε αυτόν που εμείς ξέρουμε σαν Σαλαντίν από την εποχή των Σταυροφοριών.

Link to comment
Share on other sites

Επισήμως κατατάσσεται σαν πλοίο γενικού φορτίου, επί του πρακτέου προφανώς είναι ένα feederάκι για κοντέινερ. Το όνομά του είναι Orion (IMO 9143415) και έχει χωρητικότητα 366 TEU. Ναυπηγός του το γερμανικό Kroeger Werft(1543) το 1998 με μία μηχανή Alpha. Έχει αλλάξει κάμποσα ονόματα μια και χτίστηκε σαν Bremer Zukunft(1998) και κατόπιν έγινε διαδοχικά Admiral Star(2000), Uppland(2001), Condor(2004), Europe Orion(2006) και τελικά Orion ήδη από το 2008 για την ολλανδική Visser Shipping. Σημαία Ολλανδίας, νηολόγιο Sneek και κλάση DNV.

Link to comment
Share on other sites

Ένα ακόμη feederάκι της Βορείου Θάλασσας να περνάει από το Rotterdam, ας πάρουμε ένα βλέφαρο το Vanquish (ΙΜΟ 9375135) λοιπόν. Ναυπήγηση 2012 στο Hangzhou Dongfeng Shipbuilding(740) με μηχανή Wartsila και χωρητικότητα 354 TEU. Οι πλοιοκτήτες του είναι Ιρλανδοί και δεν του έχουν αλλάξει ποτέ όνομα. Σημαία Ολλανδίας, νηολόγιο Groningen και κλάση BV.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Τα τερατάκια της CMA CGM πάνε και στο Rotterdam, εκεί λοιπόν βλέπουμε το CMA CGM Bougainville (IMO 9702156). Χωρητικότητα 17,722 TEU και ναυπήγηση 2015 στη Samsung (2094) με μηχανή MAN B&W. Όπως βλέπουμε και από την πρυμνιά όψη φέρει σημαία Μάλτα με κλάση BV.

Link to comment
Share on other sites

On 2/24/2024 at 11:23 PM, Panagia Ekatontapiliani said:

Το Cosco Development (ΙΜO No: 9472139) είναι ναυπηγημένο το 2011 στο ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries Co Ltd στο Ulsan της Νότιας Κορέας. Το πλοίο έχει μήκος 366.00 μέτρα και πλάτος 48.32 μέτρα και ανήκει στην Seaspan Corp με έδρα τον Καναδά. Το πλοίο φοράει μια κύρια μηχανή MAN-B&W 12K98ME-C (72.240 KW), που του δίνουν μέγιστη ταχύτητα 24,70 κόμβων και έχει χωρητικότητα 13092TEU.

 

Και η πρυμνιά άποψη του COSCO Development, πρίν λίγες ημέρες στο Ικόνιο 3 Δυτικά.

Link to comment
Share on other sites

Ένα μικρό κοντεινεράδικο που λέγεται Duygu (IMO 9199787)στις οθόνες μας απόψε, η φωτογράφιση είναι πέρυσι στο Rotterdam. Ναυπήγηση του 2000 στο Daesun Shipbuilding(435), στο Busan της Νοτίου Κορέας. Η κύριά του μηχανή είναι ΜΑΝ και η χωρητικότητά του τα 411 TEU μόλις. Ως το 2015 λεγόταν Al Arish ενώ εκείνη τη χρονιά πήρε το τωρινό του όνομα, περνώντας στα χέρια Τούρκων πλοιοκτητών. Σημαία Vanuatu, νηολόγιο Port Vila και κλάση ΝΚΚ.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...