Jump to content
Shipfriends

Ναυάγιο Corfu Island


Recommended Posts

Για το Corfu Island είχε δημοσιευτεί το 1991 ότι ο ΟΛΠ είχε δώσει κάποια διωρία στην εταιρεία Πλοιοδυαλητική για την απομάκρυνση του ναυαγίου. Μήπως τελικά διαλύθηκε χωρίς να ανελκυστεί?

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Ψάχνοντας το αρχείο μου βρήκα αυτη την φοβερη αεροφωτογραφία του Γιώργου Κουρούπη, μάλλον απο το περιοδικό ΝΑΥΤΕΛΛΗΝΑΣ, στην οποία φαίνεται το βυθισμένο πλοίο ανάμεσα σε άλλα επιβατηγά.

post-1854-0-14417100-1331924838_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...
  • 3 weeks later...

Διακήρυξη ανοικτού πλειοδοτικού για την εκποίηση και απομάκρυνση εκτός Λιμένα Πειραιά του ναυαγίου ΚΟΡΦΟΥ ΑΪΛΑΝΤ Ν.Π. 8742

Quote

Μετά τις υποβρύχιες επιθεωρήσεις που πραγματοποιήθηκαν από το καταδυτικό συνεργείο της GREEK DIVING CENTER LTD, διαπιστώθηκε ότι το ναυάγιο έχει καλυφτεί από λάσπη στην περιοχή επικάθισης του η οποία φτάνει μέχρι ένα μέτρο. Επιπρόσθετα, το ναυάγιο έχει συληθεί από εξαρτήματα αξίας όπως οι άγκυρες, οι καδένες, οι προπέλες και άλλα εξαρτήματα. Από τις φωτογραφίες μπορεί να εκτιμηθεί ότι μεγάλη φθορά από διάβρωση υπάρχει στις υπερκατασκευές του πλοίου ενώ αντίθετα η γάστρα του φαίνεται να είναι σε καλύτερη κατάσταση.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Είχε γίνει ο διαγωνισμός και είχε βγει ανάδοχος αλλά επειδή το πλοίο ήταν σε πολύ άσχημη κατάσταση και ότι πήγαν να βγάλουν διαλυόταν έγινε νέος διαγωνισμός από ότι έχω καταλάβει. Διακήρυξη επαναληπτικού ανοικτού πλειοδοτικού διαγωνισμού για την εκποίηση και απομάκρυνση εκτός Λιμένα Πειραιά του ναυαγίου ΚΟΡΦΟΥ ΑΪΛΑΝΤ Ν.Π. 8742 στις 27/04/18, με τιμή εκκίνηση για τη συμμέτοχη στο διαγωνισμό καθορίζεται το ποσό των 90,00€/τόνο light ship weight μη συμπεριλαμβανόμενου ΦΠΑ. (πριν ήταν 183€/τόνο)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Σήμερα η ανέλκυση του «ΚΟΡΦΟΥ ΑΪΛΑΝΤ» από τη θάλασσα του Περάματος 

Quote

Στο πλαίσιο της υλοποίησης των ρητών εντολών του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτη Κουρουμπλή για άμεση απομάκρυνση των ναυαγίων, από τα λιμάνια του Πειραιά και της Ελευσίνας, ολοκληρώνεται αύριο η ανέλκυση του Ε/Γ-Ο/Γ “ΚΟΡΦΟΥ ΑΪΛΑΝΤ”, το οποίο βυθίστηκε στην επισκευαστική βάση του Λιμένα (Πειραιώς) Περάματος, στις 20-5-1986. Έκτοτε δεν είχε αναληφθεί καμία σοβαρή προσπάθεια για την ανέλκυσή του.

Την τελευταία φάση της ανέλκυσης, η οποία θα γίνει στις 13.00 στη Ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος (περιοχή των δεξαμενών του ΟΛΠ) μπορούν να παρακολουθήσουν οι εκπρόσωποι των ΜΜΕ.

Την ανέλκυση πραγματοποιεί η εταιρεία GREEK DIVING CENTER ΕΠΕ, αζημίως για το Ελληνικό Δημόσιο. Έτσι συνεχίζεται η υλοποίηση της κυβερνητικής πολιτικής απομάκρυνσης όλων των επικίνδυνων για το περιβάλλον και τη ναυσιπλοΐα πλοίων, καθώς και ναυαγίων που εδώ και 30 χρόνια υποβαθμίζουν το επίπεδο ζωής των κατοίκων του Αργοσαρωνικού, λόγω της εγκληματικής αδιαφορίας των προηγούμενων κυβερνήσεων.

 

Link to comment
Share on other sites

Π. Κουρουμπλής στην ανέλκυση του Κορφού Άιλαντ: «Προωθούμε νέο νομοθετικό πλαίσιο για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος από ναυάγια» 

Quote

Μετά από 32 χρόνια, βγήκε σήμερα στην επιφάνεια της θάλασσας, στην Προβλήτα Δύο του Περάματος, το ναυαγισμένο Ε/Γ - Ο/Γ «Κορφού Άιλαντ», στο πλαίσιο της επιχείρησης που έχει αναθέσει στη Δημόσια Αρχή Λιμένα το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και που είναι η ανέλκυση των ναυαγισμένων πλοίων από το βυθό, ώστε να πάψουν τα ναυάγια να επιβαρύνουν το θαλάσσιο περιβάλλον. Η ανέλκυση γίνεται χωρίς να πληρώσει το Δημόσιο ούτε ένα ευρώ, ενώ ο Υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής εξήγγειλε νέο νομοθετικό πλαίσιο που θα υποχρεώνει τις ασφαλιστικές εταιρίες να πληρώνουν για τυχόν επιβάρυνση που προκαλούν στο περιβάλλον, τα πλοία που ασφαλίζουν.

Ο κ. Κουρουμπλής δήλωσε:

«Ξεκινάμε μια πρωτόγνωρη μεγάλη επιχείρηση ανέλκυσης των ναυαγίων από τις θάλασσες του Πειραιά και της Ελευσίνας και διερωτώμεθα γιατί τόσα χρόνια δεν ενδιαφέρθηκε κανείς να τα βγάλει και γιατί δεν κλήθηκαν οι ασφαλιστικές εταιρίες να πληρώσουν την ανέλκυσή τους. Η ανέλκυση αυτή γίνεται χωρίς καμία επιβάρυνση του Ελληνικού Δημοσίου, ενώ κάποιοι είχαν ζητήσει 1,5 εκατομμύριο ευρώ για να βγάλουν αυτό το ναυάγιο. Παράλληλα γίνεται προσπάθεια απομάκρυνσης των επικίνδυνων και εγκαταλειμμένων πλοίων που μπορεί να χρησιμοποιούνται για έκνομες ενέργειες. Η εντολή του πρωθυπουργού είναι να καθαρίσει ο Πειραιάς και η Ελευσίνα από τα ναυάγια και από τα εγκαταλειμμένα και επικίνδυνα πλοία στις ακτές αυτών των περιοχών. 

Θέλω να σημειώσω ότι το Κορφού Άϊλαντ που βλέπετε να ανελκύεται, έχει προηγουμένως καθαριστεί από πετρελαιοειδή και λιπαντικά ώστε να μην υπάρξει επιβάρυνση του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Γίνεται και εδώ σωστή και ποιοτική δουλειά όπως έγινε και με τον Σαρωνικό Κόλπο, δουλειά που πλέον αποτελεί πρότυπο για άλλες χώρες, κάτι που, προσωπικά, με γεμίζει περηφάνια. Για τις όλη αυτή την προσπάθεια θέλω να ευχαριστήσω το Διοικητή της ΔΑΛ και τους συνεργάτες του, οι οποίοι δουλεύουν ακατάπαυστα για να κατορθώσει η Δημόσια αυτή Αρχή να επιτελέσει το έργο της.

Είναι μια επιχείρηση που μπορεί να μας φέρει αντιμέτωπους με συμφέροντα, καθώς θα φτιάξουμε νέο θεσμικό πλαίσιο που θα προστατεύει αποτελεσματικά το περιβάλλον και θα δεσμεύει τις ασφαλιστικές εταιρίες να πληρώνουν πολύ ακριβά σε περίπτωση που συμβεί στις ελληνικές θάλασσες κάποιο ατύχημα.»

Ο Διοικητής της ΔΑΛ, Δημοσθένης Μπακόπουλος δήλωσε: 

«Η ανέλκυση του Κορφού Άϊλαντ ξεκίνησε με μια σύμβαση που υπεγράφη ανάμεσα στη Δημόσια Αρχή Λιμένα και στην εταιρία «Ελληνικό Κέντρο Καταδύσεων ΕΠΕ» και είχε αντικείμενο την αζήμια και απολύτως αδάπανη για το Ελληνικό Δημόσιο ανέλκυση του πλοίου, μετά από 32 χρόνια που ήταν παρατημένο στο βυθό. Υλοποιούμε μια ρητή εντολή που μας έδωσε ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής και που είναι να καθαρίσει το λιμάνι του Πειραιά από τα ναυάγια που αποτελούν περιβαλλοντικό έγκλημα σε βάρος των κατοίκων του Αργοσαρωνικού. Αυτό που βλέπετε σήμερα πίσω μας είναι το πρώτο στάδιο της τελευταία φάσης  ανέλκυσης του ναυαγίου, αλλά ακριβώς πίσω μας βλέπετε το Ράσα Σαγιάντ με πέντε ημιβυθισμένες φορτηγίδες. Άρα έχουμε ακόμα έξι ναυάγια στη Ζώνη Λιμένα του Πειραιά. Η ΔΑΛ, υλοποιώντας τις εντολές της πολιτικής ηγεσίας για αζήμια και αδάπανη απομάκρυνσή τους, έχει ήδη βγάλει διαγωνισμό για ακόμα 38 ναυάγια τα οποία είναι επίσης πάρα πολλά χρόνια στο βυθό, ενώ διαπιστώσαμε ότι υπάρχουν ακόμα 12 ναυάγια για τα οποία δεν κινηθεί καθόλου η προβλεπόμενη διαδικασία. Παραπέμψαμε το θέμα στην αρμόδια γνωμοδοτική επιτροπή, προκειμένου να μπορέσει να ξεκινήσει η διαδικασία απομάκρυνσης και αυτών των ναυαγίων. 

Θέλω να ευχαριστήσω την πολιτική ηγεσία που μας εμπιστεύτηκε, διότι το εγχείρημα αυτό δεν είναι μόνο ενδιαφέρον, είναι και εγχείρημα που «χαλάει και πολλές σούπες» από αυτές που αφήσανε τα πλοία μέσα στο λιμάνι. Θέλω επίσης να ευχαριστήσω τον ΟΛΠ γιατί είχαμε άριστη συνεργασία καθ’ όλη τη διάρκεια ανέλκυσης του ναυαγίου, καθώς και το προσωπικό της Αρχής, το οποίο σε μια καινοτόμο ιδέα, όπως η για πρώτη φορά μετά από τόσα χρόνια  αζήμια και αδάπανη για το Δημόσιο ανέλκυση, κατάφερε και άντεξε και υποστήριξε το έργο, το οποίο συνεχίζεται κανονικά. 

Να βάλουμε μια φωτογραφία από το κουφάρι του Corfu Island στη gallery μας.

DSC_9122.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Το κουφάρι του Corfu Island αναμένεται να ρυμουλκηθεί από το κεφάλι της προβλήτας 2 του Περάματος στο ναυπηγείο NDP P.C. Ναυπηγεία Διαλυτήρια Περάματος Κ.Ε. από ρυμουλκά της εταιρείας Σπανοπουλου

Link to comment
Share on other sites

On 10/19/2018 at 4:08 PM, Panagia Ekatontapiliani said:

Το κουφάρι του Corfu Island αναμένεται να ρυμουλκηθεί από το κεφάλι της προβλήτας 2 του Περάματος στο ναυπηγείο NDP P.C. Ναυπηγεία Διαλυτήρια Περάματος Κ.Ε. από ρυμουλκά της εταιρείας Σπανοπουλου

Τελικά το πήγε το Αχιλλέας :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 4 years later...

Ανατρίχιασα με αυτήν την ιστορική φωτογραφία !  Ειδικά με το Νεπτούνια της ΕΛΜΕΣ αλλά και το  SUN BOAT που μου θύμισε ένα πλοίο που υπηρέτησα στην καριέρα μου ! το SEA TRAILER με δρομολόγια από Κόρινθο προς Porto Marghera το μακρινό 1999 ! 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
On 3/16/2012 at 9:09 PM, antonis molos said:

Ψάχνοντας το αρχείο μου βρήκα αυτη την φοβερη αεροφωτογραφία του Γιώργου Κουρούπη, μάλλον απο το περιοδικό ΝΑΥΤΕΛΛΗΝΑΣ, στην οποία φαίνεται το βυθισμένο πλοίο ανάμεσα σε άλλα επιβατηγά.

post-1854-0-14417100-1331924838_thumb.jp

Στα αριστερά ποιό πλοίο είναι;

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...