Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Αν υπήρχε ρευστό και αν είμασταν σαν χώρα γενικά καλυτερα οικονομικά, ναι τότε θα το κάνανε. Αλλά πρεπει και το κράτος να κάνει κατι για να εκσυγχρονιστεί ο στόλος. 

Link to comment
Share on other sites

Το θέμα είναι ότι αργά ή γρήγορα κάτι πρέπει να γίνει.Ποσα χρόνια θα ανεβοκατεβαίνει το πρεβελης Κάσο Καρπάθια...Όπως και όλα τα πλοία της ακτοπλοΐας που κάθε χρόνο κάνουν συνεχόμενα δρομολόγια και είναι κάποιας ηλικίας

Edited by Champion Jet_2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 month later...

συμφωνα με τον gary andrews, ο ιταλικος ΣΕΕΝ προτεινει περιπου οτι και το ναυτικο επιμελητηριο (ποστ @margaritis24)

οχι μονο να εξασφαλισει το κρατος τα κονδυλια για την ανανεωση του ακτοπλοϊκου στολου (της ιταλιας), αλλα να αναλαβει το ιδιο τη ναυπηγηση των ferries, 3-4 κατηγοριες μεγεθους πανομοιοτυπων πλοιων τα οποια μετα θα αγορασουν με ευνοϊκους ορους οι χειμαζωμενοι πλοιοκτητες

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Αυτά που αναφέρατε παραπάνω προχωράνε, ένα πακέτο μισού δις ευρώ είναι κομμάτι ενός μεγαλύτερου σχεδίου για την Ιταλική οικονομία που εκπόνησε η κυβέρνηση Draghi και που πρόκειται σύντομα να κατατεθεί στην Ευρωπαική Επιτροπή. Πρόθεσή τους η αγορά/ναυπήγηση 22 πλοίων(10 roro/ropax + 10 υδροπτέρυγα) μέσα στην τετραετία 2022-2025, όλα με καινούριες τεχνολογίες χαμηλών ρύπων. Αν καταλαβαίνω καλά τα πλοία αυτά θα πάνε σε γραμμές δημοσίου συμφέροντος/επιδοτούμενες.

 

Αν το κάνουν οι fratteli, δε βλέπω γιατί να μη γινόταν κι εδώ. Εδώ όμως οι ακτοπλόοι πλακώνονται μεταξύ τους και το ΥΕΝ ψάχει να βρεί πως θα βολευτούν οι ημέτεροι με κάποιο νταραβέρι.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
On 5/8/2021 at 5:27 PM, Takisg said:

κι αφού δεν υπάρχει επιδότηση δεν υπάρχει κ λόγος για πιο καινούργια πλοία!!!!

Δηλαδή για να υπάρξουν νέα πλοια πρεπει να υπάρχει επιδότηση?Οι εταιρίες του εξωτερικού περιμένουν επιδότηση για να πάρουν νεότερα σε ηλικια μεταχειρισμένα πλοια ή να χτίσουν καινούρια?

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Αλλες αγορες.Δεν μπορουν σαν μεγεθος να συγκριθουν με εμας.Στην Ελλαδα πλεον αμφιβαλω αν θα μπορουσε να κανει αποσβεση ενα newbuilding ταχυπλοο(γι αυτο εχουμε πηξει στα second hand).Ποσο μαλλον ενα νεοτευκτο συμβατικο που εχει πολλαπλασια αξια κατασκευης.Και ποιος θα το ναυπηγουσε ακριβως κιολας  μεταξυ μας.

Ολος ο κοσμος εχει στραφει στο αεροπλανο πλεον σε οσα νησια υπαρχει αεροδρομιο.Καλα για κατι γραμμες Ελλαδας-Ιταλιας δε δεν το συζηταω καν.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Μεγάλη κουβέντα για τα ακτοπλοικά μεγάλης ηλικίας και παλαιάς τεχνολογίας που βλέπουμε στις μέρες μας εν Ελλάδι. Σαν τροφή για σκέψη και μόνο, εγώ να κάνω μία αδόκιμη μεν, ρεαλιστική δε κατά τη γνώμη μου αντιστοιχία. Διαλέγουμε το μέσον της δεκαετίας του 70 και βλέπουμε ποιό είναι το αυτοκίνητο της χρονιάς στην Ευρώπη εκείνη την εποχή. Ας πούμε το 1975, το αυτοκίνητο της χρονιάς είναι το Citroen CX που είναι στο υψηλό κομμάτι της αγοράς, στο πιο ευπρόσιτο κομμάτι της αγοράς είναι στην Ελλάδα επί παραδείγματι το Fiat 128. Σκεφθείτε λοιπόν το έτος 2021 να είσασταν ιδιοκτήτες ενός αυτοκινήτου τέτοιας ηλικίας και να έπρεπε να κυκλοφορείτε όλο το χρόνο με αυτό, συμπεριλαμβανομένης της υποχρέωσης να κάνετε και μακρινά ταξίδια με την οικογένεια μέσα. Φανταστείτε να ταξιδεύτε χωρίς κλιματισμό, να μπλέκετε σε σημερινό μποτιλιάρισμα με ψυγείο εκείνης της τεχνολογίας, να οδηγείτε χωρίς υδραυλικό τιμόνι και αυτόματο κιβώτιο, και ούτω καθ' εξής. Σκεφθείτε δε, πόσα προβλήματα θα έβγαζε ένα τέτοιο αυτοκίνητο αν του κάνατε καθημερινή χρήση και έβαζε και καμιά 20αριά χιλιάδες χιλιόμετρα κάθε χρόνο, ή να έπρεπε να το περνάτε ΚΤΕΟ κάθε 2 χρόνια.

 

Νομίζω καταλαβαίνετε τι θέλω να πώ και που το πάω. Η συντριπτική πλειοψηφία εξ' υμών θα αγανακτούσατε αν σας έδινε κάποιος ένα τέτοιο αυτοκίνητο για το οδηγήσετε έστω μία εβδομάδα. Και ενώ στους ελληνικούς δρόμους έχουμε φτάσει να βλέπουμε τέτοια αυτοκίνητα μόνο με πινακίδες της Λέσχης Φίλων Αυτοκινήτου(ή κάτι τέτοιο) σαν διατηρητέα κομμάτια, στις ελληνικές θάλασσες βλέπουμε τα αντίστοιχα πλοία να αυξάνονται και να πληθύνονται. Ε, δεν το λες και υγιές αυτό.

Link to comment
Share on other sites

Κατα την γνωνη μου το παράδειγμα με τα αυτοκίνητα είναι λίγο ατυχές επειδή φτιάχνονται για διαφορετικό χρονικό ορίζοντα.Βεβαια αυτο που θες να πεις ειναι σωστό και μας βαζει κατευθείαν στο θέμα.

Σκεφτείτε απλά να υπήρχαν αεροπλάνα 40 χρόνων η για τρενο να υπήρχε καρβουνιαρης που δεν αφήνει χωριό.Θα μπαίναμε σε αυτά μέσα να ταξιδέψουμε?

Δεν λέμε, ωραία τα παλιά σκαριά  αλλά όχι να ειναι βασικά σε μία γραμμή, ούτε να έχει ο επιβάτης την μοναδική επιλογή να ταξιδέψει στον προορισμό που θέλει. Άλλωστε δημιουργεί και προβλημα και στο νησί και ειναι για πολλούς αποτρεπτικος παράγοντας.

Τώρα βέβαια με τόσα παλιά σκαριά που έχουν μαζευτεί στην Ελλάδα και με την κρίση που υπάρχει στην οικονομία,δύσκολα θα πέσει ο μέσος όρος ηλικίας.

Link to comment
Share on other sites

Εγώ θα αναφέρω ένα άλλο παράδειγμα,με φορτηγά.Πολλά μα πολλά φορτηγά ηλικίας πάνω από 30 χρονών δουλεύουν στην Ελλάδα ακόμα.Αιτία;Η φτηνή συντήρηση τους και η απλότητα στην αντικατάσταση ανταλλακτικών και η πολύ μεγάλη αξιοπιστία τους στο χρόνο.Μιλάμε για φορτηγά σκυλιά που έφαγαν πολλοί ψωμάκι.Πάμε τώρα στα σύγχρονα φορτηγά.Γεμάτα ηλεκτρονικά,εγκεφάλους,καλωδιώσεις.Δε μπορείς να βάλεις χέρι μόνο εξειδικευμένο συνεργείο.Συναγερμοί χτυπάνε ακόμα και αν δεν έχεις νερό για υαλοκαθαριστήρες ενώ σε πιο μεγάλη ζημιά το όχημα ακινητοποιείται.Η κατασκευή των σύγχρονων είναι για βραχύβια χρήση με κύριο σκοπό τη συνεχή πώληση ανταλλακτικών και υποστήριξη από τις κατασκευάστριες.Ενώ τα παλιά φορτηγά ήταν άρματα.

Τώρα όλα αυτά πως σχετίζονται με τα πλοία;Την απάντηση τη φανταζόμαστε όλοι.

Σίγουρα όμως τη σημερινή εποχή όλα έγίναν πιο ασφαλή.

Link to comment
Share on other sites

Παντως,γνωμη μου,σε μια πενταετια που ουτε νεοτευκτα υπαρχουν στον οριζοντα για να ρθουν και τα πλοια των 00s θα ειναι 25+ συν οποια χρεπια 50ετιας μαζεψουμε ακομα θα συναγωνιζομαστε τις γραμμες της Αλβανιας στα ισια σε επιπεδο στολου.:wub:

Edited by MILTIADIS
Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, Lord said:

Κατα την γνωνη μου το παράδειγμα με τα αυτοκίνητα είναι λίγο ατυχές επειδή φτιάχνονται για διαφορετικό χρονικό ορίζοντα.Βεβαια αυτο που θες να πεις ειναι σωστό και μας βαζει κατευθείαν στο θέμα.

Σκεφτείτε απλά να υπήρχαν αεροπλάνα 40 χρόνων η για τρενο να υπήρχε καρβουνιαρης που δεν αφήνει χωριό.Θα μπαίναμε σε αυτά μέσα να ταξιδέψουμε?

 

Μα βέβαια, κι εγώ το πρώτο πράγμα που είπα είναι πως είναι αδόκιμη η σύγκριση. Η λογική όμως είναι η ίδια. Θυμάμαι μια που λες για αεροπλάνα, πρίν καμιά δεκαετία είχα πετάξει με Alitalia από Brindisi για Roma. Βγαίνουμε στο χώρο στάθμευσης του αεροσκάφους για να μπούμε μέσα με τα πόδια, και βλέπω ένα Mc Donnell-Douglas αν θυμάμαι καλά με την τουρμπίνα επάνω στο πρυμνιό φτερό και είσοδο με πτυσσόμενη σκαλίτσα από το πίσω μέρος του αεροσκάφους. Δεν αισθάνθηκα καθόλου μα καθόλου άνετα, γνωρίζοντας πως πετάω με αεροσκάφος 25-30 ετών.

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Nick the Greek said:

 

Μα βέβαια, κι εγώ το πρώτο πράγμα που είπα είναι πως είναι αδόκιμη η σύγκριση. Η λογική όμως είναι η ίδια. Θυμάμαι μια που λες για αεροπλάνα, πρίν καμιά δεκαετία είχα πετάξει με Alitalia από Brindisi για Roma. Βγαίνουμε στο χώρο στάθμευσης του αεροσκάφους για να μπούμε μέσα με τα πόδια, και βλέπω ένα Mc Donnell-Douglas αν θυμάμαι καλά με την τουρμπίνα επάνω στο πρυμνιό φτερό και είσοδο με πτυσσόμενη σκαλίτσα από το πίσω μέρος του αεροσκάφους. Δεν αισθάνθηκα καθόλου μα καθόλου άνετα, γνωρίζοντας πως πετάω με αεροσκάφος 25-30 ετών.

Τα αεροπλάνα δεν εχουν δομικό οριο ζωης. Οσο ειναι οικονομικα συμφερον συντηρούνται και πετούν.. Πολλα 747,757 που μπαίνουμε ακομα και σημερα (απο σοβαρες εταιρείες οπως British Airways, United, κ.α) ειναι σε υπηρεσία απο τις αρχες του 1980.Το ιδιο συμβαίνει πανω κατω και στα βαπορια (φυσικα με τη προϋπόθεση οτι ο πλοικτητης ριχνει χρημα και δεν μπαλωνει) Γνωριζω Panamax του 1997 που βαζει κατω (οχι σε καταναλωσεις) βαπορια 5 ετιας. 

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Nereus said:

Το ιδιο συμβαίνει πανω κατω και στα βαπορια (φυσικα με τη προϋπόθεση οτι ο πλοικτητης ριχνει χρημα και δεν μπαλωνει) Γνωριζω Panamax του 1997 που βαζει κατω (οχι σε καταναλωσεις) βαπορια 5 ετιας. 

 

Παντού υπάρχουν μερακλήδες πλοιοκτήτες, και σε μικρότερα μεγέθη βρίσκεις μερικά που είναι διαμαντάκια, είναι όμως οι εξαιρέσεις. Από την άλλη βέβαια έχουν αυξημένο κόστος συντήρησης όσο παλιώνουν, λόγω κατανάλωσης σε time charter δεν παίρνουν τα ίδια λεφτά με πιο οικονομικά μοντέλα και φυσικά λόγω ηλικίας και μόνο αποκλείονται από συγκεκριμένες δουλειές και ναυλωτές. Δικαίως ή αδίκως όλα αυτά, είναι μια διαφορετική κουβέντα αυτό. Όπως κι αν το δείς, η μεγάλη ηλικία δεν βοηθάει.

Link to comment
Share on other sites

Φυσικα δεν βοηθάει η μεγαλη ηλικία, το παράδειγμα το εφερα για να πω οτι το πλοιο μπορει να μεινει στην αγορα με αξιοπρέπεια και να το προτιμά ο κοσμος εαν πεφτουν λεφτα (βλέπε sf2). Ο στολος στην Ελλάδα στη πλειοψηφία του γερνα και δεν συντηρείται στα στάνταρ που αναφερθήκαμε. Για να δώσω ενα παράδειγμα διαφοράς σκεπτικων να θυμισω τι εκαναν οι Παναγιωτακης/Στεφανου με Thunder και Superexpress σε σχεση με Ηλιοπουλο στα Terra/WC. 

Δυστυχώς οσο και να θέλουμε ριζική ανανεωση στολου δεν πρόκειται να γινει για τον απλο λόγο οτι μειναμε πισω ολα αυτα τα χρονια και δεν επεσαν λεφτα σε NB η εστω σε βαπορια μικρης ηλικιας. 

Παρολαυτα εγω σαν επιβατης προτιμω) να ταξιδεψω με ενα βαπορι οπως το Ελυρος η το SF2  απο το να ταξιδεψω με το BS paros η το BS1. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Αν και μάλλον είμαι off topic, σε σχέση με την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου, στην Ελλάδα αλλά και την Ευρώπη γενικά, είναι σημαντικό να δούμε πως προσεγγίζει το θέμα και η Ευρωπαϊκή Ένωση. 

Γενικά, έχω την αίσθηση ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση κοιμάται τον ύπνο του δικαίου, για αυτό και ο @MILTIADISπολύ σωστά επισημαίνει ότι η Κίνα πρωτοστατεί πλέον στις ναυπηγήσεις. Αυτό, όμως, ισχύει περισσότερο στα εμπορικά και όχι στα επιβατηγά πλοία. Μέχρι και τώρα, τα Ευρωπαϊκά ναυπηγεία είχαν την πρωτοκαθεδρία στη ναυπήγηση ΕΓ/ΟΓ και κρουαζιερόπλοιων, και γιατί οι τιμές τους ήταν σχετικά λογικές και γιατί είχαν υψηλού επιπέδου τεχνογνωσία. 

Όμως, με την αλλοπρόσαλλη πολιτική της Ένωσης σε θέματα ανταγωνισμού μεταξύ των μελών-χωρών της (από τη μια απαγορεύει τις κρατικές ενισχύσεις και από την άλλη μπλοκάρει ευρύτερες συγχωνεύσεις μεταξύ ευρωπαϊκών εταιρειών, οι οποίες συγχωνεύσεις λόγω μεγέθους θα μπορούσαν να αντιπαρατεθούν στις κινεζικές επιχειρήσεις), τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία αδυνατούν αυτή τη στιγμή να προσφέρουν ανταγωνιστικές τιμές.

Την ίδια στιγμή η Κίνα έχει σαφέστατα δηλώσει ότι θέλει να γίνει κυρίαρχος και στη ναυπήγηση ΕΓ/ΟΓ πλοίων. Πως γίνεται κανείς κυρίαρχος; Μα, πρώτα και πάνω από όλα, ρίχνοντας τις τιμές και ανεβάζοντας το επίπεδο της τεχνογνωσίας (κάτι που το κάνουν ήδη έχοντας προχωρήσει σε πολλές συμφωνίες με εταιρείες που συνεργάζονται με ευρωπαϊκά ναυπηγεία, βγάζουμε τα μάτια μας μόνοι μας δηλαδή).

Οι ελκυστικές αυτές τιμές δίνονται γιατί τα κινεζικά ναυπηγεία είτε είναι αμιγώς κρατικά, είτε "ιδιωτικά" τα οποία όμως, λαμβάνουν ενισχύσεις κανονικότατα από το κινεζικό κράτος, όπως για παράδειγμα αυτά που κατασκευάζουν τη σειρά E-Flexer της Stena, κλπ.

Την περίοδο 2010-2018, οι κρατικές κινεζικές τράπεζες είχαν χρηματοδοτήσει κινεζικές ναυτιλιακές επιχειρήσεις και ναυπηγεία με 128 δισ. ευρώ και είχαν δώσει κρατικές ενισχύσεις ύψους 5 δισ. ευρώ! Η σειρά E-Flexer ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2018. Παραθέτω εδώ και μια ενδιαφέρουσα, πιστεύω, ανάλυση, για όσους θέλουν να έχουν καλύτερη εικόνα.

Ήδη στην Ευρώπη (όχι στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή) συζητείται έντονα ότι αν ακολουθηθεί αυτή η κοντόφθαλμη πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία, ακόμα και αυτά που ειδικεύονται στα ΕΓ/ΟΓ και τα κρουαζιερόπλοια θα αντιμετωπίσουν μεγάλο πρόβλημα και, βέβαια, θα υπάρξει και μεγάλο θέμα με τις θέσεις εργασίας. Για αυτό το λόγο και χρειάζονται άμεσες παρεμβάσεις και για αυτό ασκείται ήδη πίεση στην Ευρωπαϊκή Ένωση να προχωρήσει σε πρωτοβουλίες, όπως, μεταξύ άλλων, αυτή που αναφέρει παραπάνω ο @proud_ionian.

Κλείνοντας, να θυμίσω εδώ ότι ο αείμνηστος καπτά-Μάκης Αγούδημος θεωρούσε δεδομένο, και το είχε πει σε ανύποπτο χρόνο, πριν 25 χρόνια, ότι η ναυτιλία και οι ναυπηγήσεις θα καταλήξουν στην άπω Ανατολή, κυρίως στην Κορέα και την Κίνα.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
On 12/31/2019 at 4:12 PM, Nick the Greek said:

ΦΓ/ΟΓ

Η κατηγορία περιλαμβάνει Καπετάν Χρήστο, Νέαρχο, Πελαγίτη, Τάλω, Blue Carrier 1. Μέσος όρος ηλικίας τα 43 έτη.

 

ΤΑΧΥΠΛΟΑ Ε/Γ ΚΑΙ ΕΓ/ΟΓ

Εδώ περιλαμβάνονται όλα τα ταχύπλοα του Αιγαίου, είτε παίρνουν οχήματα είτε όχι. Περιλαμβάνονται επίσης τα δελφίνια Αιγαίου και Κέρκυρας(είτε για Παξούς, είτε για Αλβανία). Μέσος όρος ηλικίας τα 27.3 έτη.

 

ΕΓ / ΟΓ

Η μεγαλύτερη κατηγορία περιλαμβάνει όλα τα φέρρυ από το Αιολίς και το Πορφυρούσα μέχρι το Βενιζέλο και τις Κρουιζάρες της Αδριατικής. Αν βάλουμε όλα αυτά μαζί, όπως και τα κάμποσα παροπλισμένα που κοσμούν την επικράτεια, μέσος όρος ηλικίας τα 35.5 έτη, αν αφαιρέσουμε τα παροπλισμένα πάμε στα 28.7 έτη. Πως όμως θα μπορούσαμε να αφαιρέσουμε τα παροπλισμένα όταν βλέπουμε συνεχείς νεκραναστάσεις?

 

Γενικότερα συμπεράσματα και σχόλια

Αν βάλουμε μαζί όλα τα πλοία των παραπάνω κατηγοριών(ρορό, ταχύπλοα και φέρρυ) ανεξαρτήτως του που δραστηριοποιούνται κι αν είναι παροπλισμένα , φτάνουμε σε ένα μέσο όρο ηλικίας στόλου στα 33.9 έτη. Αφαιρώντας τα παροπλισμένα πέφτει στα 32.3 έτη ενώ αν αφαιρέσουμε και τα roro πάμε στα 28.1 έτη. 

 

Είναι πια σχεδόν 2 χρόνια από τότε που πρωτοκάναμε την ανάλυση της ηλικίας του ελληνικού στόλου, ας ανανεώσουμε τους αριθμούς για να δούμε που βρισκόμαστε, έχοντας κάνει όλες τις προσθαφαιρέσεις που έχουν συμβεί στο μεσοδιάστημα. Ο υπολογισμός είναι με βάση το έτος 2022 αφού έτσι κι αλλιώς σε 1.5 μήνα αλλάζει ο χρόνος και -καταχρηστικά έστω- θεωρούμε πως αλλάζουν και οι ηλικίες των πλοίων, ασχέτως αν κάποιο από αυτά έχει ναυπηγηθεί Δεκέμβριο του έτους για παράδειγμα.

 

Στα ΦΓ/ΟΓ από τα 43 έτη μέσο όρο έχουμε πέσει στα 41. Αυτό εξηγείται γιατί έχω αφαιρέσει Αρμενιστή(μάλλον δε θα είναι μαζί μας το 2022) και Νέαρχο(τρώει πια αλλού το ψωμί του) ενώ το Alexo έχει αντικατασταθεί από το λίγο νεότερο Βασίλειος. Και πάλι φυσικά αν αφαιρέσουμε το Blue Carrier 1 και τα roro της Σαλαμίς, ο μέσος όρος των εναπομεινάντων εγχώριων πλοίων είναι στο αστρονομικό, 48 χρόνια.

 

Στα Ταχύπλοα είμαστε περίπου στα ίδια με το συνολικό μέσο όρο(παροπλισμένα και ενεργά) από τα 27.3 έτη να ανεβαίνει στα 28.8 έτη. Εδώ ο στόλος έχει μείνει ο ίδιος(το Thunder το είχα βάλει ήδη στα αποτελέσματα του 2019) σε πολύ μεγάλο ποσοστό, έχουμε τη φυσιολογική του γήρανση.

 

Στα ΕΓ/ΟΓ έχουμε -θεωρητική- βελτίωση γιατί από τα 35.5 έτη πέφτουμε στα 32.7 ενώ αν αφαιρέσουμε τα παροπλισμένα, πάμε από τα 28.7 έτη στα 30.5. Αυτή η αντίφαση προκύπτει γιατί πήγαν για κόψιμο ορισμένα υπερήλικα πλοία(Κορνάρος, Ionian Sky), βάζω και τον Πήγασο στα κομμένα(σόρρυ Πέτρο), οπότε έπεσε ο μέσος όρος ηλικίας των μη ενεργών πλοίων. Από την άλλη, έχουμε αποχώρηση νεότερων πλοίων από την Αδριατική(Κρουιζάρες) και αντικατάστασή τους με πλοία διπλάσιας ηλικίας. Και φυσικά έχουμε την επανένταξη στα ενεργά πλοία υπερηλίκων μονάδων όπως το Aqua Star και το Aqua Myth ενώ προσέθεσα και το Αιολίς που συνειδητοποίησα είχα ξεχάσει πρίν 2 χρόνια.

 

Βάζοντας όλους τους τύπους πλοίων στο ίδιο τσουβάλι, ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου πάει από τα 33.9 έτη στα 34.2, περίπου στα ίδια δηλαδή. Αφαιρώντας τα παροπλισμένα πάμε από τα 32.3 έτη στα 30.5 έτη. Σε γενικές γραμμές το συμπέρασμα είναι πως οι όποιες αλλαγές δεν έχουν επηρρεάσει ουσιαστικά τους μέσους όρους και αυτό που βλέπουμε γύρω μας αντικατοπτρίζεται στους αριθμούς. Ο στόλος γερνάει.

 

Για φέτος όμως σας έχω και κάτι παραπάνω. Κάτι που τριγυρνά στο μυαλό μου εδώ και καιρό αλλά μόλις σήμερα βρήκα το χρόνο να το πραγματοποιήσω. Σκεφτόμουν λοιπόν πως ο τωρινός μέσος όρος ηλικίας συγκρίνεται με το μέσο όρο ηλικίας περασμένων δεκαετιών. Υπάρχει βελτίωση ή όσο περνούν τα χρόνια γινόμαστε και χειρότερα? Το δύσκολο εδώ είναι το ότι από το 1966 είχαμε τη θέσπιση του ορίου ηλικίας οπότε οποιαδήποτε σύγκριση δεν είναι ρεαλιστική. Πήρα λοιπόν το βιβλίο του Φουστάνου και προσπάθησα να βρώ ποιά πλοία ήταν ενεργά το ημερολογιακό έτος 1960 και να αντλήσω ορισμένα συγκρίσιμα στοιχεία. Εννοείται πως μιλάμε για μια διαφορετική αγορά, διαφορετική εποχή, τύπους πλοίων αλλά το ρεζουμέ είναι πως αυτά πήγαιναν τότε στα νησιά. Ο μέσος όρος βγαίνει στα 31 έτη. Να τα πλοία που χρησιμοποίησα για τη σύγκριση, μιλάμε μόνο για ενεργά πλοία εκείνο το έτος:

Πλοίο Έτος Χρόνος Κατασκευής Ηλικία
Αγγέλικα 1960 1910 50
Αδρίας 1960 1943 17
Αδριατική 1960 1943 17
Αιγαίον 1960 1911 49
Αιγεύς 1960 1929 31
Αικατερίνη 1960 1941 19
Άνδρος 1960 1908 52
Ατρεύς 1960 1914 46
Γλάρος 1960 1904 56
Δέσποινα 1960 1943 17
Εγνατία 1970 1960 10
Ελλάς 1960 1934 26
Έλλη Τόγια 1960 1929 31
Ιόνιον 1960 1894 66
Κανάρης 1960 1952 8
Καραισκάκης 1960 1952 8
Κολοκοτρώνης 1960 1952 8
Κρήτη 1960 1929 31
Κύκνος 1960 1930 30
Μαριλένα 1960 1911 49
Μεντιτερράνεαν 1960 1908 52
Μιαούλης 1960 1952 8
Μοσχάνθη 1960 1913 47
Μυρτιδιώτισσα 1960 1929 31
Παντελής 1960 1944 16
Φίλιππος 1960 1940 20
Φρύνη 1960 1928 32
      31

 

Όλα αυτά με βάση το γνωστό βιβλίο του Φουστάνου, όποιοι από σας έχετε και άλλα πλοία που θεωρείτε πως πρέπει να είναι μέσα στον υπολογισμό, στείλτε μου με προσωπικό μήνυμα παρακαλώ όποια ίσως να έχω ξεχάσει(ας κρατήσουμε το παρόν topic μόνο για σχολιασμό). Δεν έχω περιλάβει κάποια λιγοστά κρουαζιερόπλοια(πχ. Αχιλλεύς, Σεμίραμις). Υπάρχει μια μεγάλο spread στις ηλικίες μια και εκείνο το έτος είχαμε ακόμη ενεργά πλοία χτισμένα πρίν από τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο, που κράτησαν την Ελλάδα συγκοινωνιακά στα πρώτα 15 χρόνια μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Και την ίδια στιγμή τα ολοκαίνουρια σχεδόν των επανορθώσεων όπως και κάμποσα πρώην πολεμικά κατασκευασμένα κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου που μετασκευάστηκαν σε επιβατηγά. Ο ίδιος υπολογισμός με ενεργά πλοία του ημερολογιακού έτους 1970, έτσι συγκριτικά, δίνει μέσο όρο ηλικίας στόλου τα 21 έτη. Αλλά εκεί βέβαια υπήρχε ήδη το όριο ηλικίας.

 

Ο μέσος όρος ενεργών πλοίων της εποχής εκείνης λοιπόν είναι 31 έτη, αντίστοιχα με βάση το 2022 παίρνοντας μόνο τα ενεργά πλοία εν Ελλάδι(ΕΓ/ΟΓ, ΦΓ/ΟΓ και Τ/Χ) ο μέσος όρος είναι 29.6 έτη. Η σύγκριση όπως είπα και παραπάνω έχει ορισμένα πρακτικά προβλήματα αλλά για μένα βγάζει νόημα. Ο σημερινός μέσος όρος είναι νεότερος από τον τότε μόλις κατά 1.5 έτος κατά μέσο όρο. Νομίζω είναι απογοητευτικός σαν αριθμός, θα περίμενε κανείς να υπάρχε μεγαλύτερη διαφορά. Δυστυχώς όμως οι εξελίξεις των τελευταίων 10 ετών, έχουν φτάσει τη χώρα μας σε έναν μέσο όρο ηλικίας πλοίων που παραπέμπει σε 62 χρόνια πρίν. Δεν το λες ακριβώς πρόοδο αυτό. Και εντάξει, προβληματίζονται οι καραβολάτρες. Οι παριστάνοντες το ΥΕΝ, προβληματίζονται καθόλου άραγε? Τροφή για σκέψη και σχολιασμό.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
6 hours ago, proud_ionian said:

Αλλος ενας 25ρης ιαπωνας, που θα ερθει να γηροκομηθει στην Ελλαδα του 2022

 

6 hours ago, Nick the Greek said:

25άρης Ιάπωνας μεν, αλλά αυτά πρέπει να τα κρίνουμε υπό το πρίσμα της εποχής και των συνθηκών. Σε μια εποχή που μας έρχονται γέροντες των 40+, τα 20κάτι είναι πταίσμα. Νεότευκτα κλπ είναι εντελώς ουτοπικό να περιμένουμε.

 

On 11/27/2020 at 11:39 PM, proud_ionian said:

συμφωνα με τον gary andrews, ο ιταλικος ΣΕΕΝ προτεινει περιπου οτι και το ναυτικο επιμελητηριο (ποστ @margaritis24)

οχι μονο να εξασφαλισει το κρατος τα κονδυλια για την ανανεωση του ακτοπλοϊκου στολου (της ιταλιας), αλλα να αναλαβει το ιδιο τη ναυπηγηση των ferries, 3-4 κατηγοριες μεγεθους πανομοιοτυπων πλοιων τα οποια μετα θα αγορασουν με ευνοϊκους ορους οι χειμαζωμενοι πλοιοκτητες

@Nick the Greek δεν εχω ξεχασει σε ποια χωρα ζω, ουτε βαζω στην ιδια μοιρα πλοια 20ετιας με τα 50χρονα που θα αντικαταστησουν, εξακολουθω ομως να πιστευω οτι με τοσο δωρεαν ευρωπαϊκο χρημα που εχει πεσει στη χωρα μεσω διαφορων προγραμματων, με πιο προσφατο το ταμειο ανακαμψης που θα τρεξει στο αμεσο μελλον, ειναι εγκληματικο που δεν εχει εκπονηθει ενα προγραμμα ανανεωσης του ακτοπλοϊκου στολου, που θα ενισχυει και τους πλοιοκτητες (φοροαπαλλαγες, επιχορηγηση και χαμηλοτοκα δανεια για το μεγαλυτερο μερος του κοστους), αλλα και τα ναυπηγεια (συμπραξεις ευρωπαϊκων ναυπηγειων και συναφων εταιριων)

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ, εδώ έχουν ενταχθεί γήπεδα στο ταμείο ανάκαμψης. Δεν ξέρω γιατί κανείς δεν φροντίζει να μπούν και πλοία. Αλλά τέλος πάντων ανάμεσα σε 45άρηδες Ευρωπαίους(Smyrna, Ιωσήφ Κ, Aqua Star) και 20+ Γιαπωνέζους, όπως και να το κάνεις οι δεύτεροι κερδίζουν. 

Link to comment
Share on other sites

Στην Ελλάδα πιο πιθανόν είναι να χρηματοδοτηθεί η να επιδοτηθεί ένα νέο κομμωτήριο του Τρυφωνα Σαμάρα , παρά πλοίο της Ελληνικής ακτοπλοΐας . 
 Δεν υπάρχει η βούληση , δεν υπάρχει η ικανότητα των εμπλεκομένων φορέων , δεν υπάρχει τίποτα .

Link to comment
Share on other sites

Για αρχη δεν υπαρχει κανεις να το διεκδικησει..Η μια εταιρεια ειναι χρονια τωρα χωρις αφεντικο,η αλλη χρεοκοπημενη και η τριτη ξενης ιδιοκτησιας(οποτε αντλει κεφαλαια για επενδυσεις απο εξω).

Ακομα και μικρης κλιμακας προτζεκτ βλεπουμε οτι για τους χ,ψ λογους αδυνατουν να ολοκληρωθουν επιτυχως και ξαναγυρναμε στο μηδεν(βλ. Aero)

Δυστυχως περα απο οικονομικη επιφανεια πασχουμε και απο τραγικη ελλειψη στελεχων με οραμα.

Link to comment
Share on other sites

Να είμαστε ειλικρινείς. Άτομα με όραμα και γνώση υπάρχουν. Το οτι δεν τα βλέπουμε είναι γιατί δεν υπάρχει το υπόβαθρο. 

Μόλις ανοίξει το χ ψ πρόγραμμα για πράσινες ναυπηγησεις, ανανέωση στολου κλπ, ολοι αυτοι θα βρουν ενεργό ρόλο. 

Άρα ξεκινάμε το ξετυλιγμα του κουβαριου από αλλού, οχι το αν η κάθε εταιρεία είναι ζωντανή, ακεφαλη ή απενταρη. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...