Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Αναλύοντας κανείς το τι συμβαίνει πανευρωπαικά στο ακτοπλοικό κομμάτι της ναυτιλιακής βιομηχανίας, και βλέποντας τι συμβαίνει στο μικρό μας Γαλατικό χωριό(που δυστυχώς έχει τα πάντα εκτός από το μαγικό φίλτρο του Πανοραμίξ), μοιραία θα μπεί σε σκέψεις όσον αφορά και το παρόν, και το μέλλον. Τα δεδομένα είναι τα εξής:

 

- Πανευρωπαικά βλέπουμε ένα μεγάλο κύμα ανανέωσης του στόλου. Στην Ελλάδα απολαμβάνουμε τη νεκρανάσταση πλοίων 40+ ετών που προέρχονται από πολυετείς παροπλισμούς.

- Σε μια εποχή που βρίθει από νέες τεχνολογίες και καινοτομίες(και δεν αναφέρομαι μόνο στα scrubbers), εδώ μόνο μία εταιρεία εκτός Μινωικών τώρα ξεκινά να βάλει ένα scrubber. 

- Διάφορα μοντέλα και προτάσεις για εναλλακτικές προώσεις και καύσιμα δοκιμάζονται στο εξωτερικό, εδώ συμμορφωνόμαστε ουραγοί με τους κανονισμούς, ουραγοί με τις εξελίξεις, καμία εναλλακτική πρόταση.

 

Την εικόνα τη βλέπετε, όλα αυτά εμένα μου έδωσαν το έναυσμα να κοιτάξω το ηλικιακό προφίλ του στόλου μας. Να δούμε λοιπόν τα αποτελέσματα:

 

ΦΓ/ΟΓ

Η κατηγορία περιλαμβάνει Καπετάν Χρήστο, Νέαρχο, Πελαγίτη, Τάλω, Blue Carrier 1. Μέσος όρος ηλικίας τα 43 έτη.

Αν προσθέσουμε και τα 2 ρορό της Salamis, Ακρίτα και Alexo ο μέσος όρος ηλικίας διαμορφώνεται στα 44.8 έτη.

Αν αφαιρούσαμε το Blue Carrier 1 και τα 2 της Salamis, ο μέσος όρος διαμορφώνεται στα 48(!!) έτη

Το γενικό συμπέρασμα είναι πως με εξαίρεση το -20ετίας- Blue Carrier 1, όλα τα υπόλοιπα κάνουν τη Ζωζώ Σαπουντζάκη να φαίνεται μαθήτρια του Λυκείου Ελληνίδων:D

 

ΤΑΧΥΠΛΟΑ Ε/Γ ΚΑΙ ΕΓ/ΟΓ

Εδώ περιλαμβάνονται όλα τα ταχύπλοα του Αιγαίου, είτε παίρνουν οχήματα είτε όχι. Περιλαμβάνονται επίσης τα δελφίνια Αιγαίου και Κέρκυρας(είτε για Παξούς, είτε για Αλβανία). Μέσος όρος ηλικίας τα 27.3 έτη.

Αν αφαιρέσει κανείς τα παροπλισμένα, ο μέσος όρος "πέφτει" στα 27 έτη, ενώ τα παροπλισμένα μόνα τους έχουν μέσο όρο 27.8 έτη.

Αν αφαιρέσει κανείς τα δελφίνια που είναι όλα μεγάλης ηλικίας, ο μέσος όρος πέφτει λίγο πάνω από τα 22 έτη για το στόλο των ταχυπλόων, πλήν όμως και τα δελφίνια είναι κομμάτι του στόλου, οπότε δεν δικαιολογείται να κάνουμε κάτι τέτοιο.

Tο νεότερο κομμάτι του στόλου είναι το σχετικά πρόσφατα ανακατασκευασμένο Santorini Palace(15 ετών) ενώ αξιοπερίεργο είναι το ότι το αμέσως νεότερο είναι το σουρωτήρι Ift(17 ετών).

Εξαιρώντας τα δελφίνια, τα γηραιότερα πλοία είναι τα  Incats(29-30 ετών) της Seajets, είτε ενεργά, είτε παροπλισμένα.

Το γενικό συμπέρασμα εδώ είναι ότι ακόμη και τα δελφίνια να βγάλει κανείς από την στατιστική εικόνα, τα ταχύπλοα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα είναι πάνω από 20ετίας σε ηλικία.

 

ΕΓ / ΟΓ

Η μεγαλύτερη κατηγορία περιλαμβάνει όλα τα φέρρυ από το Αιολίς και το Πορφυρούσα μέχρι το Βενιζέλο και τις Κρουιζάρες της Αδριατικής. Αν βάλουμε όλα αυτά μαζί, όπως και τα κάμποσα παροπλισμένα που κοσμούν την επικράτεια, μέσος όρος ηλικίας τα 35.5 έτη, αν αφαιρέσουμε τα παροπλισμένα πάμε στα 28.7 έτη. Πως όμως θα μπορούσαμε να αφαιρέσουμε τα παροπλισμένα όταν βλέπουμε συνεχείς νεκραναστάσεις?

 

Εδώ μπορούμε να κάνουμε διάφορα παιχνίδια με τους αριθμούς και να δούμε υποκατηγορίες:

Αν πάρουμε μόνο τα εγχώρια φέρρυ Αιγαίου και Ιονίου, ο μέσος όρος ηλικίας είναι στα 29.8 έτη

Αν ξεχωρίσουμε όσα πλοία είναι σε διεθνείς γραμμές(Αδριατική, Αλβανία) ή σε ναυλώσεις στο εξωτερικό(Κύδων, Morocco Star, Αριάδνη), ο μέσος όρος ηλικίας της κατηγορίας αυτής είναι τα 27.6 έτη, ακόμη κι αν συμπεριλάβει κανείς κρουιζάρες και τα Superfast του Bari που είναι και τα νεότερα πλοία σε ηλικία

Αν βάλουμε μόνα τους τα διάφορα παροπλισμένα(ΝΕΛ, Κορνάρο κλπ), η ηλικία τους εκτοξεύεται κατά μέσο όρο στα 46 έτη.

Η μοναδική όαση στο μέσο όρο ηλικίας είναι αν πάρουμε τις γραμμές Ancona, Venezia και Brindisi πρός Ελλάδα όπου τα 10-12 ετών Superfast και Κρουιζάρες ρίχνουν δραματικά εμ μέσο όρο ηλικίας στα 16 έτη. Αυτό όμως είναι ένα μικρό pocket.

 

Γενικότερα συμπεράσματα και σχόλια

Αν βάλουμε μαζί όλα τα πλοία των παραπάνω κατηγοριών(ρορό, ταχύπλοα και φέρρυ) ανεξαρτήτως του που δραστηριοποιούνται κι αν είναι παροπλισμένα , φτάνουμε σε ένα μέσο όρο ηλικίας στόλου στα 33.9 έτη. Αφαιρώντας τα παροπλισμένα πέφτει στα 32.3 έτη ενώ αν αφαιρέσουμε και τα roro πάμε στα 28.1 έτη. 

 

Προσωπικά αν ανέλυα μια άλλη χώρα θα αφαιρούσα τουλάχιστον τα παροπλισμένα, ίσως και τα roro. Επειδή όμως α) στην Ελλάδα τα παροπλισμένα τα τελευταία χρόνια αποτελούν πηγή απόκτησης "νέου" τοννάζ άρα είναι εν δυνάμει ενεργά κι επειδή β) ήμουν πάντα ενάντια στη λογική "άλλο τα roro, άλλο τα ferries"(για μένα ναυτικοί κι επιβάτες ή οδηγοί φορτηγών, δεν έχουν άλλη αξία οι ζωές τους), δε νομίζω πως ούτε στατιστικά, ούτε και πραγματιστικά μπορούμε να τα αφαιρέσουμε. 

 

Όπως κι αν το δεί κανείς, δε νομίζω πως για ένα μέσο όρο ηλίκίας στόλου στα 34 έτη μπορούμε να είμαστε χαρούμενοι. Δεν είναι μόνο θέμα ηλικίας της λαμαρίνας, στη σημερινή εποχή είναι και θέμα τεχνολογίας η οποία προχωρά με αλματώδεις ρυθμούς, είναι και θέμα περιβάλλοντος που δεν το προστατεύουμε αρκετά. Ο αντίλογος φυσικά είναι πως ένα πλοίο, ανεξαρτήτου ηλικίας, είναι αξιόπλοο αν οι ελεγκτικοί μηχανισμοί είναι όπως πρέπει. Ας σηκώσει το χέρι του όποιος πιστεύει πως το τελευταίο συμβαίνει στην Ελλάδα, η οποία έφτασε να μην έχει καν το δικό της Νηογνώμονα και να ελέγχει τα πλοία μας ο Ρώσικος.

 

Ένα άλλο παρεπόμενο είναι πως με τέτοιες ηλικίες πλοίων, στις περισσότερες περιπτώσεις οποιαδήποτε σοβαρή επένδυση πάνω τους είναι μάλλον αντοικονομική. Και φυσικά ο αριθμός 34 παραπέμπει στο μαγικό αριθμό 35 που υφίστατο σαν όριο ηλικίας μέχρι πρίν καμιά 20ετία στη χώρα μας. Μήπως τελικά αυτό το όριο ηλικίας ήταν καλά μελετημένο και τελικά ήταν χρήσιμο? 

 

Το θέμα φυσικά είναι τι κάνουμε από δω και πέρα. Όπως τα κατάφεραν οι εταιρείες μας, το θέμα είναι η επιβίωση, όχι η ανάπτυξη ή βελτίωση του προφίλ του στόλου. Προσωπικά πιστεύω όμως πως η επιβίωση περνάει από την βελτίωση κι όχι από τη ζητιανιά επιδοτήσεων στο ΥΕΝ. Εκεί που μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά είναι και στην εφαρμογή νέων τεχνολογιών(είμαι σε θέση να σας βεβαιώσω πως στην Ελλάδα υπάρχουν κάμποσες εταιρείες στον τομέα αυτό) αλλά και στην εύρεση -με τη διευκόλυνση/συμμετοχή και του Κράτους- εναλλακτικών τρόπων χρηματοδότησης είτε για νεότευκτα(ακόμα και σε Ελληνικά ναυπηγεία), είτε για αγορές σημαντικά νεότερων πλοίων. Η Ευρωπαική Ένωση και οι δανειστές μας βέβαια είναι πάντα εκεί αλλά είμαστε creative σε κάτι τέτοια. 

 

Αυτά από μένα, περαιτέρω συμπεράσματα και σχόλια, δικά σας.

 

Link to comment
Share on other sites

Πολύ καλή δουλειά @Nick the Greek. Τέτοια στοιχεία και topic ανεβάζουν επίπεδο το forum. Όλοι είχαμε πάνω - κάτω  μια εικόνα ,  πως τα πλοία μας, έχουν μεγάλο μέσο όρο ηλικίας αλλά είναι διαφορετικό να το βλέπεις με αριθμούς. Δεν ξέρω αν τα αμφίπλωρα είναι υπολογισμένα αλλά χωρίς αυτά , αν  δεν απατώμαι,  είχαμε μόλις δύο νεότευκτα την δεκαετία που περνά. ( Blue Star Delos - Blue Star Patmos ) . 

Link to comment
Share on other sites

αδερφε @Nick the Greekεπιβεβαιωνεις με στοιχεια, αυτο που προσωπικα πιστευω απο το 2006 που επι κεφαλογιαννη καταργηθηκε η 35ετια: μονο προς τα πισω μας πηγε.

εξακολουθω να πιστευω παντως οτι ποτε δεν ειναι αργα. ακομη και αν αυριο, οπως εχω πει καθ' υπερβολη, επανεφεροταν το οριο ηλικιας, μετα απο καποιες αρχικες αναταραξεις, ολα τα κενα θα μπορουσαν να καλυφθουν. εταιριες μπορει να εκλειναν, αλλα δεν θα εμεναν γραμμες ορφανες.

μονη μας ελπιδα ισως ειναι ο Grimaldi, που εχει επανειλημμενα υποστηριξει την καθιερωση της 30ετιας για τα ferries που λειτουργουν εντος ΕΕ.

συμφωνω απολυτα με την τελευταια παραγραφο του nick. κοινοτικο χρημα υπαρχει και με καταλληλο και στοχευμενο lobbying , μπορει να φερει αποτελεσμα

Link to comment
Share on other sites

Σωστή παρατήρηση σύντροφε svo, να διευκρινήσω πως τα παραπάνω στοιχεία ΔΕΝ περιλαμβάνουν παντόφλες και αμφίδρομα, πλήν των κλειστών αμφιδρόμων της Κέρκυρας. Τις άφησα έξω μια και μιλάμε για άλλους πλόες και γραμμές.

Link to comment
Share on other sites

Ένα μεγάλο ευχαριστώ για την ανάλυση του στόλου. Προσωπικά είμαι απαισιόδοξος για τη βούληση των εταιρειών να εκσυγχρονίσουν τους στόλους τους, αφού βολεύονται και έτσι γιατί όχι. Λογικό και αναμενόμενο. Τα κόστη είναι μεγάλα και οι προοπτικές απόσβεσης και κέρδους ελάχιστες.

Από την άλλη, είναι τόσο καταιγιστικές οι αλλαγές στους κανονισμούς, που δε μπορεί, θα υποχρεωθούν και εδώ να κάνουν βήματα προς τα μπρος. Μπορεί να τη "γλύτωσαν" με τις εκπομπές διοξειδίου του θείου, έρχεται όμως και το 50% (ή 30%) μείωση στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Το ζητούμενο είναι να υπάρξουν ωφέλειες σε όλη την οικονομία, πχ δουλειές στα ναυπηγεία και στον υπόλοιπο χώρο. Το μεγάλο μερίδιο της χρηματοδότησης προφανώς και θα είναι από την πολιτεία, είτε την Ε.Ε. είτε από την Ελλάδα μόνο. Τρόποι υπάρχουν, εδώ βρέθηκαν χρήματα για επιπλέον επιδοτούμενα δρομολόγια.

Link to comment
Share on other sites

@Nick the Greek Καλυτερος απο καθε Ξηραδακη :D 

Οπως ειπες κι εσυ το θεμα ειναι τι κανουμε απο δω και περα.Και δυστυχως δεν υπαρχει κανενας σχεδιασμος,ουτε καν σε θεωρητικο επιπεδο,για νεοτευκτα την προσεχη πενταετια(μην πω και 10ετια).Καλως 'η κακως ολη η προσοχη των Ελληνικων εταιρειων ειναι στραμενη στο πως θα συνεχισουν να λειτουργουν οντας αυτη τη στιγμη υπο το μαστιγιο του δανειστη τους.Ετσι δυστυχως δεν κανεις και πολλα οποτε κατι προχειροβαμμενοι Αστεριωνες στα 30 παρα κατι τους φανταζουν τρομερα κελεπουρια σ εμας τους ιθαγενεις.

 

Link to comment
Share on other sites

Θέλουμε δε θέλουμε όσο δε τους αναγκάζει η νομοθεσία η η κατάσταση του πλοιου δε πρόκειται να αποσύρονται τα παλαιότερα. Πχ η blue star  ξεκίνησε με ένα ανώτατο όριο ηλικίας αλλά το ανέβασε. Ανεκ και HSW ούτε λόγος για ανανέωση. Νεκραναστασεις θα δούμε και άλλες. Επίσης τίθεται το θέμα τι θα γίνει με τα αποσυρομενα της βόρειου Ευρώπης. Σίγουρα θα καταλήξουν κάποια εδω.Τα δελφίνια η αττικα δε νμζ να τα αντικαταστήσει. Όσο δουλεύουν αυτά θα έχουμε. Ταχυπλοα έχει αρχίσει να μαζεύεται όλη η σαβούρα του κόσμου (πχ super express απ ότι φανηκε). Τα ρορο δε ξερω τι να σχολιάσω.Το καπεταν Χρήστος είναι τελείως άλλης εποχής και ο πελαγιτης είναι από τα τελευταία της σειράς του εν λειτουργια μόνο το carrier τα σωζει(στο μέσο ορο)

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Nick the Greek said:

ΤΑΧΥΠΛΟΑ Ε/Γ ΚΑΙ ΕΓ/ΟΓ

Tο νεότερο κομμάτι του στόλου είναι το σχετικά πρόσφατα ανακατασκευασμένο Santorini Palace(15 ετών) ενώ αξιοπερίεργο είναι το ότι το αμέσως νεότερο είναι το σουρωτήρι Ift(17 ετών).

Αν δεν απατώμαι το Dodekanissos Pride κατασκευάστηκε κι αυτό το 2005 και άρα είναι αυτό το νεώτερο/δεύτερο νεώτερο ταχύπλοο στη χώρα μας.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, MILTIADIS said:

@Nick the Greek Καλυτερος απο καθε Ξηραδακη :D 

MILTIADIS δεν βρίζουμε, έτσι;

Επι της ουσίας: Η Ελλάδα έχει πολλά ψευδώνυμα (ελληνιστί nicknames), ένα από αυτά είναι "Αυτά δεν γίνονται στην Ελλάδα". Όπως προείπε ο proud με άλλες λέξεις, όλα μπορούν να γίνουν. Ακόμα και να αντικατασταθούν το "Κεφαλονιά", τα "Κρήτη Ι-ΙΙ" και οι "Κολχίδες". Οι παγίδες και η υπονόμευση είναι πάντοτε παρούσες, αλλά αν είναι να προχωρήσει η ακτοπλοΐα, η ναυτιλία, η οικονομία, η κοινωνία , η χώρα ή ίδια, οφείλουν να στηριχθούν αυτοί που θα σπάσουν αυγά.  

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
15 hours ago, Nick the Greek said:

Το πλοίο είναι πια 46 ετών[...]Οπότε έρχεται μοιραία η ώρα που σαν επιχειρηματίας θα πρέπει να πάρεις μια απόφαση που για συναισθηματικούς λόγους, μπορεί να είναι και πολύ σκληρή.

 

15 hours ago, Nick the Greek said:

Εμένα εκεί που βαράνε τα καμπανάκια είναι όταν βλέπεις 40+ πλοία που "γίνονται κουκλιά" και "πέφτει πολύ χρήμα στην ανακαίνιση". 

 

13 hours ago, Villandry said:

δεν υπάρχει σύγκριση με αντίστοιχα της ηλικίας του, ούτε Ολύμπους, ούτε Πήγασος, ούτε Πρωτεύς, ούτε Κεφαλονιά, ούτε Άκουα Μπλου, ούτε και νεότερα σαν το Πρέβελης ή τα Κρήτη ή ακόμη και το Σάμος.

 

1 hour ago, Nick the Greek said:

 Όπως με όλα τα πλοία αυτής της ηλικίας, πιθανόν σιγά-σιγά τα νούμερα να μη βγαίνουν.

για μενα το οτι ταξιδευουν ακομη  ferries που κοντευουν τα 50, αποτελει καταντια για την ακτοπλοϊα και δεν υπαρχει δικαιολογια, οσο και αν δεν ειναι ιδια ολα τα πλοια, οσο και αν το superferry II δεν ειναι olympus και το κεφαλονια δεν ειναι alexandra l. η οικονομικη κριση, η υγειονομικη κριση κλπ, οσο και αν εχουν παιξει το ρολο τους (κυριως η οικονομικη), χρησιμοποιουνται σαν δικαιολογια.

επαναλαμβανω για μια ακομη φορα, κατι που πιστευω

On 12/31/2019 at 7:14 PM, proud_ionian said:

αδερφε @Nick the Greekεπιβεβαιωνεις με στοιχεια, αυτο που προσωπικα πιστευω απο το 2006 που επι κεφαλογιαννη καταργηθηκε η 35ετια: μονο προς τα πισω μας πηγε.

εξακολουθω να πιστευω παντως οτι ποτε δεν ειναι αργα. ακομη και αν αυριο, οπως εχω πει καθ' υπερβολη, επανεφεροταν το οριο ηλικιας, μετα απο καποιες αρχικες αναταραξεις, ολα τα κενα θα μπορουσαν να καλυφθουν. εταιριες μπορει να εκλειναν, αλλα δεν θα εμεναν γραμμες ορφανες.

μονη μας ελπιδα ισως ειναι ο Grimaldi, που εχει επανειλημμενα υποστηριξει την καθιερωση της 30ετιας για τα ferries που λειτουργουν εντος ΕΕ.

συμφωνω απολυτα με την τελευταια παραγραφο του nick. κοινοτικο χρημα υπαρχει και με καταλληλο και στοχευμενο lobbying , μπορει να φερει αποτελεσμα

οκ θα φυγουν πλοια αγαπημενα, οπως εχουν φυγει πολλα παλιοτερα, αλλα... c'est la vie.

τα περισσοτερα απο αυτα, οταν πρωτοηρθαν στην Ελλαδα, ηταν 17-18 ετων και αντικατεστησαν πλοια λιγο πανω απο τα 30. οποιος εχει αμφιβολιες, ας ξαναδιαβασει τα στατιστικα του @Nick the Greek

συμφωνω οτι σε ορισμενα εχουν πεσει λεφτα και συνεχιζουν να πεφτουν. εχουμε δει φωτογραφιες ειτε απο τις ιδιες της εταιριες τους (πχ η levante στην μεγαλη περσυνη επισκευη του κεφαλονια), ειτε απο τα συνεργεια που εκαναν εργασιες (πχ στη φετεινη επισκευη του superferry II), σε καποια αλλα ειδαμε φωτο μονο οταν ηταν φρεσκοβαμμενα ετοιμα να πεσουν απο τη δεξαμενη και μετα μαθαιναμε νεα τους απο τις ανακοινωσεις του Λ.Σ

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Εν μέρη θα συμφωνήσω κι εν μέρη θα διαφωνήσω . 
Συνφωνω οτι τα πλοία προχωρημένης ηλικίας ειναι καλο να αντικατασταθούν και να έρθουν νεότερα. Αυτο ειναι δεδομένο και νόμος σε μια κοινωνία που εξελίσσεται συνεχώς . 
Απο την άλλη ομως αυτο δεν ειναι καθόλου εύκολο να γινει και δεν εχει σχέση με την παρούσα υγειονομική κρίση. 
Αν ανατρέξουμε στην χρυσή εποχή της έλευσης νεότευκτων πλοιων θα διαπιστώσουμε οτι τότε τα τραπεζικά κεφαλαία εκταμιεύονται με χαρακτηριστική ευκολία . Ακόμη κι οι γλάροι της ακτής τζελεπη να είχαν ΑΦΜ θα μπορούσαν να πάρουν δάνειο . Με αυτά λοιπόν τα κεφαλαία χτίστηκαν όλα τα πλοία τα νεότευκτα κι ήρθαν στην Ελλάδα . 
Απο την άλλη στην δεκαετία των 90s που έρχονταν πλοίου δεκαπενταετίας απο τις διάφορες ακτοπλοϊκές εταιρείες ιδιωτών , αυτα έρχονταν σε συνδυασμό με ιδια κεφαλαία και τραπεζικό δανεισμό . Με μια διαφορά ομως οτι τότε πλοία με το κατάλληλο size για κυκλαδες η Ιόνιο υπήρχαν άφθονα και διαθεσιμα στην αγορά τόσο από το English Channel κι από την βόρεια Ευρώπη όσο και απο την Ιαπωνία . 
 

Απο τότε εχει κυλήσει πολυ νερό στο αυλάκι , οι τράπεζες έχουν κλείσει οριστικά την κάνουλα και τα size των second hand πλοιων που κυκλοφορούν στην αγορά ειναι ακατάλληλα για κυκλαδες , για Ιόνιο , για Ικαρια Σάμο και για τα μικρά νησια της Δωδεκανήσου . 
Απο την άλλη , οταν ακομη και η Attica Που τουλάχιστον έχουν μεγάλη ονομαστική αξία τα περιουσιακά της στοιχεία αδυνατεί να βρει χρηματοδότηση για την ναυπήγηση πλοίου , τότε αντιλαμβανόμαστε οτι για τους μικρότερους η υπόθεση ειναι ακομη πιο δύσκολη .
 

Παντα ήμουν θαυμαστής της εξέλιξης . Το 1989 το Μιλένα και το Νταλιανα έφεραν αλλα πρωτυπα ταξιδιού στο Αιγαίο , όσο κι αν αγαπήσαμε τον Ερωτόκριτο και το IOnian Island τα Superfast το 1995 έφεραν επανάσταση στην Πάτρα ,όσο κι αν αγαπήσαμε τον Απόλλωνα , το Ιθάκη έφερε άλλον αέρα στην Παροναξία και ποσα αλλα παραδείγματα ...

Ομως στην εποχή που ζούμε δεν διαβλέπω κανενα παραθυράκι ανανέωσης στόλου και γι αυτο το λόγο βλέπουμε τον θεοδοση να περνει το Κεφαλονιά να το ανακατασκευάζει και τους Στεφανου να ρίχνουν λεφτα στο Σουπερφερρυ ΙΙ. Η πολυ χειρότερα τον Ηλιοπουλο να περνει τον διαλύτη και να ανακατασκευάζει το Ιεραπετρα , ο Πηγασος να διατηρείται ακομη στο στόλο της Αττικα , η η ανάσταση του Ολυμπους που μέχρι και οι νομεις του είχαν πιστέψει οτι δεν υπαρχει ζωη .

Ακομη κι ο Παναγιωτακης που αλλάζει τις μηχανές στο Αικατερίνη , σε άλλες εποχές ίσως ακουγοταν υπερβολικό. Ομως στην σημερινή εποχή όπου πλοία ανάλογου size ειναι εξαιρετικά δυσεύρετα σε παγκόσμιο επίπεδο , έχουν πρόσθεσει τα ήδη υπάρχοντα μια υπεραξία εξ αυτού του λόγου και με καινούριες μηχανές το Κατερινακι θα ειναι σίγουρα πιο ελκυστικό και πιο προσοδοφόρο σε μια ενδεχόμενη πώληση του είτε στην εγχώρια είτε στην αλλοδαπή αγορά .

Link to comment
Share on other sites

ασφαλως και δεν γινεται να αλλαξουν ολα σε ενα βραδυ.

αν υπηρχε περισσοτερη πιεση  απο τις εταιριες, θα μπορουσε να υπαρξει ενα μεσοπροθεσμο σχεδιο ανανεωσης του ακτοπλοϊκου στολου, με χρηματοδοτηση απο ευρωπαϊκους πορου (ΕΣΠΑ κλπ) και ναυπηγηση στην Ελλαδα (φανταζομαι θα ενδιαφεροταν η ONEX ή η COSCO).  Ας αντιγραψουμε τους Ισπανους.

On 12/31/2019 at 5:12 PM, Nick the Greek said:

Προσωπικά πιστεύω όμως πως η επιβίωση περνάει από την βελτίωση κι όχι από τη ζητιανιά επιδοτήσεων στο ΥΕΝ. Εκεί που μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά είναι και στην εφαρμογή νέων τεχνολογιών(είμαι σε θέση να σας βεβαιώσω πως στην Ελλάδα υπάρχουν κάμποσες εταιρείες στον τομέα αυτό) αλλά και στην εύρεση -με τη διευκόλυνση/συμμετοχή και του Κράτους- εναλλακτικών τρόπων χρηματοδότησης είτε για νεότευκτα(ακόμα και σε Ελληνικά ναυπηγεία), είτε για αγορές σημαντικά νεότερων πλοίων.

 

On 12/31/2019 at 7:14 PM, proud_ionian said:

συμφωνω απολυτα με την τελευταια παραγραφο του nick. κοινοτικο χρημα υπαρχει και με καταλληλο και στοχευμενο lobbying , μπορει να φερει αποτελεσμα

 

Link to comment
Share on other sites

Όνειρα θερινής νυκτός.. Πάνε οι εποχές Παναγοπουλου και Στριτζη.. Σε λίγο θα λέτε βαπόρι να υπάρχει και ας λέγεται και SS Χριστίνα Ρίχτερ 😁 Απλά μη σκάσει το καζάνι.. 

Edited by Nereus
Link to comment
Share on other sites

Όπου υπάρχει θέληση, βρίσκεται και τρόπος. Εδώ οι Ιταλοί έχουν βγάλει άγονη γραμμή τη Σαρδηνία(!!), νομίζω πως αν γίνει μια σοβαρή προσπάθεια θα βρούμε κι εμείς την άκρη.

Link to comment
Share on other sites

Μου είναι λίγο δύσκολο να γράψω για ένα ενιαίο αντικείμενο το όποιο αφορά αφενός το παρόν Θέμα, το θέμα της Γκολντεν και το θέμα του πλοίου.

Θα προσπαθήσω να απαντήσω ξεχωριστά λοιπόν.

Σίγουρα το να απαρτίζεται ο στόλος από υπεργηρα πλοία, είναι κάτι κακό, είναι βήμα προς τα πίσω, δε διαφωνώ.

Μπορούν ωστόσο να υφίστανται εξαιρέσεις, ένα πλοίο σαν το Φερρυ 2 ή το Κεφαλονιά είναι πλήρως λειτουργικά και προσφέρουν σύγχρονες υπηρεσίες στους επιβάτες και ανθρώπινες συνθήκες εργασίας στους εργαζομένους τους, δεν είναι αυτά τα πλοία τα οποία ρίχνουν το μέσο όρο των προσφερόμενων υπηρεσιών.

Οι λεγόμενες νεκραναστασεις είναι αυτές που συνήθως ρίχνουν το επίπεδο.

Ο δρόμος που ωφελεί και ταυτόχρονα μπορούν να ακολουθήσουν οι εταιρείες είναι οι μετασκευες πλοίων 15-20 ετών ως αντικατάσταση πλοίων 30-35 ετών, άποψη μου.

Δε μπορούμε να χρηματοδοτήσουμε την κατασκευή και τη λειτουργία ενός Color Hybrid.

Εν κατακλείδι, ναι το Φερρυ 2 και το Κεφαλονιά πρέπει να φύγουν, όχι όμως άμεσα, αλλά αρκετα συνομήλικα τους. Τα συγκεκριμένα αποτελούν κεφάλαια για τις εταιρείες τους, δεν είναι βαρίδια, συγκρίνετε αν θέλετε.

Ελπίζω με το παρόν ποστ και αυτά που θα ακολουθήσουν στα άλλα θέματα να μη σας μπερδεψω, κουράσω.

Edited by proud_ionian
quote αντί reply
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
43 minutes ago, Nikos_Chania said:

Προφανώς δεν το καταλαβαίνεις διοτι δεν γνωρίζεις οτι ακόμα και η ελεύθερη δρομολόγηση, απαιτεί διαδικασία και χρόνο.

Αλλά αυτό που προκαλεί απορία είναι γιατί ντε και καλά να δουλέψει; τοσα και τόσα κάθονται, ακόμα και σε προ κορωνοιου εποχή. Τώρα όλα είναι κατανοητά. 

Προφανώς και θέλει χρόνο μια δρομολόγηση

Το λεω να δρομολογηθεί διοτι ειναι ενα πληρως ανακαινισμένο και καλοσυντηρημενο πλοιο και πεσανε λεφτά και τωρα κάθεται ενω θα μπορουσε να αξιοποιηθεί και να αφησει πολυ καλες εντυπωσεις. 

Και οπως πολυ σωστα ειπε ο @ΝΟΜΙΚΟΣ, ειναι περιζήτητο στο Αιγαίο τέτοιο είδους πλοιο

Link to comment
Share on other sites

Το Αιγαίο έχει ανάγκη εκσυγχρονισμού του στόλου του με πλοία τύπου χιος-πατμος.

Το Αζορες δεν ειναι περιζητητο. Είναι απλά ένα πλοίο που κάθεται, όπως και πολλά άλλα.

Link to comment
Share on other sites

Θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου. Πλοία 42+ χρόνων, όσο όμορφα και αξιόπιστα αν είναι δεν αποτελούν αναβάθμιση για τις συγκοινωνίες της χώρας μας. Όπως είπες πολύ σωστά πλοία τυπου Χίος/Πατμος με ιδανικό μέγεθος για τα ελληνικά λιμάνια, μαιτζεβελα και γρήγορα θα έπρεπε να έρχονται. Απορω με επενδύσεις τέτοιου τυπου. Επενδύθηκαν πολλα χρηματα σε ένα πλοίο τόσο μεγάλης ηλικίας. 

Edited by proud_ionian
quote αντί reply
Link to comment
Share on other sites

Κανένας δε θέλει να ταξιδεύει με σαπάκια και πλοία 40 χρονών.Ποιος όμως τρελός θα επενδύσει και θα φέρει 10 βαπόρια τύπου Νήσος Χίος;Και πότε θα κάνει απόσβεση.Ας βοηθήσει το κράτος να γίνει αυτό.Κάποια νησιά τα τελευταία χρόνια υποφέρουν από τις ακτοπλοϊκές υπηρεσίες.Και υποφέρουν γιατί εξυπηρετούνται από πλοία υποδεέστερα του Αζόρες.Αυτή είναι η αλήθεια.Το εύκολο είναι να λέμε το αυτονόητο να φέρουμε 10 ή 20 νεότευκτα.Το εφικτό όμως ποιο είναι;

ΥΓ. Το πιο τρανταχτό παράδειγμα είναι το Όλυμπος που αυτή τη στιγμή εξυπηρετεί 3 νησιά και όλοι το έχουν πολεμήσει.Είναι μία επιπλέον συγκοινωνία και σίγουρα για τους νησιώτες είναι ευπρόσδεκτη.Δημιουργεί επιπλέον μεταφορικό έργο και συμβάλει στην οικονομική ανάπτυξη εταιρειών και νησιών.Καλό είναι κάποια πράγματα να τα βλέπουμε πιο σφαιρικά.

 

Link to comment
Share on other sites

Αυτό είναι το τρυπακι που πέφτουμε όλοι, επειδή στην παγκόσμια αγορά δεν υπάρχουν πολλά πλοία 120-130 μέτρων που να ταιριάζουν στις γραμμές μας δε σημαίνει πως πρέπει να κρατάμε τα ίδια μέχρι να εξηνταρισουν.

Σίγουρα, δε μπορούμε να έχουμε new buildings κάθε χρόνο.

Είναι, όμως, απαραίτητη η ανανέωση.

Τα Σολωμός, Σάμος, Ρόδος, Οραιζον, Άνδρος κλπ είναι μεν σε καλή κατάσταση, αλλά είναι όλα συν πλην 30 χρόνων.

Προ εικοσαετίας απείχαν μια πενταετία από την απόσυρση.

Σιγά σιγά θα πρέπει να απαγκιστρωθουμε από αυτή την ανάγκη και να ναυπηγησουμε πλοία, όχι τύπου Χίος, Μύκονος, Δήλος, Πάτμος.

Αλλά στο μέγεθος των Πάρος και Νάξος με μεγαλύτερη χωρητικότητα κι ανάλογη ταχύτητα και κατανάλωση.

Τέτοια πλοία θα μπορούν να προσφέρουν υπηρεσίες σε πολλές γραμμές.

Πλοία 160 μέτρων με καλές χωρητικότητες και φυσιολογικές καταναλώσεις που θα μπορέσουν να αντικαταστήσουν εν καιρώ τα πλοία των γραμμών της Χίου-Μυτιληνης και της Κρήτης, το Κρήτη είναι 41, το Οραιζον 33...

Link to comment
Share on other sites

Ναι ρε συ @ΝΟΜΙΚΟΣ, αλλα ετσι δεν προκειται να αναβαθμιστει ποτε η ακτοπλοϊα μας και παντα θα ερχονται 40χρονα βαπορια

Οταν ηρθαν ολα τα βαπορια που αγαπησαμε (πχ ΜΥΤΙΛΗΝΗ, SUPERFERRY II, ΜΙΛΕΝΑ κλπ κλπ) ηταν ολα 15-20 ετων με προοπτικη τοτε να δουλεψουν 15-20 χρονια.Με λιγα λογια τοτε φερναμε πλοια επιπεδουν Blue Star Paros.Τωρα λεμε γιατι δεν δουλευει το ταδε 40χρονο αφου δουλευουν αλλα χειροτερα

Το ΟΛΥΜΠΟΣ προσωπικα δεν το βλεπω λιγο ατυχες το παραδειγμα.Ειχε πολλα προβληματα εξ αρχης και αν το στηριζαν οι νησιωτες θα ειχε και πολυ περισσοτερη κινηση

Link to comment
Share on other sites

Σαφώς και η δρομολόγηση επιπλέον πλοίων είναι ευχής έργο για κάθε νησί. Απλά θεωρώ πως μια σειρά πλοίων τυπου Παρος σε χαρακτηριστικά, θα είναι η συνέχεια των Απολλωνων. Πλοία μεγάλης χωρητικότητας, μεσαίου μεγέθους που πάνε παντού. Οχι όμως να κραταμε τους ίδιους τους Απολλωνες ακόμα και σήμερα. Ας ναυπηγήσουνε πλοία μεσαίου μεγέθους. Όταν δαπανείς σχεδόν 20 εκατομμύρια για αγορά και μετασκευή ενός πλοιου τέτοιας ηλικίας, ας ψαχτείς καλύτερα σε ναυπηγεία όπως έκανε ανέκαθεν η Αττικά ώστε να πετύχεις καλύτερη τιμή σε ναυπηγείο χωρίς σχετική πειρα. Θυμηθείτε την τιμή που είχε πετύχει ο Στριντζης τότε για το Ιθάκη. Βγήκαμε offtopic παρόλα αυτά και νομίζω πρέπει να μεταφερθούμε αλλου.

Link to comment
Share on other sites

Πριν 30 χρόνια έφερναν πλοία 15-20 ετών γιατί μπορούσαν να τα εκμεταλλευτούν για άλλα 20-15 χρόνια μέχρι να πιάσουν το όριο των 35 ετών. Τώρα που δεν υπάρχει όριο καταφεύγουν σε φθηνότερες λύσεις όπως η περίπτωση του ΑΖΟΡΕΣ ΕΞΠΡΕΣ αφού δεν έχουν τον βραχνά του ορίου ηλικίας. Ρίχνουν χρήματα σε πλοία 30 και άνω ετων για να τα κρατήσουν άλλα 20 χρόνια.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, ΝΟΜΙΚΟΣ said:

Ενα ιδανικο πλοιο που θα ταιριαζε πιστευω για τη συγκεκριμενη γραμμη ειναι αυτο.

https://www.faktaomfartyg.se/hrossey_2002.htm

Εχει τα παντα.Ταχυτητα ευελιξια χωρητικοτητα γκαραζ και πολλες κλινες.

Το hrossey είναι πολύ μικρό σχεδόν 20 μ μικρότερο από το Πρεβελης.Οντως τα πλοία τύπου Χίος Πατμος πάνε παντού και ίσως αν κατασκευάζονταν παρόμοια πλοία αλλά λίγο μεγαλύτερα κατα 15 περίπου μέτρα θα πήγαιναν ακόμα και στα μεγάλα νησιά.Πραγματικα αναρωτιέμαι αν υπήρχε ακόμα η 35ετια οι εταιρείες αναγκαστικά δεν θα έφτιαχναν ή αγόραζαν νέα πλοία;Όχι ότι το πρεβελης δεν είναι καλό ίσα ίσα που μου αρέσει σαν βαπόρι αλλά ίσως πρέπει να προχωρήσουν οι εταιρείες σε σχέδια αντικατάστασης πλοίων.Στη Σκανδιναβία,βόρεια ευρωπη και στη Μεσόγειο τώρα τελευταία αρχίζουν και χτίζουν newbuild  ,ενώ εμείς νεκρανασταίνουμε πλοία συνεχώς τύπου ολυμπους ακουα μπλου κλπ.Δεν έχω πρόβλημα με τα πλοία αυτά αλλά δεν νομίζω πως συγκρίνονται με τα τελευταίας τεχνολογίας και κατασκευής πλοία...

 

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...