Jump to content
Shipfriends

Πρόσκρουση του ΕΓ/ΟΓ Πρέβελης στο λιμάνι της Κάσου || 24.11.19


Recommended Posts

Το επιβατικό πλοίο «Πρέβελης» προσέκρουσε στον λιμένα Κάσου

Quote

Στην προβλήτα του λιμανιού της Κάσου προσέκρουσε κατά τη διάρκεια χειρισμών πρυμνοδέτησης, το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «Πρέβελης» με 220 επιβάτες, 27 φορτηγά και ένα δίκυκλο.

Δεν έχει αναφερθεί κάποιος τραυματισμός εξαιτίας της πρόσκρουσης, ενώ στο πλοίο αναμένεται να διεξαχθεί επιθεώρηση για τυχόν ύπαρξη ζημιών και εν συνεχεία αναμένεται να συνεχίσει το δρομολόγιό του.

 

Το «Πρέβελης» εκτελεί το δρομολόγιο από Ρόδο για Χάλκη, Διαφάνι, Κάρπαθο, Κάσο, Σητεία, Ηράκλειο, Ανάφη, Θήρα, Μήλο, Πειραιά.

 
 
liberal.gr

 

 

Edited by proud_ionian
τεχ βοηθεια
Link to comment
Share on other sites

Δεν είναι η πρώτη φορά, οταν ζοριζει ο καιρός, και το πλοίο και το λιμάνι δε βοηθάνε. Παντως στις κρητικές σελίδες έχουν μαζευτεί όλοι οι μαχητές του πληκτρολογίου και θελουν να στείλουν τον καπετάνιο εξορία.

Link to comment
Share on other sites

Αν ρωτησουν τους ιδιους τους καπετανιους που εχουν περασει απο αυτο το βαπορι βεβαια μαλλον θα θελανε να ειχαν στειλει οι ιδιοι εξορια το συγκεκριμενο πλοιο εδω και καιρο ;) 

Link to comment
Share on other sites

Η ανακοίνωση του ΥΕΝ για τη πρόσκρουση του Ε/Γ-Ο/Γ Πρεβελης στην Κάσο

Quote

Προσέκρουσε, πρωινές ώρες σήμερα, το Ε/Γ-Ο/Γ “ΠΡΕΒΕΛΗΣ” Ν. Ρεθύμνου 06 στην προβλήτα του λιμένα Κάσου κατά τη διάρκεια χειρισμών πρόσδεσης του, με αποτέλεσμα τη ζημιά τμήματος του προστατευτικού μεταλλικού ζωναριού του ελάσματος της πρύμνης, πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας.

Από την πρόσκρουση δεν αναφέρθηκε τραυματισμός, ούτε παρατηρήθηκε θαλάσσια ρύπανση, ενώ το πλοίο, το οποίο εκτελούσε δρομολόγιο από Ρόδο  προς Χάλκη – Διαφάνι – Κάρπαθο – Κάσο – Σητεία – Ηράκλειο – Ανἀφη – Θήρα – Μήλο – Πειραιά με 220 επιβάτες, 33 οχήματα, 27 φορτηγά και ένα δίκυκλο, προσέδεσε με ασφάλεια στον οικείο λιμένα.

Από τη Λιμενική Αρχή Κάσου απαγορεύτηκε αρχικά ο απόπλους του “ΠΡΕΒΕΛΗΣ”, ενώ κατόπιν προσκόμισης βεβαιωτικού διατήρησης κλάσης από το νηογνώμονα που το παρακολουθεί, του επετράπη ο απόπλους για ολοκλήρωση του δρομολογίου του.

Με τον κατάπλου του πλοίου στον λιμένα Σητείας, επιθεωρήθηκε από το Τοπικό Κλιμάκιο Επιθεώρησης Πλοίων Ιεράπετρας και κατόπιν προσκόμισης σχετικού βεβαιωτικού διατήρησης κλάσης από τον παρακολουθούντα νηογνώμονα το πλοίο απέπλευσε προς ολοκλήρωση του δρομολογίου του.

 

 

Edited by Nick the Greek
Πιπερι
Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, ToMonopolioMasEfage said:

Δεν είναι η πρώτη φορά, οταν ζοριζει ο καιρός, και το πλοίο και το λιμάνι δε βοηθάνε. 

Το λιμάνι της Κάσου, δεν βοηθάει.
Το λιμάνι της Σητείας τον προηγούμενο μήνα, δεν βοηθάει.
Το λιμάνι της Χάλκης τον Σεπτέβρη, δεν βοηθάει.
Το λιμάνι του Διαφανίου τον Απρίλη, δεν βοηθάει.
Μήπως αντί για τα λιμάνια, δεν βοηθάει και τόσο το ίδιο το πλοίο..?
Για να μην αναλωνόμαστε στα ίδια και τα ίδια (καθώς τα έχουμε πει και στο τόπικ του Πρέβελης) η ίδια η ΑΝΕΚ δεν σέβεται τον ΤΙΤΑΝΙΟ ΑΓΩΝΑ του πληρώματος για να ταξιδεύει αξιοπρεπώς το πλοίο στην γραμμή αλλά και δεν βοηθάει το δρομολόγιο να βγαίνει αβίαστα, καθώς έχει βάλει το πλέον ακατάλληλο πλοίο (μονοτίμονο, μπαταριστές μηχανές, εσωστρεφείς προπέλες, πολλά έξαλλα, υψηλό κέντρο βάρους, απουσία πτερυγίων ευστάθειας)  να εκτελεί ένα από τα πλέον απαιτητικά δρομολόγια της Ελληνικής ακτοπλοΐας (σύνδεση Κρήτης με Ρόδο έχοντας για 14 ώρες την χοντρή θάλασσα του Κρητικού και του Καρπαθίου πελάγους είτε στην αριστερή μπάντα του-στον βοριά- ,είτε στην δεξιά του-στο νοτιά-) σε συνάρτηση με την ηλικία του ίδιου του πλοίου και την γενική του κατάσταση (μηχανολογική ως επί το πλείστον).
Οσον αφορά το συμβάν, θα περνούσε στα ψιλά (καθώς και άλλες φορές έχει φέρει σε επαφή το προστατευτικό μεταλλικό ζωνάρι του ελάσματος της πρύμνης του, όχι μόνο με το λιμάνι της Κάσου αλλά και με άλλα λιμάνια του δρομολογίου) αν δεν ήταν στο νησί της Κάσου ο Κεντρικός Λιμενάρχης της Καρπάθου με κλιμάκιο και το περιπολικό σκάφος του λιμεναρχείου Καρπάθου, για της ανάγκες των προγραμματισμένων βολών Βαρέων Όπλων Πεζικού από τους Εθνοφύλακες της Κάσου στον χερσαίο και θαλάσσιο χώρο μεταξύ του αεροδρομίου του νησιού και των γύρω νησιών (όποιος δει στους χάρτες την συγκεκριμένη περιοχή θα καταλάβει που γινόταν και τι).
Το πλοίο ήρθε, έκανε την μανούβρα του στο λιμάνι με ανέμους νοτιοανατολικούς της τάξεως των 4-5 μποφόρ αλλά κατά το ανάποδα και αφού ο κάβος είχε καπελώσει την αριστερή μπίντα και τραβούσε το πλοίο πίσω με μια γωνία των 30-40 μοιρών περίπου ως προς το λιμάνι, δεν άκουσε για ακόμα μια φορά το πρόσω και αφού ήρθε η κεκλιμένη αριστερή πίσω πλευρά του ζωναριού πάνω στην μπίντα, την ξεκόλλησε (εξού και ο κάβος στην μπίντα αλλά και η γωνία του πλοίου στο λιμάνι στο βίντεο) με αποτέλεσμα τα σπασίματα από την μια και τα στραβώματα ελασμάτων από την άλλη. Ε τι να έκαναν και οι λιμενάρχες του νησιού με το "αφεντικό" στο περιπολικό 2 μίλια μακρυά από το λιμάνι, να μείνουν στον δρόμο..? Έχουν και οικογένειες να θρέψουν. Ακολούθησαν τις προβλεπόμενες διαδικασίες, μετέβει με το σκάφος ο Κεντρικός Λιμενάρχης από την "εμπόλεμη ζώνη" στο σημείο του συμβάντος και τα υπόλοιπα είναι λίγο πολύ γνωστά. Τα απαραίτητα χαρτιά ήρθαν, το πλοίο έφυγε με 2,5 ώρες περίπου καθυστέρηση, μόνο που η πορεία του δεν ήταν η συνηθισμένη (μέσα από τα νησιά αλλά πάνω-βόρεια από τα νησιά), καθώς οι όλμοι και οι ρουκέτες πηγαινοερχόντουσαν από την Κάσο και μεταξύ των γύρω νησιών με αμείωτη ένταση (όποιος τσεκάρει το ais θα το διαπιστώσει εύκολα αυτό).
Ετσι έγιναν αγαπητοί συμφορουμήτες λίγο-πολύ τα πράγματα σύμφωνα με μαρτυρίες συγγενών μου στο νησί.
Γενικά όποιος έχει ταξιδέψει το πλοίο πριν 10 περίπου χρόνια (τότε που ξεκίνησε στην γραμμή) και εφέτος, θα παρατηρήσει εύκολα πως κατά το ανάποδα ο χρόνος που απαιτείται για των μηδενισμό και το πρόσω έχει μεγαλώσει (οι καημένες οι μηχανές είναι καταταλαιπωρημένες) με αποτέλεσμα τους συχνούς εναγκαλισμούς του πλοίου με τους κατατόπους λιμένες.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Strofalos said:

...καθώς έχει βάλει το πλέον ακατάλληλο πλοίο (μονοτίμονο, μπαταριστές μηχανές, εσωστρεφείς προπέλες, πολλά έξαλλα, υψηλό κέντρο βάρους, απουσία πτερυγίων ευστάθειας)  να εκτελεί ένα από τα πλέον απαιτητικά δρομολόγια της Ελληνικής ακτοπλοΐας...

Εχει προπελες μεταβλητου βηματος, κατ' επεκταση δεν εχει μπαταριστες μηχανες.

Συνεπως δεν μπαταρουν οι μηχανες του απο το προσω στο αναποδα και αντιστροφα.

Οι προπελες του ειναι εξωστρεφεις και οχι εσωστρεφεις. Το προβλημα βεβαια εστιαζεται στο οτι ειναι εξωστρεφεις.

Η αληθεια για το θεματα του Πρεβελης στα λιμανια της Κασοκαρπαθιας ειναι καπου στη μεση.
Φταινε και τα λιμανια που ειναι δυσκολα, ειδικα της Κασου ειναι το δυσκολοτερο οπως εχουμε αναλυσει πολλες φορες.
Αλλα φταιει και το ιδιο το βαπορι που ειναι πολυ δυσκολο στη μανουβρα.

Ειναι ο συνδιασμος τους που μεγαλωνει το προβλημα, δεν φταιει μονο η μια πλευρα.

Παντως ο δυνατος σοροκος στην Κασο ειναι σχεδον αποκοσμο φαινομενο, πολυ βιαιο και δυνατο... Ενω απο τοτε που εκλεισε και το λιμανι, τα πραγματα εγιναν παρα πολυ δυσκολα.

Edited by Captain_Nionios
Link to comment
Share on other sites

On 6/27/2019 at 9:26 PM, Strofalos said:

(μονοτίμονο, με μπαταριστές μηχανές, εσωστρεφής προπέλες, ένα ανίσχυρο προπελάκι)

 

1 hour ago, Strofalos said:

 (μονοτίμονο, μπαταριστές μηχανές, εσωστρεφείς προπέλες, πολλά έξαλλα, υψηλό κέντρο βάρους, απουσία πτερυγίων ευστάθειας)  

 

On 6/27/2019 at 10:55 PM, harlek said:

Δεν είναι μπαταριστές οι μηχανές του. Έχει εξωστρεφείς προπέλες με pitch.

Δεν είναι μπαταριστές οι μηχανές του. Έχει εξωστρεφείς προπέλες με pitch.

 

 

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Εχεις δίκο καπτα-Νιόνιο, έχει εξωστρεφείς προπέλες μεταβλητού βήματος..τα μπέρδεψα λίγο..!
Η αλήθεια είναι όντως κάπου στη μέση, ούτε το λιμάνι βοηθάει στον πολύ δυνατό σορόκο όταν πιάνει εκεί κάτω στην άγονη αλλά ούτε και το ίδιο το πλοίο βοηθάει.
Εντάξει, όλα τα λιμάνια έχουν την αχχίλειο πτέρνα τους που συνήθως είναι η μπούκα τους. Ακόμα και ο Πειραιάς κοχλάζει στον γαρμπή, την Κάσο θα άφηνε ο σορόκος? Επειδή έχω πάει εκεί πέρα, στον σορόκο η κατάσταση είναι ακριβώς ίδια (μα καρμπόν όμως!?) με τον βοριά στην Τήνο. Ο αέρας χτυπάει την προσήνεμη πλευρά του βουνού τους (Πρίωνας μου φαίνεται το λένε το βουνό) και στην υπήνεμη πλευρά κατεβαίνει με 2-3 μποφόρ παραπάνω. 6 μποφόρ έξω από το λιμάνι, 8 μέσα. Τότε με το Κορνάρος είχε 8 στο πέλαγος και 10-11 μέσα στο λιμάνι.
Εδώ όμως, βλέποντας το βίντεο, ούτε τα ρούχα τον ανθρώπων ανεμίζουν από τον πολύ αέρα, ούτε η θάλασσα φαίνεται να αφρίζει λόγω καιρού, ούτε και οι κινήσεις του πλοίου και των ανθρώπων φαίνονται κοφτές και βίαιες που να υποδηλώνει πως υπάρχει κίνδυνος να πάρει το πλοίο ο αέρας. Οπότε το να έγινε ότι έγινε λόγο καιρού μου φαίνεται λίγο τραβηγμένο.
Κι αυτή η ΑΝΕΚ, δεν είχε χειρότερο πλοίο να βάλει εκεί κάτω?
Ηρωες αυτό το πλήρωμα του Πρέβελης.

Link to comment
Share on other sites

Με τα βαπορια που εχει τωρα η ΑΝΕΚ δεν μπορει να στειλει κανενα αλλο εκτος απο το Πρεβελης.

Απο πλευρας ΑΝΕΚ, καλυτερη επιλογη για το Χειμωνα που εχει δυνατους βοριαδες αλλα και πολυ δυνατες σοροκαδες, θα ηταν ο Κορναρος ΜΟΝΟ ΑΝ ηταν σε πολυ καλη κατασταση.
Να ειχε καλο δρομο και αξιοπιστια οπως τοτε που ηταν το βασικο βαπορι της γραμμης μεχρι το 2008.
Κατι τετοιο θελει πολλα λεφτα για να γινει τα οποια κανεις δεν προκειται να δωσει.
Παντως αν γινοταν, θα ειχε πολυ μεγαλο πλεονεκτημα κυριως στο ταξιδεμα και θα ηταν καλυτερος στη μανουβρα, οχι ομως τοσο, οσο νομιζουμε.
Γιατι ο Κορναρος εχει αρκετα εξαλλα και οντας πολυ ελαφρυτερος ξεπεφτει πολυ πιο ευκολα στον πλευρικο ανεμο.
Οποτε το πλεονεκτημα του πιο γρηγορου ρυθμου περιστροφης του, αντισταθμιζεται αρκετα απο το μειονεκτημα του οτι ξεπεφτει πιο ευκολα.

Πλεον ομως οι απαιτησεις της γραμμης στα φορτηγα εχουν ανεβει, ακομα και το Χειμωνα το γκαραζ του θα ηταν γεματο απο Πειραια.
Οποτε για καλοκαιρι χρειαζεται το Πρεβελης.
Συνηθως το καλοκαιρι τα προβληματα στα λιμανια ειναι λιγοτερα.
Γιατι εχει σταθερα μαϊστρο στα 6-7 μποφορ ο οποιος σαν καιρος ειναι ο πιο νορμαλ για το πως ειναι φτιαγμενο το λιμανι της Κασου, ενω δεν εχει τοσο αποτομες και απροβλεπτες ριπες οπως οι βοριαδες και κυριως οι σοροκαδες του Χειμωνα.

Για μενα, εκτος ΑΝΕΚ, το πιο ταιριαστο βαπορι για Χειμωνα, θα ηταν ενα εκ των Μπλου Σταρ Παρος-Ναξος.
Οπως εχουμε δει και στις Κυκλαδες με πολυ δυσκολους καιρους και αυτα ζοριζονται παροτι γυρνανε σα σβουρες.
Δηλαδη με σοροκαδα 40-60 κομβων στην Κασο και αυτα θα ζοριζονταν πολυ και μαλλον θα εχαναν τις προσεγγισεις, αλλα με λιγο πιο ηπιους καιρους οι προσεγγισεις θα γινονταν πιο ευκολα.
Ουτε αυτο ομως φαινεται πιθανο για το αμεσο μελλον..
Δηλαδη να ειναι ενα εκ των δυο το βασικο πλοιο της γραμμης το Χειμωνα, δε μιλαω για μια προσεγγιση τη βδομαδα...

Edited by Captain_Nionios
Link to comment
Share on other sites

Πάντως το μουλαρακι Πρέβελης τόσα χρόνια ελάχιστες προσεγγίσεις έχει χάσει στην Κάσο που την έκαναν αλιευτικό καταφύγιο. Όλα τα μεγάλα ονόματα της ακτοπλοΐας έχουν περάσει από τη γεφυρα του και αξίζουν πολλά μπράβο

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...