Jump to content
Shipfriends

Λιμάνια Αμοργού


Recommended Posts

Για λόγους αρχείου ας έχουμε  κάποιες φώτο και κάποια στοχεία για τα λιμάνια της Αμοργού . Ξεκίνημα με την Αιγιάλη  1 , 2 , 3 , 4 . Πρόκειται για ένα λιμάνι που είναι σχετικά προστατευμένο από τους ανέμους , όμως όταν υπάρχουν δυτικοί - βοριοδυτικοί , 6 και πάνω,  τα θαλάσσια ρεύματα έρχονται με ορμή και με σχετικά μεγάλο ύψος κύματος προς τον ντόκο. 

Edited by proud_ionian
tag
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 3 months later...

Στην σελίδα του σύλλογου καταπολιανων Αμοργού, στο Facebook, μπορεί κάποιος να παρατηρήσει την πρόοδο του αλιευτικού καταφυγίου στο ξυλοκερατιδι των καταπολων, το οποίο προχωράει κανονικά.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Το έργο -δημιουργία αλιευτικού καταφυγίου στο ξυλοκερατιδι, έχει σταματήσει λόγω καλοκαιριού.

Ωστόσο βλέπουμε πως θα δημιουργηθεί.. 

received_1470308529984424.jpeg

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
  • 11 months later...

Χωρισμένη στα δύο η Αμοργός, για την πρόταση επέκτασης του λιμανιού στα Κατάπολα και τη χάραξη νέας περιφερειακής οδού

Quote

Αναστάτωση έχει προκαλέσει στην Αμοργό το σχέδιο του δήμου σχετικά με την επέκταση του λιμανιού στα Κατάπολα για την εξυπηρέτηση μεγαλύτερων πλοίων και μικρού μεγέθους κρουαζιέρας και τη δημιουργία νέας περιφερειακής οδού. Σημαντική μερίδα της τοπικής κοινωνίας υποστηρίζει ότι αυτά τα έργα είναι εκτός κλίμακας και προωθούν ένα μοντέλο τουριστικοποίησης του νησιού. Από την πλευρά του ο δήμος υποστηρίζει ότι το έργο δεν αφορά κανονικά κρουαζιερόπλοια, ενώ η περιφερειακή οδός είναι απαραίτητη για να μην υποβαθμίζεται ο οικισμός από την κυκλοφορία των οχημάτων.

Η «Μελέτη αναβάθμισης λιμενικών εγκαταστάσεων λιμένα Καταπόλων Αμοργού» δόθηκε πριν από λίγες ημέρες σε δημόσια διαβούλευση από τον δήμο. Περιλαμβάνει τέσσερις εναλλακτικές προτάσεις για την αύξηση της χωρητικότητας του λιμανιού. Οπως επισημαίνει, «οι υφιστάμενες λιμενικές εγκαταστάσεις του λιμένα των Καταπόλων έχουν διαμορφωθεί κατά τη δεκαετία του ’80 και συνίστανται σε έναν μόλο διαστάσεων 61 X 15 μέτρων, στον οποίο μπορεί να πρυμνοδετήσει μόνο ένα σκάφος της ακτοπλοΐας ή να πλαγιοδετήσει ένα catamaran. Ιδιαιτέρως, το πλοίο “Σκοπελίτης” αναγκάζεται να πρυμνοδετεί επί της παραλιακής οδού, εκτείνοντας τον καταπέλτη του επί του πεζοδρομίου, στο οποίο άλλωστε αγκυροβολούν τα σκάφη και οι βάρκες. Δεν υπάρχουν εγκαταστάσεις για την παραμονή των επιβατών, ενώ και τα οχήματα προς φόρτωση σταθμεύουν επί της παραλιακής οδού, αναγκάζοντας τους επιβάτες να “ακροβατούν” μεταξύ των οχημάτων, διακινδυνεύοντας τη σωματική τους ακεραιότητα. Κατά τον κατάπλου των πλοίων παρατηρείται μεγάλη συμφόρηση οχημάτων στην παραλιακή οδό, εμποδίζοντας την είσοδο και την έξοδο από τον οικισμό».

Συνοδευτικό έργο

Επιπλέον, ως συνοδευτικό έργο προτείνεται η χάραξη μιας περιφερειακής οδού που θα οδηγεί τα αυτοκίνητα απευθείας στην επαρχιακή, μήκους 1.750 μέτρων. Μάλιστα, ως επιχείρημα αναφέρεται ότι και η μελέτη φέρουσας ικανότητας του νησιού που έγινε το 2017 (η οποία χαρακτηρίζεται «ξεπερασμένη», παρότι δεν φαίνεται να έχει συμβεί κάτι την τελευταία πενταετία που να… αυξήσει τη φέρουσα ικανότητα του νησιού) αναγνωρίζει τη σημαντική επιβάρυνση του οδικού δικτύου του νησιού από τον Ιούνιο έως τον Αύγουστο.

Στόχος η εξυπηρέτηση μεγαλύτερων πλοίων και κρουαζιερόπλοιων μικρής κλίμακας – Πολλοί εκτιμούν ότι τα έργα θα οδηγήσουν στην τουριστικοποίηση του νησιού.

Σχόλια

Η μελέτη δεν δείχνει να έχει ιδιαίτερα θετική ανταπόκριση. Στα περίπου 50 σχόλια που έχουν κατατεθεί από πολίτες, τα περισσότερα είναι αρνητικά. Πολλοί εκτιμούν ότι τα έργα θα οδηγήσουν στην τουριστικοποίηση της Αμοργού. «Η Αμοργός βαδίζει με αργά, αλλά σταθερά βήματα προς αυτό που ονομάζεται “υπερτουρισμός”, με μοναδικό οδηγό την άναρχη ανάπτυξη και έναν ιδιότυπο μικρομεγαλισμό, που οδηγούν νομοτελειακά στην καταστροφή του φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος», αναφέρει ο Βαγγέλης Δεσποτίδης. «Τα Κατάπολα θα υποβαθμιστούν τουριστικά καθώς από ένα γραφικό, κυκλαδίτικο λιμάνι θα γίνουν ένα λιμάνι “υψηλών” ροών», τονίζει ο Γιώργος Δαμίγος.

Τι λέει ο δήμαρχος

Από την πλευρά του ο δήμαρχος Αμοργού, Λευτέρης Καραΐσκος, εκτιμά ότι το έργο είναι απαραίτητο και δεν θα οδηγήσει σε τουριστικοποίηση του νησιού. «Τα τελευταία 6-7 χρόνια η αύξηση του τουρισμού είναι μεγάλη. Το λιμάνι βρίσκεται μέσα στον οικισμό και η κυκλοφορία των οχημάτων δημιουργεί σήμερα πρόβλημα στους κατοίκους, τους επισκέπτες και στα καταστήματα. Με την αναβάθμιση των λιμενικών εγκαταστάσεων θα μπορούν να “δέσουν” μεγαλύτερα πλοία, όπως το “Blue Star Δήλος”, ενώ θα υπάρξει χωροθέτηση για υδροπλάνα. Περαιτέρω θα δημιουργήσουμε εγκαταστάσεις για την εξυπηρέτηση της κρουαζιέρας μικρής κλίμακας, δηλαδή για πλοία των 50-200 επισκεπτών. Η νομοθεσία απαιτεί τη δημιουργία μιας περιφραγμένης ζώνης για τον έλεγχο των διαβατηρίων, κάτι που σήμερα κάνουμε με αυτοσχέδιες εγκαταστάσεις. Δεν είναι ο στόχος μας τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια».

Όσον αφορά τον περιφερειακό δρόμο, για τον οποίο έχει στο παρελθόν γνωμοδοτήσει αρνητικά η αρχαιολογική υπηρεσία, ο κ. Καραΐσκος υποστηρίζει ότι θα χαραχθεί σε συνεννόηση με το υπουργείο Πολιτισμού. «Δυστυχώς, ο κόσμος δαιμονοποιεί τα πράγματα», καταλήγει.

 

Link to comment
Share on other sites

Εμείς εδώ στο κρατίδιο ΛΕΣΒΟΣ παρακαλάμε να κάνουν κάτι μπας και αυξηθεί λίγο ο τουρισμός.... και εκεί ΔΕΝ θέλουν για να μην τουριστικοποιηθει!!!!ΡΕ ΠΟΥ ΖΟΥΜΕ

Link to comment
Share on other sites

Καλά κάνουν.

Η Λέσβος είναι μεγάλο νησί δε θα χει θέμα,πάρτε το παράδειγμα της Σαντορίνης που η ποιότητα ζωής έχει υποβαθμιστεί...

Link to comment
Share on other sites

Όπως δεν πέρασε το έργο με τις ανεμογεννήτριες έτσι δεν θα περάσει ούτε και αυτό. Αρκετά με τον υπέρ τουρισμό.

2 hours ago, mytilene said:

και εκεί ΔΕΝ θέλουν για να μην τουριστικοποιηθει!!!!ΡΕ ΠΟΥ ΖΟΥΜΕ

Φίλε @mytilene αν επισκεφθείς για 3-4 ημέρες την Σαντορίνη και έπειτα επισκεφθείς την Αμοργό ίσως νιώσεις αυτό που μου έχουν εκφράσει πολλές φορές σχεδόν όλοι οι ξένοι τουρίστες που κάνουν αυτό το δρομολόγιο. Θα ακούσεις να λένε πόσο ασφυκτικά γεμάτη σε κουραστικό βαθμό ήταν η Σαντορίνη(πέρα από την ομορφιά) και πόσο φυσικά όμορφη και ήρεμη είναι η Αμοργός. Σχεδόν 9 στους 10 ερωτεύονται την Αμοργό για αυτό το φυσικό και άγριο χαρακτήρα  που έχει μέχρι και σήμερα. Άλλωστε μια χαρά όλοι τρώνε από την καλοκαιρινή πίτα. Απλά υπάρχουν κάποιοι επιχειρηματίες που δεν είναι καν από το νησί και  παρουσιάζουν μεγάλες ιδέες Μυκόνου στους ντόπιους για το πως ΘΑ μπορούσε να είναι το νησί και ανάβουν φιτιλιές.

Link to comment
Share on other sites

Πως θα εμποδισθεί η υπερτουριστικοποίηση και πως θα επηρεασθεί αρνητικά η άγρια ομορφιά της Αμοργού αν επιτέλους βελτιωθεί η κατάσταση στο λιμάνι των Καταπόλων που εδώ και δεκαεπτά τουλάχιστον χρόνια δεν έχει μεταβληθεί και αν παραδείγματος χάριν το "BS Naxos" είναι ασφαλώς αγκυροβολημένο αντί να χρειάζεται να απαγκιάζει στον Καλαντό;. 

Link to comment
Share on other sites

https://dimos.amorgos.gr/διαβούλευση-για-τις-λιμενικές-μελέτε/

Σε αυτόν τον σύνδεσμο μπορεί να δει κάποιος τις προτεινόμενες μελέτες για την αναβάθμιση του λιμένα των καταπολων.

Και οι 4 είναι μεγάλης κλίμακας και θα χαλάσουν -κατ εμέ- τον παραδοσιακό χαρακτήρα του νησιού.

Επίσης προβλέπεται και περιφερειακός δρόμος πάνω από τα καταπολα όπου επίσης δεν ενδείκνυται για μικρό νησί όπως η Αμοργός.

Link to comment
Share on other sites

Προσωπικά, ειδικά η πρόταση Γ που αν καταλαβαίνω καλά προτείνει τον ελλιμενισμού των μεγάλων σκαφών εκτός οικισμού θεωρώ ότι προσφέρει μια καλή μέση οδό...

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...