Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Ξεκινάμε από το Aarhus τση Δανίας με τους σωβινιστές κατοίκους και με ένα από τα πιο παλιά πλοία που έχουμε δεί στο Shiprfriends, το χτισμένο το 1943 ρυμουλκό Jakob. Σήμερα το πλοίο δεν κάνει πια ρυμουλκήσεις αλλά όπως βλέπουμε και εδώ κάνει ξεναγήσεις στο λιμάνι του Aarhus, εδώ μπορεί να βρεί κανείς και το website του, αν την παλεύει με τα Δανέζικα.

 

Προφανώς 1943 σαν έτος κατασκευής σημαίνει 2ος Παγκόσμιος Πόλεμος, σαν κομμάτι αυτής της πολεμικής προσπάθειας χτίστηκε και το πλοίο στα ναυπηγεία Levingston(293), στο Orange της ναυτομάνας πολιτείας του Τέξας με το όνομα ST-252. Έμεινε στις ΗΠΑ μέχρι το 1987 και μετά πέρασε στην Ευρώπη σαν Haahr Trumf(1987) και Louise Diver(1991). Από το 2005 σαν Jakob(IMO 8892241) και με το σημερινό του ρόλο.

Link to comment
Share on other sites

Μένουμε στο Aarhus και πάμε να δούμε σε ρεμεήκ το Αγάπη μου Παλιόγρια. Στο ρόλο της παλιόγριας το 37-χρονο κοντεινεράδικο MSC Iris (ΙΜΟ 8201624) που εδώ βλέπουμε δεμένο. το πλοίο είναι χτισμένο το 1982 στο VEB(471) του Warnemunde για λογαριασμό της πρώην Σοβιετικής Ένωσης, πλήν όμως ακόμη κάνει δρομολόγια στο στόλο της MSC και μάλιστα στη Βόρειο Ευρώπη, μεταφέροντας nominal 1,438 TEU με την πρόωση της Bryanskiy Mashinostroitelnyy Zavod(BMZ) μηχανής του.

 

Σαν μέλος της Baltic Shipping Co της πρώην ΕΣΣΔ ονομάστηκε Kapitan Gavrilov ενώ από το 1995 αρχίζει να περιπλανιέται σε διάφορες ιδιοκτησίες και ναυλώσεις. Γίνεται Lisboa το 1995, Sea-Land Canada(1997), P&O Neddloyd Ottawa(1999), Lisboa(2000), Pelat(2003) και από το 2004 παίρνει το τωρινό του όνομα. Σημειωτέον, ανήκει στην ίδια την MSC. Γιατί κρατάει η MSC ένα πλοίο τέτοιας ηλικίας και τέτοιας χωρητικότητας? Ο διάβολος βρίσκεται στις λεπτομέρειες. Σαν πλοίο της ΕΣΣΔ ήταν παγοπόρο, είναι λοιπόν ακόμη από τα ελάχιστα στον κόσμο σε τέτοια χωρητικότητα που μπορεί να προσεγγίζει χειμώνα τη Βαλτική χωρίς πρόβλημα. Και η MSC δεν χρειάζεται να πληρώνει premium στη spot αγορά για να ναυλώνει από τον οποιονδήποτε πλοιοκτήτη .

Link to comment
Share on other sites

Στο Aarhus της Δανίας βρισκόμαστε και απόψε, πλήν όμως το πλοίο στις οθόνες μας είναι Σουηδέζικο. Πρόκειται για το Nimbus (IMO 9410507) που ανήκει στην Sirius Shipping, πολύ ωραία η ιστοσελίδα τους, παρεπιπτόντως. Χτισμένο το 2008 στο Usmed Gemi Insa(μόλις το δεύτερο πλοίο που έχτισε ποτέ το ναυπηγείο αυτό) με μηχανή Caterpillar. Πρώτο του όνομα το Prima, το 2012 γίνεται Nordic Prima και εν τέλει Nimbus αργότερα την ίδια χρονιά.  

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Σήμερα θα μεταφερθούμε στο Helsingør της Δανίας για να γνωρίσουμε σιγά-σιγά το στόλο ενός μιας πορθμειακής γραμμής που λειτουργεί από εκεί με προορισμό το Helsingborg της Σουηδίας. Να το δούμε και στο χάρτη, η τοποθεσία είναι περίπου μία ώρα οδήγηση βορείως της Κοπεγχάγης και το πέρασμα πρέπει να διαρκεί 10-15 λεπτά.

 

Το πρώτο πλοίο που θα δούμε είναι αυτό με το όνομα-γλωσσοδέτη, λέγεται Aurora Af Helsingborg (IMO 9007128). Είναι χτισμένο το 1992 για λογαριασμό της Scandlines στο Targen Verft(100) του Kragerø της Νορβηγίας, ναυπηγείο που έχει πια κλείσει. Έχει μήκος 111 μέτρα και χωρητικότητα 238 ΙΧ αυτοκινήτων σε 535 γραμμικά μέτρα. Βασικό του όμως χαρακτηριστικό είναι πως είναι ένα εκ των 2 πλοίων της γραμμής που έχει μετασκευαστεί ώστε να κινείται με ηλεκτρική ενέργεια που διοχετεύεται σε 4 μηχανές Wartsila. Δεν έχει αλλάξει ποτέ όνομα και πλοιοκτήτριά του εταιρεία είναι η Forsea που επενδύει και πρακτικά και σε επίπεδο εικόνας, στην πράσινη ενέργεια. Να το και λίγες στιγμές πρίν δέσει, με το visor ανοιχτό.

 

Σε μια κανονική εργάσιμη μέρα, δουλεύουν και τα 5 πλοία της πορθμειακής γραμμής. Αυτήν τη στιγμή λόγω πανδημίας, δουλεύουν μόνο τα 2.

Link to comment
Share on other sites

Δεύτερο πλοίο της γραμμής είναι ο Άμλετ (ΙΜΟ 9150030), νάτος εδώ να πλησιάζει στο λιμάνι. Το πλοίο είναι χτισμένο το 1997 στα Finnyards(412) -η τωρινή STX Rauma- με 4 μηχανές Wartsila. Να πούμε ότι στους 13 κόμβους το πλοίο έχει κατανάλωση 10 τόνους το 24ωρο, μιλάμε για ούτε ένα κουβά πετρέλαιο. Τα γραμμικά του μέτρα είναι 553 και χωρά 240 ΙΧ, εδώ έχει δέσει και έχει ανοίξει το visor

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Τρίτο πλοίο τση γραμμής Helsingør - Helsingborg είναι το Mercandia IV (IMO 8611685) που το βλέπουμε εδώ με τα σινιάλα της Forsea πέρυσι το καλοκαίρι. Είναι ο βετεράνος της γραμμής και έχει χτιστεί το βρώμικο 1989 στους Mackems:D όπως τους λένε οι αντίπαλοι οπαδοί της Newcastle United δηλαδή, στο Sunderland North East Shipbuilders(14). Είναι της γνωστής σειράς Superflex, αντιπροσώπους της οποίας έχουμε και εν Ελλάδι στο Νικόλαος και το Δωριεύς. Τα lane metres είναι 684 και το πλοίο όπως βλέπω διαθέτει 10 ηλεκτρογεννήτριες Cummins που συνδέονται σε 4 azimuth drives για υπηρεσιακη 12 κόμβων και κατανάλωση 500 κιλά καύσιμο την ώρα. 

 

Πρώτο του όνομα το Superflex November που όμως αμφιβάλλω αν είδε δράση με αυτό μια και σχεδόν αμέσως πήρε το τωρινό του όνομα. Bonus coverage το Mercandia IV με τα προηγούμενά του σινιάλα, όπως το είδα επάνω από το ντέκ του Pearl Seaways πρίν μερικά χρόνια.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
  • 2 months later...
  • 5 months later...

Στις εσχατιές:D της Δανίας φτάσαμε για να φέρουμε στις οθόνες σας ένα υπερήλικο αμφίπλωρο με όνομα βγαλμένο από ποίημα του Καββαδία. Πρόκειται για το Nakkehage (IMO 8872100), που εδώ βλέπουμε σε κατάπλου στο λιμανάκι Hundested. Συνδέει εδώ και 37 χρόνια το Hundested με το Rorvik, βέβαια το ίδιο έχει πολύ μεγαλύτερη ηλικία. Έχει ναυπηγηθεί το 1955 στο ναυπηγείο Skibsvaerft Toft ApS στο Graasten της Δανίας σαν Vemmenaes, όνομα που κράτησε για σχεδόν 30 χρόνια. Το 1984 έγινε Lis Grau και αργότερα τον ίδιο χρόνο Sonderjylland ώσπου το 1985 πήρε το σημερινό του όνομα. Είναι δηλαδή πια 66 ετών και φέρει 2 μηχανές Volvo Penta, δεν παίρνω όρκο πάντως αν είναι αυτές με τις οποίες χτίστηκε. Αν τυχόν σας βγάλει ο δρόμος σ' εκείνα τα μέρη, το Hundested είναι ένα Δανέζικο ψαροχώρι με πολύ μεγάλη μαρίνα και αλιευτικό λιμάνι, και φυσικά με πολλά μικρά εστιατόρια για να φάει κανείς ψάρι. Αξίζει την επίσκεψη. 

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Παρτενέρ του Nakkehage στη γραμμή Hundested - Rorvik είναι το Isefjord (IMO 9615781) που βλέπουμε κι εμείς στο Hundested. Είναι προφανώς πιο καινούριο, ναυπήγηση του 2013 στο Western Marine Shipyard(080) στην Chittagong του Bangladesh. Να είναι το μοναδικό φέρρυ στην Ευρώπη από αυτή τη χώρα? Δύο μηχανές Cummins για υπηρεσιακή 11 κόμβων και χωρητικότητα 147 επιβατών με 28 ΙΧ αυτοκίνητα.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
On 6/16/2020 at 4:03 PM, Nick the Greek said:

Τρίτο πλοίο τση γραμμής Helsingør - Helsingborg είναι το Mercandia IV

 

Σήμερα θα δούμε το τέταρτο πλοίο, είναι το Tycho Brahe (IMO 9007116), ονοματισμένο προφανώς από τον διάσημο Δανό αστρονόμο. Το πλοίο είναι 31 Μαίων πλήν όμως οι πλοιοκτήτες του δε δίστασαν να επενδύσουν στην ηλεκτροκίνηση και γι αυτό. Ναυπηγός είναι το Tangen Verft(99) στο Kragero της Νορβηγίας. Εδώ το βλέπουμε με το visor σηκωμένο, προφανώς εφαρμόζει πλήρως στη θέση πρόσδεσης.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 5 months later...
On 3/23/2023 at 8:52 PM, nomikos said:

Ιαλυσος,Κάμιρος,Όμηρος,Αλκμήνη Α,Φαίδρα,Θεόφιλος,Κνωσός,Φαιστός,Polaris,Siren,εξπρές Ολύμπια(και αυτό της Viking) και πολλά ακόμα έχουν έρθει από εκεί πάνω.

Ευκαιρίας δοθείσης, καθώς πήγαινα με κάτι γνωστούς μου για ένα informal light lunch στην Κοπεγχάγη, κάπου εκεί ανάμεσα στην Βασιλική Όπερα  και στο μαγαζί που είχαμε κλέισει για φτηνά😂, βλέπω ένα boat house το οποίο είναι σαν τον νάνο αδελφό του "ΝΗΡΕΥΣ" (ιδίως πλώρη και τσιμινιέρες). Ποιός ξέρει τι ταξίδια να έκανε όταν ήταν ενεργό σε εκείνες τις τόσο φιλικές θάλασσες.

 

 

IMG_6981.png

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Για όσους δεν έχουν ξεπεράσει ακόμα τις ήττες από τα Νησιά Φερόε να αναφέρουμε ότι στη γραμμή Hirtshals(Δανία)-Torshavn(Νησιά Φερόε)- Thorlakshofn(Ισλανδία) είχαμε αντικατάσταση του Mistral (στο οποίο έχει γίνει αναφορά από τον @Nick the Greek εδώ) από το αδερφό Seagard το οποίο μετονομάστηκε σε Glyvoursnes. Μιλάμε πάντα για ναυλώσεις από τη Smyril Line.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...