Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Το ίδρυμα Αικατερίνη Λασκαρίδη μέσω του προέδρου του κ. Παναγιώτη Λασκαρίδη, προχώρησε στην δωρεά ενός Πλοίου Γενικής Υποστήριξης ανοικτής θαλάσσης, για τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού.

Ορισμένα χαρακτηριστικά του:

Quote

Το Πλοίο Γενικής Υποστήριξης μήκους 70 μέτρων και εκτοπίσματος άνω των 3000 τόνων και ηλικίας κάτω των είκοσι ετών είναι ναυπηγημένο για εκτέλεση αποστολών υποστήριξης επιχειρήσεων πλατφορμών άντλησης πετρελαίου (Platform Support Vessel) στην ανοικτή θάλασσα.

Οι εξαιρετικές προδιαγραφές κατασκευής, σε συνδυασμό με την ευκολία αλλαγής της διαμόρφωσης ανάλογα με την αποστολή, προσδίδουν στο πλοίο επιχειρησιακή ευελιξία για υποστήριξη πλοίων στην ανοικτή θάλασσα και όχι μόνο. Η σχεδίαση του σκάφους έχει γίνει με γνώμονα την αξιοπιστία του υλικού, την οικονομία συντήρησης και την εξοικονόμηση προσωπικού. Το σύστημα πρόωσης αποτελείται από δυο κύριες μηχανές που στρέφουν δυο άξονες και τρεις βοηθητικές προπέλες οι οποίες σε συνδυασμό με εκτεινόμενο σύστημα αζιμουθίου επιτρέπουν στο πλοίο να παραμένει δυναμικά ακίνητο (dynamic Positioning) πάνω από οποιοδήποτε σημείο του βυθού. Διαθέτει γερανό και μεγάλο αριθμό δεξαμενών διαφόρων τύπων συνολικής χωρητικότητας 6000 κυβικών μέτρων. Διαθέτει σημαντικές δυνατότητες πετρέλευσης εν πλώ, πυρόσβεσης και ρυμούλκησης ενώ μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για διάσωση  άνω των διακοσίων ναυαγών. Η ταχύτητα του πλοίου είναι της τάξης των 14 Κόμβων.

Πηγή: Καθημερινή

Edited by Nick the Greek
tag
Link to comment
Share on other sites

Ο Π. Λασκαρίδης πράττει αυτό που θεωρεί σωστό. Το "Κύκνος" είναι καλό βοήθημα για τους σπουδαστές της ΣΝΔ-ως εκεί.Το "Typhoon" ενδεχομένως θα βοηθήσει δεδομένου ότι τα ΄δύο από τα τρία ΠΓΥ του ΠΝ είναι ήδη παρήλικα (άνω των 50 ετών). Οπότε, ας αφήσουμε τον κο Πάνο στην άκρη και ας μην του ζητήσουμε και τον λόγο.

Το ερώτημα είναι γιατί ένα Κράτος που κοστίζει στους φορολογούμενους περί τα 90 δις ετησίως, αναμένει από ευεργεσίες και δωρεές να εκσυγχρονίσει το Πολεμικό του Ναυτικό ώστε (μεταξύ των άλλων) να θωρακίσει τον νησιωτικό του χώρο και να προασπίσει τα συμφέροντά του στην Ανατολική Μεσόγειο.

Απάντηση στο ερώτημα υπάρχει, αλλά δεν είναι εύκολη...

Link to comment
Share on other sites

Όταν λέμε ΠΓΥ στο ΠΝ εννοούμε πλοιο που κανει και ανεφοδιασμούς. Αυτο απλώς θα πηγαίνει στα νησιά οπως πήγαινε ο Προμηθεύς θέλω να πιστευω . Δεν μπορω να το φανταστώ να πλέει ως τα 3 ΠΓΥ που εχει το ΠΝ μας . 

Το Κύκνος χρησιμοποιείται αντι ΤΠΚ για μαθήματα ναυτιλιας αλλα δεν ειναι πολεμικό πλοιο . Τα «ασμπετε» που γινεται μερικές φορές αναγκαία ειναι αφου σε πολλά Ναυτικά γινονται 

Edited by Petros P
Link to comment
Share on other sites

Τα ΠΓΥ δεν δίνουν μόνο καύσιμα εν πλω.. Δίνουν πυρομαχικά, τορπίλες, πυραύλους, νερά, τρόφιμα φάρμακα κ πάραλαμβαμουν τραυματίες.. Τα. Κάνει αύτα το ως άνω ρ/κ? Μάλλον για ρ/κ θα το χρειαστούν. Ως τσατοπλοιο μεταθέσεων.. 

Link to comment
Share on other sites

Λοιπόν το πλοίο τελικά ειναι το Stril Neptun , το οποίο διάβασα οτι θα μεταομαστεί σε Γλάρος,τα οποία στοιχεία του είναι αυτά

Στο defence-point αναφέρεται.

Quote

Η πρόσφατα ανακοινωθείσα από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού (ΓΕΝ) αποδοχή δωρεάς του κ. Παναγιώτη Λασκαρίδη ενός Πλοίου Γενικής Υποστήριξης ανοικτής θαλάσσης, για τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού, είναι εξαιρετικά σημαντική όχι μόνο ως πράξη φιλοπατρίας αλλά και λόγω καινοτομίας γιατί εισαγάγει την υποστήριξης της αποστολής και των έργων του Πολεμικού Ναυτικού σε μία νέα εποχή. Υπενθυμίζεται ότι με σχετική ανάρτηση του το defence-point.gr αναφέρθηκε στα γενικά τεχνικά και επιχειρησιακά χαρακτηριστικά του πλοίου Stril Neptun.

Ας σημειωθεί ότι το πλοίο βρίσκεται σε πολύ καλή κατάσταση, με όλα τα πιστοποιητικά του σε ισχύ και στο άμεσο μέλλον αναμένεται να αφιχθεί στην Ελλάδα με την ενδιάμεση ονομασία «ΓΛΑΡΟΣ» και ελληνικό πλήρωμα με μέριμνα του δωρητή.

 

Στη συνέχεια προβλέπεται η βαφή του στο χαρακτηριστικό γκρι χρώμα των μονάδων επιφανείας του Πολεμικού Ναυτικού και η υλοποίηση κάποιων τροποποιήσεων ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στις επιχειρησιακές απαιτήσεις του Πολεμικού Ναυτικού. Μεταξύ των τροποποιήσεων περιλαμβάνεται και η τοποθέτηση νέου, αυξημένης ανυψωτικής ικανότητας (10 τόνων) γερανού με τηλεσκοπικό βραχίονα στη θέση του υφιστάμενου ανυψωτικής ικανότητας 3,5 τόνων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το Stril Neptun / ΓΛΑΡΟΣ καταβάλλεται προσπάθεια να παραδοθεί στο Πολεμικό Ναυτικό στις 6 Δεκεμβρίου 2019, ανήμερα της εορτής του Αγίου Νικολάου, του προστάτη του Πολεμικού Ναυτικού.

 

StrilNeptun3.jpg

Εξαιρετικά μεγάλης σημασίας σε ό,τι αφορά την επιχειρησιακή αξιοποίηση του πλοίου από το Πολεμικό Ναυτικό, είναι τρία χαρακτηριστικά του πλοίου: το κατάστρωμα πολλαπλών χρήσεων συνολικής έκτασης 580 τετραγωνικών μέτρων (με διαστάσεις 44,3 μέτρα X 13,1 μέτρα) και δυνατότητας μεταφοράς φορτίου βάρους 655 τόνων, το υψηλής ακρίβειας, δυναμικό σύστημα ακινησίας σε επιλεγμένη θέση Kongsberg SDP 21 (Dynamic Positioning) και η δυνατότητα στατικής δύναμης συνεχούς ρυμούλκησης (bollard pull) 100 τόνων (μέγιστη 112 τόνων).

 

Λόγω αυτών των χαρακτηριστικών το πλοίο κατά βάση αποτελεί πλατφόρμα πολλαπλών χρήσεων που μπορεί να αναλάβει ποικιλία επιχειρησιακών αποστολών.

>Ως ρυμουλκό λόγω της μεγάλης δυνατότητας στατικής δύναμης συνεχούς ρυμούλκησης (bollard pull) 100 τόνων (μέγιστη 112 τόνων), που είναι σημαντικά μεγαλύτερη οποιουδήποτε άλλου ρυμουλκού που έχει σε υπηρεσία το Πολεμικό Ναυτικό.

>Ως πλοίο διάσωσης υποβρυχίων (κατάστρωμα πολλαπλών χρήσεων + δυναμικό σύστημα ακινησίας σε επιλεγμένη θέση). Επί του καταστρώματος μπορούν να τοποθετηθούν συσκευασμένα εντός τυποποιημένων εμπορευματοκιβωτίων (container) μέσα, υλικά και εξοπλισμός διάσωσης υποβρυχίων ικανοποιώντας μία επιχειρησιακή απαίτηση του Πολεμικού Ναυτικού στρατηγικού επιπέδου.

Υπενθυμίζεται ότι από το 2008 η απόκτηση πλοίου διάσωσης υποβρυχίων αποτελούσε προτεραιότητα του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού σε εθνικό αλλά και συμμαχικό / διεθνές επίπεδο. Σημειώνεται ότι σήμερα στην Ανατολική Μεσόγειο / Αιγαίο μόνο η Τουρκία διαθέτει σύγχρονο πλοίο διάσωσης υποβρυχίων το τουρκικής σχεδίασης, του ομώνυμου τύπου, TCG Alemdar (A-582). Γίνεται εύκολα αντιληπτό πόσο μεγάλη σημασία έχει το «σπάσιμο» του τουρκικού μονοπωλίου τόσο σε εθνικό όσο και συμμαχικό / διεθνές επίπεδο.

>Ως πλοίο ανεφοδιασμού μονάδων επιφανείας του Στόλου εν πλω και εν όρμω σε κύριες και προκεχωρημένες θέσεις. Με δεξαμενές συνολικής χωρητικότητας 6.000 κυβικών μέτρων το πλοίο μπορεί να εφοδιάσει με καύσιμα (diesel) και πόσιμο ύδωρ τις μονάδες επιφανείας όλων των τύπων και υποβρύχια που διαθέτει σε υπηρεσία το Πολεμικό Ναυτικό.

Μάλιστα η χωρητικότητα των δεξαμενών του είναι υπερδιπλάσια αυτής των τύπου Luneberg 701C Πλοίων Γενικής Υποστήριξης ΠΓΥ ΑΞΙΟΣ (Α-464) και ΠΓΥ ΑΛΙΑΚΜΩΝ (Α-470), που έχουν συμπληρώσει περισσότερα από 50 χρόνια σε υπηρεσία με το Γερμανικό (αρχικά) και το Πολεμικό Ναυτικό στη συνέχεια.

 

Επίσης η χωρητικότητα δεξαμενών του Stril Neptune / ΓΛΑΡΟΣ υπολείπεται ελαφρώς αυτής του πολλαπλά μεγαλύτερου εκτοπίσματος (13.400 τόνοι), τύπου Etna ΠΓΥ ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ (Α-374). Ταυτόχρονα, το κατάστρωμα πολλαπλών χρήσεων επιτρέπει τη μεταφορά σημαντικών ποσοτήτων πυρομαχικών (συσκευασμένων σε παλέτες), τορπιλών, τροφίμων, ανταλλακτικών, αναλωσίμων, ελαιολιπαντικών και γενικά εφοδίων και τον ανεφοδιασμό των φίλιων πλοίων επιφανείας και υποβρυχίων με τη βοήθεια του αυξημένης ανυψωτικής ικανότητας (10 τόνων) γερανού με τηλεσκοπικό βραχίονα.

>Ως κινητή βάση επισκευών, με την εγκατάσταση εξοπλισμού συνεργείων επισκευών σε τυποποιημένα εμπορευματοκιβώτια (container).

>Ως κινητή βάση διεξαγωγής και υποστήριξης επιχειρήσεων ειδικών δυνάμεων, καθώς διαθέτει επαρκή επιφάνεια και δυνατότητα μεταφοράς φορτίου για τη μεταφορά και ενδιαίτηση όχι μόνο του προσωπικού αλλά και ποικιλίας εξοπλισμού και μέσων.

>Ως πυροσβεστικό λόγω του σχετικού εξοπλισμού τον οποίο διαθέτει.

Με βάση τα ανωτέρω και τη δυνατότητα συνδυασμού περισσότερων από μία λειτουργίες, το νέο Πλοίο Γενικής Υποστήριξης αποτελεί πολλαπλασιαστή δύναμης για το Πολεμικό Ναυτικό, προσφέροντας πρωτόγνωρες επιχειρησιακές δυνατότητες σε ποικιλία τομέων. Αβίαστα μπορεί να εξαχθεί το συμπέρασμα ότι η επιλογή του πλοίου που δωρίζεται στο Πολεμικό Ναυτικό έγινε στη βάση ολοκληρωμένης μελέτης από τον δωρητή και το επιτελείο του που είναι προφανές ότι αναζήτησαν καινοτόμες λύσεις.

 

Τελικά ειχα άδικο που έβγαλα χολή για τον κυρ Πανό 😛 

Link to comment
Share on other sites

😊

Η αλήθεια είναι παντως ότι ο συγκεκριμένος έχει κάνει σημαντικές δωρεές στο Π.Ν. Θυμάμαι στα μπαμ ότι σε 2 φρεγατες τουλάχιστον έχει κάνει δωρεά καινούργιες ηλεκτρομηχανές. Και με τα χάλια που έχουν οι S είναι κάτι παραπάνω από καλοδεχούμενη η δωρεά...ομοίως τώρα και για το Π.Γ.Υ., σε σχέση με τα υπάρχοντα, πλην του "Προμηθέας" που είναι απολύτως συγχρονο, 50ετίας Π.Γ.Υ. είναι μια προσθήκη που καλύπτει κενά του Π.Ν. το οποίο μαστίζεται από έλλειψη χρηματοδότησης με αποτέλεσμα να μην ξέρουν που να πρωτορίξουν το όποιο λίγο χρήμα έχουν στη διάθεσή τους.

Κατ'εμέ θα έπρεπε να παραχωρηθεί το σύνολο των ελληνικών ναυπηγείων σε Έλληνες Εφοπλιστές με αντάλλαγμα την εμπλοκή τους (ως ένα βαθμό αφιλοκερδώς φυσικά) στη σταδιακή ανανέωση του στόλου. Άξια μυαλά υπάρχουν, η Πολιτεία είναι που έχει το θέμα...

Link to comment
Share on other sites

Γενικά οι ρυθμοί με τους οποίους κάνει επισκευές το Π.Ν. στα πλοία του είναι να απορείς😊. Είχα μάθει κάποια στιγμή για συγκεκριμένο πλοίο πόσο καιρό έμεινε πάνω στη δεξαμενή και νόμισα ότι μου έκαναν πλάκα.

21 hours ago, Nikos_Chania said:

Ας κρατάμε μικρό καλάθι για την οικονομική τους "στενότητα" και το που ρίχνουν τα λεφτά τους...

Αν εννοείς τον προϋπολογισμό του ΥΠ.ΑΜ. συμφωνώ απολύτως και μάλιστα είναι εντυπωσιακό πως ενώ βρίσκονται χρήματα για όλα τα υπόλοιπα αντιμετωπίζεται σαν πάρεργο η άμυνα, ειδικά στην περιοχή που βρισκόμαστε, την περίοδο που διανύουμε και με τους γείτονες που έχουμε...

 

Link to comment
Share on other sites

Ας το κανω λίγο πιο συγκεκριμένο καθώς αδυνατώ να το εξειδικεύσω λόγω ανωτέρας βιας:ph34r:

Λεφτά υπάρχουν (που θα έλεγε ο σύντροφος) αλλά δίνονται με λάθος κατεύθυνση. Σπαταλώνται σε ανούσιες εργασίες και ζωτικοί τομείς "αιμορραγούν" από την έλλειψη κονδυλίων, διότι το υπεθα τα δίνει αλλού.

Συν, να σας προσθέσω τα έσοδα του πν από τους συμμάχους, τα οποία κάθε έτος ανέρχονται σε διόλου ευκαταφρόνητο ποσό. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Έφτασε εχθές στη ράδα το "Γλάρος" με σημαία Παναμά και αυτη τη στιγμή πέρασε την  Ψυτάλλεια. Να δούμε που θα δέσει.

υγ στου Σπανόπουλου πήγε

Link to comment
Share on other sites

On 10/10/2019 at 9:02 PM, Nikos_Chania said:

Ας το κανω λίγο πιο συγκεκριμένο καθώς αδυνατώ να το εξειδικεύσω λόγω ανωτέρας βιας:ph34r:

Λεφτά υπάρχουν (που θα έλεγε ο σύντροφος) αλλά δίνονται με λάθος κατεύθυνση. Σπαταλώνται σε ανούσιες εργασίες και ζωτικοί τομείς "αιμορραγούν" από την έλλειψη κονδυλίων, διότι το υπεθα τα δίνει αλλού.

Συν, να σας προσθέσω τα έσοδα του πν από τους συμμάχους, τα οποία κάθε έτος ανέρχονται σε διόλου ευκαταφρόνητο ποσό. 

Αυτό ξαναπές το...
Εδώ η προηγούμενη κυβέρνηση είχε 500 εκατομμύρια να δώσει για το Π.Ν. και πήγε και τα έδωσε για τα αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας P-3 Orion αντί να τα ρίξει στον εκσυγχρονισμό των τεσσάρων φρεγατών ΜΕΚΟ. Όπως τις ρίξαμε στο νερό, την δεκαετία του '90, έτσι βρίσκονται μέχρι σήμερα, χωρίς Εκσυχρονισμό Μέσης Ζωής και με κίνδυνο τα 100 εκατομμύρια εν τέλη που πιστώθηκαν πέρσι για για τον ΕΜΖ τους (λόγω πολύ μικρό ποσού και καθυστερημένου χρόνου) να επικεντρωθούν σε λαμαρινοδουλειές μόνο και να γίνει επί της ουσίας Εκσυγχρονισμός Τέλους Ζωής.
Είναι σα να λέμε με λίγα λόγια πως "δεν έχουμε να φάμε και με τις 5 δραχμές που έχουμε στην τσέπη μας παραγγέλνουμε ραπανάκια για την όρεξη"..!
Οπότε ΜΑΚΑΡΙ να υπήρχαν κι άλλοι Λασκαρίδιδες στην Ελληνική κοινωνία γιατί, μετά και τα τελευταία γεγονότα, παίζει και να μην μας απασχολεί για πολύ τι μανούβρες θα κάνει το Blue Star στο λιμάνι του Καστελορίζου καθώς θα μας το έχουν πάρει η Τούρκοι.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Από τη Δευτέρα 15 έως την Πέμπτη 18 Ιουνίου 2020, διεξήχθη προγραμματισμένη επιχειρησιακή εκπαίδευση μικρής κλίμακας στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή του Μυρτώου και νότιου Κρητικού Πελάγους, με συμμετοχή πλοίων των Διοικήσεων Φρεγατών, Ταχέων Σκαφών και Υποβρυχίων, ομάδων της Διοίκησης Υποβρυχίων Καταστροφών, ελικοπτέρων της Διοίκησης Αεροπορίας Ναυτικού, αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας, καθώς και του νεοαποκτηθέντος Πλοίου Γενικής Υποστήριξης «ΑΤΛΑΣ-Ι».

 

Link to comment
Share on other sites

  • Nick the Greek changed the title to ΠΓΥ Άτλας Ι (Α-471)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...