Jump to content
Shipfriends

Υπό κράτηση ο Λιμενάρχης Θεσσαλονίκης, 6 πλοηγοί και 4 εφοπλιστές


Recommended Posts

Ο λιμεναρχης Θεσσαλονικης και 6 πλοηγοι ειναι υπο κρατηση.

Ηταν εδω και καιρο στο στοχαστρο της Υπηρεσιας Εσωτερικων Υποθεσεων Σωματων Ασφαλειας, γιατι ειχαν στησει μια πολυ ωραια φαμπρικα.

Οι πλοηγοι, ζητουσαν περισσοτερα ρυμουλκα απο οτι ηταν απαραιτητο, με προφανη οφελη για τις εταιριες ρυμουλκων και ανταλλαγματα για τους ιδιους.

Την ειδηση την εχουν τα περισσοτερα μεσα σημερα. Εβαλα ενα βορειοελλαδιτικο link (voria.gr)

Quote

Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, οι πλοηγοί που είναι υπάλληλοι του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας φέρονται να καθόριζαν μεγαλύτερο αριθμό ρυμουλκών από αριθμό για την εξυπηρέτηση των πλοίων, κάτι που αύξανε το κόστος γοα τους χρήστες. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι η Υπηρεσία παρακολούθησε τις κινήσεις των εμπλεκομένων εδώ και καιρό.

Απο τα συμφραζομενα καταλαβαινω οτι πρεπει να επεσε καρφωτη απο τους πρακτορες και τους συχνους χρηστες του λιμανιου.

Μεχρι να δοθει οριστικη λυση, τα κενα καλυπτουν πλοηγοι απο αλλα λιμανια (κερκυρα και πειραιας για την ωρα).

και για να μην ξεχνιομαστε:

On 5/17/2017 at 8:18 PM, Nick the Greek said:

Σε γενικές γραμμές είναι ιδιωτικοί οργανισμοί, είτε αυτοδιοικούμενοι(όπως για παράδειγμα οι Αυστραλοί πλοηγοί για το Great Barrier Reef), είτε κομμάτια των λιμανιών/εγκαταστάσεων τις οποίες εξυπηρετούν. Αυτό υφίσταται ήδη στην Ελλάδα, κλασσικό παράδειγμα η Motor Oil στους Αγίους Θεοδώρους Κορινθίας, ή η Διώρυγα. Κι αν θεωρήσει κανείς πως δεν μπορούμε να συγκριθούμε με ευρωπαική χώρα, ακόμα και στη Μαυριτανία είτε στο λιμάνι του Nouadhibou, είτε στο ιδιωτικό terminal για το σιδηρομετάλλευμα, ιδιωτική υπηρεσία είναι η πλοήγηση. Κι αν όπως λέει κι ο Κώστας ο Καίσαρης, είμαστε η Κολομβία των Βαλκανίων, παίρνοντας για παράδειγμα το λιμάνι της Cartagena, κι εκεί ιδιωτική η πλοήγηση με μάλιστα 3 εταιρείες να ανταγωνίζονται.

 

Το μόνο σίγουρο είναι πως κανένα ΥΕΝ δεν μπορεί να εκσυγχρονίσει την ΠΥ, θα έχουμε απλά μια επανάληψη των προηγουμένων. Επίσης σίγουρο είναι πως δεν γίνεται τα κοντεινεράδικα ή τα car carriers που παίζουν με τα λεπτά, να περιμένουν πότε θα βρεθεί πλοηγός ή να γίνεται πλειστηριασμός μεταξύ των πρακτόρων για την κάθε κίνηση.

Edited by proud_ionian
υποτιτλος
Link to comment
Share on other sites

και βεβαια, δεν υπαρχει δωροδοκια, χωρις αυτον που δωροδοκει. 4 εφοπλιστες συνεληφθησαν, γιατι μαζι με εναν ακομη ειχαν στησει την ολη... μπιζνα

απο τους 4 συλληφθεντες, ο ενας εκανε τον δυσκολο.

εφοπλιστες, πλοηγοι, λιμενικο, σε αγαστη συνεργασιαB) allegedly παντα:rolleyes:. μενει να αποδειχθουν στο δικαστηριο;) πολλοι ξεχνανε ευκολα.

Link to comment
Share on other sites

  • proud_ionian changed the title to Υπό κράτηση ο Λιμενάρχης Θεσσαλονίκης, 6 πλοηγοί και 4 εφοπλιστές

Απίστευτα πράγματα μου περιγράφεις Proud μου, δεν μπορούσα ποτέ να το φανταστώ πως υπάρχει τέτοιου είδους διαφθορά :rolleyes:. Άκου εκεί να προφασίζονται για λόγους ασφαλείας πως χρειάζονται παραπάνω ρυμουλκά, ανήκουστο. Και με την πλάτη του ΛΣ, για όνομα.  Έχει πλάκα να γίνεται ακριβώς αυτό και σε άλλα ελληνικά λιμάνια, ανατριχιάζω και μόνο που το σκέφτομαι. Όπως είπες, για να δούμε αν και τι θα αποδειχθεί στο δικαστήριο, πέφτω απ' τα σύννεφα πάντως.

 

Εκεί που λέει για εφοπλιστές βέβαια, δε νομίζω πως εννοεί το Γκριμάλντι και τον Προκοπίου, φαντάζομαι πως εννοεί πλοιοκτήτες που εμπλέκονται στο κύκλωμα των υπηρεσιών ρυμούλκησης στην Ελλάδα. Για να είμαστε και σαφείς. Και για να δούμε έναν ακόμη τρόπο με τον οποίον οι μονοπωλιακές καταστάσεις είναι ό,τι χειρότερο για όλους.

 

Καρφωτή από τους πράκτορες έπεσε στα σίγουρα αλλά δε νομίζω πως οι πράκτορες από μόνοι τους έχουν και τη δύναμη αλλά και το ανάστημα να κάνουν κάτι τέτοιο. Ένα τέτοιο παράνομο σύστημα θα φρόντιζε για αντίποινα να τους εξαφανίσει από το λιμάνι υπό την έννοια πως θα έφταναν σε όσα περιθώρια τους δίνει ο Νόμος ώστε να δημιουργήσουν πρόβλημα και στα πρακτορεία αλλά και στα πλοία που εκπροσωπούν, μέχρι ότου κανείς να μη δίνει δουλειά στους συγκεκριμένους πράκτορες.

 

Προσωπική μου εκτίμηση πως η καταγγελία έγινε και υποστηρίχθηκε από εταιρείες κοντέινερ που ίσως έχουν ιδιόκτητα πρακτορεία στη Θεσσαλονίκη, άρα και δεν έχουν τόση ανάγκη το σύστημα. Σκεφθείτε πως αν είσαι εταιρεία κοντέινερ με 2 προσεγγίσεις την εβδομάδα και σου επιβάλλουν 1 επιπλέον ρυμουλκό μέσα/έξω, είναι 4 έξτρα την εβδομάδα, κάντε τα μαθηματικά.

 

Για να μη λέμε μόνο τα δικά μας, ακριβώς η ίδια ιστορία και στο άλλο μνημείο νομιμότητας που λέγεται Ιταλία. Εκεί η φάμπρικα λειτουργεί αλλιώς, δε σου επιβάλλουν έξτρα ρυμουλκό. Αυτό που κάνουν είναι με το που βάλει 7 μποφώρ αέρα, να λέει η Capitaneria di Porto πως οι λιμενικές εγκαταστάσεις είναι ανασφαλείς. Κι να εξαναγκάζονται τα πλοία να βγούν στη ράδα με φούλ συνοδεία ρυμουλκών. Κι όταν "πέσει" ο καιρός, πάλι μέσα, πάλι με φούλ ρυμουλκά. Καταλαβαίνετε για τι λεφτά μιλάμε. 

Link to comment
Share on other sites

Επιχειρηματικές "επιτυχίες" στο λιμάνι της "νύμφης του Θερμαϊκού".

Quote

Δικογραφία σε βάρος τουλάχιστον 16 ατόμων, μεταξύ των οποίων βρίσκονται και τέσσερις επιχειρηματίες ιδιοκτήτες ρυμουλκών σκαφών στη Θεσσαλονίκη έχει σχηματίσει η ενοποιημένη υπηρεσία εσωτερικών υποθέσεων της ΕΛ.ΑΣ. και του Λιμενικού.  

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά οι συλληφθέντες κατηγορούνται ότι έστησαν σε συνεργασία με τις τοπικές λιμενικές αρχές δίκτυο σχετικό με την πιστοποίηση ρυμουλκών και αναθέσεις έργων στο λιμάνι.

Εκτός από τους τέσσερις επιχειρηματίες, οι δύο εκ των οποίων ήταν Θεσσαλονικείς και οι άλλοι δύο Αθηναίοι, συνελήφθησαν και δύο συνεργάτες τους, καθώς και δώδεκα πλοηγοί.

Οι εμπλεκόμενοι φέρονται να αύξαναν το κόστος ρυμούλκησης πλοίων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης αποκομίζοντας οφέλη εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ. Είχαν μάλιστα δημιουργήσει ήδη από το 2016 ένα άτυπο «καρτέλ», προκειμένου να θέσουν εκτός αγοράς την εταιρεία ρυμουλκών που μέχρι τότε δραστηριοποιείτο στο λιμάνι. Και πράγματι τελικά η εταιρεία αυτή χρεοκόπησε και έβαλε λουκέτο. 

Και όλα αυτά γίνονταν με συνεργό υψηλόβαθμο αξιωματικό του Κεντρικού Λιμεναρχείου Θεσσαλονίκης.

Ενα ενδεικτικό παράδειγμα της δράσης των συλληφθέντων και του πως οι τελευταίοι κατάφερναν να αποκομίζουν τεράστια οικονομικά οφέλη, αποτελεί η περίπτωση καραβιού 180 μέτρων, που ενώ προβλεπόταν ότι θα έμπαινε στο λιμάνι από δύο ρυμουλκά, ο λιμενάρχης απαιτούσε τέσσερα, με συνέπεια η εταιρεία που δραστηριοποιείτο να μην μπορεί να ανταποκριθεί και τη δουλειά να την παίρνουν οι ίδιοι. 

Τα κέρδη του κυκλώματος αποτιμώνται σε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ ενώ η έρευνα βρισκόταν σε εξέλιξη εδώ και περίπου έναν χρόνο. 

Πρόκειται για την πρώτη μεγάλη έρευνα της υπηρεσίας εσωτερικών υποθέσεων της ΕΛ.ΑΣ. μετά την υπαγωγή σε αυτήν του αντίστοιχου τμήματος εσωτερικών υποθέσεων του Λιμενικού.

 

Link to comment
Share on other sites

Αρα δεν ειναι ολοι Αθηναιοι που έλεγαν εχθές...άρα κάνει μπάμ ποιοι είναι...Κρίμα.

11 hours ago, Nick the Greek said:

Για να μη λέμε μόνο τα δικά μας, ακριβώς η ίδια ιστορία και στο άλλο μνημείο νομιμότητας που λέγεται Ιταλία. Εκεί η φάμπρικα λειτουργεί αλλιώς, δε σου επιβάλλουν έξτρα ρυμουλκό. Αυτό που κάνουν είναι με το που βάλει 7 μποφώρ αέρα, να λέει η Capitaneria di Porto πως οι λιμενικές εγκαταστάσεις είναι ανασφαλείς. Κι να εξαναγκάζονται τα πλοία να βγούν στη ράδα με φούλ συνοδεία ρυμουλκών. Κι όταν "πέσει" ο καιρός, πάλι μέσα, πάλι με φούλ ρυμουλκά. Καταλαβαίνετε για τι λεφτά μιλάμε. 

Στην Θεσσαλονίκη έχουν μπει Ιταλοί .... αρχικά στο Γκιγκιλίνη (που ειναι η εταιρεία που έκλεισε (δε χρεωκοπησε)) ...και οι ίδιοι εξάγορασαν τον Ζούρο. Τιποτα δεν ειναι τυχαιο.

 

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, kretanraki said:

Δηλαδή ποσο πάει ένα ρ/κ για μια συνοδεία χωρις να απαιτηθει η συμμετοχή του. Και πόσο αν συμμετεχει...;;; εγκυκλοπαιδλδικη ερώτηση 

 

Πολύ καλή ερώτηση αδερφέ, και βλακεία μου που δεν έδωσα μια τάξη μεγεθών μια και δεν είστε υποχρεωμένοι να γνωρίζετε τα οικονομικά.

 

Ας ξεκινήσω λέγοντας πως γενικά υπάρχει μια ταρίφα που δημοσιεύεται σε κάθε λιμάνι, αυτή είναι αν θέλεις και η "επίσημη" χρέωση. Βγαίνει είτε ανάλογα με το gross tonnage, είτε ανάλογα με το deadweight του πλοίου και ανά ώρα χρήσης, όπως τους συμφέρει καλύτερα. Από κει και πέρα, σε μια αγορά που λειτουργεί ανταγωνιστικά η επίσημη χρέωση θα πάει περίπατο όταν οι διάφορες εταιρείες ρυμούλκησης ανταγωνίζονται για την κάθε δουλειά που βγαίνει στην αγορά. Το ίδιο συμβαίνει και όταν μια εταιρεία με containers(για παράδειγμα) που έχει 2 βαπόρια την εβδομάδα βγεί στην αγορά για μακροχρόνιο συμβόλαιο, θα πάρει λογικά μεγάλη έκπτωση λόγω του όγκου της δουλειάς που θα βάλει στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης. Μάλιστα τις περισσότερες φορές οι μεγάλες εταιρείες προτιμούν μια lumpsum(εφ' άπαξ δηλαδή) χρέωση για κάθε προσέγγιση που θα περιλαμβάνει όλα τα ρυμουλκά που θα χρειαστούν και όλες τις πιθανές κινήσεις του πλοίου. Οπότε είναι ξεκάθαρο τι χρήματα θα χρειαστούν. 

 

Πηγαίνοντας σε αριθμούς, θα κάνω μια μπακαλίστικη ανάλυση για να γίνω πιο κατανοητός. Ας πούμε πως ένα supramax των 55 χιλιάδων τόνων πάει στη Θεσσαλονίκη να ξεφορτώσει στάρι. Χρειάζεται 3 ρυμουλκά στην άφιξη και 3 στην αναχώρηση, ας πούμε κόστος 8 χιλιάδες ευρώ, σε ώρες 0700-1500, δεν έχει δηλαδή υπερωρία ή ΣΚ/αργία που από τα ρυμουλκά χρεώνεται συνήθως έξτρα. Χοντρικά πάει δηλαδή 1.3 χιλιάρικα το κάθε ρυμουλκό. Αν εσύ τώρα επιβάλλεις τη χρήση ενός ακόμα, είναι 2.6 χιλιάρικα ευρώ παραπάνω(μέσα/έξω). Ένα βαπόρι τέτοιο την ημέρα να σου κάθεται, επί 365 μέρες είναι 475 χιλιάδες ευρώ. Χώρια την ταρίφα της υπερωρίας/αργίας, χώρια πλοία μεγαλυτέρων μεγεθών όπως τάνκερ κλπ. Όπως καταλαβαίνεις, υπάρχει ψαχνό για πολύ κόσμο. Ξαναλέω είναι μπακαλίστικος ο υπολογισμός αλλά τα νούμερα δεν είναι μακριά από την πραγματικότητα για το συγκεκριμένο μέγεθος πλοίου. 

 

Και όπως έλεγε ένας παλιός και σοφότατος εκτελωνιστής του Πειραιώς(καλή του ώρα), "το πλοίο είναι μια αγελάδα, όποιος μπορεί το αρμέγει για να βγάλει γάλα" :D

Link to comment
Share on other sites

οποιος ψαχνει, χωρις να γκρινιαζει (για μενα το λεω :D ) βρισκει ή του βρισκουν :P 

σπανοπουλος, βερνικος, ζουρος και μιχαλαρος, αναφερει η δημοκρατια

συνεληφθη και το πρωτοπαλικαρο του σπανοπουλου γιαννης φατσεας. (με τον τζων φατσεα της επαναστασης καμια σχεση; )

η αναρτηση της δημοκρατιας, αφηνει να εννοηθει οτι υπαρχει μεγαλη ουρα της ιστοριας και στον πειραια;

Link to comment
Share on other sites

Δεν ήταν κοινό μυστικό ποιοι πλοιοκτήτες ήταν!!! Αφού οι τέσσερις πλοιοκτήτες με τις εταιρείες τους (Spanopoulos Tugs, Vernicos Tugs, Zouros Tugs & Megalochari Tugs) έχουν τα ρυμουλκα στο κύκλωμα ασφαλείας στο λιμένα της Θεσσαλονίκης!!

Link to comment
Share on other sites

ηταν κοινο μυστικο, για οσους ξερουν ποιες εταιριες δραστηριοποιουνται στη Θεσσαλονικη. για οσους διαβαζαν την ειδηση και δεν εχουν σχεση (επαγγελματικα ή ερασιτεχνικα) με το μικροκοσμο των λιμανιων, φαινοταν σαν να θελουν να κρυψουν τους εμπλεκομενους.

προσωπικα ειμαι περιεργος πως θα αντιδρασει η COSCO. φανταζεστε να πει, δεν θελω τις εταιριες αυτες στον πειραια μεχρι να ξεκαθαρισει η υποθεση; ή να επεναφερει θεμα δικου της τμηματος πλοηγων, ανεξαρτητου απο την πλοηγικη υπηρεσια;. ε ρε γλεντια

Link to comment
Share on other sites

Το θέμα ειναι ποιος έκανε τη καταγγελία,τα ποσά που αναφέρονται είναι πολλα (2000 ευρώ το πλοίο... η πρακτική ειναι λιγότερα 😛 προφανώς πλάκα κάνω,ουτε που ξερω)  και η Θεσσαλονίκη δεν εχει και τη τόση τρελή κίνηση οσο ο Πειραιάς για να πούμε οτι δικαιολογείται αυτο το πράγμα.

Συν τοις άλλοις , 2 ειναι οι κοινοπραξίες στη Θεσσαλονίκη και ειναι λιγότερο  απο 2 χρόνια που λένε οτι δρούσε το "κυκλωμα ,τουλάχιστον  η Med Tugs.

Πολύ πιθανόν να διαψευστώ,αλλα πιστεύω πως το νέο status quo έκανε το ολο πράγμα,για να φέρει δικα της ρυμουλκα και ιδιωτικη πλοηγικη υπηρεσια.

Και το ιδιο θα γινει καιεδώ,πράγμα που φοβούνται καιρό  .Αλλο βέβαια να το πρωτο έκανε η "κακια μεγάλη" κοσΚο και άλλο το joint venture στον ΟΛΘ

Link to comment
Share on other sites

προφανως και για τα νεα αφεντικα των λιμανιων, ισχυει το "στον ουρανο το γυρευαν, στη γη το βρηκαν", αυτο ομως δε σημαινει οτι δεν υπαρχει φωτια εκτος απο καπνος.

 

Link to comment
Share on other sites

Το voria.gr συνεχίζει τα δημοσιεύματα με περισσότερες αποκαλύψεις. Φαίνεται πως επιβεβαιώνεται κι αυτό που διάβασα κάπου αλλά δεν θυμάμαι που, ότι οι προσφερόμενες υπηρεσίες περιελάμβαναν και προτεραιότητα στην πρόσδεση στο oil terminal. Οπότε ο ΟΛΘ δεν εμπλέκεται, κατά πάσα πιθανότητα όμως εμπλέκεται κάποιος από το διυλιστήριο(ΕΛΠΕ είναι στη Θεσσαλονίκη?) που είχε δικαιώματα απόφασης ως πρός το ποιό πλοίο μπαίνει και δένει πρώτο. 

 

Όσο για την ιδιωτική πλοήγηση στην Cosco και αλλού, γιατί όχι?

Link to comment
Share on other sites

Ανακοίνωση και απο την ΕΛΑΣ.  Δεν ξέρω αν θα μας χρειαστεί 😎 να θυμίσουμε πως οι Ιταλοί ρυμουλκιαδόροι  μπήκαν Δεκέμβρη του 2017  στην Θεσσαλονικη

και φέτος τον Ιούνιο του 2019  ,οταν και χρεωκόπησε ολως τυχαίως η ετερη εταιραία της Θεσασλονίκης αγοράσανε το 80% του Ζούρου

Αυτά... 🤡

Quote

Επιχείρηση της Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων Σωμάτων Ασφαλείας για την εξάρθρωση εγκληματικής οργάνωσης, με παράνομη δράση σε λιμάνι της χώρας

Συνελήφθησαν (18) άτομα, εκ των οποίων (11) ιδιώτες και (7) υπάλληλοι

Από την Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων Σωμάτων Ασφαλείας, μετά από πολύμηνη ερευνητική διαδικασία, πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2019, ευρείας κλίμακας αστυνομική επιχείρηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, για την εξάρθρωση εγκληματικής οργάνωσης με συστηματική παράνομη δράση σε λιμάνι της χώρας.

Κατά τη διάρκεια της επιχείρησης συνελήφθησαν συνολικά (18) άτομα, εκ των οποίων (11) ιδιώτες και (7) υπάλληλοι.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας η δράση της εγκληματικής οργάνωσης συνίστατο στην κατ’ επάγγελμα, δομημένη και σε βάθος χρόνου τέλεση των αδικημάτων της εκβίασης, της απάτης και της δωροδοκίας, με αποκλειστικό σκοπό τον παράνομο πορισμό εισοδήματος, χρησιμοποιώντας εκβιαστικές πρακτικές και τεχνικές εξαπάτησης στις διαδικασίες ρυμούλκησης πλοίων στο συγκεκριμένο λιμάνι.

Χρονικά η δράση της οργάνωσης προσδιορίζεται τουλάχιστον από τον Μάρτιο του 2018.

Στην εγκληματική οργάνωση είχαν ενταχθεί και οι επτά συλληφθέντες υπάλληλοι και συγκεκριμένα Αξιωματικός του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής και (6) υπάλληλοι του πλοηγικού σταθμού του συγκεκριμένου λιμανιού, οι οποίοι έναντι χρηματικής αμοιβής, εξυπηρετούσαν τη λειτουργία και τους σκοπούς της εγκληματικής οργάνωσης.

Στο πλαίσιο της επιχείρησης πραγματοποιήθηκαν εκτεταμένες έρευνες, κατά τη διάρκεια των οποίων βρέθηκαν και κατασχέθηκαν, μεταξύ άλλων, πλήθος ιδιόχειρων σημειώσεων, πληθώρα κινητών τηλεφώνων και ψηφιακών συσκευών αποθήκευσης, 29.120 ευρώ, 5.160 δολάρια Η.Π.Α. και 225 δολάρια Καναδά.

Σε βάρος των (18) συλληφθέντων σχηματίστηκε δικογραφία για τα –κατά περίπτωση– αδικήματα της εγκληματικής οργάνωσης, της δωροληψίας και δωροδοκίας υπαλλήλου, της ψευδούς βεβαίωσης, της παράβασης καθήκοντος, της εκβίασης κατ’ επάγγελμα, της απάτης και της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες.

Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν στην αρμόδια Εισαγγελία Πρωτοδικών.

 

Link to comment
Share on other sites

Γκιγκιλίνης και είχε τα Momentum G,Endeavour G,Anima G και Vigoroso G που πέρασαν στο Ζούρο...Ουσιαστικά με bareboat τα είχε ο Γκιγκλίνης.

Δεν ειναι καθόλου offtopic polmyt

Link to comment
Share on other sites

Σε άρθρο της η Ναυτεμπορική νωρίτερα σήμερα για την υπόθεση, αναφέρει στο τέλος και αυτό:

 

Quote

Με την ίδια απόφαση του υπουργού ανεστάλη επίσης η άσκηση των καθηκόντων του αρχιπλοηγού του Πλοηγικού Σταθμού Πειραιά μετά την ποινική δίωξη σε βάρος του δίωξη για παράβαση του άρθρου 169 του Ποινικού Κώδικα, από την Εισαγγελία Πρωτοδικών Πειραιά που αφορά την κατηγορία της απείθειας.

 

Δεν διευκρινίζεται αν η παραπάνω δίωξη σχετίζεται με την υπόθεση της Θεσσαλονίκης, πάντως η Ναυτεμπορική την αναφέρει στο ίδιο άρθρο. 

Link to comment
Share on other sites

πολλη μυστικοπαθεια παντως ;) 

συνεληφθη λιμεναρχης θεσσαλονικης, συνεληφθη αρχιπλοηγος στον πειραια, συνεληφθησαν πλοηγοι, συνεληφθησαν πλοιοκτητες, αντισταθηκε πλοιοκτητης, ετσι απλα, γενικως και ανωνυμως.

Λες και δεν μιλαμε για ανθρωπους που κατεχουν δημοσιες θεσεις ή ασκουν επαγγελματα και δραστηριοτητες εκτεθειμενα στη δημοσιοτητα, αλλα για 17χρονο μαθητη, που τον επιασε στο κρεβατι με τη 15χρονη κοπελα του ο πατερας της και του εκανε μηνυση για αποπλανηση ανηλικης.

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω πως η σύλληψη εμπίπτει στα περί προσωπικών δεδομένων, για όσους πάντως αναρωτιούνται μια απλή αναζήτηση θα σας αποκαλύψει την ταυτότητα του αρχιπλοηγού του ΠΣΠ. Εδώ υπάρχει και οπτικό υλικό, ενώ εδώ μπορεί να διαβάσει κανείς για το Λιμενάρχη. Ο τιτάνας ο Χίος:D, έχει και φώτο από τη χεριά.

Link to comment
Share on other sites

Σημερινό άρθρο της Tradewinds που επαναλαμβάνει λίγο πολύ όσα έχουν αναφερθεί πιο πάνω

 

Quote

A wide-ranging cartel investigation is rocking Greece's two major ports, with authorities suspending six pilots, the harbour master of Thessaloniki and the chief pilot in Piraeus.

A total 18 people were arrested as part of the probe, Greek police said in a statement, without identifying anyone by name. Several media reports and sources contacted by TradeWinds said that owners of four tug companies and the Thessaloniki harbour master are among them.

The suspects are accused of forming a ring that used extortion and fraud in connection with tug services at the northern Greek port, the police statement said

According to a report by the state-run Athens News Agency (ANA), the suspects were allegedly forcing shipping companies to pay money under the table to expedite ships' approach. Coast guards, pilots and tug companies also allegedly colluded to make approaching ships employ tug boats they didn’t need.

Sources with knowledge of the matter told TradeWinds that the probe began after complaints by a local tug company, which competitors forced out of business. Pilots and tug companies acting in cahoots with coastguards are said to have been fixing prices and abusing safety and port navigation rules to maximize employment time.

Thessaloniki is mostly known as a containership terminal.

Locals, however, say that the investigation focussed on small gas carriers approaching the nearby refinery of Hellenic Petroleum.

Greek authorities have sent pilots over from Piraeus to ensure smooth operations in Thessaloniki after local pilots were detained for questioning.

The investigation, however, is widening to Piraeus as well. Pilots there are said to have had their laptops and other records searched, a source said.

This was indirectly confirmed by a statement by Shipping Minister Ioannis Plakiotakis, who said he suspended the chief pilot of Piraeus for violating article 169 of Greece's criminal code. That article lays down a six-month jail term for disobedience to officials seeking legal assistance.

929ae9f4fbb30985a961e83a08ef6744
Greek Shipping Minister Ioannis Plakiotakis Photo: European People's Party

The affair has been uncovered by a new internal affairs unit within Greek police. The charges also coincide with the privatisation of the Thessaloniki port. A CMA CGM-led consortium took over control of the previously state-run Thessaloniki Port Authority (OLTH) last year.

OLTH’s new owner spent €232m ($254m) on a 67% stake in the company. Facing tough competition from other ports in the region, the consortium said it was planning to make even further investments to make the terminal able to host ships of up to 12,000 teu, up from the current 4,500 teu.

“No matter how this specific case will conclude, the way in which port navigation is conducted in our country needs to be reviewed,” OLTH said, according to media reports.

 

Link to comment
Share on other sites

Περισσότερες πληροφορίες από την εφημερίδα Καθημερινή.

Quote

Μια ανώνυμη καταγγελία στην Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων Λιμενικού Σώματος Βορείου Ελλάδος, το καλοκαίρι του 2018, ήταν αυτή που άρχισε να ξετυλίγει το «κουβάρι» της φερόμενης ως υπόθεσης διαφθοράς και χρηματισμού, με επίκεντρο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όπου ιδιοκτήτες εταιρειών με ρυμουλκά σκάφη, σε συνεργασία με τον κεντρικό λιμενάρχη και πλοηγούς, φαίνεται να είχαν δημιουργήσει ένα άτυπο «καρτέλ», με αποτέλεσμα να τεθεί εκτός αγοράς ανταγωνιστική εταιρεία, της οποίας το πελατολόγιο καρπώθηκαν.

Έγγραφα που περιλαμβάνονται στην ογκωδέστατη δικογραφία αποκαλύπτουν ότι οι «αδιάφθοροι» των Σωμάτων Ασφαλείας δημιούργησαν κλοιό στα εμπλεκόμενα άτομα, παρακολουθώντας τα κινητά τους τηλέφωνα, ενώ η δραστηριότητα μεμονωμένων προσώπων κατεγράφη με εικόνα και ήχο. Η έρευνα κορυφώθηκε την περασμένη Δευτέρα, όταν η νεοσύστατη Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων Σωμάτων Ασφαλείας συνέλαβε, στη διάρκεια μεγάλης επιχείρησης σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα, 18 άτομα που κατηγορούνται για εμπλοκή στην υπόθεση, πραγματοποιώντας παράλληλα εκτεταμένες έρευνες σε σπίτια και γραφεία, απ' όπου κατασχέθηκαν ηλεκτρονικοί υπολογιστές, εξωτερικοί σκληροί δίσκοι, συσκευές αποθήκευσης (usb stick), χειρόγραφες σημειώσεις κ.ά.

Μεταξύ αυτών που συνελήφθησαν και κρατούνται είναι τέσσερις εφοπλιστές - ιδιοκτήτες εταιρειών με ρυμουλκά σκάφη, επτά στελέχη και υπάλληλοι αυτών των επιχειρήσεων, ο κεντρικός λιμενάρχης Θεσσαλονίκης και έξι πλοηγοί του Πλοηγικού Σταθμού της πόλης. Εις βάρος τους ασκήθηκε ποινική δίωξη για τα κακουργήματα της εγκληματικής οργάνωσης και της εκβίασης από κοινού, ενώ ο λιμενάρχης και οι πλοηγοί, που -ανάλογα με την περίπτωση- τέθηκαν ήδη σε διαθεσιμότητα ή αυτοδίκαιη αργία, διώκονται επιπλέον για ξέπλυμα βρόμικου χρήματος και δωροληψία υπαλλήλου, σε βαθμό κακουργήματος.

Οι απολογίες τους θα ξεκινήσουν αύριο Σάββατο, όταν την πόρτα του γραφείου της α' ειδικής ανακρίτριας Θεσσαλονίκης θα περάσουν οι εφοπλιστές, τα στελέχη και οι υπάλληλοι των εταιρειών, ενώ μία μέρα αργότερα θα κληθούν να λογοδοτήσουν στην ίδια ανακρίτρια ο λιμενάρχης και οι πλοηγοί.

«Βούιξε» το λιμάνι

Ως καταλύτης στην αποκάλυψη της υπόθεσης έδρασε καταγγελία που έφτασε στις 4 Ιουλίου 2018 στους «αδιάφθορους» του Λιμενικού Σώματος, όπου, μεταξύ άλλων, αναφερόταν ότι δύο πλοηγοί του πλοηγικού σταθμού Θεσσαλονίκης λαμβάνουν μηναίο μισθό από εταιρείες ρυμουλκών, από 1.000 έως 2.000 ευρώ, για να εξυπηρετούν τα συμφέροντά τους στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Η ίδια καταγγελία έλεγε ότι ναυτικοί πράκτορες αναγκάζονται να πληρώνουν από 50 έως 100 ευρώ για κάθε πρακτορευόμενο πλοίο, φοβούμενοι το κόστος που μπορεί να προκαλέσουν οι πλοηγοί στις επιχειρήσεις τους σε περίπτωση άρνησης καταβολής των χρημάτων από την καθυστερημένη παραμονή του πλοίου στο λιμάνι. Το λιμάνι «βουίζει» από σχόλια και το Λιμεναρχείο επιδεικνύει μία «ύποπτη και παράξενη αδιαφορία», ήταν δύο από τις χαρακτηριστικές εκφράσεις της καταγγελίας.

Οι τηλεφωνικές συνομιλίες που άρχισαν να καταγράφονται και περιλαμβάνονται σε 165 πολυμορφικούς ψηφιακούς δίσκους (DVD) αλλά και σε 378 εκθέσεις απομαγνητοφώνησης αποκαλύπτουν τη φερόμενη μεθοδολογία που ακολουθήθηκε, το πλέγμα των σχέσεων των μελών της χαρακτηριζόμενης ως εγκληματικής οργάνωσης, τα αθέμιτα οικονομικά ωφελήματα που φέρονται να λάμβαναν σε μηνιαία βάση ο λιμενάρχης και οι πλοηγοί, πρακτικές εκβίασης εις βάρος της θιγόμενης εταιρείας και ναυτικών πρακτόρων κ.ά.

Το διευθυντήριο, η αποβολή του ανταγωνιστή και το μοίρασμα του τζίρου

Όπως περιγράφεται στη δικογραφία, ως διευθύνοντες της φερόμενης εγκληματικής οργάνωσης, κατηγορούνται οι ιδιοκτήτες των εταιρειών ρυμουλκών που -με τη συνδρομή των υπολοίπων εμπλεκόμενων- συνασπίστηκαν για να αποβάλλουν από την αγορά ανταγωνίστρια εταιρεία με πολυετή παρουσία στον τομέα των ρυμουλκήσεων πλοίων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Αυτό φαίνεται να επιτυγχάνεται στις 12 Ιουνίου του τρέχοντος έτους, όταν η θιγόμενη εταιρεία αναγκάζεται να κάνει παύση των εργασιών της και το πελατολόγιό της εξυπηρετείται έκτοτε από τις υπόλοιπες τέσσερις εταιρείες ρυμουλκών που, κατά τη δικογραφία, είναι οι μόνες πλέον που δραστηριοποιούνται στον τομέα ρυμουλκικών εργασιών στο λιμάνι της πόλης.

Στη δικογραφία επισημαίνεται ότι το μερίδιο αγοράς της φερόμενης ως παθούσας εταιρείας αντιστοιχεί σε 1,85 εκατ. ευρώ, ποσό το οποίο διαμορφώνεται από τους κύκλους εργασιών για το 2018 και μέχρι τα μέσα του 2019, την παύση συνεργασίας με διεθνή εταιρεία κ.ά. Το μερίδιο αυτό, κατά τα διωκτικά έγγραφα, το καρπώθηκαν οι τέσσερις εναπομείνασες εταιρείες, οι ιδιοκτήτες των οποίων μάλιστα φαίνεται να συμφώνησαν η κατανομή των κερδών να είναι ισόποση, λαμβάνοντας, η κάθε μία, το 25% του περιουσιακού οφέλους.

Είναι χαρακτηριστικό, όπως αποκαλύπτεται στις τηλεφωνικές συνομιλίες, ότι οι τέσσερις πλοιοκτήτες φαίνεται να σχεδίαζαν από κοινού τη δημιουργία ενός νέου σωματείου, με το οποίο θα επιδίωκαν τη δημιουργία νέου κανονισμού ρυμουλκών, που να ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές των δικών τους ρυμουλκών σκαφών, ενώ μέσω αυτού του σωματείου σκόπευαν να ελέγξουν απόλυτα τον τομέα των ρυμουλκικών εργασιών σε πανελλαδικό επίπεδο. Σε συνομιλία περιγράφεται ότι ο μηνιαίος τζίρος των ρυμουλκικών εργασιών στη Θεσσαλονίκη ανέρχεται μεταξύ 700 χιλιάδων και 1 εκατ. ευρώ.

Ο ρόλος των πλοηγών και του κεντρικού λιμενάρχη

Στην καθημερινή πρακτική ο πλοίαρχος κάθε πλοίου που εισπλέει ή αποπλέει προς ή από κάθε λιμάνι συμβουλεύεται και εμπιστεύεται σε σχεδόν απόλυτο βαθμό την εμπειρία και καθοδήγηση του υπεύθυνου πλοηγού και η απόφαση που λαμβάνει για τον απαιτούμενο αριθμό ρυμουλκών ταυτίζεται με την απόφαση του πλοηγού. Αυτό επισημαίνουν έμπειροι λιμενικοί που τονίζουν ότι για τον προσδιορισμό του αριθμού των ρυμουλκών λαμβάνονται υπόψη οι ανάγκες ασφαλούς ρυμούλκησης και ιδιαιτέρως οι ελκτικές ικανότητες του πλοίου, η κατάσταση φόρτωσής του, οι επικρατούσες καιρικές συνθήκες αλλά και οι εν γένει συνθήκες σε κάθε λιμάνι.

Από τα παραπάνω καθίσταται σαφές ότι οι πλοηγοί, που είναι αξιωματικοί του εμπορικού ναυτικού, ήταν το «κλειδί» στην συγκεκριμένη υπόθεση και διέθεταν εξουσίες. Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, με το πρόσχημα της ασφαλούς ναυσιπλοΐας ή τις καιρικές συνθήκες, υποχρέωναν την φερόμενη ως θιγόμενη εταιρεία να χρησιμοποιεί τρία ή τέσσερα ρυμουλκά για την εξυπηρέτηση των πελατών της, γνωρίζοντας ότι διέθετε μόνο δύο, ενώ την υποχρέωναν να ναυλώσει ρυμουλκά από την Καβάλα ή την Αλεξανδρούπολη ή τον Πειραιά. Συνέπεια αυτών ήταν εκτός από το κόστος για την μίσθωση των απαιτούμενων ρυμουλκών, να καθυστερεί το έργο της, αλλά και να υφίσταται πλήγμα το κύρος και η αξιοπιστία της λόγω της μη έγκαιρης εξυπηρέτησής των πελατών που φαίνεται να κατήγγειλαν την σύμβαση εργασίας που είχαν συνάψει, όπως περιγράφεται στο κατηγορητήριο.

Εξάλλου, οι ίδιοι πλοηγοί κατηγορούνται ότι απειλούσαν ναυτικούς πράκτορες πως εάν φέρουν αντίρρηση στον αριθμό των ρυμουλκών που όριζαν ως απαραίτητα ή εάν δεν του κατέβαλλαν μηνιαίο μισθό, εκείνοι δεν θα επέτρεπαν την είσοδο του πλοίου στο λιμάνι ή θα καθυστερήσουν σημαντικά τη διαδικασία.

Από την πλευρά του, ο κεντρικός λιμενάρχης εμφανίζεται να υποστηρίζει τις αποδιδόμενες ενέργειες στους πλοηγούς, παρότι είχαν φτάσει γραπτές καταγγελίες στο γραφείο του. Ο ίδιος, σύμφωνα με το κατηγορητήριο, φέρεται να εισέπραττε αθέμιτα οικονομικά ωφελήματα «προκειμένου να διευκολύνει τους σκοπούς της εγκληματικής οργάνωσης».

Ο «φαλάκρας» ή «θείος» και οι αποκαλυπτικές συνομιλίες

Στις καταγεγραμμένες συνομιλίες ο αξιωματικός του Λιμενικού εμφανίζεται να αποκαλείται «φαλάκρας» ή «καράφλας» ή «θείος», ενώ χαρακτηριστική είναι συνομιλία με κατηγορούμενο στέλεχος μίας εκ των τεσσάρων εταιρειών όπου φαίνεται να επίκειται η είσπραξη χρηματικού ποσού 5.000 ευρώ. - Λιμενάρχης: «Τι καλό μου ‘χεις;» - Στέλεχος: «Ε, παρ τε με άμα το… να μιλήσουμε εδώ» - Λιμενάρχης: «Ε για τι αφορά;» - Στέλεχος: «Θα σας κανονίσω κάνα τάλιρο αύριο» - Λιμενάρχης: «Σώπα ρε;» - Στέλεχος: «Ναι, ναι».

Δύο μέρες αργότερα καταγράφεται άλλη συνομιλία όπου το στέλεχος που φέρεται ως άνθρωπος της απολύτου εμπιστοσύνης ενός εκ των κατηγορούμενων πλοιοκτητών μεταβαίνει στο γραφείο του λιμενάρχη για να παραδώσει το χρηματικό ποσό: - Λιμενάρχης: «Ναι, ναι στο γραφείο» Στέλεχος: «Α… Έρχομαι από ‘κει». Η δε χρηματική καταβολή φαίνεται να επιβεβαιώνεται από σχετική εγγραφή σε λογιστικό φύλλο που κατασχέθηκε κατόπιν έρευνας σε γραφείο, ενώ αποτυπώνεται ως «ΛΜΝΧ» με ημερομηνία και το σχετικό ποσό.

Εξάλλου, ο κατηγορούμενος αξιωματικός του Λιμενικού φέρεται να δίνει πληροφορίες, που μόνο αυτός μπορούσε εκ της θέσεώς του να έχει, για επιχειρηματικές δραστηριότητες της φερόμενης ως θιγόμενης εταιρείας, ενώ κατηγορείται ότι διέγραψε τουλάχιστον δύο πρόστιμα που είχαν επιβληθεί σε επιχείρηση συμφερόντων ενός εκ των πλοιοκτητών, ειδοποιούσε για ακριβή ημερομηνία ελέγχου των ρυμουλκών από υπηρεσιακά όργανα του Κεντρικού Λιμεναρχείου και δεν επέβαλε το νόμιμο πρόστιμο για ρυμουλκό συγκεκριμένης επιχείρησης που χρησιμοποιούταν παρότι δεν είχε νηολογηθεί.

Χαρακτηριστική είναι στην τελευταία αυτή περίπτωση η συνομιλία με το ίδιο στέλεχος: - Λιμενάρχης: «Εγώ μια παράβαση θα σου κάνω. Δεν θα το πω πουθενά. Μια παράβαση 60 ευρώ, ε 80 ευρώ, Δε… - Στέλεχος: «Δεν έχει κάτι άλλο δηλαδή… Αυτό που με ενδιαφέρει για το ΝΑΤ. Δηλαδή, μην έρθει το ΝΑΤ και μας πει πάρτε 5, 10 χιλιάρικα στο κεφάλι» - Λιμενάρχης: «Όχι ρε. Όχι ρε. Όχι. Για όνομα του Θεού».

 

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, thanosp said:

κατηγορείται ότι διέγραψε τουλάχιστον δύο πρόστιμα που είχαν επιβληθεί σε επιχείρηση συμφερόντων ενός εκ των πλοιοκτητών, ειδοποιούσε για ακριβή ημερομηνία ελέγχου των ρυμουλκών από υπηρεσιακά όργανα του Κεντρικού Λιμεναρχείου και δεν επέβαλε το νόμιμο πρόστιμο για ρυμουλκό συγκεκριμένης επιχείρησης που χρησιμοποιούταν παρότι δεν είχε νηολογηθεί.

 

Πολύ ενδιαφέροντα και τα καινούρια, ξεχωρίζω το παραπάνω σε bold. Ελλάδα, χώρα των θαυμάτων. Και για το συγκεκριμένο δεν ευθύνεται μόνο ο Λιμενάρχης, όλο το ΚΛΘ έπρεπε να έκανε την πάπια. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...