Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Πολύ ζουμερό θέμα Μιλτιάδη. Να πούμε πως οι επιπτώσεις είναι και ναυτιλιακές διότι η συγκεκριμένη εταιρεία πωλούσε και πακέτα κρουαζιέρας για διάφορες εταιρείες. Επίσης βλέπει κανείς στην πράξη το "ο θάνατός σου, η ζωή μου" μια και όλες οι μετοχές των ανταγωνιστών της Thomas Cook πήραν τον ανήφορο σήμερα, υπό την έννοια πως κάπως θα πρέπει να καλυφθεί το μερίδιο αγοράς που είχε η εταιρεία. Και φυσικά αν δεί κανείς τις δηλώσεις του ΣΕΤΕ, ήδη οι ξενοδόχοι τείνουν την ανοιχτή παλάμη πρός την κυβέρνηση.

 

Υπάρχει βέβαια και η μεγαλύτερη εικόνα. Αυτή είναι μιας εταιρείας της εποχής του παγκοσμιοποιημένου καπιταλισμού, η χρεοκοπία της οποίας διαψεύδει τη μόνιμη επωδό που χρησιμοποιείται σε παρόμοιες περιπτώσεις, ότι δηλαδή "είναι πολύ μεγάλη η εταιρεία για να αποτύχει" ή "είναι πολύ μεγάλη για να την αφήσουν(τράπεζες, κυβερνήσεις κλπ) να χρεοκοπήσει".

 

Όπως και να το δεί κανείς, τέτοιου επιπέδου γιγαντώσεις είναι κακές για όλους. Σκεφθείτε σε άλλη κλίμακα πχ τις επιπτώσεις για τα νησιά, τον τουρισμό και τη χώρα ολόκληρη αν χρεοκοπούσε ένα πρωί η Άττικα. Γι αυτό και οι επιτροπές ανταγωνισμού πρέπει να λειτουργούν, κι όχι να γελάει ο κόσμος με τις αποφάσεις τους.  

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, Nick the Greek said:

 

Υπάρχει βέβαια και η μεγαλύτερη εικόνα. Αυτή είναι μιας εταιρείας της εποχής του παγκοσμιοποιημένου καπιταλισμού, η χρεοκοπία της οποίας διαψεύδει τη μόνιμη επωδό που χρησιμοποιείται σε παρόμοιες περιπτώσεις, ότι δηλαδή "είναι πολύ μεγάλη η εταιρεία για να αποτύχει" ή "είναι πολύ μεγάλη για να την αφήσουν(τράπεζες, κυβερνήσεις κλπ) να χρεοκοπήσει".

 

Όπως και να το δεί κανείς, τέτοιου επιπέδου γιγαντώσεις είναι κακές για όλους. Σκεφθείτε σε άλλη κλίμακα πχ τις επιπτώσεις για τα νησιά, τον τουρισμό και τη χώρα ολόκληρη αν χρεοκοπούσε ένα πρωί η Άττικα. Γι αυτό και οι επιτροπές ανταγωνισμού πρέπει να λειτουργούν, κι όχι να γελάει ο κόσμος με τις αποφάσεις τους.  

Φίλε Νικόλα το μότο "too big to fail" αναφέρεται σε άλλα μεγέθη  και όχι σε εταιρείες του μεγέθους όπως η Thomas Cook. Μπορεί τα 8-9 δις κύκλου εργασιών να μας φαίνονται πολλά εδώ στο Ελλαντα, αλλά με τα εξω μεγεθη (ο αριθμός υπαλλήλων στην Αγγλία είναι 9000) σίγουρα δε τη κατηγοριοποιουν στο παραπάνω μότο, βεβαίως είναι υπολογίσιμο το μέγεθος αλλά ως εκει. 

Το ότι υπάρχουν παραδείγματα που έχει συμβεί θα συμφωνήσω ότι υπάρχουν, βλέπε Lehman.. αλλά εκεί λόγω του ότι υπήρχαν τα cds δε γινόταν να σωθεί χωρίς να κινδυνεύει να καταρρεύσει όλη η οικονομία. 

Όσο για το δεύτερο σκέλος είναι ένας διαφορετικός κόσμος απο οτι εδώ.. Έξω ο ανταγωνισμός είναι σκληρός και ναι γιαγαντωνονται εταιρείες αλλά η αγορά αυτορυθμίζεται και εκεί που μια εταιρεία εμφανίζεται να κυριαρχεί ξαφνικά σε λίγα χρόνια περνάει 2η και 3η σε κατάταξη στο τομέα της. 

Εδώ είναι αλλιώς το παραμύθι.. Εδώ κοροιδευομαστε μεταξύ μας και αρκεί να έχεις το κατάλληλο δόντι για να κυριαρχήσεις με τις ευλογίες τις επιτροπής ανταγωνισμού (βλέπε Aegean, Attica, κλπ) 

 

Link to comment
Share on other sites

Έτσι ακριβώς, το too bog to fail είχα στο μυαλό μου. Σύμφωνοι, σαν απόλυτοι αριθμοί η Thomas Cook δεν είναι κάτι το τρομερό, κοιτώντας παγκοσμίως. Πλήν όμως την κάθε εταιρεία οφείλεις να την βλέπεις σαν μέγεθος ανάλογα με την βιομηχανία μέσα στην οποία δραστηριοποιείται. Και στη δική της η Thomas Cook ήταν κολοσσός. Για να συνεχίσω το παράδειγμα της Attica, αν την συγκρίνεις με τις μεγάλες ελληνικές εταιρείας στα LNG ας πούμε, σαν μέγεθος είναι αφρόψαρο. Αλλά η σημαντικότητά της στον τομέα που δραστηριοποιείται είναι μεγάλη, ειδικά αν δείς τις πιθανές επιπτώσεις για τα νησιά. 

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ εν μέρει ότι πρέπει να δεις και το τομέα αλλά θεωρώ ότι το παράδειγμα της Attica δεν ταιριάζει εδώ για το λόγο ότι μιας και εδώ τα ξεφτέρια άφησαν μια εταιρεία να μονοπωλήσει σαφώς και οι επιπτώσεις στα νησιά θα είναι τεράστιες.. Από την άλλη στη περίπτωση της Thomas Cook τα πράγματα είναι διαφορετικά.. 1ον δεν ήταν μονοπώλιο (εν μια νυκτί θα απορροφηθεί η ζήτηση από τους ανταγωνιστές) , 2ον επειδή οι υπηρεσίες που προσέφερε ήταν στη κατηγορία του indulgence services και όχι κάποιες πάγιες και διαρκείς ανάγκες μεταφορικό έργου ο κόσμος (κοινώς η Βρετανική κοινή γνώμη) δεν θα επηρεαστεί (πέρα από αυτούς που είναι ήδη με πακέτα της σε διακοπές..που είναι λίγοι σε σχέση με το γενικό πληθυσμό) μη σου πω ότι αν έμπαινε στη μέση η κυβέρνηση (RBS γαρ) θα είχε δημιουργηθεί μεγαλύτερο θέμα. Μη ξεχνάμε τα του κλάδου μας, με τα τεράστια δάνεια που κουρευτηκαν από την RBS και την οδήγησαν να βγει τελείως από το Shipping (πέρα από κάποιες ελάχιστες εξαιρέσεις) 

Edited by proud_ionian
quote αντί reply
Link to comment
Share on other sites

Κοντοπρόθεσμες επιπτώσεις:

- 9.000 απολυμένοι

- 150.000 τουρίστες να περιμένουν τις πτήσεις επαναπατρισμού.

- Χιλιάδες ακόμη βλέπουν τις διακοπές τους, τους γάμους τους και ότι άλλο σχέδιο είχαν να καταστρέφεται.

- Σημαντική αύξηση τιμών στα πακέτα διακοπών τις τελευταίας στιγμής από τον ανταγωνισμό, ήδη από σήμερα το πρωί.

Η κατάσταση 'βρωμούσε' από το καλοκαίρι αλλά δεν το άφησαν να συμβεί γιατί οι επιπτώσεις θα ήταν πολλαπλάσιες. Μόλις ήρθε το φθινόπωρο τη βγάλαν από την πρίζα μιας και το μοντέλο πάνω στο οποίο ήταν στημένη η εταιρεία δεν παρείχε καμιά σιγουριά επιβίωσης. Μέχρι το καλοκαίρι θα υπάρξει κάλυψη του κενού σε ένα μεγάλο ποσοστό αν όχι από κάποιο διάδοχο σχήμα τότε από τον ανταγωνισμό.

Τα συνδικαλιστικά όργανα είναι απασχολημένα στο συνέδριο των Εργατικών για το τι στάση θα πρέπει να κρατήσει το κόμμα στο θέμα του Brexit. Πιο μετά θα κάνουν και καμιά δακρύβρεχτη ανακοίνωση και θα ζητήσουν εθνικοποίηση της εταιρείας.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Nereus said:

Φίλε Νικόλα το μότο "too big to fail" αναφέρεται σε άλλα μεγέθη  και όχι σε εταιρείες του μεγέθους όπως η Thomas Cook. Μπορεί τα 8-9 δις κύκλου εργασιών να μας φαίνονται πολλά εδώ στο Ελλαντα, αλλά με τα εξω μεγεθη (ο αριθμός υπαλλήλων στην Αγγλία είναι 9000) σίγουρα δε τη κατηγοριοποιουν στο παραπάνω μότο, βεβαίως είναι υπολογίσιμο το μέγεθος αλλά ως εκει. 

 

 

4 hours ago, Nick the Greek said:

Έτσι ακριβώς, το too bog to fail είχα στο μυαλό μου. Σύμφωνοι, σαν απόλυτοι αριθμοί η Thomas Cook δεν είναι κάτι το τρομερό, κοιτώντας παγκοσμίως. Πλήν όμως την κάθε εταιρεία οφείλεις να την βλέπεις σαν μέγεθος ανάλογα με την βιομηχανία μέσα στην οποία δραστηριοποιείται. Και στη δική της η Thomas Cook ήταν κολοσσός. 

Η Thomas Cook αποτελουσε τον 2ο μεγαλυτερο tour operator παγκοσμιως και μαζι με τη Γερμανικη TUI τους βασικους τροφοδοτες της χωρας μας(και της Ευρωπης)σε τουριστες.

Αρα για τον τομεα του τουρισμου σαφως και ηταν ενας κολοσσιαιος παικτης οπως ειπε και ο Νικος και η απωλεια αυτη ειναι κατι παραπανω θα ελεγα απο υπολογισιμη.

Φυσικα οι επιπτωσεις θα φανουν περισσοτερο την επομενη χρονια.

Link to comment
Share on other sites

Δε διαφωνώ καθόλου ούτε με εσένα ούτε με το Νίκο ότι ήταν μεγάλος παίκτης στο τομεα αυτό, αλλά εξηγώ παραπάνω γιατί δεν ήταν ούτε μεγάλη εταιρεία ώστε να αναγκαστεί η κυβέρνηση να τη σώσει ούτε γιατί δεν θα διαταραχθει κάτι παραπάνω από τις διακοπές αρκετών ανθρώπων. Επίσης πίστεψε με καμία απώλεια δεν θα υπάρξει από άποψη ροών.. Όσοι θα ήθελαν να επισκεφθούν τη χώρα μας τόσοι θα έρθουν απλά θα τους εξυπηρέτησουν άλλες εταιρείες. Οι μόνοι που ίσως (λέω ίσως γιατί κάποια θα πληρωθούν από ασφάλειες και όπως ακούγετε κάτι θα τσιμπησουν και από τη κυβέρνηση) είναι οι ξενοδόχοι. Κατά τα άλλα Business as usual.. 

Edited by proud_ionian
quote αντί reply
Link to comment
Share on other sites

Δε νομιζω οτι θα ειναι τοσο απλα τα πραγματα διοτι ειναι απληρωτα ολα τα πακετα απο τις 20 Ιουλιου και μετα οποτε δεκαδες επιχειρησεις(ξενοδοχεια,πρακτορεια,επιμερους εταιρειες παροχης υπηρεσιων κλπ)βρισκονται ξεκρεμαστα αρα μαζι με τις διακοπες αρκετων ανθρωπων κινδυνευουν και οι δουλειες αρκετων αλλων σε τοπικο επιπεδο.

Τωρα μελλοντικα σαφως και η ζητηση θα καλυφθει αλλα με δεδομενο οτι ολες οι ομοειδεις εταιρειες κανουν προγραμματισμο του επομενου ετους εναν χρονο πριν σιγουρα το 2020 θα υπαρξουν αρρυθμιες στις ροες τουριστων.

Link to comment
Share on other sites

Συγγνώμη αλλά πέρα από την απώλεια των 9000 θέσεων εργασίας, τη ταλαιπωρία και ανασφάλεια τα άλλα είναι λίγο φουσκωμένα. 

Και εξηγούμαι.. 

1ον Αυτοί που  είχαν κλείσει διακοπές (μετά τη χρεωκοπία..) με την Thomas Cook και  θα λάβουν πίσω τα χρήματα τους πλήρως. 

2ον Αυτοί που έχουν ξεμείνει στα ξενοδοχεία ανα τον κόσμο θα καλυφθούν από τη CAA και το ATOL protection scheme και Οι ξενοδόχοι θα λάβουν τα χρήματα για τις διαμονες (παλι από την ημερομηνία χρεωκοπίας, για τις προηγούμενες ημέρες πρέπει να πάνε δικαστικά και θα λάβουν χρήματα από τη ρευστοποιηση) 

3ον Η CAA και η κυβέρνηση του ΗΒ έχει ενεργοιησει το περιβόητο σχέδιο Matterhorn (γιατί έδωσαν το όνομα της Ελβετικής κορυφής δεν γνωρίζω 😁)  όπου ακόμα και αν δεν καλύπτεται ο επιβάτης από το ATOL θα του παρέχουν δωρεάν επιστροφή. 

Καταλαβαίνω ότι είναι πολύ άσχημο για τους holidaymakers όπως λένε αγγλιστί αλλά τουλάχιστον δεν θα ψάχνονται που να μείνουν και πως να γυρίσουν. 

Επίσης άκουσα κάτι ωραία ότι οι κάποιοι δικοί μας ξενοδόχοι εκβιάζουν τους άμοιρους να δώσουν τα λεφτά αυτοί αλλιώς τους πετάνε έξω αλλά μάλλον δεν έχουν διαβάσει τι υπέγραψαν με τους tour operators και τους βλέπω να τρέχουν. 

 

 

Όπως έγραψα περιληπτικά πιο πάνω για το τι μέλει γενέσθαι.. στο παρακάτω λινκ έχει αναλυτικές οδηγίες για τους ταξιδιώτες της Thomas Cook.

https://www.google.com/amp/s/amp.theguardian.com/business/2019/sep/23/thomas-cook-collapse-your-questions-answered

Edited by proud_ionian
quote αντί reply
Link to comment
Share on other sites

Εντάξει @Nereus, μην το κάνεις όμως να φαίνεται σαν να μην έγινε τίποτα επειδή το μόνο, κατά την κρίση σου, αρνητικό άμεσο είναι οι 9χιλ θέσεις εργασίας.

Πολλές επιχειρήσεις δούλευαν με κύριο κορμό την Thomas Cook και τα πακέτα της, δεν θα υπεισέλθω σε λεπτομέρειες τι και ποιες είναι αυτές. 

Ας δεχθούμε, χωρίς αναγκαστικά να δίνουμε βαρύτητα στις επιπτώσεις, την αλλαγή που φέρνει αυτή η χρεοκοπία στο τουριστικό γίγνεσθαι της Ελλάδας (δεν θα αναφερθώ σε άλλους προορισμούς) και το πόσο γρήγορα θα καλυφθεί το πλάνο της επόμενης χρονιάς, όπως ανέφερε και ο @MILTIADIS. Ειδικά για την Κρήτη, ο τουρισμός της Thomas Cook άγγιζε το 70% της τουριστικής κίνησης του εξωτερικού, κάτι το οποίο από μόνο του δείχνει την αβεβαιότητα που επικρατεί στο νησί.

Link to comment
Share on other sites

Στις επιχειρήσεις ουδείς αναντικατστατος.. 

Νομίζω ότι η Κρήτη και τα άλλα νησιά θα έχουν του χρόνου τον ίδιο κόσμο απλά από άλλο operator, για τον απλό λόγο ότι οι ξενοδόχοι εκεί στη πλειοψηφία τους έχουν δομησει τις επιχειρήσεις τους γύρω από το all inclusive και είναι προορισμοί που είναι ίσως οι πιο δημοφιλείς στην Ευρώπη αν όχι στο κόσμο... Δέχομαι ότι θα υπάρξουν προβλήματα με τα χρωστούμενα έως τώρα αλλά για λίγο μιας και συνήθως καλύπτονται από ασφάλειες. 

 

 

Τωρα αν θες και τη δική τελείως υποκείμενη άποψη ίσως αυτό να ταρακουνήσει λίγο τους συντοπιτες σου και να κοιτάξουν και λίγο προς την εγχώρια αγορά. 

Άσχετο λίγο με το θέμα.. 

Τη Κρήτη τη προτιμώ για σύντομες διακοπές και την απολαμβάνω κάθε φορά που την επισκέπτομαι .. αλλά με τα χρόνια ακόμα και υποδομες με αξιώσεις (5 αστέρα κλπ) αλλοίωσαν το χαρακτήρα τους και έριξαν πολύ τη ποιότητα των υπηρεσιών τους για χάρη του All inclusive. 

Επίσης επειδή έχω ζήσει για πολλα χρόνια στο ΗΒ να σου πω ότι μέσω tour operator όπως η Thomas Cook έκλεινα πακέτα (πτήση διαμονή) στο 1/3 της τιμής από το αν τα έκλεινα εδώ..Γιαυτο λέω ότι ίσως να εξεταζαν το ενδεχόμενο να λίγο παραπάνω τραβούσαν εγχώριο τουρισμό. 

Edited by proud_ionian
quote αντί reply
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, MILTIADIS said:

...Τωρα μελλοντικα σαφως και η ζητηση θα καλυφθει αλλα με δεδομενο οτι ολες οι ομοειδεις εταιρειες κανουν προγραμματισμο του επομενου ετους εναν χρονο πριν...

Ναι μεν η ζήτηση (για διακοπές) θα καλυφθεί, αλλα η TUI θα είναι ο κυρίαρχος της αγοράς και όπως αντιλαμβάνεσθε πολλοί πτωχοί πλην τίμιοι ξενοδόχοι (απανταχού της Υδρογείου) θα αναγκασθούν να συμπιέσουν τις τιμές που πουλάνε προς  τους tour operators, πράγμα όχι καλό για όλη την αλυσσίδα της τουριστικής αγοράς-πόσω μάλλοντης δικής μας. 

Link to comment
Share on other sites

Στην Ευρώπη δεν είναι μόνο η TUI και η Thomas Cook (ναι μεν είναι η δύο μεγαλύτερες.. Με την TUI να είναι διπλάσια σε μέγεθος από την Thomas Cook) αλλά υπάρχουν και άλλοι μεγάλοι παίκτες όπως η Corendon, Kuoni και Sunweb. Όπως μη ξεχνάμε τα μεγαθήρια από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού (Expedia, Priceline, Wagonlit κλπ) που πολύ θα ήθελαν να ένα μεγαλύτερο κομμάτι από τη πίτα της Ευρώπης. 

Ευτυχώς οπως προείπα ο ανταγωνισμός έξω λειτουργεί πολύ καλύτερα από ότι εδώ και πιστεύω πως η αγορά θα βρει πολύ σύντομα το βηματισμό της χωρίς παρατράγουδα στη τιμολόγηση και στα έσοδα των "πτωχων πλην τιμών" ξενοδόχων που λες και εσυ

Edited by proud_ionian
quote αντί reply
Link to comment
Share on other sites

Η τουριστική σεζόν για πολλά ξενοδοχεία έχει κοπεί κάπως απότομα και όπως ανέφερε ο @MILTIADIS πολλά από αυτά ίσως δεν δουν και το χρώμα του χρήματος για πολλά πακέτα που εξυπηρέτησαν. Εκτός από τους ξενοδόχους, υπάρχουν δεκάδες μικρότερες επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών (εκδρομές, δραστηριότητες, κτλ) που εξαρτιώνται από τους τουρίστες της Thomas Cook. Αυτές οι επιχειρήσεις βρίσκονται επίσης ξεκρέμαστες.

2 hours ago, Nereus said:

Επίσης άκουσα κάτι ωραία ότι οι κάποιοι δικοί μας ξενοδόχοι εκβιάζουν τους άμοιρους να δώσουν τα λεφτά αυτοί αλλιώς τους πετάνε έξω αλλά μάλλον δεν έχουν διαβάσει τι υπέγραψαν με τους tour operators και τους βλέπω να τρέχουν. 

Δεν θα μου έκανε εντύπωση αν ακουγόταν κάτι ανάλογο και για την Ελλάδα, αλλά τα πρωτεία τα κρατάει η Τυνησία.

Link to comment
Share on other sites

και, οπως παντα, στην Ελλαδα βρηκαμε παπα να θαψουμε :D 

ξενοδοχειακες επιχειρησεις, βετερανοι στρατηγικοι κακοπληρωτες, τα ριχνουν ολα στον Θωμα τον Κουκα:P και απλωνουν την παλαμη οχι μονο στην κυβερνηση, αλλα και στις Τραπεζες, ενω την ιδια στιγμη φιλοκυβερνητικα sites, τρολαρουν τον υπουργο τουρισμου που το καλοκαιρι ειχε πλεξει το εγκωμιο της Thomas Cook.

περισσοτερα:

για τα ξενοδοχεια στο euro2day.

για τις τρολιες του liberal, στο ποντικι

παντως, ολες οι σοβαρες αναφορες στο κανονι, εστιαζουν στις αλυσιδωτες συνεπειες στην εγχωρια τουριστικη αγορα και, κυριως, στις επιπτωσεις στην οικονομικη "περιμετρο" του τουρισμου (προμηθευτες, προσωπικο, τοπικες επιχειρησεις κλπ)

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...