Jump to content
Shipfriends

Πειραιάς - Μήλος - Νομός Λασηθίου (Άγιος Νικόλαος και Σητεία)


Recommended Posts

On 7/25/2019 at 7:18 PM, JTEDimandix said:

Ας κάνω κι εγώ κάποιες προτάσεις

1) Αγ. Νικόλαος-Πειραιάς. Είμαι σίγουρος ότι κάποια στιγμή υπήρχε σύνδεση, με την ΛΑΝΕ (Μιας και η έδρα της ήταν εκεί.),  άλλωστε και το Google Maps δείχνει διαδρομή πορθμείου Αγ. Νικόλαος-Πειραιάς.

On 7/25/2019 at 10:21 PM, polmyt said:

1.Αγιος Νικολαος -Πειραιας υπηρχε μεχρι πριν 14-15 χρονια σιγουρα.

Την εκανε και ο Κορναρος τη γραμμη και νομιζω οτι ηταν μεσω Σαντορινης το δρομολογιο.Διορθωστε με αν κανω λαθος

On 7/26/2019 at 12:50 AM, MILTIADIS said:

Σωστος ο polmyt κ στα 2.Για το πρωτο σκελος πθανον να εχει σταματησει κ λιγο πανω απο 15 χρονια δε θυμαμαι ακριβως.

Ισως ομως μια γραμμη Αγιος Νικολαος-Σαντορινη-Πειραιας να ηταν πιο συμφερουσα για ενα πλοιο σαν το Ολυμπος.

Γραμμή που να συνδέει τον Πειραιά με το νομό Λασηθίου, είτε με τον Άγιο Νικόλαο, είτε με τη Σητεία, μέσω Μήλου κυρίως, υπήρχε εξ' όσων θυμάμαι από τα μέσα της δεκαετίας του 80(πιθανώς και παλιότερα αλλά τέλος πάντων εγώ από τότε θυμάμαι). Σύντομη αναδρομή λοιπόν, από μνήμης, οπότε διορθώστε με οι παλαιότεροι, ή αυτοί με καλύτερη μνήμη/αρχεία από μένα.

 

Πρώτο πλοίο που θυμάμαι στη γραμμή ήταν το Voyager/Σητεία. Σίγουρα έκανε δρομολόγια εκεί με το όνομα Σητεία, γύρω στο 1987/1988 αλλά έχω την εντύπωση πως έκανε δρομολόγια και σαν Voyager το 1985. Σαν Voyager έχει κάνει σίγουρα δρομολόγια από Πειραιά, δεν θυμάμαι αν πήγαινε εκεί. Οι αναχωρήσεις του ήταν στις 1500 το μεσημέρι και δεν θυμάμαι να έπιανε Μήλο ή Σαντορίνη καθ' οδόν, πρέπει να έκανε Άγιο Νικόλαο - Σητεία.

 

Μετά θυμάμαι το Ιεράπετρα/Raffaello με αναχωρήσεις είτε 1830, είτε 1845, πάντως ήταν απόγευμα. Και πάλι δεν πρέπει να είχε ενδιάμεση προσέγγιση μέχρι τον Άγιο Νικόλαο. Μην ξεχνάμε πως τότε δεν έμπαιναν ο ένας στα χωράφια του άλλου.

 

Την επόμενη χρονιά στα σίγουρα αναλαμβάνει ο Ποθητός(Poseidon Lines) με το Λασήθι/Sea Harmony, και αυτός αναχωρήσεις 1900 για Άγιο Νικόλαο και Σητεία μόνο.

 

Και αυτός κράτησε λίγο καιρό στη γραμμή, μετά θυμάμαι να αναλαμβάνει το Κρήτη της ΑΝΕΚ με αναχωρήσεις από το δόντι του Τζελέπη στις 1830, χαρακτηριστική φιγούρα τότε ο συγχωρεμένος ο Γιάννης Μαραμπουτάκης να διευθύνει τη φόρτωση καθισμένος σε ένα σκαμνί επάνω στον καταπέλτη και με βαρύ τσιγάρο, σέρτικο, στο χέρι.

 

Αυτό πρέπει να κράτησε 1-2 σεζόν και εν τέλει η σκυτάλη πέρασε στο Βιτσέντζος Κορνάρος, το οποίο ήταν και με διαφορά το μακροβιότερο πλοίο της γραμμής.

 

Link to comment
Share on other sites

Μαρτιο του 2006 υπηρχε η συνδεση Πειραια Μηλο Σαντορινη Αγιο Νικολαο με το Ιεραπετρα Λ.Το θυμαμαι γιατι πολλοι Σαντορινιοι που ηθελαν να πανε Κρητη πηγαιναν με αυτο στον Αγιο Νικολαο.Καλοκαιρι του 2007 θυμαμαι τον Κορναρο να κανει ακριβως την ιδια γραμμη με προεκταση Κασοκαρπαθια.

Link to comment
Share on other sites

Το καλοκαίρι του 1988 δρομολόγιο στη γραμμή έκανε και το Golden Vergina γιατί θυμάμαι να είχα ταξιδεψει για Άγιο Νικόλαο (πριν είχαμε πιάσει στη Σαντορίνη) και συνέχιζε για Σητεία. Ενώ δρομολόγια στη γραμμή είχε κάνει και το Ολυμπία των Αφοί Αγαπητοί. 

Link to comment
Share on other sites

Μην λησμονείτε το "Γεώργιος Express" που έκανε Δυτικές Κυκλάδες-Φολέγανδρο-Σίκινο-Ίο-Σαντορίνη-Ανάφη και μετά Άγ. Νικόλαο-Σητεία κλπ έως Ρόδο, το "Νηρεύς" που σε ανάλογο ταξίδι (χωρίς Δ. Κυκλάδες) προσάραξε στον Κάβο-Σίδερο και έμεινε για πάντα εκεί, το "Κίμωλος" που επίσης προσάραξε στην Κάμειρο Σκάλα αλλά επιβίωσε και αν δεν με απαντά εντελώς η μνήμη μου, το "Κυκλάδες" των Αγαπητών που έφτανε στη Ρόδο μέσω Λασηθίου και Κάσου/Καρπάθου και μετά συνέχιζε (χωριστό δρομολόγιο) με την άγονη της Αλεξανδρούπολης.

Link to comment
Share on other sites

Σωστά τα συμπληρώματά σας όλων, εγώ βέβαια είχα στο μυαλό μου τα δρομολόγια που είχαν προορισμό το Νομό, όχι σε δρομολόγια άγονης κλπ που απλά πέρναγαν από εκεί. Όπως και να έχει, υπήρξαν κι άλλα πλοία. Νομίζω μάλιστα πως κάπου έχω στο αρχείο μου μια carte postale με το Φίλιππος του Καβουνίδη στη Σητεία, πρέπει να ψάξω να την βρώ.

Edited by Nick the Greek
Ορθογραφία
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Μια που έγραψα για τη γραμμή σε άλλο τόπικ. Να αναφέρω πως επί ΛΑΝΕ το Μάρτιο του 2006 θυμάμαι με το Ιεράπετρα να επιβιβάζεται πολύς κόσμος από Άγιο Νικόλαο προς Πειραιά.Ο κόσμος αυτός τώρα ταξιδεύει μέσω Ηρακλείου.Και αναρωτιέμαι. Είναι βιώσιμη η συγκεκριμένη γραμμή;Δρομολόγιο ως ένα μέρος αυτού της Κασοκαρπαθίας Πειραιάς Σαντορίνη Άγιος Νικόλαος.Συνολική διάρκεια ταξιδιού υπολογίζω γύρω στις 13 ώρες με 18,5 κόμβους και με μία ώρα παραμονή στη Σαντορίνη.Ο νομός Λασιθίου έχει πλυθησμό λίγο κάτω από αυτόν του Ρεθύμνου,έχει τρεις μεγάλες πόλεις την Ιεράπετρα τη Σητεία και τον Άγιο Νικόλαο που θα μπορούσαν να εξυπηρετηθούν όλες από το λιμάνι του Αγίου Νικολάου.Ενώ στις περιοχές πέριξ της Ιεράπετρας ζουν αρκετοί αλλοδαποί οι οποίοι δεν είναι καταγεγραμμένοι.

Πιστεύω η δρομολόγηση ενός πλοίου ή η διαμόρφωση του δρομολογίου του Πρέβελης προς εξυπηρέτηση της συγκεκριμένης γραμμής θα είχε ενδιαφέρον και ίσως να ήταν και κερδοφόρα.

Βέβαια η ΑΝΕΚ τα τελευταία χρόνια όπως έχουμε αναφέρει δεν ενδιαφέρεται για νέες πρωτοβουλίες και ιδέες.Κάτι που σίγουρα δεν αρέσει στους πιστωτές της.Ας ελπίσουμε για κάποια νέα κίνηση πριν να είναι αργά.

Link to comment
Share on other sites

Στο παρελθόν με το ΛΑΣΙΘΙ του Ποθητου, τα ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ και ΣΗΤΕΙΑ του Λελάκη και τελευταία η ΛΑΝΕ με τα ΒΙΤΖΕΝΤΣΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ και ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ Λ. Δεν ευδοκίμησαν ποτέ σε αυτή την γραμμή...

Κίνηση είχε μόνο στους καλοκαιρινούς μήνες...

Όλες οι μεταφορικές της Ιεράπετρας και Σητείας δεν φτάνουν για να είναι επικερδής αυτή η γραμμή.

Η απόσταση Ηρακλείου - Αγίου Νικολάου δεν είναι ούτε 45 λεπτά...Σχεδόν κοντά είναι. 

 

Link to comment
Share on other sites

Να προσθέσω ότι οι Λασιθιώτες αν έφταναν μέχρι τον Άγιο, θα συνέχιζαν μέχρι το Ηράκλειο να ταξιδέψουν με κοινοπραξία - μινωικές, μισή ώρα Άγιος - Ηράκλειο δεν είναι τίποτα και ο δρόμος είναι πλέον άνετος. Σε αντίθεση με αυτόν, ο δρόμος Σητεία - Άγιος είναι από τους χειρότερους στην Ελλάδα και έχει ξεκινήσει να πέφτει σε 2 - 3 σημεία και όσο λιγότερη κίνηση μπορεί να μείνει εκτός δρόμου, ειδικά από νταλίκες, τόσο το καλύτερο. Είναι γελοία εύκολο ο Άγιος να εξυπηρετείται από το Ηράκλειο αλλά πολύ δύσκολο η Σητεία από τον Άγιο. Επίσης η Κάσος εξυπηρετείται σε κάποιο βαθμό από τη Σητεία και δεν μπορείς να την αποκόψεις.

Link to comment
Share on other sites

Ας υπολογίσουμε την βιωσιμότητα της γραμμής. 

Για Πειραιά (μέσω Ηρακλείου)

Η απόσταση από το κέντρο του Άη είναι 63,2 km μέχρι το λιμάνι του Ηρακλείου και διανύεται σε 52 λεπτά, μία ώρα πες. Με Κ/Ξ και Μινωικές φτάνεις σε 9 ώρες. Άρα, σχεδόν 9 ώρες και 52 λεπτά, εφόσον κινούνται με μέση ταχύτητα 19kn.

Για Πειραιά (μέσω Αγ. Νικολάου)

Αν πήγαινε από Άγιο Νικόλαο, θα έκανε λίγο παραπάνω από 10 ώρες, σύμφωνα με το FreeMapTools, εάν κινούνταν με 37km/h (Που αντιστοιχούν σε 19kn). Προφανώς και η γραμμή δεν είναι βιώσιμη. 

Για Κάσο (μέσω Σητείας)

Από Άη για Σητεία λιμάνι είναι 72.3km και διανύεται σε 1 ώρα και 20', σύμφωνα με το Google Maps. Από Σητεία για Κάσο είναι 3 ώρες και 25' με Αιγαίον Πέλαγος. Επομένως, 4 ώρες και 45', με μέση ταχύτητα 15kn (28kn).

Για Κάσο (μέσω Αγίου Νικολάου)

Από Άη για Κάσο με 28kn είναι 4,5 ώρες. Οπότε, οι κάτοικοι του Άη κερδίζουν ένα τέταρτο της ώρας!!

Συμπέρασμα

Λαμβάνοντας όλα αυτά υπόψιν, συμπεραίνω πως ένα δρομολόγιο που θα μπορούσε να κρατήσει τον Άγιο Νικόλαο ζωντανό, θα ήταν ένα απ' ευθείας ζεύγος Άγιος Νικόλαος-Ρόδος, το οποίο θα διανυόταν σε 9,8 ώρες, το οποίο θα σύμφερε περισσότερο τον Αγιονικολίτη από το να πάει Σητεία (Από Σητεία είναι 9 ώρες και 35', αλλά αν ξεκινούσες από Άγιο, θα ήταν 10 ώρες και 55'). Καταλληλότερο πλοίο για την γραμμή θα ήταν το Πρέβελης. 

Link to comment
Share on other sites

Περίεργο περιστατικό στην Ανάφη εχθές το βράδυ για το Superferry II,  καθώς σύμφωνα με το naxospress, ΙΧ με κομμένα εισιτήρια δεν χωρούσαν να μπουν στο γκαράζ και ακολούθησαν σκηνές και εντάσεις.

Βέβαια έτσι όπως παρουσιάζεται το δημοσίευμα εγείρει και υποψίες για το πόσες είναι οι αλήθειες, αλλά μήπως η κοινή αλήθεια είναι οτι το γκαράζ είναι πράγματι λίγο για την γραμμή; 

Σε πιο ρεαλιστική βάση, αν υποθέσουμε οτι οντως δεν χωρούσαν να μπουν οχήματα με εισιτήριο (άρα συστημικά είχαν κοπεί περισσότερα γραμμικά μέτρα), το λιμενικό σώμα που είναι παρών στον κατάπλου, γιατί δεν κίνησε την διαδικασία της καταμέτρησης όπως ορίζει ο νόμος για την καταμέτρηση προκειμένου να διαπιστώσει αν έχουν εκδοθεί υπεράριθμα εισιτήρια;

Σε ένα παράλληλο σύμπαν οι θιγόμενοι επιβάτες απευθύνονται στο αρμόδιο Λιμενικό Σώμα, και αυτό επιλαμβάνεται της κατάστασης με διαπιστώσεις/κυρώσεις. Στην Ελλάδα συμβαίνουν γεγονότα όπως τα παρουσιάζει το naxospress.

Edited by proud_ionian
move
Link to comment
Share on other sites

Λογικά είχαν μείνει κάμποσα ΙΧ λόγω του ανεκτελεστου του vista λόγω καιρου. Δεν είμαι σίγουρος ότι είχαν κομμένα εισιτήρια με το φέρυ ή απλά ήταν αναμονή... 

Link to comment
Share on other sites

To κακό είναι ότι στην Ανάφη δεν υπάρχει Λιμενικό Τμήμα , ούτε πηγαίνει κάποιος λιμενικός μεταβατικά από την Σαντορίνη , με αποτέλεσμα να μην μπορεί να επιβληθεί η τάξη στην προκειμένη περίπτωση αλλά και σε ανάλογες του παρελθόντος και του μέλλοντος.

Link to comment
Share on other sites

Αυτο που αναρωτιουμουν ειναι εαν ειχε γεματο γκαραζ πως εκατεε στη σαντορινη 2ωρες σχεδο, τι φορτωνε τοτε;

Αλλα κ πως αφησε ο λιμενικος να κοπει ο καβος με τροχο για να φυηει το βαπορι;;

Edited by margaritis24
Link to comment
Share on other sites

Εγώ πιστεύω δεν έγινε καλή διαχείριση στο γκαράζ του πλοίου.Δεδομένου ότι είχε χώρο να φορτώσει γύρω στα 8 κομμάτια από Σαντορίνη έπρεπε η μία γραμμή φόρτωσης να είναι κένη,τα πατάρια της κάτω,έτοιμα να δεχτούν τα ιχ της Ανάφης.

Η Ανάφη όλο το Σεπτέμβριο δέχεται Σαντορινιούς επισκέπτες λόγω της γιορτης της Παναγίας Καλαμιώτισας που γιορτάζει στις 8 Σεπτέμβρη.Χθες πιστεύω πρέπει να έφυγαν οι τελευταίοι επισκέπτες της Ανάφης.Κάποιους από αυτούς που έκαναν χθες φασαρία τους γνωρίζω προσωπικά και πιστεύω είχαν δίκιο.Εκεί που θα καθόντουσαν Ανάφη ένα διήμερο τώρα θα μείνουν 6 μέρες.Το πρόβλημα μεγάλωσε επειδή το  C Vista δεν εκτέλεσε το Σαββατιάτικο δρομολόγιο του,άλλωστε ξαναγράφτηκε στο foroum.Πιστεύω όμως ότι άλλα χρόνια κάποιο Άκουα θα εκτελούσε το δρομολόγιο με ένα 6αρακι Γαρμπή που είχε το Σαββατο.Το ταχύπλοο είναι ακατάλληλο για τη συγκεκριμένη άγονη.

Τέλος να προσθέσω πως χθες Κυριακή ο καιρός είχε πέσει και θα μπορούσε το ταχύπλοο να εκτελέσει το δρομολόγιο μετεπιστροφής.Γιατί δεν το έκανε;

 

Link to comment
Share on other sites

Από φωτογραφίες που είδα στο fb φαίνεται πως χθες αναχώρησε με γεμάτο γκαράζ απο Ηράκλειο.Προφανως υπήρχαν νταλίκες από Ηράκλειο για Σαντορίνη.Ας τις έβαζαν σήμερα με στο Κρήτη για Σαντορίνη ως έκτακτη προσέγγιση.Λύσεις υπάρχουν θέληση οχι.Ας τρέχουν τώρα στα δικαστήρια.

Link to comment
Share on other sites

Μήπως θα ήταν καλύτερα να ναυλωσουν ένα πλοιο με έμφαση στο γκαράζ? Το Superferry II εκτός από την ταχύτητα που παρεχει και τη μανουβρα είναι ακριβώς το αντίθετο που ζητείται για τη γραμμή. Μικρό και δυσκολο γκαράζ και μεγάλο σαλόνι. Η γραμμή αυτή τη περιοδο δεν έχει επιβάτες αλλά έχει πολλα φορτηγά. Ειδικά χωρίς το Olympus μόνο για Σαντορίνη θέλει γύρω στα 30 φορτηγά και το πλοιο χωράει το πολυ 20 φορτηγά. 

Link to comment
Share on other sites

Προφανώς γνώριζαν από πριν τις ανάγκες της γραμμής στη συγκεκριμένη χρονική περίοδο (επιπτώσεις πανδημίας κλπ).. Δεν ναυλωσαν το συγκεκριμένο βαπόρι για πλάκα ούτε το έπαιξαν στα ζάρια.. Το τι έγινε θα το μάθουμε τις επόμενες ημέρες 

Link to comment
Share on other sites

Δυστυχώς πριν μια βδομάδα, αυτό ακριβώς συζητούσαμε. Πως το γκαράζ του πλοίου δεν κάνει για την συγκεκριμένη γραμμή. Όλο το υπόλοιπο πλοίο (μέγεθος, ταχύτητα, ευελιξία) είναι Ταμάμ για την γραμμή εκτός του γκαράζ και των καμπινών. Δε λες πως "κάνω αλχημείες από Πειραιά ως Σαντορίνη και μετά ζωάρα". Θες χώρο και στο κομμάτι Πειραιά-Σαντορινη και στο Κρήτη-Ρόδος και εσχάτως (με νταλίκες γεμάτες Οπορωκηπευτικά, φρουτα και παλετες με νερά) στο κομμάτι Σαντορίνη-Ηρακλειο. Καθώς έχω πάει αρκετές φορές εκεί κάτω (Κασοκαρπαθία) έχω δει με τα μάτια μου το τι νταλικομάνι παίζει στα γκαράζ των πλοίων. Ακόμα κι εμείς ως επιβάτες κάναμε καλύτερη εκτίμηση των αναγκών. Τώρα, όπως λέει και ο φίλος Νομικός παραπάνω, ας τρέχουν στα δικαστήρια. 

Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, Nereus said:

Προφανώς γνώριζαν από πριν τις ανάγκες της γραμμής στη συγκεκριμένη χρονική περίοδο (επιπτώσεις πανδημίας κλπ).. Δεν ναυλωσαν το συγκεκριμένο βαπόρι για πλάκα ούτε το έπαιξαν στα ζάρια.. Το τι έγινε θα το μάθουμε τις επόμενες ημέρες 

Στα πολυ σωστά που λέει ο φίλος Nereus να προσθέσω το ερώτημα τι επιλογές είχαν  γιατί θα πρέπει το πλοίο να διαθέτει πιστοποιητικά Α κατηγορίας πλοων και να εφαρμόζει ISPS. 
Δεν μπορείς να πάρεις ανα πάσα στιγμή οποιαδήποτε βαπόρι και να το βάλεις την άλλη ημέρα σε αυτή την γραμμη .

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, togias_k said:

Μήπως θα ήταν καλύτερα να ναυλωσουν ένα πλοιο με έμφαση στο γκαράζ? Το Superferry II εκτός από την ταχύτητα που παρεχει και τη μανουβρα είναι ακριβώς το αντίθετο που ζητείται για τη γραμμή. Μικρό και δυσκολο γκαράζ και μεγάλο σαλόνι. Η γραμμή αυτή τη περιοδο δεν έχει επιβάτες αλλά έχει πολλα φορτηγά. Ειδικά χωρίς το Olympus μόνο για Σαντορίνη θέλει γύρω στα 30 φορτηγά και το πλοιο χωράει το πολυ 20 φορτηγά. 

Ο Βιτσέντζος δεν είχε μεγαλύτερο γκαράζ, μια χαρά επιλογή είναι η παρούσα.

Απλά πρέπει να υπάρχει κι ο ανάλογος σχεδιασμός.

Αυτή την περίοδο κάποια φορτηγά αναγκαστικά θα πρέπει να πάνε Μήλο και Σαντορίνη με το Σολωμό, δε χωράνε στο συγκεκριμένο πλοίο.

Λάθος, κατ ελάχιστον, να κόβεις εισιτήρια και να μην εξυπηρετείς.

35 minutes ago, Annivas said:

Στα πολυ σωστά που λέει ο φίλος Nereus να προσθέσω το ερώτημα τι επιλογές είχαν  γιατί θα πρέπει το πλοίο να διαθέτει πιστοποιητικά Α κατηγορίας πλοων και να εφαρμόζει ISPS. 
Δεν μπορείς να πάρεις ανα πάσα στιγμή οποιαδήποτε βαπόρι και να το βάλεις την άλλη ημέρα σε αυτή την γραμμη .

Ασφαλώς, είναι δύσκολη η εύρεση πλοίου πρώτης κατηγορίας.

Αφενός το κόστος ναύλωσης είναι μεγάλο για ένα Χίος ή Πάτμος...

... Αφετέρου τους ανοίγεις την όρεξη να πάρουν την άγονη, αφού σε μία προκήρυξη για επιδότηση στη συγκεκριμένη γραμμή το Πρέβελη δε θα είχε ελπίδα απέναντι στα δύο προαναφερθέντα.

Υ.γ. Ίσως η μόνη, επικερδής για όλους 😉, λύση θα ήταν η ναύλωση του Rigel III.

Link to comment
Share on other sites

45 minutes ago, Annivas said:

Στα πολυ σωστά που λέει ο φίλος Nereus να προσθέσω το ερώτημα τι επιλογές είχαν  γιατί θα πρέπει το πλοίο να διαθέτει πιστοποιητικά Α κατηγορίας πλοων και να εφαρμόζει ISPS. 
Δεν μπορείς να πάρεις ανα πάσα στιγμή οποιαδήποτε βαπόρι και να το βάλεις την άλλη ημέρα σε αυτή την γραμμη .

Εχουν επιλογη να εξυπηρετει το Κρήτη τις νταλίκες της Σαντορινης από Πειραιά και από Ηράκλειο.Αντι να κάθεται στο Ηράκλειο προλαβαίνει να πηγαίνει Σαντορίνη.

Θέληση να υπάρχει.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...