Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Στην υποδειγματική πρωτεύουσα ίσως της καλύτερα οργανωμένης χώρας του κόσμου (που εξακολουθεί να επιβάλλει κρατήσεις που ανέρχονται στο 60% του εισοδήματος και να το εισπράττει από ευτυχείς πολίτες :angry: ), το λιμάνι, οι μαρίνες, οι παραλίες δεν είναι κάπου, είναι παντού και γύρω-γύρω.

Απ΄ όσο πρόλαβα να δώ, δύο κρουαζιερόπλοια, το Birka Paradise και το Prinsendam καθώς και το θηριώδες c/f της Viking, Gabriella. (Στοκχόλμη-Marienhamn-Ελσίνκι). Χωρίς να το θέλω, το σημείο που φωτογράφησα το Gabriella πρέπει να είναι το ίδιο από το οποίο όπου προ τριακονταετίας τραβήχθηκε η εκπληκτικού φωτισμού φωτογραφία που (δια)κοσμεί τον Σουηδό.

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Όλα τα πλοία της Tallink-Silja από χθες, 24/01, χρησιμοποιούν το ανανεωμένο Värtahamnen Terminal (ανανέωση και όσον αφορά τον επιβατικό σταθμό και τους νέους ντόκους), το οποίο άνοιξε στις 21/06 και μέχρι τώρα εξυπηρετούσε τα πλοία του ομίλου για Helsinki, Turku και Tallinn. Αυτό που αλλάζει δηλαδή είναι ότι και τα δύο πλοία για Riga θα δένουν εκεί, ενώ μέχρι πρότινος το έκαναν στο Frihamnen, λίγο πιο δίπλα (εκεί που έδενε και το πλοίο της St. Peters). Φωτογραφίες την επόμενη εβδομάδα.

vartahamnen_3.jpg

Edited by .voyager
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

να κανω... retweet:D  το σχολιο του @georgios express στη φωτο που ανεβασε αποτο malmoe

Quote

Στο λιμάνι του Malmoe (Μάλμε σουηδιστί), δύο μάλλον Ro-Pax, το ένα της λαοφιλούς Grimaldi Lines. Συγγνώμη που δεν ξέρω το όνομά τους, αλλά με -5 που έδειχνε το θερμόμετρο, και με feeling like -18 λόγω παγωμένου αέρα (έντασης αυγουστιάτικου Τσικνιά), δεν αποπειράθηκα καν να κάνω τα 800 μέτρα να πάω να δω ποια είναι. Οι ρέκτες και φιλομαθείς του forum, αν θέλουν μας το λένε. 

 

Link to comment
Share on other sites

Μεταφερόμαστε στο Malmo της Σουηδίας πρίν ακριβώς 3 χρόνια για να πάρουμε μια γεύση από το κοντεινεράδικο Berhnard Schepers(IMO 9492505). Χτισμένο το 2011 με χωρητικότητα περί τα 1,000 TEU και πάντα με το ίδιο όνομα. Χτισμένο στο Sainty Shipbuilding του Yangzhou(07STIG 235). Προφανώς ανήκει στην οικογένεια των Schepαραίων από το Haren Ems της Γερμανίας και οι έχοντες καλή μνήμη θα θυμούνται ίσως ότι έχουμε στο παρελθόν πέσει επάνω και σε άλλα μέλη του Schepαρέικου που κόβουν βόλτες στην Ευρώπη. Έχουμε δεί τη Χριστίνα στο Larvik και την Ιωάννα στη Βαρκελώνη.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Σε όσους εκτός από τις Σουηδέζες, αρέσουν και τα ρυμουλκά, σύντομη ματιά σε ένα ρυμουλκό λιμένος τση Στοκχόλμης με το όνομα Montfred (IMO 9241231). Προιόν των Astilleros Zamakona(506) της Ισπανίας πίσω στο 2001 με 2 μηχανές Rolls Royce. Έχει χτιστεί με το ίδιο όνομα για την Remolcadores Barcelona και παρέμεινε εκεί μέχρι το 2012 οπότε και πουλήθηκε στη Marin & Haverikonsult, χωρίς να αλλάξει όμως όνομα. Είναι αδελφό του Montbrio

Link to comment
Share on other sites

Συνέχεια με την υπανάπτυκτη Σουηδία και μεταφορά στο λιμάνι του Oskarshamn(το Οσκαρολίμανο δηλαδή:D) για να δούμε το coaster με όνομα Hagland Chief (ΙΜΟ 9521344) να φορτώνει κορμούς δέντρων επάνω στα καπάκια του. Προσέξτε τους στάτες που χρησιμοποιούνται για να μην μετακινείται πλαγίως το φορτίο. Είναι ένα σχετικά καινούριο πλοίο του 2012 από το ναυπηγείο Chowgule & Co(198) που εδρεύει στη χώρα της θεάς Κάλι. Έχει μια μηχανή Caterpillar και ενώ καθελκύστηκε ως Maratha Chirag, εν τέλει πουλήθηκε πρίν ολοκληρωθεί στην Hagland Shipping.

Link to comment
Share on other sites

On 10/12/2019 at 12:34 AM, Nick the Greek said:

διότι ακριβώς στην πλώρη του πλοίου δένει σε απόσταση αναπνοής το πλοίο της Polferries της γραμμής του Gdansk

Μια γεύση από την απόσταση αυτή με Visby και Wawel.

 

Edited by .voyager
Link to comment
Share on other sites

Στη Δανία συναντήσαμε το Nimbus, λίγες ημέρες νωρίτερα στο Goteborg της Σουηδίας συναντήσαμε και το ομόσταυλό του, Scorpius (IMO 9318228). Και πάλι φυσικά της Sirius Shipping η οποία είναι προφανές πως χρησιμοποιεί αστρική θεματολογία στις ονοματοδοσίες της. Το Scorpius είναι ελαφρώς γηραιότερο, του 2006 δηλαδή, και πάλι όμως χτισμένο στην Τουρκία, εν προκειμένω στο ναυπηγείο Gisan(36). Η πρόωση είναι μια προσφορά της Caterpillar, ενώ μοναδικό του προηγούμενο όνομα είναι το Besiktas Ireland, όνομα με το οποίο καθελκύστηκε μεν, δεν δούλεψε ποτέ, δε.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ένα ακόμη παράδειγμα απόψε γιατί οι Σουηδοί είναι ένας τριτοκοσμικός λαός που μας ζηλεύει γιατί είμαστε πιο έξυπνοι και μάγκες. Έχουν φτιάξει ήδη μπάρτζα LNG για να ανεφοδιάζει τα πλοία τους. Είναι το Seagas (IMO 7382691) που δουλεύει στην περιοχή της Στοκχόλμης, πλοιοκτήτρια εταιρεία είναι η AGA Industrial Gases, η οποία θα σας εκπλήξει με το πόσο μπροστά είναι αν περιδιαβείτε το web site της. 

 

Ένα άλλο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του πλοίου για τους παρατηρητικούς, είναι πως πρόκειται για παλιό αμφίδρομο φέρρυ που δούλευε μέχρι πρότινος στα φιόρδ της Νορβηγίας με το όνομα Fjalir. Μπορείτε να το δείτε και κατά τη διαδικασία μετασκευής του εδώ. Είναι χτισμένο το 1974 στο Νορβηγικό ναυπηγείο Loland Verft(37).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Από τη μια πλευρά της Σουηδίας στην άλλη, στο Goteborg λοιπόν βλέπουμε το μικρό coaster με το όμορφο όνομα Jongleur (IMO 9001825), στα ελληνικά ζογκλέρ:D. Χτίστηκε πίσω στο 1991 από το ναυπηγείο Buijs(48) και φέρει μια μηχανή Anglo Belgian Corp(ABC). Χτίστηκε σαν Zwartemeer, το 2002 έγινε Crown Alizee και από το 2007 με το παρόν όνομα ανήκει στην Λιθουανική Baltnautic.

Link to comment
Share on other sites

Στοκχόλμη, καλοκαίρι 2019 και το κοντεινεράδικο X-Press Agility (IMO 9483671) μανουβράρει για τη θέση του. Προφανώς ανήκει στην X-Press Feeders όπως φαίνεται από το όνομα. Είναι χτισμένο το 2010 στο Sainty του Yangzhou(07 STIG 052) με πρόωση προσφορά της MAN B&W, πληροφοριακά η κατανάλωση είναι 36 τόνους το 24ωρο για 18.5 κόμβους.  Πρώτο του όνομα το AS Frisia, μετέπειτα Nordic Stani. Χωρητικότητα 1,036 TEU, nominal.

Link to comment
Share on other sites

Ταξιδεύουμε 3.5 χρόνια πίσω και μεταφερόμαστε στο νοτιότερο κομμάτι της Σουηδίας, στο λιμάνι του Ystad. Εκεί βλέπουμε το 3,195dwt μοτορσιπάκι με το όνομα Smaragd (ΙΜΟ 9267704) να φορτώνει κάποιου είδους στάρι. Το πλοίο είναι μονάμπαρο όπως μπορεί να δεί κανείς και στην ιστοσελίδα του, πλοιοκτήτριά του εταιρεία ο Ολλανδέζικη De Bock Maritiem από το Alkmaar. Στην Ολλανδία έχει επίσης χτιστεί, στο ναυπηγείο Barkmeijer Stroobos(298) ενώ η μοναδική του μηχανή είναι Caterpillar. Δεν έχει αλλάξει ποτέ πλοιοκτησία ή όνομα.

Link to comment
Share on other sites

Είσοδο στο Goteborg κάνει το coaster με το όνομα Skagern (IMO 9197791) που βλέπουμε από τον περασμένο Ιούνιο. Η καλή του κατάσταση εξωτερικά δεν σε προδιαθέτει πως πρόκειται για πλοίο χτισμένο πίσω στο 2000. Κατασκευαστής του η Daewoo Mangalia(1006) ενώ την πρόωση έχει αναλάβει η Caterpillar, είναι δε μονάμπαρο. Πλοιοκτήτης του η MF Shipping Group, ας δούμε και στην πρυμνιά όψη πως έχει διπλώσει το main mast, προφανώς για να περάσει κάτω από κάποια γέφυρα που θα βρεί στο δρόμο του λίγο αργότερα.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Φανταστικό βίντεο με φόρτωση στο Wasa Express στην Umea της Σουηδίας με πολικές συνθήκες. Προσέξτε κατά την εκφόρτωση στη Vaasa κάτι τριαξονικά φορτηγά που σέρνουν πίσω τους 16μετρες νταλίκες, πολύ εντυπωσιακό.

 

Link to comment
Share on other sites

Στη Σουηδία επιτρέπονται φορτηγά με συνολικό μήκος μέχρι 25,25 m.

Είναι εντυπωσιακό να τα βλέπεις και τρομακτικό να τα προσπερνάς :D

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • 1 year later...

Μεταφερόμαστε στο καλοκαιρινό Nynashamn του 2019, όπου συναντώνται η προηγούμενη γενιά ferries(Gotland) της Rederi AB Gotland με την τελευταία(Visborg). Η ψήφος όσον αφορά την ομορφιά πάντως, πάει στην παλαιότερη γενιά.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Χειμωνιάτικη εκδρομή στο πανέμορφο Oskarshamn και τι βλέπει κανείς μπροστά του; 

Το Κεφαλονιά! Προτού πάθει κάτι ο φίλτατος Proud, να πούμε πως πρόκειται για ένα όμορφο Bulk Carrier (9449780) κατασκευής του 2009 στα ναυπηγεία Imabari της Ιαπωνίας και όχι για την παντοτινή αγάπη του :D

Στην αρχή νόμιζα πως πρόκειται για πλοίο του συγχωριανού Λυκιαρδοπούλου (το σινιάλο μοιάζει πολύ), αλλά τελικά ανακάλυψα πως είναι της Lydia Mar Shipping με έδρα τον Πειραιά, αλλά γερμανικών συμφερόντων.

Υ.Γ.: Συγγνώμη για τον κόντρα ήλιο ... :(

Edited by Ariadne
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ταξίδι στο λιμάνι Oskarshamn της Σουηδίας, όπου και συναντάμε ένα μικρό φέρρυ της Σουηδικής ακτοπλοίας που λέγεται Solsund (IMO 7005346). Είμαστε πίσω στο 2016 βέβαια αλλά τότε όπως και τώρα το πλοίο εκτελεί -καλοκαιρινούς νομίζω- πλόες ανάμεσα στο Oskarshamn και το Byxelkrork, ένα μικρό λιμανάκι στο βορεινό κομμάτι της νήσου Bornholm. Σε διαγωνισμό ομορφιάς δεν κερδίζουμε βραβείο στα σίγουρα, αλλά όπως και να έχει η δουλειά γίνεται. Κατασκευή του 1969 από το Sandnessjoen Slip & Mekaniske Verksted(21) στη Σουηδία με 2 κύριες μηχανές -τι άλλο?- Scania. Έχει μόλις 34 μέτρα μήκος και μπορεί να χωνέψει 175 επιβάτες και 16 οχήματα, για τα οποία φυσικά έχει δημιουργηθεί ειδική υποδομή έτσι ώστα να στρώνει όμορφα ο καταπέλτης. Ωραίος ο χρωματισμός του θα έλεγα.

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστούμε πολύ.

Όντως δουλεύει μόνο καλοκαίρι. Το χειμώνα αναπαύεται στην Kalmar

Δύο μικρές διορθώσεις:

1) Το Byxelkrok βρίσκεται στο νησί Öland. Το Bornholm είναι το δανέζικο πιο νότια.

2) Το ναυπηγείο είναι στη Νορβηγία, όχι Σουηδία.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Δύο γενικά λόγια για τη Σουηδία και τον Ιούλιο θα ακολουθήσουν και φωτογραφίες :)

Μετά από πάρα πολλές παραμονές στη Σουηδία, από μερικές ημέρες μέχρι σχεδόν ολόκληρα έτη, έχω καταλήξει στο συμπέρασμα πως δεν υπάρχει πιο ναυτικός λαός στην Ευρώπη από τους Σουηδούς. Μεγαλώνουν με το νερό, θάλασσα και λίμνες. Παντού βλέπεις βάρκες, μικρές, μεγάλες, πλοία, φέρυ, ότι τραβάει η ψυχή σου. Σε κάθε δεύτερο σπίτι βλέπεις μια βάρκα στον κήπο, από την ενδοχώρα μέχρι τα παράλια. Παντού υπάρχουν μικρά και μεγάλα ναυτικά μουσεία.

Η Στοκχόλμη ανταγωνίζεται, για εμένα τουλάχιστον, τη Βενετία για τον τίτλο της πιο όμορφης πόλης της Ευρώπης! Το παραθαλάσσιο της μέτωπο με τα παλιά κτίρια του 18ου και 19ου αιώνα, τα γραφικά νησάκια και νησιά και ο τεράστιος αριθμός πλοίων που συναντάς είναι πραγματικά το κάτι άλλο. Χορταίνει ο νους και η ψυχή σου πλοία και θάλασσα!

Και βεβαίως, σε αντίθεση με άλλους, κρατάνε πολύ, μα πάρα πολύ, υψηλά την αξία της ιστορικής τους μνήμης. Δεν τα παραλέγω, εάν σας πω πως εάν ψάχνετε το όνομα της βάρκας που πήγαινε το 1752 από το νησί Α στο νησί Β, εάν σας ενδιαφέρει να μάθετε τα ονόματα του πλοίου, του πληρώματος και των επιβατών του δρομολογίου απο το Χ στο Ψ στις 3 του Αυγούστου του 1943 των 09:20, θα βρείτε αυτές τις πληροφορίες, πολλές φορές μάλιστα ιδιαίτερα εύκολα με μερικά μόνο κλικ στο διαδίκτυο.  Είναι απίστευτο πόσες ιστοσελίδες και πόσα βιβλία υπάρχουν και εξακολουθούν να δημοσιεύονται κάθε χρόνο σχετικά με τη Σουηδικά ναυτιλιακή ιστορία, τα πλοία και τους ανθρώπους της. Επίσης, αυτό φαίνεται και από τον τεράστιο αριθμό παλαιών πλοίων που εξακολουθούν να εκτελούν κανονικότατα δρομολόγια ανά τη χώρα και από τον μεγάλο αριθμό γιορτών που έχουν κάθε καλοκαίρι με εορτάζοντες τα ίδια τα πλοία. Δεν είναι καθόλου παράξενο να πηγαίνεται καθημερινά στη δουλειά σας π.χ. με ένα ατμόπλοιο (ναι, εξακολουθούν να λειτουργούν με κάρβουνα, οι πράσινοι δεν τα έχουν ισοπεδώσει ακόμη όλα εδώ!) του 1874 ή του 1903 ή του ...

Θα πουν πολύ τώρα, σιγά τα λάχανα, και εμείς να είχαμε τα λεφτά που έχουν τα ίδια θα κάναμε. Παιδιά, μην κοροϊδευόμαστε. Τίποτα από αυτά δε θα κάναμε. Τον παν είναι η νοοτροπία και ο τρόπος σκέψης, όχι τα λεφτά. Το έχω παρατηρήσει σε πολλούς τομείς της ζωής στη Σουηδία και το συγκρίνω πάντα με τη Γερμανία με πολύ περισσότερα λεφτά. Η Γερμανία δεν πλησιάζει καν στο ελάχιστο τη Σουηδία. Για εμάς, καλύτερα να μη μιλήσω ... Είναι καθαρά θέμα προσωπικής νοοτροπίας και ανατροφής των παιδιών, όχι λεφτών και κράτους.

Συνιστώ ανεπιφύλακτα σε οποιονδήποτε μια επίσκεψη στη Σουηδία. Πραγματικά, θα γυρίσετε άλλοι άνθρωποι :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...