Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Βρισκόμαστε στα φανάρια του Rostock και την έξοδό του στη Βαλτική κάνει το όμορφο τανκεράκι των 3,692 τόνων DWT με όνομα Fox Luna (IMO 9390458). Οι πλοιοκτήτες του λέγονται BRP Rederi και έχουν έδρα τη Σουηδία, κι έχτισαν το πλοίο το 2008 στο ναυπηγείο AS Rigas Kugu Buvetava(178), στη Riga της Λετονίας. Οι μηχανές του είναι Volvo Penta ενώ εδώ παίρνουμε και μια γεύση από την πρύμη του. Οι παρατηρητικοί θα είδατε την ταμπέλα Stena Oil που είναι και ο ναυλωτής του πλοίου και το χρησιμοποιεί σε Travemunde, Rostock και άλλα λιμάνια της περιοχής για να ανεφοδιάζει τα πλοία της. 

Link to comment
Share on other sites

Μια σύντομη ματιά σε ένα επιβατηγό από τη Γερμανία, πρόκειται για το Hanse το οποίο και βλέπουμε εν πλώ ανάμεσα σε Lubeck και Travemunde. Αυτά είναι και τα μέρη που κάνει τους ημερήσιούς του πλόες. Είναι χτισμένο το 2000 στο ναυπηγείο Peters στο Wewelsfleth της Γερμανίας με προηγούμενό του όνομα το Nordstern. Χωρητικότητα 300 επιβατώνε, οι πλοιοκτήτες του είναι αυτοί

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ξεκαθάριζα παλιές φωτογραφίες στο κινητό και συνειδητοποίησα ότι δεν είχα ανεβάσει φωτογραφίες από το Αμβούργο από το 2017. Πολύ όμορφη όμορφη πόλη με το εμπορικό λιμάνι να βρίσκεται ακριβώς απέναντι από την παλιά πόλη, το εντυπωσιακό κτίριο της Φιλαρμονικής, την Speicherstadt και πολλά ενδιαφέροντα μουσεία, μεταξύ των οποίων το Miniatur Wunderland το οποίο δεν μου γέμιζε το μάτι και πήγα επειδή το πρότειναν όλοι οι οδηγοί και τελικά άξιζε τον κόπο. 

Άμα βρεθείτε εκεί, να πάτε και για μονοήμερη εκδρομή στο κοντινό lubeck ή στη Βρέμη.

1 2 3 4 5 6 7

Link to comment
Share on other sites

Σήμερα μεταφερόμαστε στο Rostock και βλέπουμε στις οθόνες μας την αναχώρηση του Kaprijke. Το αξιοσημείωτο εδώ δεν είναι πως είναι πλοίο LPG αλλά το ότι έχει σημαία Βελγίου, νηολόγιο Αμβέρσας. Δεν βρίσκει κανείς συχνά αυτήν τη σημαία. Τέλος πάντων το πλοίο (ΙΜΟ 9687485) είναι χτισμένο το 2015 στο ναυπηγείο της Hanjin(100) στις Φιλιππινες, πο συγκεκριμένα στο Subic Bay. Η μηχανή είναι MAN B&W και το πλοίο δεν έχει αλλάξει ποτέ όνομα. Το Ε στο φουγάρο σημαίνει πως πλοιοκτήτης του είναι η Exmar. Καθώς το πλοίο πλέει πρός τα φανάρια, να και η πρυμνιά άποψη.

Link to comment
Share on other sites

Σειρά έχει ο ποταμός Trave, στον οποίο βλέπουμε το 5,000 τόνων dwt Kristel (IMO 9191747) να πλέει πρός το Lubeck. Πλοιοκτήτης του η Hansa Shipping η οποία όσο γερμανικό κι αν φαντάζει το όνομα, έχει έδρα την Εσθονία. Δεν είναι κανένα νεότευκτο το πλοίο, είναι ναυπήγηση του περασμένου αιώνα(1999) στο Damen Hoogezand(766) με μία μηχανή MaK. Πρώτο του όνομα ήταν το Greta, το οποίο και κράτησε ως το 2012 οπότε και ονομάστηκε New Constellation. Το όνομα που βλέπουμε στην πρύμη του, το πήρε το 2016. Σημαία Μάλτας, κλάση Rina. 

Link to comment
Share on other sites

Στη γειτονιά του Dresden, οι Γερμανοί κατά τα φαινόμενα φτιάχνουν ένα ναυτικό πάρκο. Λίγες εκατοντάδες μέτρα μακριά από το Dresden λοιπόν, βρίσκει κανείς και το Likedeeler (IMO 5402708). Και αυτό προιόν του VEB Schiffswerft Neptun - Rostock(518/1058), πίσω στο μακρυνό 1962 και με full gear για μόνο 2,775 τόνους dwt. Είχε χτιστεί σαν Condor, το 1990 έγινε Immer Bereit και αργότερα την ίδια χρονιά πήρε το σημερινό του όνομα. Την ημέρα που το είδα, γινόταν κάποια εκδήλωση με αρκετό κόσμο επάνω στο deck, είναι νομίζω και αυτό επισκέψιμο, αν τύχει και βρεθεί κανείς στην περιοχή. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Τρόπον τινά ιστορική η σημερινή φωτογραφία διότι στην οθόνη σας βλέπετε με κάτω τα χέρια το πιο παλιό πλοίο που έχουμε ανεβάσει ποτέ στην gallerie μας. Το βλέπουμε στο Rostock της Γερμανίας και είναι το ιστιοφόρο Loth Lorien (IMO 5254151) το οποίο και έχει ναυπηγηθεί εν έτει 1907 στη Νορβηγία με το όνομα Njord, είναι δηλαδή σχεδόν 117 ετών. Ναυπηγείο του το AS Mjellem & Karlsen(33) στο Bergen, διαθέτει πια και μια κύρια μηχανή Blackstone. Το σημερινό του όνομα το πήρε το 1990 και φέρει σημαία Ολλανδίας μιας και ανήκει στην εταιρεία Van der Rest, που το εκμεταλλεύεται εμπορικά ναυλώνοντάς το όπου υπάρχει ζήτηση.  

Link to comment
Share on other sites

Παραμένουμε στο μεγαλύτερο λιμάνι της πρώην Ανατολικής Γερμανίας και αυτήν τη φορά περνάμε να δούμε ένα μικρό φορτηγό που αποπλέει φορτωμένο από το Rostock, πρόκειται για το Marla (IMO 8611013). Είναι χτισμένο το 1987 στο Husumer Schiffswerft(1493), στο Husum της Δυτικής -τότε- Γερμανίας με μία μηχανή ΜΑΝ. Ήταν παραγγελία της Scot Line από το ΗΒ και έτσι πήρε το όνομα Scot Carrier, όνομα που άλλαξε το 1994 σε Leona, το 2010 σε Lene D και κάπως έτσι στις αρχές του 2022 έγινε Marla και περιήλθε στην πλοιοκτησία της SL Shipping με έδρα το Rendsburg της Γερμανίας. Όπως βλέπετε και στην πρυμνιά άποψη, επάνω του κυματίζει η σημαία της Antigua & Barbuda, κλάση DNV.

Link to comment
Share on other sites

Μπόλικο χιόνι απόψε στη βόρειο Γερμανία και στην ακτή της Βαλτικής, καμία σχέση δηλαδή με τις καιρικές συνθήκες κάτω από τις οποίες συναντήσαμε το ρυμουλκό Max (IMO 9652404) το περασμένο καλοκαίρι στο Rostock. Αν και το σουλούπι του μάλλον παραπέμπει σε κάτι πιο παλιό, είναι ναυπήγηση του 2012 στο ναυπηγείο Damen(571672), έκδοση Kozle της Πολωνίας. Φέρει δύο κύριες μηχανές Caterpillar και το μοναδικό του προηγούμενο όνομα ήταν Lake Michigan, ως το 2021 οπότε και πήρε το τωρινό του όνομα. Χωρίς να έχω βρεί φωτογραφία του, νομίζω πως όντως δούλεψε στη λίμνη του Michigan μια και από το 2012 ως το 2022 δεν υπάρχει φωτογραφία του στο Shipspotting. Παρά το γεγονός ότι ανήκει στην γερμανική εταιρεία H. Schramm Towage, στην πρύμη του κυματίζει η σημαία της χώρας του Γιόχαντα του Κρόιφ, με νηολόγιο Harlingen και κλάση ABS.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Σήμερα μεταφερόμαστε στο Lubeck της Γερμανίας, όπου μέσα στο κυνήγι των ρορό, χώρεσε και ένα κοντεινεράδικο. Βλέπουμε λοιπόν δεμένο να κάνει οπερέσιο το MSC Elke F (IMO 9318773), ένα από τα μικρότερα πλοία της MSC που συνδέει hubs όπως η Αμβέρσα με μικρότερα λιμάνια της Βαλτικής όπως το Lubeck και το Tallinn. Το πλοίο είναι κατασκευής 2005 στο ναυπηγείο Qingshan της χιλιοτραγουδισμένης Wuhan της Κίνας. Η χωρητικότητά του μόλις 956 TEU, πράγμα που το οδήγησε σε πάμπολλές ναυλώσεις, αλλαγές ιδιοκτησίας και ονομάτων. Χτίστηκε σαν TS Nagoya και μετέπειτα έγινε TS Pusan(2005), Gabriella(2007), X-Press Elbrus(2007), Hanse Courage(2009), E.R. Wellington(2015) και Elke το 2018. Αγοράστηκε και μετονομάστηκε από την MSC το 2021 στα πλαίσια της κολοσσιαίας επίθεσης που έκανε η εταιρεία στην S&P αγορά των πλοίων αυτών την τελευταία 3ετία. Σημαία Κύπρου, κλάση DNV.

Link to comment
Share on other sites

Μερικά όμορφα, καραβολατρικά στιγμιότυπα από το Travemunde θα δούμε σήμερα, πρωταγωνιστούν πλοία που δεν βλέπουμε στα μέρη μας προφανώς.

 

Πρώτο στιγμιότυπο το roro Finneco III αναποδίζει πολύ αργά για τη θέση του, ενώ το Stena Flavia προχωρά για τη δική του θέση. Προερχόμενο από τη Φινλανδία το πρώτο, από την Λεττονία το δεύτερο.

 

Δεύτερο στιγμιότυπο και πάλι το Finneco III σε φάση πρόσδεσης, στην πλώρη του Finnfellow το οποίο έχει φτάσει κι αυτό λίγο νωρίτερα προερχόμενο από το Malmo της Σουηδίας.

 

Το τρίτο στιγμιότυπο έχει μόνο Finnlines. Σε πρώτο πλάνο το Finnfellow που αφίκνυται από το Malmo της Σουηδίας ενώ στο βάθος έχουμε το roro Finntide. Ο λόγος που το δεύτερο κοιτάει δυτικά είναι γιατί απαγγειάζει για να βοηθήσει την αποβίβαση του πλοηγού, προστατεύοντάς τον κατά το δυνατό από το 9άρι εκείνης της ημέρας. Το Finntide κάνει δρομολόγια από το Vuossari(καμιά ώρα έξω από το Ελσίνκι) για το Travemunde.

 

Έσχατη φωτογραφία τα δύο πλοία του τρίτου στιγμιοτύπου μαζί με το Stena Livia. Το τελευταίο καταπλέει από τη Liepaja της Λεττονίας.

Edited by Nick the Greek
Όνομα
Link to comment
Share on other sites

Σύντομο βλέφαρο στην πλοηγίδα του Travemunde. Πολύ αεροδυναμική και στιβαρή κατασκευή, λέγεται Schilksee. Προσέξτε πως λάμπει, πόσο καινούρια είναι τα ελαστικά που κρέμονται, πόσο καλοδιατηρημένη είναι.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
On 5/28/2018 at 11:15 PM, Nick the Greek said:

Δανέζικο χημικό δεξαμενόπλοιο το Pacific(IMO9308900) που εδώ βλέπουμε να περνά μπροστά από το φακό μας στο Rotterdam. Είναι χτισμένο το 2008 στο ναυπηγείο Volgogradskiy(331) για λογαριασμό της Δανέζικης Alba Tankers. Περισσότερα τεχνικά χαρακτηριστικά εδώ.

 

Το ξαναπετυχαίνουμε το Pacific, αυτήν τη φορά στη Γερμανία και πιο συγκεκριμένα στο Rostock. Είναι μια πολύ ευχάριστη οπτικά αλλαγή το γαλανό χρώμα του συγκεκριμένου tanker.

Link to comment
Share on other sites

Τελευταίο έκθεμα του ναυτικού πάρκου του Rostock είναι το ατμοκίνητο ρυμουλκό Saturn. Όπως μπορούμε να δούμε κι εδώ, είναι χτισμένο το 1908 στο Αμβούργο και παρέμεινε ενεργό για 71 ολόκληρα χρόνια. Είναι νομίζω κουκλίστικο. Ευτυχώς βρέθηκε ένα καλό σπίτι γι αυτό και έτσι το βλέπουμε εκτός νερού να γίνεται αντικείμενο επισκέψεων.

Link to comment
Share on other sites

Με αφορμή αυτή 

και αυτό 

..................πραγματικά κλαίω, για την τύχη του να είμαστε Έλληνες, με τέτοια ιστορία και παράδοση στην ναυτοσύνη και εκεί που υπηρέτησα για 16 χρόνια (διώρυγα) όχι μόνο δεν κράτησαν κανένα παλιό σκαρί, κάποια μάλιστα ίσως έγιναν και καυσόξυλα ! αλλά δεν κάνουν ακόμα και τώρα, στο και10 καμία ενέργεια εκσυγχρονισμού ! Απλά λύπη.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...