Jump to content
Shipfriends

Δελτίο Napoli


Recommended Posts

Ένα handy των 35 χιλιάδων τόνων στις οθόνες μας δεμένο στη Napoli, πρόκειται για το Lambi (IMO 9595254). Είναι χτισμένο το 2012 στη Hyundai Mipo(6085) και φέρει επίσης Hyundai μηχανή. Πλοιοκτήτης του η Dalex του Γιώργου Δαλακούρα από το 2012 οπότε και το αγόρασε σαν Nord Aarhus από yard resale.

Link to comment
Share on other sites

Ένα ακόμη bulkcarrier στα τελευταία στάδια της εκφόρτωσής του στη Napoli, είναι το 53,482 dwt με όνομα Maemi Spirit (IMO 9405485). Ιαπωνέζα η κυρία, του 2008 στα Iwagi Zosen(262) και με μηχανή Mitsui. Χτίστηκε σαν Nord Spirit και έμεινε έτσι μέχρι τις αρχές του 2017 οπότε και έγινε Maemi Spirit ενώ από το τέλος του 2018 έχει πια γίνει Poseidon S, έχοντας περιέλθει στην κυριότητα της Elios Navigation που εικάζεται πως ανήκει στον πλοιοκτήτη Γιώργο Σκιαθίτη.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Διπλό time travel σήμερα για το ίδιο ρυμουλκό. Εν πρώτοις πάμε πίσω στο Μάρτιο του 2009 για να το δούμε με το προηγούμενό του όνομα που ήταν Monte Faito (IMO 7033147). Κόβει βόλτες δίπλα στο ναυπηγείο της Fincantieri στην Castellamare di Stabia και βρισκόταν εκεί για τον ίδιο λόγο που είμασταν κι εμείς, την καθέλκυση του Cruise Europa. Το ίδιο έχει κατασκευαστεί το 1970 στο ναυπηγείο Giuliano(178) της Τεργέστης με μία μηχανή ΜΑΝ. Δεν άλλαξε ποτέ του όνομα μέχρι το 2012 οπότε και μένοντας στην περιοχή ονομάστηκε Massimo Ugo Maria. Με αυτό το όνομα το βλέπουμε δεμένο στο επιβατικό λιμάνι της Napoli πισω στο 2017. Το βασικό ερώτημα είναι τι απέγινε μια και δεν το έχω δεί στην περιοχή από τότε, παρά τις αρκετές επισκέψεις μου. Στα registries φαίνεται σαν εν ενεργεία, μάλλον όμως έχει πια συναντήσει τη φλόγα του διαλυτή, ή παραμένει κάπου παρατημένο.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Σήμερα στο δελτίο τση Νάπολης, θα δούμε ένα ταχυπλοάκι με προφίλ που θα μπορούσε -όπως και κάμποσα άλλα πλοία στη συγκεκριμένη περιοχή- να προκαλέσει ελληνικό ενδιαφέρον. Είναι το εξωτικά ονοματισμένο Acapulco Jet (IMO 8816912)που βλέπουμε εδώ δεμένο στη Napoli. Κατασκευής 1989 στο Marinteknik Oregrund (B69) της Σουηδίας. Έχει μήκος 33 μέτρα και πρωτόκολλο 320 επιβατών και 2 μηχανές MTU που του προσδίδουν υπηρεσιακή ταχύτητα 35 κόμβων. Αξίζει να σημειωθεί πως είναι ιταλική παραγγελία και δεν έχει αλλάξει ποτέ όνομα. Δεν ξέρω το λόγο για τον οποίο δεν έχει σινιάλα αλλά ανήκει και ταξιδεύει για την Alilauro. Να και μια άποψη του πλοίου ακόμη, εκτελεί δρομολόγια από τη Νάπολη και τα γύρω λιμανάκια και για το Capri και για την Ischia.

Link to comment
Share on other sites

On 3/29/2009 at 6:45 PM, Nick the Greek said:

ολα τα ταχυπλοα περνουν μπροστα απο τα παροπλισμενα παλια πλοια της γραμμης οπως το Patrizia και το Ala.

 

Αυτό εδώ το βαποράκι φαίνεται ακόμη σαν ενεργό στα registries, πλήν όμως έχει να εκπέμψει από το 2017 στο AIS, προσωπικά θεωρώ πως το έχει φάει η μαρμάγκα. Εμείς το βλέπουμε σε μια φωτο του 2017 πλήν όμως το 2018 που ξαναπέρασα από εκείνα τα μέρη δεν το είδα εκεί. Όπως και να έχει το πράγμα για την ιστορία να πούμε πως το ΙΜΟ του ήταν/είναι το 521755 και ήταν κατασκευής του 1953 στα ναυπηγεία Inglis της Γλασκώβης(1492) σαν ένα αμιγώς επιβατηγό πλοίο, το οποίο όμως νομίζω οι Ιταλοί μετασκεύασαν για να μπορεί να παίρνει και λίγα οχήματα. Είχε 2 μηχανές British Polar και μήκος μόλις 50 μέτρα. Από κατασκευής του εώς το 1972 με το όνομα Maid of Skelmorlie έκανε δρομολόγια στη Σκωτία ενώ όταν πουλήθηκε στην Ιταλία εκείνη τη χρονιά, πήρε το όνομα Ala το οποίο και ποτέ δεν αποχωρίστηκε.

Link to comment
Share on other sites

Άλλο ένα μικρό επιβατηγό του Κόλπου της Νάπολι που ανήκει στη Gestour, χωρίς όμως να μπορούμε να βρούμε περισσότερες πληροφορίες. Είναι το Adriatic Princess που εδώ βλέπουμε εκτός νερού στην επισκευαστική βάση της Νάπολι. Αν πιστέψουμε το Marine Traffic έχει να ταξιδέψει από το 2019. Μήκος 32 μέτρα και χωρητικότητα 325 επιβάτες.

Link to comment
Share on other sites

Απόψε πάμε στο Capri όπου συναντάμε δεμένο στην προβλήτα το επιβατηγό/ταχύπλοο Amalfi Jet (ΙΜΟ 9020364) το οποίο τότε έκανε δρομολόγια ανάμεσα στη Napoli και το Capri. Ναυπήγηση 1991 στα Hollming Oy(290) της Φινλανδίας με 2 μηχανές MTU οι οποίες του δίνουν υπηρεσιακή γύρω στους 27-28 κόμβους. Το πλοιάριο πετάει βασικά και στη διαδικασία αυτή μεταφέρει και καμιά 400αριά επιβάτες. Το πρώτο του όνομα ήταν Diamant Express που κράτησε μόλις μέχρι το 1993 οπότε και πουλήθηκε από τη Γαλλία στη Navigazione Libera del Golfo. Το καλοκαίρι που μας πέρασε είχε μετακομίσει στην Αδριατική για δρομολόγια ανάμεσα στο Termoli και τα Isole Tremiti. Φέτος ξεχειμωνιάζει στην Ortona. Η φωτογραφία είναι από το καλοκαίρι του 2017.

Link to comment
Share on other sites

Προσπαθώ να βρώ αν έχει κανένα νόημα η λέξη Airone που είναι το πρώτο συνθετικό του ονόματος αυτού εδώ του ταχυπλόου, πρόκειται για το Airone Jet (IMO 8701569) το οποίο κάνει δρομολόγια από τη Napoli στην Ischia και τους γύρω προορισμούς. Δεν βρίσκω κάτι πέρα από ένα όνομα-marketing. Το πλοίο δεν είναι καινούριο, είναι του 1988 και έχει ναυπηγηθεί στα Fairey Marinteknik της Σιγκαπούρης(111). Μπορεί να μεταφέρει 300 επιβάτες με ταχύτητα 34 κόμβων. Ναι και η πλωριά του άποψη πίσω στο 2016 στη Napoli.

Link to comment
Share on other sites

Αγαπούλες μου, από δω η Άννα Μαρία Λάουρο (ΙΜΟ 9228409). Είναι ένα ταχύπλοο 21 ετών(ναυπηγηθέν το 2000) στο Wavemaster International(191) της Σιγκαπούρης που μας κοιτάζει επιθετικά μέσα στο λιμάνι της Ischia. Κάνει δρομολόγια ανάμεσα στη Napoli και τους γύρω προορισμούς με τα σινιάλα της Alilauro. Χωρητικότητα 324 επιβάτες, 50 μέτρα μήκος και 2 μηχανές Caterpillar που το κάνουν να σκίζει τα κύματα με υπηρεσιακή ταχύτητα 30 κόμβων. Μοναδικό του προηγούμενο όνομα κι αυτό μέχρι το 2004 ήταν το Speedy, αλλά έκτοτε κοσμεί με την παρουσία του τον Κόλπο της Napoli.

Link to comment
Share on other sites

On 5/17/2010 at 2:40 AM, Nick the Greek said:

Το αρχαίο Ala διπλα στο φανάρι σε μόνιμο παροπλισμό όπως και το Capri, το οποίο μου θυμίζει το Γιωργής

Αυτό το Capri τελευταίο στίγμα του είναι το 2016, δεν το ξαναείδα από τότε και βάζω στοίχημα πως έχει πια κοπεί. Για την ιστορία είναι το ΙΜΟ 5037644, χτισμένο το 1962 στα ναυπηγεία Cassaro(115) με μηχανές Cantieri Navali Riuniti. Κι αν σας φαίνεται γνωστό είναι γιατί έχει χτιστεί σαν Basiluzzo ενώ από το 1985 ως το 2003 ήταν το City of Andros του Ανδρέα Κυρτάτα. Το 2003 έγινε Citalia και Capri το 2009. Μια τελευταία του όψη από το Μάιο του 2016 στη Napoli.

Link to comment
Share on other sites

Βλέποντας χτές ένα βιντεάκι φόρτωσης από τη Napoli του 2019, το πλοίο σε κάποιο σημείο φαίνεται στο βάθος σε άλλο σημείο από εκεί που το είδαμε παραπάνω. Οπότε μέχρι και το καλοκαίρι του 2019, ήταν ακόμη ζωντανό.

Link to comment
Share on other sites

Είχαμε στην gallerie μια ξερή φωτογραφία του πλοίου, πλήν όμως θεωρώ πως αξίζει και πρέπει να πούμε πολλά περισσότερα για την πάρτη του. Ας ξεκινήσουμε από το γεγονός πως αυτά τα σινιάλα είναι τα καινούρια του(2018) κι όχι τα παλιά, σινιάλα με τα οποία μπορούμε να το δούμε το Μάιο του 2016 στο Pozzuoli. Παρεμπιπτόντως το Pozzuoli(30 λεπτά βόρεια της Napoli) είναι η αφετηρία του για δρομολόγια πρός την Procida και την Ischia. Να το δούμε και δεμένο στην Procida για να δούμε για τι λιμάνι και χώρο μιλάμε, το πλοίο έχει μεν αρκετό χώρο να γυρίσει αλλά το λιμάνι είναι μέσα στον παραλιακό δρόμο του νησιού.

 

Respect στο 57χρονο(!!!!) Don Peppino όμως γιατί συνεχίζει με τα χρώματα της Gestour να δουλεύει στα Ιταλικά λιμάνια από το 1969 αδιαλείπτως. Όπως μαρτυρά και η εμφάνισή του, είναι χτισμένο το μακρυνό 1964 στο ναυπηγείο Meyer JL(522) σαν Malmo, φαντάζομαι για δρομολόγια από το Malmo στην Κοπεγχάγη. Αυτό το κομμάτι της καριέρας του δεν κράτησε πάρα πολύ μια και το 1969 πουλήθηκε στην Ιταλία, μετονομάστηκε σε Citta di Piombino και έκανε δρομολόγια από το Piombino στο Portoferraio της νήσου Elba. Αυτή η ρουτίνα κράτησε 34 ολόκληρα χρόνια ώσπου το 2003 ο Κόλπος της Napoli άνοιξε στοργικά την αγκαλιά του για το πλοίο με το όνομα Citta di Capri. Σε αυτήν την περιοχή παραμένει τα τελευταία 18 χρόνια, από το 2010 με το όνομα Don Peppino και το σινιάλο της Gestour στο ψεύτικο φουγάρο του. Τα αληθινά του φουγαράκια είναι αυτά.

 

Τα χρόνια μπορεί να περνάνε, όμως το πλοίο συνεχίζει να είναι τρένο στον καιρό :D. Οι 2 του Kloeckner-Humboldt Deutz με τα 12 μίλια στην κατηφόρα βγάζουν έναν απίστευτο ήχο που πρέπει κανείς να τον ακούσει για να το πιστέψει, θυμίζει ψαράδικη τράτα χωρίς υπερβολή. Έχω ξανακάνει σχόλια για τα πλοία της περιοχής και το επίπεδο συντήρησης, με το συγκεκριμένο δεν έχω ταξιδέψει αλλά για ορισμένα πράγματα δε χρειάζεται να είσαι marine surveyor για να διαμοργώσεις γνώμη. Ελπίζω να μην καταντήσουμε κι εμείς εκεί. Τέλος πάντων, αν εξαιρέσει κανείς τα πορθμεία παίζει να είναι ένα εκ των 3 γηραιότερων car ferries στην Ευρώπη. Βέβαια η πανδημία το έπληξε και αυτό, παραμένει δεμένο στη Napoli από το καλοκαίρι που μας πέρασε. Κάτι μου λέει όμως πως ο Don Peppino δεν έχει πεί ακόμη την τελευταία του λέξη:).

Link to comment
Share on other sites

On 5/17/2010 at 2:40 AM, Nick the Greek said:

Εν αρχή ην το Driade, το οποίο μας πηγε απο την πόλη του Θεού του Ντιέγκο(ελπίζω να μη ρωτήσει κανείς ποιός είναι αυτός:D) στο Κάπρι. Το πλοίο είναι χτισμένο το 1980 αλλά αποπνέει 70ίλα:D. Ριξτε μια ματιά στο πρυμνιό, σκοτεινό, σαλόνι με τη σκούρα μοκέτα και τα πράσινα καθίσματα. Αλλά και το πλωριό στο ίδιο στιλ με πλαστικό δάπεδο και τα ούφο:P. Συμπαθητικό και καραβολατρικό το ανοιχτό ντεκ, πάρτε μάτι το κλιμακοστάσιo, εντελώς cult. Και μιά ματιά στο γκαράζ για τον ειδικό επί των φορτώσεων φίλο μου, Madonna Centoporte!

 

Μια τζούρα ακόμη από το αειθαλές Driade που συνεχίζει να πλέει ακόμη και σήμερα στα νερά του Κόλπου της Napoli. Δεμένο στην πόλη του Ντιέγκο. 

 

Link to comment
Share on other sites

33 χρόνια Capri Jet (IMO 8710948), 33 χρόνια με το ίδιο όνομα, το βλέπουμε εν πλώ πρός το Capri στον Κόλπο της Napoli. Κατασκευή 1988 στο Fairey Marine(1226) με χωρητικότητα 350 επιβατώνε και 2 μηχανές MTU που του δίνουν υπηρεσιακή ταχύτητα 27 κόμβων, την οποία εκμεταλλεύεται η Navigazione Libera del Golfo. Η φωτογραφία είναι από τον Ιούνιο του 2017, το πλοίο είναι ενεργό ακόμη και σήμερα.

Link to comment
Share on other sites

Στη Napoli σε συντήρηση το βλέπουμε το Dianium (IMO 8836807), πλήν όμως το πλοίο με τα χρώματα της Maregiglio κάνει δρομολόγια μεταξύ Porto Santo Stefano και Isola del Giglio(εκεί που είχε γίνει το συμβάν με το Costa Concordia). Παραδόξως δεν τους ανήκει, πλοιοκτήτης φέρεται να είναι ένας πράκτορας στο Porto Santo Stefano. Είναι κατασκευής 1989 σε ένα ναυπηγείο με τα αρχικά C.U.V.(G88/25) -συμπαθάτε με δεν μπορώ να βρώ ποιό ακριβώς είναι- με 2 μηχανούλες Caterpillar που του δίνουν υπηρεσιακή ταχύτητα 14 κόμβων. Παίρνει καμιά 200αριά επιβάτες και έχει ένα μικρό καταπελτάκι που του δίνει τη δυνατότητα να πάρει μηχανές και λίγα ΙΧ. Δεν έχει αλλάξει ποτέ όνομα. 

Link to comment
Share on other sites

Δίπλα είναι και το moby Tommy, πρεπει να ειναι η περίοδος που έβαλε το κουτι στη πρυμνη ,γιατί φαίνεται να κλείνουν και τα ανοίγματα πλωρα στο γκαραζ

Link to comment
Share on other sites

Ο χρόνος είναι ο Μάιος του 2018, ο τόπος είναι η επισκευαστική βάση τση Νάπολη, και στις οθόνες μας τρία ταχύπλοα επάνω στα βάζα. Ας τα δούμε ξεχωριστά από αριστερά πρός τα δεξιά.

 

1) Το ταχύπλοο Diomedea (IMO 7351331), τύπου Ιπτάμενος Ερμής που βλέπαμε στη χώρα μας στις αρχές του 90 αν θυμάμαι καλά. Κατασκευή 1975 στο Cantiere Navaltecnica(190), νομίζω είναι τύπου/σχεδίασης Rodriguez. Μήκος 31 μέτρα, χωρητικότητα 160 επιβατών μέσα σε ένα αλουμινένιο hull που το κινούν 2 μηχανές MTU των 3,540 ίππων. Δεν έχει αλλάξει ποτέ όνομα, πλήν όμως πρέπει να βρίσκεται παροπλισμένο εδώ και πολλά χρόνια. Αμφιβάλλω αν υφίσταται ακόμη, σαν πλοιοκτήτης φαίνεται η Tirrenia.

 

2) Το ταχύπλοο Superjumbo (IMO 7918165) το οποίο και μέχρι τον περασμένο Σεπτέμβριο εξακολουθούσε να κάνει δρομολόγια στα Isole Eolie. Κατασκευής 1981 στα Navaltecnica του San Benedetto del Tronto(192) με χωρητικότητα 256 επιβατών και 2 μηχανές MTU. Ποτέ δεν έχει αλλάξει όνομα, δουλεύει για λογαριασμό της SNAV.

 

3) Το ταχύπλοο SNAV Shaula (IMO 8324971) που είναι στο σουλούπι των Mega Dolphins που είχε φέρει η Ceres στην Ελλάδα. Και αυτό μέχρι πρίν λίγες ημέρες ήταν ενεργό στον Κόλπο της Νάπολι. Είναι του 1986 στα Rodriguez Cantiere Navale(227) της Messina. Μήκος 31 μέτρα και 210 επιβάτες με 2 μηχανές και πάλι MTU. Μοναδικό προηγούμενό του όνομα το Alnilam, όνομα που είχε από κατασκευής μέχρι το 2015 οπότε και πέρασε στην κυριότητα της SNAV.

Link to comment
Share on other sites

Γι απόψε το κατάστημα έχει ένα ακόμη μικρό ταχυπλοάκι από τον τεράστιο στόλο του Κόλπου της Napoli. Ιδού λοιπόν η Celestina (IMO 8814093), δεμένη στο ντόκο της Ischia τον Μάιο του 2016. Για πάντα στην υπηρεσία της Alilauro, και όταν λέω foreva, εννοώ από το 1988 οπότε και χτίστηκε στο ναυπηγείο Fairey Marinteknik(116) της Σιγκαπούρης. Μήκος 42 μέτρα, χωρητικότητα 400 επιβατώνε και 2 μηχανές MTU που του προσδίδουν υπηρεσιακή ταχύτητα 32 κόμβων. Να και η πλωριά άποψη πάλι στην Ischia όπου και μπορεί κανείς να δεί το ασυνήθιστο θέαμα του visor ενός επιβατηγού ταχύπλοου να είναι ανοιχτό. Το πλοίο ακόμη και σήμερα συνεχίζει τους πλόες ανάμεσα στη Napoli και την Ischia, ενώ τη δεδομένη χρονική στιγμή είναι δεμένο για το χειμώνα από τα τέλη του περασμένου Οκτωβρίου.

Link to comment
Share on other sites

Συνεχίζουμε με Napoli και με το επιβατηγό ταχύπλοο, Citta di Forio (IMO 8614455) που βλέπουμε δεμένο στο κοσμοπολίτικο Capri. Μοιάζει αρκετά με το Celestina που είδαμε στο προηγούμενο πόστ αλλά δεν είναι αδέλφια. Κατασκευής 1987 στο Marinteknik Oregrund(B 64) με 2 μηχανές Motoren Werke Mannheim των 2,282 ίππων και των 25 μιλίων υπηρεσιακής ταχύτητας. Το μήκος του είναι 36 μέτρα και η χωρητικότητά του 256 επιβάτες, πάντα στην υπηρεσία της Alilauro με τα σινιάλα της οποίας το βλέπουμε σε μια ακόμη φωτογραφία του στο Capri.

Link to comment
Share on other sites

Συμπληρώνουμε την gallerie του Don Peppino με την σημερινή του φορεσιά. Εδώ εν πλώ πρός το Pozzuoli για μια πρυμνιά του άποψη αν και με συννεφιά. Και εδώ ηλιόλουστος να μπαίνει στο λιμανάκι της Ischia.

Link to comment
Share on other sites

On 5/17/2010 at 2:40 AM, Nick the Greek said:

Ωραία πράγματα είδαμε και στο Capri όμως. Ο capo dei capi Don Francesco την κάνει με ελαφριές jetιές από το Κάπρι

Μια ακόμη φωτογραφία του Δόν Φραγκίσκου από δεξαμενισμό του στη Napoli και για να συμπληρώσουμε και τα στοιχεία του πλοίου, να πούμε τα εξής: IMO 9229740 με έτος κατασκευής 2000 στα ναυπηγεία Fjellstrand(1656) με 2 μηχανές Caterpillar για υπηρεσιακή 36 κόμβων. Χωρητικότητα 450 επιβατών και 60 ΙΧ. Χτίστηκε σαν Solidor 5 για δρομολόγια στα Channel Islands και από το 2006 βρίσκεται στη νότιο Ιταλία για την SNAV. Η φωτογραφία πίσω στο 2018.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
On 12/12/2020 at 6:35 PM, Nick the Greek said:

Σήμερα στο δελτίο τση Νάπολης, θα δούμε ένα ταχυπλοάκι με προφίλ που θα μπορούσε -όπως και κάμποσα άλλα πλοία στη συγκεκριμένη περιοχή- να προκαλέσει ελληνικό ενδιαφέρον. Είναι το εξωτικά ονοματισμένο Acapulco Jet (IMO 8816912)που βλέπουμε εδώ δεμένο στη Napoli. Κατασκευής 1989 στο Marinteknik Oregrund (B69) της Σουηδίας. Έχει μήκος 33 μέτρα και πρωτόκολλο 320 επιβατών και 2 μηχανές MTU που του προσδίδουν υπηρεσιακή ταχύτητα 35 κόμβων. Αξίζει να σημειωθεί πως είναι ιταλική παραγγελία και δεν έχει αλλάξει ποτέ όνομα. Δεν ξέρω το λόγο για τον οποίο δεν έχει σινιάλα αλλά ανήκει και ταξιδεύει για την Alilauro. Να και μια άποψη του πλοίου ακόμη, εκτελεί δρομολόγια από τη Νάπολη και τα γύρω λιμανάκια και για το Capri και για την Ischia.

 

Και μια άποψη του στο Piombino το καλοκαίρι του 2014 σε ναύλωση στην Toremar για δρομολόγια ανάμεσα στο Piombino και το Portoferraio.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...