Jump to content
Shipfriends

Heavy Lifts και Φόρτωση


Recommended Posts

Κι ενώ τα συνεργεία στου Βασιλειάδη τρίβουν με ντουκόχαρτο νούμερο 8 τους καθαγιασμένους καμπινέδες του Νήσος Κεφαλονιά :D, εμείς πάμε να δούμε 3 σύγχρονα τζενεραλάδικα δεμένα στους ντόκους της Genova τον περασμένο Δεκέμβριο.

 

Το πρώτο εμπίπτει στην κατηγορία των heavy lifts και είναι το εντυπωσιακό Anne-Sofie (IMO 9376490). Χτισμένο το 2008 στο διάσημο αλλά πια κλειστό ναυπηγείο Sietas(1276) επάνω στον ποταμό Elbe για την SAL που έχει τη βάση της στην γύρω περιοχή. Προσέξτε την εκφόρτωση του γιώτ από το μεσαίο μέρος του πλοίου ενώ πρύμα είναι στοιβασμένα φτερά από ανεμογεννήτριες, μιλάμε για εξειδίκευση. Το γιώτ ξεφορτώνεται από 2 γερανούς με SWL 700 τόννους ενώ προσέξτε τους ιμάντες που είναι τυλιγμένοι γύρω από το γιώτ. Βασικά δεν είναι ιμάντες, είναι "φασκιές" από συνθετικό και απαλό μεν, ανθεκτικό δε, υλικό ώστε να μην προκαλείται ζημιά στο γιώτ. Μερακλίδικα πράγματα. Ομολογώ δεν έχω ξαναδεί την πλατφόρμα με τον βραχίονα που εξέχει από το πλοίο, αν κάποιος γνωρίζει τι είναι και πως λειτουργεί, είμαι πολύ περίεργος. Περισσότερες πληροφορίες για το πλοίο και με pdf για τα χαρακτηριστικά του, εδώ.

 

Μια λεκάνη πιο δυτικά το Donaugracht (IMO 9420837), με όνομα και φουγάρο που παραπέμπει στην Ολλανδική Spliethoff. Και εδώ υπάρχει αναλυτική παρουσίαση του πλοίου σε pdf στην ιστοσελίδα της εταιρείας, εγώ επιγραμματικά να πω ότι το πλοίο είναι χτισμένο το 2009 στο ναυπηγείο Jinling της Κίνας(06-0407) και φέρει μηχανή Wartsila.

 

Τελειώνουμε με το New Cap (IMO 9113056) που αναμένει τη Δευτέρα για να συνεχίσει την εκφόρτωσή του. Είναι χτισμένο το 1997 στο ναυπηγείο Baltijos(304) και ανήκει στην MB Shipping. Έχει μια μηχανή ΜΑΝ, 2 x 36 τόννους κρένια και DWT λίγο πάνω από τους 5,820 τόννους. Μοναδικό του προηγούμενο όνομα το Audre.

 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Nick the Greek said:

Ομολογώ δεν έχω ξαναδεί την πλατφόρμα με τον βραχίονα που εξέχει από το πλοίο, αν κάποιος γνωρίζει τι είναι και πως λειτουργεί, είμαι πολύ περίεργος.

Στο παρακάτω βίντεο για παρόμοιο πλοίο αναφέρει ότι είναι αντίβαρο - extra ballast tank, και το χρησιμοποιούν ώστε να μην χάνει την ευστάθεια το πλοίο όταν ανυψώνουν πολύ βαριά φορτία.

 

Link to comment
Share on other sites

Πολύ ενδιαφέρον, ευχαριστώ για την απάντηση. Έχω στο παρελθόν ανέβει σα κάμποσα πλοία τέτοιου τύπου αλλά δεν είχα ξαναδεί κάτι τέτοιο. Έχουν εντυπωσιακή ικανότητα να μεταφέρουν ballast ανάμεσα στις δεξαμενές τους σε real time(δηλαδή με τον Πλοίαρχο στη γέφυρα να χειρίζεται τις αντλίες ενώ οι γερανοί σηκώνουν), αλλά αυτό το πάει ένα βήμα παραπέρα. 

Link to comment
Share on other sites

On 3/19/2019 at 2:03 PM, Nick the Greek said:

Πολύ ενδιαφέρον, ευχαριστώ για την απάντηση. Έχω στο παρελθόν ανέβει σα κάμποσα πλοία τέτοιου τύπου αλλά δεν είχα ξαναδεί κάτι τέτοιο. Έχουν εντυπωσιακή ικανότητα να μεταφέρουν ballast ανάμεσα στις δεξαμενές τους σε real time(δηλαδή με τον Πλοίαρχο στη γέφυρα να χειρίζεται τις αντλίες ενώ οι γερανοί σηκώνουν), αλλά αυτό το πάει ένα βήμα παραπέρα. 

Επειδή αρκετά heavy lifters έχουν την δυνατότητα να ανυψώνουν πλέον θηριώδη φορτία χρειάζονται έναν "πλωτήρα" ώστε να αποφεύγεται η πιθανότητα capsizing. Τα ονομάζουν συνήθως stability pontoons. Νομίζω δεν έχουν περισσότερο απο καμμιά δεκαετία περίπου που πρωτοεμφανίστηκαν (ίσως μάλιστα η SAL να ήταν η πρώτη) αλλά πλέον έχουν επεκταθεί. Στην φωτό ένα stability pontoon "γάλακτος" ενός heavy lifter μόλις 4200tdw.

Εδώ περισσότερα τεχνικά για όσους ενδιαφέρονται

https://www.researchgate.net/publication/267607139_Stability_Requirements_of_Multi-Purpose_Ships_for_Heavy_Lifts

Όπως ανέφερε ο Nick ο διατοιχισμός ελέγχεται και με πανίσχυρες αντλίες έρματος.

Ένα άλλο χαρακτηριστικό που παρατηρούμε  στο πλοίο Anne-Sofie και δεν είναι πλέον σπάνιο σε multipurpose/heavy lifters είναι ότι το κομοδέσιο έχει μεταφερθεί μπροστά προφανώς για λόγους ορατότητας λόγω των όγκου των on deck φορτίων (και ιδιαίτερα των πτερυγίων ανεμογεννητριών).

 

20170720_183225β.jpg

Edited by pathfinder
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Μέσα σε ένα μήνα έχουμε και άλλο παράδειγμα αυτού του τύπου πλοίων με το extra ballast tank που αναφέραμε και πιο πάνω. Αυτή τη φορά μιλάμε για πλοίο μόνο 3,500dwt πλήν όμως η αρχή είναι η ίδια όπως βλέπουμε και εδώ. Πρόκειται για το Deo Volente(Ιπτάμενος Θεός?) της Hartman Reederei με ΙΜΟ 9391658 που βλέπουμε εδώ δεμένο στην Ibiza πρίν μερικές εβδομάδες. Δε θα κουράσω με τεχνικές λεπτομέρειες, η εταιρεία του τις έχει όλες εδώ.

 

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, έχουμε δύο 120άρια κρένια στην δεξιά πλευρά του πλοίου που αναλαμβάνουν να φορτώσουν ένα ταχύπλοο, ενώ υπάρχουν ήδη 3 γιώτ φορτωμένα στο κατάστρωμα και μάλιστα ο καιρός είναι ΝΔ με ένταση 6. Η άλλη δυσκολία του εγχειρήματος είναι πως το μήκος του ταχυπλόου είναι μεγαλύτερο από την απόσταση ανάμεσα στα 2 κρένια, οπότε εκτός από την άρση οι χειριστές των γερανών πρέπει να γυρίσουν το φορτίο προκειμένου να περάσει στην κουβέρτα. Τα καταφέρνουν όμως, και το ταχύπλοο σύντομα πρόκειται να δεθεί επάνω στο κατάστρωμα. Πολύ ενδιαφέρον και δύσκολο οπερέσιο.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Ταξίδι πίσω στο 2016 για να δούμε ένα heavy lift πλοίο της SAL, εταιρείας maitre των πλοίων αυτού του τύπου. Είναι το Grietje που εδώ μόλις έχει βγεί απ' το Κανάλι του Κιέλου και πάει για την ανοιχτή θάλασσα. Προσέξτε τα πλοιάρια που βρίσκονται στο ντέκ και τα δεσίματα. Πολύ εντυπωσιακό πλοίο με 2 x 320t κρένια και 1 x 200t! Το πλοίο είναι του 2000, και αυτό προιόν του Sietas(1161) με μηχανή MAN B&W. Πάντα στην υπηρεσία της ναυλώτριας SAL, πλοιοκτήτης η Harren & Partner.

Link to comment
Share on other sites

Τρελό εργαλείο στις οθόνες σας, είναι το με Ολλανδέζικη σημαία Jumbo Kinetic (IMO 9634165). Στην ιστοσελίδα του μπορείτε να δείτε αναλυτικά τα χαρακτηριστικά του, πλοιοκτήτριά του εταιρεία η πασίγνωστη Jumbo(όχι αυτή με τα παιχνίδια:D). Επιγραμματικά να πω πως το πλοίο είναι καινούριο(2014) και έχει στη διάθεσή του 2 τεράστιους γερανούς των 1500t ο καθένας, 2 μηχανές Caterpillar, είναι μάλιστα και παγοπόρο,.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...