Jump to content
Shipfriends

Σύγκριση Επιβατηγών Οχηματαγωγών πλοίων


Recommended Posts

Δεν εχω τον υπολογιστη μαζι μου αυτες τις μερες, ειχα τα στοιχεια στο αρχειο μου.

Δεν εχω τον υπολογιστη μαζι μου αυτες τις μερες, ειχα τα στοιχεια στο αρχειο.

 

ΥΓ: Με ενα γρηγορο γκουγκλαρισμα.

 

Wartsila των Μυκονος - Χιος:

Διαμετρος: 380 mm - Διαδρομη: 475 mm - Κυλινδροι: 12

Αρα 53870.46 x 12 = 646445.52 κυβικα εκατοστα ανα μηχανη.

 

MAN B&W των Δηλος - Πατμος:

Διαμετρος: 320 mm - Διαδρομη: 400 mm - Κυλινδροι: 16

Αρα 32169.91 x 16 = 514718.56 κυβικα εκατοστα ανα μηχανη.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 650
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

22 hours ago, margaritis24 said:

Τα κορεατικα ειναι 10.000τονους πιο βαρια κ εχουν τη μιση ιπποδυναμη σε προπελακι γι αυτο ειναι πιο γρηγορα τα ελληνικα στη μανουβρα κ στο ταξιδι

Γραψε λαθος 5000 τονους ειναι πιο βαρια τα κορεατικα..στο  ais υπαρχουν τα στοιχεια να κανετε τις συγκρισεις

Οι man ομως αποδιδουν των ιδιο δρομο σε βαρυτερο πλοιο με καλυτερη γαστρα κ διαφορετικου ιδους προπελα κνας ειναι λιγοτερες σε ιπποδυναμη

Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, Blue Star Delos said:

Αν μπορούμε να το πούμε απλοϊκά, και παρακαλώ διορθώστε με αν κάνω λάθος, τα ελληνικά έχουν καλύτερη αναλογία ισχύος προς μάζα από τα κορεάτικα.

Στην εξίσωση που θα σου βγάλει ταχύτητα κατανάλωση για να συγκρίνεις παρόμοια πλοία πρέπει να βαλεις πάρα πολλούς παράγοντες πέρα από βάρος και ιπποδύναμη.. 

Από σχεδίαση γάστρας (βύθισμα, σλιπ, κλπ), τύπους προπέλας, αεροδυναμική υπερκατασκευης, μέχρι  ποιότητα και υδροδυναμικα χαρακτηριστικά ύφαλοχρωματος. 

Δεν είναι λίγες φορές που πλοία με φαινομενικά καλύτερα χαρακτηριστικά (βαρος/ιπποδύναμη) είναι πιο αργά κ πιο κοστοβορα από αλλά με χειρότερα χαρακτηριστικά. 

 

Ένα παράδειγμα είναι η μεγαλύτερη κόντρα που υπήρξε ποτέ στην ιστορία μεταξύ πλοίων. 

RMS Normandie vs RMS Queen Mary

 

Τα δύο παραπάνω είχαν παρόμοια χαρακτηριστικά 

LOA περίπου στα 314 μέτρα 

Tonnage περί τα 83000GT

Βυθισμα 11,3 με 11,7 μέτρα loaded 

Το Queen Mary παρόλο που είχε 40000 ίππους παραπάνω από το Normandie (160000 vs 200000)  είχαν σχεδόν ίδια ταχύτητα (περί τους 30 κόμβους service, το Normandie είχε πιάσει σχεδόν 33 στα trials). 

Επίσης το Normandie είχε πολύ καλύτερη κατανάλωση αναλογικά με τον Άγγλο αντίπαλο του. 

Όλα αυτά οφειλόταν στην επαναστατική σχεδίαση της γάστρα των Γάλλων. 

 

Fun Fact: Το Normandie ήταν το ισχυρότερο Turbo Electric propulsion πλοίο για πολλά χρόνια, αν και το πρώτο που εφάρμοσε το παραπάνω συνδυασμό προωσης ήταν το Uruguay το 1927

Ο BV και ο Rina δίνουν όντως κοντά στα 10000 GT διαφορά υπέρ του μπλε αλλά δεν γνωρίζω τη πραγματική.. 

Screenshot_20190825_172510.jpg

Screenshot_20190825_172651.jpg

Link to comment
Share on other sites

μην μπερδευεστε με το gross. όγκο κλειστών χώρων εκφράζει. στο gross φαίνεται να έχουν τεράστια διαφορά (10.000 κόρους) αλλά αυτό δεν σημαίνει πολλά. Θα ήμουν περίεργος να μάθω τα light των δύο πλοίων.

Link to comment
Share on other sites

Επισης ο τροπος μετρησης των κορων (ογκου) του GT δεν ειναι παντα σαφης.

Ειδικα σε αυτη τη μετρηση μπορει να δουμε μεγαλες αποκλισεις ακομα και στο ιδιο βαπορι απο πηγη σε πηγη πληροφοριας.

Παντως για να εχετε μια εικονα του εκτοπισματος (μαζας) δυο γνωστων βαποριων.

 

Επτανησος (1965):

Lightship: 2979.8 τονοι

Loaded Displacement: 3709.15 τονοι

 

Βιτσεντζος Κορναρος:

Lightship: 5114 τονοι

Loaded Displacement: 6682.7 τονοι

Link to comment
Share on other sites

Το περίεργο είναι ότι ο Rina δίνει το αδελφό Nissos Chios στους 13955 gt

Και επειδή Rina είναι αυτός(ειδικά όταν συνεργαστεί με Ελλαδισταν) τείνω να πιστεύω ότι το πραγματικό GT είναι κοντά στα 14k για τα nissos. 

Edited by proud_ionian
quote αντί reply
Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, margaritis24 said:

Μα το  Xios ειναι πιο βαρυ απο το  Mykonos εκ κατασκευης λογω καμπινων  κ των σωστικων βαρκων αλλα κ το πρυμνιο ντεκ που ειναι πιο μεγαλο

Το καταλαβαίνω εν μέρει αλλά οι κλασεις (BV, Rina) δίνουν 10000 διαφορά που με δυσκολεύει να πιστεψω

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Nereus said:

Το περίεργο είναι ότι ο Rina δίνει το αδελφό Nissos Chios στους 13955 gt

Και επειδή Rina είναι αυτός(ειδικά όταν συνεργαστεί με Ελλαδισταν) τείνω να πιστεύω ότι το πραγματικό GT είναι κοντά στα 14k για τα nissos. 

Το GT δε μετραει μαζα, μετραει ογκο σε κορους.

Μη το λαμβανεις υποψη νομιζοντας οτι μετραει τονους.

Με βαση το Επτανησος του 1965 και τον Κορναρο, νομιζω οτι το Lightship του Νησος Χιος δυσκολα θα ξεπερνα τους 7500 τονους και το Loaded   Displacement τους 9500-10000 τονους.

Αντιστοιχα το Blue Star Πατμος πιστευω πως θα εχει περιπου 2000 - 3000 τονους περισσοτερους.

Αυτο ειναι εκτιμηση και μιλαω αποκλειστικα για εκτοπισμα, οχι για ογκο (GT).

Αν καποιος φιλος ξερει τα νουμερα ας μας τα πει.

Link to comment
Share on other sites

Γνωρίζω ότι το GT μετράει όγκο αλλά επίσης το LDT δε μου λέει πολλά όταν βλέπω φορτηγο handy Ιαπωνα με 5-6 χιλιάδες και Κινέζο με 8-9 χιλιαδες σε πανομοιότυπο design (όταν πχ οι μεν χρησιμοποιουν high tensile κλπ) 

Επίσης ο τρόπος υπολογισμού του GT είναι ο ίδιος (σταθερά κυτους *μηκος*πλατος*βύθισμα /100)

Οποτε μου κάνει εντύπωση η διαφορά που δίνουν οι δύο κλασεις(Rina για Μύκονος BV για Μπλε) 

Edited by proud_ionian
quote αντί reply
Link to comment
Share on other sites

Ειχα ασχοληθει παλια με μετρηση GT και GRT και θυμαμαι πως σε πιο προσφατες  μεθοδους υπηρχε μια σταθερα με βαση το μεγεθος του πλοιου που εκανε τον ογκο του κορου να μεταβαλλεται.

Επισης το τι ακριβως κρινεται ως κλειστος χωρος, ειδικα τωρα με τους κυριλε ανεμοθραυστες, ειναι καπως ασαφες.

Edited by proud_ionian
quote αντί reply
Link to comment
Share on other sites

Πόση διαφορά γραμμικών μέτρων υπάρχει μεταξύ Φαιστός και Κρήτη 2;;ή διαφορετικά πόσες παραπάνω καρότσες παίρνει το Κρήτη σε σχέση με τους ανταγωνιστές;;

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, giorgos1094 said:

Πόση διαφορά γραμμικών μέτρων υπάρχει μεταξύ Φαιστός και Κρήτη 2;;ή διαφορετικά πόσες παραπάνω καρότσες παίρνει το Κρήτη σε σχέση με τους ανταγωνιστές;;

2200 γραμμικα μετρα το Κρητη 2, 1800 το Blue Horizon,1500 τα Κνωσος/Φαιστος κ 1950 το Μυκονος.

Link to comment
Share on other sites

Δε νομίζω τα Cruise της Αδριατικής να μεγαλώσουν! Μια χαρά είναι και ο Ιταλός το ξέρει. 

Edited by proud_ionian
quote αντί reply
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...