Jump to content
Shipfriends

Σύγκριση Επιβατηγών Οχηματαγωγών πλοίων


Recommended Posts

  • 3 months later...
  • Replies 653
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1 hour ago, togias_k said:

Όχι ακριβώς. Με πλοιο τυπου Ιθάκη τα λειτουργικά έξοδα θα φτάσουν στο Θεό, σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό που έχει οικονομικά πλοία. Συνεπώς θα έμπαινε μέσα το περισσότερο καιρό άρα παλι θα βρίσκεται σε δυσμενή θέση

Mε 3 μηχανες το Ιθακη πηγαινε 19.5-19.8...Σιγουρα οικονομικοτερα ετσι απο το ΣΦΙΙ με ιδια ταχυτητα...

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, ΚΑΠΕΤΑΝ ΚΑΝΑΡΗΣ said:

Mε 3 μηχανες το Ιθακη πηγαινε 19.5-19.8...Σιγουρα οικονομικοτερα ετσι απο το ΣΦΙΙ με ιδια ταχυτητα...

Aκριβως!! Ποιος είπε ότι το Ιθάκη πχ έκαιγε πιο πολύ από το ΣΦ ΙΙ στους 19 κόμβους? Ας σταματήσει ο μυθος ότι τα μικρής ηλικίας πλοία καίνε..Συν ότι το Ιθάκη πχ με 23 κόμβους και οχι 19 θα δούλευε κάνα 2ωρο λιγότερο από το σουπερφερρυ 2... 

Και έπειτα δε δουλεύουν και πολύ τα πλοία της Ραφήνας, δεν είναι πχ Πρέβελης - μονίμως στη θαλασσα, 8-9 ώρες το 24ωρο ταξιδεύουν τα πλοία της γραμμής της Ραφήνας το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου!! 

Link to comment
Share on other sites

Σε ολα αυτα να προσθέσω ότι στη συγκεκριμένη γραμμή , ένα πλοίο με 23 μίλια δρόμο , το καλοκαίρι θα μπορούσε να κάνει πρωί - απόγευμα δρομολόγιο με καλά ωράρια αφιξοαναχωρησεων απο/ στα λιμάνια κάτι που δεν μπορούν να κάνουν πλοία με 18-19 μίλια δρόμο , τα οποία μπορούν να κάνουν μόνο τοπικό . 
 

Αρα με ένα πλοιο της ταχύτητας του Ιθάκη  στη γραμμή της Ραφηνας είναι σαν  να έχεις δυο πλοία . 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Δεν ξέρω αν αυτό είναι το κατάλληλο thread για τη συγκεκριμένη απορία.

Με ποιο κριτήριο μια εταιρία, στην προκειμένη περίπτωση η BSF, ενώ έχει στον στόλο της 2 ίδια πλοία -Πάρος και Νάξος- αποφασίζει ότι το Νάξος θα είναι σχεδόν ανελλιπώς στο απογευματινό δρομολόγιο της Παροναξίας και το Πάρος σχεδόν ανελλιπώς στη Συροτηνομυκονία;

Απ ότι έχω διαβάσει στο φόρουμ, παλιότερα συνήθιζε να κάνει τράμπες μεταξύ των 2 αδελφών αρκετά συχνά, αλλά τα τελευταία χρόνια δε φαίνεται να γίνεται αυτό και το Πάρος πάει για ελάχιστο χρονικό διάστημα στα απογευματινά δρομολόγια.

Δεν έχει κάποια επίπτωση όλο αυτό στις ώρες λειτουργίας και στις καταπονήσεις; Δεν πρέπει αυτά να μοιράζονται ανάμεσα στα 2 ώστε να μην είναι το ένα από τα 2 <<ξεπατωμένο>> και το άλλο να <<κάθεται>>;

Ευχαριστώ

Edited by proud_ionian
μεταφορά
Link to comment
Share on other sites

Χωρίς να ξερω το σκεπτικό, έχοντας εκφράσει κι εγώ πολλές φορές στο παρελθόν την ίδια απορία, σκέφτομαι πως ίσως θέλει απλά σε βάθος χρόνου το ένα να είναι σε καλύτερη κατάσταση από το άλλο, απο το να φτάσουν και τα δύο την ίδια στιγμή στο σημείο που η φθορά του χρόνου και της χρήσης να τα καθιστούν μη βιώσιμα.

Link to comment
Share on other sites

Και εγώ ειλικρινά δεν ξέρω το σκεπτικό της εταιρείας . Το μόνο που μπορώ να πιθανολογησω είναι ότι τα πλοία σε σταθερές γραμμές αποκτούν περισσότερη εμπορικότητα . Όπως πχ το Ιθάκη είχε χτίσει ένα ισχυρό προφίλ στη Συροτηνομυκονια και μια ιδιαίτερη δημοφιλία  , ίσως έτσι να θέλουν να κάνουν και με το Παρος στην ιδια γραμμή και με το Νάξος στην Παροναξία και στις μικρές Κυκλαδες . 

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ με αυτά που λέτε,άλλη μία εξήγηση είναι πως το Paros για να μη μπαίνει απογευματινό Παροναξίας,μήπως έχει κάποιο θέμα και δε θέλουν να το ζορίσουν.Το δρομολόγιο αυτό είναι ιδιαίτερα απαιτητικό και λόγω πολλών και δύσκολων λιμανιών και λόγω πολύ νταλίκας.

Link to comment
Share on other sites

Εγώ νομίζω ότι είναι θέμα συντήρησης. Μπορεί να τους βγαίνει πιο οικονομικό και πιο πρακτικο εν τέλει, αν το Πάρος κάνει χαλαρά την Συροτηνομυκονια δεν χρειάζεται ιδιαίτερη συντήρηση, αλλά το Νάξος που κάνει την άγονη χρειάζεται αρκετά καλή συντήρηση. Έτσι αν μοιράζονταν τις γραμμές, και τα δυο θα θέλανε καλή επισκευή. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Η Κατερίνα μας έχει απασχολήσει τελευταία πολύ.Έχει πάρα πολλά κοινά στοιχεία με το νέο απόκτημα της Κέρκυρας το Ερμής.Μία σύγκριση των δύο αυτών πλοίων πιστεύω έχει αρκετό ενδιαφέρον.Και τα δύο πλοία είναι made in Japan,όταν ήρθαν είχαν μονή τσιμινιέρα από μία μεριά και ελάχιστο-μικρό κομοδέσιο. Βλέπω λοιπόν η Κατερίνα είναι 8 μέτρα πιο μακρύτερη όμως έχει μικρότερο deadweight από το Ερμής.Αυτό σημαίνει πως το Ερμής μπορεί να μετασκευαστεί και να μεγαλώσει το κομοδέσιο ή να πάρει περισσότερες νταλίκες.Από ιπποδύναμη πρέπει να είναι τα ίδια,θεωρητικά και το Ερμής έχει τους 20 κόμβους.Όποιος έχει περισσότερα στοιχεία πιστεύω έχει ενδιαφέρον να τα παραθέσουμε και να κουβεντιάσουμε.

Το έχουμε ξαναπεί παλαιότερα το Ερμής κάνει για Αιγαίο και με μερικές τροποποιήσεις δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από κάτι Κατερίνες που θεωρούνται τελευταία περιζήτητες..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Η σύγκρισή του αυτή τη στιγμή γίνεται με το Kriti I και το Blue Horizon στα 4 πλοία που χρησιμοποιεί η Κοινοπραξία για Χανιά και Ηράκλειο. 

Τα δρομολόγια γίνονται με ταχύτητες 18 και 19 μιλίων την ώρα, κάτι το οποίο κάνει το Βενιζέλος άνετα. Το γκαράζ του δεν γνωρίζω αν είναι άβολο για τους οδηγούς, έχει όμως την χωρητικότητα που απαιτεί η περιοχή και με το παραπάνω. 

Στο θέμα της επάνδρωσης, μπορούν να κλείσουν και καμπίνες και καταστρώματα που δεν χρειάζονται και έτσι να μην απαιτείται προσωπικό για χώρους που πλεονάζουν. 

Στο θέμα της αξιοπιστίας των μηχανών... Έχουν μεγαλύτερη αξιοπιστία το Kriti I που είναι 42 ετών σκαρί ή το Blue Horizon που επίσης έχει τα χρονάκια του; 

Το μόνο που αναγνωρίζω σαν πιθανό πρόβλημα αλλά δεν το ξέρω, είναι το θέμα της κατανάλωσης. Αλλά και πάλι εξαρτάται το επίπεδο αυτής σε σχέση με τα τωρινά πλοία. Αν οι διαφορές δεν είναι μεγάλες, γιατί να μην επενδυθούν χρήματα σε ένα καλύτερο πλοίο (από όλες τις απόψεις), ώστε και οι υπηρεσίες εν έτη 2022 να μην υστερούν και να πάρει ποσοστό από τη Minoan, ιδιαίτερα το καλοκαίρι. 

Κι αν δεν έχει τη δυνατότητα να προσεγγίζει το Ηράκλειο, μπορεί να προσεγγίζει τα Χανιά και να πάει το Blue Galaxy στο Ηράκλειο. 

Και τέλος, γιατί να αλλάξει σινιάλα και να μην είναι ΑΝΕΚ και στο νέο σχήμα της Attica;

Το brand ΑΝΕΚ μόνο του με ρυθμισμένα τα χρέη, δεν έχει ιστορική και εμπορική αξία; Τους συμφέρει περισσότερο να το καταργήσουν; 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, giordim said:

ώστε και οι υπηρεσίες εν έτη 2022 να μην υστερούν και να πάρει ποσοστό από τη Minoan, ιδιαίτερα το καλοκαίρι. 

Να πάρει και ποσοστό και ιδιαίτερα καλοκαίρι; Κάπου ώπα😂

Να ξεκινήσω με το ότι το ένα ειδικά το καλοκαίρι όπως λες θα πηγαινοέρχεται με 18 άντε και 19 κόμβους, ενώ το άλλο ανεβοκατεβαίνει κάθε καλοκαίρι/κάθε μέρα με 26; Ή με το ότι οι Μινωικές μπήκαν στα Χανιά έχοντας τα δύο πρώτα καλοκαίρια (και κάτι παραπάνω) τον Βενιζέλο απέναντι τους με τα αποτελέσματα στα ποσοστά να είναι γνωστά; Δηλαδή εσύ πιστεύεις πως θα πάρει πίσω ο Βενιζέλος ότι έχασε τότε;

Παρ όλα αυτά σε καμία περίπτωση δεν θέλω να υποτιμήσω το πλοίο, καθώς πράγματι εσωτερικά είναι πάρα πολύ καλό και σίγουρα καταλληλότερο για τα Χανιά από το πλέον ακατάλληλο σε εσωτερικούς χώρους για την γραμμή Blue Horizon.

 

Link to comment
Share on other sites

Το ποσοστό αγοράς το είπα για το Ηράκλειο, όπου πιστεύω ότι αυτό ή το Blue Galaxy ή το Blue Star 1 θα έχουν καλύτερα αποτελέσματα ιδίως το καλοκαίρι από τα Kriti I και Blue Horizon (το Νήσος Ρόδος το καλοκαίρι δεν πάει Κρήτη λόγω έλλειψης καμπινών). Αν τα παλάτια ανοίξουν ταχύτητες, τότε ούτε αυτά που εξυπηρετούν τώρα μπορούν να τα πιάσουν. Για τα Χανιά μπορεί να μπει την ημέρα που δεν πάει το παλάτι και να βάλουν το Έλυρος απέναντι από το Κύδων... Αν και δεν θα υπάρξει διαφορά νομίζω μιας και η γραμμή χρειάζεται τρίτο πλοίο όπως κρίνει ο Ιταλός... Άρα;

Link to comment
Share on other sites

Προσωπική άποψη πως μετά τον γάμο Άττικα-ΑΝΕΚ στην Κρήτη ΠΙΘΑΝΟΝ να δούμε τα Champion/Spirit στην μια μεριά του νησιού και τα Έλυρος/Αριάδνη στην άλλη. Μακάρι να υπάρχει χώρος για το Βενιζέλος αλλά δυσκολο. 

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, giordim said:

Για τα Χανιά μπορεί να μπει την ημέρα που δεν πάει το παλάτι και να βάλουν το Έλυρος απέναντι από το Κύδων...

Αν και φεύγουμε εκτός θέματος, παλάτι υπάρχει κάθε μέρα στα Χανιά(εκτός απροόπτου, όπως καλή ώρα σήμερα) με τον έναν ή τον άλλο τρόπο. Εφόσον εστιάζουμε και στο καλοκαίρι, το Κύδων να σου θυμίσω ότι ανεβοκατεβαίνει κάθε μέρα Χανιά, οπότε και να έμπαινε ο Βενιζέλος δεν θα μπορούσε να υπάρξει η αντιστοίχιση Έλυρος-Κύδων που αναφέρεις.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Νομίζω ότι το Μακεδών είναι αυτήν την στιγμή το γηραιότερο πλοίο της ακτοπλοΐας μας, διορθώστε με αν κάνω λάθος.

Edited by proud_ionian
μεταφορά
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
54 minutes ago, Strofalos said:

Γενικά από κουβέντες έχω ακούσει πως πιθανόν να έρθει Αιγαίο. Τώρα Ηράκλειο θα είναι, Δωδεκάνησα θα είναι, θα δείξει. Για Ηράκλειο πάντως, αν πάει Κρήτη πρέπει να πλαισιωθεί από κάτι παρεμφερές, και η ΑΝΕΚ, σε αυτά τα κυβικά έχει μόνο τα Φόσεν. 

 

39 minutes ago, nomikos said:

Η ΑΝΕΚ έχει και έναν Έλυρο αλλά και ένα Βενιζέλο.Στα ίδια κυβικά είναι.Μόνο στη ταχύτητα υστερούν..

Και η μυλωνου τον άντρα της με τους πραματευταδες.💌;):wub::P

Το ΧΙ είναι κλάσεις καλύτερο από τον Βενιζέλο από κάθε άποψη.

Τα φοσεν είναι άλλη περιπτωση, αλλά και αυτά, τόσο ποιοτικά όσο και στις λεπτομέρειες, είναι πίσω.

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Τα Φοσεν για να τα λεμε ολα βεβαια δεν μου φαινεται οτι ειναι σε κατι πισω απο το ΧΙ.Ισα ισα πετυχαινουν μεγαλυτερη ταχυτητα με μικροτερη καταναλωση ενω εχουν σιγουρα πιο ανετες καμπινες και ειναι και αυτα πολυ στιβαρες κατασκευες στο ταξιδεμα.

Αν ως ποιοτητα και λεπτομερειες μπορει να αναφερομαστε σε καποια δευτερευοντα οπως π.χ μια μοκετα ή ταπετσαρια αυτα ειναι θεμα συντηρησης και θεληση να υπαρχει διορθωνονται πολυ ευκολα. :)

Σε καθε περιπτωση ειναι πλοια που γενικα σαν σειρα δεν εχουν προβληματισει ιδιαιτερα.

Edited by MILTIADIS
Link to comment
Share on other sites

Τα δύο φόσεν έχουν τραβήξει όλο το ζόρι της γραμμής της Ανκόνας τα τελευταία χρόνια και μάλιστα με υψηλές ταχύτητες πολλές φορές.Η αλήθεια είναι πως δεν έχουν προβληματίσει με βλάβες και γενικά φαίνονται στιβαρές κατασκευές.Αυτό δεν αναιρεί το γεγονός πως και τα κόκκινα ήταν βαπόραροι.Στην ίδια κλάση θα τα έβαζα αφού είναι σχεδόν ίδια σε πολλά χαρακτηριστηκά.

Edited by nomikos
Link to comment
Share on other sites

δεν αναφερομουν σε μοκετες, αλλα σε θεματα ηλεκτρονικου, ηλεκτρολογικου και μηχανολογικου εξοπλισμου που ειχε επιλεγει στην κατασκευη. συγκριτικα με τα κοκκινα παντα, οχι γενικα. δεν ειπα οτι ειναι για πεταμα, αντιθετως.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
On 6/9/2022 at 1:30 AM, pilot said:

"Παιζοντας" λίγο με το σύστημα κρατήσεων της ΑΝΕΚ, είδα ότι εμφανιζεται να υπάρχει ως μονη direct σύνδεση από την Κω η Ρόδος (μόνο που δεν μπορείς να την κλικαρεις προς το παρόν ως λιμένα προορισμού). Από την άλλη πλευρά από τον Πειραιά εμφανίζεται στις direct συνδέσεις και η Κως (ομοίως  non- clickkble). Λέτε άραγε να μελετούν μελλοντικό ρόλο για τον Πρεβελη?😉

το πρεβελης να ανταγωνιστει με το bs2,bs chios και αριαδνη? αμα παει (που δεν νομιζω) θα ειναι αδυνατο να μεινει στην γραμμη λογω του πολυ καλυτερου ανταγωνισμου

Link to comment
Share on other sites

Δεν νομίζω οτι θα ανταγωνιστεί τα παραπάνω που ανέφερες μιας και για να πας Ρόδο η Κω θα θες τις διπλάσιες ώρες απο οτι τα παραπάνω 

Link to comment
Share on other sites

Αφορμή είναι το θέμα που δημιουργήθηκε με το Superstar και την καμπίνα του SuperChef (τρομάρα τους όλων δηλαδή όσων υποδύονται τους chef στην Ελληνική τηλεόραση).

Είτε μας αρέσει, είτε όχι, είναι πολλά από τα πλοία της ακτοπλοϊας που δεν διεκδικούν πρωτεία καθαριότητας ή καλής συντήρησης. Εξαιρώ τα Palace (ιδίως τα "νέα"), τα μεγάλα BS, τα "Χίος/Μύκονος" και το "Έλυρος". Ναί, κάτω από τα κρεβάτια, η σκόνη κάνει πάρτι. Ναι, εκεί που χρειάζεται να μπεί η ηλεκτρική σκούπα επιμελημένα, αυτό δεν έγινε και η μοκέτα έχει μαυρίσει. Ναί, οι κουρτίνες των ντους έχουν πιάσει μαυροπράσινη μούχλα στο τελείωμα. Ναι, τα προσόψια είναι τρύπια ή "γαριασμένα". Ναι, όπου υπάρχουν ακόμα κουβέρτες, επικρατεί καχυποψία. Ναί, τα είδη υγιεινής και οι μπατταρίες τους έχουν άλατα, στίγματα ή είναι σκουριασμένα. 

Συμβαίνει παντού και σε όλες τις καμπίνες; Ασφαλώς όχι, αλλά περιγράφω τα ευρήματά μου από τα "Blue Galaxy/Horizon", "Νήσος Ρόδος", "Κρήτη Ι/ΙΙ", "Διαγόρας", "Πρέβελης", "Κεφαλονιά" (😁).

Συμβαίνει και στις καλύτερες οικογένειες, συμβαίνει και σε μερικά από πιό αγαπημένα βαπόρια που ακόμα υπάρχουν.

Edited by proud_ionian
link
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...