Jump to content
Shipfriends

Σύγκριση Επιβατηγών Οχηματαγωγών πλοίων


Recommended Posts

2 hours ago, margaritis24 said:

Σε θεμα ταξιδεματος το Δηλος ειναι κατα πολυ καλυτερο κ σε γαστρα παντως

Θα συμφωνήσω απόλυτα . Ειδικά όταν έχει τον καιρό στην μπάντα είναι πολύ δυνατό σε σχέση με ότι άλλο κυκλοφορεί εκεί έξω. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Replies 650
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ο βαπορας αυτος, το Έλυρος "αδικειται" στο εσωτερικο επρεπε να ειναι μονιμος στην αδριατικη...αλλα ευτυχως ειναι στον πειραια και τον χαζευουμε....νομιζω μαζι με το galaxy και το horizon τα ομορφοτερα "μεγαλα"...

Edited by proud_ionian
move
Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, Nereus said:

Το Αριάδνη τους ρίχνει στα αυτιά σε ομορφιά! Επίσης μια χαρά βαπόρι είναι ο Μπένι. 

Το Αριάδνη τους ρίχνει σε ομορφιά αναμφίβολα και θα ήταν ένα φοβερό δίδυμο στα Χανιά παρέα με την Έλυρο. 

Ο Βενιζέλος δυστυχως έχει μείνει πίσω, δεν είναι μια χαρά.

Πέρα από το ατύχημα του, η ταχύτητα του και κατά συνέπεια η μη τήρηση των ωραριών το έχουν φέρει πίσω. 

Είναι στο τέλος της ιεραρχίας των πλοίων που ταξιδεύουν στις γραμμές της Κρήτης, ας το συγκρίνει κανείς με Κνωσος, Φαιστος, Ελυρο, Μυκονος, Γκαλαξυ ακόμη και Οραιζον.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, MILTIADIS said:

Αν αναλογιστουμε οτι πριν απο 8 χρονια που εφευγε κανεις δεν πιστευε οτι μια μερα θα επεστρεφε ας βαλουν και χαρτινο,χαλαλι του ;)

Διαφωνώ φίλε, καλύτερα τα Ηρακλειωτικα και ας μη γυρνουσε το συγκεκριμενο ποτέ. 3/4 παλι θα εχουμε οπότε. Δεν ξερω εσωτερικα σε τι κατασταση βρίσκεται σε σχεση με το Κνωσός που φευγει, φαντάζομαι χειρότερη. Δε νομιζω να το πρόσεχαν όσο τα παλάτια εδω του Ηρακλείου. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Και για να συγκρινουμε το Σαος 2 το Σουμελα ακομα και το Ακουα Μαρια εξυπηρετουσαν τη συγκεκριμενη αγονη με πανω απο 15 κομβους.Θα μου πειτε ετυχε σε δυσκολη περιοδο με ολα αυτα που γινονται αυτες τις μερες.Ομως σε αλλες αγονες πχ Κασοκαρπαθια και Δυτικες Κυκλαδες δε βλεπω τα βαπορια να ταξιδευουν με μειωμενη ταχυτητα.Για μενα οι 11 κομβοι ειναι απαραδεκτοι.Και μετα κατηγορουσαν το Ακουα Μαρια με τους 16 κομβους το 2012 η τους 14 κομβους του Μιλενα στη Κασοκαρπαθια το 2008.Εχει ο καιρος γυρισματα.

Link to comment
Share on other sites

Το Ακουα μαρια πήγαινε με 16 κόμβους στην αρχή μετά άρχισε να πέφτει η ταχύτητα και όταν είχε τον καιρό κόντρα έπεφτε και σε μονοψηφιες νουμερα. Το ότι πάει σαν χελώνα το Ακουα μπλου είναι άλλο θέμα.Το καλοκαίρι τουλάχιστον όταν επέστρεψε μετά την βλάβη στην Ραφήνα έδειξε πως έχει ταχύτητα και μάλιστα αρκετή. Τώρα δεν ξέρω αν πηγαίνει με τέτοιες ταχύτητες για οικονομία ή επειδή πονάει κάπου. Το   ότι υπήρχαν τότε αντιδράσεις για το σουμελα το σαος ΙΙ και τον συφερτο που είχε μαζέψει η σαος νομίζω ήταν δικαιολογημενες. Ο Πήγασος μπορεί να μην ταίριαζε απόλυτα στην γραμμή κυρίως λόγο της έλλειψης κρεβάτιων αλλά είχε σταθερή παρουσία χωρίς πολλές βλάβες με σταθερή ταχύτητα και χωρίς να χάνει προσεγγίσεις.

Link to comment
Share on other sites

Το Aqua blue στη Ραφήνα δουλευε σε μια ανταγωνιστική γραμμη και λογικό να του άνοιγαν παραπάνω στροφουλες απο οτι τωρα στην άγονη και μάλιστα σε μια εποχή που δεν κουβαλά καθόλου επιβάτες λόγω κορωνοιου . 
 

Επιπλέον θα πρεπει να συνυπολογιστεί οτι το πλοιο κάθισε σχεδόν 5,5 μηνες ακίνητο στο νεο μωλο και ξεκίνησε δρομολογια χωρις δεξαμενισμο . 
Μπορει και να έβαλαν δυτη αγια καθαρισμό υφάλων λλα σε καμια περιπτωςη δεν υποκαθιστά την υδροβολη και τον υφαλοχρωματισμο.
 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ευχαριστω τον @Annivas για τις αναρτησεις και την αναλυση του.

Εφοσον ταξιδευεις στη γραμμη πιο συχνα απο εμας, σαφεστατα και εχεις πιο καθαρη αποψη για το νεο Σουπερφερυ που σε καμια περιπτωση δεν ειναι κακο βαπορι, προς θεου, ειναι ενα πολυ καλο βαπορι.

Ομως δεν ειναι το βαπορι που μπορουμε να πουμε οτι ανεβασε το επιπεδο ενα σκαλοπατι παραπανω σε σχεση με το παλιο, σε κανενα τομεα.
Ισως μονο στη διακοσμηση των εσωτερικων χωρων, αλλα και παλι ειναι και τα δυο τοσο καλα σε χωρους επιβατων που ειναι δυσκολο να μιλησεις για σοβαρη διαφορα.

Αυτο που εγραψα για καλυτερο ταξιδεμα, ταχυτητα και μανουβρα του παλιου, ξεχνωντας να προσθεσω και την καλυτερη διαμορφωση-ευελιξια του γκαραζ του παλιου, ειναι εν μερει δικια μου αποψη και εν μερει αποψη ανθρωπων που τα εχουν ταξιδεψει πολυ πιο συχνα.

Στο ταξιδεμα ισως να ειναι και υποκειμενικη κριση αυτων που ταξιδευουν συχνα.
Αν η διαφορα τους δεν ειναι σημαντικη και ειναι κοντα οσον αφορα του διατοιχισμους, αλλα το νεο κοπαναει περισσοτερο, ισως να δινει την αισθηση του πιο κακοταξιδου χωρις να ειναι.

Οσον αφορα την ταχυτητα δεν εχουν τεραστια διαφορα, ναι, αλλα παντα φαινεται το παλιο να βγαζει το δρομο του πιο ευκολα και κυριως να εχει το αποθεμα ισχυος για το κατι παραπανω οταν χρειαστει, ειτε μιλαμε για ανταγωνισμο με αντιπαλο βαπορι, ειτε για την καλυψη καποιας καθυστερησης. Αλλωστε η διαφορα ισχυος ειναι περιπου 5000 ιπποι.

Τελος οσον αφορα τη μανουβρα εκει νομιζω διαφωνουμε με μεγαλυτερη σαφηνεια.
Ναι εχει bow και stern thrusters, ναι εχει δυο τιμονια που κανουν V, αλλα αυτα απο μονα τους δεν το καθιστουν και καλυτερο στη μανουβρα με πολυ ζορικο καιρο, απο ενα βαπορι που εχει και αυτο καλη μανουβρα, δυο τιμονια, αναλογο μεγεθος και σημαντικα υψηλοτερη ισχυ.
Στην καλοσυνη ή με μετριο προς δυνατο ανεμο ισως να ειναι ισαξιο.
Οταν ομως ο αερας σηκωνει και τους βραχους εχει πολυ μεγαλη σημασια να καταφερει ο καπετανιος να μπει με πολυ δρομο και να εκμεταλευτει τη ρυμη του βαποριου.
Εκει λοιπον αυτο που επιθυμει περισσοτερο ειναι να εχει πολυ δυνατο αναποδα και για να γυρισει αλλα κυριως για να σταματησει το βαπορι. Αυτο του το δινει η σαφως μεγαλυτερη ισχυς του παλιου Σουπερφερυ.
Σε τετοιες μανουβρες θα εχεις δει οτι οι καπετανιοι δεν κανουν V τα τιμονια (αν το βαπορι δυναται να τους το προσφερει), τουλαχιστον στο κρισιμο αρχικο μερος της μανουβρας, γιατι εκμεταλευονται τον αυξημενο δρομο στριβοντας και τα δυο τιμονια προς την επιθυμητη κατευθυνση για να καταφερει να γυρισει.
Τα thursters και τα V τιμονια λειτουργουν πιο αποτελεσματικα σε πιο στατικες μανουβρες, χωρις πολυ δρομο, αλλα μια πιο στατικη μανουβρα ειναι σχεδον απιθανο να την επιλεξει καποιος με παρα πολυ αερα, γιατι τα thruster και το στατικο προσαναποδα (V τιμονια) συνηθως δεν ειναι ικανα να κερδισουν τον δυνατο πλευρικο ανεμο.
Απο οσα εχω δει πιστευω οτι το νεο Σουπερφερυ δε δινει τη δυνατοτητα γι' αυτο το πολυ δυνατο αναποδα και λογω μικροτερης ισχυος αλλα ισως και λογω σχεδιαστικης επιλογης του συστηματος προωσης απο τους Ιαπωνες.
Το αν δεν εχει χασει σχεδον ποτε λιμανι σημαινει οτι εχει πολυ αξιους και εμπειρους καπετανιους και αξιωματικους που παιρνουν το ρισκο για να εξυπηρετησουν τον κοσμο.
Σημαινει επισης οτι ειναι αξιοπρεπες στη μανουβρα, δεν ειναι κακο, δεν ειναι Πρεβελαρα, αλλα δε σημαινει πως ειναι καλυτερο απο το παλιο σε αυτον τον τομεα.

Θα χαρω πολυ να πουν και αλλοι φιλοι τη γνωμη τους ειδικα πανω στο θεμα της μανουβρας.

Edited by proud_ionian
link
Link to comment
Share on other sites

Εύγε! 

Η ανάλυση σας στο θέμα της μανουβρας ειδικώς αλλά και γενικώς είναι πολύ σωστή, εισάγει παραμέτρους αρκετές.

Δεν έχω να προσθέσω κάτι.

Link to comment
Share on other sites

Νομιζω οτι συζητάμε σε λάθος βάση . Ψάχνουμε να δουμε αν εχει λιγο καλύτερη η χειρότερη μανουβρα Το ένα βαπορι απο το άλλο μονο και μονο απο την ιπποδύναμη . Δεκτό οτι το ένα βαπορι εχει 5 χιλιάδες άλογα παραπάνω και ίσως με περισσοτερο δρόμο να σταματάει πιο εύκολα . Ομως το Σουπερφερρυ είναι πιο βαρύ βαπόρι και και με 80 πόντους μεγαλύτερο βύθισμα οπότε ενδεχομένως να επηρεάζεται λιγότερο από τους αέρηδες κι εκεί που θέλει το ένα περισσότερο δρόμο το άλλο να μην θέλει. 
Αν ήταν ιπποδύναμη μονο , τότε το θεολόγος με την ιδια ιπποδύναμη του σουπερφερρυ ,  με μεγαλύτερο όγκο, με ένα λιγότερο προπελακι πλωρα και χωρις πρυμνια προπελακια  δεν θα έδενε ποτε . Τουναντίον με τον καπτα Μάκη στα χειριστήρια του τα καταφέρνει εξαιρετικά . 
Το Σουπερφερρυ ΙΙ με την μετασκευή του επι Στρίντζη και μετα επηρεαζόταν πολυ στους πλευρικούς ανέμους κατι που το αδερφό του το Αθηνα σύμφωνα με τα λεγόμενα πλοιάρχων του δεν το είχε , τουναντίον ήταν βράχος .
Μην υπερβάλλουμε , για το αν σε συγκεκριμένες καιρικές συνθήκες υποθετικά το ένα θα έδενε σε τρεισήμισι λεπτά η το άλλο σε 4. Αυτό μόνο πλοίαρχος που έχει καβαλήσει και τα δυο μπορεί να μας το πει με ακρίβεια .Σημασια εχει ότι και τα δυο θα δέσουν Εκμεταλλευόμενο  το καθένα τα προτερήματα του και βάση αυτών ο πλοίαρχος του καθενός θα κανει διαφορετική μανούβρα . 

Για τα V τιμονια ειναι μεγάλη κουβέντα . Ειναι πολύ μεγάλη προίκα για το κάθε βαπόρι αλλα θέλει πολύ ψάξιμο .

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Τωρα οσον αφορα το παλιο και το νεο Φερυ.
Δεν εγραψα οτι μονο λογω παραπανησιας ισχυος το παλιο εχει μαλλον λιγο καλυτερη μανουβρα απο το νεο σε πολυ δυσκολες συνθηκες.

Σαφως ειναι παρα πολλοι οι λογοι που επηρεαζουν τη μανουβρα.

Ειπα οτι εκτιμω οτι μεχρι και υπο μετριες προς δυσκολες καιρικες συνθηκες ειναι δυο βαπορια μαλλον ισαξια, γιατι το καθενα καταφερνει με το δικο του τροπο να εχει παραπλησια ευελιξια.
Το νεο εκμεταλευομενο τα δυο τιμονια του και κυριως τα δυνατα πλωρια και πρυμια προπελακια του, στηριζοντας τη μανουβρα σε αυτα.
Το παλιο εκμεταλευομενο τα δυο τιμονια, τη μεγαλυτερη ισχυ του και μαλλον η σχεδιαση του συστηματος προωσης του να επιτρεπει ακομα πιο δυνατο ζορι στο αναποδα, περαν αυτου που του επιτρεπει η μεγαλυτερη ισχυς του.

Ισως ομως το παλιο να ειναι λιγο καλυτερο με πολυ δυσκολες συνθηκες, γιατι εκει μετραει περισσοτερο η δυνατοτητα να μπει με πολυ δρομο. Επιλογη που τη βοηθα η ισχυς των μηχανων και το δυνατο αναποδα, σε σχεση με τα προπελακια που συνηθως ο πολυ δυνατος αερας τα νικαει πιο ευκολα.

Ξαναλεω δεν θεωρω πως οι διαφορες τους ειναι μεγαλες.
Ομως διαφωνω στην αρχικη σου διατυπωση που ανεφερες οτι το νεο εχει πρυμια - πλωρια προπελακια και μπορει να κανει τα τιμονια V αφηνοντας να εννοηθει οτι μαλλον ειναι καλυτερο στη μανουβρα απο το παλιο. Δεν θεωρω οτι στη συγκεκριμενη περιπτωση ισχυει.

Αν το νεο ειχε και τα προπελακια και αναλογα δυνατο προσαναποδα με το παλιο, τοτε ναι θα ηταν καλυτερο συνολικα στη μανουβρα χωρις αμφιβολια.

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

απλά ήθελα να τονίσω ότι μπαίνουμε σε πολύ λεπτομέρειες βάζοντας σε ζυγαριά ακρίβειας τα πράγματα για το πιο βαπορι είναι πιο καλό στη μανούβρα . Οι διάφορες τους μεγάλες στην λογική των ελιγμών που θα πρέπει να γίνουν για να δέσει το καθένα από τα δυο βαπόρια , ομως δεν μπορείς να πεις οτι ένα πλοιο υπερτερεί ξεκάθαρα στη μανουβρα έναντι του αλλου . Το ένα πλοιο μπορει όντως με τα 8αρια και τα 9αρια να ειναι πιο καλο και το άλλο να ειναι πιο καλο στα 5αρια και στα 6αρια που στην Μυκονο το εχω δει αφουνταριστο και να κρατιέται μονο με τα Bow . Δεν έχουν τόσο διακριτές διάφορες για να πούμε το ένα ειναι καλύτερο απο το άλλο . Το γεγονός ειναι οτι και τα δυο με όλες τις συνθήκες έχουν δέσει στα λιμάνια της γραμμής είτε με τον καπτα Τάσο Τρεσσο είτε με τον καπτα Θανάση Χαλα χωρις να αφήσουν λιμανι . 
 

Τονίζοντας τα προτερήματα του Σουπερφερρυ δεν άφησα να εννοηθεί τίποτα που δεν έγραψα .  σκοπός μου ήταν να τονίσω οτι πολυ απλα δεν πρόκειται για κανα δυσκίνητο βαπορι αλλα για ισάξιο του προκατόχου του σε αυτο τον τομέα . Επαναλαμβάνω υπάρχουν διάφορες στην λογική της μανουβρασ Τους αλλα στο τελικό αποτέλεσμα κι επειδη μιλάμε για λεπτομέρειες Πάντα, το πιο ειναι πιο καλο μονο Τρεσσος και Χαλάς μπορούν να το πουν αφού δεν υπάρχει εμφανεστατο πρόβλημα στις προσεγγίσεις είτε του ενός πλοίου είτε του άλλου με καιρούς . 

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Καλως, τελικα νομιζω συγκλινουμε αρκετα, με καποιες διαφορες, που ειναι λογικες.

 

Καλο Πασχα και του χρονου ελπιζω να δούμε καμια μανουβρα πριν και μετα τη σουβλα.

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
9 hours ago, enas chiotis said:

λίγο από Κεφαλονιά, αλλά χαλάλι.

 

On 6/13/2020 at 9:32 PM, ΝΟΜΙΚΟΣ said:

 συνομηλικο του Κεφαλονια και ταχυτερο :)

μου αρεσουν αυτες οι συγκρισεις :P 

συγκρινουμε ανομοια πραγματα ομως;)-_-:

απο τη μια ενα πλοιο που οι μονες βλαβες που μπορει να βρει κανεις 25 χρονια, ακομη και στα χρονια της kefalonian, ειναι δευτερευουσες: μικροπροβληματα στις μπομπες, τα δοντια του καταπελτη, μερικα ισχαιμικα του bow, κανενα καπακι, κανενα χιτωνιο, μια μπουσα:P και μια προσαραξη στο βαθυ:angry:, που λεπτομερειες θα μαθουμε απο τα αρχεια του foreign office, το 2039.

απο την αλλη δυο πλοια, που... εχουν δεκαδες ποστ αρνητικης δημοσιοατητας, απο φωτιες, βλαβες, στουκους (ακομη θυμαται η ροδος το ιεραπετρα)

Link to comment
Share on other sites

Δε συγκρίναμε βαπόρια, τη δημοσιογραφική προσέγγιση θίξαμε. Αρχοντοβάπορο της seajets γράφει το Χιώτικο ειδησεογραφικό site, και από το Μάρτη που πέρασε από το κεντρικό λιμάνι σε κάθε είδηση για πλοία, δρομολόγια κλπ 8 στις 10 φορές λανσάρεται η drone φωτογραφία του aqua blue που μανουβράρει στο λιμάνι της Χίου. Όχι τίποτα άλλο, θα το διαβάζει κανένας ξένος και θα νομίζει ότι τα βασικά βαπόρια για να πας στο νησί είναι της κλάσης Ιεράπετρα.

Link to comment
Share on other sites

Ωραία πράγματα.Πάντως ο Αστερίων είναι πολύ ανώτερος από το λιτό και visentini Venezia σε όλους τους τομείς. Και σε εσωτερικούς χώρους και σε κατανάλωση,ενώ στο γκαράζ δε νομίζω να έχουν και πολύ διαφορά.

Link to comment
Share on other sites

Σιγα τα ωα.Σχεδον τα διπλα χρονια του Βενετσια εχει ο Αστεριωνας,μεγαλυτερη καταναλωση μικροτερο γκαραζ και μικροτερη ταχυτητα.Οσο για τις καθυστερησεις εχει γραψει κ αυτος τη δικη του ιστορια τοσα χρονια στη γραμμη :D

Τωρα αν καποιοι κοιτανε την "πλωρακλα" και αληθωριζουν ειναι αλλο θεμα.Αν ηταν εξυπνοι στην ΑΝΕΚ ας εβαζαν τον Αστεριωνα στην Κρητη(αφου πρωτα τον αγοραζαν κ αλλαζαν σημαια κλπ)και οχι να τον εχουν να ανεβοκατεβαινει αδειος φετος απο επιβατες στη Βενετια(λογω covid).

Edited by MILTIADIS
Link to comment
Share on other sites

Καλά μην βγάλουμε και το Venezia ανώτερο του Αστεριώνα. Επιβάτες και οδηγοί προτιμούν χίλιες φορές το Αστερίων από το Visentini και οι λόγοι είναι προφανείς. Πάντως σίγουρα το Venezia είναι οικονομικότερο αλλά σε καμία περίπτωση καλύτερο ή ακόμα και ισάξιο.

Link to comment
Share on other sites

Είναι όντως οικονομικότερο; Γιατί εγώ βλέπω ότι έχει ισχυρότερες μηχανές το Venezia από τον Αστερίωνα. Ενώ ο Ιάπωνας είναι γνωστό πως πετυχαίνει καλύτερη ταχύτητα με λιγότερες στροφές λόγω γάστρας.Κάποιος που να γνωρίζει συγκεκριμένα θα μας βοηθούσε.

3 hours ago, MILTIADIS said:

Τωρα αν καποιοι κοιτανε την "πλωρακλα" και αληθωριζουν ειναι αλλο θεμα.Αν ηταν εξυπνοι στην ΑΝΕΚ ας εβαζαν τον Αστεριωνα στην Κρητη(αφου πρωτα τον αγοραζαν κ αλλαζαν σημαια κλπ)και οχι να τον εχουν να ανεβοκατεβαινει αδειος φετος απο επιβατες στη Βενετια(λογω covid).

Toν Covid δεν τον υπολόγιζε κανείς, και το Αστερίων θα ανεβοκατέβαινε με πολύ κόσμο τούτη την εποχή.Συνεπώς αυτό που λες για τη Κρήτη το βρίσκω λίγο άκυρο.Το Venezia ταξιδεύει με 19 κόμβους ενώ το Αστερίων με 20-21. Και μη ξεχνάμε πως το 1ο είναι αδελφό του Norman Atlantic,φαντάζομαι και με μεικτό πλήρωμα. Από όποια μεριά και να το δεις δεν υπάρχει σύγκριση. Αλλήθωροι δεν είμαστε, την αλήθεια λέμε και όπως είπε και ένας φίλος παραπάνω μάλλον πονάει. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...