Jump to content
Shipfriends

Σύγκριση Επιβατηγών Οχηματαγωγών πλοίων


Recommended Posts

Το παρόν θέμα αφορά τη σύγκριση πλοίων (κατά κανόνα της επιβατηγού ναυτιλίας).



Αφορμή για το άνοιγμα αυτού εδώ του θέματος ήταν η προσφατη επίσκεψή μου στην Ιταλία η οποία κατά πραγματοποιηθηκε ακτοπλοικώς με το ΑΡΙΑΔΝΗ ΠΑΛΑΣ στο ανέβα και με το SUPERFAST XII στο κατέβα.
Ως λάτρης των πλοίων της ΣΟΥΠΕΡΦΑΣΤ και έχοντας γυρίσει όλα τα πλοία της γραμμής πάντα φρόντιζα τα τελευταία χρόνια να πηγαινοέρχομαι με τα κόκκινα.
Αυτή την φορά όμως βραδυνό δρομολόγιο δεν είχε ,το μεσημεριανό δρομολόγιο δεν το προλάβαινα λόγω υποχρεώσεων οπότε είπα να φύγω με το ΑΡΙΑΔΝΗ ΠΑΛΑΣ να το δω κι αυτό μιας και δεν είχα ξαναταξιδέψει ποτέ μαζί του και να γυρίσω με το 12.
Το κόκκινο για μένα υπερέχει σαφέστατα από το παλάτι σε όλους τους τομείς.
Οι εσωτερικοί χώροι του παλατιού κυμαίνονται στα ίδια διακοσμητικά επίπεδα με τα ιταλικά παλάτια δηλαδή πολυτελείς(στο πιο συμαζεμμένο κι όχι στο αχανείς όπως τα άλλα παλατια) αλλά μια πολυτελεία που στα μάτια μου φαίνεται πολυτελεια νεοπλουτισμού,παγωμένη και απρόσιτη προς τον επιβάτη εν αντιθέση με την πολυτέλεια του κόκκινου η οποία αποπνέει μια φιλικότητα και ζεστασια προς τον επιβάτη με τους χαρούμενους χρωματισμούς και τον σχεδιασμό των χώρων.
Ο χώρος του καζίνο στο παλάτι είναι τόσο μικρός και στενός λες και το ανοίξαν στην ζούλα να μην τους πάρουν χαμπάρι ενώ γενικότερα στα σαλόνια του πλοίου είναι εμφανής μια όχι τόσο σημαντική αλλά υπαρκτή φθορα-κυρίως στα μαρμάρινα δάπεδα έξω από τον χώρο του εστιατορίου-εν αντιθεση με το κόκκινο το οποίο βρίσκεται σε κατάσταση όμοια με εκείνη που ήρθε από το ναυπηγείο.
Στις καμπίνες εδώ έχουμε υπεροχή του παλατιού.Στο κόκκινο οι καμπίνες είναι ΠΕΝΤΑΚΑΘΑΡΕΣ και τα μπάνια λάμπουν αλλά η ύπαρξη τηλεόρασης στις καμπίνες του παλατιού η οποία μέσω NOVA πιάνει καθόλη την διάρκεια του ταξιδιού όλα τα καναλια συνδρομητικά και μη δίνουν αδιαμφισβήτητα το προβάδισμα στο παλάτι.
Στα ντεκ και πάλι έχουμε υπεροχή του κόκκινου.Ενώ το πλοίο ήταν προ των πυλών της επισκευής του στο Νεώριο δεν υπήρχε ίχνος τρεξίματος σκουριάς ενώ ήταν πεντακάθαρα χωρίς την παραμικρή ύπαρξη γόπας και βρωμιάς-μαυρίλας που συναντάς στα ντεκ και στα καθίσματα τους.Στο πάλατι ιδιαίτερα τρεξίματα δεν συνάντησα αλλά η μαυρίλα και η ύπαρξη αποτσίγαρων ήταν εμφανής ενώ ιδιαίτερη εντύπωση μου έκανε στο πρυμνιο σκεπαστό ντεκ η ύπαρξη άπειρων πιτσιλιών στο γαλάζιο του πατώματος από το άσπρισμα της οροφής.Μόνο θετικό για το παλάτι είναι ο χώρος του ελικοδρομίου ο οποίος είναι παρα πολύ ωραίος και θυμίζει πάρα πολύ το απιστευτό "ρετιρέ" του ΘΕΟΦΙΛΟΣ.
Στο self service εδώ κι αν υπερέχει το κόκκινο.Ενδεικτικά να πω ότι μια μερίδα μπιφτέκι(ένα μπιφτέκι μετρίου μεγέθους) ,μία μακαρόνια με κυμά και ένα μπουκάλι νερό πληρώθηκαν στο παλάτι 19+ευρώ κι επειδή το ύψος της τιμής τους μου φάνηκε ιδιαίτερα υψηλό΄το σύγκρινα με το τιμοκατάλογο του κόκκινου σύμφωνα με το οποίο αν έπαιρνα τα ίδια πραγματα θα μου κόστιζαν 13+ευρώ.6 ευρώ λοιπόν διαφορά για τα ίδια πράγματα είναι εξωφρενική διαφορά και σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογείται πόσο μάλλον ότι τα φαγητά στο κόκκινο είναι αρκετα πιο γευστικά.Στο μπαρ όταν ζήτησα νερό μου έφεραν ένα μπουκάλι ενός λίτρου με την επωνυμία της ΜΙΝΟΑΝ απέξω και το πλήρωσα 1,70 ευρώ!!!!!!!Τα σχόλια περιτεύουν από την στιγμή μάλιστα που στο κόκκινο το μπουκάλι των 0,75ml κοστίζει 70 λεπτά.
Στο θέμα του vibration αρκεί να σας πω ότι στην Ηγουμενίτσα στο προσανάποδα με το πααλάτι ξύπνησα ενώ με το κόκκινο δεν κατάλαβα τίποτα.Στο κόκκινο νιώθεις ότι κοιμάσαι σε δωμάτιο ξενοδοχείου και στο παλάτι καταλαβαίνεις ότι είσαι σε βαπόρι.Η ΣΟΥΠΕΡΦΑΣΤ από το πρώτο της καράβι είχε τρομερή επιτυχία στο θέμα αυτό συνεπώς δεν χρειάστηκε να βελτιώσει κάτι στον τομέα αυτό στις μετέπειτα ναυπηγήσεις της αφού έπιασε κορυφί με την μία.
Στην ταχύτητα είχαμε την ίδια ακριβώς.21 ώρες και τα δύο.Όμως θα πρέπει να συνηπολογίσουμε ότι με το παλάτι φύγαμε με 2 ώρες καθυστέρηση οπότε περίμενα ότι θα άνοιγαν αν μπορεί το βαπόρι για να μειώσει την καθυστέρηση την οποία κουβάλαγε από το προηγούμενο δρομολόγιο κάτι που δεν έγινε ενώ με το κόκκινο έκοβαν και εφτασανστο σημείο να πηγαίνουμε στο 75% της ιπποδύναμης προκειμένου να φτάσουμε ακριβώς στην ώρα μας στην Ηγουμενίτσα.
Από θέμα μανούβρας δεν το συζητάμε.δεξια στροφή και πρυμοπλαγιοδέτηση στην ίδια θέση στην Ανκόνα στην θέση που βρίσκεται ακριβώς δίπλα από το stazione marittima.Το παλάτι την έκανε και ερχόταν πίσω σε απόσταση από την προβλήτα στα πλάγια του πλοίου στα 10 μέτρα και κόλησε με προσαναποδα και πλωριακαι πρυμνια προπελάκια ενώ το κόκκινο αφού την έκανε στο μισό χρονικό διάστημα ο υποπλοίαρχος που ήταν στην πρύμη μετρούσε την απόσταση που ανέφερε στην γέφυρα από την πλαινή προβλήτα με εκατοστά!Εδώ μιλάει η εμπειρία και η ικανότητα του μεγαλύτερου ακτοπλοου πλοιαρχού του καπτα Μιχάλη Δεναξά ο οποίος τυγχάνει να είναι κι ένας εξαίρετος άνθρωπος.
Σε γενικές γραμμές η διαφορα σε όλους τους τομείς είναι εμφανής.Η εντύπωση που μου δίνει το κόκκινο είναι ότι σε αυτό το βαπόρι όλα από τα πιο σημαντικά μέχρι και την τελευταία βίδα έχουν τοποθετηθεί βάση μελέτης ενώ η συντήρηση που γίνεται τουλάχιστον στους χώρους που μπόρεσα να δω είναι άψογη.
Για το παλάτι δεν μπορώ να πω ότι απογοητεύτηκα πλήρως αλλά σίγουρα περιμενα αρκετά περισσότερα οπότε θα ήμουν ψεύτης αν έλεγα ότι θα προτιμήσω να ταξιδεψω με αυτό αντί για το κόκκινο.

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 650
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ηλία μήπως θα μπορούσες να μας παραθέσεις και μία σύγκριση του garage των πλοίων?? Πάντως νομίζω ότι πέραν των πολύ αναλυτικών στοιχείων που μας έχεις δώσει, καλό θα ήταν η συγκεκριμένη σύγκριση να γινόταν με τα Europa-Olympia μιας και το Ariadne έχει άλλο 'χαρακτήρα' πλοίου όπως και τα ξαδελφάκια του τα οποία τελικά πουλήθηκαν. Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου για το γεγονός ότι μάλλον τα Superfast είναι καλύτερα μελετημένα από αυτά των Μινωικών, τα οποία ναυπηγήθηκαν πολύ γρήγορα με τη λογική του μεγαλύτερου, πολυτερέστερου και ταχύτερου.

Link to comment
Share on other sites

Καλά που μου το θύμισες.

Οι 3 καταπέλτες φόρτωσης οχημάτων του παλατιού σίγουρα είναι ένα γεγονός που επιταχύνει την αποεπιβίβαση οχημάτων.

Ο δεξιός είναι λίγο στενός και από αυτόν ανεβαίνουν τα οχήματα στο πάνω γκάραζ έναντι εσωτερικής ράμπας του κόκκινου.

Από την άλλη η ύπαρξη ενός ξεχωριστού μικρού καταπέλτη που υπάρχει για τους επιβάτες του κόκκινου ελαχιστοποιεί τις πιθανότητας ατυχήματος.Στον τομέα αυτό βάζω Χ διότι από όποια σκοπιά και να το κοιτάξεις και οι 2 μεθόδοι έχουν τα θετικά τους.

Και κάτι άλλο που ξέχασα να πω.Στα Σουπερφαστ που ταξιδεύω χρόνια έχω παρατηρήσει ότι πάντα είναι γλειμένα από άποψη καθαριότητος(όχι ότι το παλάτι ήταν βρώμικο αν εξαιρέσεις τα ντεκ)χωρίς να βλέπω συνέχεια καμαρότους με σφουγγαριστές και σκούπες κάτι που θα υπέθετε κάποιος ότι γίνεται με βάση αυτά που βλέπει.Τί γίνεται αόρατοι είναι? :mad:

Γιατί επαναλαμβάνω είναι πάντα γλειμένα με τις μοκέτες να νομίζεις ότι μόλις τοποθετήθηκαν ενώ είναι από την εποχή της ναυπήγησης του κάθε πλοίου.

Μόνο στις τουαλέτες έχω δει που ανα μια ώρα μπαίνει επίκουρος και καθαρίζει και υπογράφει σε ένα ταμπελακι το οποίο είναι αναρτημένο ευκρινές σημείο μέσα στις τουαλέτες.

Επίσης ένα συν που ξέχασα να πω για το ΑΡΙΑΔΝΗ είναι ότι επιτρέπεται ελευθερα η είσοδος στις αεροπορικές θέσεις κάτι που δεν γίνεται στο κόκκινο.

Για να μπεις στις πρόσθετες αεροπορικες του κόκκινου(στην αρχή δεν είχε μετά τις βάλανε)πρέπει να είσαι κάτοχος εισιτηρίου της ανάλογης θέσης και προμηθεύεσαι κλειδί από την reception.Εν μέρει είναι καλό γιατί αν κόψεις αεροπορική θα βρεις ο κόσμος να χαλάσει το καθίσμα σου από την άλλη όμως κάτι δρομολόγια που είναι μέσα εγώ εσύ κι οι μπουλμέδες καλό θα ήτααν ναα τις είχαν ανοιχτες να πάει να κοιμηθεί κανένας φοιτητής ο οποίος δεν εχει οικονομική άνεση να πάρει καμπίνα ή αεροπορικη.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Πρόσφατα και σε διάστημα ενός μήνα είχα την ευκαιρία και την τύχη να ταξιδέψω(όταν ταξιδεύεις με αυτά τα πλοία τύχη είναι) με τα τρία αδελφά πλοία που τα συνηθίζουμε να τα λέμε ΑΠΟΛΛΩΝΕΣ.

Κατόπιν τούτου η σύγκριση μεταξύ των τριών τα οποία ανήκουν σε διαφορετικές εταιρίες είναι αναπόφευκτη.

Καταρχήν εξωτερικά οι διαφορές που έχουν τα πλοία είναι στην πρύμη και ΄στα ντεκ που έχουν προστεθεί πάνω από το πρυμνιό ρεμέτζο.

Εδώ η κάθε κρίση είναι καθαρά υποκειμενική και το αποτέλεσμα αυτής είναι καθαρά θέμα γούστου.

Έμενα για παράδειγμα μου αρέσει καλύτερα εξωτερικά ο ΑΠΟΛΛΩΝΑΣ διότι τα πρυμνιά ντεκ είναι περισσότερο ανοιχτά και ταιριάζουν ποιο αρμονικά με το σύνολο του πλοίου ενώ και το μπλε χρώμα πιστεύω ότι του παει πολύ.Όμως σε κάποιον άλλον μπορεί να αρέσει καλύτερα το ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ΄με τις καμπύλες στα παραπέτα της πρύμης και το διαχρονικό "Β" στην τσιμινιέρα ή το ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α με το κλειστό πρυμνιό σαλόνι.

Στα εσωτερικά των πλοίων έχουμε μια υπεροχή του ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ.Το συγκεκριμένο πλοίο αν και πέρασε από έναν κυκεώνα αγοραπωλησιών κατα την 15χρονη μέχρι τώρα θητεία του στην Έλλαδα είχε την τύχη ο εκαστοτε πλοιοκτήτης που το αγόραζε να το περιποιήται.Και ο Αγαπητός έβαλε λεφτά και η ΕΛΛΕΝΙΚ (τότε HELLAS FERRIES) ήταν από τα πρώτα πλοία που περιποιήθηκε εσωτερικά αλλά κι ο Βεντούρης έριξε λεφτά -ως και τηλεοράσεις πλάσμα τοποθέτησε στην Α θέση.Ο ΑΠΟΛΛΩΝΑΣ από την άλλη εσωτερικά διατηρείται σε καλή κατάσταση δεν βλέπεις πουθενά σκισμένα καθίσματα σπασμενες πολυθρονές αλλά κάποια πράγματα όπως η μοκέτα στο κλιμακοστασιο πιθανόν και να ήθελε αλλαγή.Στο ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α υπάρχουν εσωτερικοί χώροι οι οποίοι είναι ωραίοι όπως το πρυμνό μπαρ αλλά ορισμένα σημεία έχουν μείνει σχεδόν ανέγγυχτα από τοτε που ήρθε το βαπόρι στην Ελλάδα όπως οι αεροπορικές θέσεις δεξιά και αριστερά.

Στο θέμα των sun decks και την συντήρησή τους σαφέστατο προβάδισμα έχει ο ΑΠΟΛΛΩΝΑΣ.Τα ντεκ του είναι ματσακονισμένα από άκρη σε άκρη και καλοβαμμένα με αποτέλεσμα να μην διακρίνεις πουθενά σκάσιμο ή ύπαρξη σιδερόστοκων (συχνό φαινόμενο σε βαπόρια της ηλικίας του) και να νομίζεις ότι η λαμαρίνα είναι καινούρια.Οι κουπαστές είναι τριμμένες και λουστραρισμένες σαν καινούριες καθώς επίσης και οι πόρτες τις γέφυρας που βγαίνεις στις βαρδιόλες οι οποίες από ότι διέκρινα άνοιγαν με χαρακτηριστική ευκολία αντί για τα συνηθισμένα τραβήγματα με αρκετή δύναμη.Οι προβολείς στις βαρδιόλες και οι κονσόλες των χειριστηρίων είναι κι αυτές επιμελώς περιποιημένες τριμμένες και περασμένες με συντηριτικό και γυαλιστικό οπότε το μπρούτζω έχει μείνει αναλοίωτο.Στο ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ τα ντεκ του είναι κι αυτά περιποιημένα αλλά όχι τόσο λεπτομερώς όπως στον ΑΠΟΛΛΩΝΑ.Για παράδειγμα η γαλάζια λαδομπογιά που έχουν περαστεί οι προβολείς και οι κονσόλες στις βαρδιόλες υστερεί κατά πολύ από το αυθεντικό και καλοδιατηρημένο μπρούτζινο του ΑΠΟΛΛΩΝΑ.Το ΠΗΝΕΛΟΠΗ πάλι σε αυτόν τον τομέα υστερεί αρκετά.Η διχρωμία των ντεκ(τα περισσότερα είναι πράσινα και ένα ντεκ είναι γαλάζιο)και η ταλαιπωρημένη από τον χρόνο βαφή τους, ο μη καθαρισμός τους τους χειμερινούς μήνες και το πασάλειμα των κουπαστών με κατάμαυρη μπογιά αδυνατούν να συγκριθούν με αυτά του ΑΠΟΛΛΩΝΑ.

Ένα άλλο φαινόμενο που παρατηρείται εξωτερικά στα πλοία ειναι η βαφή των σινιάλων.Ενώ στον ΑΠΟΛΛΩΝΑ και στο ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ η βαφή των σινιάλων στην τσιμινιέρα και του ονόματος της εταιρίας στις πάντες είναι σχολαστικά βαμμένα στο ΠΗΝΕΛΟΠΗ έτσι και δεις το όνομα της εταιρίας στην πάντα από μέση και κοντινή απόσταση απογοητεύεσαι.Ειδικά το "U" στο AGOUDIMOS LINES είναι απελπιστικά καοβαμμένο χωρίς όμως και τα άλλα γράμματα να δράτουν δάφνες καλλιτεχνείας.

Από ταχύτητα ο ΑΠΟΛΛΩΝΑΣ και το ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α κυμαίνονται στα ίδια επίπεδα από 18,3 μέχρι 18,8 ενώ στο ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ήταν αρκετά πεσμένη στο σημείο να φτάνει με το ζόρι τα 17,5 μίλια.

Εξαιρετικοί είναι οι ημίκλιεστοι αλουέδες που υπάρχουν και στα 3 πλοία ,οι οποίοι στο ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α διαθέτουν καθιστικό με τραπέζια και καρέκλες.

Στην μανούβρα υπερτερεί ο ΑΠΟΛΛΩΝΑΣ έναντι των 2 υπολοίπων.Στον ΑΠΟΛΛΩΝΑ οι στροφές της μηχανής μένουν σταθερές και ανοιγοκλείνει ανάλογα το pitch ενώ στα άλλα στροφές και pitch ανοιγοκλείνουν μαζί.Το σύστημα που έχει ο ΑΠΟΛΛΩΝΑΣ βοηθάει στην πιο γρήγορη απόκριση των κινήσεων.

Στο ταξίδι είναι αξιοζήλευτη η σταθερότητα και των τριών.Με το ΑΠΟΛΛΩΝΑ και το ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ έχω περάσει Ικαριο με 9αρι και ειλικρινά συμπεριφέρθηκαν άψογα.Με το ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α δεν έχω ταξιδέψει με καιρό αλλά κι αυτό δεν πρέπει να απέχει από τα αδέρφια του.Βέβαια πλοίαρχος καταξιωμένος στην ακτοπλοία μου έχει πει ότι ο ΑΠΟΛΛΩΝΑΣ είναι ένα μικρό κλικ ποιο καλοτάξιδος από τα άλλα δυο λόγω συγκεκριμένου τύπου stabilizers αλλά όσο και να είναι η διαφορά δεν είναι μεγάλη.

Μεγάλο πλεονέκτημα για μας του καραβολάτρες του ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α είναι η ελεύθερη είσοδος των επιβατών κάτι που δεν μπορεί να συμβεί στα άλλα δύο και ειδικά στον ΑΠΟΛΛΩΝΑ όπου οεφαρμόζεται ο I.S.P.S.

Από εκεί και πέρα οι ομοιότητες των πλοίων δεν αφήνουν άλλα περιθώρια σύγκρισης.Το έντονο vibration στο πλωριό μέρος του πλοίου (όπως στα σαλόνια Α θέσης) είναι χαρακτηριστικό και των τριών και τα γκαράζ είναι τα ίδια με τις ίδιες χωρητικότητες (πολύ καλός ο αντιολησθητικός τάπητας στον καταπέλτη του ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ).

Ένα χαρακτηριστικό αυτή της σειράς πλοίων είναι ότι αν και βρίσκονται πολλά χρόνια στην Ελλάδα ουδέποτε ταλαιπωρήθηκαν από σοβαρά μηχανικά προβλήματα (στρόφαλους) που συνήθως παθαίνουν τα ακτοπλοικά.Αυτό πιθανότατα να οφείλεται σύμφωνα με κάτι γνώμες μηχανικών και πλοιάρχων που έχω ακούσει στο τρόπο που βγαίνουν οι άξονες στο νερό.

Το τελικό συμπέρασμα είναι ότι και τα 3 είναι βάπορες με όλη την σημασία της λέξεως ,βαπόρια που πλέον δεν κατασκευάζονται και όσο θα υπάρχουν ακόμα στο στόλο της ακτοπλοίας μας θα είναι κέρδος.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Με αφορμη το ταξιδι μου στην Ιταλια θα σας μεταφερω τις εντυπωσεις μου απο τα δυο πλοια.

ΟΛΥΜΠΙΑ

Ειλικρινα ειναι ο ο ορισμος του παλατιου.Τεραστιοι χωροι ,αχανοι σαλονια και κατα τη γνωμη μου εξαιρετικα λειτουργικο.Σε ενα καταστρωμα βρισκονται σχεδον ολοι οι κοινοχρηστοι χωροι του πλοιου.2 υπερτεραστια σαλονια,εστιατοριο,self-service,καταστηματα,καζινο,ιντερνετ...Εξαιρετικο φινιρισμα και πολυτελεια εφαμιλλη ξενοδοχειου 5 αστερων.Με 7αρι νοτια που αργοτερα στο ανεβασμα εγινε μετα την Κερκυρα Βοριας ειχε ενα ελαφρο 'γλυκο' κουνημα ,αλλα οχι κατι το ιδιαιτερο.Απο ταχυτητα εξαιρετικο.Απο Πατρα φυγαμε με ενα μισαωρο καθυστερηση (18.00 που αναχωρουσε εκανε ακομα πετρελευση) και 14.10 ειμασταν δεμενοι Ανκωνα.Πριν την Ηγουμενιτσα προσπερασμε και το Superfast V που ειχε φυγει στις 18.00 και αυτο με καθυστερηση.Ευχαριστηση εκπληξη ηταν τα καταστρωματα του που αν και εξωτερικα φαινονται ανυπαρκτα τελικα ειναι αρκετα και μαλιστα πολυ ομορφα.Το αχανες στο 8 που ειναι το ελικοδρομιο αλλα και τα πλαινα στις σωσιβιες λεμβους μου αρεσαν πολυ.Κορυφαιος ο χωρος της πισινας,ιδανικος για καλοκαιρινο ταξιδι αλλα οι ανεμοθωρακες δεν κανουν και ιδιαιτερη δουλεια.Προσωπικα δεν μπορουσα να σταθω απο τον αερα.Στα αρνητικα του πλοιου το εντονο vibration κυριως στο πρυμνιο σαλονι-συνεδριακο και στις αεροπορικες.Τελος το φαγητο στο self service πολυ μετριο και αρκετα ακριβο συγκριτικα με το εστιατοριο.Το ιδιο ισχυει και για τον Ικαρο.

ΙΚΑΡΟΣ

Κατα τη γνωμη μου η μερα με την νυχτα με το ΟΛΥΜΠΙΑ.Αν και μωλις 15 μετρα μικροτερο σου δινει την αισθηση συγκριτικα με το αχανες ΟΛΥΜΠΙΑ πως βρισκεσαι σε ενα ποσταλι κυκλαδιτικο.ΑΛΛΑ....(Παντα υπαρχει ενα αλλα)Ωραιο το ΗILTON καλο ομως (ή μηπως καλυτερο) και ενα ζεστο σαλε στις Αλπεις;) Και για να με καταλαβετε τι εννοω.Εδω δεν θα ψαχνεις το τελος του σαλονιου με τα κιαλια.Ουτε θα βρεις μαρμαρα,χρυσα και τετοια,αλλα ξυλο!Απειρο ξυλο και πολυ χρωμα.Σε ενα κεντρικο σαλονι θα βρεις αλλα 10 σαλονακια διαφορετικης αισθητικης.Καποιο σιγουρα θα ειναι του γουστου σου.Κυριως η γωνια με το τζακι και την ζωγραφισμενη βιβλιοθηκη ειναι πολυ ομορφη!Γενικα -παντα κτα την αποψη μου- δε σου δινει την αισθηση του αχανους αλλα σου προσφερει μια απιστευτη ζεστασια και χερεται το ματι σου,σε ολους τους χωρους.Ισως σε καποια σημεια να το παρατραβηξαν και να τινει στο κιτς ,αλλα γενικα ειναι παρα πολυ καλοδουλεμενο και ευχαριστο.Παραφωνεια οι αεροπορικες θεσεις που σαφως θελουν αναβαθμιση και τα αρκετα τριξιματα.Οσον αφορα τα καταστρωματα εδω κερδιζει κατα κρατος το ΟΛΥΜΠΙΑ μιας και το καραβι προσφερεται για απλετο περπατημα σε ολο το μηκος και σου δινει τη δυνατοτητα σε πολλα σημεια πρυμα να κατσεις να απολαυσεις ενα πιο καραβισιο-θαλασσινο ταξιδι.Η θεα της τσιμινιερας απο το ιδιο καταστωμα ειναι το λιγοτερο τρομακτικη μιας και ειναι τ ε ρ α σ τ ι α!!!!Στο ιδιο καταστρωμα βεβαια και ο αερας ανυποφορος.Απο ταξιδεμα δε μπορω να σας πω μιας και κατεβαιναμε με 5αρακι.Το ταξιδι κρατησε ακριβως 21 ωρες και 30 λεπτα εχοντας σχεδον διωρη καθυστερηση απο Ανκωνα γιατι την προηγουμενη μερα ανεβαινε με 10αρι.

Γενικα παντως αξιζουν συχαρητιρια στα πληρωματα και των 2 πλοιων.Ευγενεστατοι,εξυπηρετικοι και πολυ φιλικοι.Εντονη η παρουσια των πλοιαρχων κατα τη διαρκεια του ταξιδιου.Εννοειται πως τα πλοια μεα-εξω ελαμπαν απο καθαριοτητα ενω συχνα ειδα να σκουπιζουν και να καθαριζουν.Μπραβο στις Μινωικες.Πραγματοκα αξιζε το βραβειο που της ειχε δοθει και για τα καταπληκτικα καραβια της και για τα πολυ καλα πληρωματα της :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Θεωρω το Ροδανθη το πιο αρμονικο στο ματι και ομορφο πλοιο που μας εχει ερθει απο την ανατολη.Συναμα τα χαρακτηριστικα που εχει ειναι πολυ καλα ιδιαιτερα στην χορητικοτητα των επιβατων.Εχω ομως την εξης απορια.Στο περιοδικο εφοπλιστης γραφοταν οτι εχει max ταχυτητα 24 κομβους(;):rolleyes: ) .Ισχυει κατι τετοιο;Επισης με ποσα ταξιδευει υπηρεσιακη το πλοιο,περναει τα 17;

Link to comment
Share on other sites

το θεμα της ταχυτητας του ροδανθη το εχουμε εξαντλησει και σε αυτο το τοπικ και στο τοπικ των ταχυτητων. εχει συζητηθει αρκετα και το θεμα της ταχυτητας που ειχε και στην παροναξια.

υπαρχει και ο σχετικος αντιλογος:rolleyes:

ΡΟΔΑΝΘΗ τη Δευτέρα 5/9: Από 17,2 έως 17,9.

δεν εχει αλλαξει κατι απο τοτε οσν αφορα την ταχυτητα του. λιγο ψαξιμο ακομη στο παρον thread καθως και σε αλλα συναφη δε βρεις την απαντηση;)

Link to comment
Share on other sites

To ΡΟΔΑΝΘΗ καθελκύθηκε αν θυμάμαι καλά το Δεκεμβρίο του 1973 σαν πλοίο ήταν καλύτερο απο το Μυτιληνη μιας και ηταν το δευτερο αδερφό και η ταχυτητα του ηταν κι αυτή αναμφισβήτιτα μεγαλύτερη.Και εγώ πιστεύω ότι τα VEGA/VIRGO ήταν σε πολλούς τομείς αξεπέραστα και σίγουρα τα πιο αντιπροσωπευτικά japaneise αυτής της δεκαετίας που γνωρίσαμε στην Ελλάδα

Link to comment
Share on other sites

steven θα διαφωνίσω μαζί σου ολοκληρωτικά.

Καταρχήν επειδή το ΡΟΔΑΝΘΗ ήταν το δεύτερο αδερφό δεν σημαίνει ότι είναι καλύτερο ή ταχύτερο.

Το Ολυμπικ Τσάμπιον δηλαδή είναι υποδεέστερο του Σπίριτ?

Ή το Φαιστός είναι γρηγορότερο και πολυτελέστερο του Κνωσσός?

Αυτά δεν έχουν κανόνες.

Το θέμα είναι τι έγιναν από τότε που ήρθαν Ελλάδα.

Και ως προς τέτεια έχω να πω (όπως όλοι) ότι το ΜΥΤΙΛΗΝΗ ακολούθησε ένα πολύ ακριβότερο σχέδιο ανακατασκευής, ενώ το ΡΟΔΑΝΘΗ απλώς παρέμεινε "κουτί" και με μια αρκετά καλή για τα δεδομένα της εποχής ανακαίνιση χώρων.

Ακόμα και σήμερα η πολυτέλεια του Μυτιλήνη υστερεί μόνο σε σχέση με τα παλάτια στο Αιγαίο,κανενός άλλου.

Τωρα αν φαίνεται στον captain-Nionios αρμονικό στο μάτι το Ροδάνθη,ειναι σαφώς υποκειμενικό.

Σε άλλους αρέσουν οι ξανθιές και σε άλλους οι μελαχρινές..

Όσο για την ταχύτητα ίσως κάποτε να ήταν γρήγορο το Ροδάνθη, όταν έκανε κόντρες με το Αριάδνη στις Κυκλάδες.

Όμως από τότε ούτε ή συντήρηση είναι ανάλογη του Μυτιλήνη ούτε και η νοοτροπία των εταιριών τους.

Να σημειώσω ότι το Μυτιλήνη ακόμα "χτυπάει" ανάλογα την περίοδο, τις επίδοσεις που είχε και πρίν 15 χρόνια χωρίς να ζορίζεται..

Το καλοκαίρι που μας πέρασε ο Neptune στις 26-06-06 στο κόντερ του Shipfriends κατέγραψε: Μυτιληνη 19.8

Επίσης μόλις την Δευτέρα (μες το καταχείμωνο, όπου κανείς δεν "βιάζεται") πάλι ο Neptune,

το "επιασε" με 19.2

Link to comment
Share on other sites

Νομιζω οτι το ροδανθη ειναι αρκετα καλυτερο απο το μυτηληνη μεσα.πρωτον εχει σαλονι οικονομικης θεσης και ξεχωριστα πουλμαν θεσεις το μυτ.πρακτικα δεν εχει σαλονι οικονομικης αλλα μονο πουλμαν.δευτερον το ντεκ με τους κοινοχρηστους χωρους ειναι ελευθερο μπρος πισω δημιουργοντας μια περατζαδα στο μυτ.κοβεται το εμπρος με το πισω μερος λογω σχεδιασης.τριτο το σαλονι α θεσης εχει σταθερη διαμορφωση,που ειναι και πιο ακριβη ενω το μυτ εχει τραπεζοκαθισματα μονο.Ακομα το ροδανθη δεν ειχε την προβολη του μυτιληνη.

Link to comment
Share on other sites

Χωρίς να έχω κάποια σχέση με ΝΕΛ ή με Αγούδημο να πω κι εγώ ότι θεωρώ το ΡΟΔΑΝΘΗ καλύτερο σαν μετασκευή αν και το ΜΥΤΙΛΗΝΗ δίνει την αίσθηση του πολυτελέστερου. Απλά να τονίσω το καλύτερο ταξίδεμα του ΡΟΔΑΝΘΗ σε σχέση με το ΜΥΤΙΛΗΝΗ.

Link to comment
Share on other sites

Αυτό που είπα εγώ δεν είναι ότι το Μυτιλήνη είναι υποδιεστερο.Κατά τη γνωμη μου πάντα οποιαδήποτε σύγκριση με το Ροδάνθη όσον αφορά τους εσωτερικούς χώρους είναι ατυχης

Πέρα απο αυτό θεωρώ το Μυτιλήνη πολυ ομορφότερο.Θα επιμείνω μόνο σε αυτό που είπα στην αρχή ότι πιστέυω πως το VIRGO ήταν σε καποιούς τομείς ποιο καλο και αναμφισβητήτα ταχύτερο απο το VEGA βέβαια στη πορεία άλλαξαν αρκετα τα πράγματα και το Ροδανθη έφτασε στο σημείο να μη πηγαίνει πάνω απο 16 μίλια

Πάντως έχοντας ταξιδέψει και με τα δύο δίνω δίκιο στο George για το καλυτερο ταξίδεμα του Ροδάνθη σε σχέση με το Μυτιλήνη στο οποίο ώρες ώρες το vibration είναι ανυπόφορο είδικα στο πρυμναίο και πρωραίο μέρος

Βέβαια ένας είναι ο έρωτας!!!!

Link to comment
Share on other sites

Κι εμένα προσωπικά μου αρέσει το ΡΟΔΑΝΘΗ και εξωτερικά και εσωτερικά.Όπως είπε ο captain nionios είναι πολύ αρμονικό στο μάτι ενώ μέσα η διαρύθμιση που έκανε ο Μάκαρος και ειδικα εκείνη την εποχή είναι αξεπαίρεστη.Σε ένα ντεκ ολοι οι κοινόχρηστοι χώροι από πλώρα έως πρύμα καμπίνες σε 3 ντεκ με χρώματα που διαφέρουν για να ξεχωρίζουν(κόκκινες-πράσινες-μπλε) και πολυτελεια που ακόμα και τώρα ευχαριστεί το μάτι.Όταν είχε δε πρωτοβγεί τέτοιο βαπόρι με τέτοια πολυτελεια δεν είχε ξαναδεί το μάτι του επιβάτη.

Το ΜΥΤΙΛΗΝΗ είναι καθαρό πολυτελές αλλά από διαρύθμιση μέσα είναι ότι να είναι.Είναι επίσης γεγονός ότι για διάφορους λόγους το ΡΟΔΑΝΘΗ έχει χάσει την ταχύτητα του και το ΜΥΤΙΛΗΝΗ την κρατάει.

Όμως η ταχύτητα δεν είναι και μέτρο σύγκρισης για ποιότητα επισκευής πάντα.Πριν κανει την πρώτη του επισκευή επί Βεντούρη το ΜΥΤΙΛΗΝΗ παρόλο που έκανε 18,8 ήταν σακατεμένο.Οι μπόμπες δεν βιράριζαν τις άγκυρες ούτε από αποίκου οι πρυμνιές δεν αγαντάριζαν τους κάβους του βαποριού και γενικά ηλεκτρολογικά ήταν χάλια με ότι συνεπάγεται αυτό.

Βέβαια αυτά επί Βεντούρη φτιάχτηκαν και τώρα είναι οκ αλλά μην λησμονούμε ότι κι αυτό τα τελευταία δύο χρόνια επί ΝΕΛ δεν έκανε καθόλου επισκευή με αποτέλεσμα το βαπόρι να φτάσει στα όρια του.

Και μην ξεχνάμε οτι το ΡΟΔΑΝΘΗ έχει γυρίσει ότι νησί υπάρχει στα δωδεκάνησα από τήλο και σύμη έως καστελόριζο και κυκλάδες ενώ το ΜΥΤΙΛΗΝΗ όλα τα χρόνια είχε δύο λιμάνια τα οποία ήταν οκ.

Link to comment
Share on other sites

Βλέπω ότι όλοι λατρεύουν τον άρχοντα και τα καράβια του!

Όμως το αρμονικό είναι σχετικό,όπως και το όμορφο..

Για μένα το Μυτιλήνη έχει ένα πιο σύγχρονο εξωτερικό προφίλ, αλλά επιμένω πως γούστα είναι αυτά.

Δεν επιβάλω απόψεις και προτιμήσεις..

Όσον αφορά την εσωτερική διακόσμηση, το ότι δεν έχει σταθερούς καναπέδες δεν σημαινεί ότι είναι φτωχότερο το σαλόνι, τα έπιπλα του είναι νέα και δεν είναι αυτά με τα οποία ξεκίνησε.

Τα πρώτα του, κατέληξαν στο Σαπφώ λίγο πριν φύγει.

Σαλόνι οικονομικής είχε, αλλά μετατράπηκε κυρίως σε αεροπορικές θέσεις.

Η περατσάδα για όσους το ξέρουν το καράβι δεν είναι δύσκολη, ενώ το Μυτιλήνη έχει το φοβερό πλεόνεκτημα σε σχέση με το Ροδάνθη τα δύο μπαλκόνια του πλώρα στον καθρέφτη όπου είναι από τα τελευταία "κάστρα" που δεν έχουν πέσει ακόμα στα βαπόρια της ακτοπλοίας μας..

Επίσης η εσωτερική διαρύθμιση έχει κάθε φορά και άλλες ανάγκες, το ένα προοριζόταν για Χίο-Μυτιλήνη ενώ το άλλο κυρίως για κυκλάδες.

Το σταθερό ταξίδεμα δεν μπορείτε να το κρίνεται αν δεν έχεται τουλάχιστον ταξιδέψει αρκετές φορές και με τα δύο και μάλιστα με ίδιες ή παρόμοιες συνθήκες.

Αν υπάρχει κάποιος που έχει βεβαία γνώση (εκ των έσω) ας το πει, γιατί έχωντας ταξιδέψει δεκάδες φορές με το Μυτιλήνη ενώ με το Ροδάνθη μόνο 4-5 φορές δεν μπορώ να εχω ασφαλή συμπεράσματα.

Τώρα για την ταχύτητα τα ξαναείπαμε.

Όμως σταματώ εδω, γιατί κανονικά θα έπρεπε εδώ να μιλάμε για το Ροδάνθη και να μην κάνουμε συγκρίσεις πλοίων..

Αυτό μπορούμε να το συνεχίσουμε σε ανάλογο thread..

Link to comment
Share on other sites

Και εγώ συμφωνώ με το Στράτο για την αδιαμφισβήτητη υπεροχή του Μυτιλήνη στους χώρους ενδιαίτησης.Τη τελευταία φορά που ταξίδεψα με Ροδανθη οι εσωτερικοί χώροι ήταν στη χειρότερη κατάσταση που θα μπορούσαν να είναι με φθαρμενες μοκετες και καναπεδες,και γενικά εικόνα οχι τόσο καλή.Βέβαια απο ότι έμαθα τώρα έχει κάνει ανακαίνηση.

Εγώ λέω να γίνει μια δημοσκόπηση Μυτιληνη Η Ροδανθη

Link to comment
Share on other sites

μια δημοσκοπηση σαν και αυτες που γινονται στο shipfriends οπου ψηφιζουν 10-15 και δε θα αποδειξει τπτ αλλο, παρα οτι οι βορειοαιγαιοπελαγιτες του... ιδρυματος ειναι πιο συσπειρωμενοι.

προσωπικα δεν εχω ταξιδεψει με το μυτιληνη αλλα μονο με το ροδανθη, πριν απο 12 χρονια (στα δωσεκανησα). τοτε το εσωτερικο του μου ειχε κανει πολυ καλη εντυπωση και τα decks του ηταν σε αψογη κατασταση. γυρω στα 19-20 πρεπει να ταξιδευε. εξωτερικα αν και θεωρω το ροδανθη πιο στιβαρο προτιμω το μυτιληνη γιατι μου θυμιζει κατι ευχαριστο:).

Link to comment
Share on other sites

Θα θυμίσω το τίτλο του αφίερωματος του Εφοπλιστή στο ΜΥΤΙΛΗΝΗ το Φεβρουάριο του 98 αν θυμάμαι καλά

'Αν κάποια βαπόρια έχουν πιστούς το ΜΥΤΙΛΗΝΗ έχει ερωτευμένους.' Νομίζω πώς αυτός ο τίτλος λέει αρκετά και είναι απόλυτα αντικειμενικός οπότε οι περαιτέρω συγκρίσεις μάλλον περιττέουν

Link to comment
Share on other sites

Eγω παντως εξακολουθω να πιστευω οτι το αφιερωμα του φεβρουαριου 1999 δεν ηταν και πολυ αντικειμενικο και μαλλον ηταν ωδη στο μυτιληνη οπως ωδη ηταν και στο πατμος που ειχε γινει τον ιουλιο 1999.Αντικειμενικα το θεοφιλος ειναι ανωτερο βαπορι,αλλωστε το προτιμουσε και ο πρωην διευθυντνης της νελ κ.αθηναιος.Δεν μπορω να καταλαβω εμεις δεν εχουμε κριση να ξερουμε πιο βαπορι ειναι πιο καλο απο το αλλο ,δεν μιλαω βεβαια για ερωτευμενους.

Link to comment
Share on other sites

Το συγκεκριμένο αφιέρωμα είχε γίνει μέτα απο τις τρείς συνεχόμενες νίκες του Μυτιλήνη στο διαγωνισμό του περιοδικού για το top πλοίο του Αιγαίου για αυτό ήταν τόσο λεπτομερές

Τώρα εγω Μυτιλήνη με Θεόφιλο δε συγκρίνω πέρα απο τον έρωτα το Μυτιλήνη είναι κλάσεις άνωτερο και σε εσωτερικούς χώρους και σε ομορφιά ίσως μόνο στο ταξίδεμα να υπερτερεί κάπως ο Θεόφιλος

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Το συγκεκριμένο αφιέρωμα είχε γίνει μέτα απο τις τρείς συνεχόμενες νίκες του Μυτιλήνη στο διαγωνισμό του περιοδικού για το top πλοίο του Αιγαίου για αυτό ήταν τόσο λεπτομερές

Τώρα εγω Μυτιλήνη με Θεόφιλο δε συγκρίνω πέρα απο τον έρωτα το Μυτιλήνη είναι κλάσεις άνωτερο και σε εσωτερικούς χώρους και σε ομορφιά ίσως μόνο στο ταξίδεμα να υπερτερεί κάπως ο Θεόφιλος

αυτη ειναι συγκριση!!!!!!τα ποιο αξιολογα πλοια στην αδριατικη.παντωσ εγω ψηφιζω europa και το αδερφακι του.αν και τα μινωικα fossenakia,ειναι τα ποιο ομορφα εσωτερικα-εξωτερικα,υστερουν ομως αλλου.τα ιταλικα εχουν ταχυτητα πολυτελεια μεγεθος μεγαλη πρακτικοτητα.εχουν ομως περισοτερο χαρακτηρα ξενοδοχειου παρα καραβιου.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Einai ontws polu kalo ploio, George, alla ta Europa kai Olympia einai allh fash... Wstoso gia allh mia fora kai fetos kaksidepsa me to Icarus, alla gia prwth fora kai me to Pasifae :o

Na 2 pics ki apo mena, mia fetos , mia perisi.

Kai mia sto limani ths Patras, apo to kinhto.

Link to comment
Share on other sites

Μία απλή σύγκριση έκανα. Το fincantieri είναι μία πλωτή πολυτέλεια. Δεν διαφωνώ. Χλίδα παντού... Ντρέπεσαι να πατήσεις που λέει ο λόγος. Δεν μίλησα όμως για αυτό. Εγώ μίλησα από πλευράς εκμετάλλυεσης χώρων. Κι επειδή έχω την τύχη να έχω μπει σε όλα τα παλάτια (γιούχουουου) τα θεωρώ λίγο καλύτερα τα δύο αδερφά.;)

Link to comment
Share on other sites

Παντως κ εγω που εχω μπει σε ολα συμφωνω με τον George οτι τα δυο Fosen made ειναι πολυ πιο ομορφα εσωτερικα.Εχουν χαρακτηρα,ειναι ζεστα πλοια.Απο τεχνικη αποψης δεν ειμαι ικανος να εχω γνωμη.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...