Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

On 6/23/2006 at 9:56 AM, Neptune said:

Μια ερευνα της ΠΕΠΕΝ δημοσιευμενη στο Marinews για τα Ελληνικα λιμανια (ο Θεος να τα κανει)

61. ΚΑΡΠΑΘΟΣ

Ενίσχυση φωτοβολίας φανών εισόδου. Φωτισμός προβλήτα, δημιουργία περισσότερου χερσαίου χώρου, σκιάδες, w.c., προσκρουστήρες. Να τοποθετηθεί μια δέστρα (μπίντα) στην ΑΡ πλευρά του προβλήτα της εξωτερικής θέσης πρυμνοδέτησης.

Η Μελέτη λιμανιού Πηγαδίων Καρπάθου έχει καταντήσει σαν το Γεφύρι της Άρτας

Quote

Στις 20 Φεβρουαρίου συζητήθηκαν τελικά οι από 20 Αυγούστου και 18 Ιουλίου αιτήσεις των Δ. Συμβούλων και των Δημοτών που ζητούσαν να περιληφθεί στην τεχνική έκθεση του ΠΠΠΑ, ως εναλλακτική λύση η πρόταση των Καρπαθίων πλοιάρχων. Στο μεταξύ γνωστοποιήθηκαν στο Δήμο εγγράφως οι απόψεις της τεχνικής υπηρεσίας του Λ.Ταμείου, της οποίας η πρόταση συμπίπτει κατά βάση με την λύση των Καρπαθίων πλοιάρχων.

Σε ψηφοφορία τέθηκαν τρεις (03) προτάσεις:

1. Η Πρόταση Κοσμά Ιωάννη Δ.Σ., Κανάκη κλπ. δημοτών που πρότειναν:

α. Να γνωστοποιηθεί στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου ότι το Δημοτικό Συμβούλιο δεν συμφωνεί με τη πρόταση της CNWAY.

β. Να ζητηθεί από την Περιφέρεια Ν.Α. όπως σε συνεργασία με το Δ.Λ.Τ.Ν. Δωδεκανήσου μεριμνήσουν για την συμπλήρωση της τεχνικής έκθεσης του ΠΠΠΑ με την περιγραφή και συγκριτική αξιολόγηση της συνολικής  πρότασης της Τ.Υ.του Λιμενικού Tαμείου και των Καρπαθίων πλοιάρχων, ώστε η ΕΣΑΛ να μπορεί να κρίνει αντικειμενικά και να εγκρίνει την βέλτιστη για την Κάρπαθο λύση.

γ. Προς αποφυγή καθυστέρησης να προβεί ο Δήμος στην με απευθείας ανάθεση εκπόνηση της προκαταρτικής μελέτης».

2. Η Πρόταση του Δημάρχου που πρότεινε:

«Το Δημοτικό Συμβούλιο να εμείνει στην υπ’ αριθ. 229/24-11-2017 απόφασή του  και να περιμένει την οριστική απόφαση της ΕΣΑΛ για την έγκριση ή την απόρριψη της ανατεθείσας μελέτης από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου».

3. Η Πρόταση Μ. Τσαμπουνιεράκη, Δ.Σ, και υποψηφίου Δημάρχου που πρότεινε:

α. «Να ολοκληρωθεί η διαδικασία υποβολής συμπληρωματικών στοιχείων για τις ανωτέρω μελέτες και εγκρίσεις, όπως τις προσδιορίζει η Ε.Σ.Α.Λ, με την 75/2018 απόφαση, προκειμένου να λάβει ή όχι οριστική απόφαση έγκρισης του προκαταρκτικού προσδιορισμού περιβαλλοντικών απαιτήσεων (Π.Π.Π.Α.) του έργου και αποδοχής είτε όχι της πρότασης ΓΙΑΜΙΝ.

β. Να εκπονήσει το Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου, είτε μελετητικό γραφείο, προκαταρκτική μελέτη επί της πρότασης των Καρπαθίων Πλοιάρχων ως νέας πρότασης εναλλακτικά, εφόσον τύχει των απαιτούμενων εγκρίσεων και μελετών».

Κατά την πρώτη ψηφοφορία η πρόταση Κοσμά Ιωάννη κ.λ.π. έλαβε εννέα (09) ψήφους, η πρόταση του Δημάρχου Καρπάθου οκτώ (08) ψήφους και η πρόταση Τσαμπουνιεράκη δύο (02) ψήφους. Κατα την επαναληπτική ψηφοφορία η πρόταση του Δημάρχου έλαβε 10 ψήφους έναντι 9 που έλαβε η πρόταση Κοσμά – Κανάκη κλπ.

(Απόφαση Δ.Σ.Καρπαθου 29/2019, https://diavgeia.gov.gr/decision/view/64ΨΨΩΕ0-3ΦΨ)

Tα παθήματα φαίνεται πως δεν έχουν γίνει μαθήματα. Το κακό είναι πως τα λάθη του μελετητή και των υποστηρικτών της λύσης του Γαρόνησου τα πληρώνει η Κάρπαθος, που στερείται σύγχρονων λιμενικών εγκαταστάσεων. Από τον Ιούνιο του 2014  όταν δημοσιοποιήθηκε η πρώτη πρόταση του μελετητή προβλέποντας πως αυτή δεν θα εγκρινόταν είχαμε επισημάνει την ανάγκη να εξετασθούν εναλλακτικές λύσεις σε άλλες θέσεις για να μη χαθεί χρόνος. Δυστυχώς οι προτάσεις μας αγνοήθηκαν και έτσι χάθηκαν άσκοπα πέντε χρόνια. Πέντε χρόνια, που ήταν αρκετά όχι μόνο για την ολοκλήρωση της μελέτης άλλα και για την κατασκευή των προτεινόμενων έργων. Με την απόφαση των δέκα εκτιμάται πως θα χαθούν άλλα δυό τουλάχιστον χρόνια περιμένοντας την αιτιολόγηση της πρότασης του από τον μελετητή και την απόφαση της ΕΣΑΛ που είναι βέβαιο πως θα είναι και πάλι αρνητική.

Κάποιοι λένε ότι δεν ήταν κατάλληλος ο χρόνος για συζήτηση του θέματος, λόγω της προεκλογικής περιόδου. Εμεις αντίθετα θεωρούμε πως δεν έπρεπε να χαθεί και άλλος χρόνος περιμένοντας τον μελετητή να αιτιολογήσει την εγκληματική πρότασή του και ότι επιβάλλεται οι υποψήφιοι να ξεκαθαρίσουν προεκλογικά την θέση τους για το σημαντικό αυτό θέμα. Να πουν καθαρά ποιαν από τις δυο λύσεις  στηρίζουν. Την πρόταση της CNWAY («Γιαμιν») ή τον προγραμματικό σχεδιασμό του Λιμενικού Ταμείου.

Η πρόταση «Γιαμιν», προϋπολογισμού 10 εκατομμυρίων, προβλέπει επέκταση του ακρομωλίου δυτικά κατά 170 μ. και την ένωσή του με το Γαρόνησο με την παραλιακή με παράλληλη καθαίρεση (χάλασμα) του υπάρχοντος κυματοθραύστη για την δημιουργία νέας εισόδου των καϊκιών στο λιμανι, αφού μόνο καΐκια θα μπορουν να δένουν στο νέο «μεγάλο» λιμάνι. Ο ίδιος ο μελετητής στην έκθεσή του αναφέρει ότι στο εσωτερικό του νέου λιμανιού θα μπορουν να πρυμνοδετούν οκτώ ημερόπλοια μήκους 30μ. και ένα ακόμη πλοίο 40μ. Με άλλα λόγια στο νέο λιμανι σύμφωνα με το σχέδιο Γιαμίν δεν θα μπορεί να δέσει ούτε ένα μεγάλο γιωτ, ενώ στα εξωτερικά κρηπιδώματα θα μπορεί να πλαγιοδετεί ένα μικρό κρουαζιερόπλοιο μήκους 165μ μόνο τις μέρες που δεν θα προβλέπεται να προσεγγίζει πλοίο της Γραμμης.

Σχέδιο CNWAY (“Γιαμιν”)

Την ολοκλήρωση της μελέτης αυτού του σχεδιασμού, που θα κοστίσει άλλες 200.000 ευρώ επιπλέον των ήδη πληρωθέντων 145.000 ευρώ, ψήφισαν οι Γ. Νισύριος,Πρόεδρος του ΔΣ, Μ. Τσέρκης, Αντιδήμαρχος, Γ. Τούμα πρωην Πρόεδρος του ΔΣ, Γ. Βασιλαράκης Πρόεδρος του ΚΟΠΑΠ, Μ. Σπανός Αντιδήμαρχος, Μ. Λυτός και Φ. Φράγκου Πρόεδρος και μέλος της επιτροπής Τουρισμού και ιδρυτικά μέλη της νέας Δημοτικής Παράταξης «ΟΡΑΜΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ» και από πλευράς της μειοψηφίας ο επικεφαλής της  Δημοτικής Παράταξης «ΝΕΑ ΑΡΧΗ» Μ. Τσαμπουνιεράκης και ο υποψήφιος σύμβουλός του Ν. Σπανός και ο Β. Νουάρος ιδρυτικό, μέλος της Δ.Π. «ΟΡΑΜΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ» .

Η πρόταση του της Τ.Υ. του Λιμενικού Ταμείου προβλέπει την προέκταση του ακρομωλίου κατά 170μ. ώστε να προστατευθεί η λιμενολεκάνη από τους κυματισμούς και να μπορεί να παραβάλει εξωτερικά κρουαζιερόπλοιο άνω των 200μ, την κρηπιδωση την ανατολικής πλευρας του Γαρόνησου, ώστε να μεταφερθούν εκεί τα ημερόπλοια και την κατασκευή ενός ακόμη κρηπιδώματος στην βόρεια ακτή του Βρόντι μήκους 200μ. όπου να εξυπηρετούνται τα πλοία της γραμμης και τα Φ/Γ και τα δεξαμενόπλοια.

Το συνολικό κόστος και των τριών αυτών έργων προϋπολογίζεται από την Τεχνική Υπηρεσία του Λ.Τ. όσο και της λύσης «Γιαμιν» για το Γαρόνησο.

Με απλά λόγια με την πρόταση του Λ.Τ. με το ίδιο κόστος προστατεύεται όλη η λιμενολεκάνη από τους βόρειους και ανατολικούς κυματισμούς, διπλασιάζονται τα κρηπιδώματα του λιμανιού και στο εσωτερικό του θα μπορουν να δένουν πλοία διπλάσιου μήκους σε σχέση με την πρόταση Γιαμίν. Παράλληλα με την κατασκευή του κρηπιδώματος στο Βρόντη διαχωρίζονται πλήρως οι χρήσεις των λιμενικών εγκαταστάσεων και απομακρύνονται από την πόλη όλες οι οχλούσες δραστηριότητες και το λιμανι κατά την τουριστική περίοδο θα χρησιμοποιείται μόνο από τα κρουαζιερόπλοια και μικρά τουριστικά και αλιευτικά πλοια. Με αυτό τον σχεδιασμό καλύπτονται όλες απαιτήσεις ενός σύγχρονου λιμανιού σε βάθος 50ετίας.

Αυτήν την λύση πρότειναν να περιληφθεί ως εναλλακτική στην τεχνική έκθεση του ΠΠΠΑ οι Δ.Σ. Μ. Σαΐτης, Αντιδήμαρχος Τ.Υ., Ι. Κοσμας, Μ. Χριστοδούλου, Σακέλλη, Μ. Έλληνας και Γ. Πρωτόπαπας από την πλειοψηφία και Ι. Χουβαρδας, Ι. Λυριστής και Κ. Πρωτόπαπας από την μειοψηφία και το αρνήθηκαν ο Δήμαρχος και οι δέκα  Δ.Σ. που ψήφισαν την πρότασή του. (Ο επικεφαλής της μειοψηφίας Μ. Χανιώτηςπροτίμησε να αποχωρήσει κατά την ψηφοφορία).

Το σχέδιο της ΤΥ του Λ. Ταμείου για το λιμάνιΗ πρόταση της ΤΥ του Λ. Ταμείου για την αποβάθρα στο Βρόντη.

Ηταν οι ίδιοι που στις 31 Αυγούστου  αρνήθηκαν την συζήτηση του ίδιου αιτήματος, με τον ισχυρισμό ότι δεν είχαν καθαρογραφτεί τα πρακτικά της ΕΣΑΛ. Τώρα δεν συμφώνησαν να συνεξετασθεί η αντικειμενικά πολύ καλύτερη λύση που προτείνει το Λιμενικό Ταμείο περιμένοντας την οριστική απόρριψη της πρότασης Γιαμίν από την ΕΣΑΛ. Πριν ένα χρόνο με την 229/24-11-17 απόφασή του Δ.Σ. ζητούσαν από το Λ.Τ. να εξετάσει την δυνατότητα κατασκευής στο Βρόντη, κρηπιδώματος για την εκφόρτωση οχληρών και επικινδύνων φορτίων. Τώρα που η τεχνική Υπηρεσία του Λιμενικού Ταμείου προτείνει λύση που καλύπτει και αυτήν την ανάγκη  την αρνούνται ο Δήμαρχος και οι Δημοτικοί  Σύμβουλοι που υπερψήφισαν την πρότασή του με προσχηματικές δικαιολογίες.

Συμφωνούν να πληρωθούν άλλες 200.000 ευρώ για την ολοκλήρωση της προβληματικής λύσης Γιαμίν και αρνούνται να διαθέσουν 12.500 ευρώ για την προκαταρκτική μελέτη της εναλλακτικής λύσης του Λ.Τ..

Ισχυρίζονται πως δεν  είναι λιμενολόγοι.

Όμως δεν χρειάζονται πτυχίο λιμενολόγου για να  κρίνουν ποια λύση είναι καλύτερη για την Κάρπαθο.

Κοινός νους απαιτείται!

Και σύγκριση των δύο προτάσεων χωρίς παρωπίδες.

 

Yamin.jpg

Limeniko Tameio.jpg

Vronti.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
16 hours ago, gpap2006 said:

Στη Κάρπαθο χωραει να δεσει και στη μέσα προβλητα αν το επιβάλει ο καιρός όπως είχε κάνει κ ο Κορνάρος σε μια απο τις τελευταίες εμφανίσεις του στη γραμμή. 

Όταν λέμε μέσα προβλήτα που εννοούμε;.Στο κεφάλι με τη πλώρη προς τη νησίδα Άφωτη(έχω δει το Κορνάρο να δένει εκεί τον Ιούνιο του 2007) ή πλαγιοπρυμνοδέτηση μέσα στο Γ;

Link to comment
Share on other sites

Πολύ όμορφο ρεμέτζο και δύσκολο.Ειδικά το φουντάρισμα και των 2 αγκυρών,όλα τα λεφτά. Δεν το είχα δει το βίντεο και ομολογώ πως είναι εντυπωσιακό.Γνωρίζουμε γιατί ο Κορνάρος έδεσε μέσα τη συγκεκριμένη μέρα;Μήπως είχε διανυκτέρευση;

Edited by ΝΟΜΙΚΟΣ
Link to comment
Share on other sites

Οχι δεν ειχε διανυκτερευση.

Νομιζω οτι εγινε λογω συνθηκων και ξαφνικης αλλαγης του καιρου.

Μαλλον πηγε να αραξει στον κλασικο ντοκο αλλα με την πλωρη προς τη νησιδα, για να εχει τον καιρο σχεδον καταπλωρα, λιγο στην αριστερη μασκα.

Ομως ο καιρος αλλαξε αποτομα μεσα σε δευτερολεπτα και ηρθε απο τη δεξια μπαντα του βαποριου οποτε το εσπρωχνε προς το μεσα λιμανι.

Οποτε ο καπετανιος προσαρμοσε τη μανουβρα και δεδομενου οτι υπηρχε χωρος να αραξει στο μεσα, το επραξε.

Link to comment
Share on other sites

Όπως φαίνεται στο βίντεο, με τις άγκυρες να αγαντάρουν στα δεξιά, πιο πιθανό να το ξέσυρε ο αέρας στο μέσα λιμάνι και να έδεσε εκεί από ανάγκη (ή δένω εκεί ή καβαλάω τα βράχια οι επιλογές του καπετάνιου) παρά να ήταν προϊόν οργανωμένης και προσχεδιασμένης μανούβρας.

Link to comment
Share on other sites

Μα το εγραψα παραπανω, δεν ηταν προσχεδιασμενο απο πριν, αλλα εγινε λογω των συνθηκων εκεινων το στιγμων.

Πηγε να δεσει στο κεφαλι με την πλωρη να κοιταει ΒΒΔ προς τη νησιδα Δεσποτικο για να εχει τον ΒΔ αερα σχεδον καταπλωρα και λιγο μασκα αριστερα.

Ο αερας ομως αλλαξε αποτομα διευθυνση, εγινε ΒΑ και ηρθε απο την δεξια μπαντα του βαποριου οποτε το εσπρωχνε προς το μεσα λιμανι.

Αποφασισε να αλλαξει τη μανουβρα και εφοσον μπορουσε, μπηκε στο μεσα λιμανι.

Θα μπορουσε επισης να φυγει και να κανει εξ'ολοκληρου νεα προσπαθεια.

Edited by Captain_Nionios
Link to comment
Share on other sites

Σωστό αυτό που ειπώθηκε στη τελευταία πρόταση. Αγαντάροντας την δεξιά που μόνο αυτή είχε φουντάρει αρχικά να βγει με τη πλώρη έξω και να ξανακάνει προσπάθεια.Το καβαλάει τα βράχια που γράφτηκε ίσως είναι λίγο υπερβολικό με όλο το σεβασμό.Η όλη κατάσταση στα μάτια μου, φαίνεται απολύτως ελεγχόμενη.Και είναι ελεγχόμενη γιατί το φουντάρισμα της δεξιάς είναι καλά μελετημένο και με πολλά κλειδιά στη θάλασσα.

Edited by ΝΟΜΙΚΟΣ
Link to comment
Share on other sites

Απλοποιημένα το'πα το καβαλάει τα βράχια αλλά ναι, σωστοί και οι δύο προλαλήσαντες.

Εγώ στην θέση του θα έδινα μια να βγω έξω και θα ξαναπροσπαθούσα. 

Αλλά αυτός ξέρει καλύτερα... 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Γιατί το «Πρέβελης» δυσκολεύεται στο Διαφάνι Καρπάθου

Quote

Η πιο πρόσφατη, και μια από τις πολλοστές φορές που το πλοίο δεν έδεσε στο λιμάνι του Διαφανίου Καρπάθου, το βόρειο εκ των 2 του νησιού, ήταν αυτή της 26ης Αυγούστου, προς Πειραιά. Και αυτή τη φορά δεν έκανε ούτε μια ολόκληρη προσπάθεια πρόσδεσης, σύμφωνα με μαρτυρίες των λιγοστών επισκεπτών και των κατοίκων, αλλά την άφησε στη μέση.

Το αν θα δέσει ή όχι το πλοίο εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, κυρίως όμως από τον άνεμο και την επιδεξιότητα του καπετάνιου. Όταν αυτά βρίσκονται σε κάπως διαμετρική αντίθεση, το πλοίο δεν πιάνει.

Και ενώ το λιμάνι Διαφανίου θα μπορούσε εύκολα να αποτελεί έναν φερέγγυο μεταφορικό και αναπτυξιακό πόλο για το νησί, έχει καταστεί το αντίθετο συνώνυμο της δυσκολίας και της αβεβαιότητας. Θα μπορούσε να είναι κόμβος για όλους τους επιβάτες από και με προορισμό όλη τη βόρεια, και όχι μόνο, Κάρπαθο εξοικονομώντας τους χρόνο και χιλιόμετρα.

Αποτέλεσμα είναι η έλλειψη εμπιστοσύνης από τους επιβάτες και τους εν δυνάμει επιβάτες, που τελικά δεν αποφασίζουν να το χρησιμοποιήσουν διότι μπορεί να μείνουν «στα κρύα του λουτρού», εγκαταλελειμμένοι στο Διαφάνι, στην Όλυμπο, στην Κάρπαθο. Η έλλειψη εμπιστοσύνης στο λιμανάκι αυτό συντελεί στην όλο και μειούμενη επιβατική του κίνηση αφού οι επιβάτες που δεν έχουν δυνατότητα αυτοκίνησης ή επιλογής χρησιμοποιούν το λιμάνι των Πηγαδίων για σιγουριά. Καθότι το λιμάνι του Διαφανίου ανήκει στη λεγόμενη «άγονη γραμμή» υπάρχει ο κίνδυνος αφαίρεσής του από αυτήν και τη συνεπαγόμενη διακοπή της επιδότησης.

Η ρίζα του προβλήματος
Το πρόβλημα είναι ότι οι συνήθεις ΒΔ ή ΝΑ άνεμοι της περιοχής, και η τώρα διευθέτηση του προβλήτα, αναγκάζουν τον πλοίαρχο σε πρυμνοδέτηση με συνθήκες πλάγιου και συχνά ισχυρού ανέμου, έρμαιο και παρασυρόμενο, συχνά με αποτέλεσμα το σπάσιμο κάβων και την εγκατάλειψη προσπάθειας πρόσδεσης λόγω επικινδυνότητας.Ποια η λύση;
Η λύση βρίσκεται στην ολοκλήρωση με ελάχιστο, συγκριτικά, κόστος της πλήρους κατασκευής του. Ποτέ δεν έφθασε ως την αποπεράτωση παρά μόνον έως μια ενδιάμεση φάση. Σύμφωνα με τους ειδικούς, αυτό που ακόμη απαιτείται είναι μια επέκταση με 2 ακόμα «μπλόκια» προς τα ανατολικά, να στραφεί η φορά του προβλήτα μερικές μοίρες προς νότο, και το πλοίο θα μπορεί να πρυμνοδετεί με πλωριό ή ούριο άνεμο ασχέτως έντασης.

a30ce363f7a805622d027becada9fe4d.jpg

Η προτεινόμενη από τους ειδικούς τελική διευθέτηση
Η τοπική κοινωνία εδώ και 25 χρόνια προσπαθεί με εκκλήσεις προς τους ιθύνοντες, τοπικούς και κεντρικούς άρχοντες να τους «συγκινήσει» για να αναληφθεί δράση προς τη σωστή ολοκλήρωση αυτού του ζωτικού έργου για το ακριτικό νησί, αλλά χωρίς αποτέλεσμα. 

Είναι κρίμα μια επένδυση του Ελληνικού λαού να μένει αναξιοποίητη και τελικά να απαξιωθεί ή να εγκαταλειφθεί πλήρως λόγω της μη σωστής ολοκλήρωσης εξαιτίας μιας ελάχιστης πρόσθετης δαπάνης που απαιτείται, με την εύκολα προβλέψιμη συνέπεια της περαιτέρω ερήμωσης του νησιού με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Οι κάτοικοι εκλιπαρούν: «Αφού φάγαμε το γάιδαρο, ας φάμε και την ουρά επιτέλους, αλλιώς θα χαθεί κι ο γάιδαρος». Πρέπει να πιάσουν τόπο και να αξιοποιηθούν εύστοχα και αποτελεσματικά οι δαπάνες του Έλληνα φορολογούμενου προς όφελός του.

 

Edited by Panagia Ekatontapiliani
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 1 year later...

Ξεκινούν τα έργα επέκτασης και αναβάθμισης στον λιμένα Καρπάθου

Quote

Στην έγκριση σύναψης Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου και της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για την εκτέλεση του έργου «Επέκταση και αναβάθμιση λιμένα Πηγαδίων Καρπάθου» προέβη με ομόφωνη απόφασή του το Περιφερειακό Συμβούλιο, που συνεδρίασε τη Δευτέρα, με τηλεδιάσκεψη.

Βάσει της Προγραμματικής Σύμβασης, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου αναλαμβάνει τη χρηματοδότηση και την υλοποίηση του λιμανιού, για λογαριασμό του κυρίου του έργου, που είναι το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου.

Στόχος της Περιφερειακής Αρχής είναι το έργο να δημοπρατηθεί εντός των πρώτων μηνών του 2024, προκειμένου η Κάρπαθος να αποκτήσει σύγχρονες λιμενικές εγκαταστάσεις, δεδομένου ότι ο υπάρχουσες δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν πλέον τις αυξανόμενες ανάγκες του νησιού, ως εκ τούτου είναι επιτακτική ανάγκη τόσο η επέκταση όσο και η συνολική αναβάθμισή τους.

Το έργο αφορά στη δημιουργία νέας αποβάθρας, συνολικού μετώπου 200 μ., και διαδρόμου πρόσβασης προς αυτή με σκοπό τον εκσυγχρονισμό, τη βελτίωση της λειτουργικότητας, την ασφάλεια και την αναβάθμιση του λιμένα Πηγαδιών Καρπάθου. Η οργάνωση της χερσαίας επιφάνειας περιλαμβάνει την πρόβλεψη, χώρων επιβίβασης/αποβίβασης επιβατών, αποθήκευσης εμπορευμάτων, στάθμευσης οχημάτων, αποθήκευσης εξοπλισμού λιμένα, χώρος κτιρίου εξυπηρέτησης χρηστών, χώρος αναμονής οχημάτων προς φόρτωση στα πλοία και προσωρινής στάθμευσης των ασυνόδευτων φορτηγών οχημάτων, διαβάσεις πεζών καθώς και διαμόρφωση κυκλικού κόμβου για την οργάνωση της κυκλοφορίας των οχημάτων και τη σύνδεση του λιμένα με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο. Στο χερσαίο χώρο του λιμένα προβλέπεται επίσης ηλεκτροφωτισμός και δίκτυο ύδρευσης.

Πιο αναλυτικά, ο σχεδιασμός των έργων και της προτεινόμενης λύσης επέκτασης πραγματοποιείται στα ανατολικά και βόρεια του Γαρόνησου και περιλαμβάνει τη νέα αποβάθρα και το διάδρομο πρόσβασης προς αυτή αφορά τον εκσυγχρονισμό, τη βελτίωση και την αναβάθμιση του λιμένα Πηγαδιών Καρπάθου.

Η νέα πρόσθετη χερσαία επιφάνεια των προτεινόμενων έργων ανέρχεται σε 13.050 μ2. Στα πλαίσια του σχεδιασμού, προβλέπεται η καθαίρεση τμήματος του υφιστάμενου προσήνεμου μόλου, μήκους περίπου 40 μ, ώστε να δημιουργηθεί το νέο στόμιο του λιμένα.

Με τα έργα επέκτασης δημιουργείται αποβάθρα συνολικού μετώπου 200 μ, βάθους 11,50 μ και πλάτους 41,00 μ. Στο βόρειο μέτωπό της δύναται να πρυμνοδετεί Ε/Γ-Ο/Γ σκάφος της ακτοπλοΐας μήκους μέχρι 200 μ και περιστασιακή πλαγιοδέτηση κρουαζιερόπλοιου μήκους μέχρι 170 μ. Στο δυτικό μέτωπο της δύναται να πλαγιοδετεί εμπορικό Φ/Γ πλοίο μήκους μέχρι 75 μ και περιστασιακά Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο της ακτοπλοΐας μήκους μέχρι 150 μ.

Στα δυτικά κρηπιδώματα της δημιουργούμενη λιμενολεκάνης δύναται να εξυπηρετούνται ταυτόχρονο 8 ημερόπλοια μήκους μέχρι 30 μ με πρυμνοδέτηση.

Η οργάνωση της χερσαίας επιφάνειας περιλαμβάνει την πρόβλεψη, χώρων επιβίβασης/αποβίβασης επιβατών, αποθήκευσης εμπορευμάτων, στάθμευσης οχημάτων, αποθήκευσης εξοπλισμού λιμένα, χώρος κτιρίου εξυπηρέτησης χρηστών, χώρος αναμονής οχημάτων προς φόρτωση στα πλοία και προσωρινής στάθμευσης των ασυνόδευτων φορτηγών οχημάτων, διαβάσεις πεζών καθώς και διαμόρφωση κυκλικού κόμβου για την οργάνωση της κυκλοφορίας των οχημάτων και τη σύνδεση του λιμένα με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο.

Στο χερσαίο χώρο του λιμένα προβλέπεται επίσης ηλεκτροφωτισμός και δίκτυο ύδρευσης.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...