Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Ξεκινάμε το παρόν δελτίο με μια επίσκεψη στην Almeria και το ρυμουλκό Clara Campoamor(ΙΜΟ 9338022) που βλέπουμε δεμένο. Είναι ένα μεγάλο και εντυπωσιακό ρυμουλκό που ανήκει στην Ισπανική κυβέρνηση και εκτελεί χρέη ναυαγοσωστικού, αν κρίνω από την επιγραφή Salvamento που υπάρχει στο πλάι του. Χτισμένο το 2007 στο ναυπηγείο Zamakora(619), δεν έχει αλλάξει ποτέ όνομα. Τέσσερις μηχανές Rolls Royce για συνολική ιπποδύναμη 21,752 ίππων και υπηρεσιακή ταχύτητα 16.5 κόμβων.

 

Από την Clara την κουκλάρα, οδηγούμε 2 ώρες δυτικά και βρισκόμαστε στην Malaga για να δούμε ένα κουαρτέτο ρυμουλκών λιμένος με εμπνευσμένες ονομασίες, χειρότερες κι από τα ρυμουλκά του Σπανόπουλου. Έχουμε και λέμε:

  • Vehintisiete(ελληνιστί το νούμερο 27) με ΙΜΟ 9664079. Χτισμένο το 2013 στα Astilleros Armon(710) της Navia, στην Βόρειο Ισπανία(Asturias) με μηχανή MTU
  • Vehintiocho(ελληνιστί το νούμερο 28) με ΙΜΟ 9740380. Χτισμένο το 2014 στα Astilleros Armon(751) της Navia, στην Βόρειο Ισπανία(Asturias) με μηχανή Caterpillar
  • Vehintinueve(ελληνιστί το νούμερο 29) με ΙΜΟ 9740392. Χτισμένο το 2015 στα Astilleros Armon(752) της Navia, στην Βόρειο Ισπανία(Asturias) με μηχανή Caterpillar
  • Trheintayuno(ελληνιστί το νούμερο 31) με ΙΜΟ 9800609. Χτισμένο το 2016 στα Astilleros Armon(767) της Navia, στην Βόρειο Ισπανία(Asturias) με μηχανή Caterpillar

 

Εδώ μπορεί κανείς να δεί το Αστουριάνικο ναυπηγείο τους, και εδώ τους πλοιοκτήτες τους, την Remolques Unidos.

 

Τρία αδελφάκια είμαστε, πολυαγαπημένα σε αυτό το πλάνο, ενώ εδώ μπορεί κανείς να δεί πως η μοναδική τους διαφορά είναι το χρώμα του γερανού.

 

Link to post
Share on other sites

Σήμερα ξεκινάμε από την προβλήτα δίπλα στην μαρίνα της Malaga όπου βρίσκουμε το Γαλλικό ναρκάλι, FS Thetis (A785). Είναι χτισμένο το 1986 και για όσους ενδιαφέρονται παραπάνω μπορούν να βρούν περισσότερες πλεροφορίες στη σελίδα της Marine Nationale.

 

Η Malaga για κάποιο λόγο έχει όσες φορές την έχω επισκεφθεί κάμποσα παροπλισμένα/κατασχεμένα πλοία, ας δούμε μερικά από αυτά:

Ιδού το anchor handling and supply ρυμουλκό με το όνομα Buccaneer(IMO 8015831). Βρίσκεται εκεί από τον περασμένο Δεκέμβριο και ανήκει στην Ιταλική Micoperi SpA. Χτισμένο το 1981 στο Ολλανδέζικο ναυπηγείο Tille(226) σαν Smit-Lloyd 72 που αποτελεί και το μοναδικό προηγούμενό του όνομα. Φέρει 2 μηχανές Bolnes.

 

Δίπλα του το μικρό τάνκερ Iver Courage(IMO 9553957) που βρίσκεται εκεί εδώ και 2 μήνες. Είναι χτισμένο μόλις το 2015 και ανήκει στην Vroon Tankers, προιόν του Jiangsu Islands Shipbuilding(ESS 100203) και με μηχανή Caterpillar. Το σημερινό του, είναι και το μοναδικό όνομα που έχει γνωρίσει στην εργασιακή ζωή του.

 

Στην άλλη πλευρά τση λεκάνης, το coaster Eider(IMO 7812854) που βρίσκεται εκεί από το 2015 μια και είχε την διάκριση του να κατασχεθεί σαν μέσο διακίνησης ναρκωτικώνε. Είναι του 1978 από το Nobiskrug Werft(694) και έχει μηχανή ΜΑΚ. Η ονοματοδοσία του είναι κατά σειρά Eider(ως το 2002), Coastal Breeze(2007), Eider(2015), Just Reema(2015) και από τον Φεβρουάριο του 2015 είναι και πάλι Eider, δεν βλέπω όμως να έχει ξεμπλέξει από την Ισπανική γραφειοκατία ακόμη.

 

Πεταγόμαστε 2 ώρες μακριά στην Almeria για να γνωρίσουμε τα δύο από τα ρυμουλκά λιμένος που βρίσκονται δεμένα μέσα στο λιμάνι. Πρόκειται για τα:

  • VB Teckel (IMO 8207707) της Boluda. Είναι του 1985 από τα Cameron Shipyards της Nova Scotia(116) στον Καναδά(!!). Έχει 2 μηχανές ΜΑΝ και το μοναδικό του προηγούμενο όνομα είναι το ZP Montali.
  • Sertosa Veinticuarto (IMO 8506921) επίσης της Boluda. Είναι του 1985 και αυτό από τα Astilleros Balenciaga(311) και έχει μία μηχανή Construcciones Echevarria. Δεν έχει αλλάξει ποτέ όνομα.

 

Πέρας μηνύματος με το PCTC της Mitsui με το όνομα Comet Ace(IMO 9182356) που βλέπουμε δεμένο στην Malaga. Ναυλωμένο από τη Mitsui βέβαια, τελικός πλοιοκτήτης είναι η Meiji Group, κρίνοντας από το web site τους, θα παντρευόμουν ευχαρίστως την κληρονόμο:D. Χτισμένο το 2000 στα ναυπηγεία Kanasahi - Toyohashi/Shin Kurushima(3490) με μηχανή Kobe Hatsudoki που του δίνει υπηρεσιακή ταχύτητα 19 κόμβων. Εκ της κατασκευής με το ίδιο όνομα.

 

Link to post
Share on other sites

Σύντομη ματιά στην Almeria για να δούμε το Duba Bridge και το Almariya να φορτώνουν και τα δύο για Nador. Να φορτώνουν τρόπος του λέγειν, γιατί όταν τα δούμε ξεχωριστά θα διαπιστώσουμε πως ήταν άδεια. Και εδώ οι πλωράκλες σε παράταξη.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Στη ράδα του Motril βρίσκεται το γενικού φορτίου Botnia (IMO 9418286) και περιμένει τη σειρά του για εκφόρτωση. Είναι χτισμένο το 2008 στο καινούριο ναυπηγείο Linhai Jianghai Shipbuilding(14) με μηχανή Shaanxi Diesel. Μιλάμε για πολύ ποιότητα κατασκευής. Πρώτο του όνομα το Lehmann Timber εώς το 2009 οπότε και έγινε Botnia ενώ από το 2008 έγινε Selam για τούρκικη πλοιοκτησία.

Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...

Κατά τη διάρκεια επισκευής του βλέπουμε εδώ στη Malaga το τανκερ Stolt Megami (IMO9425980). Χτίστηκε το 2008 και είναι γιαπωνέζικης πλοιοκτησίας με τη Stolt να είναι ο μακρόχρονος ναυλωτής του. Ναυπηγός το Shin Kurushima Akitsu(5390).

Link to post
Share on other sites

Σύντομη ματιά στη ράδα του Motril όπου και μας περιμένει φουνταρισμένο το γενικού φορτίου Symphony Sky(IMO 9721633). Χαρακτηριστικό του προφανώς η X-bow πλώρη, κατασκευασμένη το 2015 από το ναυπηγείο Ferus Smit(417) στο Leer της Γερμανίας για λογαριασμό της τώρα πια χρεοκοπημένης -αν δεν κάνω λάθος- Nordana, εταιρείας με liner service γενικού φορτίου που ερχόταν και στον Πειραιά. Το πρώτο του όνομα λοιπόν ήταν Nordana Sky αλλά το 2016 πέρασε στα χέρια επενδυτικής εταιρείας με βάση τη Σιγκαπούρη. Δεν αποκλείεται να ήταν και δανείστρια της Nordana. Η μηχανή του είναι Caterpillar. Στη φωτογραφία είναι φορτωμένο με φτερά ανεμογεννήτριας. 

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Έχω παραλείψει να αναφέρω πως από τον περασμένο Μάιο στα Astilleros del Guadalquivir της Σεβίλλης, βρίσκεται ένα αδελφό του Φοίβος. Πρόκειται για το σχετικά πρόσφατα μετονομασθέν Don Candido (IMO 7901734). Έχει χτιστεί σαν Bahia de Malaga το 1980 από τα ναυπηγεία Astander(150) και δούλευε για την Balearia από τότε εώς το 2009 οπότε και πουλήθηκε στην Τουρκία με το όνομα Med Dream. Το 2014 έγινε Lady Su και με σημαία Sierra Leone έκανε δρομολόγια από το Tasucu της Τουρκίας στα Κατεχόμενα και πιο συγκεκριμένα στην Αμμόχωστο. Τον Απρίλιο πουλήθηκε σε εταιρεία με έδρα την Ισημερινή Γουινέα και έκτοτε ετοιμάζεται για το επόμενο βήμα της ιστορίας του. 

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...
  • 8 months later...
  • 2 weeks later...

Καλοκαίρι του 2018 και στον λιμενοβραχίονα του Motril συναντάμε ένα γιγαντιαίο ρορό που ανήκε μεν στη Σαουδαραβική Bahri(πρώην NSCSC), για κάποιον λόγο όμως του έχουν σβήσει τα σινιάλα στο πλάι. Όπως και να έχει, να δούμε λίγα στοιχεία γι αυτό που αποτελεί μέλος μιας σειράς 6 πλοίων που συνδέουν τον Περσικό Κόλπο με τη Μεσόγειο και την ανατολική ακτή των ΗΠΑ. Πρόκειται για το Bahri Jazan (IMO 9620970) που είναι κατασκευασμένο το 2013 στη Hyundai Mipo(8088) με μήκος 225 μέτρα και χωρητικότητα 1,000 TEU σύν 3,500 γραμμικά μέτρα φόρτωσης. Τουλάχιστον εγώ αυτά βλέπω αλλά νομίζω πως στην πραγματικότητα η χωρητικότητά του είναι συνδυασμός των 2. Βάλτε και 2 κρένια με SWL 120 τόνους και μια μηχανή επίσης Hyundai, είναι καλό το πακέτο. Η πλοιοκτήτρια εταιρεία του μπορεί στην πλειοψηφία σας να μη λέει τίποτα αλλά είναι μεγάλο χαρτί και πληρώνει καλά, για όποιον δεν έχει πρόβλημα να ζήσει μόνιμα στο Dammam ή στη Jeddah:rolleyes:.

Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...
On 2/27/2019 at 9:37 PM, Nick the Greek said:

Σύμφωνα με την εφημερίδα Malaga Hoy(Η Μάλαγα Σήμερα), το roro Festivo πρόκειται να μετακινηθεί από τη γραμμή Malaga - Ceuta - Tanger Med, στη γραμμή Algeciras - Ceuta. Ο λόγος είναι πως η πρώτη γραμμή, που ξεκίνησε πρίν 8 μήνες κάτω από το λάβαρο της Maritima Alboran, πήγε άπατη μια και δεν μπόρεσε να συναγωνιστεί την FRS και το Motril - Tanger Med. Οπότε αλλάζει ο Μανωλιός και βάζει τα ρούχα του αλλιώς, η καινούρια γραμμή θα ξεκινήσει μέσα στο Μάρτιο. Σημειωτέον πως υπάρχει ήδη ένα ρορο που εκτελεί αυτά τα δρομολόγια, πρόκειται για το Transporter με τα σινιάλα της Benzu. 

 

Το Festivo (IMO 7802067) έχει πια πάνω από 2 χρόνια στη γραμμή Algeciras - Ceuta, εμείς να δούμε εδώ πως δείχνει το συγκεκριμένο πλοίο από τον καιρό που έκανε δρομολόγια στη Malaga. Έχει χτιστεί το 1979 σαν Baltic Press για δρομολόγια στη Βαλτική και για να εξυπηρετήσει την βιομηχανία χαρτιού της Φινλανδίας και τις εξαγωγές στην βόρειο και κεντρική Ευρώπη. To 2008 περνά στην κυριότητα της Maritima Peregar για λογαριασμό της οποίας δουλεύει έκτοτε στη δυτική Μεσόγειο.

 

Είναι χτισμένο στο Karlskronavarvet της Σουηδίας(395) με μία κύρια μηχανή Winchmann και 136 μέτρα μήκος που συνολικά μπορούν να χωρέσουν 82 φορτηγά σε ένα κυρίως και ένα άνω ντέκ. Συνολικά υπάρχουν 5 αδελφά πλοία σε αυτή την πορτάδα, όλα εν ζωή με το ένα εξ' αυτών να έχει μετατραπεί σε ζωάδικο.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...