Jump to content
Shipfriends

Ciudad Autonoma Melilla (IMO 9216585)


Recommended Posts

  • 1 year later...

To Fortuny (ΙΜΟ Νο: 9216585) έχει ναυπηγηθεί στο Cadiz της Ισπανίας το 2001 για λογαριασμό της Trasmediterranea και είναι αδελφό του Sorolla. Το Fortuny έχει μήκος 172 μέτρα, πλάτος 26,20 μέτρα, χωρητικότητα 1250 επιβάτες (744 κρεβάτια) και 140 ΙΧ & 1500 γραμμικά μέτρα για φορτηγά και φοράει 4 κύριες μηχανές Wärtsilä 8L46, που του δίνουν ταχύτητα 23,5 κόμβων.

 

Το Fortuny βρίσκεται στο ναυπηγείο Gibdock στο Γιβραλτάρ από τις 9 Ιανουαρίου για εργασίες συντήρησης, δεξαμενισμού και αλλαγής των σινιάλων της Trasmediterranea.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 year later...

Ταξίδι στο χρόνο, γυρνώντας 360 μέρες πίσω ώστε να δούμε το πλοίο και με τα καινούρια του σινιάλα, αλλά και με το καινούριο του όνομα. Όσοι παρακολουθούν τις συνεχείς αλλαγές που προβαίνει σε αυτά η Trasmediterranea, μάλλον έχουν αρχίσει να βαριούνται από αυτό το πράγμα. Να και μια κοντινή φωτογραφία στο φουγάρο. Το πλοίο είναι δεμένο στη Malaga της Ισπανίας και κάνει ημέρευση από τα δρομολόγιά του πρός τη Melilla.

 

Πέρα από το καραβολατρικό του πράγματος, η Aegean έχει απ' ευθείας πτήσεις για τη Malaga, μέρος που συνίσταται για ένα ωραίο 3ήμερο με την καλή σας. Τα πλοία δένουν δίπλα στην μαρίνα της Malaga που είναι πολύ τουριστική περιοχή, οπότε μπορείτε να δείτε πράγματα σαν αυτό, χωρίς να ακούτε γκρίνια:D.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Αφού έπιασε ο στόμας μας την Trasmediterranea, ας ολοκληρώσω τις εντυπώσεις μου για την εταιρεία με ένα ταξίδι με το -τότε- Fortuny, νύν Ciudad Autonoma Melilla. Το ταξίδι έλαβε χώραν το καλοκαίρι του 2014 και είναι η επιστροφή στην ηπειρωτική Ισπανία, και συγκεκριμένα στη Βαρκελώνη, από το πέρασμα με το Scandola στην Ibiza που είδαμε πιο πρίν.

 

Όπως είδαμε, η διαδικασία της επιβίβασης στη Valencia ήταν πολύ άσχημη και εκνευριστική. Αλλά ΟΚ, μπορεί να ήταν τυχαίο γεγονός, ας μην είμαστε υπερβολικοί, να δούμε και την επιστροφή. Με αναχώρηση στις 1100 το πρωί από την Ibiza, ο Nick the Greek και το επιτελείο του:D, ήταν ως όφειλαν εκεί από τις 0940. Το terminal στην Ibiza είναι καλύτερο από τη Valencia, περισσότερες θέσεις για να κάτσει κανείς και καλύτερο ΚΨΜ. Και η Trasmediterranea μας δικαίωσε, δεν επανέλαβε αυτό που έκανε στη Valencia. Αντί για επιβίβαση 30 λεπτά πρίν την αναχώρηση, μας επιβίβασαν τελικά στις 1050, δέκα ολόκληρα λεπτά πρό της αναχωρήσεως! Είναι να τραβάει κανείς τα μαλλιά του πραγματικά, γιατί δεν επιβιβάζουν τον κόσμο νωρίτερα? Σημειωτέον η επιβίβαση γίνεται με φυσούνα, εντελώς ανεξάρτητα από τη φόρτωση των αυτοκινήτων. Οπότε δεν μπλέκει ο ένας με τον άλλον. Και το πλοίο βρισκόταν εκεί από τις 0415 το πρωί, δεν είναι πως έτρεχαν να το συμμαζέψουν. Θυμάμαι πως φοβούμενοι πως θα χάναμε την αναχώρηση ψάχνοντας που θα κάτσουμε, ανεβήκαμε στο sun deck κουβαλώντας τις αποσκευές μας.

 

Για τα μπάνια λοιπόν η διαδικασία επιβίβασης, βαθμός πολύ υπό του μηδενός. Αποζημειώνεται όμως κανείς βλέποντας την αναχώρηση από την Ibiza, η θέα και η ομορφιά είναι αξιοσημείωτη, όπως και όλος ο περίπλους της νήσου Eivissa. Το πλοίο όταν κατευθύνεται πρός τη Βαρκελώνη αγκαλιάζει όλη τη νότια πλευρά του νησιού, από το τουριστικό κομμάτι που βρίσκεται κοντά στην Ibiza, μέχρι το άγριο κομμάτι που βρίσκεται στο ΝΑ άκρο του νησιού. Αν βρεθείτε ποτέ στην περιοχή, το συγκεκριμένο ταξιδάκι το συνιστώ ανεπιφύλακτα. Όταν πια αφήνει κανείς πίσω του την Eivissa, έρχεται η ώρα να κάνει και μια σωστή εξερεύνηση του πλοίου, πάμε κι εμείς να δούμε τι σόι πράγμα είναι αυτό το Fortuny, ξεκινώντας από τους εξωτερικοί χώροι.

 

Στο συγκεκριμένο κομμάτι το Fortuny είναι πολυυυύ δυνατό και θυμίζει πλοίο φτιαγμένο για το Αιγαίο. Δεν έχει τόσα πολλά καθίσματα έξω μεν, αλλά οι χώροι είναι πολλοί και μεγάλοι. Σε μια υποθετική πώλησή του στην Ελλάδα, θα μπορούσα να το φανταστώ γεμάτο με καθίσματα, στέγαστρα και παγκάκια και ελληνικό πρωτόκολλο 2.5 χιλιάδες άτομα. Πρύμα υπάρχει ένα μικρό ντέκ όπου μπορεί κανείς να χαζέψει τη φόρτωση, ενώ έξοδος/κατάστρωμα υπάρχει και πίσω από τα πρυμνιά σαλόνια του πλοίου. Ακριβώς από πάνω υπάρχει ένα τεράστιο ανοιχτό κατάστρωμα που φωνάζει για διαφορετική εκμετάλλευση. Προχωρώντας πρός το μέσο του πλοίου υπάρχει ανάλογο εξωτερικό ντέκ πάνω από το οποίο βλέπουμε το χώρο της πισίνας και το φουγάρο του πλοίου. Ο χώρος της πισίνας είναι κλειστός εκτός από πλευρικές πόρτες και εσωτερικά έχει διακόσμηση με καθίσματα bamboo όπως βλέπουμε, κι όχι τις συνήθεις πλαστικές καρέκλες. Στην άλλη άκρη υπάρχει και μπάρ που ήταν όπως είδατε κλειστό κατά το ταξίδι μας. Πολύ ωραίος χώρος γενικά, λιγάκι θερμοκήπιο όμως λόγω του αιθρίου. Εδώ είναι και ο χώρος από τον οποίο είδαμε το φουγάρο, ο οποίος επεκτείνεται μέχρι τη βαρδιόλα, ενώ στο αμέσως από κάτω ντέκ υπάρχει και πλευρικός διάδρομος που οδηγεί στην πλώρη. Σε αυτήν τη φωτογραφία βλέπετε και το ότι το ντέκ χρειαζόταν λίγη συντήρηση.

 

Εσωτερικά είναι παρόμοια η εικόνα όσον αφορά τους χώρους. Πολλοί και μεγάλοι. Μπορεί κανείς να εκφράσει τις ενστάσεις του ως πρός την ποιότητα των υλικών και τη διακόσμηση αλλά αυτό είναι κάτι που διορθώνεται, το γεγονός είναι ότι το πλοίο είναι πλούσιο σε σαλόνια. Ξεκινάμε με το πρυμνιό σαλόνι, διακόσμηση με καρέκλες τύπου αχοιβάδα και χρωματισμό που προσπαθεί να μιμηθεί δεκαετία του 60, με αμφίβολο αποτέλεσμα. Φωτεινός χώρος με θέα πρύμα, με μεγάλο μπάρ και με σκάλα που οδηγεί στο δεύτερο ντέκ του συγκεκριμένου σαλονιού, το οποίο όμως δυστυχώς ήταν κλειστό κατά το ταξίδι μας. Προχωρώντας πρός τα πλώρα, υπάρχει ένα ακόμη μικρό σαλονάκι, το κατάστημα του πλοίου και εν συνεχεία ο παιδότοπος. Ένας ευρύχωρος διάδρομος οδηγεί πιο πλώρα(προσέξτε το κλειστό σινεμά στα δεξιά του διαδρόμου) όπου βρίσκεται το ΚΨΜ του πλοίου. Λέω ΚΨΜ και όχι self service γιατί όπως βλέπετε ο διάκοσμος, τα υλικά και η γενικότερη αίσθηση που σου δίνει ο χώρος, θυμίζει το ΚΨΜ του 502 Μηχανοκίνητου Τάγματος Πεζικού:D. Όσον αφορά την ποιότητα του φαγητού? Ακριβώς μια από τα ίδια με το Scandola, καλύτερα να είχαμε πάρει tapas πακέτο από την Ibiza. Μάλιστα ήταν ακριβώς και τα ίδια φαγητά, οπότε μάλλον εδώ η Trasmediterranea κάνει οικονομίες κλίμακος.

 

Ακόμη πιο πλώρα υπάρχει κι άλλος ένας πλευρικός χώρος, ο μισός έχει τραπέζια και καθίσματα και ο άλλος στρογγυλά τραπέζια και καναπέδες. Η διακόσμηση στους τοίχους είναι παλιά πλοία της Trasmediterranea, ο συγκεκριμένος χώρος κατά τη γνώμη μου ήταν ο πιο καλόγουστος του πλοίου. Από εκεί οδηγούμαστε στο πλωριό σαλόνι που η διακόσμηση στους τοίχους συνεχίζει να είναι παλιά πλοία του στόλου της Trasmediterranea, πλήν όμως τα έπιπλα αρχίζουν να θυμίζουν pub. Υπάρχει και bar εκεί, που κατά τη διάρκεια του ταξιδιού μας επανδρωνόταν κατά διαστήματα. Εύκολα μπορούσα να τους είχα κλέψει τα μπισκότα :D. Υπάρχουν χώροι επιβατών και στο παραπάνω ντέκ εσωτερικά, βλέπει κανείς εδώ τον εσωτερικό διάδρομο. Βλέπουμε πολυθρόνες και στα παράθυρα, ενώ υπάρχει και χώρος με καθίσματα αεροπορικού τύπου. Γιατί άφησαν κενό το μισό σαλόνι αυτό, είναι ένα ερώτημα. Μέσα σε όλα αυτά, βρίσκεται χώρος για να παίξει κανείς darts(αυτό στη Μεσόγειο δεν το έχω ξαναδεί, συνήθως σε Αγγλικά νερά το βλέπει κανείς), ένα ολόκληρο ντέκ με καμπίνες, ενώ υπάρχει και μια προθήκη με φωτογραφίες από την ναυπήγηση του πλοίου και τα τεχνικά του χαρακτηριστικά. Γιατί το να ναυπηγείς πλοίο είναι ευκαιρία εορτασμού και όχι άσκηση μυστικοπάθειας και εσωστρέφειας όπως κάνουν οι ελληνικές εταιρείες, λες και θα πάει κανείς να τους το κλέψει. 

 

Κάπου εκεί τελειώνουν και τα ωραία του ταξιδιού. Ο εκπληκτικός καιρός που διαπιστώσατε πως υπήρχε κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, μετεβλήθη σε τρομερή καταιγίδα φτάνοντας στη Βαρκελώνη, τα κομάντα όμως βγήκαν έξω και την πάλεψαν να φωτογραφίσουν και αυτό. Η διαδικασία της αποβίβασης στο παλιό λιμάνι της Βαρκελώνης, το ίδιο ταλαιπωρία όσο και η επιβίβαση. Ατελείωτη αναμονή χωρίς κανένα προφανή λόγο παρά την ραθυμία των υπαλλήλων της Trasmediterranea. Η αργοπορία αυτή μας έβαλε μέσα στο μάτι της μπόρας και καταλήξαμε να περιμένουμε 30 λεπτά μέσα στο terminal για να περάσει μια μυθική νεροποντή. Εδώ βλέπουμε το Fortuny κατά την εκφόρτωση και μάλιστα στην πρυμνιά όψη μπορούμε να δούμε και τις 8 γραμμές φόρτωσης. Μπορεί να παρατηρήσει κανείς πως ράμπες για το δεύτερο ντέκ υπάρχουν και στην 1 και στην 8 ενώ μέσα στο πλοίο υπάρχει και περονοφόρο όχημα, δεν ξέρω αν σχετίζεται με αυτό πράγμα που βλέπουμε στη γραμμή φόρτωσης 7. Το πέρασμα Ibiza - Barcelona διαρκεί ένα 8ωρο(ντόκο με ντόκο) με γύρω στα 19-20 μίλα ταχύτητα.

 

Γενικές εντυπώσεις? Το πλοίο για μένα ήταν αξιόλογο και θα μπορούσε να σταθεί σε διάφορες γραμμές, και στην Ελλάδα. Πολλοί και μεγάλοι χώροι τόσο μέσα, όσο και έξω. Μεγάλο γκαράζ, καμπίνες, σαλόνια, ταχύτητα, τι άλλο να ζητήσεις? Και με δυνατότητα παρεμβάσεων προκειμένου να προσαρμοστεί στα θέλω αυτού που θα το αγοράσει. Το αδικούν οι στυλιστικές επιλογές και επιχειρησιακές πρακτικές της Trasmediterranea που είναι ό,τι πιο low cost έχω συναντήσει από τις μεγάλες ευρωπαικές εταιρείες. Οι παντόφλες της Κέρκυρας έχουν καλύτερα μπάρ από τα πλοία της Trasmediterranea, αυτό τα λέει όλα. Μακάρι να βλέπαμε αυτό και το αδελφό του πλοίο με άλλη πλοιοκτησία που να τα αναδείξουν. 

 

Για το τέλος, ορισμένες εξωτερικές φωτογραφίες του πλοίου ίνα πληρωθή το album του πλοίου με όλες του τις κατά καιρούς φορεσιές:

Το έχουμε δεί στο παρελθόν στη gallerie με τα σινιάλα Acciona Trasmediterranea στο πλάι, προσέξτε πως το Acciona είναι μεγαλύτερο του Trasmediterranea

Το έχουμε δεί και με το ανάποδο, το Trasmediterranea να υπερέχει του Acciona, εγώ να προσθέσω μια ακόμη φωτογραφία με αυτά τα σινιάλα, με καλύτερο ήλιο.

Επίσης να προσθέσω και μια φωτογραφία με τα επετειακά σινιάλα των 100 ετών της Trasmediterranea, το πλοίο είναι δεμένο στη Malaga το καλοκαίρι του 2016.

Με το καινούριο του όνομα και τα καινούρια σινιάλα το είδαμε ήδη.

 

Σας μερσώ για την ανάγωση και το χρόνο σας:)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 years later...
  • 6 months later...

Για μια ακόμη χρονιά το Ciudad Autonoma Melilla θα κάνει δρομολόγια από την Malaga για την Melilla επί καθημερινής βάσεως. Αυτό που είναι τρομερό πραγματικά, είναι πως αν δεί κανείς τα δρομολόγιά του για την Melilla(επιδοτούμενα), αναχωρεί και φτάνει στα δύο λιμάνια με διαφορά 15-30 λεπτών από το Rusadir, που δουλεύει για λογαριασμό της Balearia. Για κάποιο λόγο που ξεφεύγει της λογικής μου, δεν έχουν κάνει αντίθετα δρομολόγια, να φεύγει δηλαδή το ένα πλοίο από το ένα λιμάνι, και το άλλο από το άλλο. Λέμε για τα δικά μας, αλλά κι αυτοί είναι του ιδίου παρονομαστή μου φαίνεται.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

To πλοίο ολοκλήρωσε χθες τα δρομολόγια του στη γραμμή Malaga - Melilla και αμέσως κατευθύνθηκε στο Cadiz. Από εκεί ξεκίνησε πριν λίγα λεπτά τα δρομολόγια του προς τα Κανάρια νησιά, αντικαθιστώντας το Ciudad de Valencia.

Link to comment
Share on other sites

Το κλασικό γαιτανάκι αλλαγών που κάνουν οι ισπανικές εταιρείες, σχεδόν επί 10 μήνες το χρόνο. Κι όλο αυτό χωρίς πραγματικά να μπορείς να διακρίνεις κάποια λογική. Κι αυτά δεν τα λέω εγώ, τα λένε οι Ισπανοί συναδέλφοι καραβολάτρες. Τέλος πάντων, έχει να φάει της χρονιάς του από θάλασσα το Ciudad Autonoma Melilla στον Ατλαντικό, εμείς να το ξαναδούμε τέσσερα χρόνια μετά την τελευταία μας συνάντηση, στην συνήθη μεσημεριανή αναχώρηση από την Malaga για την Melilla.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...