Jump to content
Shipfriends

Σύγκρουση του tanker SOLA TS, με τη Νορβηγικη Φρεγάτα KNM HELGE INGSTAD


Recommended Posts

Σύγκρουση είχαμε σήμερα μεταξύ του m/t SOLA TS της ΤΕΝ και της Νορβηγικής φρεγάτας KNM Helge Ingstad F313 , με αποτέλεσμα η δεύτερη να βάλει νερά και να έχει την παρακάτω εικόνα

frigate.thumb.jpg.027b0a08f1a9a025c0e697a36d5ab2a7.jpg

Περισσότερα εδώ https://thebarentsobserver.com/en/security/2018/11/norwegian-frigate-takes-water-after-collision

Και εδώ υπάρχει μπόλικο υλικό (στα Νορβηγικά βέβαια ) https://marineschepen.nl/nieuws/Noors-fregat-Helge-Ingstad-zwaar-beschadigd-na-aanvaring-081118.html
https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/p62oaW/Tankbat-og-krigsskip-kolliderte--atte-personer-er-skadd#&gid=1&pid=1

Link to comment
Share on other sites

Πολύ περίεργο συμβάν όντως, αν κατάλαβα καλά συνέβη πάνω ή σχεδόν δίπλα στο jetty. Αλλιώς δεν υπήρχε λόγος να κλείσει η εγκατάσταση. Υπενθυμίζω πως εμμμμ...:wub: το Sola TS το έχουμε φωτογραφίσει πρόσφατα :wub::D

Link to comment
Share on other sites

Πρέπει να ήταν ιδιαίτερα δυνατή η σύγκρουση για να υπάρχει τέτοιο αποτέλεσμα! Πάντως το τάνκερ δεν φαίνεται να έπαθε και κάτι!!!

Link to comment
Share on other sites

Επιβεβαιώνεται πως το τάνκερ είχε πλοηγό επάνω. Τι συνεννοήση έκανε, αν έκανε με το πολεμικό, Κύριος οίδε. Τώρα άντε βγάλε εσύ άκρη με το ΠΝ της Νορβηγίας. 

 

Και η θέση της διαχειρίστριας εταιρείας από τη Ναυτεμπορική

Quote

 

Διευκρινίσεις για τη σύγκρουση τάνκερ της με σκάφος του πολεμικού ναυτικού της Νορβηγίας δίνει σε ανακοίνωσή της η εταιρεία Tsakos Columbia Management. Η εταιρεία ενεργοποίησε αμέσως τις διαδικασίες έκτακτης ανάγκης και βρίσκεται σε διαρκή επαφή τόσο με τον Καπετάνιο του δεξαμενόπλοιου όσο και με τις αρμόδιες τοπικές αρχές.

Η διαχειρίστρια του δεξαμενοπλοίου M/T SOLA TS αναφέρει ότι σήμερα στις 03.02 ώρα Γκρίνουϊτς περίπου, το δεξαμενόπλοιο, που φέρει σημαία Μάλτας, έχοντας ολοκληρώσει τη διαδικασία φόρτωσης στο λιμάνι Sture της Νορβηγίας κι ενώ βρισκόταν εν πλω, ενεπλάκη σε σύγκρουση με το σκάφος KNM HELGE INGSTAD του Νορβηγικού Πολεμικού Ναυτικού. Κατά τη στιγμή της σύγκρουσης ήταν προσδεμένο με ρυμουλκό και βρισκόταν υπό την καθοδήγηση / έλεγχο τοπικού πιλότου-πλοηγού.

Το M/T SOLA TS ανέφερε περιορισμένες, ελάσσονος έκτασης υλικές  ζημιές. «Ουδείς τραυματισμός μελών του πληρώματος και ουδεμία ρύπανση του θαλασσίου περιβάλλοντος αναφέρθηκαν» τονίζει η εταιρεία. 

Ωστόσο αναφέρθηκαν ζημίες στο σκάφος του Νορβηγικού Ναυτικού. Από την πρώτη στιγμή που ενημερώθηκε για το συμβάν, όπως σημειώνει η Tsakos Columbia, εστίασε τις προσπάθειές της προς την κατεύθυνση της ασφάλειας όλων των εμπλεκομένων στο περιστατικό.  Eκφράζει δε την αμέριστη συμπαράστασή της προς όλα τα μέλη του πληρώματος του Νορβηγικού πολεμικού πλοίου.

Προς το παρόν το M/T SOLA TS βρίσκεται πλησίον του σημείου του ατυχήματος και είναι προγραμματισμένο να κατευθυνθεί για ελλιμενισμό σε γειτονικό λιμένα, με χρήση δικής του ισχύος, προκειμένου να ολοκληρωθούν οι απαραίτητες τεχνικές επιθεωρήσεις και να συνεχίσει το ταξίδι του.

«Η διαχειρίστρια εταιρεία θα συνδράμει με όλα τα πρόσφορα μέσα τις αρχές στο πλαίσιο της διερεύνησης των αιτίων του συγκεκριμένου περιστατικού. Σε περίπτωση που προκύψουν περαιτέρω πληροφορίες, θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση» σημείωνει.

 

 

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

Η φρεγατα συμμετειχε στην ΝΑΤΟϊκη ασκηση Trident Juncture 2018, στην οποια συνεβησαν και αλλα  απροοπτα (φωτιες, blackouts, καταιγιδες κλπ). 

Τουλαχιστον ο @Nick the Greek δεν πολυφωτογραφιζει πολεμικα:P

Εχει βγαλει και μια λακωνικη ανακοινωση το ΝΑΤΟ, για το συμβαν,

Γενικως απο οτι εχω καταλαβει (απο τις απο αερος φωτο), διαρροη πετρελαιου υπηρξε, αλλα μονο απο τη φρεγατα.

Ειμαι περιεργος για το πως θα αποδοθουν οι ευθυνες. εκ πρωτης οψεως φαινεται για μαλ... της φρεγατας.

Αντε βγαλε ακρη ομως με το ΝΑΤΟ και με τα πολεμικα ναυτικα (εν γενει).

Θυμηθειτε το Σαμαινα και τον Κωστακο

 

ΥΓ: εβγαλε και νεα ανακοινωση η εταιρια. το πλοιο περασε κλαση και απεπλευσε.

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Αν κρίνω από το ύφος της ανακοίνωσης, μάλλον δεν βγαίνει με τίποτα στους Νορβηγοί το να πετάξουν το μπαλάκι στο πλοίο, κατά τα φαινόμενα θα ήταν βέβαια και εξωφρενικό να κάνουν κάτι τέτοιο. Η γρήγορη απελευθέρωση του πλοίου επίσης δείχνει πρός τα εκεί, προφανώς έχουν συνδράμει και οι ασφάλειες αλλά και η ναυλώτρια εταιρεία του πλοίου, η Νορβηγική Statoil.

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

Διαβάζω στο σαιτ defence news το οποίο είναι μεγάλο και σοβαρό πως η φρεγάτα ήταν "docked" την ώρα της σύγκρουσης. Δηλαδή ακινητοποιημένη κάπως (υποθέτω αρόδο) και έπεσε πάνω της το τάνκερ.
 

Quote

The ship, a Fridtjof Nansen-class vessel, was hit by the Maltese-flagged oil tanker Sola TS around 4 a.m. local time while docked in Sture, north of Bergen, on Norway’s western coast.

Περισσότερα εδώ: https://www.defensenews.com/naval/2018/11/08/norwegian-warship-collides-with-oil-tanker-on-way-home-from-nato-exercise/

Link to comment
Share on other sites

Update, νεότερο και αναλυτικότερο ρεπορτάζ δείχνει πως σαφέστατα έφταιγε η φρεγάτα:
 

Quote

Local media reported that the Maltese-flagged tanker Sola TS identified Ingstad and tried to avoid the disaster. The reports also revealed details that show that Ingstad did not have a firm grasp of the surface picture it was sailing into.

The disaster developed quickly, with Ingstad transiting the channel inbound at 17 knots and Sola TS traveling outbound at 7 knots.

Sola TS raised the Ingstad multiple times and was discussing the emerging danger with shore-based Central Station, according to the Norwegian paper Verdens Gang. The responses from Ingstad appear confused, at one point saying that if they altered the course it would take them too close to the shoals, which prompted Sola TS to respond that they had to do something or a collision would be unavoidable.

https://www.defensenews.com/naval/2018/11/11/warnings-and-confusion-preceded-norwegian-frigate-disaster-heres-what-we-know/

Link to comment
Share on other sites

Αρχίζουν και διαρρέουν οι πρώτες λεπτομέρειες της υπόθεσης. Το ελληνόκτητο τάνκερ φέρεται να έχει καλέσει επανειλημμένως(4 φορές) το Νορβηγικό πολεμικό να αλλάξει πορεία, το δεύτερο όμως μάλλον δεν έχει συναίσθηση της θέσης του. Λεπτομέρειες από την Tradewinds:

Quote

The Greek tanker TS Sola had urged a Norwegian frigate to turn ahead of a serious collision last Thursday off Hjeltefjorden.

The Helge Ingstad was warned four times about the impending clash, according to a recording of communications cited by the Verdens Gang daily.

The 113,000-dwt Tsakos Energy Navigation aframax (built 2017) told the ship to move to starboard, the report said.

The collision led to the warship taking on water and being grounded to avoid sinking.

Eight people on the frigate suffered minor injuries.

The captain of the tanker called the Fedje vessel traffic centre three minutes before the crash to ask which ship was heading their way.

After being called by the tanker, the response from Helge Ingstad was: "Then we will come too close to the blocks."

But it is not clear what was meant by this.

Another call records a tanker officer as saying: "Helge Ingstad, you need to do something, you're getting very close.

"Helge Ingstad! Turn! We are going to collide."

The Norwegian military has not commented.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Αυτή την εβδομάδα ξεκίνησε η διαδικασία ανέλκυσης της φρεγάτας που είναι βυθισμένη στο ίδιο σημείο ευτυχώς από το Νοέμβρη. Ανελκύθηκε απο 2 πλωτούς γερανούς και ρυμουλκήθηκε στο ναύσταθμο του Haakonsvern, εκεί δηλαδή που επρόκειτο να καταπλεύσει μετά την άσκηση που πήρε μέρος, Πολλές φωτογραφίες της επιχείρισης υπάρχουν στα link του dropbox εδώ.

Link to comment
Share on other sites

Εμένα ξέρεις τι με εντυπωσιάζει? Το πόσο διαφανείς και ακομπλεξάριστοι είναι οι Νορβηγοί που ενημερώνουν το ευρύ κοινό με φωτογραφίες και βίντεο για το πως και τί. Σε μια αντίστοιχη περίπτωση εδώ, φαντάζομαι πόση μυστικότητα θα είχε επιβληθεί για να μην τρωθεί το κύρος του ΠΝ. Αλλά εδώ δεν γίνονται διερευνήσεις ατυχημάτων για μην τρωθεί το κύρος της Blue Star, το ΠΝ με πείραξε εμένα? :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Δεν πιστεύω ότι είναι θέμα κόμπλεξ άλλα κατά πόσο ένας οργανισμός (είτε λέγετε ΠΝ είτε εταιρία ) έχει αντιπαλότητες ή ανταγωνισμό . Το Υπ. Αμύνης δημιουργεί προπαγάνδα για την μεγάλη και ακαταμάχητη δύναμη σε όλα τα επιτελεία του προς τους αντιπάλους του( πχ τουρκιά) , δεν νομίζω να θέλει να δείξει πως ξεκόλλησαν ένα σκάφος του ΠΝ που έπεσαι πάνω σε μια σκόπελο γιατί πολύ άπλα δεν έχουμε την ίδια δύναμη με την Σουηδία... Το ίδιο συμβαίνει και για την κάθε πάσι φύσεως blue star η οποία  προσπαθεί να βγαίνει κερδισμένη από τον ανταγωνισμό με την αντίπαλη εταιρία (όσες έχουν μείνει). Η Σουηδία , η Νορβηγία λίγο να σκάψεις σε ένα βουνό θα ανακαλύψεις αποθήκες πυρομαχικών με τις ευλογίες του ΝΑΤΟ , δεν τους απασχολεί αν θα υπάρχουν κάμερες για να δείξουν τη ζημιά που υπεστει το πλοίο τους γιατί ξέρουν ότι έχουν άλλα 100 σαν αυτό , έχουν ένα βαρύ κύρος που δεν κλονίζετε από ένα σκάφος που προσάραξε ή βυθίστηκε , σε αντίθεση με εμάς εδώ που αν γίνει κάτι τέτοιο μπορεί να καταρρεύσει μια ολόκληρη εταιρία ή μια κυβέρνηση στην εσχάτη των περιπτώσεων να αυτοκτονήσει ένα μεγάλο κεφαλή από ένα κεντρικό κτίριο ενός μεγάλου λιμανιού της χωράς και όλα αυτά τα ατυχήματα χωρίς να αναφερθώ σε τραυματισμούς ή απώλειες ζωών

Δεν είναι όλα όμοια

Link to comment
Share on other sites

Έχεις ένα δίκαιο ως πρός το ότι οι Νορβηγοί δεν έχουν τους αγαπούληδες:D γείτονες που έχουμε στην Ελλάδα. Πλήν όμως, στην εποχή της πληροφορίας, των δορυφόρων και των drones, πιστεύεις πραγματικά πως ο οποιοσδήποτε εχθρός περιμένει τέτοια περιστατικά για να συλλέξει πληροφορίες? Πρέπει να ζούμε με την εποχή μας. Εδώ πόσα πράγματα μαθαίνουμε που οι εταιρείες -για να το γυρίσω στην ακτοπλοία- δεν θέλουν να διαρρέουν, κι άλλα τόσα που δεν μπορούμε να γράψουμε, δε νομίζω πως το να ήταν διαφανείς θα έκανε κακό σε κάποιον, ίσα-ίσα που στα δικά μου μάτια τουλάχιστον, θα ενίσχυε την υπευθυνότητά τους.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

σε ελληνικο site αμυντικου ενδιαφεροντος, αναφερουν, υποθετω συνοψιζοντας οτι διαβασαν σε ξενα μεσα, οτι ακομη δεν εχει αποφασισει η νορβηγικη κυβερνηση, αν θα επισκευασει την φρεγατα ή θα την αντικαταστησει με αλλο πλοιο. 

το κοστος επισκευης (1,6δις USD) και ο χρονος ολοκληρωσης της επισκευης (5 ετη) υπερβαινουν τα αντιστοιχα για ενα νεοτευκτο πολεμικο πλοιο ιδιας επιχειρησιακης δυνατοτητας.

οι νορβηγοι επισης, αποδιδουν σχεδιαστικα και κατασκευαστικα λαθη, στο ισπανικο ναυπηγειο που ναυπηγησε τη φρεγατα (Navantia ?). Οι ισπανοι βεβαια απαντουν οτι υδατοστεγεις φρακτες και ολα τα σχετικα συστηματα, λειτουργησαν αψογα και το πλοιο βουλιαξε γιατι ειχε μεγαλα ρηγματα σε πολλα σημεια

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Τελικά ο κλήρος έλαχε στο DNV GL, τον οποίο η Νορβηγική κυβέρνηση στέλνει στα δικαστήρια για 1.6 δισεκατομμύρια δολλάρια(το κόστος επισκευής της φρεγάτας δηλαδή) με την αιτιολογία πως είχε εκδώσει πιστοποιητικό Κλάσης το 2017 χωρίς να έχει ειδοποιήσει τους πλοιοκτήτες πως τα propeller shafts ευνοούν την ταχεία μεταφορά του νερού μέσα στο κύτος, πράγμα το οποίο πιστεύουν πως ήταν καθοριστικό στη βύθιση της φρεγάτας. Προφανώς ο DNV GL αντικρούει τα παραπάνω αλλά το ρεζουμέ είναι πως η υπόθεση πάει σε ακρόαση δικαστή τον Οκτώβριο του 2021.

 

Αξιοσημείωτο το ότι οι αρμόδιες Αρχές για την διερεύνηση των αιτίων του ναυαγίου, αποδίδουν 10 σημεία/λάθη στη φρεγάτα που οδήγησαν στο ατύχημα, 6 στο αντίστοιχο Πειραιάς Τράφικ της Νορβηγίας και μόλις 2 στο πλοίο του Νίκου Τσάκου. Με λίγα λόγια οι Νορβηγοί έκαναν έρευνα που κράτησε 2-3 χρόνια και απέδωσαν ευθύνες για το ατύχημα με το πέρας αυτών, χωρίς να διστάσουν να καταλογίσουν ευθύνες στους ομοεθνείς τους και στο ΠΝ τους.

 

Τα παραπάνω με πηγή την Tradewinds.

Link to comment
Share on other sites

Νορβηγική κυβέρνηση εναντίον Νορβηγικού νηογνώμονα.

Τουλάχιστον γλύτωσε ο Τσάκος και η γέφυρα του τάνκερ. Παρότι δεν ήταν ευθύνη τους θα μπορούσαν να τρέχουν στα δικαστήρια για να αποδείξουν πως δεν είναι ελέφαντες.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
On 11/8/2020 at 1:32 PM, Nick the Greek said:

Αξιοσημείωτο το ότι οι αρμόδιες Αρχές για την διερεύνηση των αιτίων του ναυαγίου, αποδίδουν 10 σημεία/λάθη στη φρεγάτα που οδήγησαν στο ατύχημα, 6 στο αντίστοιχο Πειραιάς Τράφικ της Νορβηγίας και μόλις 2 στο πλοίο του Νίκου Τσάκου. Με λίγα λόγια οι Νορβηγοί έκαναν έρευνα που κράτησε 2-3 χρόνια και απέδωσαν ευθύνες για το ατύχημα με το πέρας αυτών, χωρίς να διστάσουν να καταλογίσουν ευθύνες στους ομοεθνείς τους και στο ΠΝ τους.

 

Τελικά αυτά τα 2 λάθη θα στοιχίσουν στους ασφαλιστές της ΤΕΝ περίπου 26.6 εκατομμύρια δολλάρια, σύμφωνα με την Tradewinds. Οι εμπλεκόμενοι ήρθαν σε έναν συμβιβασμό,  το ύψος του οποίου φυσικά για το κόστος αντικατάστασης της φρεγάτας είναι σα σταγόνα στον ωκεανό.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο αναφορικά με το ατύχημα όπου καταδεικνύει σωρεία λαθών και εσφαλμένων εκτιμήσεων από την πλευρά της φρεγάΔας. 

Έχει link και για το report του Norwegian safety investigation authority.

Η χαώδης διαφορά επιπέδου του άρθρου (καίτοι ανυπόγραφο) με τους δικούς μας "ερευνητές δημοσιογράφους" δε συζητείται καν.

Οι δικοί μας θα εστίαζαν κατά 96.4% στις 6 γραμμές της εισαγωγής: "Some hasty judgements were made by those speculating about the event, with some suggesting the accident “must have been the fault of the tanker crew as a highly trained naval personnel on board a modern warship with sophisticated sensors would be unlikely to make such a mistake.” Some also assumed the subsequent sinking was because: “the ship must have been poorly constructed by the Spanish shipbuilder Navantia as warships are specifically designed to survive damage and flooded compartments”.

Ευτυχώς δεν υπήρξαν απώλειες.

Στα δικά μας, ένα kudos στο δικό μας ΠΝ που αν και μεγάλο μέρος του στόλου λείπει για μακρά χρονικά διαστήματα (δε θα πιάσω καν την κινητοποίηση του '20) ασκείται ακατάπαυστα  σε διάφορα σενάρια τα οποία εμπλέκουν πολεμικές επιχειρήσεις αλλά και όχι μόνο, συμμετέχει σε αποστολές τόσο εντός όσο και εκτός, τα ατυχήματα σπανίζουν, άλλο που δε μπορούν να εκλείψουν. Όμως η κάλυψη και η διερεύνηση των αιτίων από το ΠΝ της φίλης χώρας βρίσκεται σε άλλο επίπεδο. Για μας ας μη μιλήσω καλύτερα, έχουμε πολλά να διδαχθούμε...

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Πρόσφατα στην Tradewinds υπήρξε σχετικό άρθρο με αναλυτικούς διαλόγους. Το συγκεκριμένο κομμάτι της ακροαματικής διαδικασίας κατέληξε με τον πλοηγό του Sola TS να αφήνει σαφέστατες αιχμές κατά των συμπατριωτών του στο Νορβηγικό ΠΝ και να τους κατηγορεί πως δεν γνωρίζουν ούτε τα βασικά περί αποφυγής συγκρούσεων.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Τελικά ο αξιωματικός βάρδιας εκείνη την ημέρα κατάδικάστηκε, έστω και με αναστολή σε φυλάκιση, από τα πολιτικά δικαστήρια. Γεγονός που έχει πάρει διαστάσεις κόντρας ανάμεσα στις Ένοπλες Δυνάμεις και την πολιτική διοίκηση της Νορβηγίας, με τις πρώτες να απειλούν πως στο μέλλον δε θα είναι τόσο συνεργάσιμες. Όταν έχεις συνηθίσει να μη δίνεις λόγο σε κανέναν και να βάζεις όλα τα πράγματα κάτω από το χαλάκι, λογικό να το βλέπουν έτσι.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...