Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Η με έδρα το Λουξεμβούργο Cobelfret είναι μια εταιρεία που μάλλον δε λέει πολλά σε πολλούς εν Ελλάδι. Και λογικό αυτό μια και οι δραστηριότητές της επικεντρώνονται στα bulk carriers και στα roro που εξυπηρετούν μια σειρά από γραμμές στη Βόρεια Ευρώπη, άσε που δεν είναι και μια εταιρεία που της αρέσει το high profile και η επίδειξη. Εμείς προφανώς θα ασχοληθούμε με το κομμάτι των roro.

 

Ξεκινάμε με τις γραμμές που έχουν σταθερά πλοία να τις εξυπηρετούν:

Rotterdam - Killingholme: Μία καθημερινή αναχώρηση πρός κάθε κατεύθυνση εκτός Κυριακής με τα Pauline και Yasmine

Zeebrugge - Killingholme: Μία καθημερινή αναχώρηση πρός κάθε κατεύθυνση με τα Delphine και Celine εκτός Παρασκευής από Zeebrugge και Σαββάτου από Killingholme (Το Killingholme είναι ένα terminal απέναντι από το Hull, στην Αγγλία)

Vlissingen - Dagenham: 1-2 αναχωρήσεις πρός κάθε κατεύθυνση καθημερινά. Εδώ δεν πρόκειται για εμπορικό δρομολόγιο για τις μεταφορικές αλλά για ολική ναύλωση 3 πλοίων της Cobelfret από τη Ford Motor Company, τα δρομολόγιά τους συνδέουν τα εργοστάσια της εταιρείας σε Αγγλία(πάνω στον Τάμεση) και Ολλανδία(στην βόρεια είσοδο του ποταμού Schelde). Τη γραμμή εξυπηρετούν τα Celestine, Undine και Cymbeline. 

Zeebrugge - Goteborg: 4 εβδομαδιαίες αναχωρήσεις πρός κάθε κατεύθυνση με τα Clementine και Melusine

Rotterdam - Leixoes: 3 εβδομαδιαίες αναχωρήσεις πρός κάθε κατεύθυνση με τα Vespertine, Wilhelmine και Palatine

Zeebrugge - Santander: 2 εβδομαδιαίες αναχωρήσεις με τα Caroline Russ και Severine

 

Οι παρακάτω γραμμές δεν έχουν σταθερά πλοία υπό την έννοια ότι η Cobelfret χρησιμοποιεί εναλλάξ πλοία σε διάφορες γραμμές. Θα αναφέρω τα πλοία που είναι πιο συχνά στην κάθε γραμμή:

Zeebrugge - Purfleet: 17 αναχωρήσεις εβδομαδιαία πρός κάθε κατεύθυνση, 3 τις καθημερινές και από 1 το Σαββατοκύριακο. Εδώ χρησιμοποιούνται τα Celandine, Valentine, Adeline. Το Purfleet είναι ένα λιμάνι επάνω στον Τάμεση, λίγο έξω από το Λονδίνο.

Rotterdam - Dublin: 4 αναχωρήσεις από Rotterdam και άλλες 2 από Δουβλίνο(οι άλλες 2 γυρνάνε στο Zeebrugge λόγω αυτού που περιέγραψα παραπάνω) με τα Opaline, Mazarine, Peregrine και Amandine

Zeebrugge - Esbjerg: 1 αναχώρηση κάθε εβδομάδα με το Catherine

Zeebrugge - Hirtshals: 1 αναχώρηση κάθε εβδομάδα με το Victorine

 

Το Capucine σε κάποια ναύλωση στη Νορβηγία. Οι υπόλοιποι συνδυασμοί προορισμών που θα δείτε όσοι μπείτε στο site τους, γίνονται με μεταφόρτωση, δεν υπάρχει απ' ευθείας σύνδεση.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εκτός από τα παραπάνω, η Cobelfret έχει παραγγείλει και 2 τεμάχια στο Uljanik της Κροατίας με 5,500 lane metres, οι αριθμοί ναυπηγείου τους είναι 531 και 532. Το ναυπηγείο όμως φέρεται να έχει έντονα οικονομικά προβλήματα που εκδηλώνονται και με συνεχείς απεργίες, με συνέπεια προχτές η Cobelfret να ακυρώσει την παραγγελία του 531 έχοντας για δικαιολογία το ότι το ναυπηγείο δεν κατάφερε να εκπληρώσει τις συμβατικές του υποχρεώσεις όσον αφορά το χτίσιμο του 531, με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό. Το ναυπηγείο παρ' όλ' αυτά είναι φιλέτο και υπάρχουν μνηστήρες, με πρώτους το Brodosplit και τη Fincantieri. 

 

Με λίγα λόγια, υπάρχει ένα distressed asset σε ένα distressed shipyard, για όσους ενδιαφέρονται. Και η Cobelfret είναι με μείον ένα πλοίο.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αύξηση χωρητικότητας στη γραμμή Rotterdam - Dublin για την Cobelfret, τα 2 δρομολόγια την εβδομάδα με ρορό γίνονται 3, με το νεότευκτο Laureline να αναλαμβάνει καθήκοντα για αρχή. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/8/2018 at 1:19 AM, Nick the Greek said:

Zeebrugge - Goteborg: 4 εβδομαδιαίες αναχωρήσεις πρός κάθε κατεύθυνση με τα Clementine και Melusine

Από τις 24 Φεβρουαρίου 2019, η Cobelfret θα βάλει το Catherine στη γραμμή Zeebrugge – Goteborg, που είναι μεγαλύτερο πλοίο αυξάνοντας τη χωρητικότητα στη γραμμή κατά 20%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το τέταρτο Ro-Ro της Cobelfret (Yard No 8253) που ναυπηγείται στο ναυπηγείο Hyundai Mipo Dockyard στο Ulsan της Νότιας Κορέα είναι το Ro-Ro Ysaline (IMO No: 9823364) Το πλοίο καθελκύστηκε στις 14 Δεκεμβρίου και σε λίγες ημέρες θα γίνει η παράδοση του. Το Ysaline έχει μήκος 217 μέτρα, πλάτος 32 μέτρα και έχει χωρητικότητα στο γκαράζ 5000 γραμμικά μέτρα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Για να οργανωθούμε λίγο με τα τελευταία ρορο της Cobelfret, συνολικά όντως έχουν παραδοθεί 4 από τη Hyundai.

 

Τα Celine(IMO 9789233) και Delphine(9789245) είναι η μια κλάση των 234 μέτρων μήκους και των 7,972 lane metres.

 

Τα Laureline και Ysaline(IMO 9823364) είναι επίσης προιόντα του Hyundai Mipo, είναι όμως διαφορετική κλάση πλοίων. Αυτά έχουν μήκος 216 μέτρα και 5,400 lane metres. Η Cobelfret αναμένει άλλα 2 αδέλφια από αυτή την κλάση, τα Sixtine(IMO 9831165) και Hermine(9831177).

 

Οπότε αναμένει άλλα 2 η εταιρεία, τα 2 κομμάτια από την Κροατία που αναφέραμε παραπάνω ακυρώθηκαν.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μετά το Mazarine, πήρε σειρά το Palatine να πάει στο ναυπηγείο της Remontova στο Gdansk για να κάνει μετασκευή στο ανοικτό γκαράζ, έτσι ώστε να αυξηθεί η χωρητικότητα του στο γκαράζ. Μετά θα πάρει σειρά το Vespertine στις αρχές του 2020, για να κάνει την ίδια εργασία. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σήμερα να δούμε συντόμως ένα από τα πιο low profile πλοία της Cobelfret, πρόκειται για το Adeline (IMO 9539092) που εδώ βλέπουμε να αναχωρεί από το Rotterdam πίσω στο Νοέμβριο του 2016. Είναι κατασκευής 2012 στο Kyokuyo Shipyard(503) που βρίσκεται στο Shimonoseki της Ιαπωνίας. Αν σας θυμίζει κάτι, είναι γιατί είναι αδελφό των Severine/Capucine, κάτι που φαίνεται ξεκάθαρα σε αυτήν τη φωτογραφία του Capucine. Το Adeline όμως μαζί με το Wilhelmine, έχουν ένα ντέκ για φορτηγά παραπάνω, ίσως και γι αυτό να του έχει προστεθεί και η εξέχουσα πλευρική δεξαμενή έρματος, όπως βλέπουμε και στην πρυμνιά όψη.

 

Το πλοίο λοιπόν έχει 152 μέτρα μήκος και 2,342 lane metres(σε σύγκριση με τα 1,760 των μικρότερων 2 αδελφών). Η μηχανή του είναι Wartsila και του δίνει 16 κόμβους υπηρεσιακή ταχύτητα με κατανάλωση 29 τόνων το 24ωρο. Αυτήν την εποχή έχει φύγει από το Rotterdam και απασχολείται ανάμεσα σε Vlissingen και Dagenham σε ολική ναύλωση στην Ford Motor Company.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/8/2018 at 12:19 AM, Nick the Greek said:

Vlissingen - Dagenham: 1-2 αναχωρήσεις πρός κάθε κατεύθυνση καθημερινά. Εδώ δεν πρόκειται για εμπορικό δρομολόγιο για τις μεταφορικές αλλά για ολική ναύλωση 3 πλοίων της Cobelfret από τη Ford Motor Company, τα δρομολόγιά τους συνδέουν τα εργοστάσια της εταιρείας σε Αγγλία(πάνω στον Τάμεση) και Ολλανδία(στην βόρεια είσοδο του ποταμού Schelde). Τη γραμμή εξυπηρετούν τα Celestine, Undine και Cymbeline. 

 

Να πούμε πως προφανώς η έλευση των καινούριων κομματιών της Cobelfret, φέρνει και μια ανανέωση του στόλου. Έτσι λοιπόν το -πρώην πια- Cymbeline (IMO 9007764) έχει μετονομαστεί σε Dalka. Και όχι, δεν έχει πάει στην Τουρκία με μεγάλο νταλκά αλλά στην Παταγωνία της Χιλής όπου και εκτελεί πλόες μεταξύ του Puerto Montt και του Puerto Chacabuco για λογαριασμό της Navimag.

 

Μένει να δούμε αν και το αδελφό του, το Undine (IMO 9006112), θα αποχαιρετήσει και αυτό την Cobelfret. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...