Jump to content
Shipfriends

Ισπανία - Βαλεαρίδες


Recommended Posts

Καινούρια γραμμή με προορισμό της Βαλεαρίδες από την Trasmediterranea. Καινούρια δηλαδή όσον αφορά την εκτέλεσή της με συμβατικό ro-pax, μια και η γραμμή ήταν διαθέσιμη ήδη από το περασμένο καλοκαίρι με το ταχύπλοο Almudaina Dos που είχε προορισμό το Sant Antoni, τη μικρότερη δηλαδή θαλάσσια διαδρομή που θα μπορούσε να υπάρξει. Το συμβατικό θα πιάνει στην Ibiza ενώ πρoστίθεται και η Palma στο δρομολόγιο. Προφανώς εδώ έχουμε μια γραμμή που φιλοδοξεί να ανταγωνιστεί τις αναχωρήσεις της Balearia από τη Denia, 45 λεπτά πρός το Νότο.

 

Οι αναχωρήσεις ξεκινούν στις 11 Νοεμβρίου από τη Gandia στις 1300 με άφιξη στην Ibiza στις 1900 και στην Palma de Mallorca στις 2100. Αυτό είναι όμως το Κυριακάτικο ωράριο, τις υπόλοιπες ημέρες οι αναχωρήσεις είναι στις 1100 το πρωί με άφιξη Ibiza στις 1500 και Palma στις 1915, Σάββατο δεν υπάρχει αναχώρηση. Οι επιστροφές από Palma είναι τις όλες τις ημέρες στις 2130 με άφιξη Ibiza στις 0100 και Gandia στις 0700.

 

Ο πρωταγωνιστής της γραμμής είναι το 11ετές Volcan de Tijarafe, προιόν κι αυτό των Barreras του Vigo.

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Και για να μη λέμε μόνο τα δικά μας χάλια, αλλά να βλέπουμε και τι υπάρχει κι εκεί έξω, δρομολόγια η Trasmediterranea για τη γραμμή έχει διαθέσιμα μέχρι το Μάιο ενώ η Balearia αναφέρει αναχωρήσεις αλλά όχι ονόματα πλοίων. Αυτή η κατάσταση είναι γενικότερη, είναι χαρακτηριστική η κωλλυσιεργεία τους και ο πολύ κοντόφθαλμος "προγραμματισμός".

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

To Ferrybalear μας λέει τα δρομολόγια της Balearia πρός τις Βαλεαρίδες για φέτος το καλοκαίρι:

 

Denia - Ibiza - Palma: Τα ταχύπλοα Jaume III και Cecilia Payne αλλά και το ro-pax Bahama Mama

Denia - Formentera - Ibiza - Denia και Denia - Formentera - Ibiza - Formentera - Denia το ταχύπλοο Ramon Llull

Valencia - Ibiza - Palma: Το ro-pax Abel Matutes

Valencia - Palma: Το ro-pax Hedy Lemarr

Barcelona - Palma: Το ro-pax Rosalind Franklin

Barcelona - Alcudia - Ciutadella: Τα ro-pax Martin i Soler και Denia Ciutat Creativa

Barcelona - Ibiza: Το ro-pax Sicilia

 

Θα μου πεί κανείς, και με το νεότευκτο Hypatia de Alejandria τι θα γίνει? Με το Marie Curie που αναμένεται να παραδοθεί σε κανένα 4μηνο? Φαίνεται πως στην Balearia δεν βιάζονται, χαλλλλαρά. Το site αναφέρει πως ίσως το ένα από τα δύο να βρεθεί στη Malaga για να κάνει Malaga - Melilla, ενώ για το άλλο βλέπουμε. Λίγο σοβαροί και φιλόδοξοι να ήταν οι δικοί μας, θα τους είχαν πάρει τα σώβρακα των Ισπανώνε, πιστεύω.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Το όνομα Trasmapi δεν λέει κάτι στην Ελλάδα και δε θα μπορούσε άλλωστε μια και πρόκειται για εταιρεία που συνδέει με μικρά επιβατηγά και ταχύπλοα την Ibiza με τη Formentera, στις Βαλεαρίδες. Τα νέα όμως είναι πως επεικτείνονται και στις γραμμές από την ηπειρωτική Ισπανία πρός τα νησιά, σε ανταγωνισμό με την Trasmeriderranea και την Balearia. Η εταιρεία λοιπόν επένδυσε 4.6 εκατομμύρια δολλάρια για 2 catamaran που είχαν παροπλιστεί στην Αλάσκα ήδη από το 2015 το ένα και το 2019 το άλλο, προτιθέμενη να τα δρομολογήσει στις γραμμές Gandia - Ibiza - Palma de Mallorca και Gandia - Ibiza - Formentera, χωρίς να αποκλείεται και η πιθανότητα του Denia - Formentera - Ibiza.

 

Πρόκειται για τα Fairweather (IMO 9265809), έτος κατασκευής 2003 από το Derektor στο Connecticut(4100) με μήκος 72 μέτρα και χωρητικότητα 250 επιβατών και 35 ΙΧ. Έχει 4 μηχανές MTU που του προσδίσουν υπηρεσιακή ταχύτητα 35 κόμβων και μέγιστη 43. 

 

Και Chenega (IMO 9265794), έτος κατασκευής 2005 στο Derektor του Connecticut(4200) με τα ίδια χαρακτηριστικά. Πλοιοκτήτης και των 2 ήταν μέχρι πρότινος με η Πολιτεία της Αλάσκα.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Το Ferrybalear επιμένει και μάλιστα έχει και μια σχετική διαφήμιση ή ανάρτηση της εταιρείας που επιβεβαιώνει την προηγούμενη διαρροή. Μη έχων σόσιαλ μύδια δε βρίσκω κάτι αλλά προφανώς είναι αληθές. Αν όντως μάλιστα μιλάμε για 4 πλοία και με δεδομένη τη ναύλωση 2 άλλων πλοίων της GNV για το μεταναστευτικό, τολμώ να προβλέψω πως θα έχουμε ναύλωση(-εις) για να βγούν τα νούμερα. 

Link to comment
Share on other sites

Οι πρώτες πληροφορίες λένε πως τα πλοία που θα πάνε στην Ισπανία θα είναι το νεότευκτο GNV Bridge και το νεοναυλωθέν GNV Sealand(πρώην Scottish Viking). Στις πρώτες μέρες του Ιουλίου τοποθετείται η έναρξη της γραμμής.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
On 4/13/2021 at 1:45 PM, Nick the Greek said:

Βασικά o Grimaldi αγοράζει τις γραμμές των Βαλεαρίδων + 5 πλοία, που είναι τα ακόλουθα:

Ciudad de Palma

Ciudad de Granada

Ciudad de Mahon

Volcan del Teide (το αδελφό του στη φωτο)

Volcan de Tijarafe (αδελφό στη φωτο)

 

Νέο πρόσωπο στην κόλαση στις γραμμές των Βαλεαρίδων, ας δούμε λοιπόν τι μπορεί να σημαίνει αυτό σε πρώτη φάση. Σε εταιρικό επίπεδο, έχουμε τη σταθερή πρακτική της Grimaldi Lines, του να μην αλλάζει την εταιρική ταυτότητα των εταιρειών που εξαγοράζει, όπως έκανε με τη Finnlines για παράδειγμα. Πλήν όμως εδώ δεν αγόρασε ολόκληρη την Trasmediterranea ή την Armas αλλά κάποια πλοία και μερικές γραμμές. Συνεπώς εκτός εάν υπάρχει κάποια προσωρινή συμφωνία που να επιτρέπει στην Grimaldi να χρησιμοποιήσει τα εμπορικά σήματα των παραπάνω εταιρειών για την τρέχουσα δρομολογιακή περίοδο για παράδειγμα, εδώ θεωρώ πως μάλλον θα έχουμε αλλαγές σινιάλων και πιθανόν μετονομασίες. Ίσως όχι άμεσα γιατί μια τέτοια συμφωνία θα περάσει και από επιτροπές ανταγωνισμού μέχρι να κυρωθεί, αλλά σίγουρα όταν περάσει από αυτό το στάδιο.

 

Το ότι η Grimaldi αγόρασε 5 πλοία είναι σημαδιακός αριθμός υπό την έννοια ότι αγόρασε και 5 γραμμές. Το σημερινό setup το οποίο παραμένει σχεδόν ανέγγιχτο για τουλάχιστον μια δεκαετία είναι βραδυνές αναχωρήσεις από την ηπειρωτική Ισπανία(Valencia και Barcelona) με αφίξεις πολύ νωρίς το πρωί στα νησιά. Από Valencia 1 πλοίο για Ibiza + 1 για Palma ενώ από Barcelona 1 πλοίο για Ibiza + 1 για Palma + 1 για Menorca. Παραμονή στα νησιά μέχρι τις 1000-1100 το πρωί και αναχωρήσεις για την ηπειρωτική Ισπανία με άφιξη χοντρικά 1800-2000 κάθε βράδυ ανάλογα με τη γραμμή. Αυτό καθημερινές ενώ τα Σαββατοκύριακα γίνονται πολύ περιορισμένα δρομολόγια.

 

Όσο έχω ταξιδέψει στις συγκεκριμένες γραμμές, η επιβατική κίνηση είναι πολύ μικρή ακόμη και εποχές όπως τέλος Ιουνίου. Και πως να μην είναι έτσι όταν το Ibiza - Barcelona για παράδειγμα έχει καμιά 10αριά πτήσεις διαθέσιμες κάθε μέρα. Την τελευταία φορά που επισκέφθηκα την περιοχή πέταξα από την Ibiza για τη Βαρκελώνη με 30 ευρώ. Άρα λοιπόν μιλάμε για γραμμές που βασίζονται στην κίνηση των φορτηγών, τα οποία όσο έχω προσέξει είναι και ασυνόδευτα αλλά και ολόκληρα. Τι αλλαγές μπορεί να επιφέρει η Grimaldi λοιπόν? Με δεδομένο το ότι η εξαγορά αυτή γίνεται μέσα Απριλίου, δε μπορώ να φανταστώ πως η Grimaldi είτε μπορεί, είτε θέλει να κάνει ριζικές αλλαγές για φέτος το καλοκαίρι, ασχέτως αν φέτος το καλοκαίρι θα υπάρχει και η GNV στις γραμμές αυτές ξεκινώντας από τον Ιούλιο. Αυτό που σίγουρα μπορεί να κάνει ήδη από φέτος είναι να προσφέρει συνδυαστικά εισιτήρια με προορισμό ή αφετηρία την Civitavecchia και το Porto Torres, να μπαίνει κανείς στην Κρουιζάρα από την Ιταλία, να βγαίνει στη Βαρκελώνη το επόμενο σούρουπο και το βράδυ να μεταφορτώνεται στο πλοίο των Βαλεαρίδων.

 

Κατά την ταπεινή μου άποψη όμως αυτό που δε θα με εξέπληττε να δώ στο μέλλον, θα ήταν να συνδυαστούν οι γραμμές της Ibiza και της Palma και να εκτελούνται αντί με συνολικά 4 πλοία, μόνο με 2 τα οποία προφανώς θα έχουν αυξημένη χωρητικότητα. Σκεφθείτε δηλαδή 2 νεότευκτες Κρουιζάρες ακόμη, οι οποίες θα φεύγουν βράδυ η μία από τη Valencia και η άλλη από τη Barcelona. Το πλοίο της Valencia θα κάνει Valencia - Ibiza - Palma - Barcelona με άφιξη απόγευμα στη Barcelona και το πλοίο της Barcelona θα κάνει το αντίστροφο δρομολόγιο τελειώνοντας στη Valencia. Αυτό θα απελευθέρωνε 2 πλοία που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε άλλες γραμμές. Γενικά αν δείτε τα χαρακτηριστικά των πλοίων που αγοράστηκαν, θα μπορούσαμε να τα δούμε εύκολα στην Αδριατική ή ακόμη και στην Κρήτη σαν πιο φθηνές λύσεις το χειμώνα στα Χανιά για παράδειγμα. Ή σε κάποια άλλη γραμμή που θα μπορούσε να διαλέξει η εταιρεία. Αλλά αυτό είναι άλλη κουβέντα, όσον αφορά τις Βαλεαρίδες για να το συνοψίσω, βραχυπρόσθεσμα δεν περιμένω να δω κάτι δραματικό εκτός από αλλαγές σε σινιάλα και μετονομασίες. Αλλά γενικά θεωρώ πως είναι γραμμές που ο Grimaldi μπορεί να γίνει ιδιαιτέρως creative.

 

Όπως είπα και στο ξενόγλωσσο κομμάτι του forum την προηγούμενη εβδομάδα, Mare Grimaldicum.  

Edited by Nick the Greek
ορθογραφια
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Και ενώ φαίνεται πως η FRS κάνει την έκπληξη και θέλει να μπεί με ταχύπλοο στην ενδονησιωτική γραμμή Alcudia(νήσος Mallorca) - Ciutadella(νήσος Menorca), η GNV ανακοίνωσε και επίσημα τα δρομολόγια της για της Βαλεαρίδες. Μας τα προσφέρει το Ferrybalear, εδώ είναι το GNV Bridge με βάση τη Βαρκελώνη.

d2b1dceb-b611-436d-b34a-2c6e8713f343.jpg

 

Και εδώ είναι το GNV Sealand από τη Valencia:

3904402f-9529-4655-bc5a-0bfc88b35d56.jpg

 

Το βασικό service είναι για την Palma και 4 φορές την εβδομάδα περνάνε και από την Ibiza.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
On 1/18/2021 at 2:31 PM, Nick the Greek said:

Το όνομα Trasmapi δεν λέει κάτι στην Ελλάδα και δε θα μπορούσε άλλωστε μια και πρόκειται για εταιρεία που συνδέει με μικρά επιβατηγά και ταχύπλοα την Ibiza με τη Formentera, στις Βαλεαρίδες. Τα νέα όμως είναι πως επεικτείνονται και στις γραμμές από την ηπειρωτική Ισπανία πρός τα νησιά, σε ανταγωνισμό με την Trasmeriderranea και την Balearia. Η εταιρεία λοιπόν επένδυσε 4.6 εκατομμύρια δολλάρια για 2 catamaran που είχαν παροπλιστεί στην Αλάσκα ήδη από το 2015 το ένα και το 2019 το άλλο, προτιθέμενη να τα δρομολογήσει στις γραμμές Gandia - Ibiza - Palma de Mallorca και Gandia - Ibiza - Formentera, χωρίς να αποκλείεται και η πιθανότητα του Denia - Formentera - Ibiza.

 

Πρόκειται για τα Fairweather (IMO 9265809), έτος κατασκευής 2003 από το Derektor στο Connecticut(4100) με μήκος 72 μέτρα και χωρητικότητα 250 επιβατών και 35 ΙΧ. Έχει 4 μηχανές MTU που του προσδίσουν υπηρεσιακή ταχύτητα 35 κόμβων και μέγιστη 43. 

 

Και Chenega (IMO 9265794), έτος κατασκευής 2005 στο Derektor του Connecticut(4200) με τα ίδια χαρακτηριστικά. Πλοιοκτήτης και των 2 ήταν μέχρι πρότινος με η Πολιτεία της Αλάσκα.

 

 

Έρχονται και αυτα τα 2, φορτώθηκαν στις 14 ιουλιου ,ερχεται και το condor rapide ,επεκτείνεται απότομα η trasmapi 

Link to comment
Share on other sites

On 4/16/2021 at 4:24 PM, Nick the Greek said:

Κατά την ταπεινή μου άποψη όμως αυτό που δε θα με εξέπληττε να δώ στο μέλλον, θα ήταν να συνδυαστούν οι γραμμές της Ibiza και της Palma   

Μαντης εισαι? :P Ηδη το Volcan de Teide κανει Valencia-Ibiza-Palma πλεον.

Link to comment
Share on other sites

Μου το είπε μια αγία γερόντισσα από το Super Paradise :D. Πέρα από την πλάκα έχω κάνει μερικά ταξίδια στην γραμμή και έχω άποψη, το συγκεκριμένο φωνάζει. Ειδικά φέτος με 3 εταιρείες στις Βαλεαρίδες(Grimaldi, GNV, Balearia) και μια τέταρτη(Trasmapi) να επεκτείνεται έστω και με ταχύπλοα, θεωρώ πως η προσφορά τοννάζ είναι υπερβολική. Οπότε προσπαθούν να γεμίσουν όπως μπορούν.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
On 12/4/2021 at 2:26 PM, proud_ionian said:

Σύμφωνα με ξενόγλωσσα fora, ο Πρόεδρος, με το καπέλο του προέδρου του Δ.Ν.Ε, πρότεινε στον Aponte αντί να ανταγωνίζονται, να συνεργάζονται

 

Στου κουφού την πόρτα, πάρε την πόρτα και φύγε :D. Διότι σύμφωνα με διάφορες δημοσιεύσεις στην Ιταλία σήμερα, η GNV διπλασιάζει το στόλο της στις Βαλεαρίδες. Στα ήδη υπάρχοντα GNV Bridge και GNV Sealand προστίθενται τα Majestic(ήδη έκανε δρομολόγιο) και Tenacia(έφτασε σήμερα το απόγευμα στη Βαρκελώνη από τη Γένοβα), μιλάμε δηλαδή για αξιόλογες μονάδες του στόλου της GNV.

 

Προφανώς και οι δηλώσεις του Grimaldi στο χρόνο που έγιναν, δεν ήταν τυχαίες. Όπως και τυχαίο δεν είναι το ότι αντί να απαντήσει με δηλώσεις στον Τύπο ο Aponte, απάντησε με πράξεις. Και μάλιστα με πράξεις που κάνουν κρότο. Εδώ λοιπόν κάτι τρέχει σίγουρα.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Με όλα τα new entry πλοία και εταιρείες στις γραμμές των Βαλεαρίδων, ας δούμε γραφικά τι συμβαίνει κάθε απόγευμα στη Βαρκελώνη, η φωτογραφία από το Ferrybalear:

IMG_5311.jpg

Link to comment
Share on other sites

Το συγκεκριμενο στιγμιοτυπο ειναι κατα τη διαρκεια της προχθεσινης κινητοποιησης των λιμενεργατων της Βαρκελωνης που ειχε ως αποτελεσμα οποιο πλοιο εφτανε στο λιμανι να πρεπει να περιμενει τη ληξη της στασης εργασιας 😉 Οχι οτι δεν γινεται της κακομοιρας βεβαια.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 7/26/2021 at 4:27 PM, Shippihs said:

Έρχονται και αυτα τα 2, φορτώθηκαν στις 14 ιουλιου ,ερχεται και το condor rapide ,επεκτείνεται απότομα η trasmapi 

Έχουν φτάσει στην ibiza αν καταλαβαίνω σωστά και συναρμολογουν τα τζετ τους με σκοπό να ετοιμαστούν για φετος

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Να πούμε πως η GNV στις γραμμές των Βαλεαρίδων παρατάσσει 4 πλοία που εκτελούν ένα αρκετά δυσνόητο πάζλ γραμμών. Για 3 φορές την εβδομάδα ένα πλοίο εκ των Tenacia και Golden Bridge κάνει τη γραμμή Barcelona - Mahon. Τις υπόλοιπες ημέρες κάνουν Barcelona - Ibiza και πίσω ή Barcelona - Ibiza - Valencia.

 

Τα άλλα δύο που είναι στις Βαλεαρίδες τώρα, δηλαδή το GNV Bridge και το Excellent κάνουν και αυτά είτε Barcelona - Palma σκέτο, είτε Valencia - Palma σκέτο, είτε Barcelona - Palma - Valencia.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...