Jump to content
Shipfriends

Προσάραξη του Φ/Γ Ο/Γ Νέαρχος στη Νέα Καμμένη | 27.10.2018


Recommended Posts

Έχει προσαράξει ο Νεαρχος στην Νέα Καμμένη της Σαντορίνης.

Υπάρχει και μικρή εισροή υδάτων. Θα δούνε με δύτη την έκταση της ζημιάς για να αποφασίσουν αν θα φυγει ρυμουλκούμενο ή οχι..

Υπάρχουν μέσα πέντε φορτηγά, πέντε επιβάτες και 13 άτομα πλήρωμα.

Edited by proud_ionian
tag
Link to comment
Share on other sites

Η ανακοίνωση του ΥΕΝ για τη προσάραξη του Φ/Γ -Ο/Γ Νέαρχος στη Θήρα

Quote

Ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή Θήρας, πρωινές ώρες σήμερα, για περιστατικό προσάραξης του Φ/Γ-Ο/Γ “ΝΕΑΡΧΟΣ” Ν.Π. 12368, στη θαλάσσια περιοχή ανατολικά νησίδας Νέας Καμένης Θήρας, με δεκατρείς (13) ημεδαπούς μέλη πληρώματος, πέντε ημεδαπούς (05) επιβάτες και πέντε (05) βυτιοφόρα οχήματα.

Το εν λόγω πλοίο, είχε αποπλεύσει από το Λαύριο για Σύρο-Τήνο-Μύκονο- Θήρα και επιστροφή, ενώ σύμφωνα με δήλωση του Πλοιάρχου από την προσάραξη προκλήθηκε ζημιά στο αριστερό μέρος της πλώρης, με μικρή και ελεγχόμενη εισροή υδάτων στα διπύθμενα του πλοίου.

Άμεσα υπό το συντονισμό του Ενιαίου Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής, στην περιοχή κατέπλευσαν προς τυχόν παροχή συνδρομής, δύο (02) περιπολικά σκάφη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., το Ε/Γ-Τ/Ρ “ΓΑΡΜΠΗΣ” Ν. ΘΗΡΑΣ 53 με επιβαίνων στέλεχος Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ., και ένα Ρ/Κ πλοίο, ενώ αναμένεται να καταπλεύσει αντιρρυπαντικό σκάφος Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ..

Από το περιστατικό δεν αναφέρθηκε τραυματισμός και δεν παρατηρήθηκε θαλάσσια ρύπανση, ενώ από την οικεία Λιμενική Αρχή ενεργοποιήθηκε το τοπικό σχέδιο έκτακτης ανάγκης.

Από το Λιμεναρχείο Θήρας που διενεργεί την προανάκριση απαγορεύτηκε ο απόπλους του “ΝΕΑΡΧΟΣ'' μέχρι την αποκατάσταση της ζημιάς και την προσκόμιση βεβαιωτικού διατήρησης κλάσης από τον παρακολουθούντα το πλοίο νηογνώμονα.

 

Link to comment
Share on other sites

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται από προχθές, από την κοινοπραξία «Med Tugs», επιχείρηση αποκόλλησης του φορτηγού πλοίου «Νέαρχος» που προσάραξε το περασμένο Σάββατο ανατολικά της νησίδας Νέα Καμένη, στην Σαντορίνη, με αποτέλεσμα να προκληθεί ζημιά στο αριστερό μέρος της πλώρης του, καθώς και εισροή υδάτων στα διπύθμενα του.

Δύτες της κοινοπραξίας έλεγξαν την ζημιά και αποκατέστησαν το ρήγμα, επιτρέποντας έτσι στα στελέχη της κοινοπραξίας να σχεδιάσουν με ασφάλεια τόσο την ναυαγιαιρεσία του πλοίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες σε απάντληση των περίπου 70 τόνων καυσίμων του φορτηγού πλοίου, αναμένεται να προχωρήσει τις επόμενες ώρες η κοινοπραξία «Μed Tugs» που έχει αναλάβει την όλη επιχείρηση.

Στο σημείο όπου έχει προσαράξει το πλοίο είναι βραχώδης περιοχή, ενώ το «Νέαρχος» έχει ήδη επιθεωρηθεί από δύτες και η μικρή εισροή υδάτων που είχε προκληθεί στα διπύθμενα του πλοίου έχει σταματήσει.

Αύριο αναμένονται τρία ρυμουλκά, ενώ πριν ξεκινήσει η απάντληση των καυσίμων θα ξεφορτωθούν τα φορτηγά πιθανότατα με τη βοήθεια άλλου πλοίου.

Από το περιστατικό δεν έχει παρατηρηθεί θαλάσσια ρύπανση, ενώ από την οικεία λιμενική αρχή για λόγους ασφαλείας ενεργοποιήθηκε το τοπικό σχέδιο έκτακτης ανάγκης.

Το «Νέαρχος» είχε αποπλεύσει από το Λαύριο για Σύρο – Τήνο-Μύκονο- Θήρα και επιστροφή.

Στο σημείο της προσάραξης είχε σπεύσει άμεσα το ναυαγοσωστικό σκάφος «Karapiperis 18» της «Med Tugs» προκειμένου να υποστηρίξει το έργο των σκαφών του Λιμενικού Σώματος, ενώ χθες η κοινοπραξία έστειλε στην Σαντορίνη άλλα δύο ναυαγοσωστικά της, ιπποδύναμης 4.000 ίππων το καθένα, ένα πλωτό γερανό και ένα ακόμη βοηθητικό σκάφος (Μπάριζα).

Όπως αναφέρει η κοινοπραξία σε ανακοίνωση της «η ισχυρή παρουσία της στο συγκεκριμένο σημείο, μεταξύ των άλλων, διασφαλίζει και την αποτελεσματική προστασία της Σαντορίνης από ένα πιθανό περιστατικό θαλάσσιας ρύπανσης».

Η κοινοπραξία παράλληλα έχει ήδη σχεδιάσει την πλήρη αποκατάσταση του «Νέαρχος» και συγκεκριμένα:

– Την στεγανοποίηση του ρήγματος.

– Την ασφαλή μετάγγιση των καυσίμων του πλοίου.

– Την ανάπτυξη πλωτών φραγμάτων για τον έλεγχο τυχόν θαλάσσιας ρύπανσης.

– Την ασφαλή μεταφορά του σκάφους σε ασφαλές αγκυροβόλιο, και

– Την ασφαλή απομάκρυνση των πέντε βυτιοφόρων με jet fuel που μεταφέρει.

Αυτή είναι η τρίτη ειδική αποστολή που αναλαμβάνουν να φέρουν σε πέρας τα ρυμουλκά – ναυαγοσωστικά σκάφη της κοινοπραξίας «Med Tugs» μέσα στον Οκτώβριο.

Οι δύο προηγούμενες επιχειρήσεις ναυαγαιρεσίας αφορούσαν η πρώτη το, πλήρους φορτίου, φορτηγό πλοίο «Hercules» ναυπηγήσεως του 2006 και ένα σκάφος αναψυχής στην Μύκονο.

Edited by proud_ionian
www.tovima.gr
Link to comment
Share on other sites

Αυτή την ώρα εκφορτώνονται τα βυτία του Νέαρχος στον Αθηνιό.Είχαν φορτωθεί προηγουμένως σε μπάριζα η οποία ρυμουλκούνταν απο 2 ρυμουλκά το Christos xxxvii και πιθανότατα το Karapiperis 18.Το  Βερνίκος Σίφνος έχει πέσει στον Αθηνιό και φορτώνει διάφορα είδη που θα βοηθήσουν για την ασφαλή αποκόλληση του πλοίου. 

Link to comment
Share on other sites

On 10/29/2018 at 4:09 PM, Neptune said:

Ξερουμε που εχει κατσει? Αμμος, πετρες, βραχια κτλ? Μαλλον δεν εχει αμμο η περιοχη ε?

Μάλλον ένα βραχάκι ειναι που ζορίζει την κατάσταση και έτσι δεν έχει βγει ακομα.

 

29 minutes ago, enas chiotis said:

10 ημέρες μετά το ατύχημα και το πλοίο είναι ακόμα στη θέση του. Υπάρχει κατι νεότερο από τις επιχειρήσεις αποκόλλησης;

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Μια ανάρτηση από το τεχνικό γραφείο του κ. Κηπουροπουλου για το ατύχημα του Νέαρχος

Quote

Όπως είναι γνωστό σε όλη την ακτοπλοΐα, το τεχνικό μας γραφείο είχε αναλάβει πριν από περίπου δύο χρόνια τη μετασκευή και στη συνέχεια την επαναλειτουργία του «ΝΕΑΡΧΟΣ», προκειμένου αυτό να δραστηριοποιηθεί στο Αιγαίο σαν φορτηγό οχηματαγωγό πλοίο. Ένα από τα χαρακτηριστικά, το οποίο μας είχε εντυπωσιάσει όλους τότε, ήταν το γεγονός ότι το σκάφος ήταν ice-class. Τότε βέβαια δεν γνωρίζαμε ότι το χαρακτηριστικό αυτό του πλοίου (που του προσέδιδε το ιδιόμορφο σχήμα στην πλώρη του) όχι μόνο θα έσωζε την ύπαρξη αυτού του ίδιου, αλλά θα συνέτεινε και στο να αποφευχθεί μια ανθρώπινη αλλά και περιβαλλοντολογική καταστροφή σε ένα από τα πιο κορυφαία μέρη του πλανήτη, την Σαντορίνη.

Πέραν όμως αυτού, στο τεχνικό μας γραφείο ανετέθη πριν την έναρξη του τελικού σταδίου αποκόλλησης του πλοίου, η εκπόνηση της μελέτης υπολογισμών, σε διάφορες καταστάσεις φορτίσεως του πλοίου, των αντιδράσεων στη περιοχή, στην οποία υφίστατο το grounding όπως επίσης της δυνατότητας επανάπλευσης του πλοίου μετά την αποκόλλησή του και της τελικής ευστάθειάς του στις περιπτώσεις που ήταν σπασμένα κάποια ή όλα από μια ομάδα στεγανών διαμερισμάτων.

Επρόκειτο για μία ομολογουμένως πολύ δύσκολη μελέτη και η οποία για πρώτη φορά μας παρουσιάσθηκε στα όσα χρόνια δραστηριοποιούμεθα στην ναυτιλία. Όμως, το γεγονός ότι το τεχνικό μας γραφείο διαθέτει μια σειρά από τα πλέον αξιόλογα και αξιόπιστα διεθνώς πακέτα ναυπηγικών προγραμμάτων, σε συνδυασμό με την πολύ έμπειρη και καταρτισμένη ομάδα συνεργατών, συνέτειναν στο να εκπονηθεί η κατάλληλη μελέτη πλήρως και λεπτομερώς. Έτσι, το τεχνικό μας γραφείο συμμετείχε, μαζί με όλους τους υπόλοιπους εμπλεκόμενους, στο τελικό επιτυχές αποτέλεσμα. Σε όλη αυτή μας την προσπάθεια είχαμε την αμέριστη συμπαράσταση των αρμόδιων επιθεωρητών του νηογνώμονα, από τον οποίο λαμβάνει την πιστοποίησή του το πλοίο.

Τώρα πλέον, ήρεμοι και απελευθερωμένοι από το άγχος της επιβίωσης του πλοίου, θα προσπαθήσουμε και πάλι να το κάνουμε να σχίζει περήφανο και γερό τα νερά του Αιγαίου και να εξυπηρετεί τα νησιά μας και τους ανθρώπους τους.

6)nearchos_cargo_2.jpg

Edited by Panagia Ekatontapiliani
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...