Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Τελευταία πολλή κουβέντα γίνεται για τα πλοία Ice Class. Ιδιαίτερα με την ανάπτυξη μεταφοράς Ρώσικων πετρελαίων μέσω της Βόρειας θάλασσας υπάρχει μεγάλη ζήτηση σε tankers Ice Class.

Από ότι έριξα μια ματιά τα πλοία αυτής της κλάσης έχουν ενισχυμένη κατασκευή και ισχυρότερες μηχανές καθώς επίσης έχουν και ιδιαίτερες απαιτήσεις από τα πληρώματα και τις εταιρείες που τα διαχειρίζονται.

Επειδή από ότι είδα δεν έχουν θεσπισθεί ακόμα κοινοί κανονισμοί γι’ αυτά τα πλοία, θα μπορούσε κάποιος να μας ενημερώσει σχετικά?
Τόσο για τα γενικά όσο και για τα ειδικά θέματα.

Edited by proud_ionian
tag
Link to post
Share on other sites

εγω βρηκα μια συγκριση των κατηγοριοποιησεων ολων των νηογνωμωνων

για τα τανκερ ice class ειχα δει μια πορταδα που ηταν ενισχυμενη η πρυμη ειχαν pods και κινουνταν αναποδα στον παγο

Link to post
Share on other sites

Sxetika me ayto pou anafereis.. einai ena tanker filandikis ploioktisias pou extise i kvaerner kai einai me azipods otan taksidevei se thalassa taksidevei kanonika alla otan einai ston pago paei me tin prymni prokeitai gia ena poly protoporiako project se pollous tomeis an mpeis sto site tis aker pleon nomizo tha to deis

Link to post
Share on other sites
Ti ennoeis konoi kanonismoi?

Oi klaseis pantws exoun eidikous kanonismous

Εννοούσα αυτό που έβαλε ο proud παραπάνω, ότι ο κάθε Νηογνώμονας έχει δικές του κατηγορίες.

Έχει άραγε και δικά του κριτήρια που διαφέρουν από των άλλων νηογνωμόνων?

Αυτοί οι κανονισμοί τι προβλέπουν?

Τι σημαίνει πχ. Lloyd’s Register Ice Class 1АS ή 1A ή 1B ή 1C ή 1D ?

Τι χαρακτηριστικά και τι δυνατότητες έχουν τα πλοία αυτών των κλάσεων ?

Τι διαφορές έχουν από τα αντίστοιχα πλοία που δεν είναι Ice Class ?

Εννοείται να μας πείς δύο λόγια γενικά και όχι να σε βάλλουμε να ανοίγεις τα κιτάπια σου :D

Link to post
Share on other sites

Katarxhn h ka8e klash exei kai dikous tous kanones.

Oloi (h toulaxiston oi kaloi) pairnoun mia odhgia apo ton IACS (Internatinal association of Classification Societies)

Se auton anhkoun autoi:

http://www.iacs.org.uk/members.htm

ka8e ploio pairnei ena notation (h syndyasmo autwn) pou mporei na deixnoun to eidos tou ploiou, to cargo, to machinery ti eidous mhxanismous exoun klp.

Autoi bgainoun apo tous kanonismous pou an kai panw katw sta basika oloi oi IACS exoun idio einai dyskolo na sou pw ti diafora exei ena ICE CLASS 1B tou Lloyds me auto tou NK

8a sou pw ena paradeigmataki genika gia ta notations:

sto certificate grafete to fill class notation pou spania anaferete para e3w kai 8a diapistwseis ton logo:

gia to paradeigma mou 8a xrhsimopoihsw Lloyds Rules kai notation giati ta exw ligo pio freska:

kanonika einai enas stauros alla egw 8a xrhsimopoihsw ena asteri antautou:

pare:

*100A1 Double Hull Oil Tanker, Shipright (FDA SDA CM), IWS LI

*LMC UMS

arxizoume:

*: To hull tou ploiou ftiaxthke katw apo tous kanonismous tou LR gia special surveys.

An den exei auto to asteri (stauro) shmainei oti to karabi ftiaxthke aktw apo allo class kai metafer8hke

100: ftiaxthke gia 8alassa

A: To ploio ftiaxthke h metafer8hke me LR kai einai diathrhmeno sta standards ths klasshs auths

1: To ploio exei kala kai arketa mesa prosdeshs kai agkyrobolias symfwna me tous kanonismous

Double Hull Oil Tanker: to ploio ftiaxthke symfwna me tous kanonismous ths klasshs gia double hull oil tanker

Shipright SDA FDA CM : auto eiai special tou Lloyds an kai kati paromoio exie o ABS. To ploio efarmozei tous kanonismous opws prodiagrafonte sto project shipright twn LR gia:

Structural Design Assesment (SDA)

Fatigue Deisgn Assesment (FDA)

kai Construction Monitoring (CM)

IWS (synh8ws exei k ena pragmatiko asteri aristera tou alla den to ebala gia na mhn sas mperdepsei me ton pio panw stauro): To ploio efarmozei ola ta standards gia In Water Survey ~(ena survey pou katw apo sygkekrimenes syn8hkes mporei na antikatasthsei ena docking survey)

LI; To ploio exei ena loading instrumentation to opoio einai egkatesthmeno symfwna me ta standards ths klasshs kai diathrhte me auta

*LMC : pame sto machinery twra: H proosh kai oloi oi kentrikoi mhxanismoi tou ploiou (basikes kai hlektromhxanes) exoun kataskeuastei, egkatsta8ei kai diathrounte symfwna me tous kanonismous tou LR (fysika edw o stauros an den yaprxei shmainei oti to ploio metafer8hke apo allh klash)

kai telos UMS: Unattended Machinery Space to opoio einai self explanatory.

Kapoia apo ta parapanw einai ypoxrewtika kai kapoia oxi alla prosferouna 3ia sto ploio: opws px shipright SCM : Screwshaft Condition Monitoring.

Auta en oligois mia kai opws katalabaineis yparxoun 8 selides apo notations kai syndyasmous. To ka8e ena protrepei kai stous analogous kanonismous.

Poor surveyors pou prepei na kynhgoun autot o cross reference.

Gia to ICE Class 8a xrhsimopoihsw tou DNV giati ekei brhka eukolo kopiarismens plhrofories:

ekei exoun 3 eidwn:

ICE-Baltic

pou perilambanei:

Ice strengthening for vessels operating in northern Baltic

* ICE-1A*F

* ICE-1A*

* ICE-1A

* ICE-1B

* ICE-1C

Applicable for vessels operating in the northern Baltic in winter. The requirements are considered to meet the Finnish-Swedish Ice Class Rules for corresponding classes.

Ref. DNVs "Rules for Ships" Pt. 5 Ch. 1 Sec. 4

Ice Class -C (Basic)

Basic Ice Strengthening

The requirements in this section apply to passenger and cargo vessels intended for service in waters with light ice conditions.

Ref. DNVs "Rules for Ships" Pt. 5 Ch. 1 Sec. 2

kai telos:

ICE (ice/polar/icebreaker)

* ICE-05 (or -10 or -15)

* POLAR-10 (or -20 or -30)

* Icebreaker ICE-05 (or -10 or -15)

* Icebreaker POLAR-10 (or -20 or -30)

"ICE-xx" is intended for service in winter ice and no ramming anticipated. "POLAR-xx" is vessel operating in multi-year ice-floes and where accidental ramming is expected. "Icebreaker" is a class notation for vessels mainly intended for ice breaking.

Ref. DNV's "Rules for Ships" Pt. 5 Ch. 1

twra mhn xanese. Ousiasthka oi kanonismoi autoi ephreazoun thn poiothta tou metlaou pou 8a xrhsimopoih8ei se sygkekrimena shmeia, to paxos tou, to eidos kolhshs kai thn poiothta kai polla structural paromoia.

Egw ena 3erw: Einai polu gera!

Link to post
Share on other sites

3anadiabasa kai isws den se kalypsa

logo krywmatos den antexw na psa3w perissotera alla gia na katalabeis to ICE Class 1B shmainnei:

The vessel complies with Ice Class 1B as specified in the Swedish-Finnish regulations for the Baltic Sea, i.e. a speed of 5 knots in a channel with 0.8 m ice thickness

Link to post
Share on other sites
  • 8 years later...

Ερωτηση προς ναυπηγους,ναυτικους και λοιπους γνωριζοντες/συνειδητοποιημενους shipfriends:


 


Κατα ποσο το γεγονος οτι το Europalink ειναι πλοιο κατηγοριας ice class,σχεδιασμενο για τις δυσκολες Σκανδιναβικες θαλασσες,μπορει να επαιξε ρολο στο να υπαρξουν τοσο μικρες συνεπειες μετα απο μια τετοια προσκρουση σε υφαλο?


Link to post
Share on other sites

από τα λίγα που γνωρίζω μπορώ να υποθέσω ότι από την στιγμή που είναι ice strengthened (παχυτερες λαμαρίνες) οι αντοχές του σκάφους (στο ενισχυμένο τμήμα) είναι σαφώς μεγαλύτερες.

Link to post
Share on other sites

Εχει γραψει παραπανω καποια πραγματα ο Angelos.

 

Στα τεχνικα χαρακτηριστικα του πλοιου αναφερεται οτι ανηκει στην κατηγορια Ice Class 1A Super για την οποια δεν βρηκα κατι στο συγκεκριμενο ποστ.Ισως βεβαια να ειναι καποια πιο εξελιγμενη μορφη που το 2005 που γραφτηκε το ποστ του Αγγελου δεν υπηρχε.

Edited by MILTIADIS
Link to post
Share on other sites

και πάλι αν δεν κάνω λάθος η κατηγορία 1Α Super των Finnish-Swedish Class Rules είναι η ανώτερη (υπάρχουν νομίζω ανώτερες για παγοθραυστικά). Όπως ανέφερε ο Άγγελος κάθε κλάση έχει τα δικά της διακριτικά. Το "παχύτερες λαμαρίνες" είναι σχετική απλούστευση διότι ο καθορισμός της Ice Class είναι προιόν υπολογισμού διαφόρων παραμέτρων (π.χ νομέων, σχήματος κλπ). Η ενίσχυση δεν περιορίζεται στην πλώρη αλλά υπάρχουν προδιαγραφές για διάφορες ζώνες του πλοίου (συμπεριλαμβανομένων και κάποιων μηχανικών μερών).

 

all abv in gf but wog :P

Link to post
Share on other sites
  • 5 years later...
23 hours ago, Ariadne said:

Η πλώρη υποθέτω σχεδιάστηκε έτσι, λόγω του ό,τι ταξίδευε σε παγωμένες θάλασσες τους χειμώνες.

Τι εννοείς.., παγοθραυστικό?
Δεν παίζει με την καμία Παναγία να ανέβαινε αυτή η πλώρη πάνω στον πάγο για να τον "σπάσει".

Link to post
Share on other sites

Ρε παιδιά, όχι παγοθραυστικό!

Αλλά τους χειμώνες, η Βαλτική παγώνει τακτικά. Οπότε τα πλοία που ταξιδεύουν εκεί πρέπει να είναι ενισχυμένα.

Link to post
Share on other sites

Προφανώς εννοείς τη κατηγορία ID η 1D που έχουν οι νηογνωμόνες. Σε αυτή τη κατηγορία και στις υπόλοιπες που δεν είναι IA η 1A super κλπ η πλώρη δεν έχει τη χαρακτηριστική κοιλιά για να κάθεται πάνω στο πάγο και να τον σπάει. Το μόνο διαφορετικό είναι ότι είναι ελάχιστα ενισχυμένο το σίδερο στη πλώρη.. Επίσης στα ice class (τα σοβαρά) θα δεις θηριώδες μηχανές.. 

Link to post
Share on other sites

Τα συνήθη πλοία ακόμη και τα 1Α super δεν θεωρούνται "παγοθραυστικά", απλά μπορούν να κινηθούν σε μερικές συνθήκες πάγου (μέχρι Α1 συνήθως με παγοθραυστικό τα super στις πλέον συνήθεις συνθήκες πάγου και χωρίς).

image.thumb.png.2731bd352a0f970e46f7f852c3279e26.png

(δανείστηκα αυτό το πινακάκι από Opensea.pro λόγω και της "γραφικής" απεικόνισης στο κάτω μέρος)

Υπάρχουν και ανώτερες κατηγορίες (Polar) που οι κατώτερες βαθμίδες τους αντιστοιχούν στις ανώτερες του παραπάνω πίνακα. Βέβαια η κατηγοριοποίηση έχει υποστεί διάφορες αλλαγές/βελτιώσεις στην πάροδο του χρόνου αλλά δεν είμαι ειδικός για περαιτέρω ανάλυση και εκφεύγει επίσης του topic.

Οι διαφορές μεταξύ των κατηγοριών δεν είναι τόσο μικρές και σίγουρα είναι αρκετά περισσότερες απο ελάχιστα ενισχυμένο σίδερο στην πλώρη. Η λαμαρίνα είναι αρκετά πιό χοντρή σε διάφορες περιοχές του σκάφους και υπάρχουν και δομικές ενισχύσεις (λόγω κινδύνου εγκλωβισμού) ανάλογα με την κατηγορία (στις polar κατηγορίες κυρίως υπάρχουν και διαφορετικές προδιαγραφές για προπέλες, τιμόνια, μηχανές κ.α.)

Όντως στην Βαλτική τα πλοία πρέπει να είναι ενισχυμένα (για τον χειμώνα πλέον νομίζω 1A Super και πάνω) και θεωρώ ότι το Ionian Star θα έχει αρκετά υψηλή κατηγορία (πιθανότατα 1A) αλλά δεν ξέρω αν η μορφή της πλώρης του εξυπηρετεί αυτό ή κάτι άλλο.

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...