Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Αντιδράσεις στην υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας. Ισχυρές ενστάσεις του δήμου για πολλά ζητήματα σε σχέση με το έργο

Quote

Προάγγελος δικαστικών προσφυγών είναι η πρόσφατη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου Σαλαμίνας κατά της υποθαλάσσιας ζεύξης του νησιού με το Πέραμα. Ο δήμος εκφράζει την έντονη αντίρρησή του για πλήθος ζητημάτων, τεχνικών και κοινωνικών, ενώ ζητάει να μην προχωρήσει το έργο προτού ολοκληρωθεί ο πολεοδομικός σχεδιασμός του νησιού και η κατασκευή βασικών έργων υποδομής. Από την πλευρά του υπουργείου Υποδομών η αντίδραση θεωρείται αναμενόμενη και εκτιμάται ότι συνδέεται με την επιρροή που ασκούν στο νησί οι εταιρείες που διαχειρίζονται σήμερα την πορθμιακή γραμμή.

Η μελέτη

Η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την υποθαλάσσια ζεύξη της Σαλαμίνας είχε δοθεί σε δημόσια διαβούλευση, η οποία έληξε πριν από λίγες ημέρες. Στο πλαίσιο αυτής το δημοτικό συμβούλιο του νησιού γνωμοδότησε στα τέλη Αυγούστου, εκφράζοντας ομόφωνα πλήθος αντιρρήσεων στο κυοφορούμενο έργο. Πιο συγκεκριμένα, ο δήμος ζητάει:

– Να αναβληθεί η έγκριση της μελέτης (δηλαδή η περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου) μέχρι να ολοκληρωθεί η μελέτη για τις αναγκαίες υποδομές και να ενταχθούν τα απαραίτητα έργα σε περιφερειακό, εθνικό ή άλλο ευρωπαϊκό αναπτυξιακό πρόγραμμα. Περαιτέρω, να προχωρήσει ο πολεοδομικός/κυκλοφοριακός ανασχεδιασμός του νησιού, προκειμένου να προληφθεί η παρόδια οικιστική επέκταση πριν αρχίσει το έργο.

– Ο δήμος να εισπράττει ανταποδοτικά τέλη από τη λειτουργία της ενδεχόμενης ζεύξης έναντι αυτών που μέχρι τώρα εισέπραττε το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Σαλαμίνας από τη διέλευση των φεριμπότ (περίπου 350.000 ευρώ ετησίως).

– Να ληφθεί μέριμνα για τους εργαζομένους στις κοινοπραξίες των φεριμπότ (υπολογίζεται ότι θα επηρεαστούν περί τις 500 θέσεις εργασίας).

Το δημοτικό συμβούλιο αναφέρεται και σε ένα τεχνικής φύσεως ζήτημα, που συνδέεται με την ασφάλεια της σήραγγας. Συγκεκριμένα καταλήγει ότι η προστασία της σήραγγας στον βυθό με στρώμα λίθων ενός μέτρου δεν επαρκεί, καθώς το στενό διέρχονται πλοία μεγαλύτερα από αυτά στα οποία η προστατευτική αυτή στρώση αντιστοιχεί (σε περίπτωση ατυχήματος, άγκυρας κ.λπ.). 

«Δεν είμαστε αρνητικοί απέναντι στο έργο, αλλά ανησυχούμε για τον τρόπο που δρομολογείται», λέει στην «Κ» ο δήμαρχος Σαλαμίνας, Γιώργος Παναγόπουλος. «Η απευθείας οδική σύνδεση θα αλλάξει τη ζωή μας με πολλούς τρόπους, λ.χ. θα απαλείψει το μόνιμο άγχος μας για την έγκαιρη πρόσβαση σε νοσοκομείο. Ομως ταυτόχρονα με την οδική σύνδεση του νησιού θα αυξηθεί και ο μόνινος πληθυσμός του, καθώς θα μετατραπούμε σε προάστιο του Πειραιά. Σήμερα έχουμε ένα ανεπαρκές οδικό και αποχετευτικό δίκτυο, έχουμε τα δύο λύκεια του νησιού σε προκάτ αίθουσες και άλλα πολλά. Η βελτίωση τέτοιων βασικών υποδομών πρέπει να προηγηθεί της εκτέλεσης του έργου, ειδάλλως θα υφιστάμεθα για χρόνια τις συνέπειες». 

Ο κ. Παναγόπουλος απορρίπτει το επιχείρημα ότι η στάση του δήμου οφείλεται στην επιρροή που ασκούν οι εταιρείες των φεριμπότ ή οι εργαζόμενοι σε αυτές. «Δεν είμαστε κατά του έργου. Δεν παραγνωρίζουμε όμως ότι για το νησί μας η απόλυση τόσο μεγάλου αριθμού ανθρώπων θα δημιουργήσει κοινωνικό ζήτημα», αναφέρει. 

Τι λέει το υπουργείο

Από πλευράς υπουργείου Υποδομών η αντίδραση του δήμου θεωρείται αναμενόμενη και εκπορευόμενη από τον χώρο των φεριμπότ, που η οδική σύνδεση θα πλήξει. «Είναι λογικό να υπάρχουν αντιδράσεις, όταν μιλάμε για τη δεύτερη πιο προσοδοφόρα πορθμειακή σύνδεση στην Ευρώπη», αναφέρει υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου. «Οσον αφορά τα εξειδικευμένα τεχνικά ζητήματα που έθεσε ο δήμος, προφανώς και θα ληφθούν υπόψη, ενώ θα γίνουν και δοκιμές, όπως είχε γίνει και στην υποθαλάσσια ζεύξη του Ακτίου». 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
7 minutes ago, nomikos said:

Αυτό που πολύ σωστά γράφετε είναι η μία όψη του νομίσματος.Η άλλη όψη ειναι πως θα χάσουν εκατοντάδες εργαζόμενοι τις δουλειές τους και θα μαραζώνει η ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη.Κακά τα ψέμματα το όλο θαύμα με τις ναυπηγήσεις παντοφλών στην Ελλάδα εδώ και μερικές δεκαετίες οφείλεται στη γραμμή Πέραμα Παλούκια.

Εγώ είμαι κατά της κατασκευής της υπόγειας σύραγγας και κατά των εργολάβων.

Το να λέμε πως θα χάσουν δουλειές x άτομα όταν η ζωή 1000x ατόμων θα αλλάξει ποιοτικά και οικονομικά είναι, εκτός από εγωιστικό, κατακριτέο.

Εξηγούμαι, για να μην παρεξηγούμαι. Το γεγονός οτι δουλεύουν δεκάδες παντόφλες στο Πέραμα, δεν σημαίνει απαραίτητα οτι είναι αποτέλεσμα ζήτησης ή εξυπηρέτησης. Το γιατί ο κάθε πλοιοκτήτης πετάει κι από 5 παντόφλες στην κοινοπραξία είναι δικό του θέμα. Δικό του θέμα είναι και τα πληρώματα τα οποία ενδεχομένως θα περισσεύουν από την μειωμένη δραστηριότητα της παντόφλας στην περιοχή.

Το θέμα της ναυπηγοεπισκευαστικής δεν είναι τα αμφίπλωρα του περάματος. Εδώ και χρόνια παρατηρούμε οτι πολλές παντόφλες πωλούνται στο εξωτερικό made in Perama, και αυτό είναι θετικό. Βλέπουμε πολλά πλοία να κάνουν εργασίες στο Πέραμα και σε άλλα μικρά ναυπηγεία. Όμως είναι ουτοπικό να λέμε πως ναυπηγεία, καρνάγια και λοιπές συναφείς επιχειρήσεις στο Πέραμα και αλλού, οφείλουν την ύπαρξή τους στη ζεύξη Περάματος-Παλουκίων και τις παντόφλες τους.

Θα μπορούσαν κάλλιστα οι πλοικτήτες να δρομολογήσουν και 100 παντόφλες, με 10 λεπτα δρομολόγια, με τιμή εισιτηρίου τα 10 ευρώ. Δεν σημαίνει οτι αν μια μέρα φτιαχτεί γέφυρα/τουνελ/τηλεμεταφορα οτι θα πρέπει να σκεφτούμε τις θέσεις που χάνονται, διότι όταν κάνεις επιχειρηματικά ανοίγματα δεν υπογράφεις και αιώνια αποκλειστικότητα στο έργο που παρέχεις. Και οι μαρκόνηδες εκλείψαν από τα βαπόρια, δεν σημαίνει οτι τα βαπόρια δεν πάνε, ούτε οτι οι ναυτικοί δεν έχουν άλλη εργασία.

Στο κάτω κάτω υπάρχουν κι άλλες λύσεις. Σε έναν ενδεχόμενο απόηχο ματαίωσης της κατασκευής της σήραγγας και συνεχών αυξήσεων του κόστους του εισιτήριου, να βγει το -σοβαρό- κράτος και να πει "κύριοι, πλαφόν. τόσο το ΙΧ, τόσο ο επιβάτης". Αυτό βέβαια πιο πιθανό είναι σε άλλα κράτη που σέβονται την ποιότητα ζωής των πολιτών.

Σταθμίζοντας όλα τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα, η σήραγγα θα βελτιώσει θεαματικά την ποιότητα των μετακινήσεων. Τόσο από υποδομές (βλέπε το τι συμβαίνει στο λιμάνι του Περάματος και των Παλουκίων τις ώρες αιχμής) αλλά κι από πλευράς χρόνου. Με το πλοίο θες ένα 20 λεπτο turnaround τουλάχιστον από την είσοδο στο ένα λιμάνι μέχρι την έξοδο στο άλλο, δεδομένων μηδενικών καθυστερήσεων και οτι έφτασες ακριβώς πριν τον απόπλου του πλοίου. Αυτό το 20λεπτο κοστίζει 6,55€. Με την σήραγγα θα γλιτώσεις όλη την αναμονή, μανούβρα, χρόνο ταξιδίου, έξοδο από λιμάνι κ.ο.κ, με συνολικό χρόνο μετάβασης από διόδια σε έξοδο τα 5 λεπτά το πολύ. Κόστος τα 3; 4; 4,5 ευρώ; παραπάνω δεν θα είναι. 

Άρα όλα τα επιχειρήματα που ακούγονται συνεχώς περί θέσεων εργασίας είναι τοποθετήσεις που δεν έχουν καμία ανταπόκριση στην πραγματικότητα. Βασίζονται σε πάγιες μεθόδους αντίθεσης λόγω διαφόρων ιδεοληψιών.

Link to comment
Share on other sites

Κανείς δεν είπε ότι δε θα βελτιωθεί η ζωή των κατοίκων της Σαλαμίνας από το συγκεκριμένο έργο.Όλα αυτά που γράφεις είναι σωστά και γνωστά.

Άποψη μου είναι αυτή που έγραψα και δε μου την αλλάζει κανένας.Πρέπει να βλέπουμε τα πράγματα πιο σφαιρικά και όχι απόλυτα.Το ότι θα χάσουν οι εργαζόμενοι τις δουλειές τους,θα κλείσουν ναυτιλιακές εταιρείες θα μαραζώνουν τα ναυπηγεία και θα πλουτίζουν για δεκαετίες οι εργολάβοι και λοιποί διαχειριστές δεν είναι ουτοπικό.Θα είναι η σκληρή πραγματικότητα.

Και τότε δε θα τσούζει αυτούς που είπες.Θα τσούζει τους μόνιμους κατοίκους που δε θα πληρώνουν με τα αμφίπλωρα τα 8 ευρώ αλλά θα πληρώνουν 10 με την υπόγεια σύραγγα. Στη περίπτωση αυτή το χρήμα θα φεύγει έξω,ενώ τώρα επενδύεται συνεχώς στη ναυπήγηση νέων πλοίων για τη γραμμή είτε για πώληση στο εξωτερικό με αποτέλεσμα το Πέραμα να κάνει θαύματα.

Και κάτι τελευταίο.Αν δεν υπήρχε η συγκεκριμένη γραμμή,Πέραμα Παλούκια,στην Ελλάδα δε θα φτιάχνονταν ούτε τα μισά αμφίπλωρα από αυτά που φτιάχτηκαν τα τελευταία 20+ χρόνια.

 

Edited by nomikos
Link to comment
Share on other sites

Γνώμη μου είναι ότι δε χρειάζεται οδική σύνδεση Περάματος-Σαλαμίνας αλλά σιδηροδρομική με μετρό ή τραμ. Ξέρω ότι είναι ανορθόδοξο αυτό που γράφω αλλά με αυτό τον τρόπο και το κυκλοφοριακό θα αποσυμφορηθεί, και θα βελτιωθεί η ποιότητα των μετακινήσεων.

Link to comment
Share on other sites

On 1/16/2022 at 5:21 PM, Nikos_Chania said:

Δεν πειράζει. Μέχρι την ολοκλήρωση της σήραγγας θα είναι το πάρτι των κοινοπραξιών. Μετά θα στρώσουν.

 

6 hours ago, Nick the Greek said:

Στην έκταση που υπάρχουν σήμερα δε θα υπάρχουν. Αν όμως κρίνουμε με βάση το τι έγινε στο Ρίο - Αντίρριο, σίγουρα με τον καιρό θα βρούν και αυτοί ένα κομμάτι της αγοράς, με την προυπόθεση ότι θα προσφέρουν ανταγωνιστικά τιμολόγια. Γιατί δεν μπορώ να φανταστώ πως η σήραγγα -αν και όποτε αυτή κατασκευαστεί- θα είναι φτηνή.

 

3 hours ago, hayabusagr said:

και τις παντόφλες πάντως εργολάβοι τις φτιάχνουν :)

Λίγη λογική χρειάζεται και η λύση είναι στη μέση. Χώρος υπάρχει για όλους κατά τη γνώμη μου. Όπως ακριβώς και στο Ριο, το ίδιο θα γίνει και εδώ και θα λειτουργήσει και ο ανταγωνισμός υπέρ του κόσμου που πηγαινοέρχεται. 

Ειμαι και εγω της αποψης, οτι χωρανε και οι δυο. και η ζευξη και τα αμφιπλωρα. υπαρχει αρκετο μεταφορικο εργο. ισως η τελικη ισορροπια ζευξης και πλοιων να ειναι μεταξυ ριου και πρεβεζας.

συμφωνω και με τον @Blue Star Delos θα επρεπε να προβλεπεται και η συνδεση με μεσο σταθερης τροχιας, αλλα εδω δεν εγινε στο Ριο, θα γινει στη Σαλαμινα; ουτε στο Περαμα δεν εχει φτασει.

Καλο θα κανει η ζευξη αν γινει. οι παλιοτεροι σιγουρα θυμουνται τις συνθηκες  στο Ριο προ γεφυρας. Κακιστο service, εισητηρια στο θεο και πολλα αλλα

Κατα τα λοιπα, δεν χρειαζεται να γινομαστε luddites

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...