Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Tο πόσο δυσοίωνο θα είναι, θα εξαρτηθεί βέβαια και από το "χαράτσι" που θα μπει για την διέλευση του τούνελ (διόδια).

Αυτή τη στιγμή το ποσό για να περάσει ένας οδηγός με το αυτοκίνητο του στη Σαλαμίνα ανέρχεται στα 5,60 ΕΥΡΩ. Αν βάλουνε κανένα 10άρικο τα διόδια προσωπικά θα προτιμάω την διέλευση με τα φέρυς (αν φυσικά παραμείνουν) και νομίζω και πολύς άλλος κόσμος.

Link to comment
Share on other sites

αυτη η ιδεα υπαρχει απο την εποχη της χρυσης τριετιας:D 90-93. νομιζω οτι περιλαμβανοταν στο φακελο υποψηφιοτητας για τους ολυμπιακους αγωνες του 1996 (θα θυμαστε οι μεγαλυτεροι το στραπατσο στο τοκιο). το σχεδιο ηταν να γινει υποθαλασσια συνδεση με προκατασκευασμενο τουνελ οπως πρεβεζα ακτιο. αντεδρασαν οι σαλαμινιοι, γιατι ως γνωστον οι περισσοτεροι εχουν μετοχες στις παντοφλες. τελικα εγκαταλειφθηκε τοτε

Link to comment
Share on other sites

Χωρις παρεξηγηση αλλα η ιδεα για κατασκευη υποθαλασσιας συρραγγας ή ακομα και γεφυρας ακουγεται οχι απο το 90-93 αλλα και γω δεν ξερω απο ποτε...παντως πιστευω οτι δεν θα προχωρησει τοσο ευκολα 1 τετοιο εργο...παιζονται πολλα συμφεροντα στην περιοχη αλλα και στη γραμμη....

Link to comment
Share on other sites

Δέν νομίζω οτι η αιτία που δέν προχωρά τό έργο είναι τά συμφέροντα τών παντοφλούχων.

Καί στό Ρίο υπάρχουν τέτοια συμφέροντα,αλλά η γέφυρα φτιάχτηκε καί χρησιμοποιείται παράλληλα μέ τά πορθμεία.Οποιος έχει λεφτά,περνάει την γέφυρα,όποιος δέν έχει,πάει μέ τίς παντόφλες.

Αλλος είναι μάλλον ο λόγος.Στην Σαλαμίνα βρίσκεται ο Ναύσταθμος,που είναι στρατιωτική περιοχή καί συνεπώς πρέπει νά υπάρχη δυνατότητα να αποκλειστή η πρόσβαση σ'αυτήν σέ περίπτωση πολέμου (ώστε τυχόν δολιοφθορείς νά μήν μπορούν να φτάσουν σ'αυτήν π.χ. μέ τά πόδια από τό Πέραμα).

Link to comment
Share on other sites

η ιδεα για κατασκευη υποθαλασσιας συρραγγας ή ακομα και γεφυρας ακουγεται οχι απο το 90-93...
Καί στό Ρίο υπάρχουν τέτοια συμφέροντα,αλλά η γέφυρα φτιάχτηκε καί χρησιμοποιείται παράλληλα μέ τά πορθμεία.

Υπενθυμίζω ότι η γέφυρα του Ρίου ονομάζεται "Χαρίλαος Τρικούπης", γιατί την πρωτοσκέφθηκε ο Χαρίλαος 100 χρόνια πριν την κατασκευή της. Οπότε βλέπω τούνελ στα Παλούκια κατά το 2090 μχ...την υγεία μας νάχουμε να το διαβούμε.:D

Κοίταξτε τώρα, όλα μπορούν να γίνουν και είναι θέμα κόστους και κέρδους. Εάν κάποια στιγμή ωριμάσουν οι συνθήκες και η Σαλαμίνα γίνει συνοικία του Πειραιά....το τούνελ θα γίνει....και δε πα να χτυπιώνται οι παντοφλάδες.;)

ΥΓ. Και με την ευκαιρία, διάβασα ότι σχεδιάζεται γέφυρα και στο στενό της Μεσσήνης, μεταξύ Καλαβρίας και Σικελίας που θα είναι μεγαλύτερη από του Ρίου.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ακούω καμπάνες...

Το υπουργείο ανακοίνωσε άλλο ένα σημαντικό έργο αυτό της δημιουργίας υποθαλάσσιας σήραγγας που θα ενώσει την Σαλαμίνα με το Πέραμα. Θα έχει βάθος 16 μέτρων και αναμένεται να κοστίσει 50 εκατομμύρια ευρώ.

newsit

Link to comment
Share on other sites

το οποιο εργο (ζευξη σαλαμινας με γεφυρα ή σηραγγα) ειχε πρωτοεξαγγελθει επι πρωθυπουργιας επιτιμου. νομιζω ηταν και στο προγραμμα της ΝΔ στις εκλογες του 90, αλλα και (αν θυμαμαι καλα) στα εργα που θα γινοσανται για την Ολυμπιαδα του... 1996. το εργο βαλτωσε λογω των πολλων αντιγρασεων των πλοιοκτητων και γενικα των κατοικων της σαλαμινας (οι περισσοτεροι εχουν αμεση ή εμμεση σχεση με τις παντοφλες).

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 1 year later...

Μιάς και το αναφέραμε και καθώς υπάρχει κινητικότητα γύρω από το τούνελ Πέραμα-Παλούκια, ας δούμε τι προβλέπεται αρχικά καθώς και τις αντιδράσεις. Πέρα από τους πλοιοκτήτες και οι κάτοικοι αντιδρούν καθώς πιστεύουν βάσιμα ότι θα γίνει και ζεύξη με την Πάχη και η Σαλαμίνα θα αποτελέσει κομμάτι ενός αυτοκινητόδρομου. Βέβαια μέχρι να περάσουν μερικές δεκαετίες για να ωριμάσει το έργο, να βρεθεί χρηματοδότηση και να αποσβέσουν τα αμφίδρομα...έχουμε καιρό. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Καλό πιστεύω θα ήταν βέβαια, στις αρχικές προβλέψεις για την κατασκευή του έργου έστω και μετά από κάποιες ....δεκαετίες, να συμπεριλαμβάνετο και ένας προ-υπολογισμός για το κόστος χρήσης της "νέας υπογείου σύνδεσης". Διότι αν τα τέλη των διοδίων (που αναμφίβολα θα υπάρχουν) είναι διπλάσια ή και τριπλάσια από το ποσό που θα απαιτείται για να περάσει κάποιος απέναντι με αμφίπλωρο, προβλέπω να γίνεται "του Ρίου" :P . Να λειτουργούν δηλαδή παράλληλα, και η υπόγεια "υπερσύγχρονη" διάβαση, και τα αμφίπλωρα (έστω και μειωμένα σε σχέση με όσα υπάρχουν σήμερα).

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

η απο 25 ετιας προγραμματιζομενη ζευξη σαλαμινας αττικης μπαινει (?) σε φαση υλοποιησης. οχι περαμα παλουκια αλλα παλασκας παλουκια.

Η Ζεύξη της Σαλαμίνας έχει προϋπολογισμό 350εκ.ευρώ και η σύνδεση της θα γίνει όχι από το σημείο που σήμερα ξεκινούν τα φέρυ στο Πέραμα αλλά από την πλευρά της Λεωφόρου Σχιστού δίπλα από τα κέντρα του Ναυτικού Παλάσκας και Κανελλόπουλος. Εκτός της σήραγγας που δεν θα ξεπερνά τα 500 μέτρα θα υπάρχει και ευρύ δίκτυο οδικών αξόνων σε Πέραμα και Σαλαμίνα για να υποστηρίζει το όλο έργο.

ypodomes.gr

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
  • 2 weeks later...

Εχω την προαίσθηση πάντως πως ζεύξη δέν θα γίνη-εκτός άν φύγη ο ναύσταθμος απ'εκείθε

 

Διότι ένας απ'τους λόγους που έγινε εκεί ο ναύσταθμος είναι η δυνατότητα "απομόνωσής" του από την υπόλοιπη χώρα εν καιρώ πολέμου (φτού κακά),ώστε να έχη κάποια προστασία από τους εχθρικούς δολιοφθορείς.

 

Οπότε άμα είναι να μπορούν αυτοί να πηγαίνουν στην Σαλαμίνα περπατώντας,shine to me and I slipped,που λέν και οι Αγγλοσάξωνες.

 

Θα μού πήτε,στην εποχή τού Google Earth,τού drone και λοιπών τεχνολογικών θαυμάτων,ο wannabe δολιοφθορεύς δέν χρειάζεται να πάρη τα ποδαράκια του να πάη αυτοπροσώπως στον ναύσταθμο.Σωστό,αλλά όποιος φυλάει τα ρούχα του,έχει τα βρακιά (τουλάχιστον)

Edited by Hastaroth
Link to comment
Share on other sites

Ο χρεωκοπημένος Δήμος Σαλαμίνας στην περίπτωση του ΝΑΙ θα εξασφαλίσει και τα κονδύλια  που απαιτούνται για την ζεύξη; Όλα τάχε η Μαργιωρή, το δημοψήφισμα της έλειπε.

 

ΥΓ. Να κλείσουμε τότε και την Μεσογείων για να μην διέρχονται δολιοφθορείς έξωθεν του Επιτελείου...και να μεταφερθεί η Σούδα στη Γαύδο για να μην σουλατσάρουν ελεύθεροι οι οχτροί.

Link to comment
Share on other sites

Έχουμε και τα αποτελέσματα του άτυπου δημοψηφίσματος, με το ΟΧΙ στη ζεύξη να βγαίνει οριακά με 40 ψήφους διαφορά από το ΝΑΙ. Βέβαια αν βάλουμε όσους τριπλοψήφισαν και διπλοψήφισαν (4Χ3 + 31Χ2) , το άθροισμα των ψήφων τους τους βγαίνει πάνω από τη διαφορά.

 

Σαν ποσοστά λοιπόν, έλαβον:

ΟΧΙ          49,68 %   

ΝΑΙ          48,79 %
ΛΕΥΚΑ     0,45 %
ΑΚΥΡΑ     1,08 %
Link to comment
Share on other sites

Οπότε θα επαναληφθή το δημοψήφισμα;

 

Ο δέ χρεωκοπημένος δήμος Σαλαμίνος θα έπρεπε-κατά την ταπεινή μου άποψη-να κλείση,όπως κάνει κάθε χρεωκοπημένη επιχείρηση-αντί να ζητά λεφτά από το υπουργείον τών Εσωτερικών (δηλαδή απ'τους φόρους που πληρώνω-και-εγώ ώς δημότης Αθηναίων).Ή ν'αναθέση η δημαρχίνα του την διαχείρισή του σε κάποια ιδιωτική εταιρία.

 

Τα περί κλεισίματος τής Μεσογείων γιά να μήν διέρχωνται οι δολιοφθορείς έξωθι τού ΓΕΕΘΑ είναι άσχετα.Other the one andother the other,που έλεγε κι'ένας συνάδελφός μου σε μιά φαρμακοβιομηχανία που δούλευα.

 

Εντύπωση μού κάνουν πάντως τα εξής:

 

1.Η σχεδόν ισοψηφία μεταξύ ΝΑΙνέκων και ΟΧΙέκων :D

2.Οτι υπήρξε και δημοτικός σύμβουλος που υπέπεσε στο αμάρτημα τής διπλοψηφίσεως.

 

Τέλος,θεωρώ ότι ακόμη κι'άν γίνη η ζεύξη,οι "παντόφλες" (και τα "διπλοτσάρουχα") θα εξακολουθήσουν να κυκλοφορούν στο στενό,όπως έγινε και στο Ρίο.Απλώς θα μειωθή το εισιτήριο....

Link to comment
Share on other sites

Εγω αν ημουν απο τη Σαλαμινα δεν θα υπηρχε πιθανοτητα να ψηφιζα ΝΑΙ.Δηλαδη η μιση Σαλαμινα ζει απο την φαμπρικα των φερρυ στο λιμανι στα πλοια στα καρναγια ,και θα ψηφιζα ΝΑΙ .Εκτος αυτου ,δεν ειναι ακριβα τα ναυλα ,και ειναι γνωστη και η τυχη της <χαριλαου τρικουπη > το Ριο που και παλι δουλευουν τα πλοια γιατι ειναι ακριβη.Προφανως με την κατασκευη της ζευξης θα υπαρχουν παραπλευρα βραχυπροθεσμα οφελει γιαυτο και το μεγαλο ποσοστο του , δευτερου, ΝΑΙ

Link to comment
Share on other sites

Αμα αποφασίσουν οπως ακούγεται ολως τυχαίως να το κερδίσει o γνωστός Bob  (οχι ο Σφουγγαράκης) θα γίνει το έργο...οπως δόθηκε απο τους τωρινούς και ο αγωγός της Αιγινας. Αυτο ακούγεται. Απλά θα ειναι 8 ευρώ το εισητηριο του τουνελ και 3 ευρώ τα φεριμποτ.. Ολα έχουν αποφασιστεί,ολοι έχουν πάρει τα μέτρα τους.

Link to comment
Share on other sites

Εγω αν ημουν απο τη Σαλαμινα δεν θα υπηρχε πιθανοτητα να ψηφιζα ΝΑΙ.Δηλαδη η μιση Σαλαμινα ζει απο την φαμπρικα των φερρυ στο λιμανι στα πλοια στα καρναγια ,

 

Σίγουρα αυτός είναι ο βασικός λόγος που δεν θέλουν την ζεύξη. Ένας άλλος λόγος είναι ότι δεν μιλάμε απλώς για μια ζεύξη, αλλά για ένα συνολικό σχεδιασμό που θα ενώνει το Πέραμα με τη Νέα Πέραμο και στην ουσία η Σαλαμίνα θα γίνει κομμάτι της ΕΟ Αθηνών-Κορίνθου, που θα κόψει το νησί στα δύο. Και όλα αυτά χωρίς να υπάρχει μια οριστική μελέτη για την χάραξη.

 

Οπότε σε αυτή την περίπτωση θα υπάρξουν και πολλές απαλλοτριώσεις για να περάσει η ΕΟ μέσα από το χάος των αυθαιρέτων οικισμών. Και δε νομίζω να υπάρχει περίπτωση να δοθούν αποζημειώσεις για αυθαίρετα σε τρέχουσες τιμές. Συνεπώς, αυτοί που θέλουν το τούνελ θα πρέπει να αναζητηθούν σε όσους δεν εμπλέκονται με τα φερρυμπώτ και σε όσους δεν πρόκειται να ζημειωθούν από την χάραξη της ΕΟ.

 

Όσον αφορά την παρωδία του δημοψηφίσματος, δεν θα πρέπει να εκπλήσσει κανέναν. Αναμενόμενο ήταν.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Καθώς για το θέμα της ενδεχόμενης ζεύξης το φορουμ έχει μείνει στο παλαιό θέμα του δημοψηφίσματος, να πούμε ότι από το Νοέμβριο το υπουργείο υποδομών έχει ξεκινήσει τη διαδικασία ανταγωνιστικού διαλόγου με τους τρεις υποψηφίους, προεπιλεγέντες παραχωρησιούχους. τώρα βρισκόμαστε στην αρχή της β' φάσης όπου οι τρεις υποψήφιου (δηλαδή ακτωρ-vinci, τερνα και μετκα) καταθέτουν αρχικές προτάσεις επί του έργου. στη συνέχεια θα υποβληθούν προκαταρκτικές μελέτες από τον καθένα και θα υπάρξει (γόνιμη ελπίζει το υπουργείο υποδομών) συζήτηση για τα τεχνικά και οικονομικά χαρακτηριστικά του έργου. θεωρητικά στο τέλος του ανταγωνιστικού διαλόγου (1-2 έτη) θα έχει οριστικοποιηθεί το τεχνικό αντικείμενο, ο προϋπολογισμός, το χρηματοοικονομικό και το νομικό μοντέλο του έργου και οι τρεις υποψήφιοι καταθέτουν προσφορά, και επιλέγεται ο φθηνότερος. Είναι διαδικασία που προβλέπεται σε παλαιότερο νόμο για σύνθετα έργα αλλά δεν έχει ποτέ έως τώρα εφαρμοστεί, και όλοι στοιχηματίζουν σε (μεγάλες) καθυστερήσεις πολλών ετών ή και ματαίωση. Στην ουσία σε αυτή τη φάση αναζητείται ακόμα τι τύπου έργο θα κατασκευαστεί, πιθανόν με συνδυασμό κρατικής / ευρωπαϊκής χρηματοδότησης, τραπεζικών δανείων και εσοδων από διόδια (μοντέλο Αττικής Οδού) ώστε η κατασκευή και λειτουργία του έργου να είναι βιώσιμη. Τεχνικά το έργο περιλαμβάνει κλειστό οδικό τμήμα από τη λεωφόρο σχιστού έως βόρεια του λιμένα περάματος, τη ζευξη μήκους λίγο πάνω από 1 χλμ, ανάδυση στο νησί του Αγίου Γεωργίου, και εν συνεχεία επέκταση του υφιστάμενου διαδρόμου ως τα Παλούκια, διόδια κάπου εκεί, και ένα οδικό τμήμα εντός της Σαλαμίνας και τη Φανερωμένη. Η διπλή ζεύξη, με δεύτερη ζεύξη στο τμήμα Φανερωμένης - Πάχης, που θα μάζευε υπερτοπική κυκλοφορία και ήταν το αρχικό σχέδιο της δεκαετίας του 90, έχει οριστικά εγκαταλειφθεί και τα οδικά έργα στη σαλαμίνα θα είναι ήπιου και τοπικού χαρακτήρα.  Υπάρχουν πολλά ζητήματα, όπως η γειτνίαση με τις εγκαταστάσεις του Ναυτικού και κατά πόσο μπορεί η σήραγγα να χωρέσει και γραμμή για το τραμ που μελλοντικά είναι προγραμματισμένο να φτάσει στο Πέραμα κτλ. Επίσης οι δήμοι ζητούν στο αντικείμενο να μπουν και άλλα, "αντισταθμιστικά" έργα κτλ. 

http://www.euro2day.gr/news/economy/article/1467074/kykloys-kanei-to-ergo-ths-zefxhs.html

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Στην τελική ευθεία μπαίνει το μεγάλο έργο της Ζεύξης Σαλαμίνας-Περάματος, για το οποίο έχουν ήδη κατατεθεί τρεις προσφορές, ενώ ήδη προχωρούν οι διαδικασίες για την εκπόνηση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.

Quote

Σύμφωνα με απόφαση του Υπουργείου η εκπόνηση της ΜΠΕ θα γίνει, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, με σύνθεση των αντίστοιχων προτάσεων των τριών προεπιλεγέντων υποψηφίων, με τρόπο που να καλύπτει τον Βασικό Σχεδιασμό του έργου.

Να σημειωθεί ότι οι προσφορές που κατατέθηκαν για το έργο της Ζεύξης ύψους 350 εκατ. ευρώ είναι η ΜΕΤΚΑ, η ΤΕΡΝΑ και η κοινοπραξία των εταιριών Vinci Consessions-Vinci Highways-ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις.

Η οδική ζεύξη της Σαλαμίνας με το Πέραμα αποτελεί χρόνιο αίτημα των περίπου 39.000 μόνιμων κατοίκων-ή τουλάχιστον ενός μεγάλου τμήματος αυτών- του νησιού, καθώς σήμερα η μετακίνηση από και προς την υπόλοιπη Αττική εξασφαλίζεται μόνο μέσω των επιβατηγών-οχηματαγωγών πλοίων.

Το έργο της μόνιµης υποθαλάσσιας οδικής ζεύξης Σαλαµίνας - Περάµατος αφορά στην κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας µήκους περίπου 1,1 χλµ µε τις εκατέρωθεν προσβάσεις της (συνολικό µήκος έργου περί τα 3χλµ) από τον ανισόπεδο κόμβο Περάµατος µέχρι τoν ανισόπεδο κόμβο Παλουκίων. Περιλαμβάνει και τα οδικά τµήµατα παράκαµψης των πόλεων Περάµατος και Σαλαµίνας µήκους περίπου 14,5 χλµ.

Βάσει του αρχικού σχεδιασμού, το οδικό τμήμα θα εκτείνεται από την υπάρχουσα Λεωφόρου Σχιστού-Σκαραµαγκά, µε την οποία συνδέεται µε ανισόπεδο κόµβο, οδεύει εντός της περιοχής του Ναυτικού Οχυρού Σκαραµαγκά και µέχρι την περιοχή του κολυµβητηρίου Περάµατος όπου δηµιουργείται κόµβος για την σύνδεσή του µε την υφιστάµενη οδό Περάµατος - Κερατσινίου - Πειραιά.

Ακολουθεί η υποθαλάσσια ζεύξη µε οδική σήραγγα και στη συνέχεια όδευση επί της νήσου του Αγίου Γεωργίου κατ΄ επέκταση της υπάρχουσας οδικής σύνδεσης της νήσου Αγίου Γεωργίου µε τον Ναύσταθµο.

Στην περιοχή των Παλουκίων προβλέπεται η δηµιουργία κόµβου για τη σύνδεση µε την υπάρχουσα οδό Παλουκίων – Αµπελακίων / Σαλαµίνας καθώς και µε το Ναύσταθµο, διατηρουµένης και της σύνδεσης της οδού Αµπελακίων / Σαλαµίνας µε τον Ναύσταθµο. Στη συνέχεια ακολουθεί όδευση Βόρεια του οικισµού των Παλουκίων και δηµιουργία δεύτερου κόµβου εισόδου προς τον Ναύσταθµο.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Αλλο ενα ρεπορταζ για την οδικη συνδεση της Σαλαμινας απο το Περαμα

Quote

 

Ένα πολύ μεγάλο έργο, η μεγαλύτερη υποθαλάσσια ζεύξη από το Πέραμα έως τη Σαλαμίνα, βρίσκεται σε φάση υλοποίησης. Μέχρι στιγμής η χώρα μας διαθέτει την υποθαλάσσια ζεύξη Πρέβεζας – Ακτιου, μήκους 725 μέτρων, ωστόσο με τη νέα ζεύξη, μόνο η υποθαλάσσια σήραγγα θα έχει μήκος 1.100 μέτρα.

Πρόκειται για ένα τεράστιο έργο, ο σχεδιασμός του οποίου χρονολογείται από δεκαετίες. Τώρα, όλα δείχνουν ότι θα γίνει πραγματικότητα, καθώς οι εξελίξεις προχωρούν με ταχύτερους ρυθμούς.

Οι υποθαλάσσιες έρευνες έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί, μαζί με τις αρχαιολογικές έρευνες υπό την ευθύνη του Πανεπιστημίου Πατρών, σε μια περιοχή ιδιαίτερα σημαντική, καθώς έχουμε τη ναυμαχία της Σαλαμίνας και βέβαια την ίδια τη Σαλαμίνα ως μια από τις πλέον σημαντικές περιοχές της αρχαίας Ελλάδας και τώρα της νεότερης.

Ο βασικός σχεδιασμός του έργου έχει τελειώσει, λοιπόν και έχουμε περάσει στη σύνθεση προτάσεων από μια μελετητική εταιρεία συμβούλων. Ηδη έχει υπογραφεί η απόφαση ανάθεσης περιβαλλοντικής μελέτης, που αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός εξαμήνου. Βέβαια, θα υπάρξουν και προσφυγές, που κι αυτές θα συζητηθούν, ελπίζουμε σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Η επόμενη φάση του έργου είναι οι οικονομικές προσφορές, με τρεις εταιρείες – κοινοπραξίες να συμμετέχουν στη διαδικασία του “ανταγωνιστικού διαλόγου”, που εφαρμόζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα: ΜΕΤΚΑ, ΤΕΡΝΑ και VINCI CONCESSIONS – VINCI HIGHWAYS – ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ.

Αμέσως μετά, θα έχουμε την ανάδειξη του αναδόχου και θα ακολουθήσει η γνωστή διαδικασία με το Ελεγκτικό Συνέδριο και τη Βουλή, για ψήφιση του έργου. Από τη στιγμή που θα ξεκινήσουν οι εργασίες, το έργο θα ολοκληρωθεί σε 4 χρόνια.

Η χάραξη του έργου

Το έργο θα ξεκινά τη Λεωφόρο Σχιστού, θα περνά μέσα από το Ναυτικό Οχυρό Σκαραμαγκά με υπαίθρια όδευση και σήραγγα 1.700 μέτρων, θα ακολουθήσει ο ανισόπεδος κόμβος Περάματος, ώστε να υπάρχει άμεση πρόσβαση στο Πέραμα, χωρίς διαμπερή κυκλοφορία και θα καταλήγει στη Λεωφόρο Δημοκρατίας. Μετά θα συνεχίζει υποθαλάσσια σήραγγα μήκους 1.100 μ., που θα καταλήγει πάνω στη νησίδα του Αγίου Γεωργίου (ανατολικά της Σαλαμίνας) και ύστερα με επίχωμα θα καταλήγει στη Σαλαμίνα, με δύο εξόδους: μια προς την πόλη της Σαλαμίνας και μια που θα παρακάμπτει τον αστικό ιστό και θα πηγαίνει στον δρόμο προς Φανερωμένη, με σήραγγα 600 μ.

Η αναμενόμενη κίνηση

Σε τους υπολογισμούς που έχουν γίνει, αναμένεται φόρτος κίνησης 3-4 εκατ. οχήματα ετησίως. Στη σήραγγα θα μπορούν να μπουν φορτηγά, όχι όμως με επικίνδυνα υλικά, για λόγους ασφάλειας, όπως συμβαίνει και σε άλλες σήραγγες. Πάντως, τα καύσιμα μεταφέρονται από τη Φανερωμένη, με το φέρυ, διότι εκείνη η πλευρά είναι πολύ κοντά στα διυλιστήρια, κι αυτό θα συνεχίσει να γίνεται.

Το κόστος του έργου δεν έχει ακόμα υπολογιστεί συνολικά (ίσως να ξεπεράσει τα 400 εκατ. ευρώ), καθώς αναμένονται επί των τελικών σχεδίων οι προσφορές των εταιρειών. Ενδεχομένως να υπάρξει και συμβολή του Ελληνικού Δημοσίου, μέσω ΕΣΠΑ, ενώ προβλέπονται διόδια, διότι θα κατασκευαστεί ως έργο παραχώρησης με διάρκεια 30 – 35 χρόνια.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...