Jump to content
Shipfriends
Sf_X

Scrubbers

Recommended Posts

4 hours ago, gtogias said:

Πρώτη φορά ακούω για "μερική" εγκατάσταση scrubbers. Πέρα από το να μετράμε τους σωλήνες και τις εξαγωγές, υπάρχει κάποια τεκμηρίωση επ΄αυτού?

 

2 hours ago, Nikos_Chania said:

Α. Ένα πλοίο που φοράει scrubber, δύναται να έχει στις δεξαμενές του HSFO (>0.5% θείο)

Β. Ένα πλοίο που δεν φοράει scrubber, απαγορεύεται να μεταφέρει HSFO (>0.5% θείο).

Ένα πλοίο που φοράει στις μισές μηχανές του, δεν μπορεί να εμπίπτει στην Α. Κατηγορία, διότι δεν μπορεί να ξέρει ο νομοθέτης σε ποια μηχανή θα το κάψεις εσύ.

Άρα εμπίπτει στην Β. Κατηγορία. Απο τη στιγμή που θα έχει υποχρέωση να έχει μόνο καύσιμο με περιεκτικότητα μικρότερη του 0.5% γιατί να φοράει δύο σκράμπερ; Άχρηστα είναι. :)

 

μπορει καποιος να μας πει λεπτομερειες για το τεχνικο κομματι της εγκαταστασης;

  • υπαρχει ενας μηχανισμος/scrubber που καλυπτει ολες τις μηχανες ενος πλοιου;
  • υπαρχει ξεχωριστο scrubber ανα μηχανη;
  • μπορει, κατ'επιλογη, μια ή περισσοτερες μηχανες να συνδεονται και να αποσυνδεονται απο το scrubber?

αναφερομαι κυριως στα επιβατηγα παντως τυπου (ferries κρουαζιεροπλοια κλπ)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ανάλογα την εγκατάσταση των μηχανών, μπορεί να γίνει και χρήση δύο μηχανών σε ενα scrubber. Για παράδειγμα η έμπειρη Alfa Laval στα πλοία Finnmill και Finnpulp της Finnlines το 2015 έβαλε ένα scrubber και για τις δύο μηχανές. 

Άλλο παράδειγμα είναι τα δεξαμενόπλοια που διαθέτουν αντίστοιχο σύστημα scrubber για τον καθαρισμό του αδρανούς αερίου (inert gas) όπου τα δύο boilers είναι συνδεδεμένα σε μία συσκευή scrubber.

Επίσης το Yara multi inlet scrubber system από την Hyundai, έχει εγκατασταθεί ήδη σε πλοίο όπου μπήκαν 2 scrubber. Ένα για την κύρια μηχανή και ένα στο οποίο έχουν συνδεθεί όλες οι ηλεκτρομηχανές. Έχει πιστοποιηθεί απο τον DNV.

Τέλος, η έμπειρη MAN δηλώνει οτι είναι εφικτή η σύνδεση δύο μηχανών σε ένα scrubber, με την προϋπόθεση να υπάρχει προσεκτικός σχεδιασμός για να μην υπάρξει επιστροφή καυσαερίων (backflow) στην δεύτερη μηχανή όταν εκείνη δεν λειτουργεί.

Edited by Nikos_Chania

Share this post


Link to post
Share on other sites

Συμφωνώ, γίνεται τεχνικά. Δεν είναι απλό αλλά γίνεται. Πέραν των παραπάνω, πρέπει -προφανώς- τα καύσιμα με τις 2 περιεκτικότητες σε θείο να αποθηκεύονται σε διαφορετικά storage tanks, αλλά και να καίγονται μέσω διαφορετικού service/settling tank γιατί δεν γίνεται να αναμειχθούν.

 

Σε άλλα πιο ενδιαφέροντα νέα, να πούμε πως οι νηογνώμονες έχουν πήξει τρελά με την πιστοποίηση των scrubbers και στην κυριολεξία τρέχουν και δεν προλαβαίνουν. Σε σημείο που πλοία βγαίνουν από τις γιάρδες στην Άπω Ανατολή και μένουν στην άγκυρα μέχρι να λάβουν τα σχετικά πιστοποιητικά και να μπορέσουν επισήμως να δουλέψουν το scrubber τους. Οι δε εγκαταστάσεις(μιλάω για retrofits φυσικά) φαίνεται σε αρκετές περιπτώσεις αντί για τις 30-35 ημέρες που αρχικά υπολογιζόταν, να φτάνουν και τις 50+. Υπάρχουν και τέτοια παραδείγματα.

 

Το πλέον σημαντικό πάντως, είναι τα spreads στις τιμές που στην Άπω Ανατολή κοντεύουν να χτυπήσουν 400 δολλάρια, στον υπόλοιπο κόσμο γύρω στα 300(τιμές Πέμπτης). Λένε οι σοφοί της Σιών πως αυτό συμβαίνει γιατί τελικά οι Κινέζοι refiners παράγουν πολύ λιγότερο 0.5%S απ' όσο είχαν αφήσει να διαρρεύσει τα προηγούμενα χρόνια(έλεγαν για πολλά εκατομμύρια τόνους). Στον Πειραιά το 0.5% S είναι 300 δολλάρια φτηνότερο, σας αφήνω να κάνετε τους υπολογισμούς σας για το τι σημαίνει αυτό σε επίπεδο ανταγωνισμού μεταξύ πλοίων που έχουν και δεν έχουν.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Ship & Bunker έρχεται να επιβεβαιώσει το Nick the Greek και να προσθέσει ότι άλλος ένας λόγος για την κατάσταση στην Άπω Ανατολή είναι η έλλειψη σε μπάρτζες. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, proud_ionian said:

ΥΓ: το κοστος ανα πλοιο το υπολογιζουν πανω απο 6εκ, οχι 3-5 κυκλοφορει ευρεως

συντροφοι εχετε εικονα που ακριβως κυμαινεται το κοστος. παιζει ρολο ο τυπος του πλοιου και ο αριθμος των μηχανων;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Φυσικά παίζει. Στα handy έως ultra φορτηγά να υπολογίζεις μεταξύ 3,5 και 4,5 ανάλογα την εταιρεία. Σε panamax Cape 5 με 6 max αλλά πρέπει να λάβεις υπόψιν και το downtime γιατί ένα τυπικό drydock παίρνει περί τις 10 μέρες έως 20 αλλά αν πας να βάλεις τώρα Scrubber υπολόγισε άλλες 15 με 30 εως και 40 μέρες επιπλέον. Κοινώς αν ένα βαπόρι το εκλεινες με 10k την ημέρα και έχεις έξοδα 6k (χωρίς το δάνειο που μπορεί να είναι αλλά 3-4k ευκολα!!!). Αμέσως βάλε και 150k με 400k σε αυτό το κόστος. Αν τώρα κάνεις finance το σύστημα που είναι της μόδας και το κάνουν πολλοί και αν υποθέσουμε ότι θα πάρεις 5% με 7% επιτόκιο (including LIBOR) σε βάθος 5 ετιας βάλε άλλο 1 μυριο σχεδόν..βέβαια μπορεί να είσαι τυχερός να έχεις τα μετρητά διαθέσιμα να βρεις θέση που βολεύει και να κάνουν γρήγορα τότε δεν θα έχεις όλα τα παραπάνω. 

Ακριβό σπορ.. 

Edited by Nereus

Share this post


Link to post
Share on other sites

και σε καμια διετια τα spreads να ειναι 10% και να βαζεις scrubber με 1εκ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το λιμάνι του Karachi στο Πακιστάν, απαγορεύει και αυτό τα open loop scrubbers, είναι συγκινητική η αφοσίωση της Πακιστανικής κυβέρνησης στην προστασία του περιβάλλοντος. Το ίδιο συμβαίνει και με τον μεγάλο Βραζιλιάνο εξαγωγέα σιδηρομεταλλεύματος, την Vale. Η προσφορά τους στο περιβάλλον είναι ανεκτίμητη μια και παρά το γεγονός πως η Βραζιλία σαν κράτος δεν έχει θέμα με τα scrubbers, η Vale μαθαίνω πως έχει κυκλοφορήσει εγκύκλιο στους ενδιαφερόμενους ότι απαγορεύει την χρήση τους στα terminals τα οποία εκείνη διαχειρίζεται στη Βραζιλία(Guaiba Island, Tubarao, Ponta da Madeira). Σημειωτέον πως ο στόλος της με νεότευκτα VLOCs, φοράει scrubbers. Αναρωτιέμαι αν η απαγόρευση ισχύει και στα δικά της πλοία:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Όντως η περιβαλλοντική συνείδηση της Πακιστανικής κυβέρνησης είναι άκρως συγκινητική , ιδιαίτερα στο Γκαντανί , όπου μικρά παιδιά και ηλικιωμένες γυναίκες κοσκινίζουν την άμμο από τον αμίαντο και τα γρέζια. Που να βρεθεί λοιπόν παραθυράκι για τα open loop συστήματα κι άλλα όμοιου περιβαλλοντικού όλεθρου , συστήματα.☺️

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Nick the Greek said:

η Vale μαθαίνω πως έχει κυκλοφορήσει εγκύκλιο στους ενδιαφερόμενους ότι απαγορεύει την χρήση τους στα terminals τα οποία εκείνη διαχειρίζεται στη Βραζιλία(Guaiba Island, Tubarao, Ponta da Madeira). Σημειωτέον πως ο στόλος της με νεότευκτα VLOCs, φοράει scrubbers. Αναρωτιέμαι αν η απαγόρευση ισχύει και στα δικά της πλοία:rolleyes:

Η εγκύκλιος αφορά όλα τα scrubbers ή μόνο τα openloop;  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αφορά τα open loop αλλά στην πράξη είναι σαν να τα αποκλείεις όλα, εφ' όσον είναι δύσκολο να βρείς bulk carrier που να φοράει scrubber και να μην είναι open loop. Ο λόγος είναι πως όταν δεν πιάνεις στα ίδια λιμάνια, δεν μπορείς να προγραμματίσεις καθόλου την παράδοση των καταλοίπων από τη διαδικασία μια και το δίκτυο είναι περιορισμένο.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...