Jump to content
Shipfriends
Sf_X

Scrubbers

Recommended Posts

Μια πιθανή εξήγηση για το συμβάν στο πλοίο της Oldendorff που κυκλοφόρησε, έχει να κάνει με την ποιότητα ατσαλιού από την οποία είναι φτιαγμένο το πανιόλο του scrubber. Λέγεται πως ορισμένες εταιρείες έχουν πειραματιστεί με το είδος ατσαλιού, το οποίο σε ορισμένες περιπτώσεις φέρεται να οξειδώνεται δραματικά γρήγορα, με αποτελέσματα σαν αυτό που είδαμε παραπάνω. Δεν είναι μηχανικός, απλά μεταφέρω τι άκουσα, ως πρός την εγκυρότητα, I will laugh you.

 

Το συγκεκριμένο πλοίο νομίζω φόραγε Yara. Και παρεπιπτόντως δεν είναι από εκεί το video. Το Helena Oldendorff έχει 6-κύλινδρη μηχανή. Αυτό έχει 8-κύλινδρη. 

Edited by Nick the Greek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πρός ενημέρωση να πούμε πως η Oldendorff επιβεβαιώνει μεν πως το Helena Oldendorff έχει σκωληκοειδίτη:D, αρνείται όμως να αποκαλύψει τι ακριβώς έχει συμβεί επάνω στο πλοίο. Αρνούνται πάντως πως είχε οτιδήποτε να κάνει με το χειρισμό των reflecteurs(scrubbers). Ας το πιστέψω, που λέει κι ο Χάρρυ Κλύν σαν Αστυνόμος Μπέκας στο Αλαλούμ :D.

 

Τα spreads στις τιμές μεταξύ 3.5% και 0.5% ήταν σήμερα σχεδόν αμελητέα στη Σιγκαπούρη, πάνω από 100 δολλάρια στην Ευρώπη.

Edited by Nick the Greek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Όπως αναφέραμε πιο πάνω επειδή όλα έγιναν στο πόδι κανένας δεν είχε προβλέψει τα παρατράγουδα. 

Ένα ενδιαφέρον άρθρο οπου αναλύει επιφανειακά ένα από τα κυριότερα προβλήματα που θα αντιμετωπίσουν αυτοί που έτρεξαν να υιοθετήσουν τη λύση του Scrubber. 

https://lloydslist.maritimeintelligence.informa.com/LL1129158/Scrubber-corrosion-repairs-required-less-than-six-months-after-installation

 

Στη πυρά!! 😁

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μια άλλη εκδοχή που ακούγεται στο ταράφι(που λέει κι ο Νίκος Τσιφόρος):D για το Helena Oldendorff, είναι πρόβλημα στο λογισμικό του scrubber. Δηλαδή παραπάνω παροχή νερού απ' ότι έπρεπε. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πως το εννοούν στο "Ταραφι"? Υπάρχει μήπως overflow valve που τα πετάει μέσα στο μηχανοστασιο? Γιατί αν είναι open loop η εκδοχή να έσκασε το σύστημα από παραπάνω πίεση δεν υφίσταται. Τώρα αν είναι close πάω πάσο. Με βάση αυτά που διαβάζω η διάβρωση του συστήματος ( λόγω οξινων αναγκαίων χημικών για τη λειτουργία και των καταλοιπων αυτών) 

Δημιουργεί προβλήματα που δεν τα είχαν λάβει σοβαρά υπόψιν. 

Edited by proud_ionian
quote αντί reply

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αργούσα να σχολιάσω το μήνυμά σου αγαπητέ Nereus γιατί ψαχνόμουν να βρώ περισσότερες πληροφορίες. Είναι open loop και inline το συγκεκριμένο πλοίο, δυστυχώς δεν μπόρεσα να βρώ περισσότερα για το πως μπορεί να προήλθε ο κατακλυσμός του μηχανοστασίου με βάση την εκδοχή που ανέφερα παραπάνω. Υπάρχει βέβαια κάτι άλλο ενδιαφέρον που μπορεί να μη λέει τίποτε αλλά μπορεί να λέει και πολλά.

 

Όπως μπορεί κανείς να φανταστεί, οι πελάτες της Yara που πρόκειται να βάλουν scrubbers της εταιρείας έχουν ανησυχήσει και έρχονται σε επαφή μαζικά με την εταιρεία προκειμένου να δούν τι έχει γίνει και τι μέτρα παίρνει η εταιρεία έτσι ώστε να αποφευχθούν τα ίδια προβλήματα σε μελλοντικές εγκαταστάσεις. Η εταιρεία εξ' όσων μου μεταφέρονται αποφεύγει -πρός το παρόν- να δώσει μια ξεκάθαρη απάντηση σχετικά με το τι έχει συμβεί και φαίνεται να θεωρεί και το ανθρώπινο λάθος στο χειρισμό σαν πιθανή αιτία, και πάλι χωρίς να διαφωτίζει περαιτέρω.

 

Το μόνο σίγουρο είναι πως οι σχετικές εκθέσεις των πραγματογνωμόνων και της κλάσης, αναμένονται με πραγματικά καυτό ενδιαφέρον.

 

Παρεπιπτόντως τα spreads συνεχίζουν να παραμένουν πάρα πολύ ρευστά επί καθημερινής βάσεως, νομίζω είναι κουραστικό να αναφέρομαι συνέχεια σε αριθμούς.   

Share this post


Link to post
Share on other sites

Να ξεκαθαρίσω πως δεν εργάζομαι στη Wartisla, ούτε έχω καμιά σχέση μαζί τους, δεν πάω λοιπόν να τους κάνω αβάντα δια της πλαγίας οδού, όπως συνηθίζεται στο ίντερνετ. Αλλά έχουν φτιάξει ορισμένα ωραία βιντεάκια που προωθούν μεν το προιόν τους, εξηγούν δε χοντρικά πως δουλεύει η τεχνολογία. Στα αγγλικά φυσικά.

 

Open loop scrubber:

 

Closed loop scrubber:

 

Hybrid scrubber:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Έρχονται σιγά-σιγά στην κυκλοφορία πιο μαζικά και τα ποντοπόρα με scrubbers. Έβλεπα σήμερα ένα στην οθόνη μου που φόρεσε πολύ πρόσφατα το scrubber του, το συγκεκριμένο πλοίο έχει πια εφαπτόμενο στο πίσω μέρος του φουγάρου του μια τεράστια επιφάνεια που μοιάζει με τοίχος αναρρίχησης, μέσα στην οποία είναι ο καινούριος εξοπλισμός. Τα πρώτα προβλήματα, γενικότερα, όχι στο συγκεκριμένο, επικεντρώνονται ως επί το πλείστον στους sensors του συστήματος αλλά και σε φαινόμενα διάβρωσης των υλικών.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Να προσθέσω ότι έχουν παρουσιαστεί ρήγματα στις απολήξεις των καπνοδόχων με τα scrubbers λόγω vibration σε κάποια βαπόρια που έχουν εγκαταστήσει τα scrubbers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σωστός ο σεβάσμιος Π100, είναι και το βαιμπρέσιο ένα θέμα. Δεν είναι δηλαδή από μόνο του, έχει να κάνει και με την ποιότητα των υλικών. Όπως λένε αυτοί που ξέρουν(που έλεγε κι ο Παπάζογλου), για να είναι μπετόν η εγκατάσταση χρειάζεται και μια συγκεκριμένη ποιότητα ατσαλιού η οποία βέβαια παράγεται από συγκεκριμένο παραγωγό και σε συγκεκριμένες ποσότητες. Και είναι και ακριβότερη από τις άλλες βέβαια. Οπότε είτε λόγω επιλογής, είτε λόγω ανάγκης, πολλές εγκαταστάσεις γίνονται με ατσάλι κατώτερης ποιότητας που δημιουργεί κάποιες φορές θέματα. 

 

Σε ένα άλλο μέτωπο, τα spreads έχουν πάρει τον ανήφορο και είναι πια κοντά στα 200 δολλάρια.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Στα πλοία της ATTICA πόσο θα επηρεαστούν εμφανισιακά τα φουγάρα?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αυτό θα εξαρτηθεί απ το αν υπάρχει ο απαιτούμενος χώρος μέσα & κάτω απο τις εξαγωγές, τι σκραμπερς θα μπούνε και πως θα μπούνε τα βοηθητικά συστήματα. Το ναυπηγείο τοποθέτησης μαζί με την εταιρεία που  θα τα προμηθεύσει θα κάνουν την μελέτη ανα πλοίο & ενημερώνουν ανάλογα την πλοιοκτήτρια Attica.

Προφανώς αν ο όμιλος (που δεν νομίζω) πατήσει πόδι να διατηρηθούν αναλλοίωτα τα εμφανισιακά χαρακτηριστικά των πλοίων εξωτερικά ή στο ίδιο σχέδιο να "παχύνουν" οι υπερκατασκευές αυτό θα φροντίσουν και να γίνει για να προχωρήσει η δουλειά.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν πιστεύω πως η μελέτη γίνεται από το ναυπηγείο τοποθέτησης και τον προμηθευτή. Ξεχωρίζει ο μελετητής αρμόδιος μηχανικός που είναι εξωτερικός συνεργάτης (ή εργαζόμενος)  της εταιρείας από τον αντίστοιχο του ναυπηγείου και του προμηθευτή. Η παραγγελία γίνεται στον προμηθευτή και το ναυπηγείο ακολουθεί τη μελέτη του μηχανικού (ναυπηγού μηχανολόγου) και την εφαρμόζει, ταυτόχρονα υπάρχει κι ο επιβλέπων για την τήρηση των προβλεπόμενων. Σε ελάχιστες περιπτώσεις ο μελετητής, ο επιβλέπων και ο κατασκευαστής είναι το ίδιο πρόσωπο.

Edited by proud_ionian
quote αντί reply

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ως επί το πλείστον τη μελέτη τη κάνει η εταιρεία που δίνει το μηχάνημα και το ναυπηγείο ακολουθεί.. Φυσικά λόγο έχουν το τεχνικό τμήμα (σε μεγάλες εταιρίες) και οι αρχιμηχανικοι (σε μικρότερες).. αλλά συνήθως δίνεται ως πακέτο, κάτι ανάλογο γίνεται και με το ballast. 

Edited by proud_ionian
quote αντί reply

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μικρή λεπτομέρεια που έχω ξεχάσει να αναφέρω. Με την εγκατάσταση του συστήματος, αυξάνεται και το GT του πλοίου. Για παράδειγμα το Μύκονος Παλάς πρίν την εγκατάσταση είχε γκρός 36825 και τώρα έχει 36894, ενώ το Φαιστός Παλάς είχε 37482 και τώρα έχει 37551. Εκδίδεται λοιπόν καινούριο Tonnage Certificate όπως φυσικά και καινούριο IAPPC, όπως προβλέπει το Annex VI της Marpol. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...