Jump to content
Shipfriends

Scrubbers


Recommended Posts

Σε μικρότερα πλοια όπως πχ το superferry θα μπορούσαν να συνδεθούν και οι 2 εξαγωγές των μηχανων σε ένα scrubber? Μπορεί να μη συμφέρει καν η επένδυση σε αυτά τα μεγέθη,αλλά θα μείωνε αρκετά τα εξοδα. Αν και μάλλον θα υπάρχουν προβλήματα για να μη το έχουν κάνει ηδη

Link to comment
Share on other sites

Για τα επιβατηγά πλοία και ειδικά τα μικρότερα υπάρχει κι ένας άλλος σημαντικός ανασταλτικος παράγοντας πέραν του διαθέσιμου χώρου και της ηλικίας κάποιων πλοιων .

Για να βάλεις ένα τέτοιο σύστημα , αναγκαστικά προσθέτεις βάρος της τάξεως 50 τόνων +/- το περισσότερο εξ αυτών στο ψηλότερο Σημείο του πλοίου . Ως εκ τούτου για ένα μικρό πλοίο και μετασκευασμένο  επηρεάζεται η ευστάθεια του ( που ετσι κι αλλιώς ολα τα ποσταλια δεν έχουν τα περιθώρια ενός φορτηγού ), ανεβαίνει το κέντρο βαρους και ενδεχομένως για να την διορθώσεις να χρειαστει μόνιμο έρμα η ακομη και να αφαιρέσεις αριθμό επιβατών και δη να μην πηγαίνουν στα ψηλότερα καταστρώματα (ανάλογα με τις ροπές και τα αποτελέσματα της μελέτησ ευστάθειας έναντι βλάβης )  . Ολα αυτα τα βάρη λοιπόν αφαιρούνται απο το deadweight του πλοίου με αποτέλεσμα να μειωθεί και το φορτίο που μπορει να πάρει . 
 

Επίσης για να βάλεις ένα τέτοιο σύστημα θέλει ένα σημαντικότατο πόσον που προς το παρόν η διαφορά τιμής μεταξύ των δυο τύπων καυσίμων δεν ειναι προς το παρόν ικανή απο μονη της για να πει ένας εφοπλιστής οτι πρεπει οπωσδήποτε να βάλω φίλτρα ιδιαίτερα σε ένα βαπορι οπως το Superferry με μικρές καταναλώσεις και με σύντομη ημερήσια χρονική διάρκεια ταξιδιού .

Επειται υπάρχει κι ο προβληματισμός για τα δυο τύπων φίλτρα που κυκλοφορούν . Τα open loop ήδη πολλές χώρες τα έχουν κάνει ban και δεν αποκλείεται αυτό να συμβεί κάποια στιγμή και στη χώρα μας. Για τα close loop δεν  υπάρχουν ακομη στην Ελλάδα ευκολίες παράδοσης παραλαβής και διαχείρισης των καταλοίπων που προκύπτουν μετα το φιλτράρισμα του καυσίμου με αποτέλεσμα ακόμη και να τα βάλεις να μην μπορείς να τα δουλέψεις για την ώρα. 
 

Με ολα αυτα λοιπόν τα δεδομένα πλοία μεγέθους και κατανάλωσης Superferry είναι πολυ δύσκολο έως αδύνατον να τοποθετήσουν scrubbers στο εγγύς μέλλον .

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Το έχουμε αναφέρει και στο θέμα του Μύκονος αλλά θα το γράψω και εδώ.

Πολύ ντουμάνι! Πήγα να παραλάβω αγαπητό μου πρόσωπο που ερχόταν από Πάρο με το Blue Star Delos και τα Λεμονάδικα ήταν σαν τοπίο στην ομίχλη. 

Τέτοιο καπνό δεν θυμάμαι από το συγκεκριμένο πλοίο. Γενικά, δεν θυμάμαι τέτοιο ντουμάνι. Αφού πολλοί στην προβλήτα σχολίαζαν την καπνίλα και ρωτούσαν πως είναι δυνατόν ένα τέτοιο σύγχρονο πλοίο να βγάζει τόσο καπνό, με μια μυρωδιά ανυπόφορη!

Είπα σε έναν διπλανό μου, εκεί που χαζεύαμε το ρεμέτζο ότι το πλοίο είναι εξοπλισμένο με scrubbers για να καίει πιο φιλικό στο περιβάλλον καύσιμο και με κοίταγε σαν να του έλεγα ότι είμαι ο Θεός, όπως έλεγε και ο Παύλος Κοντογιαννίδης στους Απαράδεκτους!

Link to comment
Share on other sites

Καθημερινό πρωινό θέαμα γιά μένα  λόγω δουλειάς.Νομίζω οι ρύποι,η αιθάλη τεσπά που βγαίνουν από την τσιμινιέρα πρέπει να έχουν κάποιο βάρος αφού η κάπνα πέφτει σιγά σιγά προς τα κάτω.Δεν έτυχε να δω αν γίνεται κάτι παρόμοιο με τα Μινωικά.

Edited by polmyt
quote
Link to comment
Share on other sites

Επειδή κι εγώ τον ίδιο προβληματισμό με σας έχω, αποφάσισα να το πάω ένα βήμα παραπάνω και ρώτησα κάποιον που ξέρει. Είπε λοιπόν ο μάστρο-Μήτσος ότι ο έξτρα καπνός που βλέπει κανείς σε σύγκριση με την πρό-scrubber εποχή, είναι απλά ατμός. Αυτός ο ατμός προέρχεται από την πλύση των αερίων που παράγονται από την καύση του καυσίμου στις μηχανές του πλοίου (αν θυμάμαι καλά κάπου έχω βάλει ένα σχετικό σχηματικό όσον αφορά το πως δουλεύει το σύστημα). Άρα έχουμε περισσότερο καπνό, με λιγότερο διοξείδιο.

 

Μια άλλη διαφορά είναι στο χρώμα του καπνού. Αυτό που βγαίνει τώρα και όταν το σύστημα λειτουργεί σωστά έχει πολύ πιο άσπρο χρώμα από πρωτύτερα. Όταν καίει κανείς 3.5% S καύσιμο, ο καπνός έχει μια σαφώς πιο σκούρα απόχρωση. Αν ένα πλοίο με Scrubber βγάζει καπνό που δεν είναι αρκετά άσπρος αυτό κατά πάσα πιθανότητα σημαίνει κακή καύση ή/και κακή κατάσταση της μηχανής.

Link to comment
Share on other sites

Ο ατμός όμως διαλύεται σχεδόν αμέσως στην ατμόσφαιρα, εδώ βλέπουμε τη μαύρη μπίχλα να αιωρείται για πολύ ώρα, οπότε τείνω να πιστέψω πως η καύση είναι ατελής.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Just now, Nick the Greek said:

Ανακοίνωσε αποτελέσματα για το Q2 και το πρώτο μισό του χρόνου η Starbulk, καθαρό κέρδος 324 εκατομμύρια δολλάρια.

 

Το ακόμη πιο ζουμερό σε σχέση με το παραπάνω αποτέλεσμα, είναι ότι σύμφωνα με δηλώσεις του ίδιου του Πέτρου Παππά, μέσα σε 2.5 χρόνια απεπληρώθη η αρχική επένδυση της τάξεως των 250 εκατομμυρίων σε scrubbers. Δικαιώνονται λοιπόν πανηγυρικά όσοι έκαναν την επένδυση εγκαίρως τότε και φυσικά η ιστορία γράφει και τις γραφικές όπως αποδείχθηκε αντιδράσεις για τα scrubbers, από τα πιο επίσημα χείλη, στις οποίες έχω αναφερθεί εκτενώς σε προηγούμενα post αυτού και άλλων σχετικών θεμάτων. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
11 hours ago, Annivas said:

Εκτός αυτών τα scrubbers τα open loop που φοράνε κατα κόρων στην Ελλάδα , δεν είναι και καμιά περιβαλλοντική καινοτομία , απο την στιγμή που αυτά που δεν βγάζεις στον αέρα τα πετάς στην θάλασσα. Σε καλύτερη περιβαλλοντική μοίρα είναι αυτά που καίνε αποθειωμενο καύσιμο .

 

Όσον αφορά το ash που πετάνε στη θάλασσα, έχουν γίνει αρκετές μελέτες με αντικρουόμενα αποτελέσματα, οπότε σε θεωρητικό επίπεδο υπάρχει διχογνωμία. Εγώ υδροβιολόγος δεν είμαι, ούτε και χημικός. Αλλά επί της ουσίας συμφωνώ μαζί σου με βάση τη διαίσθηση. Πράγμα που παράγεται από χημική/μηχανολογική διαδικασία και απορρίπτεται στη θάλασσα, καλό δεν πρέπει να είναι. Δεν μου ακούγεται σωστό.

 

Αν δεχτούμε πως είναι επιβλαβή βέβαια, σε μια κανονική χώρα οι Αρχές θα είχαν απαγορεύσει τη χρήση των open loop στα εγχώρια δρομολόγια και θα υποχρέωναν τον Grimaldi και την Attica να έχουν closed loop και να ξεφορτώνουν οτιδήποτε παράγεται από αυτή τη διαδικασία σε εγκαταστάσεις της στεριάς. Να είμαι ειλικρινής δεν ξέρω αν υπάρχουν καν τέτοιες εγκαταστάσεις στην Ελλάδα, αλλά όπως και να έχει το πράγμα όταν όλο αυτό είναι στα χέρια του ΥΕΝ και του Λιμενικού Σώματος που είναι μεν αρμόδιοι αλλά παντελώς ακατάλληλοι να πάρουν τέτοιες αποφάσεις, κλάφτα Χαράλαμπε.

 

1 hour ago, allk said:

Τα scrubber open loop ή close loop δεν τα δέχονται σχεδόν πουθενά αναγκαστικά μπαταρεις σε extra low Sulphur οποτε άδικος ο κόπος  

 

Μέσα έχεις πέσει. Ισπανία, Ιταλία, Γαλλία, Σουηδία, Πολωνία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιρλανδία και όλες αυτές οι χώρες δεν τα δέχονται με τίποτα. Grimaldi, Brittany, Stena, DFDS και όλοι αυτοί έχουν μείνει με τα πλοία στο χέρι και προσπαθούν να βγάλουν τα scubbers. Πέρα από την πλάκα, εδώ μπορείς να δείς τι απαγορεύεται, πού και με ποιούς όρους. Τέλος πάντων επειδή τα πλοία αυτά δεν θα κάνουν δρομολόγια στη Μαδαγασκάρη και στις Νήσους του Πάσχα, στην Ελλάδα δεν υπάρχει καμία απολύτως σχετική απαγόρευση.  Με τον όρο extra low sulphur, φαντάζομαι εννοείς το VLSFO(Very Low Sulphur Fuel Oil)

 

Link to comment
Share on other sites

Ακριβώς έτσι το θείο ή θειαφι αλλιώς Αντίς να φεύγει στον αέρα πάει στη θάλασσα, με ότι συνέπειες έχει.Τα έβαλαν μόνο και μόνο για να καίνε κανονικό fuel στο πέλαγος που είναι φθηνότερο 

Edited by polmyt
quote
Link to comment
Share on other sites

Και εδώ ορισμένοι σχετικά φρέσκιοι αριθμοί σχετικά με τα scrubbers, πάνω από 4.5 χιλιάδες πλοία φορούν πιά αυτό το σύστημα αντιπροσωπεύοντας το 23% του παγκοσμίου στόλου με βάση το gross tonnage. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
25 minutes ago, Blue Star Delos said:

Επίσης, μια παρατήρηση είναι πως το πλοίο έχει χάσει 1,5 με 2 κόμβους από τον δρόμο του μετά την εγκατάσταση των πλυντρίδων. Αυτό είναι συμπέρασμα από τον ρουφ πάντα. Και αναρωτιέμαι μήπως απλά δεν «τους βγήκε» σε κάποιον τομέα αυτή η εγκατάσταση. Κι αν έχει να κάνει με αυτά τα θέματα που παρουσιάζει.. γιατί στο αδερφό του δε φαίνεται ότι θα γίνει εγκατάσταση και αυτό ίσως σημαίνει κάτι..

 

Για το αν τα scrubbers ευθύνονται για μηχανικά προβλήματα του πλοίου δεν γνωρίζω .

Για την πτώση της ταχύτητας σίγουρα οφείλεται μερικώς η εξ ολοκλήρου στο βάρος του εξοπλισμού, των δικτύων και του μόνιμου ερματος που προστέθηκε.  

Edited by Nick the Greek
Quote
Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ @Annivas, απ' ευθείας από την ίδια τη χρησιμοποίηση του scrubber αποκλείεται να έχει χάσει 1.5-2 κόμβους. Από το βάρος και το έξτρα έρμα ίσως, αλλά και πάλι δύσκολο μου φαίνεται να φταίνε αυτά μόνο για τέτοια μείωση. Στη δική μου εμπειρία, πουθενά δεν έχω δεί να έχει χαθεί τέτοια ταχύτητα.

 

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, Annivas said:

 

Για το αν τα scrubbers ευθύνονται για μηχανικά προβλήματα του πλοίου δεν γνωρίζω ..  

Ηλεκτρολογικα προβληματα φερνουν τα scrubber..ειδικα εαν δε φτανει το ρευμα απο της ηλεκτρομηχανες εκει να δεις,ασε που καινε κ παραπανω πετρελαιο λογω χρησης..μπορει να χρειαστει κ εχτρα ηλεκτρομηχανη

Link to comment
Share on other sites

Σωστότατος . όταν πχ οι αντλίες των σκραμπερς τραβάνε 400-500kw η οι ηλεκτρομηχανές θα αγγίξουν το μέγιστο δυνατό της απόδοσης τους με ότι συνεπάγεται αυτό η που ο ισολογισμός δεν θα βγαίνει και θα πρέπει να μπει νέα ηλεκτρομηχανή .

Edited by Annivas
Link to comment
Share on other sites

Δε λέμε αυτό. Άλλο το ότι μπορεί να έχασε σε ταχύτητα, άλλο το όφελος σε χρήματα. Προφανώς και το πρόσημο είναι θετικό σε οικονομικό επίπεδο, απλά είχε κάποιες παρενέργειες που ίσως να τις περίμεναν μικρότερες. Έχουν περάσει 3 χρόνια από την εφαρμογή του κανονισμού, συνολικά δε νομίζω πως έχασε κανείς από όσους τα έβαλαν.

 

Link to comment
Share on other sites

Τι θα πει πιάστηκαν κορόιδα ;;;
Το θέμα είναι αν πιάστηκαν κορόιδα η αν είναι έξυπνοι ;;;

Εμείς αναφέρουμε κάποια σημαντικά προβλήματα που μπορούν να προκύψουν με την τοποθέτηση scrubbers σε ποσταλια και ειδικά σε πλοία μεσαίου μεγέθους όπως μείωση ταχύτητας λόγω προσθήκης βαρών , περιορισμό του deadweight και του ωφέλιμου φορτίου που μπορεί να πάρει και είτε θα πρέπει να δουλεύουν όλες οι ηλεκτρομηχανές στο εν πλω και στο φουλ στα λιμάνια είτε θα πρέπει να βάλουν ηλεκτρομηχανή .

Απο την άλλη με τα spread με τέτοια επίπεδα η εξοικονόμηση χρημάτων είναι ιδιαιτέρως σημαντική . 
 

ο καθένας κανει την οικονομοτεχνική του μελέτη , ζυγίζει όλους του παράγοντες και αναλόγως πράττει . είναι καθαρά θέμα επιχειρηματικής απόφασης και καμία δεν είναι όμοια με την άλλη . Για παράδειγμα η αττικα βάζει στα ενεργοβόρα πλοία της που κανουν πολύωρα δρομολογια . Δεν παει να βάλει στο Εξπρές Σκιάθος η στο Νησος Ρόδος .
 

 
 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 8 months later...

Σύμφωνα με πληροφορίες της «ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗΣ», υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις, που ακόμα και συστήματα που προήλθαν από επώνυμο brand αποδείχθηκαν ιδιαίτερα προβληματικά

Quote

Έντονο προβληματισμό προκαλούν στην ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα οι αποδόσεις συγκεκριμένων τύπων scrubber, μετά από τέσσερα με πέντε χρόνια χρήσης τους, επάνω στα πλοία της ποντοπόρου ναυτιλίας.  Η «Ν» μετά από στοιχεία που της μεταφέρθηκαν σχεδιάζει να ξεκινήσει έρευνα για την απεικόνιση της αποδοτικότητας αλλά και της αξιοπιστίας αυτών των συστημάτων, ζητώντας στοιχεία και από την Ένωση Τεχνικών Διευθυντών της Ελληνικής Ναυτιλίας (Martecma).

Τα scrubber, που ουσιαστικά είναι ένα σύστημα που «καθαρίζει» τις εκπομπές διοξειδίου του θείου, αποτέλεσε έναν από τους πρώτους κανονισμούς που υιοθετήθηκαν σε παγκόσμιο επίπεδο, στο πλαίσιο των προσπαθειών που καταβάλει η ναυτιλιακή βιομηχανία για να μειώσει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα.

Η εναλλακτική για όσα πλοία δεν διαθέτουν scrubber είναι να χρησιμοποιούν ως καύσιμο πετρέλαιο με πολύ χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο, το οποίο όμως είναι συνήθως πολύ πιο ακριβό από το συμβατικό πετρέλαιο.

Μάλιστα πολλές εταιρείες επέλεξαν να εγκαταστήσουν scrubber στα πλοία τους, ειδικά στην tramp ναυτιλία όπως είναι η ελληνική, προκειμένου να εξασφαλίσουν ότι δεν θα αντιμετωπίσουν ζητήματα διαθεσιμότητας καυσίμου με πολύ μικρή περιεκτικότητα σε θείο, σε μακρινά λιμάνια.

Μετά από τέσσερα χρόνια που ουσιαστικά τα scrubber έχουν τοποθετηθεί επάνω σε πολύ μεγάλο αριθμό ελληνόκτητων πλοίων της ποντοπόρου ναυτιλίας, επιχειρείται μια καταμέτρηση των αποτελεσμάτων αυτής της χρονικής περιόδου.

Η πρώτη εικόνα, σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά στη «Ν», είναι ότι υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις, που ακόμα και συστήματα που προήλθαν από επώνυμο brand στην κατασκευή scrubber, αποδείχθηκαν ιδιαίτερα προβληματικά.
Όσον αφορά τη έρευνα της «Ν» από την οποία θα υπάρξει απεικόνιση της αποδοτικότητας αυτών των συστημάτων, θα συνεχιστεί μέχρι να συγκεντρωθούν επαρκή στοιχεία, προκειμένου να δημοσιευτούν.

 

Edited by Panagia Ekatontapiliani
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Την περασμένη εβδομάδα, έλαβε χώρα η 11η σύνοδος της  PPR(Pollution Prevention and Response) υπό-επιτροπής του ΙΜΟ, η οποία ασχολείται με τα θέματα που υποδεικνύει ο τίτλος της. Το πιο σημαντικό που βγήκε -κατά τη γνώμη μου- από τη συγκεκριμένη σύνοδο, είναι η κινητικότητα γύρω από τα EGCS(μέρος των οποίων αποτελούν τα scrubbers) και την απόρριψη στη θάλασσα των παραγώγων αυτών των συστημάτων(ash). Η εντύπωση που σχημάτισα είναι ότι έχουν αρχίσει να χωνεύουν πως αυτά που απορρίπτονται είναι βλαβερά πρός το θαλάσιο περιβάλλον, πλήν όμως δεν γνωρίζουν ακριβώς με ποιόν τρόπο. Το θέμα παραπέμπεται σε περαιτέρω ανάλυση και συζήτηση, δεν βάζω στοίχημα για το τι θα βγεί. Γιατί αν το αναλύσει κανείς, ο μόνος λόγος για τον οποίο τα πλοία άριχσαν να βάζουν scrubbers είναι οι ίδιο οι κανονισμοί του ΙΜΟ για τα καύσιμα. Οπότε υπάρχει και πολιτικό πρόβλημα.  

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...