Jump to content
Shipfriends

Scrubbers


Recommended Posts

Μα τα scrubbers υπάρχουν πολλά χρόνια τώρα και στη ναυτιλία. Τα δεξαμενόπλοια που φέρουν σύστημα IG, έχουν scrubber για το φιλτραρισμα των καυσαερίων πριν αυτά οδηγηθούν στις δεξαμενές.

Δεν είναι κάτι νέο σίγουρα.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Να πούμε και τι ακούστηκε σήμερα στην αγορά, όσον αφορά τον τρόπο χρηματοδότησης των scrubbers. Πέρα από το προφανές πως ο ναυλωτής αναλαμβάνει το κόστος σε αντάλλαγμα με πολυετή ναύλωση του πλοίου και εκμετάλλευση του scrubber, έφτασε στ' αυτιά μου ότι μία εταιρεία(ονόματα προφανώς δεν μπορώ να αναφέρω) εξασφάλισε την κάλυψη του κόστους του scrubber από πετρελαική εταιρεία, με αντάλλαγμα προφανώς τη δέσμευση της συγκεκριμένης εταιρείας να αγοράζει ποσότητες καυσίμων από τη συγκεκριμένη πετρελαική. Πολύ έξυπνη ιδέα ομολογουμένως.

 

Και μια και μιλάμε για EGCS, να δούμε και την ιστοσελίδα του Clean Shipping Alliance, μιας συμμαχίας εταιρειών που είναι υπέρ των scrubbers. Θα βρείτε ονόματα και ελληνικών εταιρειών αλλά και διεθνείς κολοσσούς του χώρου.

Link to comment
Share on other sites

Τις τελευταίες εβδομάδες και στον διεθνή τύπο αλλά και στα διεθνή fora, εντείνεται η διαμάχη όσον αφορά τα scrubbers και το αν η open loop εκδοχή τους είναι επιβλαβής ή όχι πρός το περιβάλλον. Πηγαίνουμε με γοργούς ρυθμούς πρός μια κατάσταση όπου η ναυτιλία θα χωριστεί σε scrubberομάχους και scrubberοκλάστες :D. Αρκετά κράτη έχουν ήδη απαγορεύσει την χρησιμοποίησή τους στα χωρικά τους ύδατα. Γιατί? Πρώτον γιατί έτσι τους προκαλεί η αλλαζονεία της εξουσίας να κάνουν και δεύτερον γιατί οι ψήφοι όσων είναι ευαίσθητοι με αυτά τα θέματα(που η μεγάλη πλειοψηφία είναι ευαίσθητοι σε επίπεδο social media), είναι πολύ περισσότεροι από αυτούς που ασχολούνται με τη ναυτιλία. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Δεν υπαρχουν αλλες εταιρειες :P 

Οι Μινωικες βαλαν/βαζουν,ο Ηλιοπουλος κ γενικα τα ταχυπλοα δεν χρειαζονται scrubbers,η ΑΝΕΚ εχει τα δικα της θεματα να λυσει πρωτα κ ολοι οι αλλοι οι μικροτεροι αποκλειεται να στραφουν σε μια τετοια επενδυση.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Μια ακόμη παράμετρος της χρησιμοποίησης των scrubbers οριστικοποιήθηκε στην MEPC 74 που ολοκλήρωσε χτές τις εργασίες της στο Λονδίνο. Πρόκειται για το κομμάτι που αφορά τις βλάβες των συστημάτων EGCS(ας μην το περιορίσουμε στα scrubbers) και που υποχρεώνει τα φέροντα πλοία να ενημερώνουν τη σημαία και όποια άλλη αρχή, εφ' όσον η οποιαδήποτε βλάβη υπάρχει πέραν της μίας ώρας, ή σε περίπτωση επαναλαμβανόμενων βλαβών μικρότερου χρονικού διαστήματος. Οι δε εταιρείες παραγωγής των συστημάτων υποχρεούνται να δίνουν κάτι σαν troubleshooting manual στα πλοία, με τον ΙΜΟ να αναγνωρίζει πως δεν είναι απαραίτητα μέσα στις γνώσεις και τις δεξιότητες του πληρώματος η επισκευή ενός συστήματος EGCS. 

 

Αυτά είναι όμως τεχνικές λεπτομέρειες. Αυτό που πραγματικά απασχολεί τους έχοντες επενδύσει σε scrubbers είναι το spread ανάμεσα στις τιμές του 3.5% και του 0.5% HFO. Και εδώ έχουμε εξελίξεις μια και το spread έχει αρχίσει να μικραίνει σε σταθερή βάση, καθιστώντας την αποπληρωμή της επένδυσης πιο μακρόχρονη απ' ότι αρχικά είχε υπολογιστεί. Αυτό όμως είναι κάτι δυναμικό, οπότε θα δούμε πως θα εξελιχθεί μέσα στους επόμενους μήνες. Γιατί έχει μειωθεί το spread? Μπορείτε να βρείτε διάφορες απόψεις αναλυτών, εκεί που φαίνεται πως με τον έναν ή τον άλλον τρόπο συμπίπτουν είναι στο ότι το 0.5% S καύσιμο αποδεικνύεται πολύ πιο σταθερό, συμβατό και καλύτερο σε ποιότητα απ΄ ότι φοβούνταν οι σκεπτικιστές όπως η ΕΕΕ, και η παραγωγή/διαθεσιμότητά του ολοένα και αυξάνεται. Αυτό το συμπέρασμα είναι προιόν των αναλύσεων σε εργαστήρια και δοκιμών επί των πλοίων που έχουν ξεκινήσει εδώ και πάρα πολύ καιρό οι σοβαροί παίχτες του χώρου.

Link to comment
Share on other sites

On 5/18/2019 at 1:30 PM, Nick the Greek said:

συμφωνήθηκε πάντως να δημιουργηθεί ένα γκρούπ ανταλλαγής πληροφοριών όσον αφορά την συλλογή και ανάλυση πληροφοριών από την εφαρμογή, όπως ζητούσε και η Intercargo.

 

Το παραπάνω αναφέρεται στα scrubbers και στο αν το open loop configuration είναι επιζήμιο τελικά στο περιβάλλον ή όχι. Απώτερος σκοπός η διαμόρφωση μιας εναίας πολιτικής των flag states, στο επίπεδο του ΙΜΟ.

Edited by Nick the Greek
Συμπλήρωμα
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Για να πάρουμε και μια γεύση του τι προβλήματα αντιμετωπίζουν οι πλοιοκτήτες σε καθημερινή βάση, σήμερα έμαθα για μια περίπτωση ενός πλοίου με open loop scrubber που προσέγγισε ένα λιμάνι των ΗΠΑ και χρησιμοποίησε το scrubber χωρίς κανένα θέμα. Φεύγοντας από το συγκεκριμένο λιμάνι, προσέγγισε δεύτερο λιμάνι, λίγες πλεύσιμες ώρες από το πρώτο. Μαντέψτε, το τοπικό κλιμάκιο του USCG, του απαγόρευσε την χρήση του scrubber ως επιβλαβές πρός το περιβάλλον. Σε επικοινωνία του πλοιοκτήτη με το USCG, η απάντηση ήταν «έεε, δεν ξέρουμε κι εμείς τι να κάνουμε, οπότε το απαγορεύσαμε».

 

Αλήθεια, εκεί στο ΥΕΝ και στο ΛΣ έχουν άποψη για το θέμα?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Στο μέτωπο των scrubbers δεν έχουμε καμιά τρομερή εξέλιξη, η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα μαδάει τη μαργαρίτα σχετικά με το αν τα open loop scrubbers είναι επιβλαβή ή όχι πρός το περιβάλλον. Η όλη αντιμετώπιση, μου θυμίζει λίγο το λογοπαίγνιο με τα αγγούρια, που άλλος τα τρώει και ζορίζεται, άλλος τα τρώει και δροσίζεται. Προσωπική μου άποψη πως τελικά θα απαγορευτούν εντός των περισσοτέρων λιμανιών. Οι πλοιοκτήτες θα διαμαρτύρονται και θα έχουν και δίκιο βέβαια, γιατί σε τελική ανάλυση οι Αρχές επιβάλλουν κάποιους κανονισμούς, πλήν όμως δεν δίνουν εκ των προτέρων την παραμικρή βοήθεια ή καθοδήγηση ως πρός τη συμμόρφωση. Πράγμα που δίνει βέβαια και την εικόνα της προχειρότητας και απερισκεψίας της διαδικασίας λήψης αποφάσεων.

 

Τα πλοία έχουν αρχίσει να πιάνουν ουρά στα ναυπηγεία για την εγκατάσταση, πράγμα που έχει βοηθήσει και τη ναυλαγορά. Η πρόβλεψη είναι πως όσο πλησιάζουμε πρός το τέλος του χρόνου, αυτό πρόκειται να ενταθεί, ίδωμεν. Υπάρχουν βέβαια και πλοιοκτήτες που είναι ενάντιοι στα scrubbers, και μάλιστα φωναχτά. Κάποιοι για σοβαρούς λόγους, κάποιοι απλά γιατί πρέπει να ειναι εναντίον, από τη στιγμή που οι τράπεζες δεν τους δίνουν χρηματοδότηση για να τα εγκαταστήσουν:rolleyes:. Υπάρχει δε ένας προβεβλημένος, που προσπαθεί να δημιουργήσει προβλήματα σε αυτούς που θα τα βάλουν. Χιώτικη συναδελφική αλληλεγγύη:rolleyes:.  

Link to comment
Share on other sites

On 5/18/2019 at 1:56 PM, Nick the Greek said:

Αυτό που πραγματικά απασχολεί τους έχοντες επενδύσει σε scrubbers είναι το spread ανάμεσα στις τιμές του 3.5% και του 0.5% HFO. Και εδώ έχουμε εξελίξεις μια και το spread έχει αρχίσει να μικραίνει σε σταθερή βάση, καθιστώντας την αποπληρωμή της επένδυσης πιο μακρόχρονη απ' ότι αρχικά είχε υπολογιστεί. Αυτό όμως είναι κάτι δυναμικό, οπότε θα δούμε πως θα εξελιχθεί μέσα στους επόμενους μήνες. Γιατί έχει μειωθεί το spread? Μπορείτε να βρείτε διάφορες απόψεις αναλυτών, εκεί που φαίνεται πως με τον έναν ή τον άλλον τρόπο συμπίπτουν είναι στο ότι το 0.5% S καύσιμο αποδεικνύεται πολύ πιο σταθερό, συμβατό και καλύτερο σε ποιότητα απ΄ ότι φοβούνταν οι σκεπτικιστές όπως η ΕΕΕ, και η παραγωγή/διαθεσιμότητά του ολοένα και αυξάνεται. Αυτό το συμπέρασμα είναι προιόν των αναλύσεων σε εργαστήρια και δοκιμών επί των πλοίων που έχουν ξεκινήσει εδώ και πάρα πολύ καιρό οι σοβαροί παίχτες του χώρου.

Άρα λέγοντας οτι το spread έχει μειωθεί, να υποθέσουμε οτι εννοείς πως η τιμή του ULSFO είναι χαμηλότερη του αναμενόμενου λόγω της μεγαλύτερης διαθεσιμότητας και παραγωγής του, σωστά;

Link to comment
Share on other sites

Αυτό που έγραψα ήταν πίσω στο Μάιο και ίσχυε για τότε, σε μια αγορά με πολύ περιορισμένο physical αποτύπωμα για το 0.5% S. Τρείς μήνες μετά είναι μεγάλο χρονικό διάστημα και το physical αποτύπωμα έχει αυξηθεί, οπότε είναι και άλλη η αγορά. Δεσμεύομαι να επανέλθω με πιο φρέσκα στοιχεία.

Link to comment
Share on other sites

Όπως έλεγε κι ο Κώστας ο Μητσοτάκης, "ιγώ τό πα... και θα το κάμω" :D

Με τα δικά μου στοιχεία τέλος πάντων το spread ανάμεσα στο 0.5% και 3.5% για τον Οκτώβρη είναι κατά μέσο όρο στα 240 δολλάρια, παίζει ανάλογα με την περιοχή που κοιτάει κανείς. Οπότε παίρνουμε μια γεύση. Αν αναρωτιέστε γιατί αναφέρω τον Οκτώβρη είναι γιατί 0.5% S υπάρχει σπότ στη Σιγκαπούρη, μπορείς να αγοράσεις αλλά ακόμη όπως έλεγα παραπάνω δεν είναι αρκετό το δείγμα για να βγάλουν νούμερα, οπότε βγάζουν ένα εστιμέσιο για το μέλλον που χρησιμεύει αν θέλει κάποιος να κυνηγήσει μια δουλειά μέσα στο 4ο quarter του έτους. 

 

Link to comment
Share on other sites

Είναι αρκετό αυτό που γράφεις και δίνει μία ικανοποιητική εικόνα για την ψαλίδα, έστω και για το 4ο τετράμηνο που λες.

Απλά μάλλον πως η ψαλίδα είναι χαμηλότερη του αναμενόμενου, με οσα λέγανε πριν μήνες οι εφοπλιστές όταν ετοιμαζόταν η αγορά για την εγκατάσταση των φίλτρων κάθε είδους.

 

Link to comment
Share on other sites

Φίλε Νίκο, σε αυτό που λες δεν υπάρχει σωστή ή λάθος απάντηση, εξαρτάται από το ποιές προυποθέσεις έχει θέσει ο κάθε πλοιοκτήτης για να αποφασίσει αν η επένδυση έχει λογική. Τα 240 δολλάρια για άλλους μπορεί να είναι καλό spread, για άλλους όχι. Και τη δεδομένη χρονική στιγμή είναι και κάτι θεωρητικό.

 

Αυτό το spread όμως είναι κάτι δυναμικό. Εγώ έδωσα ένα "φωτογραφικό κλίκ"(στα Περαιώτικα snapshot:D) από το πως δείχνει αυτή η τιμή στις 15 Αυγούστου. Αν με ρωτήσεις την ίδια τιμή την επόμενη Δευτέρα, μπορεί να είναι κάτι άλλο γιατί μέσα στο τετραήμερο μπορεί να έχουν κλειστεί ποσότητες για παράδειγμα που να μετακινήσουν την αγορά. Και φυσικά όλα θα κριθούν όταν ο εκμεταλλευόμενος το scrubber αρχίσει να αγοράζει καύσιμο στην πράξη(δεν μπαίνω σε ανάλυση του να έχει κάνει κάποιος hedge το spread ή να χρησιμοποιεί λογιστικό πρότυπο market to market γιατί τότε θα χάσουμε τη μπάλα).

 

Τι μπορεί να προκαλέσει αλλαγή στην ισορροπία των τιμών? Γενικά στα καύσιμα πάρα πολλά πράγματα αλλά εν προκειμένω έχουμε μια σημαντική αλλαγή: έχει έρθει πια ο καιρός που τα δυιλιστήρια και οι physical suppliers πρέπει να αποφασίσουν πως θα μοιράσουν την παραγωγή τους. Με δεδομένο το ότι η διυλιστική δυνατότητα στην αγορά δεν έχει κάποια μεγάλη άνοδο, τα διυλιστήρια πρέπει να αποφασίσουν τι θα κάνουν με βάση τους υπάρχοντες φυσικούς περιορισμούς(δεξαμενές, μπάρτζες, γραμμές παραγωγής/διύλισης). Πόσο δηλαδή 3.5% S και πόσο 0.5% S θα παράξουν. Και η απόφασή τους αυτή θα καθορίσει σημαντικά και την ισορροπία τιμών στην αγορά, αλλά και το δικό τους κέρδος ή ζημία.

 

Μην υποτιμάτε και τον παράγοντα logistics. Ας πούμε πως η Καρασίν Oil:D έχει 2 μπάρτζες στον Πειραιά. Με δεδομένο πως τα καύσιμα με διαφορετικές περιεκτικότητες σε θείο, δεν γίνεται να αναμιχθούν στην ίδια δεξαμενή, πως κανονίζεις τη χωρητικότητα? Τις χωρίζεις 1 και 1 τις μπάρτζες? Διαθέτεις για το 3.5% S μόνο ορισμένα τάνκια από κάθε μπάρτζα? Και φτάνει να καλύψει αυτό τη ζήτηση ή θα περιορίσεις τη δυνατότητά σου να τροφοδοτείς τα πλοία με μεγάλες παρτίδες, οπότε μπορεί να χάνεις τις καλές δουλειές με μεγάλες ποσότητες? Είναι πολύπλοκο το θέμα και κοστοβόρο γιατί για τα τάνκια που θα έχουν 0.5% S μέσα, πρέπει να κάνεις gas free, να καθαρίσεις, να επεξεργαστείς τα κατάλοιπα κ.ο.κ.

 

Ελπίζω να μην το περιέπλεξα πολύ και συγγνώμη για το μακροσκελές. Θέλω να διευκρινίσω πως ούτε είμαι, ούτε το παίζω ειδικός, απλά δίνω μια πραγματικότητα όπως την αντιλαμβάνομαι.

Link to comment
Share on other sites

Πάμε να δούμε και τον κωλοτούμπα 2019, τη Maersk, που κατά τα άλλα κραδαίνει το δάχτυλο σε όλο το industry για περιβαλλοντικά θέματα. Το άρθρο στο Ship & Bunker είναι ξεκάθαρο, από εκεί που η Maersk δεν ήθελε ν' ακούσει για scrubbers λόγω περιβάλλοντος, τώρα είναι και γαμώ τις μπίζνες. Ουαί λέγω υμίν, γραμματείς και Φαρισαίοι, υποκριταί:rolleyes:.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 8/20/2019 at 1:27 AM, Nick the Greek said:

Πάμε να δούμε και τον κωλοτούμπα 2019, τη Maersk, που κατά τα άλλα κραδαίνει το δάχτυλο σε όλο το industry για περιβαλλοντικά θέματα. Το άρθρο στο Ship & Bunker είναι ξεκάθαρο, από εκεί που η Maersk δεν ήθελε ν' ακούσει για scrubbers λόγω περιβάλλοντος, τώρα είναι και γαμώ τις μπίζνες. Ουαί λέγω υμίν, γραμματείς και Φαρισαίοι, υποκριταί:rolleyes:.

 

 

 

 

Θυμάμαι πριν χρόνια σε ένα Forum της Tradewinds γνωστός Έλληνας πλοιοκτήτης μας έκανε 1 ώρα και κήρυγμα για ποιους λόγους να μη βάζουμε καινούργιες παραγγελίες στα ναυπηγεία και ότι εμείς οι ίδιοι πυροβολούμε τα πόδια μας και δημιουργούμε τη κρίση στα ναύλα κτλ.. 

Ε λοιπόν 2 ώρες μετά από αυτό το κήρυγμα ανακοίνωσε με τα βαΐων και κλάδων ότι υπέγραψε με γνωστό ναυπηγείο της Κορέας για 7+5 NB. 

 

Με τα scrubbers το θέμα έχει παραγίνει.. Οι περισσότερες εταιρείες που είναι εισηγμένες είναι υπέρμαχοι αλλά σε prive συζητήσεις όλοι είναι κατά.. 

Low sulphur και άγιος ο θεός λέω εγω

Link to comment
Share on other sites

Εξαρτάται με ποιούς μιλάς. Οι μηχανικοί ιδίως είναι ξεκάθαρα αντίθετοι, δεν τους αρέσει η τεχνολογία αυτή και δε την γνωρίζουν κιόλας. Οπότε θα προτιμούσαν να μη βάλουν αυτόν το μπελά στο κεφάλι τους. Από την άλλη και πολλοί μηχανικοί που τα πλοία τους δεν θα βάλουν scrubbers, έχουν πολλές ενστάσεις για το 0.5% S. Τέλος πάντων, χωρίς ρίσκο δεν είναι τίποτε.

 

Αν μιλήσεις με τους ίδιους τους πλοιοκτήτες, αυτοί που έχουν τη χρηματοδότηση να τα βάλουν είναι προφανώς υπέρ και θέλουν να βγάλουν χρήματα από αυτή την ιστορία. Από αυτούς που είτε δεν έχουν τα χρήματα, είτε δε θέλουν να τα ξοδέψουν για να βάλουν scrubbers, κάποιοι θα είναι αντίθετοι με διάφορες προφάσεις για το περιβάλλον κλπ, και κάποιοι άλλοι θα σου πούν πως "το πλοίο δεν πρέπει να μετατραπεί σε διυλιστήριο, είναι για να μεταφέρει φορτίο". Και έχουν και δίκιο, εδώ που τα λέμε. 

 

Ο καιρός γαρ εγγύς, για να δούμε τι θα δούμε. 

Link to comment
Share on other sites

Κοίτα, επειδή έχω περάσει πολλες ώρες προσπαθώντας να βγάλω μια άκρη πάνω σε αυτό θα σου πω το εξής. 

Αυτοί που βιαστικά και έβαλαν open loop το πιο πιθανό είναι ότι τη πάτησαν γιατί ήδη πολλοι ετοιμάζονται να τα μπαναρουν. 

Εξαρτάται τη βαπόρια έχεις, πχ εγώ δεν μπορώ να βάλω σε handy γιατί πολύ απλά δε γίνετε τεχνικά χωρίς να γίνει μια τεράστια μετασκευή (δε χωράει καλά καλά) 

Το 20k teu container ίσως να έχει νόημα να βάλει αλλά και αυτό θα εξαρτηθεί από το κόστος τελικά του νέου καυσίμου, πολλοί λένε ότι θα έχει ένα καπέλο της τάξεως των 70 με 100 δολαρίων, άλλοι πάλι μιλάνε για 200.

Αλλοι υπέρμαχοι μου έλεγαν ότι δε θα βρίσκω το καινούργιο καύσιμο παντού κοκ. Αλλά απ ότι δείχνει οι εταιρείες πετρελαίου κάνουν τις κατάλληλες προετοιμασίες και η διαθεσιμότητα δεν θα είναι πρόβλημα. 

 

Εκεί που καταλήγουν όλοι όμως είναι ότι στη τελική το κόστος θα το μεταφέρουν στο ναυλωτη. 

Για εμένα όπως και με το balast ο IMO πήρε την απόφαση στο πόδι χωρίς να έχει δει αν είναι εφικτό τεχνικά για όλους και κυρίως ότι δε θα δημιουργήσει προβλήματα στην αγορά.. 

Αλλά έτσι είναι όταν έχεις κράτη μέλη στον IMO που δεν έχουν ουτε θάλασσα πόσο μάλλον στόλους αυτά παθαίνεις.. 

Edited by proud_ionian
quote αντί reply
Link to comment
Share on other sites

Άσε τα κράτη που δεν έχουν θάλασσα καλύτερα και πιάσε αυτά (αυτό μάλλον) που έχουν μεγάλους στόλους. Γιατί έχει ακουστεί ότι μελέτες/αναφορές υπήρχαν μεν, "ανελκύστηκαν" δε όταν περίπου ο κόμπος έφτασε στο κτένι.

Υ.Γ. Δεν μιλάω για ΥΕΝ που θα ήταν το απολύτως "φυσιολογικό".

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 8/30/2019 at 3:38 PM, Nereus said:

Αυτοί που βιαστικά και έβαλαν open loop το πιο πιθανό είναι ότι τη πάτησαν γιατί ήδη πολλοι ετοιμάζονται να τα μπαναρουν.

Ήδη είναι μπαναρισμένα εδώ και μήνες σε Σιγκαπούρη, Fujairah και Κίνα, όπως και σε άλλα μεμονωμένα λιμάνια. Αλλά αυτό δε σημαίνει πως όσοι τα έβαλαν την πάτησαν απαραίτητα. Αν έχεις ένα panamax που κάνει Rotterdam - Tubarao(φόρτωση) -Singapore(καύσιμα) - Qingdao(εκφόρτωση) για παράδειγμα, είναι ένα ταξίδι κοντά 70 μέρες. Από αυτές, η εκτός προγράμματος μη χρησιμοποίηση είναι η Σιγκαπούρη(1 μέρα) και η Κίνα(ας πούμε 5 μέρες παραμονή). Σε όλο το υπόλοιπο ταξίδι(είναι και 1.5 μέρα ECA zone αλλά αυτήν την ξέραμε) όμως των 64 ημερών δουλεύει το scrubber. Άρα πολλά θα εξαρτηθούν από την έξυπνη εκμετάλλευση του πλοίου. Αν βάλεις το ίδιο πλοίο σε ταξίδι Indo(φόρτωση) - Singapore(καύσιμα) - India(εκφόρτωση) με παραμονές 10 μέρες για φόρτωση, 1 μέρα για κάυσιμα και 25 μέρες για εκφόρτωση στην Ινδία και συνολικά 15 πλεύσιμες, τότε πρέπει να αλλάξεις chartering manager. Γενικά όσο κάνεις ταξίδια είτε λογκάδα, είτε μικρά αλλά με σύντομο turnaround στα λιμάνια, τα οικονομικά των scrubbers φαίνεται να δουλεύουν.

 

On 8/30/2019 at 3:38 PM, Nereus said:

Εξαρτάται τη βαπόρια έχεις, πχ εγώ δεν μπορώ να βάλω σε handy γιατί πολύ απλά δε γίνετε τεχνικά χωρίς να γίνει μια τεράστια μετασκευή (δε χωράει καλά καλά) 

Το 20k teu container ίσως να έχει νόημα να βάλει αλλά και αυτό θα εξαρτηθεί από το κόστος τελικά του νέου καυσίμου, πολλοί λένε ότι θα έχει ένα καπέλο της τάξεως των 70 με 100 δολαρίων, άλλοι πάλι μιλάνε για 200.

Αλλοι υπέρμαχοι μου έλεγαν ότι δε θα βρίσκω το καινούργιο καύσιμο παντού κοκ. Αλλά απ ότι δείχνει οι εταιρείες πετρελαίου κάνουν τις κατάλληλες προετοιμασίες και η διαθεσιμότητα δεν θα είναι πρόβλημα.

Στη Βόρειο Ευρώπη έχουν μπεί scrubbers ακόμη και σε coasters. Οπότε συμφωνώ μεν μαζί σου πως ο παράγων χώρος είναι σημαντικός αλλά όχι καθοριστικός. Ο βασικός παράγων που οδηγεί έναν πλοιοκτήτη στην απόφαση να βάλει ή όχι, πέρα από το αν έχει εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση, είναι η ημερήσια κατανάλωση. Όσο μεγαλύτερη, τόσο πιο εύκολα βγαίνουν τα νούμερα. Το νούμερο στο οποίο φαίνεται να συμφωνούν όλοι, ή τουλάχιστον με όσους έχω συνομιλήσει εγώ, είναι 30-35 τόνους ημερήσια κατανάλωση. 

 

Για τη διαθεσιμότητα είναι λίγο νωρίς να μιλήσουμε, τώρα τα δυιλιστήρια και οι physical suppliers κάνουν τα κουμάντα τους. Γενικά υπάρχει αρκετή στενότητα στην αγορά αυτήν τη στιγμή για το 3.5%S και ακόμη και στα μεγάλα hubs χρειάζεται αρκετή περιόδο πρίν να κλείσεις καύσιμα. Τα spreads έχουν πέσει αρκετά πάντως, δε θυμάμαι τώρα από μνήμης το κλείσιμο της Παρασκευής, ας μην πω καμιά βλακεία.

 

Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύθηκαν την εβδομάδα που μας πέρασε από μεγάλο ναυλομεσιτικό οίκο(όχι τον Ξηραδάκη:D) να δούμε ορισμένους αριθμούς:

Συμπεριλαμβανομένων και των παραγγελθέντων πλοίων που θα βγούν στην αγορά στο μέλλον, έχουμε 924 tankers, 889 bulk carriers, 216 ferries/cruise ships και 104 roro που θα φοράνε ή θα φορέσουν scrubbers. Επίσης υπάρχουν 128 ferries/cruise ships και 15 roro που θα έχουν πρόωση LNG.  

Link to comment
Share on other sites

Το πρόβλημα είναι άλλο που είναι και πιο βασικό.. 

Σε ένα handy (που έχω από 16 με 20 τόνους κατανάλωση.. Πραγματική.. Όχι τη λέω στο ναυλωτη..) δεν μου βγαίνουν τα νούμερα να βάλω άλλα ούτε και ο χώρος( εκτός και αν πέσει γερή μετασκευή)  τώρα αν δω ότι οι τιμές του νέου καυσίμου είναι στα ύψη πράξω αναλόγως. 

Σε αυτό που ανέφερες για τα NB orders το βασικό είναι να δεις ποιοι και τι παραγγέλνουν.. Όπως θα δες ότι το 80-90% αφορά μεγάλα βαπόρια που ναι εκεί συμφωνούμε και οι δύο ότι ίσως να έχει νόημα. 

Απλά αυτό που με βρίσκει αντίθετο είναι η βιασύνη του να εφαρμοστεί ένα τέτοιο μέτρο χωρίς να εξετάσουν τις επιπτώσεις η τις εναλλακτικές.. 

Το ίδιο έγινε και με το ballast.. 

Ένας λόγος που διαφωνούσα για τα ballast στο παρελθόν με φίλους είναι το εξής.. 

Έλεγα περιμένετε να δούμε τι θα γίνει και μετά τρέχετε να βάλετε η να προπαραγγειλετε.. 

Όσοι διαφωνούσαν απλά πλήρωσαν τα διπλά και τριπλά για το σύστημα και τώρα βρίζουν. 

Εγώ είμαι υπέρ του να υπάρξει ένα εφαρμόσιμο πλαίσιο κανονισμών και για το έρμα και για τις εκπομπές... Αλλά για ΟΛΟΥΣ.. Όχι για εμάς έτσι και για τις αερομεταφορες αλλα..

Τσπ θα δείξει αν έχω δίκιο η απλά θα τρέξω παραπάνω από όσο ίσως χρειαζόταν. 

Edited by proud_ionian
quote αντί reply
Link to comment
Share on other sites

Ναι, προφανώς όλα τα scrubers είναι από supramax και πάνω, λόγω της κατανάλωσης. Ακόμα και σε supra/ultra είναι ελάχιστα. Τώρα που το ανέφερα, να πούμε πως έχουν βγεί 3 x supra από την Oldendorff στην αγορά εδώ και λίγες ημέρες, όλα τους με scrubbers. Ας μην μπώ σε τιμές κλπ, δεν είναι πάντως το cape τους που τον ήπιε στη Σιγκαπούρη

 

Ο αντίλογος σε αυτό που λές για τους κανονισμούς(οι οποίοι συμφωνώ πως είναι στο ποδάρι) από τους εκτός ναυτιλίας είναι το ότι και η ναυτιλία αργεί χαρακτηριστικά να αυτό-περιοριστεί, γι αυτό και μπαίνουν οι εκτός ναυτιλίας στη μέση. Κι αυτό έχει μια μεγάλη δόση αλήθειας. Θα μπορούσες ποτέ να φανταστείς για παράδειγμα τους ακτοπλόους να προχωράνε οικειοθελώς σε πιο καθαρές μορφές καυσίμου?

 

Αερομεταφορές -αλλά και εταιρείες κοντέινερ- συμφωνώ μαζί σου πολύ. Δεν καταλαβαίνω πρώτ' απ' όλα γιατί ένα industry(αερομεταφορές) που σε μεγάλο ποσοστό χάνει λεφτά είναι πρότυπο, ενώ πλήν ελαχίστων εξαιρέσεων πια το customer service εντός και εκτός αεροσκαφών είναι πολύ κακό. Όσο δε για τις εταιρείες κοντέηνερ, πως να μην είναι πρότυπο εφαρμογής όταν πετάνε ένα BAF και όχι μόνο απορροφάται το κόστος συμμόρφωσης αλλά βγάζουν και λεφτά από πάνω.

Link to comment
Share on other sites

Κοίτα για τους containerαδες δε θα σχολιάσω γιατί μόνο αν δεις πως πυροβολούν οι ίδιοι τα πόδια τους τόσα χρόνια θα καταλάβεις πολλά... 

Το πρόβλημα είναι ότι τα dry και τα wet κουβαλάνε πάνω τους ολη τη ραχοκοκαλιά της παγκόσμιας οικονομίας... Αλλά δυστυχώς δε κουβαλάνε επιβάτες που διαμορφώνουν κοινή γνώμη.. 

Αυτό που έλεγα πάντα είναι ότι κάτσε να γινόταν ένα καρτέλ μεταξύ πλοιοκτητών και να δεις πως αντί για ανταγωνισμό (αθέμιτο πολλές φορές..) θα διαμορφώνονταν πολιτικές υπέρ του χώρου.. 

 

Πέραν αυτού 

Είναι αποδεδειγμένο ότι οι αεροπορικες εταιρείες μολύνουν και προξενουν τη μεγαλύτερη ζημιά στο περιβάλλον (μιας και κυριολεκτικά ψεκαζουν την ατμόσφαιρα απευθείας με co2 και άλλα καλούδια) αλλά δυστυχώς κάνεις δεν ενδιαφέρεται να μας ακούσει μιας και κανείς δεν μπαίνει στη διαδικασία να δει την εφοδιαστική αλυσίδα εις βάθος και όλα θεωρούνται δεδομένα για τους τελικούς καταναλωτές των προϊόντων που κουβαλάμε.. 

Κατά την άποψή μου το πρόβλημα πηγάζει από τον IMO και τους υπόλοιπους υπεύθυνους οργανισμούς .. Άσχετοι έχουν άποψη για πράγματα που δεν καταλαβαίνουν η δεν θέλουν να καταλάβουν.. Και γενικότερα όλοι οι εμπλεκόμενοι κοιτούν να μετατωπισουν το πρόβλημα σε αυτόν που έχει λιγότερο πολιτικό κόστος.. 

Edited by proud_ionian
quote αντί reply
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...