Jump to content
Shipfriends

Scrubbers


Recommended Posts

  • 2 weeks later...
On 10/10/2018 at 2:43 PM, Nick the Greek said:

Δεν ξέρω από που αγοράζει scrubbers το αφεντικό, υπάρχει κάθε καρυδιάς-καρύδι στην αγορά. Με παραγγελία τον περασμένο μήνα, για κάποια respectable μάρκα κι όχι κάποια Κινέζικα noodles, συζητάμε για 9-12 μήνες παράδοση. Οπότε δεν αποκλείεται η εγκατάστασή τους να γίνει ακόμη και μετά το επόμενο καλοκαίρι.  

 

Εκεί που λέω 9-12 μήνες, γράψτε 18-24 σύμφωνα με τα τελευταία exit polls.

 

Στο industry γενικά υπάρχει αρκετός σκεπτικισμός, ειδικά στην ποντοπόρο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα μιας εταιρείας που ένα της πλοίο έλαβε scrubber κατά το χτίσιμο, το οποίο και δουλεύει χαρτί ως τώρα, το συγκεκριμένο προιόν ήταν γνωστής και δοκιμασμένης εταιρείας. Άλλο πλοίο, της ίδιας εταιρείας έλαβε scrubber κατά τον τελευταίο του δεξαμενισμό και ήταν βορειο-ευρωπαικής εταιρείας και αυτό, όχι όμως τόσο δοκιμασμένο. Οι φήμες λένε πως περίπου 2 μήνες μετά την εγκατάστασή του, ακόμα προσπαθούν να βγάλουν άκρη ως πρός το γιατί δεν δουλεύει.

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Nick the Greek said:

Αυτό να λέγεται, η Grimaldi είναι η μοναδική εταιρεία που έχει το ρευστό για να πάρει εν τω άμα(που έλεγε κι ο Συνταγματάρχης Παπαδόπουλος:D) την απόφαση για τα scrubbers, και μάλιστα για μία εκ των 2-3 κορυφαίων προιόντων που κυκλοφορούν στην αγορά, με την ανάλογη επιβάρυνση σε τιμή. Οι υπόλοιποι, είτε μαδάνε τη μαργαρίτα για να πάρουν μια απόφαση, είτε γυρνάνε το σακάκι τους το διπλοσταυρωκούμπωτο ανάποδα μπάς και πέσει κανένα 2ευρο ξεχασμένο. Είτε μας αρέσει, είτε όχι, η ελληνική ακτοπλοία είναι απλά ξεβράκωτη απ όποια πλευρά κι αν το δεί κανείς.

 

Βέβαια, το να βάλεις όλα τα λεφτά σου στα scrubbers, έχει κι αυτό τους κινδύνους του. Αν τελικά το spread μεταξύ του 3.5% και του 0.5% καυσίμου(γιατί δεν είναι μόνο το MGO η εναλλακτική συμμόρφωση) δεν είναι όσο μεγάλο όσο χρειάζεται προκειμένου να αποπληρωθεί σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα το scrubber, μόλις έκανες το πλοίο σου 3-4 εκατομμύρια ακριβότερο. Οι ενδείξεις είναι βέβαια πως το spread θα είναι αρκετά μεγάλο και η απόφαση θα αποδειχτεί σωστή. Πολύ θα ήθελα όμως να ξέρω, ποιός είναι ο χρονικός ορίζοντας που ελπίζουν να κάνουν απόσβεση.  

Επειδή το έχουμε ψάξει πολύ το θέμα των νέων κανονισμών η μόνη οικονομικά ρεαλιστική λύση για τα 2nd hand μοιάζει να είναι τα scrubbers. Αν το spread ανάμεσα στο 380 και το MGO ή οποιοδήποτε distillate είναι της τάξης των 200 $/ΜΤ (το πιθανότερο σενάριο) η επένδυση θα είναι και βιώσιμη και ταυτόχρονα αυξάνεις το asset value δίνοντας σημαντικό commercial advantage στο πλοίο και εν μέρει αυξάνεις και τον κύκλο ζωής του. Επίσης το θέμα της διαθεσιμότητας του 380 μοιάζει να είναι ουτοπικό τουλάχιστον για τα επόμενα 10 – 20 χρόνια. Ένα ουσιαστικό θέμα των scrubbers είναι το washwater όμως. Όπως και να έχει πάντως (και χωρίς ανούσιους συναισθηματισμούς) αξίζουν συγχαρητήρια στις Μινωικές που συμμορφώνονται πλήρως με τους νέους κανονισμούς πρώτα και πάνω από όλα βέβαια για την τσέπη τους !

 

Οι υπόλοιποι λογικά θα ακολουθήσουν, άλλωστε μην ξεχνάμε πως πολλά συστήματα δίδονται με πολύ καλό finance οπότε σίγουρα σε κάποια πλοία θα μπούνε. Για αυτό το λόγο νομίζω πως για την ΑΤΤΙΚΑ για παράδειγμα το θέμα δεν είναι τόσο οικονομικό αλλά κυρίως έχει να κάνει με το τι θα απογίνει με τον όμιλο γενικότερα και ποια πλοία θα μείνουν στον στόλο. Απλά πλέον υπάρχει πίεση χρόνου γιατί το 2020 είναι πλέον πολύ κοντά και η λίστα αναμονής scrubbers πλέον τεράστια. Στην ουσία όμως δεν υπάρχει δικαιολογία, γιατί το θέμα είναι γνωστό χρόνια και τουλάχιστον εδώ και 2 χρόνια ειλημμένη απόφαση, άρα έπρεπε να υπήρχε σαφές πλάνο και όχι διθυραμβικές δηλώσεις για dual fuel –πανάκριβα- NBs.

Edited by proud_ionian
move
Link to comment
Share on other sites

Ποια πλοία από τν Ελληνικό στόλο που κυκλοφορούν στο Αιγαίο Κ Ιόνιο δεν χρειάζεται να βάλουν αυτήν την εγκατάσταση; Π.χ τα blue star delo s και Patmos που είναι τα πιο καινούργια έχουν αυτην την εγκατάσταση;

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, HIGHSPEED 4 said:

Επειδή το έχουμε ψάξει πολύ το θέμα των νέων κανονισμών η μόνη οικονομικά ρεαλιστική λύση για τα 2nd hand μοιάζει να είναι τα scrubbers. Αν το spread ανάμεσα στο 380 και το MGO ή οποιοδήποτε distillate είναι της τάξης των 200 $/ΜΤ (το πιθανότερο σενάριο) η επένδυση θα είναι και βιώσιμη και ταυτόχρονα αυξάνεις το asset value δίνοντας σημαντικό commercial advantage στο πλοίο και εν μέρει αυξάνεις και τον κύκλο ζωής του. Επίσης το θέμα της διαθεσιμότητας του 380 μοιάζει να είναι ουτοπικό τουλάχιστον για τα επόμενα 10 – 20 χρόνια. Ένα ουσιαστικό θέμα των scrubbers είναι το washwater όμως. Όπως και να έχει πάντως (και χωρίς ανούσιους συναισθηματισμούς) αξίζουν συγχαρητήρια στις Μινωικές που συμμορφώνονται πλήρως με τους νέους κανονισμούς πρώτα και πάνω από όλα βέβαια για την τσέπη τους !

 

Απλά πλέον υπάρχει πίεση χρόνου γιατί το 2020 είναι πλέον πολύ κοντά και η λίστα αναμονής scrubbers πλέον τεράστια. Στην ουσία όμως δεν υπάρχει δικαιολογία, γιατί το θέμα είναι γνωστό χρόνια και τουλάχιστον εδώ και 2 χρόνια ειλημμένη απόφαση, άρα έπρεπε να υπήρχε σαφές πλάνο και όχι διθυραμβικές δηλώσεις για dual fuel –πανάκριβα- NBs.

 

Έβαλες πολλά θέματα σε 2 παραγράφους αρχηγέ:

- Όταν λες η μόνη οικονομική λύση για τα 2nd hand είναι τα scrubbers, εννοείς ανεξαρτήτως κατανάλωσης πλοίου?

- Το washwater είναι θέμα μόνο στα Open Loop scrubbers, στα closed loop που νομίζω βάζουν στα ferries της Βορείου Ευρώπης, δεν είναι θέμα. Όπως και να έχει, η απόρριψη στη θάλασσα δεν είναι -πρός το παρόν- παράνομη.

- Δε σε πιάνω όσον αφορά τη διαθεσιμότητα του 380

- Συγχαρητήρια στην Grimaldi θέλεις να πείς, δε νομίζω πως τέτοιες αποφάσεις παίρνονται εν Ελλάδι

- Πολύ σωστός για τη λίστα αναμονής, αν θέλεις να βάλεις κάποια καλή μάρκα και δεν έχεις κλείσει ακόμα το σύστημα, μάλλον δεν προλαβαίνεις μέχρι την 1η Ιανουαρίου 2020. Εκτός αν πας σε κόλπα ζόρικα που κάνουν στη Σαγγάη, με τι μεγάλο ρίσκο που αυτά εμπεριέχουν.

- Ούτε καν 2 χρόνια, ο κανονισμός είναι του 2008 με option εφαρμογής είτε το 2020, είτε το 2025. Και το 2015 πάρθηκε η απόφαση η εφαρμογή να γίνει το 2020. Οπότε μιλάμε πως οι εταιρείες είχαν 5 χρόνια να κάνουν τη δουλειά που τους είχε βάλει ο ΙΜΟ για το σπίτι.

 

@basilis89 Μπές στον κόπο να διαβάσεις από την αρχή το θέμα, κανένα πλοίο εν Ελλάδι δεν έχει ακόμη τέτοιο εξολπισμό.

 

Edited by Nick the Greek
Ορθογραφία
Link to comment
Share on other sites

@Nick the Greek Nick, είπα πως μοιάζει να είναι η μόνη οικονομικά ρεαλιστική λύση μιας και οι εναλλακτικές είναι LNG (δε νομίζω καν πως υπάρχει λόγος να αναφέρουμε τι μπελάς είναι από τεχνικής άποψης για 2nd hand και έχουμε και θέματα υποδομών στην Ελλάδα για LNG bunkering) και τα ακριβότερα  MGO + distillates.

To θέμα του washwater έχει γίνει viral τελευταία κυρίως από τους πολέμιους των scrubbers. Δεν γνωρίζω τεχνικές λεπτομέρειες. Αλλά φαντάζομαι πως λογικά θα γίνετε κάτι παρόμοιο με τα lubes, δηλαδή δείγματα θα πηγαίνουν σε εργαστήρια που θα κάνουν αναλύσεις και θα γίνονται έλεγχοι από κλάσεις και PSCs με βάση προκαθορισμένα όρια σε ppm etc. (υποθέτω – δεν γνωρίζω)

Για το 380 υπάρχει επίσης μια παραφιλολογία -που όμως συζητείται στα διάφορα συνέδρια- πως υπάρχει περίπτωση να μειωθεί η διαθεσιμότητά του στο μέλλον, άρα τα scrubbers αμέσως αχρηστεύονται σαν επιλογή. Το θεωρώ μη ρεαλιστικό αυτό το σενάριο εκτός και αν οι oil majors αποφασίσουν να επιβάλλουν το LNG και τα MGO/distillates. Δεν μοιάζει να έχει λογική.

Τέλος όπως σωστά λες προφανώς τα συγχαρητήρια έχουν τελικό αποδέκτη τον Ιταλό που προνόησε να προστατέψει την τσέπη του. Φαντάζομαι πως θα προβληθεί αρκετά και για διαφημιστικούς λόγους προτάσσοντας ‘την ευαισθησία για το περιβάλλον’ 😁 αν και δε νομίζω να είναι αυτό κριτήριο για τον επιβάτη αλλά οκ.  @

Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, Nick the Greek said:

@basilis89 Μπές στον κόπο να διαβάσεις από την αρχή το θέμα, κανένα πλοίο εν Ελλάδι δεν έχει ακόμη τέτοιο εξολπισμό.

 

Το διάβασα απλώς υπέθεσα Μήπως τα συγκεκριμένα πλοία είχαν ως πιο καινούργια.. 

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Τώρα σε πιάνω. Όσον αφορά το 380, όταν έχεις στόλους μεγάλων εταιρειών που κοινοποιούν την προτίμησή τους πρός τα scrubbers(εταιρείες container, Anangel, Scorpio, Starbulk) για να ονοματίσω λίγες μόνο από αυτές, τότε θα υπάρχει σίγουρα supply ειδικά στους μεγάλους κόμβους. Βέβαια για να αλλάξει ο συσχετισμός των τιμών, μπορεί μεν να υπάρχει supply αλλά περιορισμένο, οπότε και εκεί θα κριθεί η οικονομία των scrubbers.

 

Τα washwaters προερχόμενα από πλοία με open loop scrubbers είναι θέμα επειδή θα περιέχουν ash. Όπως είπα και παραπάνω δεν είναι παράνομο αυτό, υπάρχουν όμως φήμες πως κάμποσες χώρες θα τα απαγορεύσουν στα χωρικά τους ύδατα γι αυτό το λόγο, μονομερώς. Μια απαγόρευση μέσω ΙΜΟ θα πάρει χρόνια. Αν είσαι tanker/bulk carrier, κανένα πρόβλημα. Οι πλεύσιμες ώρες σε διεθνή ύδατα φτάνουν και περισσεύουν για να αποσβεσθεί η επένδυση. Αν είσαι ferry με open loop scrubber, τότε έχεις πρόβλημα.

 

Τέλος όσον αφορά το οικονομικό της επένδυσης, ο λόγος που σε ρώτησα είναι γιατί αυτό που βλέπω εγώ όσον αφορά τα 2nd hand πλοία οποιουδήποτε είδους, είναι πως το κριτήριο φαίνεται να είναι το ύψος της ημερήσιας κατανάλωσης.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Όταν έχεις βγάλει καλό όνομα στην πιάτσα, οι ναυλωτές σου δίνουν καλύτερο ναύλο για να βάλεις scrubber ή να καις ακριβότερο καύσιμο, όπως το πάρει κανείς.

Έτσι αναφέρει το άρθρο του Μ. Τσαμόπουλου στο newmoney

Quote

Τόσο οι χρηματοδότες όσο και οι ναυλωτές πληρώνουν μεγαλύτερα ναύλα προκειμένου να καλύψουν το κόστος εγκατάστασης στα πλοία των συστημάτων καθαρισμού που κοστίζουν πάνω από τέσσερα εκατομμύρια δολάρια το καθένα.

Και το κάνουν αυτό όχι γιατί αγάπησαν τους Έλληνες πλοιοκτήτες αλλά γιατί υπάρχει μεγάλη εμπιστοσύνη στις ικανότητες των Ελλήνων στη διαχείριση πλοίων. Μεταξύ αυτών είναι ο Γιάννης Αγγελικούσης, ο Πέτρος Παππάς και ο Γιώργος Οικονόμου.

 

Link to comment
Share on other sites

Τώρα που το σκέφτομαι, τα βαπόρια που έχουν 2 τσιμινιέρες και δεδομένου ότι οι οχετοί καυσαερίων τους είναι ξεχωριστοί και μακρυά, θα θέλουν δυο διατάξεις scrubber, ε;

Proud, κάνε οικονομία για το Ν.Κεφαλονιά.

Link to comment
Share on other sites

On 11/15/2018 at 11:39 AM, Nikos_Chania said:

Όταν έχεις βγάλει καλό όνομα στην πιάτσα, οι ναυλωτές σου δίνουν καλύτερο ναύλο για να βάλεις scrubber ή να καις ακριβότερο καύσιμο, όπως το πάρει κανείς.

Έτσι αναφέρει το άρθρο του Μ. Τσαμόπουλου στο newmoney

Έχει πιάσει το σφυγμό της αγοράς το άρθρο, στα σίγουρα. Έτσι όπως παρουσιάζεται το όλο θέμα σου έρχεται στο μυαλό η εξής εικόνα: Ξυπνάει ας πούμε μια μέρα ο διευθυντής του ναυτιλιακού της ADM ας πούμε, μιας κολοσσιαίας και σοβαρής εταιρείας του χώρου, σκέφτεται "ποιός έχει το καλό όνομα στην πιάτσα του Πειραιά? Ο Πέτρος ο Παππάς. Ε, ας πάμε να τον επιδοτήσουμε με μια 4άρα εκατομμύρια για κάθε βαπόρι να βάλει τα scrubbers του". Γιατί είναι τσίφτης και λεμονοστίφτης. Νομίζω όμως πως ο αρθρογράφος στην προσπάθειά του να στηρίξει τους συγκεκριμένους πλοιοκτήτες(λες και το χρειάζονται), μάλλον τους υποτιμά.

 

Προφανώς και αυτά τα πράγματα δε γίνονται έτσι. Όλα ξεκινούν από την οικονομοτεχνική μελέτη. Η θεωρία πίσω από τα scrubbers είναι πως θα είναι η πιο κερδοφόρος λύση προσαρμογής όσο το spread ανάμεσα στο 3.5% S και το 0.5% S ή το MGO, διατηρείται σε τέτοια επίπεδα που θα επιτρέψουν την πιο σύντομη αποπληρωμή της επένδυσης για να το πω επιγραμματικά. Με αυτό στο μυαλό παίρνεται η απόφαση της επένδυσης ή όχι, είτε είσαι πλοιοκτήτης, είτε ναυλωτής. Από κει και πέρα, γίνεται έρευνα αγοράς και προφανώς παίζει ρόλο και η προσωπική σχέση των εμπλεκομένων, αλλά και το όνομά τους για να κλείσει ένα deal.

 

Αυτό που δεν αναφέρει το άρθρο και μας αφήνει με μια εντελώς επιφανειακή εικόνα, είναι το πως μια τέτοια επένδυση καθίσταται κερδοφόρος. Αν είσαι πλοιοκτήτης λοιπόν, πιστεύεις πως τα scrubbers είναι καλή επένδυση κι έχεις τη δυνατότητα να την πραγματοποιήσεις, τότε τα βάζεις και αρχίζεις να χτυπάς τις spot δουλειές κάνοντας voyage estimation με βάση τιμές καυσίμων 3.5% S που ελπίζεις να είναι πιο φτηνές από οτιδήποτε άλλο. Ή κάνεις time charter out το πλοίο σου για ταξίδι με χρήματα πολύ πάνω από την αγορά/index. Αν είσαι πλοιοκτήτης που πιστεύει στα scrubbers αλλά δεν έχεις τη δυνατότητα ή την διάθεση να κάνεις τέτοια επένδυση, τότε κάνεις έρευνα αγοράς για να βρείς ένα ναυλωτή ο οποίος θα επωμισθεί το κόστος εγκατάστασης, όπως αναφέρει και το παραπάνω άρθρο. Μόνο που σε αυτή την περίπτωση δίνεις το πλοίο σου σε πολυετή χρονοναύλωση στο ναυλωτή με επιπλέον χρέωση η οποία καλύπτει το κόστος εγκατάστασης και το κέρδος σου. Όμως το κέρδος από τη χρησιμοποίηση των πιο φτηνών καυσίμων, καταλήγει στην τσέπη του ναυλωτή σου, ενώ δεν μπορείς να εκμεταλευτείς πιθανή άνοδο της spot αγοράς. Είναι ένα ρίσκο όπως κι αν το δεί κανείς. Για τα ωραία τα μάτια κάποιου ή για το μεγάλο του όνομα, δε γίνεται τίποτε. Για τα λεφτά τα κάνεις όλα, που λέει κι ο τρισμέγιστος Αντύπας.

 

Τέλος όσον αφορά τους συγκεκριμένους πλοιοκτήτες, και πάλι δε νομίζω πως δίνει το άρθρο τη σωστή εικόνα. O Αγγελικούσης εξ' όσων γνωρίζω, το συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος των εγκαταστάσεων που θα κάνει γίνεται με ίδια κεφάλαια ή δανεισμό, το ίδιο νομίζω συμβαίνει και με τον Παππά. Μιλάμε για πλοιοκτήτες με βαθιά πορτοφόλια αλλά και εύκολη πρόσβαση σε χρηματοδότηση. Για τον Τζώρτζ Οικονόμου δεν γνωρίζω συγκεκριμένα. Δεν ισχύει λοιπόν η εντύπωση που δημιουργεί το άρθρο πως οι συγκεκριμένοι σκέφτηκαν κι εξετέλεσαν κάτι που δεν έχουν σκεφτεί άλλοι γιατί είναι πιο έξυπνοι, κι ότι τους προσφέρει κάποιος χρήματα από τον ουρανό. Όπως είπε κι ο Γιάννης Αγγελικούσης σε κάποια εκδήλωση στο περιθώριο των Ποσειδωνίων, "βάζω scrubbers γιατί η δουλειά μου είναι να βγάζω χρήματα", ή κάπως έτσι τέλος πάντων. 

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Panagia Ekatontapiliani said:

Μ. Σακέλλης: Τρεις προτάσεις για να αποφευχθούν αυξήσεις τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια

...Τέλος, ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ ζήτησε από την πολιτεία:

Την καταβολή κάθε δυνατής προσπάθειας για την εισαγωγή της έννοιας της νησιωτικότητας στις υπηρεσίες της ΕΕ και την ενημέρωσή τους για τις ιδιαιτερότητες των συγκοινωνιών της χώρας μας, ούτως ώστε να εξασφαλιστούν ευρωπαϊκοί πόροι για τη χρηματοδότηση λιμενικών έργων, των δρομολογίων Δημόσιας Υπηρεσίας και την κάλυψη των επιπλέον εξόδων για την προσαρμογή των ελληνικών πλοίων στους νέους οικολογικούς κανονισμούς.

Μαντέψτε ποιός θα πληρώσει για τα scrubber του Κεφαλονιά.😄

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Η Σιγκαπούρη βάζει «stop» στα open loop scrubbers, μιας και υπάρχουν επιφυλάξεις για την αποθείωση ναυτιλιακών καυσίμων με την συγκεκριμένη διαδικασία

Quote

Η απόφαση των λιμενικών αρχών της Σιγκαπούρης να απαγορεύσουν τη χρήση scrubbers τύπου open loop στο λιμάνι, λίγες ημέρες πριν από την εξέταση εκ νέου στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) του θέματος των νέων καυσίμων που θα χρησιμοποιούνται μετά το 2020, συνιστά μια νέα εξέλιξη και μια δικαίωση όσων υποστηρίζουν ότι η επιλογή των scrubbers αυτού του τύπου ελέγχεται για το πόσο είναι προς όφελος του περιβάλλοντος.

Η Σιγκαπούρη είναι ο τελευταίος κρίκος στην αλυσίδα των θαλάσσιων περιοχών που απαγορεύουν τη χρήση συστημάτων καθαρισμού καυσαερίων (scrubbers) τύπου open loop. Νωρίτερα, τα open loop είχαν απαγορεύσει το Βέλγιο, η Γερμανία (σε ό,τι αφορά τον Ρήνο), η Καλιφόρνια και η Μασαχουσέτη.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Περισσότερο διευκρίνηση είναι η ανάρτηση στην διαύγεια του ΥΕΝ για τα νέα συστήματα. Στην ουσία λέει οτι για τα πλοία Ελληνικής σημαίας οι αρμόδιοι νηογνώμονες επιβλεπουν και πιστοποιούν τα συστήματα για λογαριασμό του κράτους, όπως συμβαίνει ετσι κι αλλιως και για πολλά άλλα θέματα.

Το περίεργο είναι οτι γίνεται κοινοποίηση και στο ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΝΗΟΓΝΩΜΟΝΑ B)

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Nikos_Chania said:

Δεν υπάρχουν αλλαγές στην τσιμινιερα ευτυχως. Ο φοβος μας ηταν μην γινοταν σαν το cap finistere

Χωρίς να βάζω το χέρι μου στο Βαγγέλιο, έχω την υποψία πως αυτή η διαφορά έγκειται στο αν το scrubber που εγκατέστησαν είναι inline ή U-type. Στο πρώτο η διάταξη είναι σε σειρά, ενώ στο δεύτερο όπως υποδηλώνει το όνομα της τυπολογίας του και πιθανόν να χρειάζεται κι άλλο χώρο.

Link to comment
Share on other sites

Δεν έχω την τεχνική γνώση να στο περιγράψω συνδεσμολογικά αλλά εντελώς σχηματικά και μπακαλίστικα, κάπως έτσι δείχνουν οι διατάξεις τους.

XWS9MZ06SOD0I0KGQ9J3RA-300x259.png

 

Οπότε το δεύτερο πιάνει περισσότερο χώρο σε πλάτος, άρα ίσως και αυτό να εξηγεί γιατί έχουν "πρηστεί" στο παρελθόν ορισμένα φουγάρα.

Link to comment
Share on other sites

Μπράβο, αυτό είχα κι εγω στο μυαλό μου, απλώς στη δεύτερη περίπτωση του U υπέθεσα οτι συνδέονται και μεταξύ τους.

Ναι, όντως μπορεί να ισχύει αυτο, αλλά γιατί να έγινε τετοιου ειδουα εγκατάσταση τότε; Δεν υπήρχε άραγε η inline διάταξη ή ήταν πιο οικονομική η λύση της U διάταξης;

Βεβαια αμα δεν δούμε τι γίνεται στο ναυπηγείο δεν μαθουμε ποτέ :P

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Σύμφωνα με το market report που έχω εδώ μπροστά μου, να δούμε ορισμένους αριθμούς που ίσχυαν ως τις 15 Ιανουαρίου του περασμένου μήνα, και σχετίζονται του αντικειμένου μας:

Περίπου 198 ferries ανά τον κόσμο έχουν φορέσει scrubbers, 97 roro και 38 car carriers, συνολικά μιλάμε για 2,300 πλοία κοιτώντας τον παγκόσμιο στόλο ανεξαρτήτως τύπου πλοίου.

 

Την ίδια στιγμή σε πολιτικό επίπεδο αρχίζουν να γίνονται οι πρώτες προσπάθειες από την ΕΕ έτσι ώστε κάπου να ομογενοποιηθεί η αντιμετώπιση έναντι στα open loop scrubbers(για όσους ψαχτείτε σχετικά, ο επίσημος όρος που περιλαμβάνει και τα scrubbers είναι Exhaust Gas Cleaning Systems), τα οποία ορισμένες χώρες αρχίζουν να απογορεύουν στα χωρικά τους ύδατα(Σιγκαπούρη, Fujairah). Η πίεση ασκείται με τη μορφή υπομνήματος πρός τον ΙΜΟ με την δικαιολογία πως η υπάρχουσα νομοθεσία δεν καλύπτει την περιβαλλοντική επίδραση της απόρριψης των προιόντων των open loop scrubbers στη θάλασσα(μιλάμε για το ash βασικά). Η ΕΕ θέλει να δεί μια πιο ξεκάθαρη περιγραφή του τι είναι αποδεκτό να απορρίπτεται και πού, με λίγα λόγια. Για όσους γουστάρουν, ιδού και η επιστολή της ΕΕ.

 

Το δικό μου σχόλιο είναι πως εμείς στην ΕΕ δεν έχουμε πολιτικούς, διαμάντια έχουμε, που νοιάζονται τόσο πολύ για το περιβάλλον. Τόσο νοιάζονται που όπως έχω αναφέρει και αλλού, οποιουδήποτε είδους και μεγέθους κυβερνητικό πλοίο(πολεμικά, ερευνών, ακτοφυλακής, πυροσβεστικά, Τελωνείου κ.ο.κ.), εξαιρείται παντελώς των κανονισμών. Εκτός αν είσαι Ολλανδία που συμμορφώνεσαι εθελοντικά. Κατά τα άλλα, ο Κράτος μπορεί να μολύνει όσο θέλει και με όποιον τρόπο θέλει. Αν όμως πιαστεί για παράδειγμα μια παντόφλα με περιεκτικότητα 0.53% σε θείο, ο πλοίαρχος σιδηροδέσμιος στον ανακριτή.  Τα δικά μας δικά μας. Και τα δικά σας, δικά μας :mad:.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Δεύτερες σκέψεις και από την Ε.Ε. για τα scrubbers σχετικα για την αποτελεσματικότητά τους

Quote

Νέοι προβληματισμοί διατυπώνονται για την περιβαλλοντική συμπεριφορά των scrubbers από μελέτες σπουδαίων επιστημονικών ιδρυμάτων, όπως είναι το MIT, αλλά αυτήν τη φορά και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τις 28 χώρες-μέλη της Ε.Ε. Την ίδια στιγμή μαίνεται η σύγκρουση από τη μια πλευρά χωρών κυρίως ναυπηγικών και μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών, που προωθούν τη χρήση scrubbers, και από την άλλη της πλειονότητας των ναυτιλιακών εταιρειών, που αμφισβητούν την αποτελεσματικότητά τους.

Εν όψει της επόμενης (74ης) συνόδου της Επιτροπής Προστασίας του Θαλασσίου Περιβάλλοντος (MEPC) του IMO, η οποία θα πραγματοποιηθεί το διάστημα 13-17 Μαΐου 2019, φορείς, ινστιτούτα και χώρες-μέλη του ΙΜΟ καταθέτουν στη γραμματεία της συνόδου έγγραφα εργασίας αναφορικά με την επικείμενη εισαγωγή των νέων καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (0,5%) από την 1η/1/2020 και των προβλημάτων που ενδεχομένως συνοδεύουν αυτή την εξέλιξη. Μια εξέλιξη που αλλάζει δραματικά το τοπίο στη ναυτιλία, καθώς πολλοί είναι αυτοί που εκτιμούν ότι η σύγκρουση γύρω από τα νέα καύσιμα εκτός της περιβαλλοντικής διάστασης έχει και την επιχειρηματική, αφού έχουν μπλεχτεί σε ένα «κουβάρι», πολύ μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες που βλέπουν τη νέα κατάσταση ως ευκαιρία περαιτέρω γιγαντισμού τους, ναυπηγικές χώρες όπως η Ιαπωνία που προωθούν την εναλλακτική λύση των scrubbers, η βιομηχανία της διύλισης, αλλά και χιλιάδες ναυτιλιακές εταιρείες που δεν είναι διατεθειμένες να υποστούν αυτές το κόστος μετάβασης στα νέα καύσιμα και μάλιστα με επιλογές που αμφισβητούνται ως προς την αποτελεσματικότητά τους.

Εναλλακτικές

Επισημαίνεται ότι μεταξύ των εναλλακτικών λύσεων που έχουν παρουσιασθεί στη ναυτιλιακή βιομηχανία εκτός από τη χρήση των νέων ακριβότερων αποθειωμένων καυσίμων, είναι η χρήση μιγμάτων (για τα οποία υπάρχουν προβληματισμοί αναφορικά με την ασφάλειά τους) και η εγκατάσταση στα πλοία scrubbers που κατακρατούν τα οξείδια του θείου και τα αποβάλλουν είτε στη θάλασσα (scrubbers open loop) είτε σε ειδικές εγκαταστάσεις σε κατά τόπους λιμάνια.Έντονοι προβληματισμοί διατυπώνονται όμως για την αποτελεσματικότητα των συστημάτων καθαρισμού ειδικά για τα scrubbers ανοικτού τύπου και αφορούν το κατά πόσο η αποβολή των λυμάτων που κατακρατούν κατά τη διαδικασία αποθείωσης των καυσίμων είναι ενέργεια ακίνδυνη για το θαλάσσιο περιβάλλον.

Στην ατζέντα της MEPC

Οι προβληματισμοί αυτοί έχουν τεθεί ήδη σε διαφορά όργανα στον ΙΜΟ και θα εξετασθούν και πάλι στην επόμενη MEPC του Μαΐου. Στο πλαίσιο αυτής της συζήτησης για πρώτη φορά η Κομισιόν -μαζί με τα 28 κράτη-μέλη της Ε.Ε.- εκφράζει την ανησυχία της κατά πόσο η απόρριψη στη θάλασσα υγρών καταλοίπων θα γίνεται με φιλοπεριβαλλοντικούς όρους και ζητά από την Επιτροπή του ΙΜΟ να συμπεριλάβει μια νέα εισήγηση στο πρόγραμμα εργασίας της, που  θα αξιολογήσει και θα εναρμονίσει την ανάπτυξη κανόνων και οδηγιών σχετικά με την απόρριψη υγρών αποβλήτων από το σύστημα καθαρισμού καυσαερίου (EGCS), λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις συνθήκες σε κάθε περιοχή. Στην παρέμβαση της Κομισιόν αντέδρασε εκπρόσωπος της Clean Shipping Alliance 2020 -μιας «συμμαχίας» μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών που έχουν αποφασίσει να τοποθετήσουν scrubbers στα πλοία τους-, ο οποίος υποστήριξε ότι οι ανησυχίες της Κομισιόν δεν στηρίζονται σε επιστημονικά δεδομένα.

Έρευνα από το ΜΙΤ

Την ίδια στιγμή όμως η αντιπροσωπεία του Παναμά, μια χώρα με ένα από τα μεγαλύτερα νηολόγια στον κόσμο, κατέθεσε ένα έγγραφο που συνοψίζει τα βασικά ευρήματα μιας εκτενούς βιβλιογραφίας σχετικά με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των συστημάτων καθαρισμού καυσαερίων. Η εργασία αυτή ανατέθηκε από τον Παναμά στους καθηγητές John Heywood και Emmanuel Kasseris του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης (MIT) των ΗΠΑ. Οι δυο καθηγητές διενήργησαν μια εκτεταμένη βιβλιογραφική ανασκόπηση για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των scrubbers και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι υπάρχουν δύο τομείς όπου υπάρχει λόγος ανησυχίας ή τουλάχιστον αιτιολόγησης για περαιτέρω επιστημονικές έρευνες. Ο πρώτος τομέας αφορά τον αντίκτυπο της απόρριψης λυμάτων από τα scrubbers στη θάλασσα και τις χημικές διεργασίες που ακολουθούν. Η ανησυχία είναι πιο έντονη όταν πρόκειται για open-loop scrubbers, που αποτελούν τη συντριπτική πλειονότητα των εγκατεστημένων συστημάτων EGCS. Τα απόβλητα των scrubbers περιέχουν, μεταξύ άλλων, ρύπους όπως βαρέα μέταλλα και πολυαρωματικούς υδρογονάνθρακες (PAH). Είναι επίσης όξινα, γεγονός που μπορεί να επηρεάσει τη χημεία των ωκεανών.

Το δεύτερο θέμα αφορά το εάν τα πλοία εξοπλισμένα με scrubbers είναι πραγματικά ισοδύναμα με τα πλοία που χρησιμοποιούν καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο όσον αφορά τις εκπομπές στην ατμόσφαιρα. Όπως σημειώνεται, υπάρχουν έντονες ενδείξεις στη βιβλιογραφία ότι τα scrubbers μπορεί να μην είναι τόσο αποτελεσματικά στην αφαίρεση μικρών σωματιδίων. Υπάρχει περιορισμένη εργασία στον τομέα αυτό και πρέπει να διερευνηθεί περαιτέρω.

Πηγή: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Link to comment
Share on other sites

Εγώ να υπενθυμίσω πως τα scrubbers σαν τεχνολογία υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια σε στεριανές εφαρμογές, προσωπικά -χωρίς να είμαι μηχανικός- μου φαίνεται κομματάκι παράξενο το ότι ξαφνικά ανακαλύψαμε πως σαν τεχνολογία δεν είναι η ενδεδειγμένη. Και φυσικά για όσες μελέτες αναφέρουν πως είναι επιβλαβής, υπάρχουν άλλες τόσες που λένε πως δεν είναι. Οπότε δεν υπάρχει πρός το παρόν κάποια κατάληξη στο θέμα.

 

Δε νομίζω όμως πως είναι αυτό που ανησυχεί τη δεδομένη χρονική στιγμή όσους έχουν βάλει ή θα βάλουν scrubbers. Αυτό που τους ανησυχεί είναι το spread στις τιμές των καυσίμων που δεν είναι όσο το υπολόγιζαν, με αποτέλεσμα με τα σημερινά δεδομένα η περίοδος αποπληρωμής ενός scrubber να επιμηκύνεται σημαντικότατα. Είναι όμως σχετικά νωρίς ακόμη, δεν υπάρχει το critical volume στην αγορά για να έχουμε μια πιο σαφή διαμόρφωση της τιμής. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...