Jump to content
Shipfriends

IMO θυμήσου, ο κυρ-Φώτης είν' μαζί σου


Recommended Posts

Από τη Ναυτεμπορική οι δηλώσεις του ΥΕΝ Κουβέλη για τον ΙΜΟ:

 

Quote

 

«Δραστηριοποιούμενη σχεδόν κατεξοχήν στο διεθνές εμπόριο μεταξύ τρίτων χωρών (cross-trade), η ελληνική ναυτιλία αισθάνεται τις δυσμενείς συνέπειες περιφερειακών ή εθνικών μέτρων που αποκλίνουν από τα διεθνή πρότυπα του Διεθνoύς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ). Εξ' ου και η αταλάντευτη προσήλωσή μας στον ρόλο του ΙΜΟ. Η πολιτική μας, τόσο στο πλαίσιο της Ε.Ε., όσο και στον ΙΜΟ, θα παραμείνει σταθερή προς την κατεύθυνση αυτή».

Αυτό τονίζει στο μήνυμά του με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Ναυτιλίας ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Φώτης Κουβέλης.

Όπως σημειώνει, «ζούμε σε ένα περιβάλλον εξαιρετικά ασταθές, που επηρεάζεται από τις διακυμάνσεις της διεθνούς οικονομίας. Το γεγονός αυτό καθιστά πιο επιτακτική από ποτέ την ανάγκη για ενίσχυση της αποτελεσματικότητας στη μεταφορά των αγαθών και προϊόντων. Η ελληνική ναυτιλία αποτελούσε ανέκαθεν πρωταγωνιστή και πρωτοπόρο στην υιοθέτηση προδιαγραφών και καινοτομιών που διασφαλίζουν την ποιότητα υπηρεσιών, την περιβαλλοντική προστασία και την παροχή ναυτιλιακών υπηρεσιών με ανταγωνιστικούς όρους».

Κατά τον κ. Κουβέλη, «η ελληνική ναυτιλιακή διοίκηση παγίως υποστηρίζει την ανάπτυξη της ναυτιλίας των Ελλήνων και τον κρίσιμο θεσμικό ρόλο του ΙΜΟ για τη ρύθμιση όλων των θεμάτων που αφορούν στη διεθνή ναυτιλία. Η ανάληψη περιφερειακών πρωτοβουλιών, που διαταράσσουν το ομοιόμορφο πλαίσιο λειτουργίας της διεθνούς ναυτιλίας και τη διεξαγωγή της με ίσους όρους παγκοσμίως, μας βρίσκει σταθερά αντίθετους» αναφέρει ο κ. Κουβέλης, υπογραμμίζοντας παράλληλα «τη σημασία της κοινής ναυτιλιακής ανάπτυξης σε όλους τους τομείς για τη χώρα μας, αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο».

Ο εορτασμός της Παγκόσμιας Ημέρας Ναυτιλίας, την τελευταία εβδομάδα του Σεπτεμβρίου, καθιερώθηκε το 1978 από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), με στόχο την υπενθύμιση της σημασίας της συνεισφοράς του Διεθνoύς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) στην προσπάθεια αναβάθμισης της εικόνας της ναυτιλίας, της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας (safety), της ασφάλειας στη θάλασσα (security) και της προστασίας του θαλασσίου περιβάλλοντος.

Kεντρικό θέμα της φετινής Παγκόσμιας Ημέρας Ναυτιλίας αποτελεί το «Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ) 70: Η κληρονομιά μας- καλύτερη ναυτιλία για ένα καλύτερο μέλλον» («ΙΜΟ 70: Our heritage-better shipping for a better future»).

Σύμφωνα με τον Φώτη Κουβέλη, η επιλογή του συγκεκριμένου θέματος «αναδεικνύει το πολύτιμο έργο που έχει προσφέρει ο Οργανισμός στη ναυτιλιακή κοινότητα και στη διασφάλιση υψηλών επιπέδων ασφάλειας ναυσιπλοΐας, προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και προστασίας του θαλασσίου περιβάλλοντος.

Παράλληλα, ευστόχως υπογραμμίζει τον άρρηκτο σύνδεσμο μεταξύ της ναυτιλίας και της διεθνούς κοινότητας, αλλά και τον πρωταγωνιστικό ρόλο του ΙΜΟ στη διαμόρφωση παγκοσμίων κανόνων για τη ναυτιλία».

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ο κυρ Φωτης οπως και ολοι οι προκατοχοι του δεν εχουν ιδεα που πεφτει η πλωρη.. Το παιχνιδι στον ΙΜΟ εχει χαθει απο χρονια.. Μια απο τις ισχυροτερες χωρες στη παγκοσμια ναυτιλια ειναι κομπαρσος και δεν εχει λογο σε σημαντικα θεματα που πληττουν τα συμφεροντα μας (2020,BWTS) και αφηνουμε χωρες που οχι δεν εχουν στολους αλλα ουτε θαλασσα να αποφασιζουν στη πλατη μας.. Ενας μονο ηταν αξιος (σχετικα) για τη θεση (Βερνικος) και πεσαν να τον φανε.. 

Edited by proud_ionian
quote αντί reply
Link to comment
Share on other sites

Καλά το ΥΕΝ είναι "πρότυπο" εδώ και δεκαετίες. Αλλά έχω την αίσθηση ότι και σε χαμηλότερο επίπεδο τα θέματα -παρά την πρόοδο- τα αντιμετωπίζουμε αρκετά χαλαρά και λίγο με "διαφορά φάσεως".

Link to comment
Share on other sites

Για τον απλο λογο οτι η πλειοψηφια των εταιρειων στην Ελλαδα ειναι μικρου'μεσαιου μεγεθους και βρισκονται αυτοματως σε μια μειονεκτικη απο οικονομικης αποψεως θεση εναντι των μεγαλων παικτων σχετικα με αυτο τον κανονισμο..(παρολαυτα λιγες μεγαλες εταιρειες θα βαλουν scrubbers και αυτές σε ενα μερος του στολου..).Απο οικονομετχνικη σκοπια νοημα εγκαταστασης scrubber εχει μονο σε μεγαλα τοναζ (panamax και πανω) τα μικροτερα πλοια και δη καποιας ηλικιας μονο καταστροφικο αποτελεσμα θα εχει..φανατασου οτι ενα μεγαλο ποσοστο ειναι πλοια ανω των 10-12 ετων με αξια π.χ για ενα handy του 2008 γυρω στα 8 με 10 εκατομμυρια,για φαντασου να σου ζητανε να βαλεις αλλα 2 εκατομμυρια στο πλοιο χωρις να ξερεις αν θα προλαβεις να τα αποσβεσεις ποτε..Ολο το θεμα για εμενα ειναι υποκριτικο..χωρες που δεν εχουν καν θαλασσα ψηφιζουν για τα δικα μας συμφεροντα,επισης δεν ειδα κανεναν να μιλα για τα co2 κλπ που βγαζουν τα αεροπλανα καθημερινα που αποδεδειγμενα επιβαρυνουν κατα πολυ περισσοτερο το περιβαλον..Σε μια τελικη εγω μεταφερω πρωτες υλες που ειναι η ραχοκοκαλια της παγκοσμιας οικονομιας..δεν παω ταξιδια αναψυχης με την ryanair  να δω αξιοθεατα..

 

αυτα..τα ειπα και ξελαφρωσα..🤪

Edited by proud_ionian
quote αντί reply (χωρίς να τα κάνω σαλάτα αυτή τη φορά)
Link to comment
Share on other sites

Δυστυχώς οσο και απλοικό φαίνεται αυτό, τέτοιες νομοθεσίες ειναι για να εξαφανίσουν τους μικρούς. Βέβαια η Γερμανία που αν δε κάνω λάθος ήταν αυτή που επέμενε,τελευταίαέχει απωλέσει πολυ μεγάλο μερος του στόλου της για οικονομικούς ΄λόγυς.. coz you don't mess with Greeks :P

 

υ.γ. Για να γελάσουμε και λιγο ακομα και το ISM που ήταν κάτι απλό σε σχέση με αυτά που λέμε τώρα έστειλε αδιάβαστους κάτι παραδοσιακούς μικροπλοιοκτήτες (με ηλικίες αυτών γυρω στα 70) στα τελη των 90's επειδή ειχαν συνηθίσει σε απλά πράγματα 😛

Link to comment
Share on other sites

Ενδιαφέρουσες οι απόψεις σας, δεν τις ενστερνίζομαι πλήρως όμως, να μερικά σχολιάκια κι από μένα:

 

Ξεκινώντας από το τέλος, η ατμόσφαιρα επί εφαρμογής του ISM ήταν ακόμα χειρότερη. Τότε κι αν υπήρχε η εντύπωση πως θα σβήσουν οι μικροί πλοιοκτήτες κλπ. Αλλά τελικά δε νομίζω πως έσβησαν παραπάνω απ' όσους σβήνουν και γεννιούνται σαν αποτέλεσμα των δυνάμεων της αγοράς και των εύστοχων ή άστοχων επιχειρηματικών τους επιλογών. Και ο ISM εφαρμόστηκε εν μέσω κακής αγοράς ως επι το πλείστον τουλάχιστον στα dry, αν δεν με απατά η μνήμη μου. Ό,τι κι αν έγινε για μένα, σίγουρα δεν ήταν προιόν συνωμοσίας.

 

Η εκπροσώπηση στον ΙΜΟ είναι ένα θέμα αλλά δεν είναι καθοριστικό κατ' εμέ. Και δεν είναι διότι σε ένα τέτοιο επίπεδο μπορείς -και ίσως να πρέπει κιόλας- να φωνάξεις πολύ για τα όποια σου συμφέροντα, αλλά είναι ουτοπικό να περιμένει κανείς πως θα έχουν οι φωνές σου κάποιο ουσιαστικό αποτέλεσμα γιατί είτε μας αρέσει, είτε όχι, η πλειοψηφία είναι χώρες που δεν έχουν ναυτιλιακά συμφέροντα. Κι ακόμη και χώρες που έχουν μεγάλα ναυτιλιακά συμφέροντα(Γερμανία, Δανία, Νορβηγία) είναι αναφανδόν υπέρ των αλλαγών. Και έχουν κι αυτές πολλούς πλοιοκτήτες μικρού μεγέθους. Μη ξεχνάμε πως είχαμε επί σειρά ετών και πρόεδρο στον ΙΜΟ, τον Μητρόπουλο, ένας εξόχως αξιόλογος άνθρωπος και πολιτικός. Για μένα περισσότερο θέμα είναι η μη ουσιαστική συσπείρωση των πλοιοκτητών γύρω από την Intercargo και την Intertanko, αυτά είναι τα πιο ουσιαστικά μέσα πίεσης. 

 

Συμφωνώ απόλυτα στο κομμάτι περί του ότι άλλα industries φαίνονται να έχουν carte blanche σε ότι αφορά τις εκπομπές ρύπων. Και είναι πολύ σημαντικό το ότι οι πολιτικοί, οι ΜΚΟ και οι περιβαλλοντολογικές οργανώσεις, όταν μιλούν στο κοινό ενώ καταδεικνύουν τα θέματα που απασχολούν, αποφεύγουν επιμελώς να αναφέρουν το κόστος συμμόρφωσης. Δεν λένε στο κοινό πως όλα αυτά έχουν ένα κόστος που σε τελική ανάλυση καλείται το κοινό να πληρώσει αμέσως ή εμμέσως. Κάποια επενδυτική τράπεζα υπολογίζει το κόστος εφαρμογής στα 200-300 δισεκατομμύρια δολλάρια, όλα αυτά θα φτάσουν να αφαιρεθούν από εμάς που θα αγοράσουμε ψωμί ή θα βάλουμε αλουμινένια παράθυρα. Δεν αναφέρεται επίσης κανείς στο ότι για να παράξεις καύσιμο με περιορισμένη περιεκτικότητα σε Θείο, χρειάζεται επιπλέον διαδικασία από τα διυλιστήρια που αυξάνει τους δικούς τους ρύπους.  

 

Στο θέμα scrubbers και συμμόρφωσης με το 2020, έχεις απόλυτο δίκιο όταν λές ότι για ένα handy κάποιας ηλικίας ειδικά, μπορεί να μην είναι συμφέρον να εγκαταστήσει scrubber. Από την άλλη, θα υπάρχει και κάποιο supply -τουλάχιστον στα μεγάλα κέντρα αρχικά- από HFO καύσιμο 0.5% Θείου ενώ και η τιμολογιακή ψαλίδα(ίσως και η διαθεσιμότητα) ανάμεσα στο HFO 0.5% και HFO 3.5%, μπορεί πιθανόν να καταστήσει τα scrubbers αντιοικονομικά μεσοπρόθεσμα. Σκέψου και το πως θα ανέβει η αγορά αν έχουμε μαζικά σκραπαρίσματα, θα μπορούσε η επένδυση να αποσβεσθεί νωρίτερα απ' ότι φαντάζεται ο πλοιιοκτήτης. Θέλω να πω τέλος πάντων πως το αποτέλεσμα δε θα είναι απαραίτητα κακό. Και οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν δείξει εις το διηνεκές πως είναι survivors, δε θα πεθάνουν έτσι εύκολα. Για μένα άλλα είναι που πρέπει να τους απασχολούν ως πρός την επιβίωση, αλλά αυτό είναι εντελώς διαφορετική κουβέντα. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...