Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Ενα κρουαζιεροπλοιο, λιγο μεγαλυτερο απο αυτα που βλεπουμε εδω συνηθως, ηρθε στο λιμανι και βλεπουμε οραματα ;)
 

Κρουαζιέρα στα νερά της δυτικής Μεσογείου με αφετηρία το λιμάνι της Πάτρας

Διακόσιοι Πατρινοί, είναι μεταξύ των 850 Ελλήνων που το πρωί της Δευτέρας αναχώρησαν από το λιμάνι της Πάτρας για μια 9ήμερη κρουαζιέρα, με το υπερπολυτελές κρουαζιερόπλοιο "Aquamarine".

Το πλοίο, αναχωρώντας για την τελευταία κρουαζιέρα της περιόδου, άνοιξε τη Δευτέρα τις πόρτες του σε φορείς και εκπροσώπους των ΜΜΕ της πόλης, οι οποίοι ξεναγήθηκαν στους χώρους του και συνομίλησαν με στελέχη της εταιρίας "Louis Hellenic Cruises" και του πλοίου.

Ο καπετάνιος, Μ. Ψαράκης επεσήμανε πως στόχος της εταιρίας είναι η δραστηριοποίησή της στον ελλαδικό χώρο και αναφερόμενος στην κρουαζιέρα, τόνισε πως αυτή θα γίνει μεταξύ Μάλτας - Τυνησίας - Μαγιόρκα - Νίκαιας - Μόντε Κάρλο - Λιβόρνο - Φλορεντία - Νάπολι - Μεσίνα - Πειραιάς.

Ο εκπρόσωπος της εταιρίας, Γ. Παλιούρας επικεντρώθηκε στην στρατηγική σημασία του λιμανιού της Πάτρας ως προς την δυτική Μεσόγειο και αποκάλυψε πως η εταιρία στοχεύει στην περαιτέρω δραστηριοποίησή της στην Πάτρα.


εχει και συνεχεια το θεμα


Πολλές οι δυνατότητες της Πάτρας να προσελκύσει κρουαζιερόπλοια και επισκέπτες υψηλού εισοδήματος. Κατέπλευσε χθες το Aquamarine Να αξιοποιήσουμε το «τρίγωνο»

Η Πάτρα πρέπει να αποτελέσει αφετηρία για τα πλοία που πραγματοποιούν κρουαζιέρες στην Δυτική Μεσόγειο αλλά και έναν από τους προορισμούς , αφού βρίσκεται στο κέντρο του νοερού τριγώνου που ενώνει τρεις από τους σημαντικότερους αρχαιολογικούς χώρους της Ελλάδας : Τους Δελφούς , τις Μυκήνες με την Αρχαία Επίδαυρο και την Αρχαία Ολυμπία .

Την επισήμανση έκαναν τόσο ο δήμαρχος Πατρέων Ανδρέας Καράβολας όσο και ο πρόεδρος του Διοικητικού συμβουλίου του ΟΛΠΑ Κώστας Χριστοδούλου κατά την διάρκεια της παρουσίασης του κρουαζιερόπλοιου Aquamarine , της εταιρείας Louis Hellenic Cruises , που κατέπλευσε χθες το μεσημέρι στο λιμάνι της Πάτρας και αργότερα αναχώρησε για οκταήμερη κρουαζιέρα στην Δυτική Μεσόγειο .

Ο δήμαρχος Πατρέων Ανδρέας Καράβολας παρατήρησε ακόμα πως θα πρέπει να ληφθεί υπ’ όψιν στον σχεδιασμό των διαδρομών που θα ετοιμάσουν για την ερχόμενη χρονιά ότι η Πάτρα θα είναι Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης και τόνισε πως μια επίσκεψη στην Πάτρα θα πρέπει να συμπεριληφθεί στα προγράμματά τους .

Ο Γιώργος Παλιούρας , διευθυντής πωλήσεων της Louis Hellenic Cruises , άκουσε με πολύ ενδιαφέρον την πρόταση του Δημάρχου Πατρέων τόσο για την Πολιτιστική πρωτεύουσα όσο και για την θέση της Πάτρας σε σχέση με τις αρχαιολογικές τοποθεσίες . Πρόσθεσε πως υπάρχει ενδιαφέρον από την πλευρά της Louis Hellenic Cruises να πραγματοποιούνται κάποιες κρουαζιέρες στην Δυτική Μεσόγειο , και η αφετηρία τους να είναι το λιμάνι της Πάτρας . Για μια ναυτιλιακή εταιρεία σαν την δική μας , είπε , είναι πολύ σημαντικό γεγονός να εξοικονομούν τα πλοία της πολύτιμο χρόνο και να βγαίνουν κατ’ ευθείαν στην Σικελία αντί να κάνουν τον διάπλου της Πελοποννήσου , όπως γίνεται όταν ξεκινούν από τον Πειραιά .

Οι τοπικοί φορείς , ο δήμαρχος Ανδρέας Καράβολας , ο πρόεδρος του ΟΛΠΑ Κώστας Χριστοδούλου , ο κεντρικός λιμενάρχης Νικόλαος Σπανάκος διαβεβαίωσαν πως υπάρχει διάθεση από τοπικής πλευράς να διευκολύνουν την εταιρεία στον σχεδιασμό της ...


τριγωνα αρχαιολογικων χωρων, καλαντα κρουαζιερας κλπ, κλπ. αυτα λεγονται χρονια (δυτικη πυλη και λοιπες φαντασιοπληξιες), αλλα η ουσια ειναι μια. ο τουριστας δεν καθεται πατρα γιατι δεν εχει κατι διαφορετικο να κανει.

φανταστειτε να περασει απ'εξω και το QE2, θα μεινει επι τοπου ο δημαρχος

Edited by proud_ionian
tag
Link to comment
Share on other sites

Ontos san idea, ena cruise terminal stin Patra ine poli kali afu exi polla pleonektimata (kapia apo afta anaferonte sto post tou Proud). Makari sto mellon na karpoforisi mia tetia energia. Omos apo tin alli se ena limani pou ine idi pnigmeno apo ta iparxonta ferries ta cruise ships tu elipan. As ftiaxtun prota ipodomes gia ta ferries pu anagazonte ke menun stis agires polles fores ke meta as erthi ke to QE2! (to opio agapite Proud ke na erthi sigura apekso tha perasi afu gia mesa ute logos! :D )

Link to comment
Share on other sites

Το Cruise Terminal στην Πατρα το βλεπω το ετος 2126. Θα ονομαστει Κωνσταντινος Καραμανλης ο Β' προς τιμην αυτου ο οποιος το οραματιστηκε και επι της κυβερνησεως του οποιου εγινε η πρωτη απο 2.345 σχετικες μελετες και ο οποιος τοτε θα ειναι ειναι κανεναν αιωνα πεθαμενος, οπως ακριβως και ο συναδελφος του Χαριλαος Τρικουπης του οποιου το ονομα φερει και η διασημη γεφυρα :D:D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

το σαββατο 4/3, το astoria παλι, ηταν στο 7-8 μεχρι τις 16.00. αφου ηρθε που ηρθε μερες καρναβαλιου, δεν το κανονιζαν να εφευγε απο πατρα μετα τις 22.00 να δουν και οι τουριστες τη βραδυνη παρελαση; οχι οτι ειναι και κατι το μοναδικο στον κοσμο, αλλα αφου ηταν εδω:) .

post-13-128326957265_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Σεβασμιοτατε Proud, ο λογος που εφυγε το πλοιο νωρις ηταν για να προλαβει να βρισκεται την αλλη μερα το πρωι στον Πειραια. Φαινεται οτι ο Παρθενωνας πουλαει περισσοτερο απο το Πατρινο Καρναβαλι για Παντα.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 11 months later...

της χιου εγινε με αφορμη το παραπανω call του emerald (ή εμεραλ οπως εγραψαν εδω στο Furopoort καποιες εφημεριδες.

την παρασκευη 12/10 στην τοπικη εφημεριδα Ο Κοσμος (για την espresso της πατρας προκειται:D) δημοσιευτηκαν φωτογραφιες απο την παραμονη του emerald στο λιμανι. οι φωτογραφιες ειχαν τραβηχτει μετα απο μια μπορα. η εικονα λιγο τραγικη, τεραστιες λουμπες με λασπονερα, στιβες κονταινερ και ασυνοδευτα παραπερα να μετακινουνται απο τα κρενακια του Ο.Λ.ΠΑ. και μερικες 10δες αφγανων να "συνωστιζονται" καμια 100στη μετρα πιο περα. η εφημεριδα διαμαρτυροταν που δεν εδεσε στο emerald στην αγ νικολαου οπου υπηρχε αδεια θεση (το 4).

για να μη μεινει αμφιβολια για την πηγη του δημοσιευματος την ιιδια μερα ο προεδρος της ΕΤΑΑ (εταιρεια τουριστικης αναπτυξης αχαιας) που ειναι και γνωστος ξενοδοχος καθως και ο βουλευτης απ.κατσιφαρας (πρασινοι και οι 2) σε παραπλησιες δηλωσεις τους "τα εχωναν" στον ΟΛΠΑ που υποβαθμισε την επισκεψη του Emerald και οι επισκεπτες δεν μπορουσαν να πανε στα μαγαζια του κεντρου και φρικαραν απο τους μεταναστες κλπ κλπ.

ο (γαλαζιος) ΟΛΠΑ ανταπαντησε (παρουσιαζοντας γραπτο αιτημα του πλοιαρχου και δηλωση του πρακτορα) οτι λογω του βυθισματος του emerald (8,5m), μονο στο 16 και το 13 μπορει να δεσει.

το θεμα συνεχιζοταν μεχρι σημερα για το ποιος φταιει που δεν εχει γινει καμια εκβαθυνση τοσα χρονια.

Link to comment
Share on other sites

[η εφημεριδα διαμαρτυροταν που δεν εδεσε στο emerald στην αγ νικολαου οπου υπηρχε αδεια θεση (το 4).

Εχουνε πολυ πλακα κατι τυποι τελικα, το ΤΗΕ ΕΜΕRALD οπως ειπαμε πηγε περσυ για παρει και να βγαλει κοσμο στην καθιερωμενη 8ημερη της Louis για Δυτικη Μεσογειο αναγκαστικα απο Πατρα γιατι απο που αλλου να παει Δυτικα, και φετος πηγε μια φορα με την Thomson στην επιστροφη απο Μαυρη Θαλασσα και θα ξαναπαει την ερχομενη Πεμπτη στην 14ημερη της Ανατλικης Μεσογειου. Αυτο ειναι ολο, το οτι φετος παει 2 φορες εχει να κανει με την Thomson που διαλεγει προορισμους καθε χρονο διαφορετικους και λιγο περιεργους (μεχρι Αλβανια εφτασε φετος το THE CALYPSO). Τωρα γιατι η Πατρα δεν εχει γινει μεχρι τωρα προορσιμος κρουαζιερας ενω π.χ. το Μπαρι στην Ιταλια εχει γινει, καλο θα ειναι να το σκεφτονται πιο πριν και μετα απο την αναχωρηση του πλοιου και οχι μονο τη μερα που σκαει μυτη. Εννοειται οτι μονο στο 16 μπορουσε να παει ενω στην Αγιου καλο θα ηταν να ερθουν οι διαμαρτυρομενοι να σπρωξουν λιγο ενα βαπορι με 8.5 μετρα βυθισμα και τουρμπινα (και για αποφυγη παρεξηγησεων εναν απο τους καλυτερους Ελληνες Πλοιαρχους, τον Κωστα Σκουρλη)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Το "easyCruise one" χθές βρισκόταν στην 6 της Πάτρας, στα πλαίσια "κρουαζιέρας 7 ημερών στην Ιστορία" που λάνσαρε η easyCruise από τις 21 Οκτωβρίου και θα διαρκέσει όλη τη χειμερινή περίοδο. Εφόσον προσεγγίζει το λιμάνι για μετάβαση στην Αρχαία Ολυμπία, γιατί Πάτρα κι όχι Κατάκολο, όπως συνηθίζεται? Επειδή ίσως ως πόλη και είναι πιο ενδιαφέρουσα (shopping,cafe κτλ.) -απ΄οτι το Κατάκολο- για το target group της εταιρίας? Έχουν να κάνουν οι λιμενικοί φόροι? Τι? :P

post-1257-128326969525_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

η Thomson σκεφτεται πολυ σοβαρα να κοψει τις προσεγγισεις στην πατρα λογω των αφγανων... συμπολιτων μας. εχουν πολλα παραπονα απο τους πελατες τους.

δικιο εχουν οι ανθρωποι

ΥΓ1 και για την easycruise ακουγεται, αλλα για την thomson ειναι σχεδον σιγουρο.

ΥΓ2 η πλακα ειναι που οι τοπικες εφημεριδες το the emerald το λενε esmeralda:D

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Ενας Τευτονας επισκεπτης απο το πρωι στο λιμανι μας. Συνεφιασμενη Δευτερα και το Deutschland μπηκε απο βορεια (με πιλοτο) λιγο μετα της 7, και περνωντας απο ikarus palace, sfV, sfI & ionian queen εδεσε με δεξια μανουβρα στο 7-8 (με πλωρη στον κυμαυτοθραυστη). ξεβολευτηκε το queen για παρτη του που θα βγαλει τη μερα στις αγκυρες.

Για μια εβδομαδα εχασε και την επετειο (6 ΑπριλιουB))

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Σημερα μας επισκεφτηκε το SALAMIS FILOXENIA το οποιο ηταν δεμενο στο 7-8 με την πλωρη προς τη Πατρα.

ηρθε για δευτερη φορα φετος και στα τοπικα ΜΜΕ, η επικειμενη αφιξη ηταν ειδηση εδω και κατι μερες.

σημερα ο ΟΛΠΑ κερασε και τους επιβατες του FILOXENIA τεντουρα και μαυροδαφνη

τους κερασε μολις εφτασαν και μετα αφου ειχαν γινει κουδουνια :D, βγηκαν για ψωνια

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

η καλυψουλα ηταν χτες στην πατρα για κανα εννιαρι ωρες. εδεσε στο 14, εκει που προ εικοσαετιας εδενε ως ionian harmony. εμεινε μεχρι τις 4και κατι το απογευμα. 4.20 το ειδα να εχει λυσει και να πηγαινει προς βορεια. λιγο αργοτερα το ειδα να κατευθυνεται προς γεφυρα.

εννοειται οτι ειχαμε happenings τριτοκοσμικου επιπεδου και αισθητικης. η ηγεσια του ΟΛΠΑ και του εμπορικου συλλογου περιμενε τους επιβατες και μετα τις σοβιετικου τυπου υποδοχες τους εδωσαν εκπτωτικες καρτες για καταστηματα που συνεργαζοντια με τον ΟΛΠΑ (σωστοτατη κινηση που θα μπορουσε να ειχε γινει με περισσοτερη αξιοπρεπεια).

οι ταξιτζηδες ολως παραδοξως δεν απηργησαν και μετεφεραν τους τουριστες τζαμπα, ενω τα κτελ μπερδευτηκαν και περιμεναν τους επισκεπτες στο νεο λιμανι.

ολες τις προηγουμενες μερες τα τοπικα ΜΜΕ ανεφεραν οτι ερχεται γιγαντιαιο κρουαζιεροπλοιο στις 02/8. που να ξερει κανεις ταλαιπωρος οτι δεν ειναι καποιο της σειρας genesis, αλλα το πρωην ionian harmony, που στολιζε την πατρα προ εικοσαετιας.

για να γινει η πατρα προορισμος κρουαζιερας, χρειαζονται δυο-τρια πραγματα. πχ υποδομες στις μεταφορες ωστε να μεταβαινει συντομα ο τουριστας στους πλησιεστερους αρχαιολογικους χωρους (ολυμπια και δελφοι) και αναδειξη των αξιοθεατων/κραχτων της πολης (αγιος ανδρεας, καρναβαλι, ρωμαικο ωδειο, παραλιες δυτικης αχαΐας κλπ). επισης χρειαζονται υποδομες στο λιμανι (φυσουνες κλπ). αν δεν γινουν αυτα η πατρα απλα θα παραμεινει λιμανι αφετηριας για ferries και απο κρουαζιερες μονο σποραδικα 2-3 φορες το χρονο, οπως γινοταν μεχρι περσυ.

Link to comment
Share on other sites

εννοειται οτι ειχαμε happenings τριτοκοσμικου επιπεδου και αισθητικης.

για να γινει η πατρα προορισμος κρουαζιερας, χρειαζονται δυο-τρια πραγματα. πχ υποδομες στις μεταφορες ωστε να μεταβαινει συντομα ο τουριστας στους πλησιεστερους αρχαιολογικους χωρους (ολυμπια και δελφοι) και αναδειξη των αξιοθεατων/κραχτων της πολης (αγιος ανδρεας, καρναβαλι, ρωμαικο ωδειο, παραλιες δυτικης αχαΐας κλπ).

Νομίζω ότι η Πάτρα είναι αδύνατον να στηρίξει την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ολυμπία και τους Δελφούς, είναι αρκετά μακριά και ειδικά για Δελφούς είναι και "κατσικόδρομος". Το ό,τι έχουν επιλεγεί για αυτούς τους προορισμούς λιμάνια μάλλον ασήμαντα (Κατάκωλο και Ιτέα) αλλά πολύ κοντινά, δείχνει και την σημασία που έχει η απόσταση των εκδρομών για μια κρουαζιέρα.

Τώρα για τα υπόλοιπα αξιοθέατα της Πάτρας, δεν νομίζω ότι είναι αρκούντως σημαντικά για να στηρίξουν μια προσέγγιση. Εκτός ίσως το καρναβάλι, αλλά και αυτό είναι πολύ νωρίς και έχει μικρή διάρκεια. Ίσως, βέβαια ένα προσεγμένο πρόγραμμα να μπορέσει φέρει κάποια κρουαζιερόπλοια, αλλά δεν νομίζω ότι αυτά θα είναι κρουαζιέρες πρώτης κατηγορίας.

Τώρα για τις υποδοχές τριτοκοσμικού τύπου, τι να πει κανείς? Δυστυχώς είναι ένα φαινόμενο που το βλέπουμε σε όλα τα μέρη που κάνει κρα το μάτι τους να προσεγγίζουν κρουαζιερόπλοια. Απορώ μάλιστα εάν αυτά τα πανηγύρια αρέσουν στους τουρίστες. Ενδεχομένως και να αρέσουν και αυτοί να το βλέπουν όπως εμείς βλέπουμε αντίστοιχες υποδοχές τουριστών στη Ταϊτή με λουλούδια και λάγνες χορεύτριες... :rolleyes:

Γενικότερα, παρατηρώ ότι έχει αναπτυχθεί τελευταία ένα ιδεολόγημα γύρω από την κρουαζιέρα, ότι αυτή θα σώσει τον τουρισμό και όλη τη χώρα. Και όλοι κάνουν σαν να ανακάλυψαν το νέο Ελντοράντο. Και αυτό νομίζω ότι δεν ισχύει, όπως τουλάχιστον το παρουσιάζουν. Γιατί πλέον παρήλθον οι χρόνοι που κατέβαιναν οι τουρίστες από τα κρουαζιερόπλοια και αγόραζαν ό,τι εύρισκαν μπροστά τους. Αναμφισβήτητα μια προσέγγιση ένος μεγάλου κρουαζιερόπλοιου θα αφήσει κάποια λεφτά όπου προσεγγίζει, αλλά αυτό δεν αποτελεί και την πανάκεια του τουρισμού. Η ανάπτυξη της κρουαζιέρας είναι ένα από τα πολλά πράγματα που θα πρέπει να γίνουν (ή μάλλον θα έπρεπε ήδη να έχουν γίνει εδώ και δεκαετίες) στα πλαίσια της ανάπτυξης του τουρισμού...και ένα από τα χιλιάδες πράγματα που θα πρέπει να γίνουν για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας γενικότερα. Πάντως κατά την άποψή μου, από μόνη της μια παραπάνω προσέγγιση, χωρίς σχέδιο και υποδομές, δεν αποτελεί λύση στα προβλήματα του τουρισμού.

Edited by ΝΗΡΕΑΣ
Link to comment
Share on other sites

ισως δεν ημουν σαφης παραπανω. τα περι ολυμπιας και δελφων, ειναι η επισημη θεση του ΟΛΠΑ και του εμπορικου συλλογου και του δημου πατρεων.

η πατρα μονο κρουαζιερες β΄ διαλογης και σε σποραδικα και οχι τακτικα calls, μπορει να ελπιζει.

απο τοπικα αξιοθεατα μονο το ρωμαικο ωδειο, η γεφυρα και ο αγιος ανδρεας μπορουν να τραβηξουν κοσμο.

για την ιστορια να πουμε οτι το καλυψω εφερε κυπριους επισκεπτες, κυριο μελημα των οποιων ηταν να προσκηνυσουν τον αγιο ανδρεα (που τιμαται ιδιαιτερως και στην κυπρο).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
εννοειται οτι ειχαμε happenings τριτοκοσμικου επιπεδου και αισθητικης. η ηγεσια του ΟΛΠΑ και του εμπορικου συλλογου περιμενε τους επιβατες και μετα τις σοβιετικου τυπου υποδοχες τους εδωσαν εκπτωτικες καρτες για καταστηματα που συνεργαζοντια με τον ΟΛΠΑ (σωστοτατη κινηση που θα μπορουσε να ειχε γινει με περισσοτερη αξιοπρεπεια).

οι ταξιτζηδες ολως παραδοξως δεν απηργησαν και μετεφεραν τους τουριστες τζαμπα, ενω τα κτελ μπερδευτηκαν και περιμεναν τους επισκεπτες στο νεο λιμανι.

Παντως βλεποντας

νομιζεις οτι η Πατρα δεν ανηκει στο Ελλαδισταν αλλα σε καποια αλλη χωρα που ξερουν πως να στηριζουν τον τομεα της κρουαζιερας :blink: Υπερβολες μεν αλλα αν εξασφαλισουν καποιες προσεγγισεις της LOUIS,καλως εγιναν.
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

την τριτη 13/9 θα ειναι το Marina στην Πατρα.

o OΛΠΑ θα διαθεσει δυο λεωφορεια του για να μετακινηθουν οι τουριστες μεσα στην πολη, ενω ο εμπορικος συλλογος εχει ζητησει απο τα καταστηματα του Κεντρου να μεινουν ανοικτα και το μεσημερι.

Link to comment
Share on other sites

τα κρουαζιεροπλοια δεν παιζει να πανε στο νεο ουτε τωρα ουτε στο μελλον. θα δενουν 14-15 παραλληλα με τον επιβατηγο σταθμο του παλιου λιμανιου. ειναι πανω απο 300μ (απο νορμαν μεχρι ναυμαχιας ελλης)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...