Jump to content
Shipfriends
Sign in to follow this  
Nick the Greek

Δελτίο Algeciras και Στενών Γιβραλτάρ

Recommended Posts

Ξεκινάμε το δελτίο τούτο με πρώτη στάση ένα νεότευκτο(2017) εφοδιαστικό του Algeciras που ονομάζεται Green Cadiz(IMO9810197). Έχουμε πήξει βασικά στο πράσινο εφοδιαστικό, έλεος δηλαδή. Έχει χωρητικότητα 3,000 τόνων και ανήκει στη Naviera Murueta που εκτός από στόλο φορτηγών, έχει και 3 εφοδιαστικά που παραδίδουν πετρέλαιο που η ίδια εμπορεύεται. Δικό τους το πετρέλαιο, δικό τους το εφοδιαστικό, ε να μην το χτίσουν και στο δικό τους ναυπηγείο? Astilleros Murueta λοιπόν με αριθμό 314. Είμαι σίγουρος πως στη χώρα των Βάσκων, ο όμιλος είναι γνωστός σαν "Η Hyundai του Bilbao" :D. Τις μηχανές μόνο δεν κατασκευάζουν, αν κι εδώ προτιμούν Ισπανία μια και φοράει 2 Gutierrez.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σήμερα στις οθόνες μας το ρυμουλκό VB Algeciras(ΙΜΟ 9289348) που προβλεπόμενα είναι ρυμουλκό λιμένος στο ομώνυμό του λιμάνι. Δουλεύει για το division των ρυμουλκών της Grupo Boluda και από το 2004 δεν έχει αλλάξει ιδιοκτησία ή όνομα. Προβλεπόμενα επίσης, οι Ισπανοί χτίζουν στην Ισπανία και το συγκεκριμένο είναι προιόν του Union Naval Valencia(337). Το μόνο μη Ισπανικό επάνω του, είναι οι 2 Deutz μηχανές του.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Να κι άλλο ένα ρυμουλκό του Στενού, πρόκειται για το VB Siroco(IMO 9231872). Χτισμένο το 2001 και χωρίς καμιά αλλαγή ονόματος και ιδιοκτησίας από την κατασκευή του. Γνωστή πια η συνταγή για την Grupo Boluda στην οποία ανήκει, Union Naval Valencia(291) και μηχανή Caterpilar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σήμερα δεν έχει ρυμουλκό ή εφοδιαστικό, ο μπάρμπας έχει το κοντεινεράδικο HSL Sheffield(IMO 9275024) που εδώ βλέπουμε να πλησιάζει την προβλήτα στο Algeciras. Έχει χτιστεί το σχετικά μακρινό 2003 από την Hyundai στο Ulsan τση Κορέας(αριθμός 1485). Προφανώς έχει μηχανή Hyundai που δίνει 29,313 ίππους και υπηρεσιακή ταχύτητα 21 κόμβων και κατανάλωση 87 τόνων την ημέρα. Πρώτο του όνομα το Adriana Star πρίν καθελκυστεί, ενώ αμέσως μετά έγινε P&O Nedlloyd Adriana προφανώς λόγω της ναύλωσής του στην P&O Nedlloyd. Αυτό το όνομα κράτησε ως το 2014 οπότε και μετονομάστηκε σε Cap Beaufort λόγω διετούς ναυλώσεως στην Hamburg Sud. Πάλι Adriana Star μετά το πέρας της ναυλώσεως και από το Φεβρουάριο του 2017 ονομάζεται HSL Sheffield, στην πλοιοκτησία της Harworth Shipping και σε ναύλωση της Maersk Line, όπως μαρτυρούν τα 40άρια reefer containers που μεταφέρει, σημάδι πως συνδέει το Algeciras με την Λατινική Αμερική.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Συνεχίζουμε το πρόγραμμά μας από το Estrecho με το κοντέινερ X-Press Etna (IMO 9354349) που εδώ το βλεφαριάζουμε πλαγιοδετημένο στο terminal της Maersk. Έχει καθελκυστεί το 2006 σαν Robert στα Sietas(1223)αλλά σύντομα πήρε το όνομα Birkaland για 2ετή ναύλωση σε operator της Βορείου Ευρώπης. Μετά πάλι Robert μέχρι το 2015 οπότε και πήρε το τωρινό του όνομα για λογαριασμό της X-Press Feeders. Χωρητικότητα 1,736 TEU και μια μηχανή ΜΑΚ Caterpillar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Who's that lady? Boxy Lady! Την βλέπουμε δεμένη στο Algeciras με πολύ ωραίο ήλιο. Έχει ΙΜΟ 9108386 και είναι χτισμένη το 1996 στο Gdynia Stocznia(8125/3) της Πολωνίας. Έχει Πολωνέζικη μηχανή ονόματι H. Cegielski Poznan ιπποδύναμης13,610 ίππων για 18 κόμβους στους 35 τόννους κατανάλωσης, χωρητικότητα 2,258 TEU. Καριέρα με πολλές ναυλώσεις, έχει πάρει 4 φορές στην ιστορία του το όνομα Merkur κι από κει και πέρα έχει επίσης ονομαστεί CMBT Endeavour, Sea Valiant και APL Colon. Από το 2011 έχει πάρει το τωρινό του όνομα, έτος κατά το οποίο πέρασε στην κυριότητα της Aims Shipping, ενώ τη δεδομένη χρονική στιγμή είναι ναυλωμένο στην X-Press Feeders.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Από τη Maersk με αγάπη, είναι χτισμένο το 2008 το Maersk Buton(IMO 9392925) στο ναυπηγείο της Hanjin(N194). Δεν έχει αλλάξει ποτέ όνομα στη ζωή του και εδώ το βλέπουμε επί τω έργω στο Algeciras. Χωρητικότητα 3,194 TEU και μια μηχανή Hyundai.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μια εταιρεία (Arkas Denizcilik) που κάποτε ήταν μια υποσημείωση στην Ανατολική Μεσόγειο, τώρα πια έχει εξαπλωθεί παντού στη Μεσόγειο. Σε αυτά τα πλαίσια βλέπουμε και το Maximos A να μανουβράρει για την αναχώρησή του από το Algeciras. Το πλοίο(ΙΜΟ 9236042) είναι χτισμένο στα τέλη του 2002 στο ναυπηγείο Gdynia Stocznia της Πολωνίας(αριθμός 8200/6) και έχει και Πολωνέζικη μηχανή(H. Cegielsi - Poznan) που του δίνει υπηρεσιακή 21 κόμβων με κατανάλωση 85 τόνων το 24ωρο. Χωρητικότητα 2,755 TEU. Ναυπηγήθηκε για Γερμανούς πλοιοκτήτες και ναυλώθηκε αμέσως στην China Shipping, εξ' ού και το όνομα CSCL Napoli, όνομα το οποίο κράτησε μέχρι το 2011 οπότε και μετονομάστηκε σε Mentor. To 2014 περνάει στην πλοιοκτησία της Arkas και παίρνει το όνομα Kemal A, ενώ από το 2016 έχει μετονομαστεί Maximos A και συνεχίζει να φορά τα χρώματα της Arkas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σήμερα πάμε να δούμε ένα από τα αδέλφια του Maersk Buton, που ονομάζεται Maersk Bulan και το βλέπουμε εδώ στο Algeciras. Huyndai και αυτό(Ν188) με παράδοση το 2008 και τα ίδια τεχνικά χαρακτηριστικά. Ομολογουμένως το γαλάζιο της Maersk είναι όμορφο, και γράφει ωραία στον πρωινό ήλιο

Share this post


Link to post
Share on other sites

Όπως και να το κάνουμε, το Maersk Atlanta είναι πολύ όμορφο στον πρωινό ήλιο του Algeciras. Είναι χτισμένο το 2006 στη Hanjin(N174) με ΙΜΟ 9348649 και όνομα Maersk Kowloon για την θυγατρική της AP Moller με έδρα την Σιγκαπούρη και βέβαια σημαία Σιγκαπούρης. Εδώ βλέπουμε καλύτερα τα 6,696 TEU του, το κινεί μια Doosan μηχανή των 77,769 ίππων που του δίνει υπηρεσιακή ταχύτητα 25 κόμβων με κατανάλωση 200 τόνων την ημέρα. Καυσιμοφάγο δηλαδή. Το 2013 πήρε το σημερινό του όνομα, με ταυτόχρονη εικονική πώληση στη θυγατρική της Maersk στις ΗΠΑ και νηολόγιο Norfolk, Virgina όπως βλέπουμε και στην πρυμνιά του όψη.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τα τελευταία 8-9 χρόνια έχω κάνει κάμποσα ταξίδια στην περιοχή, ποτέ όμως δεν είχα καταφέρει να ανέβω επάνω στον διάσημο Βράχο. Αυτήν τη φορά όμως έβαλα χρόνο στην άκρη μόνο και μόνο γι αυτό, και δεν έχασα. Δεν εντυπωσιάζομαι εύκολα, η θέα όμως από την κορυφή του Βράχου κόβει πραγματικά την ανάσα. Σε όσους βρεθείτε στην περιοχή, συνιστώ ανεπιφύλακτα μια επίσκεψη και προσοχή στους πιθήκους Makaka που κυκλοφορούν ελεύθεροι στο Βράχο:).

 

Όσον αφορά τις λιμενικές υποδομές, εδώ βλέπουμε το κομμάτι που βρίσκεται στα αριστερά του λιμανιού και περιλαμβάνει το ναυπηγείο. Ακριβώς εκτός λιμένος η ράδα του Γιβραλτάρ και στο βάθος το Algeciras. Σε αυτήν τη φωτογραφία φαίνεται το κεντρικό σημείο του λιμανιού που είναι αναψυχής όπως βλέπετε, στο βάθος δεξιά η μέσα ράδα του Γιβραλτάρ με τα εφοδιαστικά και το ναυπηγείο της La Linea. Και εδώ πέρα βλέπουμε το δεξί κομμάτι του λιμανιού όπου ελλιμενίζονται λάντζες, ρυμουλκά, εφοδιαστικά και άλλα πλοιάρια του λιμανιού, ενώ κάπου εκεί δένουν και τα κρουαζιερόπλοια. Εδώ βλέπουμε τον Βράχο και από την απέναντι πλευρά, έτσι για να πάρουμε ιδέα της γεωγραφίας.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μετά τση γενικές απόψεις του Gib (Γιάννη μου, ολοταχώς για Gib που έλεγε και μια ψυχή, καλή του ώρα), πάμε να δούμε και κανένα παπόρι. Με bleu οι σύνδεσμοι για ναυπηγεία και πλοιοκτήτες, με rouge οι σύνδεσμοι για τις φωτογραφίες τω βαποριώνε.

 

Εν αρχή ήν το εφοδιαστικό Ios I(πρώην Ίος) της Aegean(IMO 9460837). Χτισμένο το 2010 στο ξακουστό Fujian Southeast Shipyard(3800-13) με μια μηχανή Wartsila.

 

Στην επόμενη φωτογραφία το ξαναβλέπουμε, κομμάτι όμως ενός τρίο από εφοδιαστικά που περιμένουν στην άγκυρα κάποια άφιξη. Τα άλλα δύο είναι τα:

Naxos, που το έχουμε δεί στην Ελλάδα και υπάρχει και ξεχωριστό θέμα γι αυτό

Adelia(IMO 9523457) της Κυπριακής Petronav Shipmanagement. Χτισμένο το 2010 στο φημισμένο Zhejiang Sopo Shiprepair(SP 10) , φέροντας μία μηχανή Caterpillar. Πρώτο του όνομα ως το 2013 το Marilena II.

 

Εδώ έχουμε το Γερμανικής πλοιοκτησίας(Hartmann) product tanker Seamullet, που βρισκόταν στο δρόμο για το Tuapse τση Μαύρης Θάλασσας. Έχει ΙΜΟ 9204776 και είναι χτισμένο το 2001 στο Lindenau Werft για τον ίδιο πλοιοκτήτη και φέρει μία μηχανή ΜΑΝ B&W.

 

Και offshore support vessel έχει το κατάστημα, πρόκειται για το Far Samson που ολοκλήρωνε τις επισκευές του στο ναυπηγείο. Χτισμένο το 2010 στην Tulcea της Ρουμανίας στο ναυπηγείο STX Ro Offshore(NOR 405710) για τους Νορβηγούς πλοιοκτήτες της Solstad. Περισσότερες λεπτομέρειες για το πλοίο εδώ.

 

Συνεχίζουμε με το μικρό tanker The Prospector που βλέπουμε εν ώρα πετρέλευσης. Είναι χτισμένο το 2013 στο 3 Maj Brodogradiliste (718), έχει ΙΜΟ 9492323 και μηχανή από το ίδιο το ναυπηγείο. Μετονομάστηκε πέρυσι για πρώτη φορά, το πρώτο του όνομα ήταν Palanca Sydney. Το ενδιαφέρον στο συγκεκριμένο πλοίο είναι πως ανήκει σε Κινεζική εταιρεία Leasing με όνομα Minsheng, κάτι που είναι της μοδός τα τελευταία 2-3 χρόνια στη ναυτιλία. Χρονοναυλωτής του η Trafi και στη συγκεκριμένη περίπτωση το πλοίο είχε σταματήσει για καύσιμα εν μέσω ενός ballast ταξιδιού από το Cadiz της Ισπανίας για την Campana της Αργεντινής. Δίπλα του σε ρόλο εφοδιαστικού το Paxoi(IMO 9382190) της Aegean.

 

Περνάμε στη Navios Maritime Acquisition και το product carrier Nave Titan(IMO 9487469) που είναι χτισμένο στη Dae Sun Shipbuilding της Κορέας(508) το 2013. Πάντα με το ίδιο όνομα/πλοιοκτησία ως τώρα, είχε ξεκινήσει από τη Lavera της νότιας Γαλλίας με προορισμό το Rotterdam. Δίπλα του το εφοσιαστικό της Aegean με το πανέμορφο όνομα Μύκονος(ΙΜΟ 9371309).

 

Πάμε και στο dry bulk κομμάτι του αφιερώματος, εδώ έχουμε το DK Initio(IMO 9528160) που ανήκει σε Κορεάτικη πλοιοκτησία. Είναι του 2010 από το παγκοσμίου φήμης ναυπηγείο SPP της Κορέας(S 5082) και έχει Κορεάτικη μηχανή Doosan. Χωρίς αλλαγή ονόματος μέχρι σήμερα, ήταν καθ' οδόν από το Nemrut Bay της Τουρκίας για το Conakry τση Γουινέας.

 

Συνέχεια με ένα 55άρι που είναι το Navios Kypros(IMO 9254721), το οποίο ανήκει στη Navios Maritime Holdings. Είναι κατασκευής 2003 στο Sanoyas(1203) της Ιαπωνίας, ναυπηγείο που αν δεν με απατά η μνήμη μου έχει χτίσει και το Διονύσιος Σολωμός. Μηχανή Kawasaki και μοναδικό προηγούμενό του όνομα, κατά την καθέλκυση, το Νήσος Κύπρος. To πλοίο είχε φορτώσει στάρι Upriver Argentina, ξεφόρτωσε στο Djen-Djen και τη Bejaia της Αλγερίας και μετά κατευθύνθηκε πρός το Abidjan της Νιγηρίας, ίσως έχοντας φορτώσει ζάχαρη από την Bejaia. Δίπλα του το εφοδιαστικό Monte Anaga(IMO 9551399).

 

Το panamax με τα δόντια του καρχαρία για τατουάζ που βλέπετε στις οθόνες σας, είναι το Nordic Oshima(IMO 9687227). Φαντάζομαι το έκαναν έτσι γιατί καταβροχθίζει τον πάγο μια και πρόκειται για ειδική παραγγελία ice class που την διαχειρίζεται η Nordic Bulkcarriers, φαίνεται όμως πως τελικός πλοιοκτήτης είναι η Pangaea. Χτισμένο το 2014 στο Oshima Shipbuilding(10758) της Ιαπωνίας, με μηχανή Kawasaki που με 16,315 ίππους και 33 τόνους καύσιμο την ημέρα, προσδίδει υπηρεσιακή ταχύτητα 14 κόμβων. Στο συγκεκριμένο ταξίδι το πλοίο είχε ξεφορτώσει coking coal στις εγκαταστάσεις της Ilva(τώρα υπό την ιδιοκτησία της ArcelorMittal) στο Taranto, προερχόμενο από το Hay Point της ανατολικής Αυστραλίας. Ακολούθως έπλευσε για το Port Cartier του Καναδά. Δίπλα του το εφοδιαστικό με το πρωτότυπο όνομα Panama 100(IMO 9536480).

 

Τελειώνουμε με τη big mama της παρέας, το ναυλωμένο cape της ΝΥΚ με το πολύ γιαπωνέζικο όνομα Shiosai(IMO 9468188) και τελική πλοιοκτήτρια εταιρεία την Kitaura Kaiun. Είναι 176άρι design του Namura Shipbuilding(296) και είναι χτισμένο το 2009 φέροντας μηχανή Mitsui. Δεν έχει αλλάξει ποτέ όνομα και πλοιοκτήτη ενώ στη συγκεκριμένη χρονική στιγμή είχε ξεφορτώσει στο Fos-sur-Mer από το Port Cartier του Καναδά και επέστρεφε εκεί για καινούρια φόρτωση. 

 

Το ξέρω πως σας κούρασα, ελπίζω οι ενδιαφερόμενοι να την βρήκαν :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...