Jump to content
Shipfriends

Άλλα πλοία : Νέα, Κινήσεις, Απορίες κλπ.


Recommended Posts

Σύντομη ματιά στο Anchor Handling Tug and Supply Ship με το όνομα GH Voyager(ΙΜΟ 9439967) που εδώ βρίσκεται δεμένο στο Rotterdam. Συνήθως δουλεύει στα πηγάδια της Βόρειας Θάλασσας από το Aberdeen της Σκωτίας και είναι χτισμένο το 2010, εποχή που αυτή η αγορά άρχιζε να υποχωρεί επικίνδυνα. Επέζησε όμως και εξακολουθεί να δουλεύει. Είναι χτισμένο στα Fincantieri της La Spezia με αριθμό 6176 και έχει 4 κυρίως μηχανές κατασκευασμένες από την STX. Το πρώτο του όνομα ήταν UOS Voyager εώς το 2017 και έκτοτε ανήκει στη Hartmann Offshore.

Link to post
Share on other sites

Καιρού επιτρέποντος, θα γίνει το Σάββατο η καθέλκυση (στο Λίβερπουλ) του RRS Sir David Attenborough προς τιμή αυτού του υπέροχου ανθρώπου που μεταξύ άλλων έχει ταυτιστεί με τα γνωστότερα και ομορφότερα ντοκυμαντέρ του BBC σχετικά με τον πλανήτη Γη.

Το RRS Sir David Attenborough  είναι ένα ερευνητικό σκάφος (Royal Research Ship) το οποίο θα χρησιμοποιηθεί για ερευνητικές αποστολές στην Ανταρκτική και θα αντικαταστήσει τα 2 υπάρχοντα πλοία, το  RRS James Clark Ross και το RRS Ernest Shackleton.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πλοίο μπορείτε να βρείτε στη σελίδα της υπηρεσίας British Antarctic Survey.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Όσοι κινείστε στα πέριξ του κόλπου της Ελευσίνος(που λένε κι οι μορφωμένοι), σίγουρα θα έχει πέσει το μάτι σας σε μια ντάνα με πλοία χρώματος πορτοκαλί. Πρόκειται για τη ντάνα της Ολλανδικής Dockwise(που έχει πια αγοραστεί από την επίσης Ολλανδική Boskalis) που αποτελείται από 5 πλοία μεταφοράς υπερμεγεθών και υπέρβαρων φορτίων, που έχουν τη δυνατότητα να σηκώνουν αυτά τα φορτία με float on/float off, δηλαδή κάνοντας τα ίδια μια μικρή κατάδυση που επιτρέπει στα φορτία να έρχονται στη θέση τους επάνω στο πλοίο, χωρίς τη χρήση γερανού. Πρέπει να είναι 5 τα πλοία, εγώ δυστυχώς μπορώ να ταυτοποιήσω τα 4 από αυτά. Να ποιά είναι:

 

Fjord (IMO 8636740)

2001, Jinling Shipyard(98-0709) σαν Boabarge 19(2005), Fairmount Fjord(2007), σημαία Μάλτας

 

Transporter (IMO 8918930)

1992, Brodosplit Brodogradiliste(369) σαν Sunda(1999), Front Sunda(2007), Sealift Transporter(2007), σημαία Curacao

 

Swift (IMO 8113554)

1983, Samsung Shipbuilding(1021) σαν Dyvi Swift(1988), Swift H. L.(1989), Sea Swift(1996), σημαία Curacao

 

Teal (IMO8113566)

1984, Samsung Shipbuilding(1022) σαν Dyvi Teal(1988), Teal H. L.(1989), Sea Teal(1996), σημαία Curacao

 

Όπως βλέπετε τα 2 τελευταία είναι σφιχταγκαλιασμένα σε όλην τους τη ζωή, μεταφορικά και κυριολεκτικά.

Link to post
Share on other sites

Εκτός από τη ντάνα με τα heavy lift όμως, υπάρχει και ντάνα με τρυπάνια στη ράδα της Ελευσίνας, αποτέλεσμα της κατάρρευσης της συγκεκριμένης αγοράς. Όλα τα πλοία ανήκουν στην Ocean Rig με έδρα τη Νορβηγία και πλοιοκτήτη τον πασίγνωστο Τζώρτζ Οικονόμου, δέστε τις ηλικίες των πλοίων για να καταλάβετε για τι καταστροφή έχει πάθει η συγκεκριμένη αγορά  Για να καταλάβουμε για τι λεφτά μιλάμε, ένα τέτοιο νεότευκτο κοστίζει κάτι σε στύλ 700 εκατομμύρια δολλάρια και ο ημερήσιος ναύλος σε μια καλή αγορά είναι στα 400 χιλιάρικα την ημέρα. Ομολογουμένως εντυπωσιακές οι εικόνες, προσέξτε για παράδειγμα τις μονές άγκυρες κατάπλωρα αλλά και τα ελικοδρόμια στην κόντρα γέφυρα, ένα από αυτά έχει και τα σωστικά στην πλώρη. Να τα δούμε από τα δεξά πρός τα ζερβά:

 

Ocean Rig Athena (IMO 9632557)

2014, Samsung Heavy Industries(2032), σημαία Marshall Islands

 

Ocean Rig Paros (IMO 9541198)

2011, Samsung Heavy Industries(1869), παραδώθηκε σαν Cerrado(2011) σημαία Marshall Islands. Δεν φαίνεται στο στόλο της εταιρείας οπότε δεν ξέρω τι ακριβώς συμβαίνει με αυτό, το όνομα πάντως παραπέμπει εκεί.

 

Ocean Rig Olympia (IMO 9473004)

2011, Samsung Heavy Industries(1838), σημαία Marshall Islands

 

Ocean Rig Apollo(IMO 9676981)

2015, Samsung Heavy Industries(2063), σημαία Marshall Islands

 

Ocean Rig Mylos (IMO 9632533)

2013, Samsung Heavy Industries(1979), σημαία Marshall Islands

 

Τι κάνουν όμως τα άλλα τρυπάνια της εταιρείας? Τα Ocean Rig Mykonos και Ocean Rig Corcovado περιμένουν την επόμενή τους δουλειά στο Las Palmas, το Ocean Rig Poseidon απασχολείται στη Namibia και το Ocean Rig Skyros στην Angola. Η εταιρεία έχει ακόμα 3 τρυπάνια να παραλάβει από τη Samsung, τα Ocean Rig Santorini, Ocean Rig Crete και Ocean Rig Amorgos, η παράδοση του πρώτου έχει ήδη πάει για το 2020 για ευνόητους λόγους.

 

Με λίγα λόγια, Η εταιρεία έχει σε απασχόληση 2 πλοία, 2 ψάχνουν απασχόληση, 5 είναι παροπλισμένα και 3 ακόμη είναι να παραδωθούν. Δε θα πρέπει να εκπλαγείτε λοιπόν αν σας πω ότι η εταιρεία το 2017 για λίγους μήνες τέλεσε υπό καθεστώς προστασίας από τους πιστωτές της. Τελικά πρίν λίγες ημέρες βρέθηκε μουστερής να την πάρει με τίμημα 2.7 δισεκατομμύρια δολλάρια σε μετρητά και μετοχές, πρόκειται για την Transocean από το great State of Texas. Σε καλή μεριά, cowboys!

 

 

Link to post
Share on other sites

Σύντομη ματιά στο Ocean Investigator(IMO 8501098) που προσδιορίζεται σαν anchor handling tug and supply ship. Τέκνο της Ulstein Hatlo AS(196) πίσω στο 1986 σαν Gullbas και μετέπειτα Northern Commander(1997), Deep Investigator(2015). Έγινε Ocean Investigator το Φεβρουάριο του 2017. Το βλέπουμε σε επισκευή στην Αυλίδα.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Πριν δυο χρόνια βρέθηκε στο Ικόνιο για να ξεφορτώσει τις γερανογέφυρες στη νέα προβλήτα του ΟΛΠ, το Heavy Load Carrier Zhen Hua 26 (IMO No: 8700254) της Shanghai Zhen Hua Shipping Co. Το πλοίο έχει ναυπηγηθεί το 1988, στο ναυπηγείο MHI Nagasaki στην Ιαπωνία με το όνομα Ocean Navigator. Το πλοίο έχει μήκος 233,60 μέτρα, πλάτος 44,00 μέτρα. Προηγούμενα του ονόματα είναι Ocean Navigator (1988-1994), Bona Spiner (1994-2000), Hudson Spirit (2000-2005), China Sea (2005-2008)

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Δεν ξέρω που να το κατατάξω για αυτο και το βάζω εδώ.. Βλέπω στο AIS το PACIFIC Egret.

Δε γράφει που πάει προς το Σαρωνικο,αλλα nuclear fuel carrier σπάνια βλέπεις.

Edited by Petros P
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Το Adhemar De Saint-Venant (IMO No: 9778703) ανήκει στην Jan De Nul NV και έχει ναυπηγηθεί το 2017 στο ναυπηγείο Daewoo AVIC Weihai Shipyard Co.,Ltd. στη Κίνα (Yard No ΟΕ6-1). Το πλοίο είναι Pipe Burying Vessel, έχει μήκος 95 μέτρα, πλάτος 22 μέτρα και βρίσκεται δεμένο στη Δραπετσώνα από τη 22 Ιανουαρίου.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
On 4/11/2019 at 12:39 PM, Panagia Ekatontapiliani said:

Το Χρήστος XXII ρυμουλκεί το Jolly (IMO No: 7104635) από το Πειραιά και από το Λαύριο παρέλαβε το Med Scout (IMO No: 8211966), για να τα οδηγήσει στη παραλία του Αλιαγα.

Το Jolly (IMO No: 7104635) βρισκόταν στο ναυπηγείο Σαλαμίς παροπλισμένο για αρκετό καιρό, πριν οδηγηθεί στη παραλία του Αλιαγα. Το Jolly είχε ναυπηγηθεί το 1971 στο ναυπηγείο Cooperativa Metallurgica Ing. G. Tommasi στην Ancona της Ιταλίας με το όνομα Jolly AD/1 (Yard No. 14) μέχρι το 1994. Το πλοίο είχε μήκος 34,14 μέτρα, πλάτος 8,36 μέτρα, φόραγε μια κύρια μηχανή Klöckner Humboldt Deutz (1.030 BHP) που του έδινε μια ταχύτητα 10,5 κόμβων. Από το 1994 μέχρι το 2013 λεγόταν Julie όπου πήρε το όνομα Jolly.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Επίσκεψη στην Ελευσίνα από ένα platform supply ship(σαν τέτοιο ορίζεται στα registries) με το εμπνευσμένο όνομα SK Line 727(IMO 9779446), πλοιοκτησίας της Gardline Marine Sciences. Μας έχει έρθει από τη μακρινή Μαλαισία και το ναυπηγείο Nam Cheong και το όνομα με το οποίο το βλέπουμε αποτελεί το σειριακό αριθμό και τον τύπο πλοίο του ναυπηγείου του. Έχει όμως 4 μηχανές Daihatsu και υποπτεύομαι πως στις εγκαταστάσεις του Λάτση όπου και βρίσκεται στην Ελευσίνα, κάνει κάποιου είδους fitting out.

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Το Offshore Supply Ship Higland Navigator (IMO No: 9239769) είναι ναυπηγημένο το 2002 στο ναυπηγείο VARD Sovikness στη Νορβηγία. Το πλοίο είχε μήκος 84,00 μέτρα, πλάτος 18,80 μέτρα, φοράει δυι κύριες μηχανες Bergen BRM 8 (4.800 BHP). Το πλοίο ανήκει στην Gulfmark με έδρα το Άμπερντην. Κατά τη παραμονή του στο Πέραμα, το Higland Navigator άλλαξε τον εξωτερικό χρωματισμό του

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Διπλό χτύπημα της Allseas στο σημερινό Shipfriends, το δεύτερο κομμάτι είναι το εντυπωσιακό Pioneering Spirit(IMO 9593505) που εξέρχεται από το Rotterdam. Δεν έχω το λεξιλόγιο να περιγράψω ακριβώς πόσο άναυδος είχα μείνει με το μέγεθος, το σχήμα και την πολυπλοκότητα του συγκεκριμένου πλοίου το οποίο στα χαρτιά ορίζεται σαν Crane Ship, δηλαδή πλοίο-γερανός. Πλήν όμως αν δεί κανείς τις λεπτομέρειες και περιγραφή του πλοίου στην ίδια τη σελίδα της Allseas, πρόκειται για το μεγαλύτερο πλοίο κατασκευής(construction ship) στον κόσμο, σχεδιασμένο 100% από την εταιρεία και σχεδιασμένο για την εγκατάσταση ή απεγκατάσταση μεγάλων πλατφορμών εξερεύνησης και εξόρυξης, είτε για πετρέλαιο, είτε για αέριο.

 

Να μην τα πολυλογώ, μπορείτε να δείτε πληροφορίες και βίντεο στο site τους. Επιγραμματικά χτίστηκε σε ένα διάστημε 4 ετών το 2014 στο Daewoo(3401) της Νότιας Κορέας με μηχανή MAN B&W. Μοναδικό προηγούμενο όνομά του το Pieter Schelte.

Link to post
Share on other sites

Όσοι τυχόν βρεθείτε στη Βόρεια Γερμανία, είτε για τουρισμό, είτε για κάτι άλλο, ειδικά αν περάσετε από την μικρή πόλη του Travemunde, δεν μπορεί παρά να χαζέψετε το Passat που ελλιμενίζεται εκεί εδώ και πάρα πολλά χρόνια και λειτουργεί πια σαν πλοίο-μουσείο. Το web site του ιδρύματος που το διαχειρίζεται, είναι ίσως το καλύτερο που έχω δεί ποτέ σε τέτοιο στύλ και σας δίνει ό,τι χρειάζεται να γνωρίζετε. Επιγραμματικά να πω πως είναι χτισμένο το 1911 στο διάσημο Blohm und Voss του Αμβούργου και με τα χρώματα της F. Laeisz(εταιρείας που υπάρχει ακόμη) έκανε εμπορικά ταξίδια ανά τον κόσμο. Κάποια στιγμή όπως ήταν αναμενόμενο το παράτησαν αλλά φυσικά βρέθηκαν άνθρωποι που και τα πλοία αγαπούν αλλά και είχαν χρήμα και τεχνογνωσία ώστε να το φτάσουν εδώ που βρίσκεται σήμερα.

 

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Σαν Offshore Support χαρακτηρίζεται το πλοίο που βλέπουμε εδώ να μπαίνει στο Rotterdam, πρόκειται για το REM Installer (IMO 9661170). Χτισμένο το 2013 στο Kleven Verft Ulstenveik(359). Αυτό ήταν και το πρώτο του όνομα, από το 2017 ονομάζεται Normand Jarl.

Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...

Το πλωτό ξενοδοχείο Vivaldi έφτασε στο Πειραιά 10 Μαρτίου από τον Αστακό ρυμουλκούμενο από το Χρήστος LI. Το Vivaldi δεξαμενίστηκε στη μεγάλη δεξαμενή του Βασιλειάδη από τις 11/03/20 έως τις 13/03/20 και χθες πήγε στο ναυπηγείο του Σπανοπουλου. Το Vivaldi έχει ναυπηγηθεί το 2011 στο Holland Shipyards για λογαριασμό της Wagenborg και έχει σημαία Καζακστάν. Το πλοίο έχει μήκος 135,00 μέτρα, πλάτος 14,20 μέτρα και έχει χωρητικότητα 600 άτομα.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

   

On 12/6/2015 at 9:28 AM, enas chiotis said:

Πρόθεση για ελλιμενισμό των καλωδιακών σκαφών IKAROS I, FLINT RIVER, MED SURVEYOR & JOLLY στο λιμάνι, μέχρι τις 31/12/2016.

Το ερευνητικό σκάφος Med Surveyor (ΙΜΟ Νο: 7629946) έχει ναυπηγηθεί το 1968 στο ναυπηγείο South Portland Engineering SOUTH PORTLAND ME. Το πλοίο ανήκει στην VANITY FAIR MARINE INC με έδρα τη Γλυφάδα, έχει μήκος 47.20 μέτρα και πλάτος 9.10 μέτρα και φοράει μια κυρία μηχανή Emd 567C V12 (1200KW), που του δίνουν υπηρεσιακή ταχύτητα 10 κόμβων. Το πλοίο έχει υποστεί δυο μετασκευές το 1999 και το 2014. Προηγούμενα του ονόματα είναι Noaa Delaware 2 και Delaware 2

Link to post
Share on other sites

Το offshore supply Energean Wave (ΙΜΟ Νο: 9224881) ανήκει στην εταιρεία https://www.energean.com/ENERGEAN OIL & GAS και έχει βάση το λιμάνι της Καβάλας και μεταφέρει υλικά στις πλατφόρμες εξόρυξης πετρελαίου ανοικτά του Πρίνου. Συγκρίνοντας δυο φωτογραφίες του Energean Wave μεταξύ του 2018 και 2020 βλέπουμε ότι στην αριστερή μπάντα έχει σβηστεί το Energean κάτω από τα παράθυρα της γέφυρας. Προηγούμενα του ονόματα είναι Midway Tide και Nordic Tide και έχει ναυπηγηθεί το 2000 στο ναυπηγείο BREAUX BROTHERS ENTERPRISE LOREAUVILLE LA

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Το Daniel Bernoulli (ΙΜΟ Νο: 9778715) είναι ναυπηγημένο το 2017 στο ναυπηγείο Daewoo AVIC Weihai Shipyard Co.,Ltd. στη Κίνα (Yard No ΟΕ6-2). και ανήκει στη κατηγορία Pipe Burying Vessel. Το πλοίο έχει μήκος 95 μέτρα, πλάτος 22 μέτρα και ανήκει στην WILLEM SA και δουλεύει για λογαριασμό της DREDGING & MARITIME MANAGEMENT και είναι αδελφό πλοίο του Adhemar De Saint-Venant 

Link to post
Share on other sites

Σύντομο βλέφαρο σε 2 φορτηγίδες που συμμετέχουν στα έργα της νέας προβλήτας κρουαζιεροπλοίων του Πειραιά. Εδώ έχουμε την Μαριάννα VIII που δεν έχει μηχανή, ενώ εδώ έχουμε και την Μαριάννα ΧΧ που φαίνεται να έχει φουγαράκι και γέφυρα. Το S επάνω στο κομοδέσιό της, μας παραπέμπει στο Σπανόπουλο σαν πλοιοκτήτη. 

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Το ωκεανογραφικό σκάφος Aegean Explorer ανήκει στο Ινστιτούτο Θαλάσσιας Προστασίας “Αρχιπέλαγος”. Το πλοίο έχει μήκος 22 μέτρα και φοράει δυο μηχανές Caterppillar (440 BHP). ΤΟ σκαφος είναι εξοπλισμένο με σημαντικά επιστημονικά εργαλεία όπως τα multibeam sonar, structure scanner, biomass scanner, ROV, σύστημα ρομποτικής κάμερας που μπορεί να φτάσει σε βάθη 300m, σύστημα αυτόνομης κάμερας με φώτα που μπορεί να φτάσει σε βάθη >1500m, ηλεκτρονικούς δειγματολήπτες, καθώς και δειγματολήπτες ιζήματος και νερού που μπορούν να φτάσουν σε βάθη >2000m. Έχει ειδικό γερανό που μπορεί να ποντίσει εργαλεία σε βάθη που ξεπερνούν τα 2000m. Διαθέτει σύγχρονο εργαστήριο για την ανάλυση της ποιότητας των νερών (πόσιμων και θαλασσινών), με δυνατότητα ανάλυσης >100 χημικών παραμέτρων, καθώς και για μικροβιολογικές αναλύσεις. Διαθέτει επίσης εργαστήριο για αναλύσεις μικροπλαστικής ρύπανσης, καθώς και σένσορες για την καταγραφή ωκεανογραφικών παραμέτρων που έχουν την δυνατότητα μεταφοράς δεδομένων διαδικτυακά σε πραγματικό χρόνο.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Η λάντζα Τολμηρός έχει ναυπηγηθεί το 2019 στο ναυπηγείο του Σπανοπουλου. Το Τολμηρός έχει διεθνές διακριτικό SVA9286, έχει μήκος 18,35 μέτρα, πλάτος 5,50 μέτρα και φοράει δυο κύριες μηχανές, που του δίνουν μέγιστη ταχύτητα 22 κόμβων. Το Τολμηρός αυτή τη περίοδο κάνει κάποιες εργασίες στα βρεχάμενα, οπού κολλάνε διάμηκες κομμάτια πλώρα μάλλον για βελτίωση του διατοιχισμου του.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...