Jump to content
Shipfriends
Sign in to follow this  
Nick the Greek

Άλλα πλοία : Νέα, Κινήσεις, Απορίες κλπ.

Recommended Posts

Σύντομη ματιά στο Anchor Handling Tug and Supply Ship με το όνομα GH Voyager(ΙΜΟ 9439967) που εδώ βρίσκεται δεμένο στο Rotterdam. Συνήθως δουλεύει στα πηγάδια της Βόρειας Θάλασσας από το Aberdeen της Σκωτίας και είναι χτισμένο το 2010, εποχή που αυτή η αγορά άρχιζε να υποχωρεί επικίνδυνα. Επέζησε όμως και εξακολουθεί να δουλεύει. Είναι χτισμένο στα Fincantieri της La Spezia με αριθμό 6176 και έχει 4 κυρίως μηχανές κατασκευασμένες από την STX. Το πρώτο του όνομα ήταν UOS Voyager εώς το 2017 και έκτοτε ανήκει στη Hartmann Offshore.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καιρού επιτρέποντος, θα γίνει το Σάββατο η καθέλκυση (στο Λίβερπουλ) του RRS Sir David Attenborough προς τιμή αυτού του υπέροχου ανθρώπου που μεταξύ άλλων έχει ταυτιστεί με τα γνωστότερα και ομορφότερα ντοκυμαντέρ του BBC σχετικά με τον πλανήτη Γη.

Το RRS Sir David Attenborough  είναι ένα ερευνητικό σκάφος (Royal Research Ship) το οποίο θα χρησιμοποιηθεί για ερευνητικές αποστολές στην Ανταρκτική και θα αντικαταστήσει τα 2 υπάρχοντα πλοία, το  RRS James Clark Ross και το RRS Ernest Shackleton.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πλοίο μπορείτε να βρείτε στη σελίδα της υπηρεσίας British Antarctic Survey.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Όσοι κινείστε στα πέριξ του κόλπου της Ελευσίνος(που λένε κι οι μορφωμένοι), σίγουρα θα έχει πέσει το μάτι σας σε μια ντάνα με πλοία χρώματος πορτοκαλί. Πρόκειται για τη ντάνα της Ολλανδικής Dockwise(που έχει πια αγοραστεί από την επίσης Ολλανδική Boskalis) που αποτελείται από 5 πλοία μεταφοράς υπερμεγεθών και υπέρβαρων φορτίων, που έχουν τη δυνατότητα να σηκώνουν αυτά τα φορτία με float on/float off, δηλαδή κάνοντας τα ίδια μια μικρή κατάδυση που επιτρέπει στα φορτία να έρχονται στη θέση τους επάνω στο πλοίο, χωρίς τη χρήση γερανού. Πρέπει να είναι 5 τα πλοία, εγώ δυστυχώς μπορώ να ταυτοποιήσω τα 4 από αυτά. Να ποιά είναι:

 

Fjord (IMO 8636740)

2001, Jinling Shipyard(98-0709) σαν Boabarge 19(2005), Fairmount Fjord(2007), σημαία Μάλτας

 

Transporter (IMO 8918930)

1992, Brodosplit Brodogradiliste(369) σαν Sunda(1999), Front Sunda(2007), Sealift Transporter(2007), σημαία Curacao

 

Swift (IMO 8113554)

1983, Samsung Shipbuilding(1021) σαν Dyvi Swift(1988), Swift H. L.(1989), Sea Swift(1996), σημαία Curacao

 

Teal (IMO8113566)

1984, Samsung Shipbuilding(1022) σαν Dyvi Teal(1988), Teal H. L.(1989), Sea Teal(1996), σημαία Curacao

 

Όπως βλέπετε τα 2 τελευταία είναι σφιχταγκαλιασμένα σε όλην τους τη ζωή, μεταφορικά και κυριολεκτικά.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εκτός από τη ντάνα με τα heavy lift όμως, υπάρχει και ντάνα με τρυπάνια στη ράδα της Ελευσίνας, αποτέλεσμα της κατάρρευσης της συγκεκριμένης αγοράς. Όλα τα πλοία ανήκουν στην Ocean Rig με έδρα τη Νορβηγία και πλοιοκτήτη τον πασίγνωστο Τζώρτζ Οικονόμου, δέστε τις ηλικίες των πλοίων για να καταλάβετε για τι καταστροφή έχει πάθει η συγκεκριμένη αγορά  Για να καταλάβουμε για τι λεφτά μιλάμε, ένα τέτοιο νεότευκτο κοστίζει κάτι σε στύλ 700 εκατομμύρια δολλάρια και ο ημερήσιος ναύλος σε μια καλή αγορά είναι στα 400 χιλιάρικα την ημέρα. Ομολογουμένως εντυπωσιακές οι εικόνες, προσέξτε για παράδειγμα τις μονές άγκυρες κατάπλωρα αλλά και τα ελικοδρόμια στην κόντρα γέφυρα, ένα από αυτά έχει και τα σωστικά στην πλώρη. Να τα δούμε από τα δεξά πρός τα ζερβά:

 

Ocean Rig Athena (IMO 9632557)

2014, Samsung Heavy Industries(2032), σημαία Marshall Islands

 

Ocean Rig Paros (IMO 9541198)

2011, Samsung Heavy Industries(1869), παραδώθηκε σαν Cerrado(2011) σημαία Marshall Islands. Δεν φαίνεται στο στόλο της εταιρείας οπότε δεν ξέρω τι ακριβώς συμβαίνει με αυτό, το όνομα πάντως παραπέμπει εκεί.

 

Ocean Rig Olympia (IMO 9473004)

2011, Samsung Heavy Industries(1838), σημαία Marshall Islands

 

Ocean Rig Apollo(IMO 9676981)

2015, Samsung Heavy Industries(2063), σημαία Marshall Islands

 

Ocean Rig Mylos (IMO 9632533)

2013, Samsung Heavy Industries(1979), σημαία Marshall Islands

 

Τι κάνουν όμως τα άλλα τρυπάνια της εταιρείας? Τα Ocean Rig Mykonos και Ocean Rig Corcovado περιμένουν την επόμενή τους δουλειά στο Las Palmas, το Ocean Rig Poseidon απασχολείται στη Namibia και το Ocean Rig Skyros στην Angola. Η εταιρεία έχει ακόμα 3 τρυπάνια να παραλάβει από τη Samsung, τα Ocean Rig Santorini, Ocean Rig Crete και Ocean Rig Amorgos, η παράδοση του πρώτου έχει ήδη πάει για το 2020 για ευνόητους λόγους.

 

Με λίγα λόγια, Η εταιρεία έχει σε απασχόληση 2 πλοία, 2 ψάχνουν απασχόληση, 5 είναι παροπλισμένα και 3 ακόμη είναι να παραδωθούν. Δε θα πρέπει να εκπλαγείτε λοιπόν αν σας πω ότι η εταιρεία το 2017 για λίγους μήνες τέλεσε υπό καθεστώς προστασίας από τους πιστωτές της. Τελικά πρίν λίγες ημέρες βρέθηκε μουστερής να την πάρει με τίμημα 2.7 δισεκατομμύρια δολλάρια σε μετρητά και μετοχές, πρόκειται για την Transocean από το great State of Texas. Σε καλή μεριά, cowboys!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σύντομη ματιά στο Ocean Investigator(IMO 8501098) που προσδιορίζεται σαν anchor handling tug and supply ship. Τέκνο της Ulstein Hatlo AS(196) πίσω στο 1986 σαν Gullbas και μετέπειτα Northern Commander(1997), Deep Investigator(2015). Έγινε Ocean Investigator το Φεβρουάριο του 2017. Το βλέπουμε σε επισκευή στην Αυλίδα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πριν δυο χρόνια βρέθηκε στο Ικόνιο για να ξεφορτώσει τις γερανογέφυρες στη νέα προβλήτα του ΟΛΠ, το Heavy Load Carrier Zhen Hua 26 (IMO No: 8700254) της Shanghai Zhen Hua Shipping Co. Το πλοίο έχει ναυπηγηθεί το 1988, στο ναυπηγείο MHI Nagasaki στην Ιαπωνία με το όνομα Ocean Navigator. Το πλοίο έχει μήκος 233,60 μέτρα, πλάτος 44,00 μέτρα. Προηγούμενα του ονόματα είναι Ocean Navigator (1988-1994), Bona Spiner (1994-2000), Hudson Spirit (2000-2005), China Sea (2005-2008)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν ξέρω που να το κατατάξω για αυτο και το βάζω εδώ.. Βλέπω στο AIS το PACIFIC Egret.

Δε γράφει που πάει προς το Σαρωνικο,αλλα nuclear fuel carrier σπάνια βλέπεις.

Edited by Petros P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το Adhemar De Saint-Venant (IMO No: 9778703) ανήκει στην Jan De Nul NV και έχει ναυπηγηθεί το 2017 στο ναυπηγείο Daewoo AVIC Weihai Shipyard Co.,Ltd. στη Κίνα (Yard No ΟΕ6-1). Το πλοίο είναι Pipe Burying Vessel, έχει μήκος 95 μέτρα, πλάτος 22 μέτρα και βρίσκεται δεμένο στη Δραπετσώνα από τη 22 Ιανουαρίου.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/11/2019 at 12:39 PM, Panagia Ekatontapiliani said:

Το Χρήστος XXII ρυμουλκεί το Jolly (IMO No: 7104635) από το Πειραιά και από το Λαύριο παρέλαβε το Med Scout (IMO No: 8211966), για να τα οδηγήσει στη παραλία του Αλιαγα.

Το Jolly (IMO No: 7104635) βρισκόταν στο ναυπηγείο Σαλαμίς παροπλισμένο για αρκετό καιρό, πριν οδηγηθεί στη παραλία του Αλιαγα. Το Jolly είχε ναυπηγηθεί το 1971 στο ναυπηγείο Cooperativa Metallurgica Ing. G. Tommasi στην Ancona της Ιταλίας με το όνομα Jolly AD/1 (Yard No. 14) μέχρι το 1994. Το πλοίο είχε μήκος 34,14 μέτρα, πλάτος 8,36 μέτρα, φόραγε μια κύρια μηχανή Klöckner Humboldt Deutz (1.030 BHP) που του έδινε μια ταχύτητα 10,5 κόμβων. Από το 1994 μέχρι το 2013 λεγόταν Julie όπου πήρε το όνομα Jolly.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Επίσκεψη στην Ελευσίνα από ένα platform supply ship(σαν τέτοιο ορίζεται στα registries) με το εμπνευσμένο όνομα SK Line 727(IMO 9779446), πλοιοκτησίας της Gardline Marine Sciences. Μας έχει έρθει από τη μακρινή Μαλαισία και το ναυπηγείο Nam Cheong και το όνομα με το οποίο το βλέπουμε αποτελεί το σειριακό αριθμό και τον τύπο πλοίο του ναυπηγείου του. Έχει όμως 4 μηχανές Daihatsu και υποπτεύομαι πως στις εγκαταστάσεις του Λάτση όπου και βρίσκεται στην Ελευσίνα, κάνει κάποιου είδους fitting out.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...