Jump to content
Shipfriends

Πειρατικές επιθέσεις


Recommended Posts

Μετά την προειδοποίηση Τσάκου για την πειρατεία στη Νιγηρία ... ήρθε και η έκκληση του ΓΓ του ΙΜΟ Ε. Μητρόπουλου προς την κυβέρνηση της Νιγηρίας για να πάρει μέτρα κατά της πειρατείας στην περιοχή της. Και απ' ό,τι φαίνεται, η Νιγηρία και γενικότερα η Δυτική Αφρική είναι το νέο αναπτυσσόμενο πεδίο δράσης των πειρατών.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Απο το zougla.gr και φωτο απ το syros observer showphoto.aspx?photoid=45035

Στα χέρια πειρατών βρίσκονται τρεις Έλληνες ναυτικοί, μέλη του πληρώματος του φορτηγού πλοίου «ΤΙΤΑΝ».

Το ελληνικών συμφερόντων πλοίο, της εταιρίας Αλμπαμάρ Shipping, σημαίας Αγίου Βικεντίου, κατέλαβαν πειρατές στον κόλπο του Άντεν στην Σομαλία.

Το Κέντρο Επιχειρήσεων του Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας ενημερώθηκε στις 21:30 για το περιστατικό και με τη σειρά της ενημέρωσε το Κέντρο Καταπολέμησης Πειρατείας, Κοάλα Αλαμπούρα, το οποίο παρακολουθεί το συμβάν και είναι σε συνεχή επικοινωνία με το ΥΕΝ.

Στο πλοίο βρίσκεται 24μελές πλήρωμα, εκ των οποίων και οι τρεις Έλληνες – ο πλοίαρχος, ο υποπλοίαρχος και ο α' μηχανικός. Το πλοίο, το οποίο είχε ξεκινήσει από τη Μαύρη Θάλασσα με προορισμό την Κορέα, είναι φορτωμένο με σίδηρο.

(Πρώτη καταχώρηση: 20 Μαρτίου, 00:33)

Link to comment
Share on other sites

Επίθεση από πειρατές δέχθηκε ιαπωνικό πλοίο της εταιρείας Mitsui O.S.K Lines, στα ανοιχτά της Σομαλίας, χωρίς ωστόσο να τραυματισθεί κανείς από το 18μελές πλήρωμά του.

Το καράβι υπέστη μόνο εξωτερικές ζημιές, αλλά κατάφερε να διαφύγει από τους πειρατές που πλησίασαν με δύο πλοιάρια, και να πλεύσει σε ασφαλή ύδατα.

Το επεισόδιο σημειώθηκε ύστερα από την απόφαση της ιαπωνικής κυβέρνησης να στείλει δύο πολεμικά πλοία στον Κόλπο του Άντεν, για να συμμετάσχουν στη διεθνή δύναμη με στόχο την καταπολέμηση της πειρατείας.

Το πλοίο, με σημαία των Νήσων Κέιμαν, μεταφέρει αυτοκίνητα από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα στην Κένυα.

zougla.gr

Link to comment
Share on other sites

Την τετάρτη πειρατές κατέλαβαν το ελληνικών συμφερόντων chemical tanker M/V Nipayia (σημαία Παναμά) με 19 άτομα πλήρωμα που έπλεε 450 ν.μ. ανατολικά του σομαλικού λιμανιού Kismayo.

Σήμερα 100 ν.μ. δυτικότερα άλλοι πειρατές κατέλαβαν το νορβηγικών συμφερόντων chemical tanker M/V Bow-Asir (σημαία Μπαχάμες).

http://edition.cnn.com/2009/WORLD/africa/03/26/somalia.pirates.tankers.hijacked/index.html

Edited by TED
"ανοικτά"
Link to comment
Share on other sites

Στη σύλληψη Σομαλών πειρατών οι οποίοι το απόγευμα της 29ης Μαρτίου αποπειράθηκαν να καταλάβουν το γερμανικό πετρελαιοφόρο FGS SPESSART στην περιοχή νότια της Υεμένης, μετείχε η φρεγάτα «Ψαρά». Οι επτά Σομαλοί πειρατές παραδόθηκαν σήμερα στις 06.30 τοπική ώρα από την ελληνική φρεγάτα στη γερμανική φρεγάτα FGS RHEINLAND PFALZ.

Οι πειρατές επιχείρησαν χθες στις 15.05 να καταλάβουν το πετρελαιοφόρο του γερμανικού πολεμικού ναυτικού FGS SPESSART χωρίς επιτυχία, καθώς η απόπειρα πειρατείας έγινε έγκαιρα αντιληπτή από το πλήρωμα του γερμανικού πλοίου. Στη συνέχεια για την εξουδετέρωση και σύλληψη των πειρατών, δόθηκε άμεσα διαταγή από το διοικητή της EUFOR ATALANTA Αρχιπλοίαρχο Αντώνη Παπαϊωάννου ΠΝ στη φρεγάτα «Ψαρά» να πλεύσει προς την περιοχή του συμβάντος, καθώς και στο ελικόπτερο της ισπανικής φρεγάτας SPS VICTORIA.

Μετά από συντονισμένη δράση των εναέριων και ναυτικών μέσων της επιχείρησης ATALΑΝΤΑ, στις 21.30 το σκάφος των Σομαλών πειρατών ακινητοποιήθηκε, αφοπλίστηκε και ασφαλίστηκε στην αριστερή πλευρά της φρεγάτας ΨΑΡΑ. Οι επτά Σομαλοί πειρατές επιβιβάστηκαν σε άλλη λέμβο και παρέμειναν υπό τη φύλαξη της οκταμελούς ελληνικής ομάδας ειδικών δυνάμεων του πολεμικού ναυτικού εν αναμονή αφίξεως της γερμανικής φρεγάτας FGS RHEINLAND PFALZ, προκειμένου στη συνέχεια να αναληφθούν οι απαιτούμενες ενέργειες ποινικής δίωξης και προσαγωγής των πειρατών από το γερμανικό πλοίο, δεδομένου ότι η απόπειρα πειρατείας εκδηλώθηκε εναντίον γερμανικού πολεμικού πλοίου. Η επιχείρηση μεταφοράς των Σομαλών πειρατών καθώς και του πειρατικού σκάφους με τον οπλισμό τους στη γερμανική φρεγάτα ολοκληρώθηκε στις 06.30.

Πρώτο Θέμα

Link to comment
Share on other sites

Μα, gpan, είναι δυνατόν να μην έπαιξε στα κανάλια? Τέτοια θέματα είναι η απόλυτη χαρά των τηλεοπτικών ειδήσεων.;)

Και με την ευκαιρία να επισημάνουμε (εάν δεν το έχουμε ξαναπεί) ότι κυβερνήτης της Φ/Γ ΨΑΡΑ είναι ο Αντ/ρχος Π. Λυμπέρης, γιός του πρώην Αρχηγού Στόλου και κατόπιν Α/ΓΕΕΘΑ Χρήστου Λυμπέρη. Και απ' ό,τι βλέπω - με τέτοιες αποστολές και εμπειρίες- και ο γιός θα φθάσει τουλάχιστον Α.Σ.;)

Link to comment
Share on other sites

Νέα απόπειρα πειρατείας εκδηλώθηκε σήμερα το πρωί στις 5.54 εναντίον του φορτηγού εμπορικού πλοίου Νορβηγικής σημαίας «SIGLOO TOR».

Το πλήρωμα του νορβηγικού πλοίου κατάφερε να αποτρέψει την αρχική επίθεση των πειρατών, ενώ ταυτόχρονα ειδοποίησε για το συμβάν μέσω ραδιοτηλεφώνου τα παραπλέοντα πλοία.

Η φρεγάτα «ΨΑΡΑ», που βρισκόταν κοντά στο σημείο, έλαβε εντολή να κινηθεί προς την περιοχή του συμβάντος για να αποτρέψει την πειρατεία και να συλλάβει τους πειρατές.

Link to comment
Share on other sites

Εμενα ολη η υποθεση με τις πειρατειες δε μ αρεσει καθολου παντως. Δεν ειναι δυνατον με αυτο το βαρκακι να βγηκανε απο τις ακτες τις Σομαλιας και να προλαβαν το βαπορι. Ουτε να την εχουν μονιμα στημενη σε οποιο περασει. Οκ συμφωνω ειναι μικρο και δε μπορει να εντοπιστει. Αλλα δε νομιζω ξαναλεω οτι μπορει να κανει ταξιδι τοσα μιλια απο τις ακτες μεχρι το στοχο που ειναι το βαπορι. Δε μιλαμε για 10-15 μιλια αλλα για πανω απο 100 μιλια. Δηλαδη αποσταση Πειραια-Μηλου. Κατι πονηρο πρεπει να υπαρχει γυρω απ ολη αυτη την εξαρση και σιγουρα παιζει ρολο η γενικη οικονομικη κατασταση στον κοσμο.. Τωρα ποιος τι πως και γιατι αν το γνωριζα μαλλον θα με κλαιγατε τωρα :D

Link to comment
Share on other sites

Δεν ειναι δυνατον με αυτο το βαρκακι να βγηκανε απο τις ακτες τις Σομαλιας και να προλαβαν το βαπορι. Ουτε να την εχουν μονιμα στημενη σε οποιο περασει.

Μα δε βγαίνουν τόσο ανοικτά με βαρκάκια αλλά με μεγαλύτερα σκάφη (συνήθως παλαιά αλιευτικά) τα οποία χρησιμοποιούν ως προκεχωρημένες βάσεις στη μέση του Ωκεανού (τα λεγόμενα motherships). Από κει ξεκινάνε βόλτες με τις ξύλινες βάρκες σαν αυτή του βίντεο.

Μάλιστα σε σχετική γαλλική εκπομπή κάποια στιγμή ανέφεραν ότι ψάχνουν κυρίως για ύποπτα "αλιευτικά" και όχι τόσο για βαρκούλες. Χαρακτηριστικά αναφέρθηκε το παράδειγμα μηχανότρατας η οποία έπλεε δεκάδες μίλια από την ακτή χωρίς να φέρει καμιά απολύτως συσκευή αλιείας (όπως δίχτυα, παραγάδια, κλπ.), πράγμα που την καθστούσε πιθανό mothership.

Link to comment
Share on other sites

Το γνωριζω αυτο. Γι αυτο και απορω που δε μπορει να εντοπιστει ενα τετοιου μεγεθους σκαφος. Εδω μιλαμε και μας ακουνε απεναντι ;)

Link to comment
Share on other sites

Από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού ανακοινώνεται ότι τη Δευτέρα 6 Απριλίου 2009 στο Τζιμπουτί, θα λάβει χώρα η τελετή παράδοσης – παραλαβής καθηκόντων διοικητού της Ευρωπαϊκής ναυτικής δύναμης της επιχείρησης ΑΤΑΛΑΝΤΑ (EU NAVFOR ATALANTA).

Link to comment
Share on other sites

Σε θρίλερ εξελίσσεται πλέον η πειρατική επίθεση που δέχθηκε σήμερα το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Maersk Alabama με σημαία ΗΠΑ, καθώς το Αμερικανικό Πεντάγωνο έκανε γνωστό λίγο πριν ότι το πλήρωμα του πλοίου, όλοι αμερικανοί, επανέκτησαν τον έλεγχο του σκάφους και κρατούν τον ένα από τους τέσσερις σομαλούς πειρατές.

Αργότερα έγινε γνωστό ότι οι άλλοι τρείς σομαλοί πειρατές βρίσκονται δίπλα στο πλοίο σε σωστική λέμβο την οποία κατέβασαν από το πλοίο προκειμένου να διαφύγουν και κρατούν ως όμηρο τον πλοίαρχο του, τον οποίο παρέσυραν μαζί τους όταν το πλήρωμα τους επιτέθηκε.

Link to comment
Share on other sites

Στα χέρια πειρατών έπεσε ένα ακόμα πλοίο στα ανοικτά της Σομαλίας, ανακοίνωσε σήμερα το Πρόγραμμα Αρωγής Ναυτικών Ανατολικής Αφρικής.

Όπως διευκρινίστηκε, πρόκειται για το ελληνικό φορτηγό πλοίο Irene E.M., σημαίας Αγ. Βικεντίου, το οποίο κατελήφθη τα ξημερώματα.

Προς το παρόν δεν υπάρχουν περισσότερες πληροφορίες για το νέο χτύπημα των πειρατών που ανεβάζει σε εννέα τον αριθμό των πλοίο που έχουν καταληφθεί από τις αρχές Απριλίου.

Ναυτεμπορική

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Το Irene E.M. που είχε καταληφθεί από πειρατές όπως μας είχε αναφέρει στο προηγούμενο ποστ ο Orestis, απελευθερώθηκε τελικά χθες, Σάββατο 25/4ου.

Πειρατές απελευθέρωσαν ελληνικό πλοίο 25/04/2009

Οι πειρατές έλαβαν ως λύτρα 1,9 εκ. δολάρια

Σομαλοί πειρατές απελευθέρωσαν ένα ελληνικό πλοίο που είχαν καταλάβει πριν από δύο μήνες αφού έλαβαν λύτρα ύψους 1,9 εκατομμυρίου δολαρίων, δήλωσε προς το πρακτορείο Ρόιτερ ένας πειρατής.

Τον Απρίλιο πειρατές κατέλαβαν ένα ελληνικό εμπορικό πλοίο, το Irene E.M., με 22μελές πλήρωμα αποτελούμενο από Φιλιππινέζους.

Είχαν επίσης καταλάβει στις 25 Μαρτίου το ελληνικής πλοιοκτησίας Nipayiya. Το πλοίο αυτό, νηολογημένο στον Παναμά, κατελήφθη σε απόσταση 450 μιλίων από τη νότια ακτή της Σομαλίας.

Πηγή : ΣΚΑΙ.gr

Μέσα στην χαρμόσυνη είδηση της απελευθέρωσης, δεν μπορεί κανείς να μην προσέξει την σύνθεση του πληρώματος ενός Ελληνικού πλοίου. "22μελές πλήρωμα, αποτελούμενο από Φιλιππινέζους". Ούτε καν ένας Έλληνας έστω αξιωματικός ??? :(

Link to comment
Share on other sites

To marinews αναφέρει ότι πρόκειται για το m/v saldanha. Ταιριάζουν και οι ημερομηνίες (2 μήνες μετά). Για το IRENE EM μάλλον είναι νωρίς ακόμα.

Σομαλοί πειρατές έπιασαν το M/V Saldanha panamax blt '04 ιδιοκτησίας Dryships του Γ. Οικονόμου. Το πλοίο αγοράστηκε τον Αύγουστο του '07 έναντι usd 72m. Πλήρωμα 22 άτομα.
Link to comment
Share on other sites

Πράγματι, πρόκειται για το Saldanha, σύμφωνα με σημερινές δηλώσεις του ίδιου του Οικονόμου στην Τradewinds...που επίσης είπε ότι έχει φύγει ήδη από τη Σομαλία.

Link to comment
Share on other sites

ΚΑΤΙ ΓΝΩΡΙΖΕΙ Ο ΚΑΠΕΤΑΝΙΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΕΙΡΑΤΕΙΕΣ;;;

Πρός κύριον Αστέριο Χουλιάρα καθηγητή πολιτικών επιστημών στο πανεπιστήμιο Πελοποννήσο

Κοινοποίηση: κύριον Αντώνιο Μπρεδήμα καθηγητή Νομικής, πανεπιστημίου Αθηνώ

Αξιότιμε κύριε καθηγητα,

Κατά την διάρκεια ημερίδας για τις επιπτώσεις της πειρατίας στην διεθνή ναυσιπλοία - που διοργάνωσε το ινστιτούτο διεθνών οικονομικών σχέσεων [ Ι।Δ।Ο।Σ। ] - αναφέρατε πολύ σωστά, ότι το έτος 2008 αυξήθηκαν 200% τα κρούσματα των ναυτοπειρατιών στην περιοχή της Σομαλίας και του κόλπου του ADEN σε σχέση με το 2007, μιά και τα νέα κρούσματα άγγιξαν τον αστρονομικό αριθμό των 111।Για τα οποία δαπανήθηκαν - σας ενημερώνω - άνω των 150।000।000 δολαρίων ως λύτρα μέχρι στιγμής για τα πλοία που απελευθερώθηκαν, με αποτέλεσμα το κόστος στην ναυσιπλοία να αυξηθεί με το ποσόν των 80।000.000 δολλαρίων.

Μέχρι εδώ, συμφωνούμε απόλυτα. Διαφωνώ ριζικά όμως με την συνέχεια της ομιλίας σας, μια και θεωρείται σαν αιτία της γέννησης των ναυταπατών στην συγκεκριμένη αυτή περιοχή, το γεγονός ότι η χώρα της Σομαλίας παραμένει ακυβέρνητη 18 χρόνια, γεγονός που οδήγησε τούς άνεργους ντόπιους ψαράδες να στραφούν στις ναυτοπειρατίες, κάτι που τους εξασφαλίζει εύκολο και αρκετό χρήμα.

Δεν γνωρίζω αν το κοινό - που παρακολουθούσε την ομιλία σας αυτή - χειροκρότησε τις σκέψεις σας αυτές ή όχι.

Εγώ προσωπικά τις θεωρώ "πέρα για πέρα ανακριβείς, αναξιόπιστες, αλλά συνάμα και προσβλητικές για την νοημοσύνη όσων γνωρίζουν πράγματα και στοιχεία για την λαίλαπα των ναυταπατών."

Και σας ερωτώ, κύριε καθηγητά: 1.- Δεν σας εκπλήτουν οι γνώσεις των άνεργων ντόπιων Σομαλών ψαράδων, που γνωρίζουν και επιλέγουν τα πλοία που μεταφέρουν πανάκριβα φορτία και συλλαμβάνουν μόνον αυτά; 2.- Πως γνωρίζουν το λιμάνι φόρτωσής των, το είδος του φορτίου τους, την ώρα που έλυσαν κάβους, την πορεία τους, τον προορισμόν τους, την ωριαία ταχύτητά τους, και κυρίως την ημέρα που βρίσκονται στην "επικίνδυνη ζώνη των ρεσάλτων"; 3.- Πως γνωρίζουν την αξία των πολύτιμων φορτίων τους και προσδιορίζουν το ύψος των λύτρων; 4.- Ποιός είναι ο εν "Ελλάδι διαπραγματευτής μεταξύ Σομαλών πειρατών και Ελλήνων εφοπλιστών, που κάνει τα παζάρια του ύψους των λύτρων που καταβάλλονται τελικά στα "αφεντικά" των δύσμοιρων αναλφάβητων ψαράδων, που η αμοιβή των για κάθε ρεσάλτο δεν ξεπερνά τα 1000 δολλάρια; 5.- Πως είναι δυνατόν να υπάρχει έξαρση ναυτοπειρατιών όποτε η ναυλαγορά είναι πεσμένη;

Εκτός αν ισχυρίζεστε ότι οι πληροφορίες που διαθέτουν οι Σομαλοί πειρατές, δεν είναι ικανότερες και δεν λειτουργούν καλύτερα από τις αντίστοιχες της πολυεθνικής ναυτικής δύναμης, που ενεργεί υπό την αιγίδα του Ο.Η.Ε. και μάλιστα χωρίς να διαθέτουν αντίστοιχα δορυφορικά συστήματα επικοινωνιών και παρακολούθησης. Εκτός αν ισχυριστείτε δημόσια, ότι οι "άξεστοι αυτοί ψαράδες" έχουν την δυνατότητα να επικοινωνούν απ' ευθείας με τους κυβερνήτες της Σομαλίας και να τους καταβάλλουν το 50% των λύτρων ανά περίπτωση, προκειμένου να τους διατίθεται"πολιτική ασυλία" και "οιαδήποτε διευκόλυνση" στα λιμάνια της Σομαλίας. Γιατί αυτή είναι η "επίσημη ταρίφα" που εισπράττει το κράτος της Σομαλίας, όχι φυσικά από τους ξυπόλητους ψαράδες, αλλά δυστυχώς από "ΕΛΛΗΝΑ" τέως πλοιοκτήτη, κάτοικο του Mogadishu" (φυγόδικο και φυγόποινο)" και που ενεργεί για λογαριασμό "ευηπόληπτων" και υπεράνω πάσης υποψίας Ελλήνων, που κατοικούν στα Βόρεια προάστεια. Μην κουράζεστε άδικα, κύριε καθηγητά και σπαταλάτε την φαιά σας ουσία.

Όλα τα γνωρίζουν, όλοι τους, αλλά ουδείς τολμά να ασχοληθεί με το θέμα αυτό. Πιστέψτε με ότι έχω ιδίαν αντίληψην των γεγονότων, απέστειλλα το πρώτον επιστολή μου στον υπουργό εμπορικής ναυτιλίας στις 19/11/2008 με σκοπό να του γνωστοποιήσω τον τρόπο που διενεργούνται οι ναυτοπειρατίες και η οποία έμεινε ατυχώς "ΑΝΑΠΑΝΤΗΤΗ"!!!!! Στην συνέχεια και συγκεκριμένα στις 02/02/2009, προθυμοποιήθηκα εκ νέου να συνδράμω τους ενδιαφερόμενους, με τα όσα γνώριζα για τις μεθόδους που ακολουθούν, τις προφυλάξεις των αλλά και με πλήθος στοιχείων που πίστευα ότι θα φανούν χρήσιμα για την πάταξη των ναυτοπειρατιών και ουδεμία απάντηση έλαβα από ουδένα των αποδεκτών της επιστολής - καταγγελίας μου αυτής, η οποία απεστάλλη εις: (α) Διεθνή Ένωση ανεξαρτήτων πλοιοκτητών δεξαμενοπλοίων [ Intertanko ] (β) Γραφείο διεθνούς θαλάσσιας επιφυλακής πειρατίας [ IMB ] (γ) Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών (δ) Ασφαλιστικό οργανισμό των LLOUD'S (ε) Nippon Foundation

Μου προκαλεί εντύπωση η αδιαφορία τους, διότι όλοι γνωρίζουν το βάρος των καταγγελιών μου, μια και έν έτει 1978 [ περίοδος ναυτοπειρατιών - ναυταπατών στην περιοχή του Λιβάνου ] εγώ προσωπικά έπαιξα το κεφάλι μου "κορώνα - γράμματα" και απεκάλυψα στις αρχές το όλο κύκλωμα των "ευηπόληπτων ναυταπατεώνων, οι οποίοι - "δυστυχώς για την Ελληνική Δικαιοσύνη" - εστάθη αδύναμη να τους καθήσει στο εδώλιο του κατηγορουμένου [ παρά την σωρείαν των παραπεμπτικών βουλευμάτων σε βάρος των, όλα σε βαθμόν κακουργήματος ] μια και εντολή υπουργού ναυτιλίας, οι υποθέσεις ετέθησαν όλες στο " Α Ρ Χ Ε Ι Ο " με το σκεπτικόν :"Ότι για λόγους οικονομικού και εθνικού συμφέροντος, έπρεπε να μην πληροφορηθούν οι ασφαλιστικοί διεθνείς οργανισμοί, ότι η Ελλάς βρήθει ναυταπατεώνων."

Αυτά τα ολίγα προς ενημέρωσή σας. Εντός ολίγων ημερών θα κυκλοφορήσει το βιβλίο μου με τίτλο "ΝΑΥΤΑΠΑΤΕΣ" στο οποίο αναγράφονται λεπτομερώς όλα τα γεγονότα και τα "ονοματεπώνυμα των ευπόληπτων πρωτεργατών, οι οποίοι κυκλοφορούν ανάμεσά μας , "ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΚΑΙ ΑΝΕΞΕΛΕΚΤΟΙ." Αξίζει τον κόπο να το διαβάσετε. Σας διαβεβαιώνω περί αυτού. Θα εκπλαγείτε ομολογουμένως. Μόνον που δεν πρόκειται για παραμύθι ή μύθο. Δεν έχετε παρά να το διαβάσετε και να ρωτήσετε εκείνους που φέρονται ως εμπλεκόμενοι.

"Γιατί η ΑΛΗΘΕΙΑ δεν μπορεί να παραμένει στον τάφο, όσο πικρή και δυσάρεστη είναι για μερικούς, που γέμισαν και γεμίζουν ακόμη τα σεντούκια τους, με εκατομμύρια δολλάρια।" Με εκτίμηση Ιωάννης Εμμ. ΝομικόςΠλοίαρχος Ε.Ν.

ΣΧΟΛΙΟ: Ο καπετάνιος έγγραψε βιβλίο με τις ναυτοπειρατείες, παρουσιάζοντας εξαιρετικά στοιχεία. Οι αρμόδιες Αρχές έκλειναν για χρόνια τα μάτια μπροστά στα στοιχεία αυτά, με αιτιολογία ότι εάν μάθαιναν οι πελάτες των ελλήνων εφοπλιστών τα ...χαίρια τους, θα οδηγούνταν η ελληνική ναυτιλία σε καταποντισμό ενώ και οι ασφαλιστικές εταιρίες θα αρνούνταν να ασφαλίσουν τα ελληνικά πλοία. Μήπως είναι καιρός να σπάσει το απόστημα και όσοι ευθύνονται και ΟΣΟΙ ΥΠΕΘΑΛΨΑΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ να λογοδοτήσουν;

Αναρτήθηκε από Θεοδοσία Κοντζόγλου

Link to comment
Share on other sites

Δεν γνωρίζω πολλά για το θέμα αλλα υπάρχει μια λογική με την οποια διαφωνώ σε ένα στοιχειο που είναι το νούμερο 1 assumption και παρασέρνει όλα τα υπόλοιπα.

Το κείμενο λέει ότι γνωρίζουν τα ακριβά φορτία οι πειρατές οποτε και τις ακριβείς ώρες άφιξης κλπ. Εγώ πάλι δεν πιστεύω ότι γνωρίζουν πια είναι τα ακριβά καραβια γιατί απλά όλα είναι ακριβά. Επίσης αν τα γνώριζαν τότε δεν θα την έπεφταν σε γαλλικό πολεμικό όπως και έκαναν πριν λίγες μέρες. Άσε που δεν είναι δύσκολο να εντοπίσεις ένα πλοίο με ένα radar. ούτε η χρήση του radar είναι δύσκολη έστω για έναν αμόρφωτο. Ένας μορφωμένος αρκεί να το εξηγήσει σε εκατοντάδες.

Δεν θα συνεχίσω να διαφωνώ σημείο σημείο απλά θεωρώ ότι ξεκινάει από λάθος assumption.

Δεν σημαίνει ότι αρνούμαι το ότι μπορεί να υπάρχουν διαπλεκόμενα αλλα το σενάριο του κειμένου είναι λίγο τραβηγμένο.

Τα στοιχεια της αύξησης πειρατείας δεν μου λένε κάτι. Ήταν 50(παρα πολλά) το 2007 και έγιναν 100 το 2008 του οποιου πάνω από το μισό έτος ήταν ψηλά k όχι εν μέσω κρίσης.

Ναυταπάτες υπάρχουν αλλα μην θυσιάζουμε τα πάντα στον βωμό της πειρατείας και των βιβλιων.

Και ας μας πει κάποιος την ιστορία του war risk στις ασφάλειες και πως δουλεύει γιατί στα ναυλοσύμφωνα περιλαμβάνονται στους ορους περί πειρατείας.

Link to comment
Share on other sites

εκτος απο τους καθηγητες νομικων και πολιτικων επιστημων, μηπως ο συντακτης της επιστολης θα επρεπε να την αποστειλει και σε κανεναν αρμοδιοτερο; (πχ τον αρχιεπισκοπο αθηνων, τον νουντσιο του παπα και το μουφτη της κομοτηνης).

γενικα εχουμε μια ταση στην ελλαδα να τα αποδιδουμε ολα σε συνομωσιες και πλεκτανες, που εχουν παντα το ιδιο κοινο στοιχειο: φταιει καποιος αλλος. παντα οταν υπαρχει μια ανωμαλη κατασταση, καποιοι σπευδουν να επωφεληθουν. το γεγονος οτι καποιος ελληνας πουλα διαμεσολαβηση αναμεσα σε πλοιοκτητες και πειρατες, ή οτι καποιοι πλοιοκτητες ισως τα σκανε εκ των προτερων (πληρωνουν προστασια το λεμε εδω) για να απελευθερωνονται αμεσως τα πλοια τους (εχει ακουστει και αυτο), δε σημαινει οτι δεν υπαρχει προβλημα πειρατειας. συνηθως καθε επαγγελματιας που ειτε δεν του αρεσε το επαγγελμα του, ειτε εχει παραπονα, ειτε καπου αδικηθηκε, βγαζει και ενα βιβλιο, οπου αληθεια και μυθιστορημα συναντωνται ωραια και δημιουργικα και ολοι οι αλλοι βγαινουν απατεωνες και ανικανοι.

Link to comment
Share on other sites

Την τετάρτη πειρατές κατέλαβαν το ελληνικών συμφερόντων chemical tanker M/V Nipayia (σημαία Παναμά) με 19 άτομα πλήρωμα που έπλεε 450 ν.μ. ανατολικά του σομαλικού λιμανιού Kismayo.
Ελευθερώθηκε και αυτό το Σάββατο. Λύτρα δεν αναφέρθηκαν, αλλά σίγουρα κάτι θα έδωσαν...

Σχετικά με όσα λέμε παραπάνω, το Reuters μιλάει για πληροφορίες περί δικτύου πληροφόρησης των πειρατών στο Λονδίνο.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Με καρέκλες καταστρώματος εκτόπισαν Βρετανοί συνταξιούχοι, που έκαναν κρουαζιέρα, Σομαλούς πειρατές οι οποίοι αποπειράθηκαν να καταλάβουν το πλοίο τους.

Οι γενναίοι ηλικιωμένοι πήραν τον «νόμο» στα χέρια τους, όταν άγνωστοι ένοπλοι με Kalashnikov προσέγγισαν το καράβι την ώρα που οι επιβάτες απολάμβαναν ένα κονσέρτο του Μότσαρτ.

Οι Σομαλοί πειρατές προσπάθησαν να επιβιβαστούν στο MSC Melody από ένα πλοιάριο, χρησιμοποιώντας γάντζους και σκάλες. Αλλά από την πρύμνη του 35.000 τόνων πλοίου οι επιβάτες τούς πέταξαν καρέκλες και τραπέζια.

Στη συνέχεια, ο καπετάνιος είπε στους πελάτες να κλειδωθούν στις καμπίνες τους, καθώς οι άντρες ασφαλείας αντιμετώπιζαν τους πειρατές.

Ύστερα από μισή ώρα, οι ένοπλοι «κατέθεσαν» τα όπλα και διέφυγαν χωρίς να τραυματιστεί κανείς. Το περιστατικό έγινε στον Ινδικό Ωκεανό, 180 μίλια από τις Σεϋχέλλες.

Ζουγκλα

Αυτα ειναι για να μαθουν αλλη φορα με ποιους τα βαζουν :D:D

Link to comment
Share on other sites

Χωρίς να φταίει ο φίλος Neptune, να ενημερώσω ότι το συμβάν έλαβε χώρα πριν περίπου ένα μήνα. Βέβαια η Ζούγκλα μάλλον έχει διανθίσει λίγο την είδηση με μουσικές του Μότσαρντ αλλά όντως κάπου είχε πάρει το μάτι μου ότι οι επιβάτες είδαν πρώτοι τους πειρατές και ότι υπήρξαν και μικροτραυματισμοί από σπασμένα τζάμια. Όπως και να έχει, την επίθεση απέτρεψαν Ισραηλινοί οπλισμένοι υπάλληλοι ασφαλείας που είχε το πλοίο. Πλέον η MSC αποφάσισε τα πλοία της που επιστρέφουν στην Ευρώπη από την Ασία να κάνουν τον διάπλου της Αφρικής.

Μερικές πληροφορίες εδώ

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...