Jump to content
Shipfriends

Πειρατικές επιθέσεις


Recommended Posts

Από την ανατολική Αφρική ησυχάσαμε γενικά, πάμε στη Δυτική Αφρική να δούμε το τελευταίο πλοίο που δέχτηκε επίθεση και σύμφωνα με τα λεγόμενα, απελευθερώθηκε μετά από 3 ημέρες, με τους πειρατές να κρατούν ομήρους 3 μέλη του πληρώματος. Με κίνδυνο να κάνω λάθος, νομίζω πως το συγκεκριμένο πλοίο είναι πλοιοκτησίας Λασκαρίδη.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Δεν πρόκειται για πειρατικές επιθέσεις ακριβώς αλλά τέλος πάντων, παρεμφερές. Δεν ξέρω αν στην τηλεόραση προβάλλεται αυτό, αλλά πληθαίνουν οι ανησυχίες στη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα για την κατάσταση στην Υεμένη. Και πιο συγκεκριμένα για τη δυνατότητα των ανταρτών της περιοχής να εξαπολύουν επιθέσεις ακόμα και με drones. Ως τώρα, η δραστηριότητά τους έχει περιοριστεί σε στόχους που έχουν σχέση με τη Σαουδική Αραβία αλλά είναι επισήμως εκπεφρασμένη η επιθυμία τους να αρχίσουν να πλήττουν αδιακρίτως. Αν γίνει αυτό θα έχουμε μεγάλα ντράβαλα, που λένε και στο Χατζηκυριάκειο, με την πιθανότητα τα πλοία πια να προτιμούν να μην περνάνε το Σουέζ, ορατή. Με ό,τι αυτό συνεπάγεται. 

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

 Σύμφωνα με το γαλλικό πρακτορείο ειδήσεων AFP αγνοείται εδώ και μία εβδομάδα στη θάλασσα ανοιχτά της Γκαμπόν δεξαμενόπλοιο ελληνικών συμφερόντων, σημαίας Παναμά. Στο πλοίο επέβαιναν τα 17 μέλη του πληρώματος, γεωργιανής καταγωγής. Ο λόγος για το πλοίο "Παντελένα" , μήκους 121 μέτρων χωρητικότητας 7.000 τόννων. Το δεξαμενόπλοιο ναυπηγήθηκε το 2006 και ανήκει σε μία ελληνική εταιρία,  η οποία δραστηριοποιείται σε επιχειρήσεις έρευνας σε συνεργασία με τις τοπικές ναυτικές δυνάμεις του Ηνωμένου Βασιλείου  και με τις αρχές της Γεωργίας. Όπως ανακοίνωσε στρατιωτική πηγή "κόπηκε ο πομπός που δείχνει την θέση του, το πρώτο πράγμα που κάνουν οι πειρατές είναι να κόβουν τις επικοινωνίες του". Όπως επισημαίνει το Διεθνές Ναυτιλιακό Γραφείο, ο κόλπος της Γουινέας είναι περιοχή έντονης πειρατικής δραστηριοποίησης. Χωρίς αμφιβολία, με μια πρώτη ματιά στα γεγονότα η αιτία εξαφάνισης φαίνεται να είναι η πειρατεία. 
 

Πηγή: http://www.skai.gr/news/greece/article/381322/exafanistike-tanker-ellinikon-sumferodon-koda-sti-gabon/#ixzz5Opsx99im 
Follow them: @skaigr on Twitter | skaigr on Facebook

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Έντονη πειρατική δραστηριότητα τις τελευταίες μέρες στον κόλπο της Γουινέας στη Δυτική Αφρική. Πρώτα πραγματοποίηθηκε επίθεση στο νορβηγικών συμφερόντων φορτηγό πλοίο Bonita (9494060) και στη συνέχεια στο «Έλκα Αριστοτέλης», νηολογίου Πειραιά 11217, όπου απείχθησαν 4 ναυτικοί  ένας Έλληνας, δύο Φιλιππινέζους κι ένας Γεωργιανός.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 4 months later...

Το BBC δημοσιεύσε ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο που διηγείται την ιστορία των ναυτικών του ελληνόκτητου MT Apecus το οποίο στις 19 Απριλίου 2019 έπεσε θύμα πειρατών 7 ναυτικά μίλια έξω από το Bonny Island, στο δέλτα του Νίγηρα. Η ιστορία περιγράφει την περιπέτεια από την πλευρά ενός από τους ναυτικούς, του Sudeep Choudhury. Μας δίνει μια ιδέα για τις συνθήκες στις οποίες αναγκάστηκαν να επιβιώνουν, τις προσπάθειες των οικογενειών των ναυτικών να πιέσουν την πλοιοκτήτρια εταιρεία (Petrogress Inc. με βάση των Πειραιά) να πλήρωσει τα λύτρα και πως αφέθηκαν ελεύθεροι μετά από την πληρωμή κάποιου ποσού στους απαγωγείς. 70 μέρες διήρκησε η απαγωγή.

Αφήνει αιχμές προς την εταιρεία ως προς την διαχείρηση της κρίσης και επισημαίνει τις κατηγορίες που αντιμετωπίζει για λαθρεμπόριο πετρελαίου.

Quote

The Nigerian navy had publicly accused the tanker company of being involved in the transport of stolen crude oil from the Niger Delta to Ghana. The attack on the Apecus and the kidnapping, according to the navy, had actually been provoked by a disagreement between two criminal groups. There had even been arrests. The ship company's manager in Nigeria had apparently confessed to being involved in illicit oil trading.

Capt Christos, the ship's owner, fervently denied this. In emails seen by the BBC, he blamed the Indian government for getting the Nigerian navy to detain his vessels and staff in order to force him to "negotiate with terrorists" and pay an "incredible" ransom. Indian authorities dispute this version of events. The Nigerian Navy didn't comment.

Η εταιρεία αρνείται τις κατηγορίες, ενώ εκκρεμεί δίκη στη Νιγηρία.

Quote

The ordeal is over but Sudeep and the other men remain tangled in a bureaucratic mess to try to get someone to take responsibility for what happened to them. Since returning, they have not received their salaries, nor any compensation. Sudeep reckons he's owed close to $10,000 in wages for the more than seven months he spent on the ship and in captivity. Capt Christos did not respond to detailed questions about the kidnapping or whether he disputed that he owed Sudeep money.

He said in an email: "All the kidnapped personnel was safely released and return [sic] to their homes, thanks to Owners ONLY!" The company continues to deny that the Apecus was involved in the purchase of illegal oil, and instead argues it was at Bonny Island for repairs and to pick up supplies. A court case is pending in Nigeria.

 

Link to comment
Share on other sites

Απαίσια ιστορία φίλε Θάνο που επαναλαμβάνεται δυστυχώς όλο και περισσότερο στην περιοχή. Είναι απλά ξεφτίλα για τη διεθνή κοινότητα το 2020 να βλέπουμε φαινόμενα που παραπέμπουν στο Μπαρμπαρόσα. Ποιός έχει δίκιο και ποιός άδικο σε αυτή την ιστορία, θα το βρεί η υπηρεσία. Εγώ όμως να προσθέσω το εξής: σαν διαχειρίστρια εταιρεία του πλοίου φέρεται η Petronav Carriers με έδρα το Delaware των ΗΠΑ και με διαχειρίστρια εταιρεία στον Πειραιά, Σπύρου Τρικούπη 10. Πλοιοκτήτρια εταιρεία είναι η Shiba Shipmanagement Ltd με διεύθυνση την προηγούμενη διεύθυνση στον Πειραιά, άρα εκεί είναι ο πραγματικός πλοιοκτήτης.

 

Και το άρθρο του BBC αλλά και η ιστοσελίδα της εταιρείας(από αυτήν το παρακάτω απόσπασμα), αναφέρουν σαν ιδρυτή και CEO της εταιρείας τον Χρήστο Τράιο:

Quote

Petrogress, Inc., is a Delaware US Public Company listed in OTC and has adopted the US Security and Exchange Commission rules and ethics.
Today the Company has offices and representations in five countries worldwide and its largest operations are in Piraeus (Greece) and Tema (Ghana).
The founder and company’s chief executive is Christos Traios, to whom the operational directors and representatives report him directly.
The majority shares owned by the CEO and the rest owned by about seven thousand shareholders.

 

Ο συγκεκριμένος άνθρωπος δεν είναι η πρώτη φορά που απασχολεί την επικαιρότητα με ιστορίες για κατασχέσεις και χρέη όμως. Θυμάστε το Tracarrier(πρώην Κάρυστος/Πόρτο Λάφια) και το Trabunker? Μαντέψτε από που βγαίνει το πρώτο συνθετικό -Tra, θυμόμαστε όλοι πως κατασχέθηκαν τα πλοία και που κατέληξαν. Φέρεται επίσης να είναι και πίσω από το πρώην City of Tema μια και εκεί η διαχειρίστρια εταιρεία ήταν η Tramarine(Γρηγορίου Λαμπράκη 107). Να τι είχε γίνει στο City of Tema, όπως αναφέρουν οι Lloyds:

Quote

Tenerife, Dec 11 -- General cargo City of Tema (3511 gt, built 1981) is presently under arrest at Santa Cruz de Tenerife by order of the local Marine Authorities, initially due to certain irregularities found on board when the vessel first arrived, and then due to court claims presented by numerous suppliers. Apparently, the master and part of the crew abandoned the vessel some months ago. There are approximately seven crew members still on board at present in very precarious conditions. Both the shipowners and the cargo owners have abandoned the vessel, and due to this the port authorities are at present investigating what measures to take regarding the vessel and its cargo of 3,125.215 tons of Nigerian palm kernel extraction meal.

 

Δεν δείχνει καλή η όλη ιστορία, απ' όπου κι αν την πιάσεις.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Το πλοίο πήγαινε για Southampton έχοντας φορτώσει στο Lagos της Νιγηρίας. Και εν πλώ ανακάλυψε το πλήρωμα πως συνταξίδευαν με 7 λαθρεπιβάτες από τη Νιγηρία. Οι εν λόγω λαθρεπιβάτες άρχισαν να έχουν βίαιη συμπεριφορά μάλλον όταν ανακάλυψαν πως το πλήρωμα δεν είχε καμία διάθεση να τους βοηθήσει να εισέλθουν λάθρα στο ΗΒ. Έτσι το πλήρωμα σε μια δεδομένη χρονική στιγμή κλείστηκε στο citadel του πλοίου και φώναξε το Ιππικό, το οποίο ενεφανίσθη στη μορφή του Special Boat Squadron των ενόπλων δυνάμεων του ΗΒ το οποίο και ανέκτησε το control του πλοίου, δένοντας χεροπόδαρα τους λαθρεπιβάτες. Πηγή η ηλεκτρονική έκδοση της Tradewinds.

Link to comment
Share on other sites

Συναγερμός σήμανε στη Μάγχη. Ύποπτο περιστατικό σημειώθηκε, συγκεκριμένα, πάνω στο δεξαμενόπλοιο Nave Andromeda ενώ έπλεε ανοικτά  της Νήσου Ουάιτ.

Λαθρεπιβάτες, σύμφωνα με πληροφορίες των βρετανικών μέσων ενημέρωσης, απείλησαν να σκοτώσουν μέλη του πληρώματος. Μάλιστα, μετά το περιστατικό κρατούνται επτά Νιγηριανοί. Οι λαθρεπιβάτες φέρεται να ήρθαν στα χέρια με το πλήρωμα και να ανέλαβαν τον έλεγχο του πλοίου χωρίς όμως να ξέρουν να το κυβερνήσουν.

Στήθηκε επιχείρηση στην οποία συμμετείχαν και ελικόπτερα που πέταξαν πάνω από το πλοίο για να αποκομίσουν μία καλύτερη εικόνα. Σύμφωνα με πληροφορίες, απαγορεύτηκε ο κατάπλους του δεξαμενόπλοιου στο λιμάνι του Σάουθάμπτον. Επίσης υπηρεσίες που παρακολουθούν και καταγράφουν τους πλόες των πλοίων κατέγραψαν ασυνήθιστα ζικ-ζακ από το «Nave Andromeda» στα ανοικτά των ακτών της Νήσου Ουάιτ.

Περισσότερα στο Πρώτο Θέμα.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...