Jump to content
Shipfriends

Superexpress (IMO 9176046)


.voyager

Recommended Posts

Το γλωσσοτρωμε το βαποράκι και είναι άδικο. Μέχρι και 36,0 πατησε σήμερα για να μαζέψει τη καθυστέρηση. Όταν αποφασίζεις να ταξιδέψεις με ταχύπλοο η πραγματικότητα δείχνει ότι πρεπει να εισαι ψιλιασμενος για πιθανες καθυστερήσεις, μικρό αλλαγές κλπ. Δεν υπάρχει η σταθερότητα των συμβατικών (πχ Delos που κάθε βράδυ 23.08 περναει φαναρι Πειραιά για μέσα και αν αργήσει θα είναι για ελάχιστα λεπτά..). 

Edited by gpap2006
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 568
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Με αφορμή τις βλάβες του Super Express η πράξη έχει δείξει για τα ταχύπλοα ότι: α) η αξιοπιστία τους είναι πολύ εύθραυστη (για να το πούμε επιεικώς) και β) στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, προσπαθώντας σε τρεις μήνες να βγάλουν μια ολόκληρη χρόνια, τα πλοία αυτά δουλεύουν με τη λογική των συμβατικών (πολλά λιμάνια, λίγες ώρες ανάπαυσης). Επίσης, στην εξίσωση θα πρέπει να συμπεριλάβουμε και το ότι δεν βρίσκονται και στο άνθος της ηλικίας τους. 

Link to comment
Share on other sites

Το τελευταίο που είπες σχετικά με την ηλικία τους πιστεύω είναι το πιο σημαντικό συν το ότι έχει περάσει από πολλές εταιρείες και το είχαν ρημάξει . Σε ολόκληρη την Ευρώπη και όχι μόνο βλέπουμε προγράμματα αντικαταστάσεις παλαιότερων ταχυπλόων και συμβατικών με καινούρια newbuild . Στην Ελλάδα αντιθέτως υπάρχει η λογική πάρε ένα secondhand να το μαζέψουμε και θα κάνει την ίδια δουλειά με ένα καινούριο . Όμως με αυτή τη λογική σε λίγα χρόνια τα περισσότερα ταχύπλοα θα είναι 30+ . Πιστεύω είναι ώρα να ξεκινήσουν οι εταιρείες seajets golden και οι υπόλοιποι να τρέξουν προγράμματα κατασκευής νέων πλοίων από ναυπηγεία . Ήδη η Hellenic έκανε μια μικρή αρχή με την κατασκευή των νέων aero catamaran.Γιατί να μην ακολουθήσουν και οι υπόλοιποι ; Ένα νέο ταχύπλοο σαν το super express μπορεί να κοστίσει από 40-60εκ . Αν βάλουμε κάτω το κόστος αγοράς του superexpress που ήταν γύρω στα 20 εκ αν θυμάμαι καλά , τις μετασκευές που του έκαναν πέρυσι το χειμώνα συν τις βλάβες που έχει βγάλει δεν νομίζω να φέρνει κανένα κέρδος στην golden . Δηλαδή οι υπόλοιπες εταιρείες της Ευρώπης που χτίζουν νέα πλοία το κάνουν έτσι για να σπαταλίσουν χρήμα ; Δεν νομίζω...Είχαμε δει ότι με τα Highspeed η hellenic εδραιώθηκε γιατί ήταν κάτι ξεχωριστό . Ήταν καινούρια , αξιόπιστα και κυρίως γρήγορα γι αυτό και τα προτίμησε ο κόσμος . Βγαίνει λίγο off topic η κουβέντα αλλά πρέπει να πάμε μπροστά κάποια στιγμή...

Link to comment
Share on other sites

59 minutes ago, gpap2006 said:

Το γλωσσοτρωμε το βαποράκι και είναι άδικο. Μέχρι και 36,0 πατησε σήμερα για να μαζέψει τη καθυστέρηση. Όταν αποφασίζεις να ταξιδέψεις με ταχύπλοο η πραγματικότητα δείχνει ότι πρεπει να εισαι ψιλιασμενος για πιθανες καθυστερήσεις, μικρό αλλαγές κλπ. Δεν υπάρχει η σταθερότητα των συμβατικών (πχ Delos που κάθε βράδυ 23.08 περναει φαναρι Πειραιά για μέσα και αν αργήσει θα είναι για ελάχιστα λεπτά..). 

Θα διαφωνήσω. Το ότι χτυπάει 37ρια άδειο δεν αναιρεί το γεγονός ότι μέχρι την Μύκονο πάει σαν τα μικρά Blue Star. Η εταιρεία του φαντάζομαι γνωρίζει πολύ καλά ότι το σκάφος αυτό ζορίζεται ιδιαίτερα με φουλ γκαράζ και τα θεματάκια του τα έχει με τις μηχανές, παρόλα αυτά γεμίζει το γκαράζ προκειμένου να βγάλει κέρδος και δεν την ενδιαφέρει απ'ότι φαίνεται ότι ο άλλος πλήρωσε παραπάνω για να είναι στην Μύκονο 9:40 και φτάνει 11 και αντίστοιχα στην Τήνο. Και προς Θεού δεν μιλάω μόνο για την GSF, πριν δύο χρόνια ο Ηλιόπουλος κοροιδευε κόσμο και έκοβε διπλό εισιτήριο με το ANDROS JET που δεν ξεπερνούσε τα 25 μίλια. 

Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, Superfast VI said:

Με αφορμή τις βλάβες του Super Express η πράξη έχει δείξει για τα ταχύπλοα ότι: α) η αξιοπιστία τους είναι πολύ εύθραυστη (για να το πούμε επιεικώς) και β) στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, προσπαθώντας σε τρεις μήνες να βγάλουν μια ολόκληρη χρόνια, τα πλοία αυτά δουλεύουν με τη λογική των συμβατικών (πολλά λιμάνια, λίγες ώρες ανάπαυσης). Επίσης, στην εξίσωση θα πρέπει να συμπεριλάβουμε και το ότι δεν βρίσκονται και στο άνθος της ηλικίας τους. 

Δεν μπορώ να μην συμφωνήσω μέχρι κεραίας. Το νεότερο ταχύπλοο που ταξιδεύει κουβαλάει 20+ χρόνια στην πλάτη του που με την ταλαιπωρία που τρώνε , έχουν πολύ πιο πολλές επιβαρύνσεις από τα συμβατικά.

Είναι γεγονός ότι σε γενικότερο πλαίσιο , επειδή έχουν  μεγάλες καταναλώσεις και πολυέξοδες επισκευές , ότι μαζέψουν είναι μέσα σε 80-90 ημέρες , οπότε μέσα σε αυτό το πλαίσιο σχεδόν όλες οι εταιρείες προσπαθούν να τα εκμεταλλευτούν όσο περισσότερο μπορούν.

Επίσης λόγω της πολυπλοκότητας της κατασκευής τους, τις κοπώσεις από μελτέμια και φορτώσεις, τα vibration και τις παραμορφώσεις, τις μηχανές τους που είναι πολύστροφες , τα πολλά ηλεκτρονικά που διαθέτουν αλλά βαραίνουν από κάποια χρόνια και μετά, τα πολλά περιφερειακά μηχανήματα που έχουν, η αξιοπιστία τους είναι πολύ εύθραστη. Μπορεί ένα ταχύπλοο να μην πέρνει μπροστά για μια κάρτα , μπορεί να χρειάζεται να θέσει εκτός λειτουργίας μία μηχανή για έναν καυστήρα ή για ένα φίλτρο ή για ένα alarm ή για να δοκιμάσει απεμπλοκή αντικειμένου, ή..., μπορεί από πολλούς παράγοντες να βγει ένα ανεκτέλεστο δρομολόγιο ή παροδικά να σβήσει την μία μηχανή για πάρα πολλούς λόγους που δεν έχουν να κάνουν με μηχανική βλάβη στις κύριες μηχανές ή στις ηλεκτρομηχανές.

8 minutes ago, Champion Jet_2 said:

 Πιστεύω είναι ώρα να ξεκινήσουν οι εταιρείες seajets golden και οι υπόλοιποι να τρέξουν προγράμματα κατασκευής νέων πλοίων από ναυπηγεία . Ήδη η Hellenic έκανε μια μικρή αρχή με την κατασκευή των νέων aero catamaran.Γιατί να μην ακολουθήσουν και οι υπόλοιποι ; Ένα νέο ταχύπλοο σαν το super express μπορεί να κοστίσει από 40-60εκ . Αν βάλουμε κάτω το κόστος αγοράς του superexpress που ήταν γύρω στα 20 εκ αν θυμάμαι καλά , τις μετασκευές που του έκαναν πέρυσι το χειμώνα συν τις βλάβες που έχει βγάλει δεν νομίζω να φέρνει κανένα κέρδος στην golden . Δηλαδή οι υπόλοιπες εταιρείες της Ευρώπης που χτίζουν νέα πλοία το κάνουν έτσι για να σπαταλίσουν χρήμα ; Δεν νομίζω...Είχαμε δει ότι με τα Highspeed η hellenic εδραιώθηκε γιατί ήταν κάτι ξεχωριστό . Ήταν καινούρια , αξιόπιστα και κυρίως γρήγορα γι αυτό και τα προτίμησε ο κόσμος . Βγαίνει λίγο off topic η κουβέντα αλλά πρέπει να πάμε μπροστά κάποια στιγμή...

Δεν είναι εύκολο για μία ακτοπλοική εταιρεία στη σημερινή εποχή να πάρει δανεισμό για μία τόση μεγάλη επένδυση προπάντων αν είναι οι εταιρείες προσωπικές και όχι πολυμετοχικές με τράπεζα εκ των μεγαλομετόχων όπως είναι η ΑΤΤΙΚΑ. Επίσης η εποχικότητα της ακτοπλοίας και κυρίως τα χρόνια της πανδημίας που διανύουμε αποτελούν επιπλέον ανασταλτικούς παράγοντες για την εκπόνηση ενός τέτοιου προγράμματος.  Από την άλλη επενδύσεις σε 20-25 χρονών ταχύπλοα κόστους 20-25 εκατ. πιστεύω ότι δεν έχουν περιθώρια απόσβεσης. Και γι αυτό εξακολουθώ να πιστεύω πάντα ότι επενδύσεις σε καλά και σύγχρονα συμβατικά είναι η καλύτερη λύση για το Αιγαίο. 

Link to comment
Share on other sites

Μιας λοιπόν και το πλοίο είχε την τιμητική του σήμερα να πούμε ότι έφτασε στην Τήνο στις 19.35, έφερε 9 ιχ, φόρτωσε άλλα 45 και σήκωσε καταπέλτη για Ραφήνα στις 19.50.

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω πως καταλαβαίνουμε ένα κόψιμο ταχύτητας λόγω βάρους και ένα κόψιμο λόγω κάποιου προβλήματος . Ένα πλοίο δεν χάνει 10 μίλια μόνο από το φορτίο . Σήμερα που είναι πίτα το γκαράζ πάει με 31-32 . Μην τα ρίχνουμε όλα στο φορτίο . Για μενα πάντως εκεί στην golden πρέπει να το κοιτάξουν το θέμα . Δεν γίνεται κάθε τρεις και λίγο να έχει αστάθειες στην ταχύτητα του . Καλά χρυσά τα 35-36 μίλια αλλά άλλο να τα πιάσεις άλλο να τα κρατήσεις...

Link to comment
Share on other sites

Εδώ πέρσι φίλε μου πήγαινε με 25-27 σταθερά όλο το καλοκαίρι και η "λύση" ήταν να αφαιρεθεί ο ένας καταπέλτης για να πιάσει ταχυτητα. Άρα το πολύ το βάρος, μάλλον, το γονατίζει το πλοίο. Μια λυση θα ήταν να κλείσουν το γκαράζ στο συστημα και να κόβουν μόνο επιβάτες όπως κάνει ο Ηλιό?? 

Link to comment
Share on other sites

Σήμερα είχε πιο πολλά ΙΧ από χθες , και σήμερα πήγαινε με 31-32 . Νομίζω αυτό τα λέει όλα για το αν ήταν μικροβλάβη ή φορτίο το θέμα του πλοίου . Το πολύ βάρος καταπονεί τις μηχανές του πλοίου και είναι λογικό να βγάλει βλάβη αφού ζορίζεται . Επίσης τον καταπέλτη των αφαίρεσαν για να φύγει βάρος από την πρύμη ώστε να δουλεύουν καλύτερα τα τζετ πίσω όπως είχε αναφερθεί πάλι στο forum . Εξάλλου η κατανομή του βάρους έχει σημαντικό ρόλο στα ταχύπλοα

Edited by Champion Jet_2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Το πλοίο δείχνει να έχει κάποιο θέμα πάλι. Λίγο πριν φτάσει Τήνο μείωσε ταχύτητα την οποία διατηρεί και μετά την αναχώρηση. Από Τήνο αναχώρησε στις 19.40 αφού μάζεψε περί τα 60ιχ. Ας ελπίσουμε να μην είναι κάτι σοβαρό για να μην ταλαιπωρήσει τον κόσμο που θα επιστρέφει. 

Link to comment
Share on other sites

Τα περισσότερα ταχύπλοα 3-4 μήνες τον χρόνο δουλεύουν και ακόμα και τότε τις μισές μέρες με ταχύτητες συμβατικών ταξιδεύουν.

Μια φταίει αν έχουν αυτοκινητα στο γκαράζ,μια ο καιρός, μια βλάβες.

Για γέλια.

Link to comment
Share on other sites

Προβλήματα έχουν ολα τα βαπόρια.. Καποια εμφανή καποια οχι..καλο θα ηταν να μη βγάζουμε αυθαίρετα συμπεράσματα χωρις να γνωρίζουμε..Το να καθομασγε πανω απο το AIS και να κοιταμε τις ταχύτητες χωρις να γνωριζουμε ουτε τις συνθήκες ουτε τις ιδιαιτεροτητες δεν νομιζω οτι χρησιμευει σε τιποτα παραπάνω απο να τα λεμε στο καφενείο.. Το σίγουρο ειναι οτι το θεμα που αντιμετώπισε δεν ειναι μόνιμο..

Link to comment
Share on other sites

Σαφώς και είναι μόνιμο.

Αφού παρουσιάζεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα ανεξήγητη  μείωση της ταχύτητας.

Κάτι το οποίο δεν είναι απαραίτητο να το παρατηρήσει κανείς από το αις, αρκεί να είναι σε κάποιο λιμάνι του δρομολογίου του για να διαπιστώσει την καθυστέρηση.

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

Για να μην αναλωνόμαστε μονίμως σε συζητήσεις δίχως τέλος ( :P ) ας δούμε εδώ το πλοίο να αναχωρεί ολοταχώς και χωρίς καμία καθυστέρηση πριν λίγο καιρό από την Σαντορίνη
 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Πάντως το πλοίο δουλεύει πάρα πολύ καλά σε όλα τα σκέλη του δρομολογίου του. Επίσης και οι εσωτερικοί του χώροι σχολιάζονται με θετικά σχόλια από τους επιβάτες. Νομίζω του ταιριάζει γάντι η γραμμή, αρκετά καλύτερο από το Superrunner. Σε γενικές γραμμές πάντως δεν έχει ιδιαίτερες καθυστερήσεις, άσχετα με τις αυξομειώσεις που ίσως παρατηρούνται στη ταχύτητά του. 

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Villandry said:

Σαφώς και είναι μόνιμο.

Για να λετε εσεις οτι είναι μονιμο κατι παραπανω θα ξερετε.. Οποτε δεν υπαρχει λόγος για περαιτέρω σχολιο μου

Edited by proud_ionian
to make a long quote short
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Το Super Express λίγο πριν ρίξει καταπέλτη στη Νο: 7 θέση στο λιμάνι της Μυκόνου και αναχώρηση του για τη Ραφήνα. Και εδώ παρέα το Worldchampion Jet στο λιμάνι του Πειραιά πριν την έναρξη των δρομολογίων τους

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Για να λέμε και καμια καλή κουβέντα για το πλοίο πάντως, εγώ φέτος που ταξίδεψα από Πάρο για Τήνο μου άφησε πολύ καλές εντυπώσεις. Στην ώρα του παρόλο τον αέρα, πολύ καλό ταξίδεμα και το εσωτερικό εξαιρετικό. Στην Πάρο έβγαλε και πήρε πολύ κόσμο, στη Μύκονο κατέβηκε επίσης πολύς κόσμος, ενώ πρέπει να φόρτωσε πάνω από 60-70 ΙΧ από Τήνο. 

Και θα συμφωνήσω με τον pie, άσχετα με το marine traffic και τις αυξομειώσεις στις ταχύτητες, δεν πρέπει να είχε καθυστερήσεις γενικά φέτος το καλοκαίρι. Νομίζω άδικα το κατηγορούμε τόσο πολύ.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...