Jump to content
Shipfriends

Corfu (IMO 9349758)


Recommended Posts

Σημερινό ταξίδι ενός φίλου μου με το Corfu, o ίδιος που έκανε πέρυσι το Τζάκι Τσάν :D. Η εντύπωσή του από το πλοίο καλύτερη από πέρυσι, πιο καθαρό και συμμαζεμένο. Του έκανε εντύπωση πως το πλήρωμα έχει πολλούς Έλληνες, και στο γκαράζ αλλά και στο ξενοδοχειακό. Οι Ιταλοί είναι ελάχιστοι, φαντάζομαι πως περιορίζονται στη γέφυρα και τη μηχανή. Στα αρνητικά το ελάχιστο εξωτερικό κατάστρωμα, πληκτικό πλοίο για να ταξιδέψει κανείς.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • 4 months later...

Τελευταίο δρομολόγιο ήταν το σημερινό στην γραμμή Ανκόνα Ηγουμενίτσα . Θα μπει στην γραμμή Νάπολι Παλέρμο Κάλιαρι. Μένει να δούμε ποιο θα το αντικαταστήσει.

Link to comment
Share on other sites

Απέπλευσε ήδη για την Ιταλία απ' ευθείας από την Ηγουμενίτσα, αυτή ήταν η γραμμή που είχε η Tirrenia επιδοτούμενη, μέχρι πρότινος με το Αριάδνη.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Αν δεί κανείς την gallerie του πλοίου, έχουμε φωτογραφίες από κάθε πιθανό όνομα και φορεσιά του. Θα ήταν λοιπόν ανακολουθία να μην παραθέσουμε και την τελευταία του, εδώ δεμένο στην Ηγουμενίτσα λίγες μέρες πρίν μας αφήσει για την Ιταλία. Ποιά είναι η διαφορά με πέρυσι? Πολύ μικρή, μιλάμε για το γεγονός πως οι δύο οριζόντιες λεπτές γραμμές στο φουγάρο έχουν βαφτεί μπλέ, ενώ έχει βαφτεί μαύρη και η γέφυρα.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 1 year later...

Corfu το ανάγνωσμα, πρόσχωμεν.

 

Αλλά σε αυτήν την περίπτωση έχει ενδιαφέρον και το πρίν του ταξιδίου, οπότε ξεκινάμε την περιγραφή από ώρα 1430 στην Olbia, η οποία βρίσκεται 3 ώρες περίπου μακριά από το Cagliari, απ' όπου το Corfu αναχωρεί στις 1900 για τη Napoli. Είναι η τελευταία μέρα του περασμένου Ιουνίου. Ξεκινάμε λοιπόν, μαλακωσά το πάω το Zastava:D, για να φτάσουμε 1.5 ώρα πρίν την αναχώρηση. Καμιά ώρα μακριά από το Cagliari, ξαφνικά πήζει το σύμπαν, σταματά η κυκλοφορία, κόσμος έξω από τα αυτοκίνητα, πυροσβεστικές κλπ. Κάποιος λοιπόν είτε δεν είχε συντηρήσει σωστά το αυτοκίνητο του, είτε είχε σοβαρούς εχθρούς:D, με αποτέλεσμα να λαμπαδιάσει ένα αυτοκίνητο πάνω στον αυτοκινητόδρομο. Να μη τα πολυλογώ, χάνουμε αρκετή ώρα εκεί οπότε φωτιά στα μπατζάκια μας και πάμε πια ολοταχώς να προλάβουμε το πλοίο. Ώρα 1820 φτάνουμε στην επιβίβαση, όλα καλά. Ή έτσι νομίζαμε.

 

Έρχεται η ώρα μας για έλεγχο, παίρνει τις κρατήσεις ο fratello, πρόβλημα. Η πινακίδα του αυτοκινήτου μας είναι διαφορετική από αυτήν που αναγράφεται στην κράτηση. Σωστό, γιατί όταν κλείσαμε τα εισιτήρια δεν ξέραμε τι αυτοκίνητο θα έχουμε μαζί μας. Δεν το δέχεται με τίποτα, μας στέλνει πίσω στo εκδοτήριο εισιτηρίων για να αλλάξουμε την κράτηση. Εδώ να πω ότι δεν άλλαζε κατηγορία εισιτηρίου το αυτοκίνητο, δεν είχαμε δηλαδή κλείσει Smart και εμφανιστήκαμε με Porsche Cayenne. Επίσης να πω ότι συνήθως στο εξωτερικό αν δεν ξέρεις την πινακίδα του αυτοκινήτου σου όταν θα κάνεις κράτηση, οι εταιρείες σου δίνουν τη δυνατότητα να κλείσεις χωρίς την πινακίδα. Στο συγκεκριμένο ταξίδι δεν μας έλεγξαν πινακίδα αυτοκινήτου σε κανένα από τα προηγούμενα θαλασσινά περάσματα, ούτε καν στο παρελθόν όσες φορές έχω ταξιδέψει η ίδια η Grimaldi δεν έχω δεί να ελέγχει κάτι τέτοιο. Τέλος πάντων, μουρμουρίζοντας κάτι σχετικό με το ορθόδοξο εορτολόγιο:D, κάνουμε αναστροφή και ψάχνουμε το εκδοτήριο. Let's go Dukes, και μετά από δεκάδες παραβάσεις του κώδικα οδικής κυκλοφορίας, 2 εισόδους αναποδα σε μονόδρομο, μούτζες και bilingual καντήλια:D βρίσκουμε το εκδοτήριο το οποίο είναι στην κυριολεξία 150 μέτρα από την επιβίβαση. Πλήν όμως σε άλλη πύλη του λιμανιού. Κι αντί να ανοίξουν μια δίοδο να πηγαίνει ο κόσμος έστω και πεζός πρέπει κανείς να κάνει τον γύρο του Cagliari με αυτοκίνητο για να φτάσει εκεί.

 

Μπαίνω μέσα αλλόφρων γιατί η ώρα έχει πάει 1840, σκέφτομαι πως μέχρι να μπούν στο σύστημα να αλλάξουν λεπτομέρειες της πινακίδας, να τυπώσουν κλπ, αντίο ζωή. Λέω στην υπάλληλο τι θέλω, μου λέει πες μου την καινούρια πινακίδα. Και τι κάνει η θεά, παίρνει ένα στυλό Bic, γράφει την καινούρια πινακίδα επάνω στην κράτηση, πατάει και μια σφραγίδα και μου λέει "'έτοιμος" :D. Όλο αυτό για να το γράψουν με στυλό επάνω στην κράτηση. Όπως και να έχει, τσακηδόν για την επιβίβαση. Φτάνουμε εκεί, είμαστε στα 2-3 τελευταία αυτοκίνητα. Έρχεται μια κοπελιά αυτήν τη φορά. Η οποία δεν μπαίνει στον κόπο καν να κοιτάξει την "ανανεωμένη" κράτηση, κοιτάει μόνο τα διαβατήρια, όλη αυτή η μανούβρα είχε γίνει για το τίποτα. Κι εδώ έρχεται το άλλο γέλιο. Δύο επιβάτες στο αυτοκίνητο, ο ένας ξυρισμένο κεφάλι, ο άλλος με πυκνό μαλλί. Κοιτάει τη φωτογραφία του μαλλιά στο διαβατήριο, κοιτάει και μέσα στο αμάξι, και δίνει το διαβατήριο σε αυτόν με το ξυρισμένο κεφάλι λέγοντάς του πως είναι το δικό του διαβατήριο. Γέλασε και το πόρτ μπαγκάζ νομίζω:D. Για τo εγκληματολογικό της Αστυνομίας η κοπελιά, ταλεντάρα:D. Με τα πολλά λοιπόν, επιβίβαση ώρα 1850 για το επάνω γκαράζ που ήταν κατά τα 2/3 γεμάτο με ΙΧ. Μια που βλέπουμε τα έξω, το πλοίο έχει ένα εξωτερικό ντέκ-παρατηρητήριο και πλευρικούς διαδρόμους. Δυστυχώς χωρίς ίχνος καθίσματος, λόγω του ότι ο ίδιος χώρος έχει χαρακτηριστεί και ελικοδρόμιο.

 

Σκάμε λοιπόν στα σαλόνια του πλοίου λεπτά πρό της αναχωρήσεως. Περίεργη εικόνα, πλήρωμα αλαφιασμένο να τρέχει γύρω-γύρω. Επιβάτες με μπαγκάζια στημένοι όρθιοι στους διαδρόμους, παιδάκια να κλαίνε, επιβάτες να φωνάζουν και να διαμαρτύρονται. Η όλη σκηνή μου θύμισε κάτι ταινίες εποχής αποικιοκρατίας, που είναι ένα liner δεμένο στο λιμάνι της Βομβάης και δεκάδες βαστάζοι κουβαλάνε βαλίτσες, φορτώνουν εμπορεύματα και γενικά γίνεται ένα αλαλούμ. Τι είχε συμβεί? Το πλοίο είχε καταπλεύσει στο Cagliari το πρωί της ίδιας ημέρας κατά τις 1000, έκανε λοιπόν ημέρευση. Ε λοιπόν το πλήρωμα δεν είχε ασχοληθεί όλη την ημέρα με το να καθαρίσει καμπίνες, να αλλάξει σεντόνια και λοιπά, αυτό γινόταν ταυτόχρονα με την αναχώρηση. Με συνέπεια προφανώς να ανεβαίνουν οι επιβάτες και να μην υπάρχουν έτοιμες καμπίνες για να μπούν. Τραγικά κι απαράδεκτα πράγματα, αυτό δεν το έχω ξαναδεί ποτέ. Γιατί συνέβη αυτό, δεν ξέρω. Με το καχύποπτο μυαλό μου υποθέτω πως επειδή στη Σαρδηνία είμαστε, παραλίες ολόγυρα έχει να φάνε κι οι όρνιθες, θα έγιναν καπνός με το πέρας της πρωινής εκφόρτωσης και πήγαν στο μπήτς, που έλεγε κι ο Γιώργαρος ο Ζαμπέτας:D.

 

Το πλοίο πρύμα έχει παραπάνω κομοδέσιο σε σύγκριση με άλλα Visentini, όντας ένα από αυτά που το τελευταίο deck βάζει ΙΧ και όχι φορτηγά. Αυτό περιλαμβάνει την Υποδοχή, προσέξτε στη φωτογραφία το κυτίον παραπόνων, είναι γεμάτο με χαρτιά τα οποία προφανώς κανείς από το πλήρωμα δεν έχει φιλοτιμηθεί να μαζέψει και να διαβάσει:D. Υπάρχει επίσης και ένας τυφλός χώρος με κάτι άκυρες καρέκλες και ένα αυτόματο μηχάνημα πώλησης. Στο μέσον του πλοίου είναι το κεντρικό του σαλόνι με το μοναδικό μπάρ, η φωτογραφία είναι από το επόμενο πρωί. Αν παρατηρήσετε θα δείτε πως είναι πανβρώμικος ο χώρος από τα απομεινάρια του πρωινού, δεν καθάριζε κανείς. Θυμάμαι δε πως στο τραπέζι που καθίσαμε ήταν διάσπαρτα σκουπίδια, πολύ άσχημη εικόνα. Η άλλη πλευρά του νομίσματος φυσικά είναι ότι και το ως επί το πλείστον Ιταλικό επιβατικό κοινό, δεν έμπαινε στον κόπο να πετάξει τα σκουπίδια του στο καλάθι:rolleyes:. Υπάρχει επίσης και μαγαζάκι του τρόμου, ενώ πλώρα υπάρχει ένα ακόμη σαλόνι που όμως τη νύχτα κλείνει.

 

Κατάπλωρα έχουμε αριστερά το a la carte εστιατόριο και δεξιά το self service, έχουν μάλιστα τα ίδια καθίσματα όπως και όλο το υπόλοιπο πλοίο. Την ώρα που πήγαμε να κάτσουμε για βραδυνό, το self service ήταν εντελώς γεμάτο οπότε το a la carte ήταν μονόδρομος. Το φαγητό αρκετά καλό και σε ποιότητα αλλά και σε ποσότητα, βέβαια μαζί με κάτι μπίρες Ichnusa περιποιημένες πήγε κανένα 30άρι το άτομο αν θυμάμαι καλά. Και εδώ είχε γέλιο όμως η κατάσταση, με κάρτα μπορούσες να πληρώσεις μόνο πηγαίνοντας ο ίδιος στο self service. Πάω κι εγώ, όλο το πλήρωμα παρεμπιπτόντως να μιλά μεταξύ του Ναπολιτάνικα, από Ιταλικά niente. Σε σημείο που αναρωτήθηκα αν θα με καταλάβουν. Ζητώ να πληρώσω με κάρτα, κατά τα φαινόμενα υπάρχει μόνο ένα μέλος του πληρώματος που γνωρίζει πως γίνεται αυτό:P. Αυτός όμως είχε μπεί μέσα στην κουζίνα, αρχίζουν να τον φωνάζουν αλλαλάζοντας οι υπόλοιποι, ήταν λες και είσαι στη Βαρβάκειο και πλακώνονται οι χασάπηδες για το ποιός πουλάει το πιο καλό σπληνάντερο:D.

 

Ώρα για ύπνο όμως, παίρνουμε το κλίμακοστάσιο για την καμπίνα που μας βγάζει στον διάδρομο με το χειρότερης ποιότητας laminate που έχω δεί ποτέ μου. Όταν κάναμε την κράτηση αν δεν με απατά η μνήμη μου, το σύστημα δεν μας έβγαζε την επιλογή δίκλινης καμπίνας, ίσως γιατί δεν θέλουν να μένουν κρεβάτια αχρησιμοποίητα. Οπότε κι εμείς, μη θέλοντας να ρισκάρουμε την πιθανότητα μοιραστούμε τον ύπνο μας με δύο αγνώστους, κάναμε την επένδυση σε lux καμπίνα, νομίζω συνολικά δύο έχει το πλοίο. Κι όσο θυμάμαι δεν ήταν κάτι το δυσβάσταχτο σε επιπλέον κόστος. Μη φανταστείτε κάτι τρομερό, επιπέδου bulk carrier σε εξοπλισμό και φινίρισμα. Πλήν όμως επειδή δεν την πουλάνε και πολύ συχνά ήταν έτοιμη πρός χρήση, οπότε δε χρειάστηκε να περιμένουμε σαν τους υπόλοιπους επιβάτες. Η αγορά της συγκεκριμένης καμπίνας προσφέρει και τρομερά προνόμια:rolleyes:, δωρεάν κρουασάν η dolcetto για πρωινό.

 

Το συγκεκριμένο ταξίδι έγινε την αμέσως επόμενη νύχτα από το ταξίδι Genova - Olbia με το Rhapsody, οπότε οι συγκρίσεις ήταν αναπόφευκτες. Δεν περιμέναμε βέβαια κάτι ανάλογο με το Rhapsody, η επιλογή του Corfu στο συγκεκριμένο ταξίδι έγινε ξεκάθαρα γιατί βόλευε το ταξιδιωτικό μας πρόγραμμα. Έχοντας και την εμπειρία του ταξιδίου με το Corfu, μπορώ απερίφραστα να πω ότι δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να επιλέξεις το συγκεκριμένο πλοίο για το ταξίδι σου, αν έχεις άλλη επιλογή. Όσον αφορά το εσωτερικό και τους χώρους είναι όσο πιο Σπαρτιάτικο γίνεται. Κι εντάξει, οι χώροι και τα υλικά είναι θέμα αισθητικής του καθενός. Μπορεί εμένα το laminate να μου θυμίζει κωλόμπαρο στις Φιλιππίνες σε επίπεδο ποιότητας διακόσμησης αλλά μπορώ να καταλάβω κάποιον ο οποίος μπορεί να το θεωρεί επιπέδου παλάτι του Μπάκιγχαμ. Αυτό που δεν εμπίπτει στον τομέα της προσωπικής αισθητικής είναι η όλη εικόνα πλοίου, πληρώματος και γενικότερης ταξιδιωτικής εμπειρίας, εντός κι εκτός από αυτό. Αυτή η εταιρεία δεν σου δημιουργεί κανένα απολύτως αίσθημα εμπιστοσύνης και σεβασμού. Αντίθετα, ειδικά παρατηρώντας το πλήρωμα και τον τρόπο λειτουργίας εντός κι εκτός πλοίου, αισθάνεσαι πως όλα είναι αφημένα στην τύχη τους κι ότι σαν επιβάτη σε έχουν γραμμένο εκεί που δεν πιάνει μελάνι. Εύχομαι στα επόμενα χρόνια να υπάρχει ποιοτική εναλλακτική λύση στις διάφορες γραμμές που δραστηριοποιούνται, έτσι ώστε να μην αναγκάζεται κανείς να ταξιδεύει με την Grimaldi Lines. 

Link to comment
Share on other sites

Ξανά χίλια ευχαριστώ για το καταπληκτικό ανάγνωσμα :)

Αυτό που λες για τις μη έτοιμες καμπίνες, το έχω πάθει τις τελευταίες τρεις φορές ταξιδεύοντας με τον Γκριμάλντι στην Αδριατική. Τη μια μάλιστα φορά, περιμέναμε σχεδόν μία ώρα για να καθαριστεί η καμπίνα )που παρόλα αυτά ήταν η πιο βρώμικη που έχω συναντήσει ποτέ σε πλοίο!).

Link to comment
Share on other sites

Να' σαι καλά. Στην Αδριατική ως ένα σημείο δικαιολογείται υπό την έννοια πως τα πλοία έχουν συνεχή δρομολόγια. Και μάλιστα με ωράρια που όπως όλοι ξέρουμε εμπίπτουν στην κατηγορία της επιστημονικής φαντασίας. Οπότε τι να προλάβουν? Εδώ όμως μιλάμε για ένα πλοίο που καθόταν από το πρωί και που μάλιστα αναγκάζονται οι επιβάτες να εκκενώσουν τις καμπίνες τουλάχιστον μία ώρα πρό της αφίξεως.  

Link to comment
Share on other sites

Δε δικαιολογείται, επειδή θα έπρεπε να γνωρίζει η εταιρεία πως με τέτοια ωράρια δε βγαίνει ;) Είναι η φιλοσοφία της. Δεν τους ενδιαφέρει. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η εικόνα του σαλονιού το άλλο πρωί στην περιγραφή σου.

Πώς γίνεται στην ΤΤ να μπορείς να παραμείνεις στην καμπίνα μέχρι 30 λεπτά πριν την άφιξη και π.χ. σε περίπτωση παραμονής στο λιμάνι από 1:45 ώρα, παρόλα αυτά οι καμπίνες να είναι πεντακάθαρες;

Link to comment
Share on other sites

@Nick the Greek Εγώ Νίκο θα σου πω ένα πράγμα μόνο.., "Δόξα τον Θεό να λες που έφτασες Γένοβα"..! Οι άνθρωποι πρέπει να είναι μεγάλοι επιστήμονες.., μακράν από τα χειρότερα ταξίδια που έχω διαβάσει. Να μεταδρομολογούντο, λέει, αυτό το Corfu έτσι όπως είναι, σε καμιά γραμμή του Αιγαίου.., ακόμα και η εμπειρία Ολύμπους θα φαινόταν κρουαζιέρα στους επιβάτες..! 

Link to comment
Share on other sites

Περίμενε, δεν είπα πως ήταν ένα ταξίδι "βγαλμένο από την κόλαση", όπως λένε και οι Άγγλοι. Ούτε ότι φοβηθήκαμε ή κινδυνέψαμε, πρός Θεού. Θέλω να είμαι δίκαιος. Αυτό που λέω εγώ είναι πως πρόκειται για ένα μέτριο πλοίο που το τρέχει ένα πλήρωμα και μια εταιρεία που σου δίνουν την αίσθηση πως όλα γίνονται στην τύχη, δεν υπάρχει σεβασμός στον επιβάτη, δεν σέβονται καν τους εαυτούς τους. Πράγμα που σε κάνει να μην τους έχεις καμία εκτίμηση και εμπιστοσύνη. Είναι ένα μετριότατο προιόν που δεν σε κάνει να θέλεις να ταξιδέψεις μαζί τους για οποιονδήποτε λόγο εκτός της ανάγκης ή της τεράστιας οικονομικής διαφοράς από τον όποιο ανταγωνισμό.

Link to comment
Share on other sites

Προς Θεου..δεν χρησιμοποίησα τέτοιους χαρακτηρισμούς απλά η αίσθηση που αποκόμισα ήταν "τραγικό πλοίο-με τραγικό πλήρωμα-σε τραγικές συνθήκες"..! 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...