Jump to content
Shipfriends

H πιθανή ναυπήγηση 20 x LNG fueled Kmax από τον Αλέξανδρο Παναγόπουλο


Recommended Posts

Να δούμε τα νέα από τη Ναυτεμπορική, είναι κάτι που το γνωρίζω σαν φήμη, όμως πρώτη φορά το βλέπω γραμμένο δημοσίως:

Quote

Συνεχίζοντας την οικογενειακή παράδοση που δίνει έμφαση στην καινοτομία, ο κ. Αλέξανδρος Παναγόπουλος ηγείται ενός φιλόδοξου «πράσινου» επενδυτικού project ναυπήγησης και διαχείρισης τουλάχιστον 20 πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου που θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG).

Όπως ανακοινώθηκε σήμερα Τρίτη 10 Απριλίου υπεγράφη επιστολή προθέσεων (LOI) μεταξύ της FORWARD MARITIME GROUP μιας θυγατρικής της ναυτιλιακής εταιρείας Arista του κ. Αλέξανδρου Παναγόπουλου, με τα ναυπηγεία JIANGSU YANGZIJIANG SHIPBUILDING GROUP  για την κατασκευή έως και είκοσι φορτηγών πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου kamsarmax 84.000 dwt τα οποία θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο LNG. Τα πλοία «FORWARD BULKER 84-LNG» θα παραδοθούν μεταξύ των ετών  2020 -2023 και θα φέρουν το εμπορικό σήμα «FORWARD SHIPS».

Το «PROJECT FORWARD»  δημιουργήθηκε από την ARISTA SHIPPING SA το 2013 με στόχο την μείωση των εκπομπών αερίων ρύπων από τα πλοία με την αξιοποίηση του LNG ως καυσίμου των πλοίων. Στο πλαίσιο του προγράμματος αυτού επιλέχθηκε ο τύπος του πλοίου Kamsarmax που μειώνει το κόστος μεταφοράς στη θάλασσα, εκσυγχρονίζει τον ναυτιλιακό κλάδο και ορίζει το νέο πρότυπο πλοίου για τους κανόνες εκπομπών του ΙΜΟ για το 2020 και πέραν αυτού.

Η FORWARD MARITIME GROUP INC είναι μια θυγατρική της Arista Group και συμφώνησε με την Yangzijiang Shipbuilding Group να κάνουν αυτό το καινοτόμο σχέδιο στην πραγματικότητα, όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση

Οι εταίροι στο PROJECT FORWARD είναι ισχυρά ονόματα όπως ο αμερικανικός νηογνώμονας ABS, η SHELL η Gaztransport & Technigaz, η WÄRTSILÄ και η DELTAMARIN.

 

 

programma-naupigisis-20-ploion-pou-tha-k

 

Εν πρώτοις να ξεκαθαρίσουμε πως δεν πρόκειται για παραγγελία αλλά για Letter of Intent, οπότε δεν έχουν αρχίσει να κόβουν λαμαρίνες. Αν πραγματοποιηθεί, μάλλον θα μιλάμε για την πρώτη παραγγελία bulk carriers με τέτοιο καύσιμο που θα δουλεύουν στη spot αγορά. Γεγονός σημαντικότατο μια και τη δεδομένη χρονική στιγμή που μιλάμε οι υποδομές παγκοσμίως για ανεφοδιασμό σε τέτοιου είδους πλοία είναι από ελάχιστες εώς ανύπαρκτες. Οπότε οι Παναγόπουλοι μπορεί να είναι και εδώ πρωτοπόροι, αν τελικά προχωρήσει αυτή η επένδυση.

Που κολλάμε εκτός από την έλλειψη υποδομών ανεφοδιασμού? Μα φυσικά στα μπικικίνια. Οι εκτιμήσεις μου λένε πως ένα τέτοιο πλοίο είναι κατά αρκετά εκατομμύρια δολλάρια ακριβότερο σε σχέση με ένα πλοίο παρομοίου μεγέθους που φοράει scrubbers από τη μαμά του. Και φυσικά πρέπει να αντισταθμίζει με κάποιον άλλο τρόπο αυτήν τη διαφορά ώστε να καθίσταται οικονομικά βιώσιμο. Δεν ξέρω αν χρειάζεται μεγαλύτερο μέγεθος πλοίου(cape/newcastlemax) ώστε να βγούν τα κουκιά. 

Όπως και να έχει το πράγμα, respect στην οικογένεια Παναγόπουλου και ειδικά στον Αλέξανδρο, και μόνο που το κοιτάνε σοβαρά σαν προοπτική. Μεγάλο πράγμα η οικογενειακή παράδοση και το ανοιχτό μυαλό. 

Link to comment
Share on other sites

Η οικονομική βιωσιμότητα είναι στοίχημα για την εξέλιξη του spread HFO-LNG. Αν το πιστεύεις, τα βάζεις, κι αν σου κάτσει, κονομάς B)

 

Αυτό που θα ήθελα να ρωτήσω είναι πώς προκύπτει οτι ένα μεγαλύτερο πλοίο LNG είναι περισσότερο οικονομικά βιώσιμο από ένα μικρότερο πλοίο LNG σε σχέση με το αντίστοιχο συμβατικό; Κοιτάς τη διαφορά της τιμής μεταξύ LNG-συμβατικού ως ποσοστό της τιμής του συμβατικού για τα διαφορετικά μεγέθη; Κοιτάς τα καθαρά έσοδα για τα διαφορετικά μεγέθη;

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Πολύ ωραία η ερώτησή σου. Δεν έχω μια συγκεκριμένη απάντηση, αν προσέξεις τη διατύπωσή μου παραπάνω κι εγώ αναρωτιέμαι αν ένα μεγαλύτερο πλοίο θα άλλαζε την χρηματο-οικονομική εξίσωση της εκμετάλλευσης. Πιθανολογώ όμως πως για ένα μεγαλύτερο πλοίο, λαμβανομένης υπ' όψιν της κατανάλωσης και του spread της τιμής, το κόστος του καυσίμου ανά τόννο μεταφερόμενου φορτίου να είναι μικρότερο, άρα και το πλοίο πιο βιώσιμο οικονομικά απ' ότι νομίζουμε.

 

Και υπάρχουν βέβαια και αστάθμητοι παράγοντες. Για παράδειγμα, μέχρι σήμερα δεν έχουμε δεί κανένα κράτος πραγματικά να πριμοδοτεί τη χρήση αυτών των εναλλακτικών καυσίμων, ή αντίστροφα να "τιμωρεί" ή να "επιβαρύνει" τη χρήση παραδοσιακών καυσίμων, σε επίπεδο ναυτιλίας πάντα. Αν βλέπαμε κάτι τέτοιο να προκύπτει σε ικανή κλίμακα, οι όροι του παιχνιδιού θα άλλαζαν πολύ.

 

Υπάρχει ακόμα ένας αστάθμητος παράγοντας, και μιλάμε για τη στάση μεγάλων ναυλωτών(Shell, Maersk) ή εταιρειών που ελέγχουν τα φορτία όπως ελέγχουν οι μεγάλοι μεταλλωρύχοι(Vale, BHP, Rio Tinto). Αν ορισμένοι από αυτούς άλλαζαν πολιτική και στήριζαν στην πράξη πλοία νέων τεχνολογιών, η εξίσωση θα άλλαζε μέσα σε ένα βράδυ, ειδικά στα μεγάλα μεγέθη πλοίων που δεν υπάρχει τόσο κατακερματισμένη αγορά όσο στα μικρότερα.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Και πάλι στα νέα το project για το οποίο συζητάμε, αυτήν τη φορά σε άρθρο που μπορεί κανείς να διαβάσει στην Tradewinds. Ακόμα δε μιλάμε για firm order φυσικά, το οποίο δεν είναι καλό. 

 

Στις καινούριες λεπτομέρειες που μαθαίνουμε είναι η επιβεβαίωση της εκτίμησής μου περί της πολύ πιο ακριβής τιμής. Μεσίτες την υπολογίζουν στα 42 εκατομμύρια ντόλλαρς, κατι σε 60% παραπάνω από τα υπάρχοντα Κινέζικα νεότευκτα kamsarmaxes. Το design ελπιζει να μειώσει και πάλι σε σύγκριση με τα συμβατικά designs τις εκπομπές CO2 κατά 35%, SOx κατά 99% και NOx κατά 80%. Μιλάμε μάλλον για 2 μηχανές Wartsila. Για να δούμε αν τελικά θα πραγματοποιηθεί.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Δυστυχώς δεν προχώρησε αυτή η ναυπήγηση, πέρα από το LOI όπως ακούγεται. Για σκάσουν τα λεφτά οι τράπεζες για ένα τέτοιο project, πρέπει να υπάρχει και ανάλογη υποστήριξη από μακρόχρονη ναύλωση των πλοίων από κάποιο μεγάλο όνομα της αγοράς. Κάτι τέτοιο φαίνεται πως δεν κατέστη δυνατό, οπότε back to square one. Η συγκυρία δεν ήταν η κατάλληλη τη δεδομένη χρονική στιγμή, αλλά σίγουρα δεν είναι τα τελευταία νέα που ακούμε από έναν τέτοιο τύπο πλοίου. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...