Jump to content
Shipfriends

Saga (ΙΜΟ 7911545)


Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Το Saga έχει δέσει στη γωνία της προβλήτας Νο: 1 στο Πέραμα και έχει περιφραχτεί ο χώρος. Προς το παρόν δεν είδα κινητικότητα στο πλοίο, οπότε μάλλον για κάποιο μικρό εργασίες και το δεξαμενισμό του ήρθε στο Πέραμα. Αλλά υπάρχει ένα ενδεχόμενο για να κάτσει αρκετά παραπάνω, έτσι ώστε να γίνουν κάποιες εργασίες ανακαίνισης στο ξενοδοχειακό του από την VDN Ippokampos.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Το Saga ανέβηκε σήμερα στη δεξαμενή Πειραιάς ΙΙΙ για τον δεξαμενισμό του. Από ότι μαθαίνω τελικά θα προστεθούν αρκετές καμπίνες στο πλοίο έτσι ώστε να προσαρμοστεί στα νέα καθήκοντα που θα αναλάβει μετά τις εργασίες που θα κάνει στο Πέραμα.

Edited by polmyt
link
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Προσοχή: Ακολουθεί μακροσκελές κείμενο. Κατάλληλο μόνο για μερακλήδες. 

 

Φαντάζομαι πως στη συντριπτική πλειοψηφία εξ΄ υμών, η έλευση του Stena Saga στο Πέραμα δεν δημιουργεί κάποιο ιδιαίτερο συναίσθημα, πέραν της περιέργειας για το πως είναι/δείχνει και για το πού/ποιόν προορίζεται. Ομολογώ πως κι εγώ όταν το χειμώνα του 2019 έκλεινα τα εισιτήρια για να ταξιδέψω μαζί του στα τέλη Ιουνιου του ιδίου έτους, φανταζόμουν πως θα συναντούσα μια από τα ίδια με το Moby Dada που είχα ήδη γευτεί. Και για να είμαστε ειλικρινείς σε επίπεδο των γενικών χαρακτηριστικών του πλοίου, το ίδιο συνάντησα. Δεν περίμενα όμως ποτέ πως στο τέλος του ταξιδιού Oslo - Fredrikshavn, θα έφευγα από το πλοίο γεμάτος με μια ταξιδιωτική εμπειρία που την κατατάσσω ανάμεσα στις καλύτερες που είχα ποτέ μου. Αυτή την εμπειρία θα προσπαθήσω να μοιραστώ σήμερα μαζί σας. 

 

Βρισκόμαστε στη Νορβηγία πρό πανδημίας λοιπόν και μετά από περιπλάνηση μερικών ημερών και στη γειτονική Σουηδία, ψάχνουμε να βρούμε τρόπο να βρεθούμε πάλι πρός το νότο και πιο συγκεκριμένα τη Δανία ή τη Γερμανία. Κάποιες επιλογές δοκιμασμένες άρα όχι τόσο ενδιαφέρουσες(Superspeed), κάποιες που και η ώρα δε βολεύει αλλά και πρέπει να πουλήσουμε το κορμί μας για να μπούμε(Color Fantasy/Magic), κάποιες που δε βολεύουν οι ώρες(DFDS), οπότε καταλήγουμε στη Stena Line(και σε διψήφιο πια αριθμό ταξιδίων με τα πλοία της) που τω καιρώ εκείνω με το Stena Saga εξυπηρετούσε το Oslo - Fredrikshavn. Οι αναχωρήσεις ήταν πρωινές από τη Δανία και εσπερινές(2000) από την πρωτεύουσα της Νορβηγίας, φυσικά ταξιδεύοντας σε μια εκ των μεγαλυτέρων ημερών του χρόνου και με το σκοτάδι να πέφτει κατά τα μεσάνυχτα, αυτό σου δίνει τη δυνατότητα να απολαύσεις κάμποσες ώρες φωτός ανάμεσα στο fjord, όπερ και εγένετο.

 

Δε νομίζω πως χρειάζεται να μακρυγορήσω για το κομμάτι της επιβίβασης/φόρτωσης, γίνεται με τρόπους και πρακτικές που έχω κατ' επανάληψιν περιγράψει, οπότε ας αφήσω απλά το video της φόρτωσης να μιλήσει.

 

Το γκαράζ του Stena Saga δεν έχει ούτε υπόγεια, ούτε πάνω γκαράζ, ούτε τίποτα. Έχει μόνο πατάρια που είχαν κατέβει για το συγκεκριμένο πέρασμα, όπως βλέπετε στο ταξίδι αυτό, το πλοίο ήταν ασφυκτικά γεμάτο με ΙΧ. Μόνο στο τέλος πρέπει να έβαλε μερικά campers. Καταλαβαίνει κανείς δηλαδή και τα χαρακτηριστικά της συγκεκριμένης γραμμής αλλά και το γιατί χρησιμοποιούταν ένα τέτοιο πλοίο. Προσέξτε επίσης πως η διαγράμμιση στο πανιόλο του γκαράζ είναι για τα ΙΧ, το πλοίο έβαζε 5 στο πλάτος και μάλιστα με τις πρέπουσες αποστάσεις όπως είναι ευκολονόητο. Κάτι που βλέπει κανείς ακόμη και στην Ιταλία αλλά δε βλέπει στη χώρα που είμαστε μάγκες και μεγιστοποιούμε τη χωρητικότητα. Να κρατούν αποστάσεις οι λελέδες:rolleyes:.

 

Αν είναι κανείς επιβάτης χωρίς μεταφορικό μέσο, η περιοχή της reception είναι ο κόμβος του πλοίου και το πρώτο πράγμα που βλέπει όταν επιβιβάζεται από τη φυσούνα. Κι όταν λέω reception μη φανταστείτε ουρά για κλειδιά καμπινών και τέτοια, αυτά στη Stena Line τα παίρνεις με το που τσεκάρεις και είναι ηλεκτρονικές κάρτες. Περισσότερο σαν γραφείο πληροφοριών είναι και αν μπορείτε να διακρίνετε καλά πουλάει και ορισμένα χρήσιμα μικροπράγματα για τον ταξιδιώτη. Στον ίδιο χώρο(ντεκ 4) υπάρχουν και οι δύο είσοδοι του πλοίου η μία του Oslo που πρυμνοδετεί και η άλλη του Fredrikshavn όπου και δένει με την πλώρη.

 

Γενικά το πλοίο είναι γεμάτο καμπίνες, για το μέγεθός του αναλογικά δεν είναι και τόοσοι πολλοί οι εσωτερικοί χώροι για τους επιβάτες. Εδώ μπορεί να δεί κανείς ένα γενικό πλάνο των χώρων του πλοίου, όπως και μια γενική ιδέα για το που είναι τι. Βλέπετε πως υπάρχουν 3 ντέκ που είναι σχεδόν αποκλειστικά αφιερωμένα στις καμπίνες ενώ το πλάνο δείχνει και καμπίνες κάτω από το κυρίως γκαράζ. Δε γνωρίζω αν χρησιμοποιούνταν στην πραγματικότητα όμως. Όσον αφορά τη δική μας, μια ταπεινή δίκλινη εσωτερική, καλοδιατηρημένη μεν αλλά βέβαια σε υλικά και τεχνοτροπία βλέπει κανείς την ηλικία του πλοίου. Να και ο εξωτερικός διάδρομος, αγαπάμε τη μοκέτα που θυμίζει σπίτι κι όχι το φτηνό laminate που θυμίζει karaoke bar στη Μανίλα:D. Σε ένα τέτοιου μεγέθους πλοίο είναι βασικό να υπάρχουν παντού κλιμακοστάσια και ασανσέρ, από τέτοια πάει καλά το πλοίο.

 

Ας ξεκινήσουμε με τους εσωτερικοί χώροι και πιο συγκεκριμένα με το κυρίως μπάρ του πλοίου που βρίσκεται πλώρα στο ντέκ 7 και περιλαμβάνει τραπέζια, σκηνή/dance floor αλλά και φρουτάκια στα πλάγια. Όπως βλέπετε στις φωτογραφίες δεν έχει και πάρα πολύ κόσμο, πράγμα που εξηγείται από το ότι έχει μια φανταστική μέρα έξω και δεν είναι για να κλείνεσαι μέσα. Κατά τη διάρκεια της βραδιάς υπήρχε και ζωντανό μουσικό πρόγραμμα εκεί φυσικά, ειδικά όταν οι καιρικές συνθήκες δεν επιτρέπουν το έξω, αυτό είναι το επίκεντρο της ζωής του πλοίου. Οι παρατηρητικοί θα θυμάστε πως στο Moby Dada είναι διαφορετικά τα πράγματα και εκεί ο χώρος του ντέκ 7 και 8 είναι διώροφος. Στο Stena Saga όμως είναι χωρισμένα τα ντέκ και αντίστοιχα πλώρα στο ντέκ 8 υπάρχει το self-service εστιατόριο του πλοίου(αποκαλείται Taste αν θυμάμαι καλά) για την ποιότητα του οποίου δεν έχω κανένα σχόλιο μια και δεν το τίμησα. Πολύ φωτεινός χώρος όμως με θέα θάλασσα αλλά και θέα πλώρη. Επί τη ευκαιρία, αν στις μέχρι τώρα φωτογραφίες έχετε δεί πολλές πειρατικές σημαίες είναι γιατί το πλοίο είχε ένα τέτοιο θέμα, με προφανή κοινό τα τσογλάν... έεεεε τα παιδιάκια των οικογενειών που ταξίδευαν. Υπήρχε ειδικός χώρος για τα παιδάκια επί του πλοίου, μάλιστα στην πρύμη κυμάτιζε και μια μεγάλη πειρατική σημαία

 

Στο μέσον του ντέκ 7 υπάρχει και δεύτερο μεγάλο μπάρ, με τη βασική διαφορά με το πλωριό να είναι πως εδώ σερβίρεται και φαγητό ενώ δεν υπάρχει κάποιο πρόγραμμα διασκέδασης ή μουσική. Έχει όμως ποτά, snacks, pub food και τέτοια. Τις φορές που πέρασα πάντως δεν είχε δημοφιλία ενώ ίσως να είναι και το χειρότερο σημείο του πλοίου από την άποψη χρωμάτων και διακόσμησης. Ολόκληρο το πρυμνιό κομμάτι του ντέκ 7 το καταλαμβάνει το εκτεταμμένο super market του πλοίου, όπως συμβαίνει πάντα στη Σκανδιναβία το αφορολόγητο αλκοόλ(αλλά και πληθώρα άλλων ειδών) είναι πηγή απόλαυσης για το επιβατικό κοινό και μεγάλων εσόδων για τις εταιρείες. Ακριβώς κάτω από το super market, παρέλειψα να αναφέρω πως σε επίπεδο διασκέδασης υπάρχει και πολύ εκτεταμένος χώρος με φρουτάκια και ηλεκτρονικά παιχνίδια. Δεν ξέρω αν οι φωτογραφίες μου καταδεικνύουν πόσο μεγάλος είναι ο συγκεκριμένος χώρος, εγώ προσωπικά δεν έχω δεί μεγαλύτερο σε φέρρυ.

 

Ίσως ο πλέον δημοφιλής χώρος επί του πλοίου να ήταν το Riva Bar, ήταν και η διακόσμηση που μου άρεσε περισσότερο. Εκείνο το βράδυ έδειχνε κάποιο ποδόσφαιρο με συνέπεια να σφύζει από αντρικό κοινό, την άλλη μέρα όμως το βρήκαμε άδειο. Σερβίρει διάφορα ποτά, κοκτέηλ αλλά έχει και μια εντυπωσιακή συλλογή από ουίσκυ, διακοσμημένα σε μια ασυνήθιστη προθήκη. Να μην ξεχάσω και την disco, πλώρα στο ντέκ 10 και με απ' ευθείας πρόσβαση στα εξωτερικά ντέκ. Βιομηχανική διακόσμηση, πολύ περίεργος αισθητικά χώρος και να πω την αλήθεια δεν πέρασα από εκεί αργά το βράδυ για να δώ τι έπαιζε από κίνηση. 

 

Όπως είπα και νωρίτερα, βρισκόμαστε στα μέσα Ιουνίου, νυχτώνει σχεδόν μεσάνυχτα και ο καιρός είναι ηλιόλουστος. Το τέρμιναλ της Stena(το ίδιο χρησιμοποιεί και η DFDS) είναι μέσα στο κέντρο της πόλης, απέναντι στη νεόδμητη όπερα, οπότε με το που τακτοποιούμαστε στην καμπίνα βγαίνουμε στους εξωτερικούς χώρους του πλοίου. Το όλο σκηνικό είναι καταπληκτικό, οι κάτοικοι του Όσλο είναι λιάδα στα πάρκα, βολτάρουν στις περατζάδες, πίνουν μπίρες στα υπαίθρια μπάρ. Το πλοίο λύνει και ξεκινάει και πρός μεγάλη μας έκπληξη συνειδητοποιούμε πως το Stena Saga όχι μόνο έχει μπόλικους εξωτερικούς χώρους, αλλά αυτοί είναι και γεμάτοι με ευχάριστα πράγματα να κάνεις. Εμάς μας προυπάντησαν αυτοί οι τύποι:

 

Δεν είναι μπάντα του πλοίου, είναι μια μπάντα που βρέθηκαν να ταξιδεύουν τυχαία εκείνη την ημέρα και γούσταραν να αναστενάξουν τα τέλια:D. Αλλά καταλαβαίνει κανείς πόση όμορφη διάθεση σου δημιουργεί το σκηνικό που περιέγραψα παραπάνω, η μουσική, ο ωραίος καιρός, το ταξίδι που ξεκινά. Το πλοίο έχει αξιοπρεπείς χώρους πρύμα, με κάμποσο κόσμο τελικά να προτιμάει να αγναντέψει ήσυχα το Oslofjord. Και ευρύχωροι πλαινοί αλουέδες υπάρχουν, χωρίς όμως να περιτριγυρίζουν πλήρως το πλοίο όπως στο Moby Dada. Δεν συζητάω ούτε για το garbage management, ούτε και για το γεγονός πως το πλοίο έχει παντού κάδους ανακύκλωσης. 'Αραγε καμιά εταιρεία στην Ελλάδα έχει βάλει κάδους ανακύκλωσης στα πλοία, τουλάχιστον εσωτερικά? Όχι πως ο μέσος Έλληνας, τουλάχιστον όχι της ηλικίας μου, θα συγκινηθεί αλλά λέμε τώρα.

 

Υπάρχει και ακόμη καλύτερος χώρος για να αγναντέψει κανείς το Oslofjord από το Stena Saga, πάνω στο ντέκ 10. Έχουν φροντίσει στο να υπάρχει ένας μεγάλος χώρος που να μπορεί κανείς να περπατήσει και να χαζέψει, ή ακόμη και να καθίσει με το ποτό του. Πραγματικά ήταν απολαυστικό να κάθεσαι με τις ώρες και να βλέπεις τοπία στα οποία το μάτι σου δεν είναι συνηθισμένο, μέχρι να σε βρεί το ηλιοβασίλεμα. Είναι φτωχό το λεξιλόγιό μου νομίζω για να το αποδώσω. Πίσω στο χώρο που έπαιζε η μπάντα που είδαμε νωρίτερα, υπήρχε σκηνή με τραπέζια από κάτω και είχε ξεκινήσει το επίσημο πρόγραμμα του πλοίου με δυο παλλικάρια από τα States που έπαιζαν ρόκ, για πάμε να δούμε το φίλο μας που εμφανίστηκε με μπλούζα Chicago Cubs, ομάδας που είχε κατακτήσει τα World Series του baseball την προηγούμενη χρονιά:

 

Τα μουσικά βίντεο δεν τα έβαλα για την καλλιτεχνική τους αξία, τα έβαλα για να πάρει κανείς όσο είναι αυτό δυνατόν μια γεύση για την ατμόσφαιρα, τη χαλαρότητα και το fun spirit που υπήρχε επάνω στο πλοίο. Εννοείται υπήρχε εξωτερικό μπάρ που σέρβιρε ποτά και κοκτέηλ, στο βάθος της φωτογραφίας βλέπει κανείς και το σημείο που σερβίρονταν burgers και hot dogs. Πως έδειχναν αυτά? Κάπως έτσι. Χωρίς υπερβολή από τα καλύτερα burgers που έχω φάει ποτέ, και της στεριάς συμπεριλαμβανομένης. Απλό, με φρέσκα υλικά και καλή ποιότητα κρέατος. Μια που πιάσαμε και το γαστρονομικό κομμάτι, να ολοκληρώσω τα των χώρων του πλοίου με το εστιατόριο a la carte που ήταν πάρα πολύ μεγάλο και κατελάμβανε όλη την αριστερή πλευρά του ντέκ 8, στο πλάι του self service αλλά εντελώς ξεχωριστοί χώροι. Κλασάτη διακόσμηση, το προτιμήσαμε για την πρωινή μας ομελέτα που έδειχνε κάπως έτσι. Εξαιρετική ποιότητα, άξιζε τα λεφτά της που για να είμαι ειλικρινής δεν θυμάμαι πόσα ακριβώς ήταν. Στην πλαινή όψη του Stena Saga καθώς αυτό έκανε το δρομολόγιο της προηγούμενης ημέρας, μπορεί κανείς ακριβώς να δεί τη σκηνή, το sun deck και γενικότερα να πάρει μια ιδέα της εξωτερικής χωροταξίας του πλοίου.

 

Ενδυναμωμένοι από το εύγευστο πρωινό προχωρήσαμε στην αποβίβαση από το βάπορα, μπορείτε να την δείτε στο ακόλουθο video τραβηγμένο από τον φίλο και ακλόνητο συνταξιδιώτη @George μέσα από το Zastava:

 

Η αλήθεια είναι πως όμορφο δεν το λες, το Stena Saga. Επιβλητικό σίγουρα, ξεχωριστό μάλλον, φέρρυ φτιαγμένο για πολύ συγκεκριμένες γραμμές και συνθήκες. Όπως είπα και για το Moby Dada, τέτοιο πλοίο δεν ταιριάζει στα νερά μας με αυτά τα χαρακτηριστικά που κουβαλάει. Αλλά τελικά αυτό που σκεφτόμουν είναι πως δεν ταιριάζει και σε επίπεδο νοοτροπίας. Ο μέσος Έλληνας επιβάτης δεν θα μπεί επάνω στο πλοίο για να διασκεδάσει, το θεωρεί ταλαιπωρία και αναγκαίο κακό. Και ξέρετε κάτι, δεν έχει καθόλου άδικο. Υπό την έννοια ότι οι ελληνικές εταιρείες, πλήν ελαχίστων εξαιρέσεων, τον έχουν συνηθίσει σε ένα προιόν μέτριο, σε παρεχόμενες υπηρεσίες επιπέδου καφετέριας, σε μια λογική του ότι το να βρείς θέση να κάτσεις χρήζει έξτρα χρέωσης και γενικότερα σε μια αίσθηση πως πάνε να τον εκμεταλλευτούν, όπως πρόσφατα έγινε για παράδειγμα με τους πόντους της Attica. Γι αυτά όλα δεν φταίει ο επιβάτης προφανώς.

 

Στο μυαλό μου θα μείνουν και οι φωτογραφίες από το προηγούμενο βράδυ με το πλοίο στο μέσον του Oslofjord, ελάχιστα λεπτά πρίν ξεσπάσει μια μυθική καταιγίδα. Που να φανταστώ κι εγώ, που να φανταστεί και κανείς άλλος πως θα εξελίσσονταν τα πράγματα μετά τη λαίλαπα της πανδημίας κι ότι την επόμενη φορά που θα το ξαναέβλεπα, θα είχε μεν τα σινιάλα της Stena Line ακόμη στο φουγάρο του, θα αντιμετώπιζε όμως ένα πολύ αβέβαιο μέλλον δε. Όπως έλεγε όμως και η γιαγιά του Forrest Gump στην ομώνυμη ταινία, "Life is like a box of chocolate. You never know, what you're gonna get". Όσο για μένα και το Stena Saga, "We'll Always Have Oslo".

 

large.1785218283_StenaSaga_sunset_3.jpg.

Link to comment
Share on other sites

Εντυπωσιακό πλοίο,φαίνεται να κράτει καλά για την ηλικία του. Αυτό που πάντα με εντυπωσιαζε στα 2 αδελφά είναι το μεγαλο ύψος που έχουν σχετικά με το μήκος τους 

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστούμε πάρα πολύ για την ταξιδιωτική αναφορά.

Αυτό που με χαροποιεί ιδιαίτερα κάθε φορά που γράφεις μία, είναι πως δε διστάζεις να βάζεις και το κάτι τις παραπάνω από μια στυγνή απαρίθμηση γεγονότων.

Αυτές οι προσωπικές εμπειρίες είναι, που βοηθούν τον αναγνώστη να ανακαλύψει πραγματικά το εκάστοτε πλοίο!

 

Σχετικά με το πλοίο δεν μπορώ να πω κάτι μιας και έχω ταξιδέψει μόνο μια φορά με τη Stena, αλλά πιστεύω πως η ποιότητα υπηρεσιών στο τρίγωνο Δανία-Νορβηγία-Σουηδία είναι ανώτερη από την αντίστοιχη μεταξύ Γερμανίας και Δανίας. Εκεί τα ηνία κρατεί (ακόμη) η TT Line.

 

Υ.Γ.: Ο τρόπος που «παρκάρουν» τα Ι.Χ. στην πατρίδα μας, θα μου είναι για πάντα ακαταλαβίστικος ...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ας δούμε το Saga χθες το μεσημέρι την ώρα της αναχώρησης του από το Πειραιά, όπως βλέπουμε ότι προστέθηκε ένας μηχανισμός στους καταπέλτες για τα φαινόμενα της Παλίρροιας, όπως είχαμε δει στο Aqua Solution, όταν είχε έρθει στην Ελλάδα.

Link to comment
Share on other sites

On 9/22/2021 at 5:08 PM, Panagia Ekatontapiliani said:

Θα πάει για πλωτό ξενοδοχείο για 1,5 χρόνο στις Φιλιππίνες.

Μάλλον πάει για πετρέλαια στη Λεμεσό και από εκεί θα φύγει για το Σουέζ, έτσι ώστε να φτάσει στις Φιλιππίνες

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...