Jump to content
Shipfriends

Πρόσκρουση/Προσάραξη του bulk carrier Vitaspirit, στο Βόσπορο. || 07.10.2018


Recommended Posts

Το ελληνόκτητο Bulkcarrier VITASPIRIT είχε ενα ατυχηματάκι σήμερα στο Βόσπορο μιας και μετά απο καιρό νηστείας δε κρατήθηκε και πήγε για ενα φαγητάκι by the Bosphorus sea.

To καλυτερο ειναι που ολοι λενε σε πολλα μμε ... οτι ειναι τανκερ . :huh:

Link to comment
Share on other sites

To Bulk Carrier (και οχι δεξαμενοπλοιο) Vitaspirit, πηρε δρομο στο Βοσπορο και εγινε Ella J.:P

Δειτε εδω ενα πολυ κοντινο video στο FB.

O δραστης ειναι ενα handy του 2001, με σημαια μαλτας.

ζημια στο πηδαλιο λεει εδω.

και ενα ποτπουρι απο τα βιντεο που κυκλοφορουν

ΥΓ1: μην αντιγραφετε αμασητα τα αγγλικα. εγραψε ενας tanker, ολοι οι ειδικοι τανκερ.

YΓ2: κλαινε ολοι τη βιλα, λες και ειναι δικη τους 

Link to comment
Share on other sites

Οι πρώτες πληροφορίες βγαίνουν ήδη στα μέσα, από την Tradewinds:

Quote

A Greek owned bulk carrier has crashed into a mansion on the shores of the Bosphorus.

Video footage shows the 74,200-dwt Vitaspirit (built 2001) smashing into the building while tourists watched from small vessels with camera phones in hand.

The ship is listed in the fleet of Vita Management of Greece, with the incident reported to have closed the waterway in both directions.

Reuters said the ship’s steering had failed and, despite the dramatic footage, there are no reports of any injuries to the crew or those in the building.

The bulker hit the Hekimbasi Salih Efendi Mansion, an 18th century wedding venue and restaurant, located under the Fatih Sultan Mehmet bridge.

The Vitaspirit is one of seven bulkers listed in the fleet of the Piraeus-based company.

 

 

Σε μετάφρα απ' τη Νατάσα Συρεγγέλα, φαίνεται πως το τιμόνι του πλοίου κόλλησε, γεγονός που οδήγησε στην πρόσκρουση και στο κλείσιμο και των δύο κατευθύνσεων του Βοσπόρου. Ευτυχώς θύματα δεν υπάρχουν σε καμιά πλευρά. Το οίκημα αυτό είναι του 18ου αιώνα και χρησιμοποιείται σαν εστιατόριο και χώρος εκδηλώσεων. Άντε ξεμπέρδευε τώρα.

 

Η πλοιοκτησία είναι όντως ελληνική και ο πλοιοκτήτης λέγεται Βασιλάτος αν δεν κάνω λάθος. Το πλοίο έχει σημαία Μάλτας.

Link to comment
Share on other sites

Μερικές ακόμα φωτο και λεπτομέρειες για το συμβάν.

 

Ούτε ψύλλος στον κόρφο των πλοιοκτητών και των ναυτικών, για να μην έχει γίνει θέμα στην Ελλάδα φαντάζομαι πως δεν υπήρχαν και Έλληνες ναυτικοί επί του πλοίου.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Προπελλάκι δεν είχε σίγουρα. Άγκυρα θα μπορούσε να δοκιμάσει, όχι πως θα σταμάταγε δηλαδή αλλά και πάλι δεν είχε σταμπάι κόσμο στην πλώρη για να τη ρίξει απ' ότι φαίνεται. 

Link to comment
Share on other sites

Εννοείται πως το Τουρκικό δικαστήριο κατέσχεσε το πλοίο. Φαίνεται πως οι ιδιοκτήτες της έπαυλης ζητούν αποζημείωση τόσο για τις ζημιές αλλά και για το γεγονός πως η έπαυλη έχασε πια τον ιστορικό της χαρακτήρα λόγω αυτής της καταστροφής. Οι ασφαλιστές του πλοίου σύντομα θα κληθούν να καταβάλλουν μια mega εγγύηση έτσι ώστε να απελευθερωθεί το πλοίο.

Link to comment
Share on other sites

Και γιατί η έπαυλη " έχασε πια τον ιστορικό της χαρακτήρα λόγω αυτής της καταστροφής"; Και ο Παρθενώνας βομβαρδίστηκε από τον Μοροζίνι,έμεινε...θερινός,αλλά δέν παύει να είναι ιστορικό μνημείο.Μήπως οι ιδιοκτήτες τής έπαυλης τα παραλένε γιά να τσιμπήσουν μεγάλο "ποσουδάκι";

Απορία μου επίσης είναι κατά πόσον είναι πλέον ασφαλής η ναυσιπλοϊα "μές στού Βοσπόρου τα στενά" όταν συμβαίνουν τοιαύτα τργελαφικά.

Link to comment
Share on other sites

Είναι προφανές αγαπητέ Hastaroth πως οι ιδιοκτήτες της έπαυλης είναι τυχεροί που δεν ήσουν πρόεδρος στο δικαστήριο:D. Εντάξει, δεν είναι και λίγο. Και φυσικά όπως συμβαίνει σε τέτοιες περιπτώσεις η ζημιά θα υπολογισθεί  πολλαπλάσια της πραγματικής.

 

Όσον αφορά τη ναυσιπλοία, όταν αυτή γίνεται σε περιορισμένο χώρο όπως στα Στενά, είναι πάντα επικίνδυνη. Αλλά από τη στιγμή που δεν υπάρχει εναλλακτική λύση, τότε πρέπει να ζήσουν με το ρίσκο.

Link to comment
Share on other sites

Οκαθενας γραφει οτι του κατεβει εδω μεσα...δεν φουνταρεις ρε σαινια στον βοσπορο ετσι απλα ,παντου υπαρχουν καλωδια.

Capture.JPG

Link to comment
Share on other sites

Το "Ρε σαΐνια" δεν είναι επιτρεπτός όρος και προσβάλλει. 

Όταν διακυβεύεται η ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής, φουντάρεις, είτε υπάρχουν καλώδια, είτε όχι. Δεν γνωρίζω ποιος σας είπε οτι δεν φουντάρουμε στο Βόσπορο, αλλά για αυτόν τον λόγο όλοι οι πλοηγοί ζητάνε να υπάρχει άνθρωπος standby στην πλώρη.

Λίγο πιο εγκρατείς στα λεγόμενά μας εδώ. Υπάρχουν άνθρωποι που περνάνε τα στενά με τα βαπόρια ακόμα και 4 φορές το μήνα, και γνωρίζουν καλύτερα. 

Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, Nick the Greek said:

Είναι προφανές αγαπητέ Hastaroth πως οι ιδιοκτήτες της έπαυλης είναι τυχεροί που δεν ήσουν πρόεδρος στο δικαστήριο:D. Εντάξει, δεν είναι και λίγο. Και φυσικά όπως συμβαίνει σε τέτοιες περιπτώσεις η ζημιά θα υπολογισθεί  πολλαπλάσια της πραγματικής.

Όσον αφορά τη ναυσιπλοία, όταν αυτή γίνεται σε περιορισμένο χώρο όπως στα Στενά, είναι πάντα επικίνδυνη. Αλλά από τη στιγμή που δεν υπάρχει εναλλακτική λύση, τότε πρέπει να ζήσουν με το ρίσκο.

Ο ιστορικός χαρακτήρας ενός κτίσματος-άν υπάρχη τέτοιος-δέν εξαρτάται από το άν το κτίσμα υπάρχη ολόκληρο ή μισό.Αρκεί να υπάρχη έστω και τμήμα του.

Οποτε άν ήμουν πρόεδρος τού δικαστηρίου,πάλι θα υποστήριζα ότι οι ιδιοκτήτες τής έπαυλης δικαιούνται μεγάλην αποζημίωση.

Οσο γιά τα στενά τού Βοσπόρου,δέν είναι πιά και τόσο "περιορισμένος χώρος" ώστε ένα πλοίο να κινδυνεύη ανά πάσα στιγμή να συγκρουστή με μιά απ'τίς δύο όχθες του.Τί να πούν και άλλοι που περνάνε την διώρυγα τής Κορίνθου κινδυνεύοντας να τους έρθη και κανάς βράχος (που θά'λεγε κι'ο Σαββόπουλος) στο κεφάλι....

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Σαν αποτέλεσμα του παραπάνω γεγονότος, οι Τουρκικές Αρχές εξέδωσαν νέους κανονισμούς σύμφωνα με τους οποίους τάνκερ με μήκος άνω των 200 μέτρων και φορτηγά άνω των 250 μέτρων πρέπει να περνάνε κατά τη διάρκεια της ημέρας και μόνο το Βόσπορο(αν κι αυτό νομίζω πως υπήρχε ήδη), με συνοδεία ρυμουλκών όμως. Το ίδιο προστάζει πια ο κανονισμός και για LPG/LNG που περνάνε από το Canakkale.

Link to comment
Share on other sites

Ίσχυε ο daylight περιορισμός για τα τανκερ ανω των 200, σωστα νομιζεις. 

Άρα το καινουριο είναι η συνοδεία ρυμουλκών.

(ΥΓ τοσα χρόνια γέμιζε η αριστερή τσέπη, τώρα θα γεμίζουν και τη δεξιά)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...