Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
On 3/23/2018 at 9:09 AM, Panagia Ekatontapiliani said:

Να αναφέρουμε ότι οι διαστάσεις του Αλκυών είναι μήκος 50,73 μέτρα, πλάτος 13,20 μέτρα, και βύθισμα 1,65 μέτρα, θα φοράει 2 κύριες μηχανές Caterpillar (450 BHP), που θα του δώσουν μια ταχύτητα 11 κόμβων. Η χωρητικότητα στο γκαράζ του θα είναι 53 ΙΧ (ή 12 ΦΓ των 9 μέτρων) και η χωρητικότητα σε επιβάτες 300 άτομα.

Μετά την επιμήκυνση του Αλκυων οι διαστάσεις είναι μήκος 70,00 μέτρα, πλάτος 13,20 μέτρα, και βύθισμα 1,65 μέτρα, ενώ προστέθηκε μια τρίτη κύρια μηχανή Doosan  (850 BHP), μαζί με τις 2 κύριες μηχανές Caterpillar (450 BHP), που του δίνουν μια ταχύτητα 13,00 κόμβων. Η χωρητικότητα στο γκαράζ του είναι πλέον 85 ΙΧ και η χωρητικότητα σε επιβάτες 550 άτομα.

Edited by Panagia Ekatontapiliani
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Νομίζω ότι η επιμήκυνση του Αλκυών έκανε πιο συμπαθητική τη παντόφλα, ενώ το βλέπουμε σε μια άφιξη στην Αιδηψό. Πέρα από το ενδιάμεσο τμήμα που προστέθηκε όπου επεκτάθηκε το σαλόνι, έχει τοποθετηθεί ενδιάμεσο τμήμα στη πλώρη

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Όχι απλά πιο συμπαθητική Παναγία μου, την έκανε αρκετά ωραιότερη. Κατ' αρχήν το γκαράζ έγινε μεγαλύτερο και οπωσδήποτε πιο λειτουργικό, στην τωρινή του γραμμή σίγουρα χρειάζεται. Όμορφο και το πρυμνιό ντέκ και μάλιστα μπήκαν στον κόπο να το καλύψουν και από πάνω, ίσως να έπρεπε να κάνουν το ίδιο και με ένα τμήμα τουλάχιστον του ανοιχτού ντέκ πάνω από τη γέφυρα. Έτσι όπως είναι δεν το χρησιμοποιεί κανείς λόγω ηλίου. Εσωτερικά τα 2 σαλονάκια του πλοίου είναι επίσης αρκετά συμπαθητικά, με καλό κλιματισμό που λειτουργεί όπως πρέπει. Πολλούς πόντους στο μπάρ την έκταση του οποίου βλέπετε κι εσείς, και το μόνο που δεν έχει είναι Chateau Rothschild Grand Cru :D.

 

Γενικά πολύ καλή πρόσθεση στο στόλο, εύχομαι κερδοφορία και μακροημέρευση:).

Edited by Nick the Greek
Ξέχασα τις φωτο
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 3 weeks later...
  • 8 months later...
  • 5 weeks later...
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • 4 months later...
  • 2 months later...

Μετασκευή του πλοίου «Αλκυών» σε ηλεκτροκίνητο.

Παρουσιάστηκε στις 28 Σεπτεμβρίου 2021 στην ελληνική βουλή και συγκεκριμένα στην υποεπιτροπή υδατικών πόρων της ειδικής μόνιμης επιτροπής προστασίας περιβάλλοντος, το έργο με αντικείμενο: “Ηλεκτροκίνηση πορθμειακού πλοίου στη γραμμή Αρκίτσα - Αιδηψός”.

Το εν λόγω έργο το οποίο μελετάται εδώ και περίπου δύο έτη είναι ώριμο από πλευράς μελετών και σχήματος συνεργασιών υλοποίησης του. Αφορά τη μετασκευή ενός υφιστάμενου ντιζελοκίνητου πορθμειακού πλοίου μικρών αποστάσεων (ΑΛΚΥΩΝ), σε ηλεκτροκίνητο με χρήση μπαταριών, καθώς και τις υποδομές λιμένα που απαιτούνται όπως ταχυφορτιστές, κλπ.

Σε συνδυασμό με την υλοποίηση φωτοβολταικού πάρκου το οποίο θα εγκατασταθεί στο Δήμο Ιστιαίας –Αιδηψού για την εξασφάλιση του “πράσινου” καυσίμου του πλοίου, θα αποτελέσει ένα ολοκληρωμένο έργο στόχος του οποίου είναι :

- Ανύπαρκτος μηδαμινός καπνός στο λιμάνι.

- Μηδενικοί Ρύποι που προκαλούν μόλυνση της ατμόσφαιρας (SOX, NOx, PM, CO, VOC).

- Μηδενικοί Ρύποι που προκαλούν κλιματική αλλαγή (CO2, HCFC, CH4).

- Περιορισμός ρύπων κατά τη διάρκεια πλεύσης του.

- Περιορισμός ρύπων που επηρεάζουν το οικοσύστημα (αερόβιο και υδρόβιο).

- Περιορισμός ρύπων που επηρεάζουν την ανθρώπινη υγεία.

- Αθόρυβη λειτουργία.

- 99,9% των μπαταριών μπορεί να ανακυκλωθεί.

Το πλοίο ΑΛΚΥΩΝ δραστηριοποιείται ήδη στη γραμμή Αρκίτσα – Αιδηψός η οποία αποτελεί μια βιώσιμη γραμμή με οικονομικούς όρους έχοντας σημαντική επιβατική κίνηση. Για την ιστορία το πλοίο ΑΛΚΥΩΝ είναι αυτό το οποίο κατά τις πρόσφατες καταστροφικές πυρκαγιές στη Βόρεια Εύβοια κλήθηκε να επιβιβάσει και απομακρύνει τους πολίτες που κινδύνεψαν από την πύρινη λαίλαπα.

Εμπόδιο στην μέχρι τώρα υλοποίηση του έργου ηλεκτροκίνησης του πλοίου έχει σταθεί κυρίως το νομοθετικό πλαίσιο για πλοία αυτού του τύπου, τα οποία φέρουν ελληνική σημαία και ελλιμενίζονται σε ελληνικούς λιμένες, κάτι το οποίο βρίσκεται στη τελική διαβούλευση και αφορά τον:

«Κανονισμό για την ασφαλή ηλεκτροδότηση, ηλεκτροφόρτιση, ελλιμενισμό, έλεγχο και πιστοποίηση ηλεκτρικών και υβριδικών πλοίων».

Υπεύθυνη του έργου και πρωτεργάτης του όλου εγχειρήματος είναι η “ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΕΤΥΧΑΚΗ Α.Ε.” με υπέρ τριακονταετή παρουσία στο χώρο της ναυπηγικής βιομηχανίας με επικεφαλής τη δεύτερη γενιά κα Ευτυχία Πετυχάκη ως διευθύνουσα σύμβουλος και η οποία εταιρεία έχει πολλή μεγάλη παρουσία και δραστηριότητα τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, με άριστη γνώση και ειδίκευση για τον συγκεκριμένο τύπο πλοίων (πορθμειακά). 

Επίσης στο έργο συμμετέχουν επιστημονικοί συνεργάτες από την πανεπιστημιακή κοινότητα της χώρας, τόσο συμβουλευτικά (ΕΜΠ, ΕΚΠΑ) , όσο και άμεσα στο έργο όπως κος Παναγιώτης Κτενίδης του Πανεπιστήμιου Δυτικής Αττικής (ΗΜΕ-ΠΡΟΠΕ), ο οποίος και συμπαρουσίασε το κομμάτι που αφορά τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας που απαιτούνται για την υλοποίηση ενός πραγματικού “πράσινου” καυσίμου για την ηλεκτροκίνηση του πλοίου.

Οι ακαδημαϊκοί σύμβουλοι και συνεργάτες του έργου σε συνδυασμό με τη συμμετοχή πολυπληθούς ομάδας ανεξάρτητων συμβούλων διαφόρων ειδικοτήτων (ΙΤ, μηχανικοί, κλπ), αποτελούν τα εχέγγυα για την άριστη υλοποίηση του εν λόγω έργου.

Σημαντικό είναι να αναφερθεί ότι η τοπική κοινωνία με τον δήμαρχο κ. Ιωάννη Κοτζιά και τον δήμο Ιστιαίας – Αιδηψού να αποτελεί στρατηγικό εταίρο και συνεργάτη του έργου αναμένει με πολύ ενδιαφέρον την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου, καθώς θα προσδώσει στην πολύπαθη βόρεια Εύβοια, όπως αναφέρθηκε και από τους βουλευτές της υποεπιτροπής της βουλής, μια σημαντική βοήθεια στην προσπάθεια ανάκαμψης του τόπου μετά τις πρόσφατες καταστροφικές πυρκαγιές.

Αποτελεί πρότυπο καινοτόμο και δυναμικό έργο που θα έχει άμεσο αποτέλεσμα στον τουρισμό, στην αύξηση θέσεων εργασίας και εν τέλει σε βάθος χρόνου στη μείωση του μεταφορικού κόστους των κατοίκων της βόρειας Εύβοιας αλλά και των χιλιάδων επισκεπτών.

Τέλος όπως μας ανέφερε η κα Ευτυχία Πετυχάκη επιπλέον κύριο στόχο της ομάδας έργου, της οποίας ηγείται και εκπροσωπεί, αποτελεί η κατασκευή ενός εξ ολοκλήρου νέου ηλεκτροκίνητου πορθμειακού πλοίου μικρών αποστάσεων, κάτι για το οποίο έχουν γίνει ήδη πολύ σημαντικές ενέργειες προς αυτή την κατεύθυνση με θετική ανταπόκριση.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 10 months later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...