Jump to content
Shipfriends

Ciudad de Sóller (IMO 9137997)


Recommended Posts

Σύμφωνα με το Ferrybalear, από τον Μάιο οπότε και το Finnclipper θα αντικατασταθεί στη γραμμή Naantali - Kapellskar την οποία και τώρα εξυπηρετεί από το Finnswan, το πλοίο θα κατέβει πρός τη Μεσόγειο με τα χρώματα της Balearia. Το άρθρο πιθανολογεί πως θα μπεί στη γραμμή Βαρκελώνη - Πάλμα στη θέση του Abel Matutes. Πολύ ενδιαφέρουσα εξέλιξη όσον αφορά το στόλο της Balearia(η οποία μέχρι σήμερα το πρωί δεν εμφάνιζε στα καλοκαιρινά της δρομολόγια 2 από τα ήδη υπάρχοντα ferries της). Πολλά τα σενάρια και για το μέλλον του Abel Matutes, αλλά αυτό είναι αλλουνού παπά Ευαγγέλιο, κάτσε πρώτα να αντικατασταθεί. 

Edited by proud_ionian
tag
Link to comment
Share on other sites

Έγκυρες πληροφορίες από τη χώρα της Έλενας Παπαρίζου, αναφέρουν πως σήμερα είχαμε board approvals και πέσανε οι υπογραφές. Επιβεβαιώνεται πως πρόκειται για πώληση, κι όχι για ναύλωση. Σημαντικό στοιχείο το ότι το πλοίο έχει βάλει ήδη scrubber, είναι η πρώτη αγορά πλοίο με τέτοια χαρακτηριστικά στην Μεσόγειο που μας δείχνει το δρόμο που μεγάλες εταιρείες θα ακολουθήσουν για τη μοιραία ανανέωση του στόλου, έστω και μερική, που πρέπει να αναμένουμε. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 5 weeks later...

Το Rosalind Frankiln τέλειωσε με τις εργασίες του στο Campamento και το πρωί πήγε στο Algeciras. Το απόγευμα αναχώρησε από το Algeciras με προορισμό τη Βαρκελώνη. Εξωτερικά οι αλλαγές περιορίστηκαν στη προσθήκη του ονόματος της Balearia στις μπάντες και του B στις τσιμινιέρες

Link to comment
Share on other sites

Η Baleària ενσωμάτωσε το Rosalind Franklin στο στόλο της για να κάνει την καθημερινή σύνδεση μεταξύ Βαρκελώνης και Πάλμα. Το πλοίο Rosalind Franklin, το οποίο έχει ναυλωθεί από την ναυτιλιακή εταιρεία, μπορεί να μεταφέρει έως και 3.100 γραμμικά μέτρα στο γκαραζ του, γεγονός που του επιτρέπει να αυξήσει τη μεταφορική ικανότητα των αγαθών και των οχημάτων κατά 35% και συνεπώς να εξασφαλίσει καλή εξυπηρέτηση κατά τη διάρκεια Υψηλή περίοδος . Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο πλοίο συμμορφώνεται ήδη με τους νέους κανονισμούς του ΙΜΟ για τον περιορισμό των ρυπογόνων αερίων, ο οποίος θα είναι υποχρεωτικός από το 2020. Το πλοίο είναι εφοδιασμένο με scrubbers  που του επιτρέπουν να μειώνει τις εκπομπές οξειδίων του θείου από τα καυσαέρια, αυστηρά ισχύοντα πρότυπα (λιγότερο από 0,1%). Αυτή η τεχνική καινοτομία ευθυγραμμίζεται με τον στόχο της Balearia να έχει ένα στόλο που είναι ολοένα και πιο οικολογικά αποδοτικό και βιώσιμο. Η εταιρεία έχει προγραμματίσει τη καθημερινή σύνδεση του λιμανιού της Βαρκελώνης στις 23:00 ώρες και από την Πάλμα στις 12.30, με διάρκεια ταξιδιού περίπου 7,5 ώρες.

Το Rosalind Franklin έχει μέγιστη ταχύτητα 22 κόμβων, έχει μήκος 188 μέτρα και πλάτος 28 μέτρα, χωρητικότητας 880 επιβατών και 3.100 γραμμικών μέτρων στο γκαράζ. Στο επίπεδο των υπηρεσιών για τους επιβάτες, το πλοίο εκτός από τα διαφορετικά καταλύματα (καθίσματα και καμπίνες) έχει self service, a la carte εστιατόριο, διάφορα μπαρ, κατάστημα, παιδική χαρά για παιδιά και χώρο για κατοικίδια ζώα.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 1 year later...
  • 6 months later...
  • 1 month later...
  • 4 months later...
On 3/23/2018 at 9:15 PM, Nick the Greek said:

Έγκυρες πληροφορίες από τη χώρα της Έλενας Παπαρίζου, αναφέρουν πως σήμερα είχαμε board approvals και πέσανε οι υπογραφές. Επιβεβαιώνεται πως πρόκειται για πώληση, κι όχι για ναύλωση. 

Τελικά φαίνεται ότι το Rosalind Franklin ήταν ναυλωμένο από τη Balearia γιατί σήμερα το πλοίο αναχώρησε από τη Βαλένθια για να επιστρέψει στο Μάλμε. Το πλοίο θα ξανά πάρει το αρχικό του όνομα, δηλαδή Finnclipper και η Finnlines θα το δρομολογήσει στη γραμμή Malmö Travemunde.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Άλλαξε ο Μανωλιός και έβαλε τα ρούχα του Finnclipper πάλι μετά από αυτό που τελικά ήταν ναύλωση στη Balearia. Εμείς σήμερα θα γνωρίσουμε από πιο κοντά το πλοίο με τα χρώματα αυτής της εταιρείας όταν αυτό λεγόταν Rosalind Franklin, χρώματα με τα οποία το βλέπουμε στη Βαρκελώνη τον Ιούνιο του 2018. Δυστυχώς δεν είχα την ευκαιρία να κάνω εγκαίρως αυτό το αφιέρωμα(όπως και κάμποσα άλλα), πλήν όμως κάλλιο αργά παρά ποτέ. Βρισκόμαστε λοιπόν στις αρχές Απριλίου του 2019 και κατά τις 1830 προσγειώνεται στην Καταλανική πρωτεύουσα το σιδερένιο πουλί με φτερά που μεταφέρει τον υπογράφοντα. Λεωφορειάκι με 5 ευρουλάκια για την Plaza de Catalunya και από εκεί κατηφορίζουμε για το Port Vell για να φάμε κάτι με θέα θάλασσα πρίν πάμε στο πλοίο. Στην περιοχή εκείνη υπάρχουν γραφεία της Balearia απ' όπου ξεκινά λεωφορείο για το terminal που εξυπηρετεί τους επιβάτες χωρίς οχήματα. Εμείς όμως το πάμε περπατάδα για να κάνουμε και το σχετικό χάζι, η ηλεκτρονική κράτηση είναι και το μαγικό χαρτί που ανοίγει τις πόρτες του λιμανιού. Η απόσταση είναι μερικά χιλιόμετρα βέβαια κι όταν σε πιάσει και νεροποντή όπως εκείνο το βράδυ, το ξανασκέφτεσαι το λεωφορείο.

 

Δίπλα στις θέσεις πρόσδεσης της Balearia υπάρχει κτήριο όπου στεγάζεται γραφείο εισιτηρίων και χώρος αναμονής, ενώ ο χώρος που ντανιάζονται τα ΙΧ είναι ακριβώς δίπλα. Τα πλοία βρίσκονται σε απόσταση αναπνοής, σα να πίνεις καφέ στου Τζελέπη και να πρέπει να μπείς στο Blue Star Myconos, πλήν όμως δεν μπορείς να πλησιάσεις με τα πόδια. Όπως συνέβη και στη δική μου περίπτωση, το λεωφορείο που έρχεται από το Port Vell κάνει μια στάση στο κτήριο του terminal, επιβιβάζει τους υπόλοιπους επιβάτες και μπαίνεις στο πλοίο με αυτό. Για λόγους ασφαλείας όλα αυτά, όσο περίεργο κι αν ακούγεται στα ελληνικά μας αυτιά. Το ακόμα πιο περίεργο είναι πως στο Rosalind Franklin η είσοδος των επιβατών είναι στο πλωριό κομμάτι του γκαράζ, με συνέπεια να πρέπει να μείνει ανοιχτή μια γραμμή φόρτωσης ως μια ώρα πρίν τον απόπλου προκειμένου να μπορέσει να πλησιάσει στην είσοδο επιβατών το λεωφορείο. Υπερβολικό? Ίσως. Από την άλλη μάλλον καλύτερο σε σχέση με τις τριτοκοσμικές εικόνες που βλέπουμε κατά καιρούς στη χώρα μας.

 

Η επιβίβαση έγινε κατά τις 2200 ενώ το πλοίο είχε αναχώρηση στις 2300 για Palma de Mallorca οπότε έχουμε καμιά ώρα για να περιδιαβούμε το πλοίο. Βασικά δε χρειάζεται πάνω από κανένα δεκάλεπτο, οι χώροι είναι ελάχιστοι και καταλαβαίνεις αμέσως πως το πλοίο είναι στοχευμένο για επαγγελματίες οδηγούς. Βασικά υπάρχει ένα μόνο ντεκ στο οποίο βρίσκονται όλοι αυτοί οι χώροι. Κεντρικό σημείο της ζωής επάνω στο πλοίο το πλωριό σαλόνι με τα μεγάλα παράθυρα. Αυτό χρησιμεύει σαν καθιστικός χώρος είτε έχεις πάρει φαγητό από το self service(φαίνεται η πόρτα του στο βάθος αριστερά), είτε έχεις πάρει κάτι από το μοναδικό μπάρ του πλοίου. Χαρακτηριστικό είναι και ο ναυτικός χαρακτήρας της διακόσμησης του χώρου. Από τη μια υπάρχουν τραπεζάκια με το χάρτη κομματιού του κόλπου της Βοθνίας επάνω τους, πράγμα που υποδηλώνει το εκτενές παρελθόν του πλοίου στη γραμμή Kapellskar - Naantali. Και από την άλλη υπάρχουν διάφορα αντικείμενα με ναυτική σύνδεση όπως ο φάρος και το διχτάκι.

 

Πίσω από το πλωριό σαλόνι ξεκινά ένας διάδρομος που σε οδηγεί στους υπόλοιπους χώρους, ο μεγαλύτερος εκ των οποίων είναι η αίθουσα με τα καθίσματα αεροπορικού τύπου. Ένα άλλο χαρακτηριστικό είναι ο θυρεός που βλέπει κανείς στην είσοδο του(μικρού) self-service, σίγουρα έχει σχέση με τη Φινλανδία. Το self service δεν το δοκίμασα οπότε δεν έχω άποψη, τα ακτοπλοικά ταξίδια μου στην Ισπανία γενικά με κάνουν να προτιμώ να μη φάω εντός του πλοίου. Υπάρχουν και προσφορές για πρωινό και για προάριστον(που λένε και στο ΠΝ) αλλά δεν τσίμπησα. Υπάρχει και κατάστημα επί του πλοίου το οποίο ήταν κλειστό οπότε καταλήγουμε στο χώρο της Υποδοχής. Πίσω από αυτόν υπάρχει και ένα μικρό σαλονάκι ενώ οι φίλοι των εικαστικών μπορούν να απολαύσουν και τη διακόσμηση με τα flamingo. Ο διαμερισμός των καμπινών γίνεται με τον παραδοσιακό τρόπο(χωρίς δηλαδή να σου δίνουν κάρτα από τη στεριά) ενώ τουλάχιστον τον Απρίλιο που ταξίδεψα εγώ, αυτός που ταξιδεύει μόνος έχει την πολυτέλεια δικής του καμπίνας. Παίρνουμε την κάρτα λοιπόν και μέσω του κλιμακοστασίου ανεβαίνουμε σε ένα από τα δύο παραπάνω ντέκ που είναι αποκλειστικά αφιερωμένα στις καμπίνες. Στο συγκεκριμένο ταξίδι μου έδωσαν μια δίκλινη εσωτερική που δείχνει κάπως έτσι. Ωραιότατη θα έλεγα και με κανονικό γραφειάκι διαθέσιμο όπως βλέπετε. Απόλαυση ο ύπνος επάνω στο πλοίο που κουνάει.

 

Εξωτερικά τα καταστρώματα δεν είναι καθόλου κακά σε έκταση και θέα. Υπάρχει μεγάλη άπλα όπως βλέπουμε στη δεξιά πλευρά ενώ μπορεί κανείς να διακρίνει και το εξωτερικό μπάρ, το οποίο προφανώς ανοίγει μόνο τα καλοκαίρια. Το πιο δυνατό σημείο είναι στα αριστερά όπου μπορεί κανείς να φτάσει μέχρι τον καθρέφτη και να δεί την πλώρη αλλά και στην άκρη του κομοδεσίου πρύμα, για να δεί το ανοιχτό γκαράζ του πλοίου και τη φόρτωση. Μια που λέμε για ανοιχτό γκαράζ να και πως έδειχνε εκείνο το βράδυ η φόρτωση. Η ράμπα που βλέπουμε στα αριστερά πέφτει και από τις δύο μεριές έτσι ώστε να επιτυγχάνεται η ταχύτερη διεκπεραίωση των οχημάτων ανάλογα με τη φορά τους. Υπάρχει μεσαίο γκαράζ, υπάρχει και το κυρίως γκαράζ με κεντρικό μπουλμέ και 2 γραμμές φόρτωσης αριστερά και άλλες τρείς δεξιά ενώ υπάρχει και μεγάλο υπόγειο γκαράζ με την πρόσβαση να ανοίγει στο πλάι σαν σεντούκι, κι όχι με το πανιόλο να υψώνεται. Το πλοίο είναι εργαλείο για τα φορτηγά, όπως βλέπετε.

 

Η γενική εντύπωση για το πλοίο είναι πως είναι εξαιρετικό για τη δουλειά για την οποία χτίστηκε. Να μεταφέρει δηλαδή φορτηγά και κάμποσους οδηγούς. Έχει όλα όσα θα χρειάζονταν οι οδηγοί σε ένα τέτοιο ταξίδι μαζί με πολλές και ποιοτικές καμπίνες. Σε καμία περίπτωση δεν είναι κατάλληλο για να μεταφέρει κατακαλόκαιρο οικογένειες με παιδάκια πρός προορισμούς διακοπών, δεν έχει αρκετούς χώρους. Το μεγάλο πλεονέκτημά του είναι το ταξίδεμα, πολύ βαρύ και στιβαρό βαπόρι στον καιρό. Στο συγκεκριμένο ταξίδι και αναχωρόντας από τη Βαρκελώνη, ο καιρός μύριζε καταιγίδα ενώ η πρόγνωση έδινε καιρό 6-7 ΝΑ. Το βαπόρι όμως ήταν παλικάρι, ανταπεξήλθε χωρίς να ταλαιπωρήσει τους επιβάτες, φαίνεται πως είναι μανούλα για χοντρούς καιρούς.

 

Το βαπόρι ήταν δεμένο 0615 στην Palma, είχαμε όμως και ευτράπελα που παραλίγο να μας χαλάσουν το Σαββατοκύριακο. Από τις 0615 που έφτασε το πλοίο και μέχρι να αδειάσει το κυρίως γκαράζ για να μπεί το πούλμαν των πεζών επιβατών, η ώρα πήγε 0730. Μας κατέβασαν στο κυρίως γκαράζ επιτέλους, επιβίβαση στο πούλμαν. Έλα όμως που το συγκεκριμένο πούλμαν ήταν λιγάκι χρέπι. Κι έτσι ενώ αυτό είχε μπεί με τη μούρη, συνειδητοποίησαν πως δεν έμπαινε η όπισθεν παρά τις επανειλημμένες προσπάθειες. Τελικά γύρω στις 0830(μετά από μία ώρα μέσα στο πούλμαν δηλαδή) πήραν τη μεγάλη απόφαση αντί να βγάλουν το πούλμαν με την όπισθεν, να του κάνουν με τη μούρη τον κύκλο του γκαράζ για να πάμε στην ευχή του Θεού. Ήταν απλά τραγικοί, μια κατάσταση mañana-mañana-mañana που τελικά κατέληξε με μένα να είναι ο τελευταίος επιβάτης του Bahama Mama και να τρέχει σαν το Βέγγο να προλάβει την -μοναδική- αναχώρηση της ημέρας για την Ibiza. Βλέπεις κάτι τέτοια και σκέφτεσαι πως θα ήταν η Μεσόγειος αν τότε που οι ελληνικές εταιρείες είχαν λεφτά, είχαν και όραμα.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
3 hours ago, George said:

Από αλλού το περιμέναμε κι από αλλού θα μας έρθει. Σύμφωνα με προσωπικό μήνυμα που έλαβα από Σουηδία μεριά, το FINNCLIPPER αναχωρεί άμεσα από Malmo και έρχεται να αντικαταστήσει το EUROFERRY OLYMPIA. Δεν γνωρίζουμε ακόμα αν θα αλλάξει σημαία και όνομα. 

 

George, χτύπησες κέντρο. Έχει βάλει ήδη ντεστινέσιο Brindisi αν και δεν έχει αναχωρήσει ακόμη. Προφανώς το πλήρωμα ψάχνει βερμούδες και κοντομάνικα :D. Περισσότερα για το πλοίο και το εσωτερικό του, διαβάστε ένα post πάνω.

Link to comment
Share on other sites

Πιστευω οτι θα τα καταφερει να ξεκινησει την επομενη Δευτερα τα δρομολογια για την Ηγουμενιτσα.Για την ωρα δεν νομιζω να αλλαξει κατι ως προς την εμφανιση και τη σημαια του.

Edited by MILTIADIS
Link to comment
Share on other sites

Μήπως θα είναι πρόχειρος αντικαταστάτης ώστε να ξανά φύγει στην γραμμή που ήταν, μέχρι να βρεθεί κάτι άλλο .

Μιας και από το γκαράζ του μου φαίνεται δύσκολο να αντικαταστήσει το ευροφερρυ με 170 φορτηγά που έβαζε ενώ το Finnclipper 110-120 είναι διαφορά σίγουρα 60 φορτηγών .

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

49 minutes ago, Kostas18gr said:

Κοντά στην Ολλανδία το βαπόρι πριν κάτι ώρες ήταν με 16 κόμβους .

Θα προσλάβει να είναι σε 7 μέρες Μπρίντιζι για να ξεκινήσει δρομολόγια; 🤔

 

Αν σε προβληματίζει η ταχύτητα, μάλλον είναι λόγω της μεγάλης καταιγίδας που πλήττει την περιοχή. Σκέψου πως στην περιοχή πολλά πλοία δε στέκονταν στην άγκυρα και έφυγαν για πιο ανοιχτά ενώ και οι υπηρεσίες πλοήγησης σταμάτησαν κατά διαστήματα.

Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, Kostas18gr said:

Μιας και από το γκαράζ του μου φαίνεται δύσκολο να αντικαταστήσει το ευροφερρυ με 170 φορτηγά που έβαζε ενώ το Finnclipper 110-120 είναι διαφορά σίγουρα 60 φορτηγών .

Δεν εχουν τοσο μεγαλη διαφορα Κωστα. Το Finnclipper εχει 3050 γραμμικα μετρα γκαραζ ενω το E.Olympia 3200.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...