Jump to content
Shipfriends

Ciudad de Sóller (IMO 9137997)


Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Έτοιμο και εξωτερικά το πλοίο με το όνομά του και νηολογιο Palermo οπως ήδη αναφέρθηκε. 

Για 29.3 το ξεκινημα σύμφωνα με το σύστημα κρατήσεων, στις 13:00 απο Μπριντιζι. 

Link to comment
Share on other sites

On 3/26/2022 at 9:57 PM, Nikos_Chania said:

29.3 το ξεκινημα σύμφωνα με το σύστημα κρατήσεων, στις 13:00 απο Μπριντιζι. 

Παραμένει brindisi. Ακόμη ταξιδεύει το florencia. Δρομολόγιο δρομολόγιο αλλάζουν όνομα πλοίου

Link to comment
Share on other sites

Δεμένο με την πλώρη προς το ντοκο. Εξαιρετικά ενδιαφέρον.

Για να δούμε αν θα διεξάγεται από πλώρα η φορτοεκφόρτωση στην Ηγουμενίτσα και από πρύμα στην Ιταλία.

Link to comment
Share on other sites

Έχει ράμπα για να φορτώνει το πάνω γκαράζ από πλώρα έτσι όπως είναι δεμένο;Και άλλη ράμπα για να ξεφορτώνει από το πάνω γκαράζ προς πρύμα;

Link to comment
Share on other sites

Σε ευχαριστώ για την απάντηση σου.Πολύ καλό γκαράζ για πολύ γρήγορες φορτοεκφορτώσεις.

Το υπόγειο γκαράζ βάζει και αυτό νταλίκες ή είναι μόνο για ιχ;

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Πώς είναι οι εντυπώσεις μέχρι στιγμής από το πλοίο ; Ακρίβεια αναχωρήσεων , πλήρωμα , καθαριότητα , έχει κάποιος εικόνα; 

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Πάντως ασχετο , είναι το μόνο πλοίο από τα τρία του Γκριμάλντι που το αναφέρει με ελληνικό όνομα στο site. 
δύσκολο μ φαίνεται πάντως με γαλανόλευκη και ερυθρόλευκο 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Τοσο καιρο στα μερη μας και δεν ετυχε να το δουμε με το νεο του ονομα

Να το λοιπον ανοιχτα της Κερκυρας να κατηφοριζει προς την Ηγουμενιτσα.

Ομορφο στο ματι και τα χρωματα του Γκριμαλντι του πανε πολυ

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

 

Μιας και δεν έχουμε ακόμη στο φόρουμ αναφορά ταξιδιού με το πλοίο στη νέα του γραμμή, σκέφτηκα να γράψω δυο γραμμές από το ταξίδι μου μαζί του την περασμένη εβδομάδα.

Αφού ψάξαμε διεξοδικά με τον αδερφό μου πως να επιστρέψουμε από την Μπανανία 2.0 στην Ελλάδα, οι τελικές επιλογές με βάση το συνολικό κόστος ήταν δύο:

1) Οδικώς μέσω Γιουγκοσλαβίας ή

2) από Μπρίντιζι με τον Γκριμάλντι.

Βενετία και Αγκώνα δεν παιζότανε λόγω κόστους και μη διαθεσιμότητας καμπίνας για τις επόμενες δύο εβδομάδες. Τελικά καταλήξαμε στον Γκριμάλντι, κυρίως λόγω των μακρόχρονων μποτιλιαρισμάτων στα διάφορα σύνορα μέσω Γιουγκοσλαβίας. Για να μειώσουμε το κόστος, διαλέξαμε το ημερήσιο δρομολόγιο με αναχώρηση στις 13:00 και άφιξη στην Ηγουμενίτσα στις 22:00. Για περισσότερη άνεση (και προληπτικά!) διαλέξαμε τις Business αεροπορικές πολυθρόνες (3 € παραπάνω από τις στάνταρ). Αυτοκίνητο, 2 άτομα και 2 πολυθρόνες συνολικά 199 €.

Το ταξίδι στους ιταλικούς αυτοκινητόδρομους ήταν όπως πάντα, βαρετό ... τουλάχιστον αυτή τη φορά δεν είχαμε μποτιλιάρισμα στη Βερόνα. 1,799 το λίτρο αμόλυβδης στην Ιταλία. Αφού κοιμηθήκαμε μεταξύ Πεσκάρας και Τέρμολι, φτάσαμε κατά τις 11:00 στο Μπρίντιζι. Εκεί μας περίμεναν το Camomilla και το European Star. Ένα χαρακτηριστικό της Ιταλίας που με εκπλήσει κάθε φορά εκ νέου, είναι η κάκιστη κατάσταση του δευτερεύοντος οδικού δικτύου. Όσο καλοί είναι οι αυτοκινητόδρομοι, τόσο κακοί είναι όλοι οι υπόλοιποι δρόμοι, σε βαθμό που να ανησυχείς ειλικρινά για το αυτοκίνητό σου! Το Μπρίντιζι σαν πόλη είναι ναι μεν πιο όμορφο από το Μπάρι, αλλά τα επιβατηγά λιμάνια δε συγκρίνονται. Του Μπάρι είναι απείρως καλύτερο. Στο Μπρίντιζι επικρατούν τριτοκοσμικές καταστάσεις. Παντού πολύ επιθετικοί πλανώδιοι πωλητές, βρώμικος επιβατηγός σταθμός, αδιάφορο και αγενές προσωπικό, καμία σήμανση και ενημέρωση. Τέλος πάντων, αφού πήραμε τις κάρτες επιβίβασης μπήκαμε στο φρουρούμενο υποτίθεται λιμάνι για να φτάσουμε στις λωρίδες φόρτωσης των αυτοκινήτων. Κανένας απόλυτα έλεγχος στην πύλη. Ότι ήθελες έβαζες μέσα, όποιος ήθελε έμπαινε.

Περίπου 1 ώρα πριν την αναχώρηση, ξεκίνησε η φόρτωση του πλοίου. Η διαδικασία ήταν η εξής: Οι 5 λωρίδες φόρτωσης έλαβαν ταυτόχρονα το σήμα να ξεκινήσουν για να καταλήξουν χωρίς καμία καθοδήγηση σε μία. Καταλαβαίνετε τι μπάχαλο επικράτησε ... Στη συνέχεια, βάζανε 5 φορτηγά, 5 Ι.Χ., 5 φορτηγά, 5 Ι.Χ., κ.ο.κ. Τα Ι.Χ. μοιράστηκαν τα γκαράζ του πλοίου μαζί με τα φορτηγά. Δηλαδή, Ι.Χ. και φορτηγά μαζί στο κύριο γκαράζ, στο άνω γκαράζ και στο εξωτερικό γκαράζ. Δεν μπόρεσα να δω εάν χρησιμοποιήθηκε και το κάτω γκαράζ. Από κίνηση το πλοίο γέμισε εντελώς. Στα γκαράζ δε χωρούσε ούτε καρφίτσα, το ίδιο και στους κοινόχρηστους χώρους. Οι επιβάτες ήταν στη συντριπτική πλειοψηφία τους Ρουμάνοι, Σκοπιανοί και τσιγγάνοι με πάρα πολλά μικρά παιδιά. Από τουρίστες, υπήρχαν Ιταλοί, Τσέχοι και παρέες νεαρών σε συνολικά 5 πούλμαν. Οι ράμπες είναι πολύ φαρδιές και το πλοίο γενικά είναι άνετο για μανούβρες με τα Ι.Χ. και φορτηγά.

Στα του πλοίου τώρα. Το πλοίο, σαν πλοίο μου αρέσει. Έχει ωραία εξωτερική εμφάνιση, είναι στιβαρό, με ένα όμορφο πλώριο σαλόνι στο κατάστρωμα 7 που λειτουργεί και ως τραπεζαρία για το σελφ-σέρβις, αρκετές καμπίνες και πολύ εξωτερικό χώρο με πρόσβαση στην πλώρη. Δεν είμαι σίγουρος, αλλά πιστεύω πως σε σχέση με την αναφορά ταξιδιού του Νίκου επί Balearia, έχουν αλλάξει 1-2 μικροπράγματα. Περπατώντας από το πλώριο σαλόνι προς την πρύμνη στην αριστερή πλευρά του πλοίου (κοιτώντας ανάποδα, προς την πλώρη 😜), συναντά κανείς στα δεξιά του τώρα ένα μικρό κατάστημα με πολύ μεγάλη γκάμα για το μέγεθός του, την είσοδο στο αριστερό κλιμακοστάσιο και ακολουθούν οι τουαλέτες και δύο αίθουσες με τις Business αεροπορικές πολυθρόνες. Στα αριστερά του συναντά κανείς το μοναδικό μπαρ του πλοίου, το χώρο σερβιρίσματος του σελφ-σέρβις και ακολουθεί η αίθουσα με τις στάνταρ αεροπορικές πολυθρόνες. Στη δεξιά πλευρά του πλώριου σαλονιού, κοιτώντας προς την πλώρη, έχει διαχωριστεί ένας μικρός αλλά όμορφος χώρος που χρησιμοποιείται ως εστιατόριο αλά-καρτ. Στο δικό μας ταξίδι έμεινε κλειστός. Οι κοινόχρηστοι χώροι του φέρουν ελληνικά ονόματα.

Κατά την αναχώρηση το πλοίο ήταν καθαρό. Ήταν το πιο καθαρό πλοίο του Γκριμάλντι που έχω ταξιδέψει. Ακόμη και οι τουαλέτες ήταν καθαρές με μπόλικο χαρτί υγείας. Δε βλέπει κανείς φθορές στο πλοίο, ούτε εσωτερικά ούτε εξωτερικά. Γενικά, είναι σε πολύ καλή κατάσταση. Δυστυχώς, το θέμα της καθαριότητας άλλαξε προς το χειρότερο κάθε λεπτό που περνούσε λόγω των επιβατών. Ειδικά οι τουαλέτες ήταν μετά από λίγο άστες να πάνε  ... άρχιζε να μυρίζει άσχημα ακόμη και έξω στο διάδρομο, όταν περνούσες από αυτές. Από άτομα του πληρώματος, καθόλη τη διάρκεια του ταξιδιού φαινόταν συνεχώς μόνο τα δύο άτομα του μπαρ. Κατά το φαγητό υπήρχαν άλλοι τρεις στο σελφ-σέρβις και κάπου κάπου κάποιος στην υποδοχή. Το πλήρωμα αποτελείται από Ιταλούς, έχει όμως και Έλληνες στο ξενοδοχειακό. Λόγω της φασαρίας και πολυκοσμίας που επικρατούσε, μια πολυμελής ιταλική οικογένεια είχε κλειδώσει από μέσα το θάλαμο με τις αεροπορικές όπου είχαμε τις θέσεις μας. Επειδή δεν ήξεραν πως να ανοίξουν την πόρτα από μέσα, αναγκαστήκαμε να φέρουμε άτομο από την υποδοχή για να μας ανοίξει την πόρτα ώστε να καθίσουμε στις θέσεις μας.

Οι Business αεροπορικές πολυθρόνες αλλά και οι στάνταρ είναι μια χαρά. Προσωπικά όμως, θεωρώ πως οι αεροπορικές πολυθρόνες στο Φιορ ή στον Κάλβο είναι πιο άνετες, και με περισσότερο χώρο για τα πόδια. Ευτυχώς που είχαμε κάνει κράτηση για τις Business, γιατί στον θάλαμο με τις στάνταρ επικρατούσε το αδιαχώρητο, με τα παιδιά να παίζουν, πάρα πολύ δυνατή μουσική από τα κυριολεκτικά εκατοντάδες Smartphone, τσιμπούσια και ροχαλητά ... Κάτι για το οποίο παραπονεθήκανε πάρα πολλοί επιβάτες, ήταν το θέμα του κλιματισμού. Ενώ συνήθως στα πλοία παγώνεις, στη συγκεκριμένη περίπτωση ήταν ανύπαρκτος. Έσκαγες από τη ζέστη μέσα στο πλοίο. Φανταστείτε τι γινόταν και πως μύριζε με τόσο κόσμο μέσα! Για το φαγητό δεν μπορώ να εκφέρω άποψη, επειδή δε φάγαμε. Οι μερίδες φαινόταν πολύ μεγάλες. Πάντως, πρώτη φορά είδα τόσα ημιγεμάτα πιάτα με μακαρονάδα στην επιστροφή. Ένα μεγάλο ατού είναι οι προσιτές τιμές στο μπαρ. Ένα καπουτσίνο π.χ. 2,5 € ενώ στην ΑΝΕΚ κατά την άνοδο πριν ένα μήνα 4,5 €. Παγωτό πύραυλος, από τους πολύ μεγάλους, 3 €, στην ΑΝΕΚ 5 €.

Εάν ψάξει κανείς, βρίσκει στο πλοίο ακόμη αρκετές πινακίδες στα Σουηδικά και στα Φινλανδικά, καθώς επίσης και άλλα σημάδια από την προηγούμενη ζωή του στη Βαλτική, με πιο εμφανές τα τραπέζια στο σαλόνι, με τον επιτυπωμένο χάρτη της θάλασσας των Ώλαντ, μεταξύ Σουηδίας και Φινλανδίας.

Γενικά, το πλοίο έχει ένα σοβαρό μειονέκτημα στη συγκεκριμένη γραμμή: Δεν είναι κατάλληλο για ημερόπλοιο!!! Το μοναδικό σαλόνι του γέμισε αμέσως, όπως και όλοι οι άλλοι κοινόχρηστοι χώροι, τα κλιμακοστάσια και οι διάδρομοι. Και όχι μόνο από καθισμένους, αλλά και από πλήθος κόσμου που απλώνανε κουβέρτες στο πάτωμα, τρώγανε και μετά πέφτανε για ύπνο. Στη Βαλτική, η συντριπτική πλειοψηφία των επιβατών μένει στις καμπίνες. Τρώνε, και μετά εξαφανίζονται σε αυτές. Εκ τούτου, στο σαλόνι μένει πολύ λίγος κόσμος και δεν υπάρχει ανάλογο πρόβλημα. Στην Αδριατική, δυστυχώς τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά. Προσωπική μου άποψη είναι, πως το πλοίο είναι ιδιαίτερα κατάλληλο για τη μεταφορά φορτηγών και για νυχτερινά δρομολόγια όπου ο κόσμος μένει στις καμπίνες του, όμως όχι για ημερήσια δρομολόγια με ένα μόνο σαλόνι και περίπου 180 αεροπορικές θέσεις για συνολικά 800 άτομα.

Θυμάστε που λέγαμε στην αρχή, πως τα Ι.Χ. μοιράστηκαν σε όλα τα γκαράζ ανάμεσα στα φορτηγά; Ε, αυτό είχε ως επακόλουθο κατά την αποβίβαση σε κλασικό Γκριμάλντι style χωρίς καθόλου πλήρωμα στο γκαράζ, να επικρατεί το απόλυτο μπάχαλο. Ενώ φτάσαμε στο λεπτό στην Ηγουμενίτσα, κατεβήκαμε από το πλοίο μετά από 1:45 ώρα και να σκεφτεί κανείς, πως το εξωτερικό γκαράζ δεν είχε ακόμη καν ξεκινήσει να αδειάζει, αφού δεν μπορούσε να κατέβει η ράμπα εάν δεν άδειαζε πρώτα το άνω γκαράζ! Στην Ηγουμενίτσα περίμενε ένας εντυπωσιακά μεγάλος αριθμός από φορτηγά και Ι.Χ. για επιβίβαση. Φαίνεται η γραμμή τα πάει πολύ καλά! Και βεβαίως, όπως συνηθίζεται, παντελώς έλλειψη λιμενικού ... το κλασικό πλέον ...

Μερικές παρατηρήσεις ακόμη, όσον αφορά την εκφόρτωση και όχι μόνο:

1)      Το πλοίο έχει πλώριο καταπέλτη. Αυτός δεν απαιτεί καμία ιδιαίτερη υποδομή. Γιατί δε χρησιμοποιείται; Με τη βοήθειά του, το πλοίο θα άδειαζε ούτε σε μισή ώρα. Το έχω ζήσει στη Σουηδία.

2)      Μια απορία που έχω για όλα τα ελληνικά και ιταλικά πλοία. Γιατί δεν παρκάρουν τα αυτοκίνητα ήδη κατά την επιβίβαση σωστά, για να μην απαιτούνται μανούβρες κατά την αποβίβαση; Είναι πιο εύκολο να μανουβράρεις κατά την επιβίβαση και κοστίζει σαφώς λιγότερο χρόνο!

3)      Επειδή τα Ι.Χ. ήταν παρκαρισμένα σε μικρές ομάδες ανάμεσα στα φορτηγά, ήταν αρκετά δύσκολο, στενό και επικίνδυνο να πάει ο κόσμος στα αυτοκίνητά του.

4)      Σε μια άκρη του άνω γκαράζ, υπήρχαν αποθηκευμένες φιάλες στο πάτωμα. Ο καθένας μπορούσε να τις πλησιάσει. Δεν ξέρω τι περιείχαν, αλλά δεν είναι και ότι καλύτερο να βρίσκεσαι μέσα στο γκαράζ και να έχεις απέναντί σου στο μισό μέτρο μια ντάνα με παράξενες φιάλες.

5)      Και όπως πάντα, γινόταν εργασίες ηλεκτροσυγκόλλησης, ανοίγματος οπών και βαψίματος καθόλη τη διάρκεια του ταξιδιού, στο εσωτερικό του πλοίο και στο γκαράζ.

Ως επίλογος, το πλοίο είναι σε πολύ καλή κατάσταση και ένα ταξίδι μαζί του αξίζει. Καλύτερα όμως να προτιμήσει κάποιος το νυχτερινό δρομολόγιο από Ηγουμενίτσα για Μπρίντιζι και όχι το ημερήσιο από Μπρίντζι για Ηγουμενίτσα.

Αυτά τα ολίγα από μένα. Ελπίζω το κείμενο να είναι κατανοητό. Δεν είναι του επιπέδου που μας έχει συνηθίσει ο φίλος Νίκος, αλλά δεν είχαμε έως τώρα μια αναφορά ταξιδιού με το συγκεκριμένο πλοίο στην Αδριατική. Συγγνώμη για τις λιγοστές και κάκιστες φωτογραφίες, αλλά ήταν σχεδόν αδύνατο να τραβήξεις μια φωτογραφία χωρίς να έχεις παντού πρόσωπα πάνω της.

Link to comment
Share on other sites

Πολύ όμορφο και κατατοπιστικό αφιέρωμα, μαθαίνεις πολλά πράγματα! Θα σταθώ σε αυτά που μου έκαναν εντύπωση:

1) Η κίνηση των ΙΧ και των φορτηγών με οδηγό πλέον μετατοπίζεται στο νότο, στις λιγότερες πλεύσιμες ώρες. Είναι εντυπωσιακό ότι γεμίζει το συγκεκριμένο θηρίο με το τεράστιο γκαράζ. Και μάλιστα σε μια γραμμή που υπάρχει και το Κύδων αλλά και η Superfast στο Bari. 

2) Παρά τον εκσυγχρονισμό των οδικών δικτύων της Γιουγκοσλαβίας, η Αδριατική κρατάει. Πολύ μεγάλο ατού της Ηγουμενίτσας ότι εξυπηρετεί πέραν της Ελλάδας, τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία και την Τουρκία, ακόμα και μεταφορείς της Μέσης Ανατολής.

3) Ο επιβάτης, ανεξαρτήτως παιδείας, απ' ό,τι φαίνεται προσαρμόζεται στο περιβάλλον. Όταν αυτό δεν εμπνέει σεβασμό και άγραφους κανόνες τότε εκτυλίσσονται τέτοιες σκηνές. Θέλω να ελπίζω ότι τα διαμάντια της τράπεζας Πειραιώς έχουν κρατήσει έστω μια τζούρα από τα 00's και το ταξίδι με αυτά προσφέρει καλύτερη εξυπηρέτηση.

4) Απαράδεκτες οι εικόνες στο γκαράζ με τις φιάλες και τα σλάλομ ανάμεσα στα φορτηγά. Έχουμε δύο πρόσφατα ναυάγια στην Αδριατική και 2-3 περιπτώσεις πυρκαγιών και δεν έχει αλλάξει τίποτα. Με τόσες νταλίκες επί 365 μέρες δε θα υπάρξει κάποτε κάποιο βραχυκύκλωμα; Τί ακριβώς περιμένουμε; Να θρηνύσουμε κι άλλους;

Link to comment
Share on other sites

Σύντροφοι, πολύ όμορφα τα είπατε, μερικά σχόλια κι από μένα αφού ευχαριστήσω φαρδιά τον Ariadne.

 

- Οι ιταλικοί δρόμοι που δεν έχουν διόδια είναι ένα απέραντο, να μην πω τι. Greece is paradise.

- Το πλοίο είναι αξιοπρεπέστατο αλλά βέβαια τα ημερήσια ταξίδια είναι δύσκολα, οι χώροι ελάχιστοι και προσαρμοσμένοι σε μιαν άλλην αγορά και έναν άλλο λαό.

- Τα σκηνικά με τη φόρτωση και τις μπουκάλες καταδεικνύουν πως η εν λόγω εταιρεία συγκεκριμένα αλλά και γενικότερα η ευρύτερη γειτονιά μας, ξύνονται στην γκλίτσα του τσοπάνη. Μετά όταν γίνονται διάφορα συμβάντα, φταίει ο γκαντέμης που φωτογραφίζει τα πλοία.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...